kysymyksiä ehkäisykapselista

blistexxx

Tietääkö kukaan kuinka paljon ehkäisykapseli maksaa noin suurinpiirtein? Ja ehkäisykapselin hyödyt ja haitat ois kiva tietää. varsinkin ne haitat. kiitos jo etukäteen

8

4632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin 12 euroa.

Haittaana saattaa olla kirvelyä ja kuumotusta.
      Ei sitten yksistään tämä P.O riitä hedelmällisessä iässä olevalle e-keinoksi,eli kondomi mukaan.
      Hyötyä on ainakin hormoonittomuus.

• Jos tarkoitat ihonalle asetettavaa ehkäisy kapselia niin se maksaa noin 170e kapseli.Kapselin kesto on 3 vuotta, ainakin ton mikä mulla on reseptillä. Haitoista en voi sanoa koska en ole itse vielä sitä kokeellut. Reseti olisi kohan vaan sais niin paljon rahaa kasaan että sen voisi laitattaa. Hyviä puolia on siinä ettei sitä tarvitse muistaa ottaa onko ottanu pillerin vai ei.

• se...

kapseli laitetaan? ja millaisella toimenpiteellä? sattuuko? kuinka iso se on (näkyykö esim ihon kohoumana)? millasista haittavaikutuksista/sivuoireista sua on varoitettu?

• Jaanakki
        se... kirjoitti:

kapseli laitetaan? ja millaisella toimenpiteellä? sattuuko? kuinka iso se on (näkyykö esim ihon kohoumana)? millasista haittavaikutuksista/sivuoireista sua on varoitettu?

Se laitetaan käsivarteen ja ehkäisyteho on n.5 vuotta(Jadelle merkkinen).
        Maksaa sen 170€.
        Lääkäri tekee pienen viillon käteen ja laittaa kapselit ihon alle.
        Ne on suurinpiirtein tulitikun paksuset ja vähän lyhyemmät kuin stidit.
        Ei näy mutta tuntuu kun kokeilee sormella.
        Ei satu, puudutetaan.
        Ehkäisykapseleiden yleisin sivuvaikutus on kuukautiskierron muuttuminen: vuodot saattavat tulla epäsäännöllisesti, saattaa esiintyä välivuotoa tai vuoto voi jäädä kokonaan pois

• MöMMeLö

Niin kannattaa kysyä saisko sitä ilmaiseksi. Itse opiskelin kun otin jadelle kapselit (juu siinä merkissä on kaksi) niin ei maksanut muuta kuin terppakeskus maksun, joka tais olla 11 euroo..

Laitto ei sattunu, se tehdään paikallis puudutuksessa, pieniarpi jää mut ei ole sellasella paikalla että huomais. Kapselit tuntuu koskettaessa ihon alla ja jos joku esim ottaa siitä kohin lujasti kiinni niin tuntuu kun ne "muljahtelee"..

• Sassa

Mulla oli ehkäisykapseli ihon alla 2 v. Hyödyt lähinnä se ehkäisy tietenkin ;) ja se, ettei tarttenu muistaa ottaa pillereitä.

Haittana mulla ei kyllä menkat loppunu, vaan lisäänty vaan. Tai siis vuoto kyllä väheni, mutta menkat tuli 2 tai 3 kertaa peräkkäin ja sit vaan pari viikkoa taukoa. Meni hermot noiden ainaisten kuukautisten kanssa ja nyt poistatin sen hemmetin kapselin!

• kyllästynyt kapseliin

Minulla meni 5kk ilman menkkoja. Viime joulukuussa alkoi sitten tiputtelu. Jokapäivä vuodan muutaman tipan. Välillä kohdusta oikein vihlaisee. Ajattelin odotella vielä kuukauden verran ja sen jälkeen hyvästelen kapselin. Kapseli on ollut kohta 10kk. Varsinkin seksin jälkeen vuoto saattaa pahentua. Kannattaa ottaa selvää asioista ihan lääkärin kautta. Olisi mielenkiintoista tietää jo oikea syy mistä vuoto johtuu???

• yksin?

Jep, elikkä taidan olla ainoa näiden oireiden kanssa, tai en ole löytänyt mistään toista.. =)
      Eli on ollu kapselit 2,5 v. Tähän mennessä:
      -selkä on alkanu kukkii
      -paino on noussu varmaa joku 15???kg(mulle sama tuleeko ruokahalua lisää tms. mutta liittyy kuitenkin kapseliin, eikä ole jees)
      -pää on välillä todella kipee, (ei oo enne ollu) -KAIKKI halut on lähteny, ne vähätkin jotka oli pillerien kanssa
      -Vuotoja ei oo ollu, sit kun on niin on kuivia?? jos joku tajuu..
      -Sitten seksihaluja viel varmasti pois, kun joskus harvoin enää kiihottuu niin alapäässä tuntuu erittäin epämiellyttävältä ja sattuu.. eli ei hirveesti tee mieli ku alkaa tuntua kipua, liityen vain kiihottumiseen
      -iho,hiukset rasvoittuu nopeemmin, voi johtua tietty painon noususta tms
      -mielialat hyppii niinkuin kaikkien pillerienkin kanssa

Eli MULLE ei sovellu tämäkään ehkäisymenetelmä. Olen kokeillut monia pillereitä (olen 23v, synnyttämätön), ja ilman pillereitä kk kivut ovat sietämättömät ja pillereiden kanssa menen aivan sekaisin (itkua ja naurua tms.) Mutta en ole löytänyt mitään sopivia pillereitä eikä tämäkään toiminut.
      Mutta enemmän olen nähnyt kirjoituksia toimivista kapseleista, joten olen onnellinen heidän puolestaan. =)

tässä siis enimmäkseen haittoja, minulla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2973
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2574
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2235
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1712
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      20
      1222
    Aihe