Kouluaikainen musiikinopettajani 50 vuoden takaa kuoli äskettäin 99-vuotiaana.
Mieleeni on hänen opettamastaan jäänyt laulusarja, jossa teemana on kevään tulo, muuttolintujen paluu, luonnon herääminen...
En muista enää kuin muutaman melodianpätkän hänen opettamastaan. Sanoja muistan vain "lintuparvi lensi pohjolaan" ja "pian prinsessan näen saapuvan". Hän ei kertonut lauluista sen tarkemmin, joten en tiedä säveltäjää enkä muutakaan. Hän vain laulatti niitä meillä.
Tunnistaako joku?
muistaako kukaan....
9
1493
Vastaukset
- Maza.
Kannattaa kysellä siltä keskusteluosastolta, jossa puhutaan kuorolaulusta. Jonkun suomalaisen säveltäjän tuotantoa tuo varmaan on. P.J.Hannikaisen tms. Vanhat koulun laulukirjat varmaan sisältävät tämän teoksen. Itse en muista laulaneeni tuota koulussa, mutta olen hieman nuorempaa polvea.
- myös ex koululainen
Itse olen laulanut samaa laulua -50 luvulla ja muistan vain joitakin säkeitä,
"Pian prinsessan näen saapuvan, sekä prinssin kuten kuulin, kukkasten toisilleen korvahan kuiskivan. Poimi tarhastaan ruusunlehtisen, piirsi siihen sydämen. Sanantuojana toimi pieni lintunen sitä hellästi kantaen. Eläköön, eläköön, eläköön...
Muistaakseni lauluosoita ja sävelmiä oli useita, en kuitenkaan ole löytänyt kokonaisuutta.
Muistaako kukaan lisää.. - Vuosien Päästä
Tuossa on semmoista
http://www.sarkkamasaatio.fi/4 - Timomattitapani
Kyse on oululaisen Paavo Sarkkaman lapsille tehdystä näytelmästä Pienet sydämet ja sen Husaarimarssista (Pian prinsessan .. ) joskus 50-luvun alusta.
- Anonyymi
Itse lauloin kyseistä laulua 1965 Tampereen poikakuorossa Osmo Hietasen johdolla.Haulla Tampereen poikakuoro löytyy tallenne laulusta.
- Anonyymi
Minäkin lauloin tätä laulua Nekalan koulun kuorossa. Sitä johti opettaja Osmo Hietala, joka toimi musiikinopettajana myös Tampereen klassillisessa lyseossa. Tampereen poikakuoron levyn kannessa olevan kuvan keskellä seisova kuoron johtaja näyttäisi olevan Osmo Hietala.
Terveisin S.V.
- Anonyymi
Ilmeisesti lapsioopperasta pienet sydämet
- Anonyymi
Muistan, ja muistan sävelen, mutta en nimeä kappaleelle
- Anonyymi
Olitko oppilaana Töölön Yhteislyseossa, ja oliko musiikinopettajasi Jalmari Kahri?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192300- 1482194
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522069Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän282003Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191605Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3731500Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään881450Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121346- 1301326
- 2631319