Eli olen 19-vuotias nainen, ja painoa pitäisi pudottaa. Pituutta 176, kuukausi sitten painoa oli 71 kg, nykyään 68.
Kalorilaskurin mukaan päivittäinen energiantarpeeni on ~1200 kcal, kun en harrasta liikuntaa ja vähennetään se 500 kcal. Nuo 1200 kcal syön suunnilleen 40 % proteiinista, 30 % rasvasta ja hiilareista. Joskus proteiinia tulee enemmänkin. Vaikka noita kaloreita ei niin hirveästi tulekaan, niin aika hyvin olen saanut nälän pidettyä loitolla kasviksilla, lihalla ja maitorahkalla :)
Punttisalilla käyn neljästi viikossa, ja niinä päivinä syön enintään 100 kcal ylimääräistä. Juoksemassa käyn paristi viikossa. Yleensä kuulee että tuo 1200 kcal olisi liian vähän ja et aineenvaihdunta jumiutuisi nopeasti. Tapahtuukohan tuota säästöliekille menemistä, kun viikonloppuisin kuitenkin syön sen 2000 kcal tai vähän ylikin? Mitä mieltä tuosta olette noin muutenkin, toimiiko..?
Liian vähän kaloreita?
7
720
Vastaukset
- naikkoinen
Mitä laskuria oikein olet käyttänyt?
http://www.kutri.net/ravinto.html
Minä sain tuolta löytyvällä laskurilla lepokulutukseksi 1400 kcal, ja olen sentään aika paljon sua pienempi, 155/64. Peruskulutus 1880 ja liikunnan kanssa 2100, josta - 500 = 1600.
Kyllä 1200 kcalillakin nälän saa joten kuten pidettyä poissa, mutta ainakin itselle tulee jossain vaiheessa Pakko syödä, jos noin tiukille vetää. Onneksi syöt sentään viikonloppuisin. Mutta kyllä mielestäni voisit syödä sen 1700 kuitenkin. Ei mene säästöliekille. Laihduttaja ei saa nähdä nälkää. Liikut kumminkin tosi aktiivisesti, ja eihän ne lihakset kehity jos et syö. Laihdut kyllä pienemmälläkin vajeella, usko pois.
Surfaas muutenkin tuolla Kutrinetissä. Suosittelen.- allu
Eli tuota kalorilaskuria olen käyttänyt. Mietin et ku tuohon peruskulutukseenhan vaikuttaa myös lihasmassa, mutta sitä kun ei niin paljoa ole että se sitä tarvetta nostaisi..
Ja tuo punttishan ei nyt hirveästi kaloreita kuluta. Pakkotoisto-sivuilta olen tietoa lähinnä hankkinut. Tähän asti ei mitään ahmimiskohtauksia ole tullut, itsekuri aika hyvin pitää. Tuntuu vain niin paljolta nuo kalorimäärät.. - vaan lihasmassa
allu kirjoitti:
Eli tuota kalorilaskuria olen käyttänyt. Mietin et ku tuohon peruskulutukseenhan vaikuttaa myös lihasmassa, mutta sitä kun ei niin paljoa ole että se sitä tarvetta nostaisi..
Ja tuo punttishan ei nyt hirveästi kaloreita kuluta. Pakkotoisto-sivuilta olen tietoa lähinnä hankkinut. Tähän asti ei mitään ahmimiskohtauksia ole tullut, itsekuri aika hyvin pitää. Tuntuu vain niin paljolta nuo kalorimäärät..Ehkei punttis kuluta paljon Juuri Sillä Hetkellä (vaikka itse asiassa jos kunnolla tekee niin kuluttaa sen verran kuin tavallinen aerobic), mutta ajan myötä se lisää kehosi kaloreita kuluttavaa osaa, jolloin lepokulutuksesi nousee. Ja kun lihakset kasvavat, kroppaan tulee muotoa kuten sanoin. Kun minusta lähinnä kuulosti siltä että olet tyytymätön kehoosi.
Kalorimäärät voi kuulostaa isoilta, mutta usko pois, eivät ne sitä ole. Kyllä kannattaa syödä ainakin peruskulutus, jonka sulle laskin (et kertyonut ikää) ja se oli vähän päälle 1500.
Nimim. 1700 päivässä ja 1900 herkkupäivinä, paino putoaa 0.5 kg viikossa - arvot sain
allu kirjoitti:
Ja tuo punttishan ei nyt hirveästi kaloreita kuluta. Pakkotoisto-sivuilta olen tietoa lähinnä hankkinut. Tähän asti ei mitään ahmimiskohtauksia ole tullut, itsekuri aika hyvin pitää. Tuntuu vain niin paljolta nuo kalorimäärät..Testasinpas tuon itsekin ja sain totta vieköön lähes 300 kcal pienemmät arvot tuolta kuin Kutrista. Näköjään noilla laskureillakin on eroa. Syömisilläni ei olisi siis pitänyt laihtua eikä kasvaa, mutta olen kuitenkin laihtunut. Voin siis edelleen syödä 1700 / 1900.
Pertti Mustajokea lainatakseni: ihmisten välillä voi olla suuriakin eroja energiankulutuksessa johtuen esim. lihasmassasta ja piiloliikunnasta. Erot voivat samankokoisella henkilöllä olla lepokulutuksessa 200-300 kcal ja piiloliikunnassa 500-600 kcal (Kirjasta Paahtoleipäkatastrofi). Eli jos on sitä lihaksikasta tyyppiä, joka ei luentosalissakaan istu hiljaa vaan pyörii tuolilla kaiken aikaa, voi syödä enemmän.
Idea on siinä, että kokeilemalla löytää sopivan ravinto- ja kalorimäärän. Voi olla, että Sinä et laihdukaan jos syöt Kutrin laskurin mukaan, mutta olen silti edelleen sitä mieltä että 1200 on liian tiukka. Vaikea saada kaikkia ravintoaineita.
Itsekin joskus laihdutin Painonvartijoilla, ja kutraamista aloittaessa mietin, että ei voi laihtua näin, kun saa syödä kuin hevonen. Mutta laihdunpa silti ja ihan samaa tahtia.
- pulterix
eipä sulla juuri ole enää mistä laihduttaa, mutta nyrkkisääntö on että jos vointi on hyvä ja syöt kun on nälkä niin turha murehtia. Luonto kyllä ajaa tikkatytönkin puuhun, tai siis jääkaapille :)
Tuo säästöliekki on ihan samaa hömppäpömppää kuin kaalikeittodieetit ja että ananasta syömällä laihtuu. Totta mooses aineenvaihdunta hidastuu mitä vähemmän syö, mutta tän vaikutus on vaatimaton saatuun hyötyyn nähden eikä tolle ole mitään "rajaa jolloin säästöliekkimörkö tulee ja vie", se on jokseenkin lineaarista.
aiheesta on esim. keho.netissä Patrik Borgin erinomainen artikkeli. - allu
Heh, eilen sitten söin sen 1600 kaloria. Aamupala, päivällinen (300 g jauhelihaa 150 g kasviksia), maitorahkavälipala, iso kukkurallinen katkarapu-makaroni-salaattia iltaruoaksi (muutama liukas makaroni ei enää lautasellakaan pysynyt). Noiden lisäksi vielä karkkipussi ja palautusjuoma. Jos en ois itse kaikkia ruokia punninnut ja laskenut ni en kyllä uskoisi et noista tulis vaan tuo 1600 kcal o.O
- naikkoinen
Niiinpä! Ei se kalorimäärä nouse suureksi, kun vähän kattoo mitä siihen sisällyttää! Kuulostaa hyvältä. Olen minäkin monta kertaa Virtuaaliravintolassa laskujen jälkeen hieraissut silmiäni, kun olen ensin syönyt kuin hevonen. Tsemppiä sulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862