Olen 16-vuotias tyttö Turun seudulta ja tiedustelisin, onko jollain tietoa tällä seudulla majailevista laulunopettajista. Ja jos on, jatkokysymys kuuluu, miten heidän opetettavakseen pääsee? Käydäänkö luikauttamassa joku laulunpätkä, josta opettaja sitten tulkitsee musikaalisuuden asteen ja päättää jaksaako ruveta opettamaan kyseistä henkilöä?
Ääntäni on kehuttu, laulukokeesta olen joskus kympinkin vetäissyt. Ongelma vaan on, että yksin kotona laulaessani ääntä tulee ihan kunnolla eikä korkeakaan laulu kuulosta kimitykseltä, kun on vähän aikaa laulellut niin ääni avautuu jotenkin itsestään. Mutta esim. koulun musiikkitunneilla ääni on hiljainen ja tulee vaikeasti eikä aukea ollenkaan, jännitys kai siihen vaikuttaa. Laulunnumeron antanut opettaja sanoi että laulan puhtaasti mutta minulla on todella hento ääni, tästä en kyllä ole lainkaan samaa mieltä suihku-ulvontaani ajatellen, ja muutenkin minua on sanottu kovaääniseksi :D
Haluaisin siis kehittää ääntäni. Olen musikaalinen ja minulla on hyvä rytmitaju, mutta ääntä en hallitse täydellisesti vaan välillä tulee väkisinkin epäpuhtauksia. Kuulen ne kyllä mutten saa pysymään kokonaan poissa. Myöskin jos laulan paljon, kauan ja ns. huutamalla (esim. karaoke kavereitten kanssa, konsertit) kurkku kipeytyy, eli laulutekniikassa olisi varmaan parannettavaa. Opettajaa siis tarvitsisin.
laulutunnit Turussa?
11
10633
Vastaukset
- apuaaaaa
www.aaniraatali.info
- 23
Uusi osoite on www.aaniraatali.fi
- lisää apua
Jos voit matkustaa Turun ulkopuolelle, niin tsekkaa tämäkin:
www.aaniavain.com - fanikas
Käy Maarjankadulla Lifeline Drummers tai joku sellanen sen nimi, siellä on musakoulu. Opettajia rummusta lauluun ja siltä väliltä kaikkea. Tietääkseni siellä on aika edulliset hinnatkin.Oisko se ollu
http://www.lifeline.fi- opiskelija
Laulunopettaja Anneliina Koskinen ainakin opettaa Turussa myös yksityisesti, käy laulamassa hänelle, niin hän vähintään kertoo, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.
- hyvä mesta!
opiskelija kirjoitti:
Laulunopettaja Anneliina Koskinen ainakin opettaa Turussa myös yksityisesti, käy laulamassa hänelle, niin hän vähintään kertoo, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.
http://www.poprockjazz.com/
on hyvä musakoulu.
- laulua
Ääniräätäli lähellä Turun keskustaa antaa laulutunteja.
- en suosittele
omasta kokemuksesta en kyllä suosittele tuota poprockjazz oppilaitosta turussa. hämärän oloinen paikka.. kannattaa kokeilla jotain paikkaa missä opettajilla on varmasti pätevyys opettaa ettei mene rahat hukkaan!
- Tyytyväinen
Itse olen taasen ollut hyvinkin tyytyväinen Poprockjazzin.
Olen käynyt suht monella eri tunnilla eri kouluissa ja ykistyisillä maikoilla. PRJ poikkeaa mun muista kokemuksista siinä että ne osaa opettaa just tota kevyttä ja rokkia eikä siis tehdä pelkästään klassisen laulun treenejä.
Koen että se kun äänitetään vaikka joka tunti tarvittaessa on erityisen hyödyllistä.
Mutta kaikkia eri tahojahan kannattaa kokeilla. Ennen pitkää löytää jokainen paikan jossa oikeesti huomaa edistyvänsä.- Itse en suosittelisi
...Lifeline Drummers -koulua, jos se vielä on toiminnassa. Oma kokemus paikasta oli todella kurja ja tyly, opettaja jätti tunteja väliin tai saapui myöhässä, vastaili puhelimeen kesken tunnin tai istui tietokoneella. Muuten tunnit olivat pelkkää huutamista tai haukkumista opettajan puolelta, hyvä että uskalsin mennä edes paikalle parin ensimmäisen kerran jälkeen. Muuten uskon, että opettajalla olisi ollut paljonkin annettavaa, hän tiesi mistä puhui, mutta asenne oli todella epäkunnioittava ja epäreilu.
Silloisen 15-vuotiaan musiikin innostuksen tämä kokemus tappoi hetkeksi lähes täysin, onneksi nykyään ymmärrän vian olleen opettajassa (ja paikassa), ei minussa.
Paikkanakin tämä oli vähän hämyinen ja oma opettajani oli kamala ilmesys, mutta muista opettajista en osaa sanoa. Oikealla asenteella varmasti osaavatkin hommansa.
- lauluoppilas
Omasta mielestäni paras laulutuntien tarjoaja Turussa on Elizabeth Musiikkikoulu.
Olen opiskellut siellä laulamista nyt puolisen vuotta ja voin kehua koulua täysin.
Minullakin oli aiemmin ongelmia siinä, että kurkku käheytyi hyvin äkkiä kun aloin laulaa tai sitten se meni "lukkoon" ja sitten kurkussa alkoi tuntua kipua. Lisäksi minullakin oli vaikeuksia päästä korkeisiin ääniin.
Opettajan avustuksella olen kuitenkin oppinut oikeaa laulutekniikkaa, ja nyt ääni kulkee ihan erilailla, ei enää käheydy eikä lukkiudu. En tiedä muista kouluista mutta ainakin tällä opettajalla on hyvä ja kärsivällinen opetustekniikka (toisinaan tarpeen minun kanssani ;))
Mitään pääsykokeita ei ole ja ilmoittautuminen onnistui nettisivujen kautta www.elizabethmusiikkikoulu.fi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1364185Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232126Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31904Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481851- 1061770
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411719Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4691578MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531355Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441296Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4621288