Siskot ei välitä

Kuuloton

Kaipaan mielipiteitä siskoista jotka eivät välitä minusta koska olen kuulovammainen ja 60 v.
Vanhemmat ja siskot ovat normaalikuuloisia, äiti kuollut.
Välimme ovat vuosien varrella huonontuneet ja nyt poikki. Olen sanonut: näin teknologia aikaan voimme olla yhteydessä kun vain teillä olisi edes kännykkä tai ATK jolloin voimme kirjoittaa tai tekstata mutta eivät ole hankkineet. Olen tulkinnut sen että eivät jostain syystä halua olla yhteydessä kun eivät voi helpottaa yhteydenottoa niin välimme ovat vieraantuneet.
Nyt kun välimme ovat poikki niin en voi käydä isääni katsomassa kun siskoni asuu siellä. Onko kohtalotovereita vai pitääkö minun yksin painiskella näiden asioiden kanssa.

21

2458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt asia näinkin!

      Siskosi ovat(?) jo sen ikäisiä, että eivät välttämättä uskalla/osaa käyttää nykyvempaimia, joten siksi eivät niitä hanki. Muuten, miksi et voi tavata isääsi, vaikka siskosi asuukin siellä?

      • Kuuloton

        Olisivat voineet hankkia vempaimet kauan sitten kun tulivat markkinoille niinkuin minullakin. Emme ole voineet koskaan kertoa toisillemme tunteista, ajatuksista, mielipiteistä kun en voi keskustella puhelimitse muuta kuin välittäjän kautta ja siitä on vain tullut aina väärinkäsityksiä ja on aina helppoa käyttää kuuroutta hyväksi että olen käsittänyt väärin. Puhun kyllä itse vaikka en kuule mitään.
        Isän luona en voi käydä kun yksi siskoista on ottanut määräysvallan oikeuden isän hoitoon niin olemme riitaantuneet siitä vaikka asun samassa kaupungissa kuin isä mutta sisko tulee isää viemään labraan 200 km päästä jossa hän virallisesti asuu. Tässä minut on syrjäytetty.


      • pyskonomi
        Kuuloton kirjoitti:

        Olisivat voineet hankkia vempaimet kauan sitten kun tulivat markkinoille niinkuin minullakin. Emme ole voineet koskaan kertoa toisillemme tunteista, ajatuksista, mielipiteistä kun en voi keskustella puhelimitse muuta kuin välittäjän kautta ja siitä on vain tullut aina väärinkäsityksiä ja on aina helppoa käyttää kuuroutta hyväksi että olen käsittänyt väärin. Puhun kyllä itse vaikka en kuule mitään.
        Isän luona en voi käydä kun yksi siskoista on ottanut määräysvallan oikeuden isän hoitoon niin olemme riitaantuneet siitä vaikka asun samassa kaupungissa kuin isä mutta sisko tulee isää viemään labraan 200 km päästä jossa hän virallisesti asuu. Tässä minut on syrjäytetty.

        Sinusta tuntuu, että sinua syrjitään kuuroutesi taikia. Voihan asia ollakin niin. Ehkä olet saanut selalisia kokemuksia elämäsi aikana, että sinua syrjitään ja että olet erilainen. et voi samaistua muihin? Ehkä myös olet ottanut kuuroutesi jotenkin itseesi niin että tunnet olevasi huonompi ihminen kuin muut? et ole! Olet yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin ihminen!

        Kuitenkin sinulla on oikeus isääsi! olit kuuro tai et! Voit käydä katsomassa isääsi, ei siskosi ole mikään pirtinvartija! Ja se, että sisko pitää huolta isästä ei estä sinua siellä käymässä! pidä huolta oikeuksistasi!

        Ehkä olisit jo muosia toivonut, että sinut olisi otettu mukaan perheeseen eikä jätetty ulkopuolelle. ja olet yrittänyt omalta osaltasi. mutta ehkä nyt on aika hyväksyä se tilanne mikä on!? siskosi eivät halua. et voi heitä muuttaa. ja mitä vanhempia ihmiset ovat sitä piintyneinpiä ovat tavat. voi olla jo aivan mahdotonta että teidän välinne muuttuisivat.

        itsesi takia siis yritä hyväksyä se ikävä tosiasia ettei sinua haluta sisikojesi taholta mukaan. mutta älä anna heidän sulke itseäsi pois isäsi elämästä! tee tämä selväksi siskoillesi!

        sinnikkyyttä!


      • Sisar
        pyskonomi kirjoitti:

        Sinusta tuntuu, että sinua syrjitään kuuroutesi taikia. Voihan asia ollakin niin. Ehkä olet saanut selalisia kokemuksia elämäsi aikana, että sinua syrjitään ja että olet erilainen. et voi samaistua muihin? Ehkä myös olet ottanut kuuroutesi jotenkin itseesi niin että tunnet olevasi huonompi ihminen kuin muut? et ole! Olet yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin ihminen!

        Kuitenkin sinulla on oikeus isääsi! olit kuuro tai et! Voit käydä katsomassa isääsi, ei siskosi ole mikään pirtinvartija! Ja se, että sisko pitää huolta isästä ei estä sinua siellä käymässä! pidä huolta oikeuksistasi!

        Ehkä olisit jo muosia toivonut, että sinut olisi otettu mukaan perheeseen eikä jätetty ulkopuolelle. ja olet yrittänyt omalta osaltasi. mutta ehkä nyt on aika hyväksyä se tilanne mikä on!? siskosi eivät halua. et voi heitä muuttaa. ja mitä vanhempia ihmiset ovat sitä piintyneinpiä ovat tavat. voi olla jo aivan mahdotonta että teidän välinne muuttuisivat.

        itsesi takia siis yritä hyväksyä se ikävä tosiasia ettei sinua haluta sisikojesi taholta mukaan. mutta älä anna heidän sulke itseäsi pois isäsi elämästä! tee tämä selväksi siskoillesi!

        sinnikkyyttä!

        Minulla on kuuro veli. Me viestittelemme lähinnä tekstiviesteillä. Meillä kävi niin päin, että veljeni ei halunnut tai ehtinyt tavata äitiämme, vaikka viestitin hänelle monta kertaa, että äiti ei enää elä kauaa. Eli ei se yhteinen viestivälinekään (kännykkä, faxi tmv) auta, jos ei ole halua osallistua yhteisiin kokemuksiin ja tunteiden jakamiseen.


      • Kuuloton
        Sisar kirjoitti:

        Minulla on kuuro veli. Me viestittelemme lähinnä tekstiviesteillä. Meillä kävi niin päin, että veljeni ei halunnut tai ehtinyt tavata äitiämme, vaikka viestitin hänelle monta kertaa, että äiti ei enää elä kauaa. Eli ei se yhteinen viestivälinekään (kännykkä, faxi tmv) auta, jos ei ole halua osallistua yhteisiin kokemuksiin ja tunteiden jakamiseen.

        sinulla ja veljelläsi säilyvät jonkinlaiset välit kun kuitenkin teillä on mahdollisuutta olla yhteydessä niin välinne ei vieraannu.
        Suku olisi minulle tärkeä kun meitä ei ole kuin 5 läheistä ja minulla ei ole muita ystäviä paitsi mieskaverini.
        Hän on sama mieltä kanssani että suku käyttäytyy väärin minua kohtaan.


      • Kuuloton
        pyskonomi kirjoitti:

        Sinusta tuntuu, että sinua syrjitään kuuroutesi taikia. Voihan asia ollakin niin. Ehkä olet saanut selalisia kokemuksia elämäsi aikana, että sinua syrjitään ja että olet erilainen. et voi samaistua muihin? Ehkä myös olet ottanut kuuroutesi jotenkin itseesi niin että tunnet olevasi huonompi ihminen kuin muut? et ole! Olet yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin ihminen!

        Kuitenkin sinulla on oikeus isääsi! olit kuuro tai et! Voit käydä katsomassa isääsi, ei siskosi ole mikään pirtinvartija! Ja se, että sisko pitää huolta isästä ei estä sinua siellä käymässä! pidä huolta oikeuksistasi!

        Ehkä olisit jo muosia toivonut, että sinut olisi otettu mukaan perheeseen eikä jätetty ulkopuolelle. ja olet yrittänyt omalta osaltasi. mutta ehkä nyt on aika hyväksyä se tilanne mikä on!? siskosi eivät halua. et voi heitä muuttaa. ja mitä vanhempia ihmiset ovat sitä piintyneinpiä ovat tavat. voi olla jo aivan mahdotonta että teidän välinne muuttuisivat.

        itsesi takia siis yritä hyväksyä se ikävä tosiasia ettei sinua haluta sisikojesi taholta mukaan. mutta älä anna heidän sulke itseäsi pois isäsi elämästä! tee tämä selväksi siskoillesi!

        sinnikkyyttä!

        "mitä vanhempia ihmiset ovat sitä piintyneimmät ovat tavat" pitää paikkansa. tiedän sen. Ei hän ole edes saanut ketään miesystäväkään pysymään kanssaan, niin mahdoton siskoni on.
        Tämä on 3 vuosi kun tämä ruljanssi alkoi niin olen vieraantunut isästä koska en ole voinut käydä usein tapaamassa kun en tiedä milloin siskoni on poissa sieltä.
        Olen sanonut isälle että ilmoittaisi jotenkin välikäsin kautta milloin voin tulla mutta ikävä kyllä hän ei ole jostain syystä ilmoittanut.


      • olla
        Kuuloton kirjoitti:

        "mitä vanhempia ihmiset ovat sitä piintyneimmät ovat tavat" pitää paikkansa. tiedän sen. Ei hän ole edes saanut ketään miesystäväkään pysymään kanssaan, niin mahdoton siskoni on.
        Tämä on 3 vuosi kun tämä ruljanssi alkoi niin olen vieraantunut isästä koska en ole voinut käydä usein tapaamassa kun en tiedä milloin siskoni on poissa sieltä.
        Olen sanonut isälle että ilmoittaisi jotenkin välikäsin kautta milloin voin tulla mutta ikävä kyllä hän ei ole jostain syystä ilmoittanut.

        siskosi hirmuvallan alla, ei uskalla vaikka haluaisi ottaa sinuun yhteyttä.


    • on tavallista

      että sisarusten välit menevät ristiin syystä tai toisesta. aikuisiällä mieleen voi palata -uskomatonta mutta totta- lapsuusiän vääryydet ja epäoikeudenmukaisuudet. ehkä koet joutuneesi syrjäytetyksi kuurouteutesi tähden, mutta niin on monta syytä kuin on sukuakin.

      • Veera

        Joskus menee välit todella lopullisisti poikki. Mutta mitä sitten eihän kenenkään kanssa voi väkisin olla jos toinen ei halua pitää yhteyttä. Se pitää hänelle suoda ja elää vain omaa elämäänsä parhaansa mukaan. Ei yksipuolinen yhteydenpito ole mistään kotoisin.


    • ///

      Kuulovamma ei todellakaan ole nita pahimpia vaivoja!
      Kuule, perheesi jataessa sinut, syyt ovat taydellisesti muualla kuin kuulossasi.

      Tee viela yksi rehellinen yritys vaikka kirjeitse, ehdottaessasi vierailua isasi luo silloin kuin muut sisaruksetkin ovat tai eivat ole paikalla.
      Ellei siihen tule vastausta, tai vastaus on kielteinen, hyvaksy se.

      Kuulovammaisten liiton kautta voit tutustua uusiin ihmisiin, saada uusia tuttavuuksia ja ystavia. He voivat taydellisen hyvin paikata sen aukon joka jaa sisarustesi kieltaytyessa viettamasta aikaa kanssasi.

      Miksi todellakaan edes pahoitat mielesi sisaruksillasi. Anna heidan aivan rauhassa elaa omaa elamansa ja hanki sina ystavat muualta. Sanonta: ystavat voi valita, perheensa ei, pitaa kuin pitaakin paikkansa.

    • hylännyt

      Minullakin veljiä ja yksi sisko.
      Mies jätti minut,kun lapset 0v ja 3v.Meni naimisiin ulkomaisen naisen kanssa.Puolta nuoremman...
      Sukuni on minut täysin hylännyt!! Ei ole tullut henkistä tukea.Ainoastaan haukkuja,miksi lihoi? Ja miksi annoit itseäsi narrata yms...äitini kuollut.Isä vanha.
      Näen sisaruksiani vain pakkotilanteissa.Hautajaisissa tai muissa vastaavissa.
      Surullista on.Ja erosta jo 9 vuotta...
      Lisäksi veljeni ovat saaneet kaiken mitä ovat toivoneet isältä.Minä vain ajokortin nuorena...

    • asiatkunnossa

      Hei,
      olen 62 ja olen huomannut että siskoni ei pidä enää minusta. Hän sanoi että olen tullut vanhaksi, höppänäksi, ei edes katso minua, ei ymmärrä että minulla on diabeteksen takia ja unettomuuden takia väsymystä. Olemme olleet parhaat kaverukset, nyt hän syrjii minua, sanoi, että tavataan sitten joskus, ei enää halua matkustaa kanssani. Olen opiskellut pitkälle ja minulla on arvostettu työ, talo ja asiat kunnossa. Miesystäväkin on. Olen ajatellut että annan hänen olla. Tottakai surullista mutta tilanne loukkaisi muuten minua. Annan hänen mennä. Mit

      • asiatkunnossa

        lisään edelliseen vielä..

        kiitän, että sain pitää siskoni kaikki nämä vuodet. Meillä on suuri ikäero 13 v, hän minua nuorempi. Elämässä on väliaikaisia asioita, hyviäkin, joita ei saa pitää ikuisesti. Joskus jostakin syystä toinen ihminen päättää molempien puolesta.


    • auringonpaistetta

      Entäs Skype?
      Helppoa skaippailla, pyydä jotain asentamaan sinulle ja isällesi Skype.

      Jos siskosi ei anna sinun tavata isääsi, niin kirjoita paikallislehteen ja kerro.

      Sinulle "hylännyt":
      Onpa sinulla surkea tilanne!
      Sellaisia sukulaiset saattavat olla. Heillä ei ole kovinkaan iso sydän, sille ei voi mitään.
      Lähetä kortti joskus silloin tällöin. Jos eivät ota yhteyttä, niin todella surullista. Mutta kasva silloin sen murheen yli ja ajattele että ovat oikeastaan säälittäviä.

      Iloitse lapsistasi! Ilman heitä olisit yksin. Jaa se rakkaus heihin ja tee heidän ja oma elämäsi onnelliseksi! Kirjoita/kirjoittakaa lisää, yritämme täällä auttaa jos jotenkin voimme.
      Voimme olla teidän "siskoja, veljiä ja sukulaisia", eikös sekin ole hyvä asia!

      Itselläni ei ole enää isää, ei äitiä ja veljeä.
      Mutta on lapsuusajan ystävä, joka käy siskostani.

      Laitan tähän jutun joka oli tämän päivän lehdessä.
      Itse tulin hyvälle tuulelle tästä, toivottavasti tekin!

      https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201801152200668585/

      Lisää hellettä ja auringonpaistetta kaikille!

    • loppuunsaakkamietitty

      Skype???? oletko tosissasi????
      jollekin 90 vuotiaalle joka on niin huonossa kunnossa, että ei kykene enää mihinkään???
      siskon pitää hoitaa sitä ??????

    • ihanhyväidea

      Ei kukaan kertonut mitään iästä, eikä kunnostakaan mitään.
      Jotkut on hyvinkin virkeitä, eivätkä pelkää opetella uusia juttuja.

      Ite oon vanha, mutta tytär asetti Skypen ja helppo olla yhteyksissä.

      Miksi aina ollaan heti paikalla jotta ei-missään nimessä?

      • loppuunsaakkamietitty

        Ap sanoo aloituksessaan olevansa 60v!
        Ja sanoo myös vanhemmat siskot ja äiti on kuollut, eli onhan sen faija nyt päälle 80 vuotias väkisinkin!!! Jos aloittajan isä tarttee saattajat labraan sun muualle, eikä isä oo ottanut yhteyttä aloittajaan 3 vuoteen, niin eiköhän se tarttee skypen käyttöönkin jonkun vierelleen.
        Enkä mä sanonut että ei-missään nimessä vaan peräänkuulutin luetun sisäistämistä.


    • neuvojarohkaise

      Keksi sitten paremmat neuvot aloittajalle!

      Aloittaja tarttee neuvoja ja rohkaisua, neuvo ja rohkaise sinä!

    • EtköTunneLakia

      Poistakaapa Suomi24:t koko ketju. Se on täysin valheellinen, asiaton ja lisäksi se on kunnianloukkaus.

      Huotioko se täällä erittelee toisten terveystietoja tarjoilee täysin vieraista ihmisistä psykoosi-diagonnseja?

    • VaiMitenSeOnHuot

      Tämä on nimenomaan homo-ongelma. Homo ei saa naisia, rikollinen mieli ei saa kunnon homoja, joten pakko olla yksin ja ruikuttaa tyhjästä. Tärkeämpi aihe voisi olla oma kuntoutus ja hampaat sekä työ.

    • parasapukunitseauttaa

      Otapa joku tukihenkilö ja mene tapaamaan isääsi. Vie kukkia ja pullaa tai mitä vain ja käy tervehtimässä.
      Isäsi saattaa kuolla vaikka milloin ja on tärkeää että tapaat hänet!

      Soita kiireellä jonnekin, esim seurakuntan, sosiaalitoimistoon, onko sinulla joku tuttu ja pyydä lähteä mukaasi.
      Kun koputat jonkun muun ihmisen kanssa ovelle, niin ei kyllä ilkeä siskosi kieltää käyntiäsi isäsi luona!

      Tartu toimeen itse, ei tästä mitään muuten tuu!

      Kyllä sinun tarvitsee käydä isäsi luona ennen kuolemistaan.
      Siskosi on hirviö jos ei suostu siihen.

      Ehkä joudut maksamaan sen toisen henkilön matkan, mutta se on sen väärti.

      Jos nyt et saisi ketään, niin koputa naapurinsa ovelle, kerro asiasi ja pyydän naapuriaani auttamaan asiassa. Kun naapuri kolkuttaa siskosi ovelle ja kertoo että sinä sisko et laske siskoasi käymään isänsä luona, niin kyllä varmasti päästää.

      Eli:
      SINUN ITSESI ON OTETTAVA NYT OHJAT KÄSIISI JA MENTÄVÄ ITSE ISÄSI LUO!

      Jos et tätä itse tee, niin mitäpä silloin ruikuttamaan.
      Oma apu - paras apu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe