Mitä eroa on musiikkityyleillä hiphop ja rap. En ole koskaan sitä oikein ymmärtänyt. Joskus joku selitti minulle jotain että Hiphop ei ole musiikkia vaan elämäntyyli. Miten asia on? Mitä eroa?
Mitä eroa, Hiphop ja Rap?
7
2148
Vastaukset
- asdfaasdf
hiphop on kulttuuri, rap taas kuuluu hiphop-kulttuuriin siinä missä graffitit, löysät vaatteet ja breakdancekin.
hiphop-musiikista jos puhutaan niin se käsittää muunkin kun rapin, esim instrumentaalinen hiphop käsittää dj:den tekemiä mixtapeja ym. - deft
Hiphopin elementtejä on 4 (vapaasti käännettynä):
------------
- DJ
- Breakdance
- Rap
- Graffitit
------------
Eli... Hiphop on elämäntyyli ja rap on osa sitä.
Tietty voidaan myös ajatella että musiikillisesti ne ovat myös yksittäisiä asioita.
esim. Old skool hiphop on kaiken perusta ja Rap on sitä mitä MTV suoltaa. - Salsa
Hip hoppiin kuuluu neljä elementtiä : Breikkaus,Dj pelleily,Graffiti ja RAP. Eli siis Rap on yks hip hopin elementeistä.. Ei sitä nyt ooo niin vaikeaa ymmärtää :D
Muakin on vähä mietityttänyt toi homma... Eli siis voiks tosta nyt sit käsittää että Hoppareita on neljässä eri kategoriassa? Mut mikäs tää lökäpöksy meininki sit on ku oon nähny tuol eri klubeilla DJ:itä ketkä poikkee tästä "etiketistä" eli ei pidä lökäpöksyjä vaan pukeutuu ns. klassisesti mut musa on koneella tehtyä, eli voidaanko näittenkin jannujen suhteen puhua hoppareista koska musa mitä ne sottaa on joko rappia tai jotai breakdance musaa?
- Anonyymi
🦧🦍💩
- Anonyymi
🦡💩
- Anonyymi
Hip hopisssa olennaista on rumpujen tietty temponopeustaso kun räpissä sama rumputempo ei mene samaa tahtia. Hip hopissa on myös tietty soitinmelodia usein joka kuuluu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6717497Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?435311HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032896Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki362335- 1672321
- 241844
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401698Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t51677mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121672Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111628