Moi!
Jätin Minulet-merkkisten pillereiden syönnin viime kuun alussa. Käytin pillereitä useamman vuoden, joten totuin, että menkat tulevat säännöllisesti. Viimeisen liuskan käytön jälkeen mulle tuli normaalisti kuukautiset viime kuussa, tämän kuun kuukautisia ei ole näkynyt ja kuulunut. Raskauden mahdollisuuttakaan ei voi poissulkea, sillä jälleenäkemisen huumassa (elämme kaukosuhteessa) ehkäisy unohtui totaalisesti kerran.
Käytin sen verran kauan pillereitä, että en ihan täysin edes enää muista miten pitkä normaali kuukautiskiertoni oli ennen pillereiden aloittamista.
Kuinka kauan teidän mielestänne voi vaan rauhassa odotella kuukautisten alkamista, koska voihan olla,että normaali kuukautiskierto on mahdollisesti päässy häiriintymään pillereiden takia vai pitäisikö jo nyt tehdä testi?
E-pillereiden lopettaminen - kuukautiset myöhässä
5
4599
Vastaukset
- vain
Kannattaahan se testi tehdä vaikka ihan mielenrauhan vuoksi. Sekin on mahdollista että pillereiden lopettamisen jälkeen kroppa totuttelee uuteen tilaan eikä kuukautisia vähään aikaan kuulu.
- nainen 40v
Voi olla, että kuukautiset hakevat omaa rytmiään, mutta koska raskauden mahdollisuus on olemassa, tee testi!
- suosittelen
Tee testi, niin saat mielenrauhan. Pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä jopa puoli vuotta ennen kuin kehon oma toiminta palautuu. Pillereiden käytön aikanahan ovulaatiota ei tapahdu, ja tyhjennysvuoto on siis eri asia kuin "luomumenkat".
- sss
minulla kävi ihan samalla tavalla kun lopetin pillerien syönnin, ensin tuli normaalisti yhdet menkat ja sen jälkeen oli 4kk tauko ja senkin jälkeen n. vuoden kuluttua on vielä rytmi sekaisin.
- kestää
Pillereiden lopettamisen jälkeen voi kestää yli puolikin vuotta ennen kuin kierto tulee edes jotenkuten normaaliksi. Kestää aikansa, ennen kuin keho tottuu taas siihen, että keinotekoiset hormonit eivät ole käytössä.
Itse pidin kerran tauon pillereissä, kierto oli yli 40 päivää. Ilman pillereitä muutenkin kiertoni tulee miten sattuu, saattaa olla jopa parin kuun heittoja ettei menkkoja kuulu.
Pillereiden avulla sentäs menkat tulee säännöllisesti, ja koska olen kumiallergikko, ei kumitkaan joka tilanteessa passaa ehkäisyksi.
5 vuotta olen pillereitä syönyt. Ensin 4 vuotta Melianeja, mutta verenpaine vähän nousi ja nyt vuoden olen syönyt Yasmineja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181