Loreal elvital

???

Kertokaa kokemuksia loreal elvitalin tuotteista, shamppoista, hoitoaineista ja hiusmuotoilu tuotteista.
Ovatko hyviä vaiko huonoja?
Onko loreal elvitalin tuuheuttavassa shamppoossa silikonia?
Onko elvitalin kaikissa tuotteissa silikonia?

12

13099

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

      Melkein kaikissa elvital-tuotteissa on silikonia, mutta tuossa tuuheuttavassa shampoossa ei näytä olevan (ostin nimittäin itse vähän aikaa sitten, kaduin tosin ostostani kun tajusin miten paljon sulfaatteja siinä on(kuten yleensäkin tuuheuttavissa) =kuivattavaa ja sekoitin siihen kosteuttavaa shampoota ja jotain hoitoainetta laimentaakseni joten en osaa sanoa toimiiko se :p).

      Nutri Gloss -tehohoito on myös silikoniton, ja monet tuntuvat tykkäävän. Tuntuu lähinnä silottavan ja kiillottavan, ei välttämättä kosteuta mitenkään ihmeellisesti. Nutri Gloss -hiuksiin jätettävä kiiltohoito on myös silikoniton, mutta en oikein tykkää koska siinä on jotain kimalletta, eikä selvitä hiuksiani kovin hyvin. Kiva tuoksu tosin.

      Muita elvital-tuotteita en ole käyttänyt pitkään aikaan, joten en muista olivatko hyviä.

      • ???

        Mites noi sulfaatit vaikuttavat hiuksiin? Ja millä nimillä sulfaatit löytyvät tuoteselosteesta?


      • elli
        ??? kirjoitti:

        Mites noi sulfaatit vaikuttavat hiuksiin? Ja millä nimillä sulfaatit löytyvät tuoteselosteesta?

        Sulfaatit ovat ne shampoon pesevät aineosat, ja ne kuivattavat hiusta. Tuoteselosteessa esim. nimellä sodium laureth sulfate, tai mitä tahansa minkä lopussa sulfate. Lauryl sulfatet ovat pahempia kuin laureth sulfatet.

        Eivät ne toki mitään kammotuksia ole, kun niitä on varmaan kaikissa shampoissa (paitsi MOP-kampaamoshampoo) ja niitä tarvitaankin, mutta voimakkaasti pesevät, paljon sulfaatteja sisältävät eivät ole hyväksi ainakaan kuiville ja vaurioituneille hiuksille. Tuuheuttavissa shampoissa on yleensä paljon, koska tuuhennus perustuu hiussuomujen avaamiseen.


    • ...

      Itse olen joskus käyttänyt Lorealin värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta. Ei mitään valittamista, tosin en osaa sanoa paransiko värin kestoa tms, mitä siinä luvataan.
      Lorealin tuotteet kuitenkin sisältää silikonia. (Ainakin ne mitä olen katsonut) Kampaajat aina varoittelevat silikonin haitoista hiuksille ja päänahalle ja eräskin näki hiuksistani että käytän silikonipitoista shampoota. Niinpä päätin sitten kerran ostaa kampaajalta ihan kunnon tuotteet, olikohan ne Wellaflexin keltasia purnukoita. Mutta kappas vaan, kotona tiirailin ainesosaluetteloa ja silikoniahan nekin sisälsi.
      Suurin osa kaupan shampoista ja hoitoaineista sisältää silikonia (kampaamotuotteisiin en ole juuri tutustunut), joka on niihin merkitty ainakin nimellä dimethicone.
      Kaupasta saatavista merkeistä ainakin XZ:n tuotteet ja Herbinan shampoot ja hoitoaineet on silikonittomia.

      • ???

        xz on silikoniton. Itsellä on tällä hetkellä se vanilja-suklaa shampoo ja hoitis. Mutta hoitoaine ei selvitä mun hiuksia. Oon kokeillu myös sitä värjätyille hiuksille olevia purkkeja mutta ihan sama juttu hiukset takussa. Mutta sitten taas shampoot joissa silikonia eivät sovi mun päänahalle.


      • elli

        Juu, eipä nuo kampaamojen halvemmat ole parempia kuin jotkut markettituotteet, ja samaa silikonia löytyy suuresta osasta kampaamotuotteitakin. Silikonista hoitoainetta ei kannata laittaa päänahan lähelle, vain pituuksiin ja latvoihin. Eivät juuret muutenkaan erityistä hoitoa tarvitse.

        Itse uskon että silikonien pahin uhka on siinä, etteivät nuo suurimmat silikonipommit, esim. Pantene, Fructis ja Sunsilk välttämättä hoida oikeasti hiuksia juuri yhtään vaan näennäinen teho perustuu silikonin kiillottavaan vaikutukseen. Markettituotteissakin on eroja, ainakin VO5 on ihan ok vaikka tuotteissa onkin silikoneja.


    • eräskin

      Silikonia tahi ei. Ei ne hiuksia vaurioita. Olen kuullut samoja tarinoita 20 vuotta. Ja olen niitä myös niin kauan käyttänyt. On hiukset päässä pysyneet. (Itseasiassa on normaalia enemmän hiuksia päässä, sanoi hiusterapeutti). Mutta asiaan: Käytän L'orealin Elvital värjätyille hiuksille tarkoitettua shampoota ja syvähoitoa (punainen pullo ja tuubi). Vaihtoehtoisesti Sunsilk tuuheuttavaa shampoota ja -hoitoainetta. Käyn kaksi kertaa vuodessa parturissa ja värjään hiukset kerran kuukaudessa. Minulla on pitkät hiukset eikä ole kaksihaaraisia ollenkaan joten ei ne ainakaan pahaa ole minun hiuksille tehneet.

      • mmmmn.

        Kerastase ja Elvital samaa ainesosia


    • tsäkällä

      Olen käyttänyt nyt kuukauden L'Oréal Elvive shampoota, joka on tarkoitettu hilseestä kärsiville. Sisältää 3 erityyppistä savea, ei sisällä siliconia. Ostin tuotteen ihan vahingossa täällä Espanjassa, ymmärtämättä mihin käyttöön shampoo on tarkoitettu. Itselläni ei ole hilsettä, mutta tukka rasvoittui parissa päivässä ihan järkyttävän näköiseksi. Tämä shampoo onkin oudosti vaikuttanut niin, että hiukset eivät rasvoitu samalla tavalla kuin ennen. Ainetta tarvitaan pesuun ihan pienen pieni tippa ja vaahtoa tulee ihan mieletön määrä (onkohan se hyvä vai huono asia?). Olen kuitenkin täysin tyytyväinen tuotteeseen, koska hiukset ovat niin pöyheät ja ihanan tuntuiset, eikä siihen mitään muita aineita tarvita. Pesuväli on nyt n. 5 päivää, mutta hiukset eivät ole silloinkaan rasvaa tihkuvat, kuten ennen:)

    • Anonyymi

      Minulle loreal ei sovi ollenkaan kuivattaa päänahkaa ja kova kutina.

    • Anonyymi

      Onko näissä jotain väriainetta,,hiukset alkoi tummumaan kertaheitolla ja kaakelin saumat muuttui vaaleanpunaisiksi. Harmittaa,,

    • Anonyymi

      Otin nyt vuosien tauon jälkeen käyttöön Elvitalin shampoon ja hoitoaineen. Shampoo kirveli jo ennestään kuivassa päänahassa. Hoitoaine selvitti hiukset, mutta hyvin nopeasti hiukset oli taas huonon näköiset ja takussa jo siinä kohtaa kun aloin kuivattaa ja harjata pesun jälkeen hiuksia. Nyt kahden viikon Elvitalin käytön jälkeen päänahka on alkanut kutisemaan ja on tosi kuiva. Tulipa ainakin testattua ettei sovi mulle.

      Urtekramin sensitive scalp shampoo auttaa kuivaan päänahkaan ja Sp
      luxe oil hoitoaine selvittää hiukset pitäen ne useampana päivänä hyvänä. Näille iso suositus! ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3568
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      196
      1662
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1317
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1192
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      845
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      814
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      52
      811
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      809
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe