Auringonotto+tatuointi

rikka

Tulossa oleva kesä on ensimmäinen tatuointini kanssa, joten olen hieman epätietoinen. Pidän kovasti auringonotosta, mutta mitenkäs nyt tämän kuvan kanssa? Olen joskus ollut lukevinani jostain että tatuointi tulisi rasvata korkeasuojakertoimisella aurinkovoiteella, pitääkö paikkansa?
Kuva on minulla lisäksi lapaluussa, joten naisihmisenä toppeja käyttäessani se luonnollisesti on auringossa muulloinkin kuin vain rannalla makoillessa. Millainen vaikutus auringolla on kuvaan, jos en joka kerta muistakaan sitä aurinkovoiteella rasvata? Entä aurinkovoiteella tatuointiin?

4

6169

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------------------------...

Jos tatuointi joutuu pitkäaikaisesti alttiiksi suoralle auringovalolle, se saattaa haalistua..itsellä kokemusta...ja todellakin jo yksikin kerta haalistuttaa sen..Joten muista aina rasvata kunnolla ennen aurinkoon menoa...voit käyttää muutakin rasvaa, kun aurinkorasvaa, esim. vaseliinia (pienet kuvat) tai helosan voidetta, aina kun menet ottamaan aurinkoa...Muista myös kesäisin rasvata tatuointia, ettei pääse kuivamaan...aurinkorasvasta ei haittaa tauoinnille!

• --------------

Koska tatuointi on tummempi, iho palaa sen alueelta herkemmin, aurinko myös nopeuttaa tatuoinnin haalistumista. Tästä johtuen kannattaa käyttää mahd. korkeasuojakertoimista aurinkovoidetta tatuoinnin alueella, voiteet eivät itsessään vaikuta parantuneeseen tatuointiin mitenkään. Aurinko on tatuoinnin pahin vihollinen ja rasvauksesta sekä suojakertoimista huolimatta auringonotto haalistaa tatuointia, haalistuminen on kuitenkin nykyisillä väreillä erittäin hidasta.

• mimmi

Olen ottanut molemmat tatuointini parhaaseen kuumimpaan helleaikaan... rannalla makoillut heti tatskaliikkeestä tultuani... Olen laittanut niihin rasvaa hyvin alle ja harson päälle, ja aah... aurinkoa ottanut...
        Ja eivät ole myöhemminkään haalistuneet, vaikka nautiskellut auringonsäteiden vaarasta... :) niihin kannattaa toki laittaa aurinkorasvaa ja vaikkapa vähän kertoimeltaan korkeampaa kuin muualla iholla... ne puikkorasvat myös tosikäteviä...

• matjemma

Mun yläselän tatuointi oli viime marraskuussa alle puoli vuotta vanha, kun olin pitkällä lomalla Brasiliassa. Aurinkohan on tuolla aika armoton, aluksi piti koko kropalle olla suojakertoimet 60. Kun aurinkoon tottui, ja kertoimia uskalsi muuten alkaa vähentää, tatuoinnin kohdalla huomasin tarvitsevani edelleen sitä korkeaa suojakerrointa, sillä iho siinä oli vielä huomattavasti ohuempaa ja herkempää kuin muualla.
      Fysiologisesti ihan tavallisenkin haavan paranemisaika on monta kuukautta. Paraneminenhan ei tarkoita pelkästään ihon umpeutumista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe