Mies ystävänä

mahdotontako?

Onko mahdollista olla läheinen ystävä miehen kanssa ilman että alkaa kuvitella hänestä jotain enemmän?

Itselläni on mies ystävänä, jonka kanssa käymme todella hienoja keskusteluja. Välillä alan tuntea hänet liiankin läheiseksi ja huomaan jopa olevani mustasukkainen hänen muista naispuolisista kavereistaan. Onko mahdollista jatkaa ystävyyttä hänen kanssaan vai onko vain unohdettava hänet?

Aluksi välillämme oli pientä kiinnostusta mutta paremmin tutustuttuamme häntä ei sitten kiinnostanutkaan, vaikka itse olisin halunnut ehkä enemmän. Jäimme siis kavereiksi.

Välillä kuvittelen huomaavani hänen olevan sittenkin kiinnostunut, enkä oikein tiedä miten suhtautua, kun voihan se olla vain sellaista viatonta flirttiäkin.

Lisäksi minua häiritsee vieläkin se, että hän tavallaan torjui minut. Mietin että mitäköhän vikaa minussa sitten oli kun kerran kaveriksi kelpaan ja hän kumminkin kehuu minua ja ulkonäköäni.

Aiemmin minulla ei ole ollut yhtä läheisiä miespuolisia ystäviä joten tilanne on vähän outo..

46

7663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoisin....

      jos sulla on tunteita pelissä sanoisin lopeta vaan ajoissa.

    • iso_bee

      On ystävyys mahdollista. Itselläni (M36) on hyvän ystäväni avovaimon kanssa "varamiesjärjestely". Olen käynyt hänen kanssaan kissanäyttelyssä, oopperassa, leffassa, jopa eläkevakuutusesittelyssä. Suhteessa ei ole mitään säpinää, kenenkään mieleen ei juolahdakaan epäillä mitään ja nakupelleinä olemme nähneet toisemme vain saunassa.

      Mutta jos tunnet mustasukkaisuutta niin siinä on jo ainekset suureen murheeseen.

      Bruno

      • mutta..

        Kiitos silti..

        Tuntuu vaan tosi raskaalta hylätä läheinen ystävä, kääntää hänelle selkä vain siksi koska itse on niin "itsekäs". Ja muutenkin vaikea luopua hänestä kun on tehnyt niin paljon töitä ystävyyden eteen.

        Mutta toisaalta.. Jos jokainen päivä joutuu pelkäämään sitä hetkeä kun hän löytää jonkun ja hylkää minut..


      • mimmi
        mutta.. kirjoitti:

        Kiitos silti..

        Tuntuu vaan tosi raskaalta hylätä läheinen ystävä, kääntää hänelle selkä vain siksi koska itse on niin "itsekäs". Ja muutenkin vaikea luopua hänestä kun on tehnyt niin paljon töitä ystävyyden eteen.

        Mutta toisaalta.. Jos jokainen päivä joutuu pelkäämään sitä hetkeä kun hän löytää jonkun ja hylkää minut..

        Jos välillänne on aito ystävyys, ei ketään tarvitse hylätä, vaikka kuvioon tulisi kummallekin seurustelukumppani. itselläni on muutamam miespuolinen ystävä, eikä ystävyys ole hävinnyt minnekään vaikka mukaan on tullut tyttöystävät. Edellyttää tietysti, että kyseessä platoninen ystävyys eikä piilotoiveita romanssin suuntaan.


    • hossi

      Ei suinkaan, itsellänikin on muutema naisystävä ja yksi heistä on vielä sellainen jonka kanssa seurustelin yli puoli vuotta. Emme sopineet toisillemme muuten kuin et juttuun tultiin eriomaisen hyvin ja siksi jatkamme hyvinä ystävinä. Olen aikas yllättynyt useamman naisen kommenteista että he eivät ymmärrä et miehellä voi olla naispuoleisia ystäviä ? Olen yhden orastavan suhteenkin lopettanut juuri kyseisestä syystä !

      • kysymys..

        Miten tiedät onko nainen vain kaveri vai voisiko olla muutakin? Kun mulla yleensä miespuoliset kaverit on vaan sellasia joiden kanssa on ehkä ollut jotain eikä minua ole kiinnostanut.. Nyt taitaa sitten olla toisinpäin.


      • hossi
        kysymys.. kirjoitti:

        Miten tiedät onko nainen vain kaveri vai voisiko olla muutakin? Kun mulla yleensä miespuoliset kaverit on vaan sellasia joiden kanssa on ehkä ollut jotain eikä minua ole kiinnostanut.. Nyt taitaa sitten olla toisinpäin.

        oikeastaan sanoa mistä sen tietää ? Yksi tapaus mulla on ainakin selvä koska olemme seurustelleet ja loppujen kanssa vaan jotenkin tuntuu siltä että ollaan ystäviä. Ei ole varmaankaan tullut edes mieleen että voisi heidän kanssaa alkaa seurusteleen mut toisaalta heidän ajatuksiaan asiasta en oikeestaan tiedä. Tuntomerkit vaan viittaa siihen että ei olla muuta kuin ystäviä. Kysymys on kyllä sen verran vaikea ettei siihen oikein osaa antaa selventävää vastausta, jotenkin vaan ainakin omassa mielessäni en näe heitä muuta kuin pelkkänä ystävänä.


      • J.a.n.e
        hossi kirjoitti:

        oikeastaan sanoa mistä sen tietää ? Yksi tapaus mulla on ainakin selvä koska olemme seurustelleet ja loppujen kanssa vaan jotenkin tuntuu siltä että ollaan ystäviä. Ei ole varmaankaan tullut edes mieleen että voisi heidän kanssaa alkaa seurusteleen mut toisaalta heidän ajatuksiaan asiasta en oikeestaan tiedä. Tuntomerkit vaan viittaa siihen että ei olla muuta kuin ystäviä. Kysymys on kyllä sen verran vaikea ettei siihen oikein osaa antaa selventävää vastausta, jotenkin vaan ainakin omassa mielessäni en näe heitä muuta kuin pelkkänä ystävänä.

        Mitkä ominaisuudet erottaa ystävänaisen ja kumppaninaisen?


      • hossi
        J.a.n.e kirjoitti:

        Mitkä ominaisuudet erottaa ystävänaisen ja kumppaninaisen?

        Lisää monimutkaisia kymysyksiä :o) !
        Niin mikä erottaa ystävänaisen ja kumppaninaisen ? Hmmmm tuotahan joutuu miettimään oikeastaan tarkkaan.
        Periaatteessa ajatellen niin ei oikeastaan mikään erota niitä toisistaan ? No oikeastaan ainoa ero varmaankin on että ystävänaisen kanssa puuttuu kaikenlainen eroottinenlataus ja yleensäkkin tunteet ajatellen läheisyyttä.
        Juttu on kuitenkin niin että naisystävä näkyy silmissä samanlaisena kuin miesystäväkin se taitaa olla tuo tärkein pointti. Siinähän se :o)
        Elikäten jos ei näe toisensukupuolen ystävää samalla tavalla kuin saman sukupuolen on ystävyys tuhoon tuomittu ja silloin siihen astuu mukaan tuo eroottinen lataus sekä tunteet.
        Täyty oikein miettiä omia ajatuksia kun olen tekemisissä omien naisystävien kanssa ja he ovat minulle todellakin ystäviä siinä missä miesystäväkin on.


      • J.a.n.e
        hossi kirjoitti:

        Lisää monimutkaisia kymysyksiä :o) !
        Niin mikä erottaa ystävänaisen ja kumppaninaisen ? Hmmmm tuotahan joutuu miettimään oikeastaan tarkkaan.
        Periaatteessa ajatellen niin ei oikeastaan mikään erota niitä toisistaan ? No oikeastaan ainoa ero varmaankin on että ystävänaisen kanssa puuttuu kaikenlainen eroottinenlataus ja yleensäkkin tunteet ajatellen läheisyyttä.
        Juttu on kuitenkin niin että naisystävä näkyy silmissä samanlaisena kuin miesystäväkin se taitaa olla tuo tärkein pointti. Siinähän se :o)
        Elikäten jos ei näe toisensukupuolen ystävää samalla tavalla kuin saman sukupuolen on ystävyys tuhoon tuomittu ja silloin siihen astuu mukaan tuo eroottinen lataus sekä tunteet.
        Täyty oikein miettiä omia ajatuksia kun olen tekemisissä omien naisystävien kanssa ja he ovat minulle todellakin ystäviä siinä missä miesystäväkin on.

        No, mistä se eroottinen latinki syntyy? Jokin naisen olemuksessa, käyttäytymisessä sinua kohtaan vai mikä?? Tai mikä sen estää, ihan miten vaan...

        Jos joku ystävänaisistasi antaisi ymmärtää, että tuntee jotakin siihen suuntaan, katsoisitko naista uusin silmin vai vaivaantuisitko asiasta?


      • hossi
        J.a.n.e kirjoitti:

        No, mistä se eroottinen latinki syntyy? Jokin naisen olemuksessa, käyttäytymisessä sinua kohtaan vai mikä?? Tai mikä sen estää, ihan miten vaan...

        Jos joku ystävänaisistasi antaisi ymmärtää, että tuntee jotakin siihen suuntaan, katsoisitko naista uusin silmin vai vaivaantuisitko asiasta?

        kymysyksiä pukkaa :o)
        Vai mistä se eroottinen latinki sitten oikein syntyy ? Itsekin usein moista asiaa miettinyt ja ihmetellyt mistä se oikein tulee. Uskoisin että kyseessä on lähinnä tuo olemus mikä kiehtoo ainakin minua. Olemuksella en kuitenkaan tarkoita pelkästään sitä miltä ulkokuori näyttää vaan tuo kummallinen hehku mitä ihminen loistaa ulospäin. Siihen tietysti on myös lisättävä tuo käytös minua kohtaan sekä ehdottomasti hymy mikä sulattaa kyllä minut ihan täysin :o)

        Tuo jälkimmäinen juttu onkin sitten tarina erikseen. Itseasiassa en kyllä varmaa vastausta osaa tuhon sano kun näin ei ole vielä käynyt ikinä, mutta jos vähänkin itseäni tunnen niin kyllä katsoisin varmasti naista toisin silmin. Kuitenkin riippuen omasta elämäntilanteesta, jos sillä hetkellä seurustelisin jonkun kanssa niin varmasti menisin tilanteessa hämilleni mutta hoitaisin sen kunniallisesti oikein. Sanoisin heti että kiitos vaan mutta minä seurustelen tällä hetkellä.


    • huomannut

      Se, että olet mustasukkainen ystäväsi muista naisystävistä on mielestäni merkki siitä, että et ole pelkkä tavanomainen ystävä miehen kanssa. Eihän ystävä ole mustasukkainen muista ystävistä, vaan iloinen, että on muitakin ystäviä.

      Entä sitten, kun mies löytää itselleen tyttöystävän. Luuletko, ettet sitten olisi mustasukkainen.

      Itse en valitettavasti vuosien kokemuksen perusteella usko, että mies ja nainen voivat olla 'oikeasti' ystäviä. Toisella on aina jotain pelissä enemmän.

      Toki itsellänikin on miespuolisia ystäviä, mutta usein olen huomannut, että he rupeavat lämpenemään liikaa, joten olen katsonut parhaaksi jarruttaa ja esim. pitänyt enemmän välimatkaa. En siis ole kovin läheinen ystävä kenenkään miehen kanssa (lukuunottamatta tietenkin omaa avomiestä), koska en usko siihen, että kovin syvällisiä asioita voi keskustella eri sukupuolta olevan kanssa ilman, että tunteita ilmaantuu jommallakummalla peliin. Toki voi olla kavereita, joiden kanssa juttelee niitänäitä ja ehkä käy konsertissa tms., mutta he ovatkin sitten enemmän kavereita kuin mitään läheisiä ystäviä.

      Minulla esim. oli eräs ystävä, jonka kanssa juuri kävin näitä 'syvällisiä' keskusteluja yms. Miehellä oli oma tyttöystävä ja itsellänikin silloinen poikaystäväni. Olin tosi pettynyt, kun jossain vaiheessa tajusin, että tyyppi oli ihastunut ja oli seurassani ei ystävyyden takia, vaan ihastumisen vuoksi. Jossain vaiheessa hän sitten lähestyi minua ja kertoi ihastumisestaan. Olinkin ihmetellyt, kun hän ei halunnut esitellä minulle tyttöystäväänsä eikä halunnut toisaalta nähdä minun poikaystävääni.

      En tosin sitäkään sano, etteikö mies ja nainen voisi olla ystäviä keskenään, mutta kuten todettua - oman kokemukseni ja lähipiirin kokemuksen mukaan se on aika harvinaista. Ehkä jos on tunnettu lapsesta saakka ja ollaan kuin veli ja sisko, mutta sekin lienee harvinaista.

      Kyllä aikuisen miehen ja naisen välillä on aina jotain säpinää, jos he kovinkin tiiviisti viihtyvät yhdessä. Tietysti jos nainen on ihan hirveän ruma, niin se estää pahimmat ihastumiset. Mutta vähänkin nätti nainen kyllä saa ihailijoita ympärilleen, jotka kuvittelevat olevansa todellisia ystäviä ja tarjoavat tukeansa.

      • ymmärrän..

        Tässä ärsyttää aika paljon se, että yleensä kaikki miespuoliset kaverini ovat olleet kiinnostuneita minusta enemmän kuin minä heistä.. Nyt sitten toisinpäin.. Kaipa se vaan oli väistämätöntä.. Huoh..

        Kiitos kun jaksoit noinkin pitkästi vastata :) Aina mukava kuulla muiden kokemuksia kun itsellä ei nyt tästä asiasta paljoa kokemusta ole.


      • jokuvaan

        Itse olen niin harvoista kiinnostunut, että en juuri pysty kuvittelemaan kavereistani enempää. Kaverit on kavereita (tunnen kymmeniä naisia, joista en ole yhtään kiinnostunut)

        Nyt sitten kävi niin että eräs jota olen aina ajatellut muuten kuin kaverina pitää minua karanteenissa. Rangaistus johtuu siitä että kerroin mitä hänestä ajattelen ja hän ilmoitti haluavansa pysyä kavereina. Kumma systeemi, eli minä kyllä pystyn pistämään ajatukseni kuriin, mutta nyt ei tule mitään viestejä minun suuntaani. Tuntuu ettemme ole edes kavereita enää. Mitä ihmettä hän luuli- että minusta tulee hänelle ikuinen riesa? Rasittaa. Jatkossa taidan olla niiden harvojenkin kohdalla ihan hiljaa (niitä onkin ollut tosi monta tähän mennessä, ehkä jopa 7 tai 8).


    • viitaten alkuperäiseen..

      Eli mitä minusta voisi sitten puuttua/olla vialla, jos mies tykkää keskustella, meillä on paljon yhteistä, hän pitää minua kauniina ja on kiinnostunut myös seksuaalisesti?

      • ???

        ...hän ei halua sitoutua...??


      • ...
        ??? kirjoitti:

        ...hän ei halua sitoutua...??

        Outoa se minustakin on.. Kyllä hän itse väittää että ei halua enää ola sinkkuna..


    • Queen-Of-Hearts

      puhtaasti platonisia miehen ja naisen välisiä ystävyyssuhteita. Ainakin toisella saattaa jossain välissä tulla tunteita toista kohtaan. MUTTA mies ja nainen voi pitää suhteensa täysin platonisena jos tämä asia tiedostetaan.

      Ongelmahan on nyt noi sun tunteet miestä kohtaan. Voitko olla aidosti ystävä ja tukea miestä naishuolissakin? Sotkua nimittäin luvassa jos et pysty ja jos mies ei ole sinusta kiinnostunut. Tässä tapauksessa mielestäni flirtti ei ole viatonta... se on tarkoituksenmukaista jos mies sinun tunteesi on tiennyt... joko a)miestä on alkanut kiinnostaa b) hän on julma leikkiessään sinun tunteillasi.

      Voihan olla että mies on viehtynyt sinuun muttei halua seukkailla sun kanssa... tai sitten haluaa -on tullut toisiin aatoksiin muttei osaa asiaa ilmaista.

      Juttele sen kanssa ja kerro miltä susta tuntuu... selvähän on ettei tuollanen tilanne voi pitkään jatkua... hulluksihan siinä tulisi.

      • ...

        Tuo naishuolissa tukeminen kuulostaa kyllä vaikealta.. Vaikka hän on kyllä tukenut minua mieshuolissa, ainakin jossain määrin.

        Olen tuota hänen kiinnostustaan miettinyt.. Jos hän on vaan niin yksinäinen että kaipaa naisen huomiota.. Tää kevät on vielä sellasta aikaa..

        Hulluksihan tässä kohta tosiaan tulee.. Kerran jo paljastin hänelle tunteitani mutta siitä tuli vaan vaivautunut olo.. Ja tuntui että hän alkoi käyttäytyä jotenkin eri tavalla, vältteli ehkä.. Mutta sen jälkeen kun pääsin siitä jollain tavalla yli, hän lähentyi minua aika paljon ja välillä olen kyllä melkein huomannut hänen vihjailevan jotain kiinnostukseen viittaavaa..


      • asdasda

        Platoninen YH-naisystävä, jonka kanssa on tullut enintään halattua. Ystävyyskuviomme perustuu molemminpuoliseen hyötyyn, olen esim. oppinut häneltä paljon naisen psykologiasta seurustelukuvioissa ja voin milloin tahansa kääntyä naishuolieni kanssa hänen puoleensa. En tiedä mitä hän minusta saa irti, ehkä häntä viehättää särmikkyyteni ja kuvia kumartelematon asenteeni ja se että olen niin toisenlainen arvomaailmaltani kuin hän. Nyksä tietää tästä ystävästä eikä ole mustis. YH:t on ihan kelvollisia tommosina liittolais-ystävinä vaikkei niistä parisuhteeseen oiskaan.


      • ...
        asdasda kirjoitti:

        Platoninen YH-naisystävä, jonka kanssa on tullut enintään halattua. Ystävyyskuviomme perustuu molemminpuoliseen hyötyyn, olen esim. oppinut häneltä paljon naisen psykologiasta seurustelukuvioissa ja voin milloin tahansa kääntyä naishuolieni kanssa hänen puoleensa. En tiedä mitä hän minusta saa irti, ehkä häntä viehättää särmikkyyteni ja kuvia kumartelematon asenteeni ja se että olen niin toisenlainen arvomaailmaltani kuin hän. Nyksä tietää tästä ystävästä eikä ole mustis. YH:t on ihan kelvollisia tommosina liittolais-ystävinä vaikkei niistä parisuhteeseen oiskaan.

        Tuollainen psykologian opiskelu.. :)

        Hieman särähtää korvaan tuo "ihan kelvollisia tommosina liittolais-ystävinä vaikkei niistä parisuhteeseen oiskaan..", mutta muuten ihan hyvä systeemi teillä. Kyllä minäkin kyseisen ystäväni kanssa puhun miesten ja naisten eroista yms. mutta aika vähän kyselemme toisiltamme neuvoa nais-/miesongelmissa. Tuntuu ettei sellainen keskustelu ota tulta.. Tiedä sitten mistä johtuu..


      • ...........
        asdasda kirjoitti:

        Platoninen YH-naisystävä, jonka kanssa on tullut enintään halattua. Ystävyyskuviomme perustuu molemminpuoliseen hyötyyn, olen esim. oppinut häneltä paljon naisen psykologiasta seurustelukuvioissa ja voin milloin tahansa kääntyä naishuolieni kanssa hänen puoleensa. En tiedä mitä hän minusta saa irti, ehkä häntä viehättää särmikkyyteni ja kuvia kumartelematon asenteeni ja se että olen niin toisenlainen arvomaailmaltani kuin hän. Nyksä tietää tästä ystävästä eikä ole mustis. YH:t on ihan kelvollisia tommosina liittolais-ystävinä vaikkei niistä parisuhteeseen oiskaan.

        No onpa asenne sullakin!!!


      • Queen-Of-Hearts
        asdasda kirjoitti:

        Platoninen YH-naisystävä, jonka kanssa on tullut enintään halattua. Ystävyyskuviomme perustuu molemminpuoliseen hyötyyn, olen esim. oppinut häneltä paljon naisen psykologiasta seurustelukuvioissa ja voin milloin tahansa kääntyä naishuolieni kanssa hänen puoleensa. En tiedä mitä hän minusta saa irti, ehkä häntä viehättää särmikkyyteni ja kuvia kumartelematon asenteeni ja se että olen niin toisenlainen arvomaailmaltani kuin hän. Nyksä tietää tästä ystävästä eikä ole mustis. YH:t on ihan kelvollisia tommosina liittolais-ystävinä vaikkei niistä parisuhteeseen oiskaan.

        väittänytkään ettei kenelläkään olisi sellaista... sanoin että mahdollista pitää platonisena jos asia tiedostetaan. On mullakin paljon hyviä miespuolisia kavereita jotka on ihan vaan kavereita mutten silti esim. saunaan niitten kanssa lähtis.

        Tarkoitin että miehen ja naisen välit ovat monimutkaiset... asia on ok jos mahdolliset ihastuksen tunteet hallitaan ja hillitään (jos vain toiselta puolelta tai jos ollaan varattuja) koska fakta on että jommalle kummalle jossain vaiheessa näitä tunteita yleensä tulee. Jos sinä et ole ollut ihastunut toiseen niin voit olla varma että se toinen on jossain vaiheessa ollut tai on yhä ihastunut sinuun!

        Tästä tuli mieleen kaveri jolla on paljon miespuolisia kavereita ja aina kun kehasee jostain että voi kun se on niin ihana että teki sitä ja sitä ja huolehtii musta jne. ja toteaa perään mutta ei tässä mitään ihastusta ole että ihan vaan kaverina niin eiköhän se viikon päästä soittele että nyt se mies tunnusti tunteensa ja ahistaa... Se on sellanen että sitten se kyllä ottaa välimatkaa eikä voi olla enää edes kaveri.


      • asdasda
        Queen-Of-Hearts kirjoitti:

        väittänytkään ettei kenelläkään olisi sellaista... sanoin että mahdollista pitää platonisena jos asia tiedostetaan. On mullakin paljon hyviä miespuolisia kavereita jotka on ihan vaan kavereita mutten silti esim. saunaan niitten kanssa lähtis.

        Tarkoitin että miehen ja naisen välit ovat monimutkaiset... asia on ok jos mahdolliset ihastuksen tunteet hallitaan ja hillitään (jos vain toiselta puolelta tai jos ollaan varattuja) koska fakta on että jommalle kummalle jossain vaiheessa näitä tunteita yleensä tulee. Jos sinä et ole ollut ihastunut toiseen niin voit olla varma että se toinen on jossain vaiheessa ollut tai on yhä ihastunut sinuun!

        Tästä tuli mieleen kaveri jolla on paljon miespuolisia kavereita ja aina kun kehasee jostain että voi kun se on niin ihana että teki sitä ja sitä ja huolehtii musta jne. ja toteaa perään mutta ei tässä mitään ihastusta ole että ihan vaan kaverina niin eiköhän se viikon päästä soittele että nyt se mies tunnusti tunteensa ja ahistaa... Se on sellanen että sitten se kyllä ottaa välimatkaa eikä voi olla enää edes kaveri.

        ENpä ole kohdallani huomannut että näitä ois ollu, tällä naisella on joitakin hyviä ominaisuuksia joita voin ihailla ihan rehellisesti, mm. kyky organisoida monimutkaisia asioita, mutta en mä ole hänen kanssaan halunnut sänkyyn missään vaiheessa. Meillä on melkoinen fyysinen kokoerokin.

        Ulkoistaminen on päivän sana, miksei siis voisi ulkoistaa osaa ihmissuhdeproblematiikasta jollekulle, joka on noissa asioissa itseä fiksumpi (edellyttäen että tähän pystyy luottamaan). No toisaalta vaikka tämä pettäisikin luottamukseni niin se voisi korkeintaan kailottaa maailmalle mun olleen 4 vuotta sitten naisjutuissa täysin pihalla, mutta ketä sellainen uutinen tänään kiinnostaa?


      • Queen-Of-Hearts
        asdasda kirjoitti:

        ENpä ole kohdallani huomannut että näitä ois ollu, tällä naisella on joitakin hyviä ominaisuuksia joita voin ihailla ihan rehellisesti, mm. kyky organisoida monimutkaisia asioita, mutta en mä ole hänen kanssaan halunnut sänkyyn missään vaiheessa. Meillä on melkoinen fyysinen kokoerokin.

        Ulkoistaminen on päivän sana, miksei siis voisi ulkoistaa osaa ihmissuhdeproblematiikasta jollekulle, joka on noissa asioissa itseä fiksumpi (edellyttäen että tähän pystyy luottamaan). No toisaalta vaikka tämä pettäisikin luottamukseni niin se voisi korkeintaan kailottaa maailmalle mun olleen 4 vuotta sitten naisjutuissa täysin pihalla, mutta ketä sellainen uutinen tänään kiinnostaa?

        taisi luiskahtaa tuolin alle, ei se mitään otan sen uudestaan pöydälle ja koitan vääntää rautalangasta jonkunlaiseen muotoon...

        Eli... Mistä tiedät ettei naisella ole ihastumisen tunteita sinua kohtaan? Mikä on minusta hyvinkin todennäköistä... tai jos ei ole nyt niin mistä tiedät ettei ole ollut tai ettei koskaan tule?


      • asdasda
        Queen-Of-Hearts kirjoitti:

        taisi luiskahtaa tuolin alle, ei se mitään otan sen uudestaan pöydälle ja koitan vääntää rautalangasta jonkunlaiseen muotoon...

        Eli... Mistä tiedät ettei naisella ole ihastumisen tunteita sinua kohtaan? Mikä on minusta hyvinkin todennäköistä... tai jos ei ole nyt niin mistä tiedät ettei ole ollut tai ettei koskaan tule?

        Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan... niinpä en pysty 100% väittämään etteikö tämä ystävänainen voisi jotain tuollaista tuntea, mutta kun nyt ollaan jo joku 7 vuotta tunnettu niin kaipa hän olisi ottanut asian esille jos haluaisi multa jotain muuta kuin tätä platonista liittolaisuutta. Etenkin kun olin välillä sinkkuna. Yksi seurustelua käsittelevä nettisaitti väitti että ystävästatuksen saaneen miehen on lähes mahdotonta muuttaa naisen käsitystä miksikään muuksi, niinpä jos haluaa vällyihin naisen kanssa kannattaa "ystävä" -peliruutu jo lähtökohtaisesti kiertää kaukaa. Mutta koen että tässä tapauksessa se platonisuus palvelee parhaiten molempien etuja. Enkä mä seksikumppaniksi rupeaisi vaikka hän pyytäis, mulla on velvoitteeni avopuolisoani kohtaan.


      • Queen-Of-Hearts
        asdasda kirjoitti:

        Ei koskaan pidä sanoa ei koskaan... niinpä en pysty 100% väittämään etteikö tämä ystävänainen voisi jotain tuollaista tuntea, mutta kun nyt ollaan jo joku 7 vuotta tunnettu niin kaipa hän olisi ottanut asian esille jos haluaisi multa jotain muuta kuin tätä platonista liittolaisuutta. Etenkin kun olin välillä sinkkuna. Yksi seurustelua käsittelevä nettisaitti väitti että ystävästatuksen saaneen miehen on lähes mahdotonta muuttaa naisen käsitystä miksikään muuksi, niinpä jos haluaa vällyihin naisen kanssa kannattaa "ystävä" -peliruutu jo lähtökohtaisesti kiertää kaukaa. Mutta koen että tässä tapauksessa se platonisuus palvelee parhaiten molempien etuja. Enkä mä seksikumppaniksi rupeaisi vaikka hän pyytäis, mulla on velvoitteeni avopuolisoani kohtaan.

        tuota ajoin takaa... suhteen pystyy pitämään platonisena jos molemmat asian tiedostaa eikä aleta kehittelemään mitään romanttisia mielikuvia toisista. Mutta koskaan ei tosiaan voi olla varma mitä toinen tuntee/on tuntenut, mutta fiksua on pitää mölyt mahassaan jos vaihtoehtona on pilata hyvä ystävyys :)


    • nyt ottaa,ei ehkä kovin läheinen ystävä mut miksei jonkin sortin kaveri.Ite oon aika hyvää pataa naapurirapussa asuvan parikymppisen tytsyn kanssa,mm just viimevkl otettiin kahdestaan baaripohjia ja hengailtiin mun luona la ilta.Toki tähän on tultu vasta sen jälkeen kun yritin kerran humalaspäissäni heruttaa ja tuli ns. pakit.Nykyään en pysty ajattelemaan kys. muijaa oikein mitenkään päin mielessäni seksuaalisena olentona vaan pelkästään jonkun sortin kaverina/napurina,en tiiä johtuuko se tosta et oon jo kerran kokeillu jäätä kepillä huonolla menestyksellä vai siitä et mä yksinkertaisesti tiiän muijasta aivan liikaa ja intiimejä juttuja.Kaikenlainen salaperäisyyden verho on kaikonnut jo ajat sitten mä oon sen verran mammanpoika et välillä hirvittää kun kuulee niitä juttuja :-)

      • ...

        Tuossa on kyllä vähän tuttuakin.. Lähinnä siinä suhteessa että itse olen kuullut myös ystävältäni todella intiimejä juttuja ja välillä on kyllä hirvittänyt mutta jotenkin se vaan myös lähentää.. Kiinnostukseni häntä kohtaan on kyllä pitkälti enemmän henkistä, enkä oikein edes tiedä toimisiko seksuaalinen puoli, jos olisi sellainen tilanne. Hieman outo tilanne siinäkin suhteessa..


      • ... kirjoitti:

        Tuossa on kyllä vähän tuttuakin.. Lähinnä siinä suhteessa että itse olen kuullut myös ystävältäni todella intiimejä juttuja ja välillä on kyllä hirvittänyt mutta jotenkin se vaan myös lähentää.. Kiinnostukseni häntä kohtaan on kyllä pitkälti enemmän henkistä, enkä oikein edes tiedä toimisiko seksuaalinen puoli, jos olisi sellainen tilanne. Hieman outo tilanne siinäkin suhteessa..

        kavereina mutta loitontaa potentiaalisena pariskuntana (kait sitä vastakappaletta kuuluis haluta myös seksuaalisessa mielessä).Just tän vuoksi joidenkin naisten tapa venyttää ja vanuttaa puoliväkisin ekaa kertaa on aivan omituinen,mitä vähemmän toisesta tietää eka kerralla sitä parempi.Kuka helvetti nyt kaverin kans haluais sekstailla ja siltä se toinen alkaa tuntuun kun tapaillaan jonkin aikaa ilman mtn. actionia :-(


      • ...
        yrmio kirjoitti:

        kavereina mutta loitontaa potentiaalisena pariskuntana (kait sitä vastakappaletta kuuluis haluta myös seksuaalisessa mielessä).Just tän vuoksi joidenkin naisten tapa venyttää ja vanuttaa puoliväkisin ekaa kertaa on aivan omituinen,mitä vähemmän toisesta tietää eka kerralla sitä parempi.Kuka helvetti nyt kaverin kans haluais sekstailla ja siltä se toinen alkaa tuntuun kun tapaillaan jonkin aikaa ilman mtn. actionia :-(

        Tuo on kyllä hyvä pointti.. Ei ekaa kertaa mielestäni tarvitse kyllä "venyttää" mutta kyllä kumminkin pitää jollain tavalla tutustua toiseen ensin. Tai ainakaan itse en saa seksistä paljoakaan irti, jos ei ole tunteita mukana. Ja toinen juttu on sitten se, että mulla ainakin helposti lopahtaa kiinnostus toiseen kun se jännite on hävinnyt väliltä "eka kerran" myötä. Tulee sellanen tunne, että siinäkö se sitten oli..


    • Markku-Teppo

      jos kummallakaan ei ole syvempiä tunteita toisiaan kohtaan.
      Toimii se varmaan vaikka oliskin, mutta täytyis aina miettiä mitä voi sanoa ja mitä ei, ettei se vahingossakaan johtaisi pidemmälle.

      Mutta nyt mulla näyttää olevan tämä ystävyys jotenkin jäänyt, kun kirjoittelen tänne.

    • lilylioneye

      onnistunut ainakaan meikäläisellä. Aina on jossain vaiheessa päädytty makuuhuoneen puolelle, yleensä alkoholin vaikutuksen alaisena. Tosin itse asiaan harvemmin on päästy. Olemme huomanneet et touhu tuntuu oudolta hyvän kaverin kanssa ja juttu on kuitattu naurulla. Ystävyys on jatkunut ennallaan tai pientä etääntymistä on ollut havaittavissa.

    • vilperi

      mutta siihen pitää luoda ihan oma ajatusmaailma. itselläni on muutamia loistoystäviä, jotka ovat naisia. ideologia on tämänlainen. ihminen joka ei pysty sitoutumaan(eli minä), alkaa pelehtimään ysvänsä kanssa tai ystävä ehdottaa syvennetäänkö suhdettamme..=> kay näin, ystävyys kuihtuu ja naisesta tulee pelkkä pano, koska arvostan ystävyyttä seurustelua enemmän.
      tämän idean kun on frendille kertonut ni pystyy olemaan hyviä ystäviä....ystävyys kestää ja jos on niin tyhmä vaarantaakseen sen seurustelufiilistelyillään niin, etsiköön itselleen poikaystävän.

      • Heidi27

        Tuo oli hyvin sanottu! Olen kanssasi täysin samaa mieltä. :)


    • Ki4

      Kun ihmisten juttuja lukee, niin onko tosiaan niin, että vain sinkuilla voi olla eri sukupuolta olevia ystäviä?

      Meinaan, että täälläkin joku sanoi, että on yritetty sekstailla ystävän kanssa, mutta se ei ole sitten tuntunut miltään ja on palattu ystävyyteen, kun sekstailu on ns. hoidettu pois alta (kärjistäen).

      Mitä sitten se oma puolisko sanoo näistä ystävistä vai onko helpompi olla ystävä, kun on kuitenkin jo se oma siippa kainalossa. Voi olla täysin neutraali kaveri ilman edes sitä pienintäkään kiinnostuksen hippusta.

      Sinkuillahan saattaa olla kiinnostusta kokeilla seurusteluakin ja sekstailukin voi maistua kaverin kanssa. Erityisesti, jos on vedetty viinaa, niin sähellys on valmis.

      Itselläni ei ole koskaan onnistuneet miesystävyydet. Aina joko minä olen ollut kiinnostunut liikaa tai sitten mies. Nyt kun on oma poikaystävä, en edes tarvitse miehistä näkökulmaa muualta, vaan voin keskustella oman kultani kanssa.

      • asdasda

        Mulla on pari naisplatonia ystävinä vaikka elänkin avoliitossa, eikä nyksä noista stressiä ota. Kummankaan kanssa en ole puuhannut mitään halausta intiimimpää. Ehkä mä sitten olen psyykeeltäni kovasti erilainen kuin keskivertomies kun nämä kuviot eivät tunnu kovin yleisiltä. Toinen noista oli ulkoisesti aika namu, ja ehkä olisin sinkkuna voinutkin päätyä sänkyyn hänen kanssaan, jos häntä olisi kiinnostanut. Psyykkinen puoli olikin sitten vähän epästabiilimpi ja miehiä pyöri ympärillään jo ennestäänkin tarpeeksi, joten taisin päätyä näissä pohdinnoissa siihen että tuo nainen on kumminkin hauskempi mulle ystävänä kuin tuskaa tuovana suhteena. En mä näe mitään syytä miksi mukava ja kiintoisa naisihminen pitäis karkoittaa tiehensä, kun kommunikaatio muuten toimii.. ikäeroakin on ja mulla on ehkä jonkinlaisena motiivina uteliaisuus, halu nähdä mitä tästä ihmisestä ajan oloon kehkeytyy.


    • dyoxen

      Hän torjui sinut, koska pitää sinua hyvänä kaverina, ja tietysti et ehkä ole hänen makuunsa seurustelumielessä. Jos hän nyt sattuu löytämään naisen jonka kanssa alkaa seurustelemaan, niin älä sä ala mitenkään mustistelemaan. Niin vaan sattui käymään.

      • ...

        Niin hän sanoikin.. Ihmettelen vaan että mikä asia sitten tekee minusta enemmän ystävän.. Enkö vaan ole hänen fantasioidensa naisen kaltainen, vaikka miellytän häntä ulkonäöllisesti ja seksimielessä? Ja muutenkin keskustelu sujuu. Sinänsä hankalaa, kun ei voi häneltä suoraan kysyä kuulostamatta säälittävältä..

        No, ehkä on vaan pakko yrittää ajatella järjellä.. Ärsyttää vaan kun hän vihjailee vähän väliä jotain enkä aina tiedä onko se huumoria.. Itse en "leikkisi" hänen tunteillaan jos tietäisin että hänellä on ollut enemmän kiinnostusta. En kuitenkaan halua olla mikään korvikenainen, kunnes "se oikea" vihdoin saapuu hänen elämäänsä..


      • olla korvikenainen
        ... kirjoitti:

        Niin hän sanoikin.. Ihmettelen vaan että mikä asia sitten tekee minusta enemmän ystävän.. Enkö vaan ole hänen fantasioidensa naisen kaltainen, vaikka miellytän häntä ulkonäöllisesti ja seksimielessä? Ja muutenkin keskustelu sujuu. Sinänsä hankalaa, kun ei voi häneltä suoraan kysyä kuulostamatta säälittävältä..

        No, ehkä on vaan pakko yrittää ajatella järjellä.. Ärsyttää vaan kun hän vihjailee vähän väliä jotain enkä aina tiedä onko se huumoria.. Itse en "leikkisi" hänen tunteillaan jos tietäisin että hänellä on ollut enemmän kiinnostusta. En kuitenkaan halua olla mikään korvikenainen, kunnes "se oikea" vihdoin saapuu hänen elämäänsä..

        no joo, kuulostaa kyllä siltä. Pitää sua varalla, jos vaikka sattuis tarvitsemaan. Unohda tuollaiset "ystävät"!!


      • dyoxen
        ... kirjoitti:

        Niin hän sanoikin.. Ihmettelen vaan että mikä asia sitten tekee minusta enemmän ystävän.. Enkö vaan ole hänen fantasioidensa naisen kaltainen, vaikka miellytän häntä ulkonäöllisesti ja seksimielessä? Ja muutenkin keskustelu sujuu. Sinänsä hankalaa, kun ei voi häneltä suoraan kysyä kuulostamatta säälittävältä..

        No, ehkä on vaan pakko yrittää ajatella järjellä.. Ärsyttää vaan kun hän vihjailee vähän väliä jotain enkä aina tiedä onko se huumoria.. Itse en "leikkisi" hänen tunteillaan jos tietäisin että hänellä on ollut enemmän kiinnostusta. En kuitenkaan halua olla mikään korvikenainen, kunnes "se oikea" vihdoin saapuu hänen elämäänsä..

        Tiedät itsekin, että jos se on pääasiassa vaan ulkonäöllisesti ja seksimielessä susta kiinnostunut. Eihän siitä mitään tulisi. Vakipanona sua pitäisi, kunnes löytää paremman ja ei niin helpon tapauksen. Herää hyvä ihminen!! Vähäänpä sä tyydyt vaan siksi että voit olla jonkun miehen kanssa.


      • ...
        dyoxen kirjoitti:

        Tiedät itsekin, että jos se on pääasiassa vaan ulkonäöllisesti ja seksimielessä susta kiinnostunut. Eihän siitä mitään tulisi. Vakipanona sua pitäisi, kunnes löytää paremman ja ei niin helpon tapauksen. Herää hyvä ihminen!! Vähäänpä sä tyydyt vaan siksi että voit olla jonkun miehen kanssa.

        Siis.. En ole hänen kanssaan seksiä harrastanut.. Mutta hän vihjaa että kiinnostaisi. Ei olla edes suudeltu. Pääasiassa kuitenkin vain keskustellaan milloin mistäkin. Ja tuo ulkonäköjuttu.. Hän on vain muutamaan otteeseen maininnut että olen hänen mielestään kaunis.


    • bkbk

      Minulla on matkan varrella ollut muutama naisystävä jotka ovat olleet samalla aallonpituudella. Niiden kanssa on ollut ihan mukava jutella maan ja taivaan asioista mutta ei sitten muuta.

      Naisille tämä on kuvio tuppaa aina jossain vaiheessa olemaan ongelma. Yksi meni ihan sekoon kun panin yhtä muijaa siinä sivussa. Kerroin siitä ihan sivulauseessa enkä pitänyt sitä mitenkään omituisena, varsinkin kun tämä nainen itse eleli miehen kanssa. Toinen kysyy joka kerta kun tavataan kenen kanssa liikun eikä siedä etten kerro naisjutuistani. Kun hän sitten kuulee niistä kiertoteitse hän kritisoi naisvalintojani kuin joku äiti. Omituista, muuten mukava ihminen.

    • se sukupuolivietti

      Olen mies 33, mulla on muutama tuttu nainen joita pidän ystävinä. On mahdotonta olla ajattelematta "enemmän", mutta on mahdollista olla toimimatta enempää. Baarissa törmään usein naisiin, jotka haluavat puhua omista asioistaan. Ja mäkin haluan usein jutella asioista naisille. Se on musta tosi antoisaa, paljon antoisampaa jutella 1tunti kauniin naisen kanssa, kun hässiä 10 minuuttia.
      Monesti jutellaan tanssitaan hidas kappale lähekkäin ja jutellaan taas, on hienoa tuntea että kelpaisi jos tarve vaatisi.
      Jos pystyy olla ajattelematta seksiä, niin silloin nainen on ruma.

    • Anonyymi

      Kuika vanha olet

      • 18 vuotta enemmän kuin keskustelun aloittaessaan. 😉


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe