no paljonko niillä nyt sitten palkka tällä hetkellä on? Tulisiko edes yhtään asiallista vastausta?
paperimiehen palkka?
23
33646
Vastaukset
- kysyt..
kun hommia ei riitä nykyisillekään..pian tulee StoraEnsolta samat uutiset ja jatkuu vaan..ahneilla on paskainen loppu...
- lkjh
Keskipalkka tietääkseni n. 40000 euroa vuosi. Työllistyminen voi olla vaikeaa ja tuotanto supistunee tulevaisuudessa edelleen, koska investoinnit ovat vähäisiä. Itse tunnen muutaman paperialan koulutuksen saaneen henkilön, jotka työskentelevät muissa hommissa.
- pap
noin 38000euroo ja 150 tuntia ylitöitä laske siitä ei oo paljoo mut oon tyytyväinen
- vähän liikaa
pap kirjoitti:
noin 38000euroo ja 150 tuntia ylitöitä laske siitä ei oo paljoo mut oon tyytyväinen
keskiansoit oli jo 2004 yli 40000/v
- Niillä
Mikään ihmeellinen palkka olis ilman vuoro ja pyhälisiä.
- ansio
Eri asioita.
Taulukkopalkasta puhuminen hämää todellisuuden.
Kokonaisansio ratkaisee. Kuten myös se millaisella ajankäytöllä se saavutetaan.
Siis vuoden kokonaisansio viivan yläpuolelle ( ml. ylityöt, lomarahat, bonukset ym. ) ja viivan alapuolelle vuoden aikana tehdyt tunnit tai kuukausien lukumäärä 12.
Vasta se antaa kuvan ansio- (palkka)tasosta. - elämä on
tsekkaa täältä...ja mikä ansiokehitys
http://www.forestindustries.fi/tilastot/tilastot.html?pic=tyom1- Jormeliini
Katoppa kuka tommosen taulukon on tehny. Metsäteollisuus ry eli työnantaja..
Helppohan se on asioita vääristellä.
Ite paperialalla, 26t vuosi. ei puutu kuin 14 tuhatta noista luvuista.. - paremmin?
Jormeliini kirjoitti:
Katoppa kuka tommosen taulukon on tehny. Metsäteollisuus ry eli työnantaja..
Helppohan se on asioita vääristellä.
Ite paperialalla, 26t vuosi. ei puutu kuin 14 tuhatta noista luvuista..V. 2004 Paperiliiton jäsenmaksutuotot olivat 11.742.372 €. Jäseniä 26.868. Jäsenmaksu 1,22%.
11.742.372€/1,22*100/26.868 = 35.822€ vuosiansioksi ja kuukausiansioksi tulee 2809€ kuussa.
Lähde: Paperiliiton 2004 toimintakertomus - palkat
paremmin? kirjoitti:
V. 2004 Paperiliiton jäsenmaksutuotot olivat 11.742.372 €. Jäseniä 26.868. Jäsenmaksu 1,22%.
11.742.372€/1,22*100/26.868 = 35.822€ vuosiansioksi ja kuukausiansioksi tulee 2809€ kuussa.
Lähde: Paperiliiton 2004 toimintakertomuson niillä liittoon kuulumattomilla, kun nostavat tuota keskiansiota noin paljon. Yli 4000 €/vuosi.
Onkohan sinne TA:n tilastoon tulleet vahingossa johtajat mukaan työtekijäpuolelle.
- miehelletöitä
Mitenköhän papru-ukoille löytyy töitä. Kun ei tavan hommissa makseta paperin palkkoja ja pitäis oikeasti jotain tehdäkin. Jotain muutakin kun vaan istua.
Keskimäärin ovat vielä pirun vanhojakin. Taitavat joutua yhteiskunnan eläteiksi.- olla jo
näillä palkoilla ja veroilla maksettu paljon enemmän kuin sinä ehdit elämässäsi maksamaan. Minä maksoin jo osan vanhempieni ja isovanhempieni eläkkeistä. Joten turha siloposken puhua eläteistä, itse olet ollut. Tuollaisen ääliön koulutus on ollut yhteiskunnalle pelkkää tappiota. Kaiken lisäksi suurin osa niistä sinun papru-ukoista osaa tehdä kyllä muutakin, paikkaas on kyselty.
- tarkkaaja
olla jo kirjoitti:
näillä palkoilla ja veroilla maksettu paljon enemmän kuin sinä ehdit elämässäsi maksamaan. Minä maksoin jo osan vanhempieni ja isovanhempieni eläkkeistä. Joten turha siloposken puhua eläteistä, itse olet ollut. Tuollaisen ääliön koulutus on ollut yhteiskunnalle pelkkää tappiota. Kaiken lisäksi suurin osa niistä sinun papru-ukoista osaa tehdä kyllä muutakin, paikkaas on kyselty.
olevani palkkakuopassa.Toimin puolustusvoimissa sotakoiraohjaajana /vartiopäällikkönä ja ansioni olivat -05 38879 sisältäen vuorolisät ja koiranhoitopalkkiot.Miksi aina sanotaan että intissä on huonot palkat?Tosin aina munkin työkaverit purnaa??
- branu
tarkkaaja kirjoitti:
olevani palkkakuopassa.Toimin puolustusvoimissa sotakoiraohjaajana /vartiopäällikkönä ja ansioni olivat -05 38879 sisältäen vuorolisät ja koiranhoitopalkkiot.Miksi aina sanotaan että intissä on huonot palkat?Tosin aina munkin työkaverit purnaa??
Kunnallisella puolella ja ei nyt ihan hiearkian huipulla mutta vuositulot 49-53t egeä/vuosi.Joten onnellinen olen että siirryin kunnalliseen virkaan aikoinani,alussa vitutti mutta ei enään kun kaverit työttöminä tai 30.000 egen vuosiansioilla tekevät töitä :)
- äjä
branu kirjoitti:
Kunnallisella puolella ja ei nyt ihan hiearkian huipulla mutta vuositulot 49-53t egeä/vuosi.Joten onnellinen olen että siirryin kunnalliseen virkaan aikoinani,alussa vitutti mutta ei enään kun kaverit työttöminä tai 30.000 egen vuosiansioilla tekevät töitä :)
olin paperimiehenä muutaman vuoden ja palkkani oli 45000euroo/vuosi!!! kouluttauduin maalariksi ja myöhemmin erikoistuin korroosionestomaalariksi ja nyt palkkani lähentelee 60000euroo/vuosi!!!!!!!!!!!! vuorotyö yhä edelleen ja paljon viikonloppu hommia, mutta en valita kun palkka juoksee.
- joredv
pituusleikkurin hoitajana n.53 000 e vuosi...työaikamuoto 3/7...miks te ihmiset valitatte jos paperimiesten palkat tiputetaan vaikka puoleen ,,ei niitä rahoja silti millekään muulle alalle laiteta...
- PaperiNainen!!
On otettu tavaksi kysellä, miksi koneen hoitamisesta saa suurempaa palkkaa, kuin ihmisen hoitamisesta. On haluttu asetella vastakkain paperimiesten ja hoitajain edut. On yritetty lyödä kiilaa palkansaajain väliin. On muka paperimies vain istumassa, eikä työtä tekemässä. On asiallisesti ottaen käsitteellisesti tyritty.
Tuottavuus ei aina ole sitä, että hiki valuu kaiken aikaa, ahistaa, eikä meinaa keritä. Tuottavuus on paperialalla juuri sitä, että laitetaan koneet tekemään työt ja ihminen valvoo koneita. Alalla ovat palkat suhteessa muihin menoihin mitättömät.
Huippuammattilaiset paperikoneita valvomassa, ohjaamassa ja käskyttämässä osaavat työnsä siinä määrin hyvin, että se todellakin näyttää helpohkolta, vaikka ei sitä olekaan. Istuminen on se helpoin osa. Vaikeampaa on ymmärtää mitä niillä näytöillä näkyy ja mitä tehdään missäkin tilanteessa, kun keltaiset ja punaiset valot alkavat vilkkua. Vastuu miljardikoneesta on raskas.
Vertailu hoitotyöhön on suhteeton. Nämä ovat aivan eri maailmat. Hoitotyössä ei ole keksitty koneita, jotka hoitaisivat ihmisiä suuria massoja pienessä ajassa. Tuottavuutta ei mitata samoilla mittareilla. Käsiä tarvitaan ja vastuu on vastuuta ihmisestä. Valitettavasti on asia siten, että jos työtä tekemään tarvitaan valtavasti käsiä, ei palkka yleensä ole kovin suuri. Näinhän se oli paperinteossakin ennen muinoin. Kun suuret paperikoneet tulivat, selvittiin vähemmällä väellä ja jäljelle jääneille oli mahdollista maksaa parempaa palkkaa. Koneet vapauttivat työvoimaa muualle, esimerkiksi kännyköitä tekemään.
Muutenkin on vastakkainasettelu peräti onneton, koska paperimiehet nimenomaan tekevät sitä tulosta, jolla sitten on mahdollista hoitajia palkata. Ei paperimiehen palkka ole pois hoitajalta. Mitä suurempi on paperimiehen palkka, sitä enämpi kunta ja valtio keräävät veroja.
Tiedän tässä suhteessa olevani poikkeava, kun en osaa olla kateellinen paperimiehille. Olen iloinen, kun työstä maksetaan kohtuullinen korvaus ja sitä myötä raha jää Suomeen ja verotuloja kerätään hyvinvointivaltion rahoittamiseksi.
Paperimies todellakaan ei ole hoitajan vihollinen, vaan peräti ystävä.
ETTÄ REPIKÄÄ SIITÄ!!- jukkkk
Paperikoneen käyttökoulutus on erittäin vaativa. Ensin joudut hakemaan paperimieskouluun. Hyväksymisen jälkeen paperikoneen käyttöä opiskellaan 3 vuotta. Sen jälkeen nappeihin ja valoihin erikoistutaan toiset kolme vuotta. Tämän jälkeen joudut osoittamaan taitosi työharjoittelussa vuoden ajan valvojan alaisuudessa. Opinnäytteenä on täysi työpäivä paperikoneen ohjaimissa sukulaisen valvoessa kahvihuoneessa, ruokalassa tai saikulla.
- A.Kuisma
jukkkk kirjoitti:
Paperikoneen käyttökoulutus on erittäin vaativa. Ensin joudut hakemaan paperimieskouluun. Hyväksymisen jälkeen paperikoneen käyttöä opiskellaan 3 vuotta. Sen jälkeen nappeihin ja valoihin erikoistutaan toiset kolme vuotta. Tämän jälkeen joudut osoittamaan taitosi työharjoittelussa vuoden ajan valvojan alaisuudessa. Opinnäytteenä on täysi työpäivä paperikoneen ohjaimissa sukulaisen valvoessa kahvihuoneessa, ruokalassa tai saikulla.
Olen sellutehtaalla 3-vuoro työssä. Työt aloitin 2000-luvun alussa. Palkka nyt n. 4500euroa/kk. Työ on enimmäkseen valvomotyötä.
- Voimalaitoshoitaja
A.Kuisma kirjoitti:
Olen sellutehtaalla 3-vuoro työssä. Työt aloitin 2000-luvun alussa. Palkka nyt n. 4500euroa/kk. Työ on enimmäkseen valvomotyötä.
Kyllä näin se suunnilleen menee. Puhut asiaa.
- eräs alan ammatilain
Paperi- ja muut teollisuudenalan ihmiset vastaavat vain koneista, ei ihmisen hengestä ja hyvinvoinnista. On todella iso vääryys että hoitajat ei saa yhtä hyvää palkkaa kuin teollisuudessa työskentelevät!, Jos hoitaja tekee virheen työssään, niin siinä voi olla seurauksena potilaan menehtyminen. Ja seuraukset on hoitajalle kamalat vrt. vastuu ja palkka. Eli odotetaan absoluuttista työtä noilla palkoilla: LH lisineen n. 2200 kk ja SH 2600 kk.
Missä vika kun yhteiskunta ei arvosta työtä ja pitää tehdä todella vastuullista työtä? Kunnat tinkii kaikesta ja turku alensi sijaisten palkkaa yksipuolisesti. Mennee kai työtuomioistuimeen, jos liitot on aktiivisia.
- Papperiukko
16,5 € on lähtö palkka paperiteollisuudessa plus lisät ja viinkoloppukorvaukset.
- Prosessinhoitaja22
V*tut ole 16,5 lähtö palkka. meillä ainakin kemin tehtaalla on töihin tulevan palkka noin 12€ ja siitä nousee kun alkaa hommat sujumaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283181Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän382910- 1502378
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261980Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3991793Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1151746- 3251640
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151502- 1351489