olen lähdössä ehkä australiaan aupairiksi töihin niin minkälaisen viisumin mun pitää hankkia? ja mistä.. olen tosi huono näissä..:) olen lähdössä vuodeksi.. ja mitä muita pakollisia papereita pitää olla?
australiaan
9
843
Vastaukset
- Mutta
Australiassa ei ole viisumia au pair hommiin sillä se on nykyisen lainsäädännön mukaan laitonta.
- tytttönenn
kuulin kyll' monta kertaa ettei se ole laitonta, australiassa ei vaan tunneta "au pairia*.. vaan pitää lähtee toisella viisumilla ja ihan laillisesti. mutta mikä se on`?
- viisumi
tytttönenn kirjoitti:
kuulin kyll' monta kertaa ettei se ole laitonta, australiassa ei vaan tunneta "au pairia*.. vaan pitää lähtee toisella viisumilla ja ihan laillisesti. mutta mikä se on`?
jolla voit noita hommia laillisesti tehdä ulkomaalaisena Australiassa on "426 Domestic Worker (Diplomatic or Consular) Visa"
http://www.immi.gov.au/allforms/domestic_diplomatic.htm
Muuten lue lisäneuvoja täältä: http://www.immi.gov.au/employers/guide-work-rights/index.htm - MIR
tytttönenn kirjoitti:
Australiassa ei ole viisumia, joka sallisi normaalin au-pair -työn. Working Holiday -viisumilla voit tehdä töitä max. 3 kk /työnantaja, joten vähän lyhyeksi jäävät työt perheessä. Muut tilapäiset viisumit vaativat normaalisti ns sponsorin, jota on melko mahdoton hankkia ulkomailta käsin ilman suhteita.
Pysyvä viisumi (Skilled Migration) onkin sitten jo ihan eri juttu...
Ainoan poikkeuksen tekee tuo diplomaattikuntaan suunnattu viisumi. - tytttonenn
MIR kirjoitti:
Australiassa ei ole viisumia, joka sallisi normaalin au-pair -työn. Working Holiday -viisumilla voit tehdä töitä max. 3 kk /työnantaja, joten vähän lyhyeksi jäävät työt perheessä. Muut tilapäiset viisumit vaativat normaalisti ns sponsorin, jota on melko mahdoton hankkia ulkomailta käsin ilman suhteita.
Pysyvä viisumi (Skilled Migration) onkin sitten jo ihan eri juttu...
Ainoan poikkeuksen tekee tuo diplomaattikuntaan suunnattu viisumi.no miten kaikki muut aupair (suomesta) lahtee sinne ja vuodeksi.. olen lukenut ja tiedan etta on lahtenyt aupaireja sinne ja on pysynyt siella vuoden.. ?
- tekemään
tytttonenn kirjoitti:
no miten kaikki muut aupair (suomesta) lahtee sinne ja vuodeksi.. olen lukenut ja tiedan etta on lahtenyt aupaireja sinne ja on pysynyt siella vuoden.. ?
Laittomasti töitä.
Hyvä jos ei jää kiinni, mutta jos jää niin lähdet seuraavalla koneella takaisin kotiin eikä ole takaisin tulemista pitkään aikaan, jos koskaan.
Jos näin kuitenkin teet, niin älä laita Australiaan tullessasi maahantulokorttiin, että tulet tänne au- pairiksi äläkä myöskään kerro sitä immigrationissa jossa kuitenkin kysyvät oleskelusi tarkoitusta.
Syy miksi Australia ei halua yksityisesti palkattuja au-pair työntekijöitä on , että heillä ei ole yhtään minkäänlaista vakuutus tai muutakaan turvaa. Jos sinulle sattuu jotain tai perhe onkin jotain aivan muutakuin olit ajatellut, niin olet aivan omillasi toisellapuolella maapalloa.
Jos olet valmis ottamaan riskin, niin ole hyvä, mutta me täällä Ausseissa luemme lehdestä aina silloin tällöin kaikenlaisista väärinkäytös jutuista juuri nuoria laittomasti työtätekeviä nuoria kohtaan :( - tässä vielä
tekemään kirjoitti:
Laittomasti töitä.
Hyvä jos ei jää kiinni, mutta jos jää niin lähdet seuraavalla koneella takaisin kotiin eikä ole takaisin tulemista pitkään aikaan, jos koskaan.
Jos näin kuitenkin teet, niin älä laita Australiaan tullessasi maahantulokorttiin, että tulet tänne au- pairiksi äläkä myöskään kerro sitä immigrationissa jossa kuitenkin kysyvät oleskelusi tarkoitusta.
Syy miksi Australia ei halua yksityisesti palkattuja au-pair työntekijöitä on , että heillä ei ole yhtään minkäänlaista vakuutus tai muutakaan turvaa. Jos sinulle sattuu jotain tai perhe onkin jotain aivan muutakuin olit ajatellut, niin olet aivan omillasi toisellapuolella maapalloa.
Jos olet valmis ottamaan riskin, niin ole hyvä, mutta me täällä Ausseissa luemme lehdestä aina silloin tällöin kaikenlaisista väärinkäytös jutuista juuri nuoria laittomasti työtätekeviä nuoria kohtaan :(että jos siis lähden ausseihin "working holiday" viisumilla perheeseen vuodeksi niin mistä viranomaiset tietää että en ole ollut eri perheissä 3kk kerrallaan, kun se olisi ilmeisesti laillista. Joku on siis käräyttänyt au-pairin. Onko se kiinni siitä ajasta, sama kun esim.banaanin poimintaan ym. 3kk kerrallaan paikassa. Kun work&travel sivuilla lukee että voi tehdä myös aupair työtä?
Olen koulutettu lastenhoitaja ja mietin että jos toimin lastenhoitajana maassa miten se on vähemmän arvostettua kun mikään muukaan yksinkertainen duuni mitä sinne Suomalaiset lähtee tekemään.
Jos perheen kanssa ei toimi, voiko working holiday viisumin omaavana painua lähimpään työnvälitys firmaan ja etsiä jotain muuta työtä seuraavaksi 3kk. Eikö kaikki working holiday työntekijät ole itse vastuussa omasta vakuuttamisestaan. Itse en lähtisi mihinkään ilman täysturva vakuutusta ja jokaisen on musta otettava vastuu että pärjää tarpeen vaatiessa omillaan.
Eikö ole aika vastuuntunnotonta siis Suomalaisten perheiden hakea aupaireja australiaan, jos heidän asema on siellä näin huono...
- tytttonenn
entas tama viisumi?? lueskelin tasta http://www.immi.gov.au/allforms/domestic_diplomatic.htm.. niin en tia ymmarsinko oikein niin saako tolla viisumilla asua perheen luona ja tyoskennella niille? ja vuodeksi??
- työskennellä
vaikka kaksi vuotta, mutta ota huomioon, että se on ainoastaan diplomaatti- ja konsuliperheiden työntekijöille ei ihan mihin tahansa perheeseen menevälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904- 68863
Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23834Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51811Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me114806Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22723