Korin korotus-sarja?

Nissan 4x4 pick up

Tietääkö kukaan onko nissanin pickuppiin myytämänä minkäänlaista korotus sarjaaa?
Offivarusteessa en nyt heti löytäny.

Aika kalliitaki ovat.....
Onko mitään halvempaa tapaa lisätä maavaraa??
Pitäs vielä rahhoo jäädä renkaisiinkin.
Eikä tässä kaikki...Se pitäs vielä kelvata leimalla, ettei nyt turhan helpoksi mene : )

6

12021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimikkaan

      pelkkä korin korotus eli bodylift jos maavaraa haet.
      Maavara jousituksen ja akselituennan kautta ja suuremmilla renkailla. Eikä ole edullista.

      • Ranke-mies

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.


      • Nissan 4x4
        Ranke-mies kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.

        Olisi siis ilmeisesti viisaampaa alkaa harkitsemaan jousista nostoa...?

        Takana on lehtijousipakkat, jotka ovat kyllä jo vähintäänkin suorat. Takominen/uudet pakat kaiketi jo yksistään kurottaisi perää?

        Entä sitten etupää?
        Siellähän on tietysti kirrejouset, kuinkas sieltä jousista korotetaan, vai pidemmillä vietereillä??


      • keskelle reikä
        Ranke-mies kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.

        siinä halvat korotuspalat.


      • mt58
        Nissan 4x4 kirjoitti:

        Olisi siis ilmeisesti viisaampaa alkaa harkitsemaan jousista nostoa...?

        Takana on lehtijousipakkat, jotka ovat kyllä jo vähintäänkin suorat. Takominen/uudet pakat kaiketi jo yksistään kurottaisi perää?

        Entä sitten etupää?
        Siellähän on tietysti kirrejouset, kuinkas sieltä jousista korotetaan, vai pidemmillä vietereillä??

        Et ole tainnut edes katsoa auton alle. Nissanissa on helppo nostaa etupään jousitusta, kiertää vääntösauvojen säätöpulttia vain tiukemmalle. Takapäähän pitemmät riipukkeet.


      • Ranke-mies
        keskelle reikä kirjoitti:

        siinä halvat korotuspalat.

        Jos ajaa paljon, saattaa tiesuolan ja öljyn sekä ties minkä mömmöjen ansiosta jääkiekot alkaa muutamassa vuodessa murentumaan. Varmaan mahdollinen vanhan ja väsyneen korin/rungon eläminen vaikuttaa asiaan.
        PUppi kestää kovempaa menoa kauemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe