Korin korotus-sarja?

Nissan 4x4 pick up

Tietääkö kukaan onko nissanin pickuppiin myytämänä minkäänlaista korotus sarjaaa?
Offivarusteessa en nyt heti löytäny.

Aika kalliitaki ovat.....
Onko mitään halvempaa tapaa lisätä maavaraa??
Pitäs vielä rahhoo jäädä renkaisiinkin.
Eikä tässä kaikki...Se pitäs vielä kelvata leimalla, ettei nyt turhan helpoksi mene : )

6

12058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimikkaan

      pelkkä korin korotus eli bodylift jos maavaraa haet.
      Maavara jousituksen ja akselituennan kautta ja suuremmilla renkailla. Eikä ole edullista.

      • Ranke-mies

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.


      • Nissan 4x4
        Ranke-mies kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.

        Olisi siis ilmeisesti viisaampaa alkaa harkitsemaan jousista nostoa...?

        Takana on lehtijousipakkat, jotka ovat kyllä jo vähintäänkin suorat. Takominen/uudet pakat kaiketi jo yksistään kurottaisi perää?

        Entä sitten etupää?
        Siellähän on tietysti kirrejouset, kuinkas sieltä jousista korotetaan, vai pidemmillä vietereillä??


      • keskelle reikä
        Ranke-mies kirjoitti:

        Kannattaa miettiä mitä teet autollasi. Kyllähän sentin pari voit saada maavaraa bodyliftin kautta, koska saat ehkä isommat pyörät silpomatta koria. Mutta pääasiassa kyseessä on kuitenkin kosmeettinen muutos.
        En tiedä nissanista, mutta yleisesti ottaen bodylift on helpoin ja halvin toteuttaa iskemällä tutun sorvaamat polyuretaanipuslat korin ja rungon kiinnityspisteiden väliin.
        Korottaminen kannattaa yleensä hoitaa jousituksen puolelta, ei painopistekään karkaa taivaisiin. Joten jos aiot metsään, kannattaa ehkä unohtaa se korinnosto.

        Itse olen rälläkkämiehiä: Lokarit ottaa kiinni renkaisiin... kumpia tarvitsen renkaat/lokarit... rällä laulamaan, jos sitä ei tarvitse, se on turhaa painolastia periaatteella.

        siinä halvat korotuspalat.


      • mt58
        Nissan 4x4 kirjoitti:

        Olisi siis ilmeisesti viisaampaa alkaa harkitsemaan jousista nostoa...?

        Takana on lehtijousipakkat, jotka ovat kyllä jo vähintäänkin suorat. Takominen/uudet pakat kaiketi jo yksistään kurottaisi perää?

        Entä sitten etupää?
        Siellähän on tietysti kirrejouset, kuinkas sieltä jousista korotetaan, vai pidemmillä vietereillä??

        Et ole tainnut edes katsoa auton alle. Nissanissa on helppo nostaa etupään jousitusta, kiertää vääntösauvojen säätöpulttia vain tiukemmalle. Takapäähän pitemmät riipukkeet.


      • Ranke-mies
        keskelle reikä kirjoitti:

        siinä halvat korotuspalat.

        Jos ajaa paljon, saattaa tiesuolan ja öljyn sekä ties minkä mömmöjen ansiosta jääkiekot alkaa muutamassa vuodessa murentumaan. Varmaan mahdollinen vanhan ja väsyneen korin/rungon eläminen vaikuttaa asiaan.
        PUppi kestää kovempaa menoa kauemmin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe