Katja Noponen OY

onko kokemuksia

Hei

Onko kenelläkään tietoa yrityksestä Katja Noponen OY. Millainen työnantajana?

Kaikki mahdolliset tiedot otetaan kiitollisuudella vastaan

56

13567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnhakija

      Ei kokemusta, olen kyllä huomannut, että usein etsivät työvoimaa ko. firmaan. En tiedä sitten, onko hyvä merkki...liekö kova vaihtuvuus? Tai ehkä menee niin hyvin, että laajentavat bisneksiään...? Olisin kyllä myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

    • *keijuliini*

      Tämä ei ehkä teitä kysyjiä helpota, mutta ehkä joitain muita koulutuspuolen työnhakijoita. Yritys on ollut viime aikoina paljon julkisuudessa positiivisessa mielessä. Noponen laajentaa ja henkilökunta lisääntyy. Seuraan sivusta ostajan puolelta ja maine on yrityksellä erittäin hyvä. Työpaikan henki näyttäisi olevan melko nuorekas ja reipas. Palkkataso ei kuuleman mukaan ole kovin kova, kuten ei muillakaan tällä alalla toimivien, mutta ihmiset tuntuu viihtyvän tämän alan työssään muutenkin. Eli positiinen mielikuva minulla ja kaikilla muillakin kun olen asiasta jutellut työntekijöiden ja muiden ko. firman palvelujen ostajien kanssa.

    • Tervetuloa!

      Hei!
      Olen ollut Noposella töissä 2006 lähtien. Toiminta on laajentunut koko maan alueelle tänä aikana. Meillä on äärettömän ihana porukka, hyvä henki ja tehdään oikeita asioita oikeaan aikaan henkilökunnan omaa persoonaa hyväksi käyttäen. - Mie tykkään ja oon saanut tehdä / kehittää toimintaa omalla tavallani eli pomo ottaa hyvin ideoita vastaan!

      Työtä tehdään sosiaalitoimeen kuuluvalla pienellä palkalla....eli rahoiksi ei täällä kyllä laiteta.

      Tervetuloa vaan kaikki elämälle auki olevat ja mahdollisuuksia näkevät persoonat!

      • JooJooJooJoo

        Ulkopäin seuratessa tulee mieleen, että liikutaan tärkeissä asioissa, mutta kummasti ihmiset on sitä mieltä, että palkka ei vastaa koulutus- tai henkilöstötehtävissä työskentelevien palkkoja - kunnilla joitain 2500-3000 ikälisät kuukaudessa. Mihinköhän rahat menee?


      • Hengellä elää
        JooJooJooJoo kirjoitti:

        Ulkopäin seuratessa tulee mieleen, että liikutaan tärkeissä asioissa, mutta kummasti ihmiset on sitä mieltä, että palkka ei vastaa koulutus- tai henkilöstötehtävissä työskentelevien palkkoja - kunnilla joitain 2500-3000 ikälisät kuukaudessa. Mihinköhän rahat menee?

        Hyvä ja nuorekas meininki riittää. Kuka nyt asuntoja, kesämökkejä, autoja tai ulkomanmatkoja kaipaisi. Puhumattakaan jälkikasvun menoista.


      • rjrijijgijgi

        Sehän toimii jotenkin luukun kanssa yhteistyössä. Luukun kautta sinne osoitetaan työttömiä koulutettavaksi, ja niinpä ei juuri markkinoinnin ongelmia ole, koska luukku työllistää automaattisesti jos ei muuten asiakkaita olisi.
        Normaali firma joutuisi aina myymään työnsä, mutta nuo ovat SAAMASSA töitä.


    • kaverilta kuultua

      Kuulemma maksavat 2100 euroa kuukaudessa ja työhönvalmentajalla jopa 50-70 asiakasta. Töitä pitäisi painaa 24/7 jotta pääsisi bonuksille. En suosittele. Kaveri lähti ja niin moni muukin. Henkilökunta vaihtuu jatkuvasti.

      • ex springiäinen

    • fahrenheitzeit

      Onko kyseessä siis rekrytointi- vai työpaikkavalmennus?

    • Whats my pay?

      Aika reippaat palkat, kun ei edes oikein tolkkua siitä, mistä maksetaan.

      • knjdhgk

        liikaa meikkiä sillä akalla....


    • epäorja

      Pelkkää positiivista mainittavaa työpaikaksi.

    • katriin1

      Todella surkea palkka siihen nähden mitä vaativat/odottavat!

      En lähtisi ikinä.

    • Läheltä nähnyt

      Huono palkka työntekijöillä, mutta rahakkaan liikeidean on nuori johtaja keksinyt kyllä! Siitä pisteet kotiin. Ja tulot johtajan pussiin.

    • lähempää näkevä

      Eiköhän se mene samalla tavalla kuin muuallakin tulospalkkauksessa, eli ns. heikommin suoriutuvat työntekijät saavat tuon peruspalkan ja hyvät tekijät huomattavasti paremman palkan. Noposella, niin kuin monissa muissakin samalla tavalla palkkauksen rakennetuissa firmoissa palkkaus riippuu paljon itsestä. Ne, jotka eivät pysy vaudissa, varmasti valittavat, kun jäävät peruspalkalle. Itse koen palkan olevan hyvä ja työn tosi kiinnostava ja itsenäinen. Olen viihtynyt jo vuosia työssäni. Kaikille tämä ei luonnollisesti sovi ja heidän kannattaakin silloin tehdä työtä, jossa omalla työpanoksella ei ole suoraa yhteyttä palkkaan.

      • Matala palkka totta

        Tulospalkkaus on firmassa täysin mitätön. Kävin työhaastattelussa, mutta palkkaus oli niin onneton (tulospalkkaus mukaan lukien), että en edes harkinnut firmaa työnantajana. Käsittääkseni firmassa ei arvosteta myöskään hyvää koulutuspohjaa, koska monella työntekijällä on alemman tason ammattitutkinto. -Ja, ei. En ole katkera. Olisin saanut hakemani paikan yrtyksessä, mutta menin vastaavan tyyppiseen työhön paremmalla palkalla. Muuten ei pahaa sanottavaa yrityksestä.


      • ammattitaito maksaa
        Matala palkka totta kirjoitti:

        Tulospalkkaus on firmassa täysin mitätön. Kävin työhaastattelussa, mutta palkkaus oli niin onneton (tulospalkkaus mukaan lukien), että en edes harkinnut firmaa työnantajana. Käsittääkseni firmassa ei arvosteta myöskään hyvää koulutuspohjaa, koska monella työntekijällä on alemman tason ammattitutkinto. -Ja, ei. En ole katkera. Olisin saanut hakemani paikan yrtyksessä, mutta menin vastaavan tyyppiseen työhön paremmalla palkalla. Muuten ei pahaa sanottavaa yrityksestä.

        Jep, ei ole tarvetta Noposella korkeakoulutetuille, jotka maksavat enemmän kuin nämä peruskoulutuksella "valmentavat".


      • ?!?
        Matala palkka totta kirjoitti:

        Tulospalkkaus on firmassa täysin mitätön. Kävin työhaastattelussa, mutta palkkaus oli niin onneton (tulospalkkaus mukaan lukien), että en edes harkinnut firmaa työnantajana. Käsittääkseni firmassa ei arvosteta myöskään hyvää koulutuspohjaa, koska monella työntekijällä on alemman tason ammattitutkinto. -Ja, ei. En ole katkera. Olisin saanut hakemani paikan yrtyksessä, mutta menin vastaavan tyyppiseen työhön paremmalla palkalla. Muuten ei pahaa sanottavaa yrityksestä.

        mikä on alemmantason ammattitutkinto? en ole tuollaisesta kuullutkaan.


    • Pipsa Pippuri

      Mitä mahtaa saada nykyään työhönvalmentajat palkkaa opetusalalla? Itse veikkaan että siinä 3000€ lähellä.

      • Zombanol-K

        Olisikohan niin, että Noposella palkat ovat pienet, koska vuoden nuori johtaja pitää New Yorkin matkoista ja fine dining-aterioinnista pääkaupunkiseudun hinnakkaissa ravintoloissa - jostainhan nekin rahat on revittävä ?


    • Yrittäjä minäkin

      Suomessahan ei tunnetusti kukaan yrittäjä saa tienata, vaan kaikki rahat pitäisi antaa työntekijöille.

      Jokaisella meistä on mahdollisuus perustaa yritys, turha olla katkera Katjalle asiasta. Jos tätä ajattelisi selkein ajatuksin, niin eikö olisi järkevämpää iloita siitä, että Katja on tehnyt paljon töitä, ja näinä vaikeinakin aikoina tarjoaa kymmeniä työpaikkoja ja työntekijänsä auttaa vielä sairaita ja vammautuneita ihmisiä löytämään uusia töitä, niin eiköhän siis anneta yrittäjän rauhassa nauttia työnsä hedelmistä.

      • Zombanol-K

        Jos yrityksen työntekijöillä on pieni palkka, se tarkoittaa sitä että he saavat VÄHÄN rahaa. Jos he saavat kohtuullista palkkaa, he saavat JONKIN VERRAN rahaa. Kumpikaan edellä mainituista ei tarkoita sitä, että KAIKKI raha pitäisi antaa työntekijöille, kuten "Yrittäjä minäkin" esittää, kohtuullinenkin palkka riittää. Mitä sitten tulee sairaiden ja vammautuneiden ihmisten auttamiseen, eiköhän siinäkin liene kysymys liiketoiminnasta jolla tavoitellaan LIIKEVOITTOA eli lisää rahaa. Yritykset myöskään harvemmin "tarjoavat" työpaikkoja, yleensä työntekijöiltä vaaditaan työpanosta, josta heille maksetaan palkkaa. Tässäkään ei siis liene kysymys sydämen hyvyydestä, laupiaasta parantamisesta, tai muusta hali-nami-pusi-meiningistä, vaan RAHASTA ja LIIKEVOITOSTA.


    • Tarmo

      Aika huono koulutustaso tuntuu yrityksessä olevan. Varsinkin, kun vakuutuslaitokset korvaavat asiakastyöstä melko runsaasti, tuntuu aika heppoiselta tuo osaamistaso. Katja Noposella on sairaanhoitajan koulutus.

      • Delly...

        Noponen ei itse kuulemma valmennustyötä tee, joten hänen koulutuksensa ei ole ehkä niin merkityksellinen, mutta uskoisin silti sairaanhoitajien kuntoutuksestakin jotain ymmärtävän. Minun uravalmentajani oli kasvatustieteen maisteri ja olin erittäin tyytyväinen noposelta saamaani uravalmennukseen ja heidän minulle järjestämään uuteen työpaikkaan. Voi että kun mua ärsyttää näiden keskustelupalstojen ikuinen supernegatiivisuus ja kateus. Kun joku onnistuu niin perisuomalainen kateus nostaa heti päätään ja toivotaan että alkais menemään huonosti. Sarasvuo on tästä hyvä esimerkki, lokaa menestyksessä niskaan niin paljon kuin ehtii ja kun Jari joutui irtisanomaan porukkaa niin silloin vasta suomalainen iloitsi. Tosi ärsyttävää, itse koen saaneeni paljon noposelta ja ketuttaa kun asiasta tietämättömät huutelee nimettömänä tämmöisillä palstoilla. Työn menettäminen sairauden takia on iso juttu. Vielä isompi juttu on kun pääsee takaisin töihin ja joku oikeasti auttaa sinua siinä.


    • Ritvastiina

      Katja Noponen Oy liikevaihto 2015 3,5 milj eur ja tilikauden tulos 696 000 Eur.
      Erinomainen voitto/tulos.

    • JatkoaEdelliseen

      Eli työpaikkana varmaan aika tuulinen, koska töitään eivät kerkeä opettelemaan. Tämä on oma arvio perustuen kokemukseeni.

    • Anonyymi

      Itse pyrin reilut 15 v sitten tuonne töihin, Espoon toimipisteeseen. Silloinen eläkevakuutusalan hommani oli stressaavaa ja liian pientä sälää sisältävää joten halu oli vaihtaa. No, kysely tarkemmin paljasti että palkka olisi ollut jotain 2200 eur/kk! Eläkevakuutusalalla liksani oli tuolloin joku 2500 e/kk eli kuitenkin parempi. Homma olisi vaatinut kouluttamista, liikumista, ja aiemmasta kokemuksestani tiestin että osa koulutettavista on hankalia työttömiä (päihdeongelmat ja mt-ongelmat jne) joten pysyttäydyin sitten eläkealalla. Veikkaan että Noposen tarjoama vastaava liksa nyt abauttia 2800-3000 e/kk. Itse saan edelleen samasta hommastani nyt vajaat 3600 egeä kk ateriakorvaukset. Ei hyvä liksa maisterikoulutuksella, pitkällä työhistorialla ja yli 5-kymppisenä, mutta pärjäilee jollain lailla pk-seudullakin eikä enää ole hirveitä vaihtohaluja. Joskus seurailen toki työpaikkasivuja ja nyt kiinnitti tuo Noposen paikka Joensuussa huomiota. Kovaksi ja pikkutarkaksi taiteeksi on työhaku mennyt; tuonne vaadittiin kaiken muun sälän lisäksi 2 minuutin videoclippi itsestään!

    • Anonyymi

      Olin kerran, vuosia sitten töissä kyseisessä yrityksessä. En menisi takaisin kyseisen firman hommiin vaikka tarjoaisivat minulle huomenna 3500 €/kuussa, eipä tosin ole tarvettakaan mennä koska minulla on vakituinen työsuhde toisella alalla.

      Vinkiksi : jos satut hakemaan kyseisen firman palvelukseen, kannattaa kysyä työhaastattelussa siitä minkä alan työehtosopimusta yrityksen työntekijöiden työsuhteisiin sovelletaan. Vastauksesta voi sitten jokainen tehdä omat jatkopäätelmänsä.

      Ai niin - ja mitä tulee tuohon vuoden 2020 palkkatasoon Katja Noponen Oy:n palkkalistoilla, veikkaanpa että nykyisin puhutaan noin 2300-2400 € kuukausipalkoista ? Tai ehkä olenkin väärässä - jospa heillä onkin huippupalkat, huipputyösuhde-edut, huippuJOHTAJA, huipputuotteeet, jne. Ja tännehän voi yrityksen korkein johto avata kiinnostuneille yrityksen palkkatasoa, jos vaikka satun olemaan väärässä !

      • Anonyymi

        Vuosia sitten on varmasti aika eri juttu kuin tänä päivänä ja mistä vähänkään isommasta yrityksestä löydät netistä suomikaksnelosesta jotain hyvää? :)

        Olen ollut useita vuosia töissä yrityksessä ja viihdyn erittäin hyvin. Yhteishenki ja esimiestyö on minusta tosi hyvää, palkka parempi kuin sosiaalialan tessissä, (Toki ei tällä alalla ole ylipäätään mitään huippupalkkaa) mutta alkupalkka oli ainakin uudella työkaverilla enemmän kuin tuo sinun mainitsemasi 2400 kk. Työsuhde-etuina liikunta-, kulttuuri- ja uutena hierontaetuus, tietty puhelinetu ja joku terveysvakuutushomma. Työterveyshuoltona etälääkärit, se on välillä vähän outoa, mutta on toiminut jotenkuten. Työtekijätyytyväisyys oli viime tammikuussa, jolloin oli tiimipäivät ja se esiteltiin jotain yli neljän, asteikko 1-5.

        Itseasiasssa olen tosi tyytyväinen, että et ole töissä työnantajallani, koska vaikutat sellaiselta ihmiseltä, että en todellakaan haluaisi sinua työkaveriksi. Mulla kun on tosi hyvät ja positiiviset työkaverit (sinusta jotenkin huokuu outo katkeruus ja kateus?). Vaihtuvuus on ollu tosi pientä, uusia työkavereita tulee jonkin verran, jos joku jää esim. äitiyslomalle, muutama vaihtaa vuodessa työpaikkaa ja ainakin omia työkavereita on tullu takaisin kaksi, jotka kävi muualla välissä. Työ on itsenäistä ja yksinäistä välillä ja ihmisten ongelmien ratkonta raskastakin, mutta tykkään silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosia sitten on varmasti aika eri juttu kuin tänä päivänä ja mistä vähänkään isommasta yrityksestä löydät netistä suomikaksnelosesta jotain hyvää? :)

        Olen ollut useita vuosia töissä yrityksessä ja viihdyn erittäin hyvin. Yhteishenki ja esimiestyö on minusta tosi hyvää, palkka parempi kuin sosiaalialan tessissä, (Toki ei tällä alalla ole ylipäätään mitään huippupalkkaa) mutta alkupalkka oli ainakin uudella työkaverilla enemmän kuin tuo sinun mainitsemasi 2400 kk. Työsuhde-etuina liikunta-, kulttuuri- ja uutena hierontaetuus, tietty puhelinetu ja joku terveysvakuutushomma. Työterveyshuoltona etälääkärit, se on välillä vähän outoa, mutta on toiminut jotenkuten. Työtekijätyytyväisyys oli viime tammikuussa, jolloin oli tiimipäivät ja se esiteltiin jotain yli neljän, asteikko 1-5.

        Itseasiasssa olen tosi tyytyväinen, että et ole töissä työnantajallani, koska vaikutat sellaiselta ihmiseltä, että en todellakaan haluaisi sinua työkaveriksi. Mulla kun on tosi hyvät ja positiiviset työkaverit (sinusta jotenkin huokuu outo katkeruus ja kateus?). Vaihtuvuus on ollu tosi pientä, uusia työkavereita tulee jonkin verran, jos joku jää esim. äitiyslomalle, muutama vaihtaa vuodessa työpaikkaa ja ainakin omia työkavereita on tullu takaisin kaksi, jotka kävi muualla välissä. Työ on itsenäistä ja yksinäistä välillä ja ihmisten ongelmien ratkonta raskastakin, mutta tykkään silti.

        Onpa harvinaisen tyly kommentti:
        "Itseasiasssa olen tosi tyytyväinen, että et ole töissä työnantajallani, koska vaikutat sellaiselta ihmiseltä, että en todellakaan haluaisi sinua työkaveriksi."

        Sellaisia työntekijöitä, kun yritys.


      • Anonyymi

        Jaan kokemustasi, tuo TES puuttuminen kertoo kaiken. Myös palkka juurikin tuota tasoa ja halvemmalla pitäisi tehdä koko ajan laaja-alaisemmin töitä.

        Työpaikan somessa on myös koko ajan henkistä psyykkaamista, miten mahtavaa työ on ja kuinka kaikki ovat unelmatöissään: oma kokemus on osoittanut, että mitä enemmän työilmapiiriä keinotekoisesti nostetaan esille mahtavana ja upeana, sitä todennäköisemmin pinnan alla on jotain muuta.


    • Anonyymi

      Työnantajana ei tietoo, mutta konsulttifirmana täysi fiasko!
      En tiedä saisko sitä edustajaa vaihtaa jos kemiat ei pelaa???
      En vaan jaksa jatkaa sitä ton eukon kanssa, ei kuuntele asiakasta vaan pölöttää vaan textiä tuleen!!

      • Anonyymi

        Totta kai saa vaihtaa, laita vaan heille viestiä asiasta. Minulla vain hyviä kokemuksia sieltä asiakkaana ja sain heidän avullaan uuden, oikeastaan unelmieni työpaikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai saa vaihtaa, laita vaan heille viestiä asiasta. Minulla vain hyviä kokemuksia sieltä asiakkaana ja sain heidän avullaan uuden, oikeastaan unelmieni työpaikan.

        Etsitkö itse tuon työn vai autettiinko Noposelta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsitkö itse tuon työn vai autettiinko Noposelta ?

        Autettiin, tehtiin yhdessä hakemukset ja ansioluettelot, mietittiin mihin haetaan, ne antoi monta vinkkiä eri työpaikoista ja aloista ja yhden vinkin avulla löydettiin se paikka missä nyt olen töissä. Se valmentaja oli sinne paikkaan ensin yhteydessä ja pääsin haastatteluun, haastattelussa kävin yksin, mutta en olisi koko paikasta edes tiennyt ilman sitä ohjaajan antamaa tietoa. Ja en koko alasta edes enkä ois tullu ajatelleeksi että tätäkin työtä voisin tehdä. Minulla oli tosi mukavat valmentajat, oli siis kaksi kun toinen jäi johonkin virkavapaalle sinä aikana, olikohan opiskelemaan menossa tai jotain. Mun kaveri oli myös tuolla toisella paikkakunnalla ja oli tosi tyytyväinen, hän opiskelee nyt oppisopimuksella uutta ammattia myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autettiin, tehtiin yhdessä hakemukset ja ansioluettelot, mietittiin mihin haetaan, ne antoi monta vinkkiä eri työpaikoista ja aloista ja yhden vinkin avulla löydettiin se paikka missä nyt olen töissä. Se valmentaja oli sinne paikkaan ensin yhteydessä ja pääsin haastatteluun, haastattelussa kävin yksin, mutta en olisi koko paikasta edes tiennyt ilman sitä ohjaajan antamaa tietoa. Ja en koko alasta edes enkä ois tullu ajatelleeksi että tätäkin työtä voisin tehdä. Minulla oli tosi mukavat valmentajat, oli siis kaksi kun toinen jäi johonkin virkavapaalle sinä aikana, olikohan opiskelemaan menossa tai jotain. Mun kaveri oli myös tuolla toisella paikkakunnalla ja oli tosi tyytyväinen, hän opiskelee nyt oppisopimuksella uutta ammattia myös.

        Eli pitäis vissiin vaihtaa ihmistä siitä firmasta, kun väittää et mun itte pitää ottaa selvää työpaikoista!!😠


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli pitäis vissiin vaihtaa ihmistä siitä firmasta, kun väittää et mun itte pitää ottaa selvää työpaikoista!!😠

        Ehkä, toki minäkin niitä paikkoja lukuisia etsin itse, mutta tämä missä olen töissä nyt löytyi tämän ohjaajan kautta. Ja halusinkin etsiä, en kokenut tarvitsevan siinä välttämättä sillei apua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, toki minäkin niitä paikkoja lukuisia etsin itse, mutta tämä missä olen töissä nyt löytyi tämän ohjaajan kautta. Ja halusinkin etsiä, en kokenut tarvitsevan siinä välttämättä sillei apua

        Juu etsinhän minäkin, mutta huonolta näyttää! Luulis et heillä on verkostot sitä varten!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu etsinhän minäkin, mutta huonolta näyttää! Luulis et heillä on verkostot sitä varten!

        No kyllä tällä mun ohjaajalla ainakin oli laajat verkostot, ehkä sun kannattaa kysyä suoraan niiltä, vaikka joltain noposen päälliköltä, että saisitko vaihtaa sun omaa ohjaajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, toki minäkin niitä paikkoja lukuisia etsin itse, mutta tämä missä olen töissä nyt löytyi tämän ohjaajan kautta. Ja halusinkin etsiä, en kokenut tarvitsevan siinä välttämättä sillei apua

        Valmentajalle voi myös suoraan sanoa, että toivoo mahdollisuutta vaihtaa valkkua. Ammattilaisen tästä ei pitäisi suuttua. Kemiat ei aina kohtaa ja jokasella valmentajalla taitaa olla oma tyyli millä tekee duuninsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmentajalle voi myös suoraan sanoa, että toivoo mahdollisuutta vaihtaa valkkua. Ammattilaisen tästä ei pitäisi suuttua. Kemiat ei aina kohtaa ja jokasella valmentajalla taitaa olla oma tyyli millä tekee duuninsa

        Vähän asian vierestä, mutta kyllä se niin on että vaihtamalla joskus hommat paranee!

        Mä kävin noposen Seinäjoen toimistolla ja aluksi en tajunnut homman pointtia. En tajunnut, että mitä hyötyä valmentajan kanssa asioiden puimisesta voi olla uuden uran löytymisestä. Kaupan kassalle mua oltiin laittamassa vaikka ei ollut mun juttu yhtään! Valmentajaa näki harvoin, lähinnä kyseli tekstarilla olinko ite ollut yhteydessä yrityksiin. Alko ottaan päähän koko touhu. Valmentaja ei tuntunut yhtään kuulevan mitä sille sanoin.

        En tiiä miks, mutta sitten vaihtu valmentaja ja alkoi tapahtuun. Uus valmentaja otti hyvin kiinni asioista mitkä mulle oli tärkeitä ja ekan tapaamisen jälkeen mulla oli jo selvä tavote. Mä olin NIIN helpottunut! Ekaa kertaa pitkään aikaan tuntu siltä, että mulla voi olla jopa tulevaisuudessa töitä! Tää uus valmentaja tsemppas kun usko meinas loppua ja vaikka Ilmarisen kanssa tuli vähä säätöä, valmentaja jaksoi nähdä vaivaa että suunnitelma saatiin läpi!

        Mulla oli ihan huippu valmentaja ja uskallan Sari L:ää noposelta suositella! Siinä oli nainen joka kyllä teki kaikkensa mun unelman eteen. Nyt opiskelenkin täysin uutta alaa ja näyttää siltä että töitäkin on tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän asian vierestä, mutta kyllä se niin on että vaihtamalla joskus hommat paranee!

        Mä kävin noposen Seinäjoen toimistolla ja aluksi en tajunnut homman pointtia. En tajunnut, että mitä hyötyä valmentajan kanssa asioiden puimisesta voi olla uuden uran löytymisestä. Kaupan kassalle mua oltiin laittamassa vaikka ei ollut mun juttu yhtään! Valmentajaa näki harvoin, lähinnä kyseli tekstarilla olinko ite ollut yhteydessä yrityksiin. Alko ottaan päähän koko touhu. Valmentaja ei tuntunut yhtään kuulevan mitä sille sanoin.

        En tiiä miks, mutta sitten vaihtu valmentaja ja alkoi tapahtuun. Uus valmentaja otti hyvin kiinni asioista mitkä mulle oli tärkeitä ja ekan tapaamisen jälkeen mulla oli jo selvä tavote. Mä olin NIIN helpottunut! Ekaa kertaa pitkään aikaan tuntu siltä, että mulla voi olla jopa tulevaisuudessa töitä! Tää uus valmentaja tsemppas kun usko meinas loppua ja vaikka Ilmarisen kanssa tuli vähä säätöä, valmentaja jaksoi nähdä vaivaa että suunnitelma saatiin läpi!

        Mulla oli ihan huippu valmentaja ja uskallan Sari L:ää noposelta suositella! Siinä oli nainen joka kyllä teki kaikkensa mun unelman eteen. Nyt opiskelenkin täysin uutta alaa ja näyttää siltä että töitäkin on tiedossa.

        onnex olkoon, kiva kun joku onnistui! Mä jätin kesken kun en jaksanut sitä pelleilyä tuon eukon kanssa, soitteli vaan ja kyseli ihan outoja ja tyhmiä juttuja! En jaksanut vaatia apua, ja nyt yritän vaan jaksaa eteenpäin.... asiat ei edennyt mihinkään päin!! Eikä kevakaan osannut neuvoa mitenkään, voivotteli sekin eukko vaan! Tais olla tyytyväisiä sielläkin kun en tuhlannut verovaroja enempää!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onnex olkoon, kiva kun joku onnistui! Mä jätin kesken kun en jaksanut sitä pelleilyä tuon eukon kanssa, soitteli vaan ja kyseli ihan outoja ja tyhmiä juttuja! En jaksanut vaatia apua, ja nyt yritän vaan jaksaa eteenpäin.... asiat ei edennyt mihinkään päin!! Eikä kevakaan osannut neuvoa mitenkään, voivotteli sekin eukko vaan! Tais olla tyytyväisiä sielläkin kun en tuhlannut verovaroja enempää!!

        Höh, sitähän varten ne on siellä, että jeesaavat. Kyllähän se iteltäkin vaati, mutta valmentajan kanssa oli niin helppo asioida ja sitä tuntui kiinnostavan oikeesti että mä pääsen elämässä eteenpäin, vaikka mä olinkin välillä vähän vaikee tapaus.

        Kaveri sai nyt kans mahdollisuuden hakeutua noposelle, missä päin suomea sä kävit valmennuksessa? Ettei vaan päädy samalle valmentajalle, niin tiiän varottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai saa vaihtaa, laita vaan heille viestiä asiasta. Minulla vain hyviä kokemuksia sieltä asiakkaana ja sain heidän avullaan uuden, oikeastaan unelmieni työpaikan.

        Ei vaihtamalla parane. Mitään ei nää uravalmentaja saa aikaan. Puolitoista vuotta viskelty sinne ja tänne. Pelkkää rahastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autettiin, tehtiin yhdessä hakemukset ja ansioluettelot, mietittiin mihin haetaan, ne antoi monta vinkkiä eri työpaikoista ja aloista ja yhden vinkin avulla löydettiin se paikka missä nyt olen töissä. Se valmentaja oli sinne paikkaan ensin yhteydessä ja pääsin haastatteluun, haastattelussa kävin yksin, mutta en olisi koko paikasta edes tiennyt ilman sitä ohjaajan antamaa tietoa. Ja en koko alasta edes enkä ois tullu ajatelleeksi että tätäkin työtä voisin tehdä. Minulla oli tosi mukavat valmentajat, oli siis kaksi kun toinen jäi johonkin virkavapaalle sinä aikana, olikohan opiskelemaan menossa tai jotain. Mun kaveri oli myös tuolla toisella paikkakunnalla ja oli tosi tyytyväinen, hän opiskelee nyt oppisopimuksella uutta ammattia myös.

        Mainittakoon että virkapaalle jäävät ne joilla on virka. Työstä tai toimesta jäädään toimivapaalle. Katja Noponen Oy on osakeyhtiö, jonka tehtävä on tuottaa osakeyhtiönlain mukaisesti liikevoittoa, ei julkishallinnon organisaatio jossa olisi julkishallnnon tehtäviä hoitavia viranhaltijoita joille olisi delegoitu julkista valtaa.


    • Anonyymi

      Ei ole iloinen asia joutua asiakkaaksi.
      Se tarkoittaa ylensä sitä, että vakuutusyhtiö sulki ovet, ei korvaa
      mitään ja
      asiakas pitää saada pois silmistä.

      Asiakkaan kusettamista.

      • Anonyymi

        Päinvastoin ajattelen minä, olen ollut asiakkaana ja erittäin tyytyväinen, että sain ammatti-ihmisen, jolla on aikaa minulle ja osaamista miettiä mitä työtä vielä voin tehdä. Täysi 10 oli minun palvelu ja uusi työ vielä opintojen jälkeen kaupan päälle. Vakuutusyhtiöistä voi olla montaa mieltä, mutta ei se ilmaista ole heille laittaa tämmöiseen palveluun, ajattelin, että olen etuoikeutettu kun sain apua.


    • Anonyymi

      Kyseinen firma kuntoutujalle ei ainakaan saa mitään aikaan.

      • Anonyymi

        Minulla aivan toisenlainen kokemus, ilman heidän apuaan en varmasti olisi löytänyt omaa alaa ja vakituista työpaikkaa. Riippuu paljon myös meistä asiakkaista..


      • Anonyymi

        Jospa saavat aikaan ainakin laskutusta asiakkaan lähettäneelle taholle ? :-) Jostain kun se liikevoittokin on revittävä. Money, money. money - it makes world go around. Mutta toki korkealla ammatitaidolla ja briljantilla ammattietiikalla tehty työ on aina hintansa väärti. Tai ehkä vähän enemmänkin, mene ja tiedä ?


    • Anonyymi

      Ainakin palveluntarjoana suosittelen välttämään ja olemaan todella varovainen mihin osallistuu. Menetät rahat erittäin helposti. Erittäin huonoa palvelua.

    • Anonyymi

      Olin Noposella töissä joskus, työkaverini sanoi tuolloin : "Kaupan kassatkin saa parempaa palkkaa kuin me !". Nyt taitavat kaupan kassat saada noin 2300 € kuussa ja Noposen uravalmentajat 2600-2700 € kuussa. Kehitystä.

    • Anonyymi

      Taas on rekry auki. Monettakohan kertaa yrittävät saada tekijää tuohon samaiseen hommaan....

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, että hampurilaisia myyvä Hesburger nostettiin joku aika sitten keihään nokkaan, kun oli kohdellut työntekijöitä huonosti ja oli jäänyt lait ja asetukset noudattamatta. Hesekin teetti työhyvinvointikyselyjä, joihin vastaamisessa työntekijät pelkäsivät edelleen paljastuvansa, vaikka kyselyyn vastattiin anonyymisti. Joku yliopistoproffa oli ottanutkin kantaa, että kysymysasettelusta pystyi liiaksi
      tunnistamaan vastaajan. Mielenkiintoista ettei ketään ole 17 vuoteen kiinnostanut tutkia tämän flafkan toimintaa tarkemmin. Voiko suomessa ylipäätään olla noudattamatta työehtosopimusta. Jos voi, niin luulisi ymmärtävän vaikutukset työnantaja mielikuvaan. Ehkä Yle voisi käydä haastattelemassa tässäkin paikassa työntekijöitä.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe