Vaimoke

Merkit uskottomuudesta

Mistä huomaa, että toinen on uskoton? Onks kellään kokemuksia? Mulla on vaan sellainen olo, et miehelläni on toinen nainen. Hirvee selityksien ja puhumisen tarve tulee aina häneltä kun tullaan töistä kotiin. Mun asioista hän ei oo kiinnostunut. Sängyssä hän ei haluu enää kuin kerran viikossa (jos sitäkään). Hellyyttä tai hyviä sanoja ei tule enää. Yhden naistyökaverin nimi toistuu jatkuvasti hänen puheissaan. Mitä tehdä?

12

2170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattelija

      Ihan normaalia ei hätää totta kai miehellä on ulkopuolisia suhteita elämässä.Sinulla on kaksi vaihtoehtoa joko hyväksyt tai lähdet!

      • Vaimoke

        Miks???? Miks ei oma vaimo riitä??? Oonko mä tyyppiä "hyväuskoinen vaimo", jos tää tapahtuu jo toisen kerran mun elämässä. Mä en jaksa! Mä en jaksa!


      • katariina
        Vaimoke kirjoitti:

        Miks???? Miks ei oma vaimo riitä??? Oonko mä tyyppiä "hyväuskoinen vaimo", jos tää tapahtuu jo toisen kerran mun elämässä. Mä en jaksa! Mä en jaksa!

        Elämme aikaa jolloin "mikään ei riitä" :(.

        JOS miehelläsi on toinen nainen syy ei ole sinussa vaan hänessä. Mikä se syy sitten olisi? Sitä hänkään ei varmasti tiedä! Seikkailu?

        Välillä elämä tuo tulleessaan enemmän kuin jaksamme ymmärtää.


      • Äimän käki

        nimimerkkiä "Ajattelija", mutta kuitenkin puhut PASKAA.

        Miksi?


    • saman kokenut

      ihmetyttää että haluaa vielä kerran viikossa sinua, meillä halusi kerran kahdessa kuukaudessa, mutta ei enää hätää en minäkään enää halua, minulla on omat jutut tehköön nyt toinen kuinka tahtoo ei kiinnosta pätkääkään kunhan ei minua juttuihin puutu.Käyttäydy kuin luottaisit häneen saat hänestä uskomattoman kiltin ja rakastavan aviomiehen, mitä välinpitämätön olet sen hellemmäksi muuttuu, mutta älä sinä muutu anna hänen niellä omat tuskansa,siitä se kärsii.

      • Vaimoke

        Ei saa oltua välinpitämätön, piru vieköön. Harmittaa tollanen kaksinaamaisuus ja loukkaa. Sitäpaitsi tulen kohta hulluksi ajattelemalla koko ajan sitä, et missä se nyt aikaansa viettää. Miksei voi sanoa suoraan? Entäs jos hommaisin ittelleni kans jonkun, joka rakastais mua. Tulijoita olis kyllä. Eiks se sitten olis ihan oikein, molemmilla olis oma elämä. Tai sitten onks kellään kokemuksia, miten saada selville oikeesti onks sillä joku, vai kuvittelenko hulluja.


      • mies
        Vaimoke kirjoitti:

        Ei saa oltua välinpitämätön, piru vieköön. Harmittaa tollanen kaksinaamaisuus ja loukkaa. Sitäpaitsi tulen kohta hulluksi ajattelemalla koko ajan sitä, et missä se nyt aikaansa viettää. Miksei voi sanoa suoraan? Entäs jos hommaisin ittelleni kans jonkun, joka rakastais mua. Tulijoita olis kyllä. Eiks se sitten olis ihan oikein, molemmilla olis oma elämä. Tai sitten onks kellään kokemuksia, miten saada selville oikeesti onks sillä joku, vai kuvittelenko hulluja.

        Selvästi sinulla on jonkunlainen aavistus, oli se sitten aiheellinen tai aiheeton. Pitäisi saada selvää siitä, silloin siitä pääsee eroon.

        Mitäs jos kokeilisit käyttäytyä samalla tavalla kuin hän tekee: epämääräisiä ulkona käyntejä, kännykän piilottelua jne. mutta kävisitkin vain jossain lenkillä tai vaikka syömässä. Sitten seuraat miehen reaktioita. Joka tapauksessa ota asioista selvää, niin niistä pääsee.

        Niin, miksei voi sanoa suoraan, siinäpä kysymys? Kannattaisiko teidänkin tehdä sopimus että jos löytyy parempi, ilmoittaa heti ensimmäisenä sulle. Kyllä salailuihin on syy, mutta välttämättä se syy ei ole uskottomuus.


    • Vaimo

      Viestisi ei kerro kuinka kauan tilanne on jatkunut tälläisena ja miten olette asiaa yrittäneet ratkaista. Ymmärsin, että mies kuitenkin viettää vapaa-aikansa kanssasi, kyseessä olisi pikemminkin työpaikkaromanssilta kuulostava juttu, joka tapahtuu siis vain töissä eli tuskin siellä on mahdollista kovin intiimiin toimintaan. Voisiko olla, että näiden kahden välillä olisi jotakin kemiaa, sielujen sympatiaa tai vaan ihan puhdasta viatonta flirttiä? Onko mies mahdollisesti maininnut tästä kotona ja se aiheuttanut mustasukkasuuspuuskia, joka sitten kaikessa äärimmäisyyksissään vaikuttanut siihen, ettei hän enää jaksa keskittyä sinuun tai teidän yhteisiin juttuihin. Ikävää, eikä ollenkaan toivottavaa käyttäytymistä.
      Flirtin pitäisi oikeastaan toimia juuri päinvastoin ja piristää parisuhdetta.

      Mielestäni sinun pitäisi ottaa asia keskusteluun ja kysyä suoraan missä mennään, mitä olet huomannut ja miksi näin on tapahtunut. Samalla olisi hyvä yhdessä miettiä miten tälläseen tilanteeseen on ajauduttu ja toisaalta onko tilanne loppujen lopuksi niin paha kuin miltä se tuntuu, näyttää. Joskus ihmisen mieli tekee kepposia ja kärpäsestä tulee härkäsiä. Mitä jos kyseessä onkin vain pelkkä ystävyyssuhde toisen naiseen ja hän vain kokee syyllisyyttä siitä ja sen takia aloittaa "puheripulinsa". Pelkää kenties, että et hyväksy ystävyyttä. Otan tämän esille siksi, että minulla on ollut tälläisestä omakohtaisia kokemuksia kauan aikaa sitten. Vaimo epäili kaikenlaista, vaikka kyseessä oli pelkkä ystävyys, myöhemmin asia selkeni kyllä hänelle perin juurin ja enää asia ei ole ongelma vaan täysin luonnollinen, hyvä asia myös vaimon mielestä.

      Ei ole mitenkään epätavallista, että kun ollaan oltu yhdessä jo jonkin aikaa parisuhdekin muuttuu. Kuherruskuukauden jälkeen on väistämättä
      arki edessä ja silloin on myös alettava pitämään suhteesta huolta. Siihen kuuluu olennaisena asioina mainitsemasi hellyys ja toisen huomioiminen kaikella tavalla niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ei ole oikein, että miehesi laiminlyö sinua, sinulla on oikeus vaatia ja saada näitä asioita, mutta antaa niitä myös miehellesi. Mies on siitä kummallisia otus, että mitä enemmän nalkuttaa ja raivoaa sitä kauemmas työntää häntä ja sitä vähemmän todennäköisesti saa osaksensa huomiota ja kaipaamaa hellyyttä, joten lähestymistavan muuttaminen meillä naisilla voisi olla aiheellista..."niin metsä vastaa kuin
      ..." Joku ehdotti täysin välinpitämätöntä suhtautumista tai suoranaista ilkeilyä, mutta mielestäni se ei johda mihinkään, vain pahentaa tilannetta. Ole rohkea ja keskustele miehesi kanssa suoraan ja avoimesti, syyttelemättä.

      Onnea matkaan!

      • Vaimoke

        ...ihanasta viestistä. Kunpa kaikki olisikin noin helppoa. Mieheni on sellaista laatua, ettei hän puhu eikä hänelle saa puhua muista kuin työasioista tai jostakin yleisestä. Tunteista puhuminen on kiellettyä. Rakastan sinua - saa toki sanoa, mutta kaikki muu tunteiden, siis esim. vihamielisten tai muuten negatiivisten tunteiden ilmaisu on kielletty.

        Enkä minä ole ikinä, en ikinä nalkuttanut hänelle. Olen toisessa liitossa ja yrittänyt korjata virheet, jotka tein edellisessä liitossa. Ehkäpä olen liiankin kiltti.

        Kunpa voisin olla välittämättä tästä tilanteesta, mutta kun kaikesta huolimatta rakastan häntä ja haluaisin myös tunteilleni vastakaikua. Olemme olleet niin vähän aikaa aviossa. Ja miehelleni tämä on yleensä ensimmäinen liitto.

        Voihan olla, että tämä nainen on pelkkä ystävä, mutta miksi ystävä saa kaiken huomion. Olen mustasukkainen - tunnustan, mutta mielestäni mustasukkaisuus kuuluu avioliittoon. Ei sairaalloinen vaan terve mustasukkaisuus, pieni omistamisen halu, onhan hän oma mieheni.

        En korosta mitenkään sitä, että olisin itse joku pyhimys, mutta minun täytyy saada tietää. Toista kertaa samanlaista kohtelua en kestä!


      • Vaimo
        Vaimoke kirjoitti:

        ...ihanasta viestistä. Kunpa kaikki olisikin noin helppoa. Mieheni on sellaista laatua, ettei hän puhu eikä hänelle saa puhua muista kuin työasioista tai jostakin yleisestä. Tunteista puhuminen on kiellettyä. Rakastan sinua - saa toki sanoa, mutta kaikki muu tunteiden, siis esim. vihamielisten tai muuten negatiivisten tunteiden ilmaisu on kielletty.

        Enkä minä ole ikinä, en ikinä nalkuttanut hänelle. Olen toisessa liitossa ja yrittänyt korjata virheet, jotka tein edellisessä liitossa. Ehkäpä olen liiankin kiltti.

        Kunpa voisin olla välittämättä tästä tilanteesta, mutta kun kaikesta huolimatta rakastan häntä ja haluaisin myös tunteilleni vastakaikua. Olemme olleet niin vähän aikaa aviossa. Ja miehelleni tämä on yleensä ensimmäinen liitto.

        Voihan olla, että tämä nainen on pelkkä ystävä, mutta miksi ystävä saa kaiken huomion. Olen mustasukkainen - tunnustan, mutta mielestäni mustasukkaisuus kuuluu avioliittoon. Ei sairaalloinen vaan terve mustasukkaisuus, pieni omistamisen halu, onhan hän oma mieheni.

        En korosta mitenkään sitä, että olisin itse joku pyhimys, mutta minun täytyy saada tietää. Toista kertaa samanlaista kohtelua en kestä!

        Kiltteys ei ole huono juttu, mutta se että jättää asiat selvittämättä ja hiljaa kärsii ja katkeroituu on sitä. Eli kiltteys ei tarkoita sitä, että hyväksyt tilanteen tekemättä mitään sen ratkaisemiseksi. Ei se tee sinusta ilkeää ja inhottavaa, että haluat selvittää mikä on vialla, sehän kertoo vain siitä, että rakastat miestäsi ja haluat avioliittonne toimivan.

        Tee aloite ja kerro haluavasi keskustella. Puhu tunteistasi miten paljon rakastat ja taas toisalta mikä mieltäsi painaa. Kerro, että tiedät tämän olevan hänelle vaikeata, mutta et enää halua elää epätietoisuudessa. Mielestäni ansaitset sen, että hän jakaa asiat ja tunteensa kanssasi. Olet hänen vaimonsa!

        Miehesikin varmasti oppii pikku hiljaa avatumaan ja kohtaamaan myös ne negatiiviset tunteet. Voi olla, että hän ei ole heti valmis, mutta avoimmuutesi varmasti antaa hänelle ajattelemisen aihetta. Samalla mieti mielessäsi sitä, oletko itse valmis kohtaamaan epämielyttäviä, ikäviä asoita joita mahdollisesti voi tulla ilmi.

        Lopuksi mustasukkasuus on aivan normaalia ja parisuhteeseen kuuluva tunne. Kun sen tunustaa ja tunnistaa kykenee sen tunteen kanssa elämään, eikä siitä tule "mörköä", joka tuhoaa ja aiheuttaa kipua. Siinä olet aivan oikeassa, että mikäli miehelläsi on ystävyyssuhde tämän toisen naisen kanssa, pitäisi hänen kuitenkin ensisijaisesti luottaa, puhua ja huomioida sinut ennen häntä. Jos näin kuitenkin on, että naisystävä on etusijalla, teidän on todella vakavasti mietittävä avioliittonne perusteita ja syitä. Mikäli paljastuu, että kyseessä on rakkaussuhde miettisin jo totaalista irtiottoa suhteesta.

        Voimia ja jaksamista.


      • mies

        kumpi tuon Vaimo-nimimerkin kirjoituksen oli kirjoittanut kun nimimerkin mukaan nainen, ja tekstin sisällön mukaan jossakin kohtaa aivan kuin mies. Kaksi vaimoa?


      • Vaimo
        mies kirjoitti:

        kumpi tuon Vaimo-nimimerkin kirjoituksen oli kirjoittanut kun nimimerkin mukaan nainen, ja tekstin sisällön mukaan jossakin kohtaa aivan kuin mies. Kaksi vaimoa?

        Pyydän anteeksi mikäli "kerronta" jotenkin ontuvaa ja väärä mielikuva syntynyt. Olen nainen ja naimisissa, siis jonkun MIEHEN vaimo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe