napalävistys

peepe

olen miettinyt napalävistystä pitkään mutta en ole varma vielä...kertokaa kokemuksia! hyviä/huonoja..entä kun on napakoru niin voiko sitä ikinä pitää pois,esim viikkoa? vai ehtiikö umpeutua jo minuuteissa? korvalävistykset on mulla pysyny auki aina vaikka kuukausiin ei ois korua ollu.
Sattuuko se lävistyksen tekminen? Oletteko olleet tyytyväisiä lävistykseen ym.? onnistuuko "normaalielämä" hyvin?

138

41010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snow

      Mä kävin eilen ottamassa kauan haaveilemani napalävistyksen...kaikkiin kysymyksiisi en osaa vastata, mutta se lävistyksen tekeminen ei ainakaan mulla sattunut (on aika yksilöllistä), mutta se tuntui isolta nipistykseltä ja kesti vain muutaman sekunnin. Mä oon siitä ikionnellinen enkä malta odottaa, että pääsen ostamaan kivan roikkuvan korun siihen =) Annan ensin kuitenkin parantua hyvin ja varmaan vasta kesällä tai syksyllä ostan uuden korun. Normaalielämä yllä onnistuu hyvin ja täytyy muistaa putsata ja hoitaa sitä pelkällä vedellä....napalävistyksen umpeutumisesta mulla ei ole tietoa, mutta tuskin minuuteissa umpeutuu. Eiköhän kyse ole useista päivistä....

      • juujuu

        se umpeutuu kyllä ekojen kuukausien ajan muutamassa minuutissa mutta sitten kun se reikä on kokonaan parantunut nii se ei enää nii helposti umpeudu...


      • peukkis1992
        juujuu kirjoitti:

        se umpeutuu kyllä ekojen kuukausien ajan muutamassa minuutissa mutta sitten kun se reikä on kokonaan parantunut nii se ei enää nii helposti umpeudu...

        Muista keskusteluista sain sellaisen kuvan, että napakoruun on mahdollisuus ottaa puudutus ennen itse lävistämistä. Onko kellään kokemusta? :)


      • !!!!!!!!!!!
        peukkis1992 kirjoitti:

        Muista keskusteluista sain sellaisen kuvan, että napakoruun on mahdollisuus ottaa puudutus ennen itse lävistämistä. Onko kellään kokemusta? :)

        jos napakorun tai jonkun muun lävistyksen OIKEASTI haluaa niin sillon ei mitään puudutuksia tarvita.


      • ...
        peukkis1992 kirjoitti:

        Muista keskusteluista sain sellaisen kuvan, että napakoruun on mahdollisuus ottaa puudutus ennen itse lävistämistä. Onko kellään kokemusta? :)

        no sen kyl tiiän et jos otat puudutuksen vaik piikillä (rasvat sun muut ei auta mihinkään, korkeintaan rokotuksiin) sattuu enemmän ku se itse koru, ja jos korun hakluu ni se kipu pitää kestää!


      • Jasmine H
        !!!!!!!!!!! kirjoitti:

        jos napakorun tai jonkun muun lävistyksen OIKEASTI haluaa niin sillon ei mitään puudutuksia tarvita.

        Ja palveluntarjoajia
        http://www.napakorut.info/


      • lol oot tyhmä
        !!!!!!!!!!! kirjoitti:

        jos napakorun tai jonkun muun lävistyksen OIKEASTI haluaa niin sillon ei mitään puudutuksia tarvita.

        Samalla logiikalla: Ei sua tarvii nukuttaa jos OIKEASTI haluat sydänleikkauksen -.-


    • .......

      ite otin n. kk sitten. suosittelen todella ottamaan. itelläni ei sattunu ollenkaan nipisti vaan pikkasen. Kaikki normaali on sujunu ku ennenki. uimaan en vaan oo menny, mut liikunta yms. on jatkunu niinku ennenki. muista vaan puhdistaa huolella aamuin illoin ni parantuu hyvi :)

      • Nti. Sininen

        Lävistyksen umpeutuminen on ihan tapauskohtasta.
        Itselläni lävistykset umpeutuvat päivässä, parissa niin että en lähtisi ehkä itse runnomaan korua enää paikalle.

        Lävistäjä voi saada asennustapin kanssa korun paikalle ilman että tarvitsee tehdä uutta reikää, mutta en kyllä silti pitäisi viikkoa ilman korua.

        En kyllä näe mitään syytä ottaa esimerkiksi juuri napakorua niin pitkäksi aikaa pois, että se ehtisi umpeutua.

        Mutta tosiaan. Korun paikalleen laittaminen voi olla hankalaa jo parin tunnin sisälläkin. Mitä tuoreempi lävistys, sen nopeampaa on umpeutuminen


    • lävistys

      Otin eilen napalävistyksen, pitkän harkinnan jälkeen ja voi vitsit että tykkään. Jännitin ihan mielettömästi, mutta ihan turhaan. Se lävistäjä sanos, että ei oikeesti kannata jännittää. Todellisuudessa se tuntu ihan pieneltä nipistykseltä ja hetkelliseltä sellaselta. Nyt pitää vaan muistaa huuhdella lävistystä aamuin illoin 5 min. lämpimän juoksevan veden alla.
      Omasta mielestä korvareikien ampuminen oli tuskallisempaa ja poltto kesti paljon kauemmin kun napalävistys. Suosittelen ;)

    • hatavi

      joo itekki oon jo kauan haaveillu napakorusta ! haluaisin ottaa mut jännittää se just että sattuuko se ja näin :DD

      • heppa....

        minäkin otan huomenna napalävärin ja jännittää aika paljon mutta ei kai sen hirveesti pitäisi sattua... mä kun oon kuulu niin kai sen ei pitäis normaali elämään vaikuttaa... korkeintaan ihan alussa kun ei voi uida eikä käydä saunassa mutta muuten se ei kai vaikuta silloinkaan... mutta enempää en osaa sanoo kun saan sen vasta huomenna... :)


    • pallolla

      juu siiis todellaki kannattaa ottaa. otin ite muutama päivä aikaa ja hyvältä tuntuu ja kivalta näyttää.. itteeni nyt vaan mietityttää että kuinka nopeasti olette vaihtanu toisen korun tilalle?

      • . . . . . . . . . .

        Jotkut vaihtavat kuukauden, parin päästä lävistyksen otosta, jotkut neljän, kuuden kuukauden ja jotkut vasta vuoden päästä.

        Tunnustele hieman miltä lävistys tuntuu. Jos ei ole arka ja kipeä niin siinäpäs sitten vaihdat, jos vaihdat. Suositeltavaahan olisi odottaa väh. ne kuukauden päivät lävistyken otosta ja mitä kauemmin odottaa niin sen parempi lävistyksen paranemisen kannalta.

        Tietenkin tämä asia on niin lävistyskohtaista, kun jokaisen keho reagoi lävistykseen/koruun eri tavalla. Toisilla ei tule mitään ongelmia alkuturvotuksen jälkeen, jos edes sitäkään, ja joillakin lävistys saattaa oireilla vielä sen keskimääräisen parantumisajan 6kk-1 vuoden jälkeenkin.

        Mutta jos vaihtaa korun jo 1kk jälkeen niin sen pitää tapahtua hygienisesti ja kannattaa kiinnittää huomiota korun valmistumateriaaliin, joka on mieluiten sitä titaania.


      • Kitsaaa
        . . . . . . . . . . kirjoitti:

        Jotkut vaihtavat kuukauden, parin päästä lävistyksen otosta, jotkut neljän, kuuden kuukauden ja jotkut vasta vuoden päästä.

        Tunnustele hieman miltä lävistys tuntuu. Jos ei ole arka ja kipeä niin siinäpäs sitten vaihdat, jos vaihdat. Suositeltavaahan olisi odottaa väh. ne kuukauden päivät lävistyken otosta ja mitä kauemmin odottaa niin sen parempi lävistyksen paranemisen kannalta.

        Tietenkin tämä asia on niin lävistyskohtaista, kun jokaisen keho reagoi lävistykseen/koruun eri tavalla. Toisilla ei tule mitään ongelmia alkuturvotuksen jälkeen, jos edes sitäkään, ja joillakin lävistys saattaa oireilla vielä sen keskimääräisen parantumisajan 6kk-1 vuoden jälkeenkin.

        Mutta jos vaihtaa korun jo 1kk jälkeen niin sen pitää tapahtua hygienisesti ja kannattaa kiinnittää huomiota korun valmistumateriaaliin, joka on mieluiten sitä titaania.

        Otin mun napalävärin vähän yli kuukausi sitten. Kun tuli aika että neula laitetaan läpi niin pelkäsin hulluna, Kipua eniten,turhaan kuitenkin pelkäsin. Eli jos otatte niin älkää turhaan pelätkö kipua! Vaihdoin korun kun kuukausi oli kulunut roikkuvaan malliin. Vaihtaminen ei ollut vaikeaa, se meni reiästä tosi helposti ja nopeesti. Jos harkitsette ostoa, niin miettikää, miten se on helppohoitoinen ja kivuton, jos hoitaa hyvin... :)eli ottamaan vaan!


    • Femme-84

      Täällä oli kaikilla kovin positiivisia kokemuksia napakorun ottamisesta =) Hieno homma! Itellä tosin ei ollut ihan yhtä onnistunut kokemus... Ollu puolisen vuotta ja edelleenkään ei ole parantunut. Koru on kasvanut aika paljon ulospäin ja näin ollen mennyt myös vinoon. Eli yläreikä on ns. siirtynyt hieman oikealle. Vain noin 1-2 mm, mutta huomaan ainakin itse sen ihan selkeästi.

      Joku kyseli hoito-ohjeita... jokaisessa paikassa annetaan hieman erilaiset ohjeet. Jossain paikoissa käsketään putsata puhdistusaineilla, joissan taas pelkällä vedellä. Itse puhdistelin puhdistusaineilla, alkuun aamuin ja illoin (ei saa putsata koko aikaa, koska sekään ei ole kuulemma hyvä) ja nykyään sitten tarpeen vaatiessa. Lävistys ei ole enää kipeä, mutta ei myöskään terveen näköinen (punainen ja vuotaa edelleen toisinaan kudosnestettä)... olen myös koittanut merisuolalioksella sitä huuhtoa, mutta ei taida sekään sitten tehota mun tapauksessa. Annan olla vuoden ja ellei oo parantanu siihen mennessä, niin otan pois.

      • lukenut

        mitä oon lukenu nii desiä vaan sillo jos on tulehtunu, korkeintaa käytetää kaks viikkoo ja ympärys ihoa kosteutetaa hajusteettomalla kosteusvoiteella, näin vähennetää uloskasvuriskiä


    • ettätälläistätänään

      minun kohdallani napakorun laittaminen sattui aivan kuvaamattoman paljon, koska lävistäjä ei meinannut saada korua läpi. siinä olikin sitten kestämistä...

    • tipi

      Olen itsekkin jo teini-ikäisestä asti halunnut napakorun, mutta olen miettinyt sattuuko se. Tässä ketjussa on jo moni sanonut että ei satu.

      Millaisessa kropassa olette? itselläni on vähän ylimääräistä tuossa vyötäröllä.. mietin kehtaanko ottaa :)

      • korun ottanut

        Itse otin toissapäivänä korun ja lävistäjä rauhoitteli että ei se muuta kun pikaksen nipistä. No joo, teki kyllä mieli huutaa suoraa kurkkua kun sitä neulaa läpi tunki. Riippuuhan se siitäkin mitä oma kipukynnys on. Hienolta se kyllä näyttää ja tyytyväinen olen. Ei se jälkeenpäin enää sattunu kunhan muisti olla kumartumatta ekana päivänä ^^

        Hoito ohjeista itelle sanottiin ettei joka päivä suola/antiseptista mutta vedellä sitten 2-3 kertaa päivässä huuhdella.

        Päivittäiseen elämään toistaiseksi ei ole vaikuttanut paitsi että tänään joutu tosiaan skippaamaan sen saunan. Muutenkin tekee mieli kokoajan räplätä korua vaikka onkin kielletty.. no ehkä sitä pystyy itsensä vielä jonkun aikaa hillitsemään ;)


      • Napakoru <3
        korun ottanut kirjoitti:

        Itse otin toissapäivänä korun ja lävistäjä rauhoitteli että ei se muuta kun pikaksen nipistä. No joo, teki kyllä mieli huutaa suoraa kurkkua kun sitä neulaa läpi tunki. Riippuuhan se siitäkin mitä oma kipukynnys on. Hienolta se kyllä näyttää ja tyytyväinen olen. Ei se jälkeenpäin enää sattunu kunhan muisti olla kumartumatta ekana päivänä ^^

        Hoito ohjeista itelle sanottiin ettei joka päivä suola/antiseptista mutta vedellä sitten 2-3 kertaa päivässä huuhdella.

        Päivittäiseen elämään toistaiseksi ei ole vaikuttanut paitsi että tänään joutu tosiaan skippaamaan sen saunan. Muutenkin tekee mieli kokoajan räplätä korua vaikka onkin kielletty.. no ehkä sitä pystyy itsensä vielä jonkun aikaa hillitsemään ;)

        Mä otin napalävärin joku vuos sitte ja mullaki se sattu ihan sairaasti... En tajuu et kuin se ei joillain satu melkee yhtään.. onnekkaita ihmisiä :D nojoo parin viikon päästä meen sitte hankkimaan kielilävistyksen.. :D toivottavasti ei satu hirveesti...


    • Neetta__

      Mulla on ollut napalävistys noin kaksi vuotta.
      Mulla on pari kertaa yöksi unohtunut se pois ja yön aikana se ehti umpeutua, mutta sain sen paikalleen kun väkisin työnsin :s Mutta en suosittele! Käy vähän kipeää kun ite yrittää sitä sen ihon läpi työntää, mutta en halunnut jättää sitä pois. En kyllä näe mitään syytä miksi se pitäisi ottaa pois.

      Mulla sattui jonku verran, itse asiassa en sitä kipua nin kovin muista, mutta se oloo mikä siitä seurasi, sen kyllä muistan. Ei se kipu siinä ollut minulla ainakaan pahin vaan se itse toimenpide. Tuli heikko olo ja alkoi pyörryttää. Meninkin sitten siihen sohvalle makoilee ja lävistäjä antoi vettä. Kun lähdin liikkeestä sanoinkin poikakaverilleni että en ikinä enää mene tuonne :D

      Heti lävistyksen tehtyä mietin että jos oisin tiennyt millainen olo siitä tulee niin en olisi koskaan mennyt sitä tekemään. Mutta nyt en kadu sitä enää yhtään! Ei se olo kuitenkaan kauoa kestänyt. Vähän aikaa siihen nähden mitä tuo koru on nyt ollut tuossa. Ja normaalielämä onnistuu kyllä, mitäpä se tuo sitä estäis. Tosin alussa tietenkin vähän kyykistyminen sattui mutta ei sen kamalampaa.

      Ongelmia ilmeni myös silloin kun vaihdoin korun. Ostin sellaisen roikkuvan sisiliskon. Kun se oli vähän aikaa ollut niin alkoi sattumaan kun se kumminkin oli silleen aika "painava". Se myös tarttui paitaan ja vyöhön tosi inhottavasti. Monesti kävi niin että kun kyykistyi, sen sisiliskon häntä jäi vyöhön kiinni, ja kun vauhdilla nousee ylös niin kyllähän se sattuu kun se on siihen tarttunut! Joten itse en ainakaan suosittele nuita roikkuvia koruja. Tällaisesta pallerosta ei ole ollut mitään haittaa :)

      • llove

        oon 14 vuotias ja mietin tässä, että kannattaako ottaa napakoru jos kasvaa pituutta viel korkeintaa 10 cm ? :)


    • jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

      eli siis mulla sattui ihan kauheasti :s ollu n. 4kk
      seuraavana päivänä sattu jos kumartu tjtn. nykyää ei satu eikä punoita mut kudosnestettä tulee viel paljo joten pidän tät viel jonku aikaa. harmi vaa että tää kasvaa multa varmaa ulos :( mut suosittelen ottaa.

    • uuuu

      vitsi mulki on ideana ottaa n. kuukauden päästä napalävistys. Nyt oon kyl innostunu enemmä ku moni on ollu tyytyväine siihen:) mut silti jännittää ku oon herkkä kivuis ja näin. ja sit kyl ois tooosi harmi jos se kasvais ulos tai tulehtuis pahasti.minkä hintne teillä oli?ja miknä ikäsiii olitte/ootte?

      • SnowWhite``

        Tänään otettu :3en kadu yhtään...vähänhän se kirpaisi,tosin ei korvien lävistämistä enempää...Itse olen 13-vuotias.pitää vaan muistaa kerran päivässä puhdistaa sillä lävistäjän antamalla ainella niin eiköhän se siitä parannu :3


      • ........
        SnowWhite`` kirjoitti:

        Tänään otettu :3en kadu yhtään...vähänhän se kirpaisi,tosin ei korvien lävistämistä enempää...Itse olen 13-vuotias.pitää vaan muistaa kerran päivässä puhdistaa sillä lävistäjän antamalla ainella niin eiköhän se siitä parannu :3

        Oon 12 vuotias ja haluaisin napakorun?
        Täytän kesällä 13, ajattelin pyytää sen synttärilahjaks mutta kesällä on ne mätäkuut jne. ;SS Mutta pitäis suostutella äiti vielä.

        Kaveri laittoi itse napakorun ollessaan 12 vuotias ja ei oo tulehtunut. Se vaihtoi sen noin 2 viikon päästä roikkuvaan liskoon ja sanoi että ei kadu yhtään laittamista. Kuulemma laittanut terveydenhoitajalta saadulla steriilineuloilla.

        Onko järkevää ottaa 12 vuotiaana napakorua? Oon halunnut sitä jo 10 vuotiaana, mutta äiti sanoi että vähän vanhempana sitten.


      • äkää
        ........ kirjoitti:

        Oon 12 vuotias ja haluaisin napakorun?
        Täytän kesällä 13, ajattelin pyytää sen synttärilahjaks mutta kesällä on ne mätäkuut jne. ;SS Mutta pitäis suostutella äiti vielä.

        Kaveri laittoi itse napakorun ollessaan 12 vuotias ja ei oo tulehtunut. Se vaihtoi sen noin 2 viikon päästä roikkuvaan liskoon ja sanoi että ei kadu yhtään laittamista. Kuulemma laittanut terveydenhoitajalta saadulla steriilineuloilla.

        Onko järkevää ottaa 12 vuotiaana napakorua? Oon halunnut sitä jo 10 vuotiaana, mutta äiti sanoi että vähän vanhempana sitten.

        voi ei ! mua jännittää ihan hirveesti, kun käyn perjantaina ottamassa napakorun. Oon 14 v ja äiti suostu heti ku kysyin. Pelottaa vaan se kipu jne


      • ...
        äkää kirjoitti:

        voi ei ! mua jännittää ihan hirveesti, kun käyn perjantaina ottamassa napakorun. Oon 14 v ja äiti suostu heti ku kysyin. Pelottaa vaan se kipu jne

        Oon kuullu ettei se satu kaikilla eri kipukynnys. en pelkää kipua vaan sitä että jos se kasvaa ulos. saan napakorun tän kuun sisällä.


      • yhyyyyy:(
        ... kirjoitti:

        Oon kuullu ettei se satu kaikilla eri kipukynnys. en pelkää kipua vaan sitä että jos se kasvaa ulos. saan napakorun tän kuun sisällä.

        No mä hankin napalävistyksen joskus uudenvuoden aikoihin parhaankaverini kanssa eli se on kohta ollu mulla kuukauden ja en ole kertaakaan katunut sen ottamista ;)


      • hii:D
        yhyyyyy:( kirjoitti:

        No mä hankin napalävistyksen joskus uudenvuoden aikoihin parhaankaverini kanssa eli se on kohta ollu mulla kuukauden ja en ole kertaakaan katunut sen ottamista ;)

        Mulla tuli tos äsken sellanen extemporee että varasin ajan ja ylihuomenna sitten napakoru:D En oo sitä erityisemmin suunnitellu, oon 14 ja täs on jo jonkunaikaa ollu sellanen et haluais sen, ja mulle luvattiin kauan sitten et riparivuoden kesäks saan ottaa. Olin silti varautunu vänkäämään, mutta kun äipälle sanoin vaan että kaveri laittaa huomenna niin kysyi vaan että pitäskö munkin laittaa:DD Maksaa 40€, Hair housessa,oon kuullu et vaihtelee paikan ja korun mukaan, 35->


      • jonnaaahaahhahaa
        ........ kirjoitti:

        Oon 12 vuotias ja haluaisin napakorun?
        Täytän kesällä 13, ajattelin pyytää sen synttärilahjaks mutta kesällä on ne mätäkuut jne. ;SS Mutta pitäis suostutella äiti vielä.

        Kaveri laittoi itse napakorun ollessaan 12 vuotias ja ei oo tulehtunut. Se vaihtoi sen noin 2 viikon päästä roikkuvaan liskoon ja sanoi että ei kadu yhtään laittamista. Kuulemma laittanut terveydenhoitajalta saadulla steriilineuloilla.

        Onko järkevää ottaa 12 vuotiaana napakorua? Oon halunnut sitä jo 10 vuotiaana, mutta äiti sanoi että vähän vanhempana sitten.

        mmä oon halunnu aina, oon 12, itse otin napakorun viime maanantaina, kkaai ? :D jjep. ei sattunu. äiti sano että iteppähän kestät sen kivun. niin kestinkin, hyvä kun edes huomasin. lävistäjä vaan "noni se oli ohi" kyllä siinä loksahti suu auki :D aattelin kysyy et koska saa mennä uimaan uimahalliin?
        http://www.ii2.org/user.php?nick=jonnan00b&s=images&img=26036978
        kuva jo ensimmäisenä iltana, hyvin parani ;o


      • ;oooIhmettelija:3
        SnowWhite`` kirjoitti:

        Tänään otettu :3en kadu yhtään...vähänhän se kirpaisi,tosin ei korvien lävistämistä enempää...Itse olen 13-vuotias.pitää vaan muistaa kerran päivässä puhdistaa sillä lävistäjän antamalla ainella niin eiköhän se siitä parannu :3

        Miten sait vanhempas suostuteltuu??? Itekki oon 13 ja haluisin napakorun mut oon aika varma et ei mutsi anna lupaa... ://


      • dudezz
        ........ kirjoitti:

        Oon 12 vuotias ja haluaisin napakorun?
        Täytän kesällä 13, ajattelin pyytää sen synttärilahjaks mutta kesällä on ne mätäkuut jne. ;SS Mutta pitäis suostutella äiti vielä.

        Kaveri laittoi itse napakorun ollessaan 12 vuotias ja ei oo tulehtunut. Se vaihtoi sen noin 2 viikon päästä roikkuvaan liskoon ja sanoi että ei kadu yhtään laittamista. Kuulemma laittanut terveydenhoitajalta saadulla steriilineuloilla.

        Onko järkevää ottaa 12 vuotiaana napakorua? Oon halunnut sitä jo 10 vuotiaana, mutta äiti sanoi että vähän vanhempana sitten.

        OLOLOL painu himaa kasvamaa :D


      • napakorugirll
        ........ kirjoitti:

        Oon 12 vuotias ja haluaisin napakorun?
        Täytän kesällä 13, ajattelin pyytää sen synttärilahjaks mutta kesällä on ne mätäkuut jne. ;SS Mutta pitäis suostutella äiti vielä.

        Kaveri laittoi itse napakorun ollessaan 12 vuotias ja ei oo tulehtunut. Se vaihtoi sen noin 2 viikon päästä roikkuvaan liskoon ja sanoi että ei kadu yhtään laittamista. Kuulemma laittanut terveydenhoitajalta saadulla steriilineuloilla.

        Onko järkevää ottaa 12 vuotiaana napakorua? Oon halunnut sitä jo 10 vuotiaana, mutta äiti sanoi että vähän vanhempana sitten.

        Miten se oli terkalt neuloja saanu??


    • ...

      Kun korun sitten joskus haluaa pois ja antaa sen vain kasvaa umpeen niin jääkö siitä mitään jälkiä? Tai entä jos koru kasvaa itsestään ulos niin jääkö vatsaan arpi?

      • tyttö21

        mä otin 16-vuotiaana napakorun. no jouduin sen poistaa ku liiaan nopeesti vaihdoin siihen korun.. nii se meni pilalle. eli antakaa parantua rauhas. jäihän siitä toi kolo, vaikka olikin vaan muutaman kuukauden. nyt 5 vuoden jälkeen oo menos laittaan sen takas.


    • iiivii

      Mo. ite aattelin ottaa napakorun kun täytän 16, koska enää sillonhan ei tartte vanhempien lupaa??
      nimittäin mun porukat ei anna ottaa, vaikka oon halunnu sitä jo monta vuotta.
      mua e se kipu pelota, mutta haluaisin tietää paljon noin suunnilleen ne maksaa??? tottakai joka paikassa on erihintaisia, mutta noin suunnilleen...??
      toivottavasti saisin vastauksia eripaikan hinnoista. ite aattelin sen mikkelissä ottaa, tietääkö joku jonkun hyvän paikan ja hintatasoa?
      kiits.

      • NAPAAAA

        Napalävistykset maksaa noin 30-60 euroa.

        Älkää ihmeessä menkö vaihtamaan korua liian aikaisin! Lävistyksen pitää antaa rauhassa parantua.

        Ja sitten ne roikkuvat korut. Eikö ne kannattas säästellä rannalle? siis ihan että jos vaan hengaat bikineissä frendien kans siellä..? eihän ne sieltä paidan alta mihinkään näy ja niistä on vaan haittaa. Ja vedellä puhistus riittää hyvin.


      • viiivv
        NAPAAAA kirjoitti:

        Napalävistykset maksaa noin 30-60 euroa.

        Älkää ihmeessä menkö vaihtamaan korua liian aikaisin! Lävistyksen pitää antaa rauhassa parantua.

        Ja sitten ne roikkuvat korut. Eikö ne kannattas säästellä rannalle? siis ihan että jos vaan hengaat bikineissä frendien kans siellä..? eihän ne sieltä paidan alta mihinkään näy ja niistä on vaan haittaa. Ja vedellä puhistus riittää hyvin.

        oon menossa ottamaan tässä täs ihan lähi aikoina napalävistyksen niin tietääkö kukaan hyviä liikkeitä jyväskylässä?ja sitten viellä kuinka kauan pitää olla uimatta ja saunomatta lävistyksen oton jälkeen?:)ois myös kiva kuulla omia kokemuksia lävistyksen ottaneilta:p


    • ei suositella

      Sattuu, mutta ei paljoa. Parantumaton lävistys menee umpeen alta tunnin. Todella parantunut (iho kasvanut lävistysreikään) ei kasva umpeen.

      Sattuuko??? sattuiko itselläsi? Miksi kysyt vai onko dementia iskenyt kun et muista.

      "ym.? onnistuuko "normaalielämä" hyvin?"
      Tiettävästi elämää on lävistyksen, neitseyden- /poikuudenmenettämisen jälkeenkin. Varmana en kyllä sitäkään voi sanoa.

      Älä ota kuitenkaan lävistystä mätäkuun aikana. Tiedäthän riskit!

      • napakoru:pp

        tietääks kukaan et oisko raumal joku hyvä paikka mis kannattais ottaa lävistyksen? ja miten sitte ne ajanvaraukset?


      • heii
        napakoru:pp kirjoitti:

        tietääks kukaan et oisko raumal joku hyvä paikka mis kannattais ottaa lävistyksen? ja miten sitte ne ajanvaraukset?

        otin napalävistyksen tasan kuukauss sitten ..ei sattu nu muutakun silleen vähäsen nipisti pikkusen mut ei paljoo. Ja nytt oon miettiny ett millon voisin vaihtaa sen korun ku se on siis ihan parantuneen näkönen :ei oo yhtään kipee eikä punanen mut sielt tulee sitä kudosnestettä ja joskus sitä tulee siellein aika paljon mut siis millon kannatias vaihtaa??:))


      • kokenu

        suoranaista palturia tuo mätäkuu systeemi. se vaikuta mitään jos muistaa huuhdella, lisää tulehtumisen riskiä ehkä 10% ku on lämpösempi


      • mätäkuu
        kokenu kirjoitti:

        suoranaista palturia tuo mätäkuu systeemi. se vaikuta mitään jos muistaa huuhdella, lisää tulehtumisen riskiä ehkä 10% ku on lämpösempi

        Ei ole mätäkuu palturia !!! Äitini on sairaalassa töissä ja leikkauksia ei tehdä elo-syyskuussa ollenkaan poikkeuksena tietenki hengenvaarallisessa tilassa olevat potilaat. Leikkauksia ei tehdä suuren tulehtumisriskin ym. vuoksi joten EIKOHÄN SAMA PÄDE !! myös LÄVISTYKSIIN!!!!


      • napakoru
        napakoru:pp kirjoitti:

        tietääks kukaan et oisko raumal joku hyvä paikka mis kannattais ottaa lävistyksen? ja miten sitte ne ajanvaraukset?

        haluun napakorun.. ja äiti antaaa ottaakki.. oon 14v. mutta yks juttu... mä pelkäään että se ei sovi ku vähä normaalii isompi maha.. ja misä poris olis sellanen paikka mis vois ottaa?!?! :o onko poris paikkoi mis vois ottaa??


    • vinonapa

      Kävin juuri n. tunti sitten ottaas sellaisen, eikä sattunut niin paljon kuin kuvittelin, mutta kipu ei ollu saman laista poltetta, kun korvareikiä ottaessa. Ei sitten kannata katsoa sitä toimen pidettä itse :) Olen kuullut, että reikä umpeutuu nopeasti, eli ei sitä voi pitää siit poissa. Koru on nätti ja sopii napaan, peittääkin sen. Mun napa vaan sattu olemaan niin vino, ettei se yllä sen päälle kunnol...

    • napakoru

      Napakorun ottaminen ei niinkään erikoisesti sattunut, minulla se ei vain meinannut mennä läpi!
      Mä en oo ainakaa viel uskaltautunu mennä uimaan jo 2,5 kk ollu napakoru.
      Miettikää oikeestaa et mitä kaikkee paskaa siel uimahallin vesis on?
      Ei tä mikä turha kapistus oo, ihana ja hiano:)
      Navasta tulee kudosnestettä mikä on ihan normaalia.
      Kannatan napakorun ottoa:-)

    • jjjjjaannssqw

      Napakorun otto ei kestä kauaa ja sen kipu on vain hetkennäistä ja sen arvoista!

    • horsegirl97

      pelkästään hyviä kokemuksia :)ei todellakaan kannata pitää viikkoa pois, koska itellä menee umpeen 15min. allekkin. lävistyksen tekeminen ei tunnu missään ja normaalielämä sujuu mainiosti :D

    • nammmm<

      moi. mun kaverilla on ongelma. Haluttais molemmat mennä ottamaan napakoruu, mut mun kaverilla on sellainen omituinen napa, mikä tulee noin 1cm ulos päin. Siis se ei ole sellainen joka tulee vain vähän ulos, vaan aika paljon. nii voisko sellasee laittaa mitään, kun ei oikein tiedetä. Ja sitten olis myös kiva saada tietää se ikäraja??

      • je

        Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin ottaa. Ite jouduin ottaa omani pois, koska olin erään bändin keikalla eturivissä ja nojasin semmoseen metalliaitaan. No, ihmiset tietysti paino mua sitä aitaa vasten ja sitten vasta kotona huomasin, että koru oli painunut aika paljon sisään päin. En uskaltanut sitten pitää sitä kun iho ärtyi tuosta episodista jonkin verran eikä oikein osoittanut paranemisen merkkejä. Koru myös haittasi kaikenlaista läheistä kontaktia ihmisten kanssa joten onneksi pääsin eroon. Hienon näkönen kyllä, mutta ei ehkä mun juttu.


      • arpi vai ei?
        je kirjoitti:

        Kannattaa miettiä tarkkaan ennen kuin ottaa. Ite jouduin ottaa omani pois, koska olin erään bändin keikalla eturivissä ja nojasin semmoseen metalliaitaan. No, ihmiset tietysti paino mua sitä aitaa vasten ja sitten vasta kotona huomasin, että koru oli painunut aika paljon sisään päin. En uskaltanut sitten pitää sitä kun iho ärtyi tuosta episodista jonkin verran eikä oikein osoittanut paranemisen merkkejä. Koru myös haittasi kaikenlaista läheistä kontaktia ihmisten kanssa joten onneksi pääsin eroon. Hienon näkönen kyllä, mutta ei ehkä mun juttu.

        Jääkö napakorusta iso arpi?? Entäs pystyykö ikinä uimaan se päällä? Vai pitääks se aina ottaa pois????


      • mo
        arpi vai ei? kirjoitti:

        Jääkö napakorusta iso arpi?? Entäs pystyykö ikinä uimaan se päällä? Vai pitääks se aina ottaa pois????

        pois otetusta napaläväristä jäi itellä semmonen punanen täplä navan yläpuolelle. ei siitä poisottamisesta tosin oo varmaan kuin pari kuukautta. uskon et arpi häviää.


    • jamefah

      mäki oon miettiny napalävärin laittoo jo jonki aikaa ja aikomus ois että laitan sen reilu 2kk päästä. mutta on vaan pari brobleemaa ku oon täyttäny nyt 14 vuotta ja oon porukoille vaan vähä vinkkaillu sen laittoo mutta ne on heti sanonu et niin kaua ku asut meijän talos niin et laita mitään lävistustä tai tatuointia eli mulla ei oo porukoilta lupaa. me mentäis laittaan napakorut tyttöjen kans porukalla (vaan minä ja mun kaksi ystävää) ylivieskaan sinne pitbulliin,onko se muuten millanen paikka ?? niin aattelin laittaa sen ilman porukoitten lupaa ja jos jonku mun kavereitten äiti tulis mukaan niin kysyisköhän se sitte erikseen meiltä jotain kirjallista lupaa tai vanhempii puhelin nroo?

    • L

      huonoista puolista sen verran että vähän se neulan läpi laittaminen tuntu, ei kylläkään isompaa nipistystä enempää ja jotenki hauskasti napsahti. mutta korun laittaminen pakoilleen tuntu ikävältä ja sitten vielä pallon kiristämine aijai. muutaman minuutin päästä tuli ihan pikkuriikkisesti verta. parin tunnin päästä kuumotti mutta ei pahemmin ollut kipeä. pystyi koskemaan paidan läpi yms. yritin olla koskematta muulloin kuin suihkussa ja pestäessä. pari kuukautta hoidin vedellä ja suolaliuoksella ja kerran pari viikossa desinfointi aineella. jotenkin kummasti tulehtui :< koskettelin kyllä likaisin käsin. sitten otin korun pois ja painoin sillälailla jännästi että kaikki mätä tuli pois navan molemmilta puolilta. sitten lävisys alue oli jotenki tyhjän oloinen. koru takasin ja desinfioin hyvin ja sitten se parantuikin viikossa ihan hyvin. korun otin viime syyskuussa ja täysin parantunut se on ollut jo yli puoli vuotta. ei ole mennyt umpeen parissa tunnissa. enempää en ole viitsinyt kokeillakkaan. olen ollut tyytyväinen lävistykseeen ja kovasti pari edellistä ja nykyinen poikaystäväni ovat pitäneet 8) on kuulemma seksikäs. normaalielämä onnistuu hyvin ja heti seuraavana päivänä otosta pystyin nukkumaan mahallani ja käyttämään kiristäviä paitoja yms. ei ole haitannut kamppailulaji harrastuksissani. =)

      • AwWs....

        Ite oon vasta 12-vuotias, mutta otan tossa syksyllä


      • germistorio222222000
        AwWs.... kirjoitti:

        Ite oon vasta 12-vuotias, mutta otan tossa syksyllä

        niin noista ikä rajoista. onko se 15 vai 16??? olis ihan kiva tietää...


      • napalävistyss
        germistorio222222000 kirjoitti:

        niin noista ikä rajoista. onko se 15 vai 16??? olis ihan kiva tietää...

        Ikärajat riippuvat paikasta todella paljon.Useimmissä ikäraja 16 vuotta,mutta alle 16-vuotiaat vanhemman luvalla tai vanhempi mukana.Siinäkin raja taitaa oll 13 vuotta.Joissakin vaihtelevasti


      • niinanen
        napalävistyss kirjoitti:

        Ikärajat riippuvat paikasta todella paljon.Useimmissä ikäraja 16 vuotta,mutta alle 16-vuotiaat vanhemman luvalla tai vanhempi mukana.Siinäkin raja taitaa oll 13 vuotta.Joissakin vaihtelevasti

        Kuinka pian lävistyksen ottamisen jälkeen uskaltaa mennä uimaan, omia kokemuksia?


      • fabberi
        niinanen kirjoitti:

        Kuinka pian lävistyksen ottamisen jälkeen uskaltaa mennä uimaan, omia kokemuksia?

        kävin ottamassa napalävistyksen tossa pari päivää sitten ja ei se kivutonta ollut, mutta sen arvoista. järviveteen menin samana päivänä uimaan ja huuhtelin sen sitten sen jälkeen lämpimällä vedellä, no problem. mutta klooriveteen tai saunaan ei saa mennä vähään aikaan, muuten se on parantunut superhyvin, ei kudosnestettä, ei verta, vähän on kipiä kun kyyristyy :)


      • grautsi
        fabberi kirjoitti:

        kävin ottamassa napalävistyksen tossa pari päivää sitten ja ei se kivutonta ollut, mutta sen arvoista. järviveteen menin samana päivänä uimaan ja huuhtelin sen sitten sen jälkeen lämpimällä vedellä, no problem. mutta klooriveteen tai saunaan ei saa mennä vähään aikaan, muuten se on parantunut superhyvin, ei kudosnestettä, ei verta, vähän on kipiä kun kyyristyy :)

        oon 14 vuotias, voisinkohan ottaa jo napakorun ? kasvan pituutta enää noin 5-7 cm, joten voiko napakoru kasvaa sillon ulos ?


      • merciiii
        napalävistyss kirjoitti:

        Ikärajat riippuvat paikasta todella paljon.Useimmissä ikäraja 16 vuotta,mutta alle 16-vuotiaat vanhemman luvalla tai vanhempi mukana.Siinäkin raja taitaa oll 13 vuotta.Joissakin vaihtelevasti

        Otin tänään napakorun ja se muija kysyi mun ikää, en tiedä mikä paikan ikäraja oli, mutta mulla on ikää 20 ja kun sanoin sen sille naiselle niin se vaikutti hieman nololta ja naurahti et noh tulipahan varmistettua eli oli varmaan just 15 tai 16? En kysynyt, kun en halunnut hyvää päivääni pilata ja toivoin että oisi ollut 18. =D (tosin farkut, tennarit, ei meikkiä -look voi olla aika hämäävä...) mut ei kyllä kysynyt papereita tai mitään vaikka luulikin mua nuoremmaksi?

        Muuten tykkään tästä ja korun laitto korkeintaan vain nipisti vähän. Pelkäsin kipua ihan älyttömästi ja mulla olikin kaveri henkisenä tukena, mikä sekin antaa varmaan vähän lapsellisen vaikutelman. =D Mut ei sattunut ja vaikka vähän se tietty kirpaisi niin sen jälkeen kun mulle reilu kuukausi sitten laitettiin kierukka niin ei kyllä mikään tunnu missään!! :)

        Lävistyksen se teki kertakäyttösellä neulalla, joka oli pakattu sellaseen sairaalapakkaukseen, mikä oli musta hyvä juttu että sä ainakin tiedät varmasti et se on steriili. Ja nainen kerto, että kertakäyttösten neulojen etu on kivuttomuus, kun ne ei ikinä kerkee tylsyä kun yhen kerran jälkeen menevät roskiin. Uudestaan käytettävä tylsyy ja sitten ajan mittaan lävistämisestä tulee tuskallisempaa ja tuskallisempaa kun joutuu enemmön survomaan neulaa läpitte.

        Ja Michael Monroe tuli mun jälkeen ko liikkeeseen! COOL! =D


      • ....
        AwWs.... kirjoitti:

        Ite oon vasta 12-vuotias, mutta otan tossa syksyllä

        Mä taas sain huuleen lävärin kun olin 11w


    • Ch1ll86

      otin napalävärin tiistaina eli neljä päivää sitten. lävistäminen ei sattunut mutta korun laitto sitten senkin edestä. mutta kyllä sellasen kivun kestää tuon takia:) ajoin lävistyksen jälkeen autolla kotiin mikä oli aika veikeää ku ei oikein pystynyt istumaan ku tuntu niin epämukavalta. kotona sitten heitti päässä jonku tunnin verran, olisko jännitys purkautunu. otin särkylääkettä ja olo parani. ei verta, ei turvotusta, vain mustelman poikasta lävistyksen ympärillä. oon pitäny laastaria lävärin päällä ettei jää kiinni paitaan eikä pysty heilumaan se koru. pari kertaa pv vedellä huuhdellut. ei ole ollut kipeä enää. tietenkin sitä on nyt jotenkin varovainen sen suhteen ettei mikään osu mahaan ja pääse repäsemään... auts! bacibact- haavapulveria olen silloin tällöin laittanut. vielä ei ole tullut edes kudosnesteitä. innolla odotan että pääsen korun vaihtamaan. yllättävän kivuttomasti kyllä alkanu elämä tämän kanssa sujumaan. suosittelen:)

      • 54nn4m01

        Mä haluaisin kans napalävistyksen. Oon 13 vuotta, eli aika nuori kuitenki. Äiti antais ottaa, ja kyl se isäki siihe suostuis. Mut pelottaa vaa se, että sattuuko se paljon? Useimmat sanoo, että se vaan pistää/nipistää hetken, ja on ehkä päivän pari kipeenä. Mut jotku taas sanoo että sattuu hirveesti. Että mite? Ja mite sit se ulkoskasvamine? Se siinä ehkä eniten pelottaa. Miten se niinku voi kasvaa ulos? Ja jääkö siihe napaa siitä millanen jälki?
        Haluaisin lävistyksen ehdottomasti !


      • sarxa
        54nn4m01 kirjoitti:

        Mä haluaisin kans napalävistyksen. Oon 13 vuotta, eli aika nuori kuitenki. Äiti antais ottaa, ja kyl se isäki siihe suostuis. Mut pelottaa vaa se, että sattuuko se paljon? Useimmat sanoo, että se vaan pistää/nipistää hetken, ja on ehkä päivän pari kipeenä. Mut jotku taas sanoo että sattuu hirveesti. Että mite? Ja mite sit se ulkoskasvamine? Se siinä ehkä eniten pelottaa. Miten se niinku voi kasvaa ulos? Ja jääkö siihe napaa siitä millanen jälki?
        Haluaisin lävistyksen ehdottomasti !

        no sattuu se neula eniten (= mut sitten ku menny neulaläpi niin ei oikeen tunnu enää miltään..tein itse sen nyt ollu melkee 2kk tietyn ajan tulee nestettä siitä reikä kohdasta..rasvaa vaseliinin tyyppisellä jonkun ajan kuluttua ettei kuivu :D OON ITSE tehny kolme läväriä ite...mut en suosittele ite tekemään :) vaikka halvaks tuleekin


      • RaatoOOO
        sarxa kirjoitti:

        no sattuu se neula eniten (= mut sitten ku menny neulaläpi niin ei oikeen tunnu enää miltään..tein itse sen nyt ollu melkee 2kk tietyn ajan tulee nestettä siitä reikä kohdasta..rasvaa vaseliinin tyyppisellä jonkun ajan kuluttua ettei kuivu :D OON ITSE tehny kolme läväriä ite...mut en suosittele ite tekemään :) vaikka halvaks tuleekin

        Olen tehnyt huuleen itse, ja nyt olis napalävärin vuoro. Miten siis käytännössä toimit? Ostit korun, teit reiän ja laitoit korun? Menikö suoraan?


      • nnjjooo
        54nn4m01 kirjoitti:

        Mä haluaisin kans napalävistyksen. Oon 13 vuotta, eli aika nuori kuitenki. Äiti antais ottaa, ja kyl se isäki siihe suostuis. Mut pelottaa vaa se, että sattuuko se paljon? Useimmat sanoo, että se vaan pistää/nipistää hetken, ja on ehkä päivän pari kipeenä. Mut jotku taas sanoo että sattuu hirveesti. Että mite? Ja mite sit se ulkoskasvamine? Se siinä ehkä eniten pelottaa. Miten se niinku voi kasvaa ulos? Ja jääkö siihe napaa siitä millanen jälki?
        Haluaisin lävistyksen ehdottomasti !

        Itse olen 13 vuotias ja kävin n. 3kk sitten ottamassa napalävistyksen, ja itseäni se koski aika lailla :-) mutta, kaikillahan ne omat kipukynnyksensä ovat. Vaikka tämä on ollut minulla sen 3kuukautta niin on vieläkin ihan hiton arka, pelkäsin tulehdusta ja kävin näyttämässä lävistäjälle, ja se sanoi että voi olla että minulla kasvaa tämä pian ulos, mutta ei se vielä niin pinnassa kai ollut että pois olisi pitänyt ottaa :) Ainahan siinä on uloskasvamis riski, ja itseänikin vähän pelottaa että joudun ottamaan tämän pois, koska viimeinkin sain tämän ja jos sen joutuu ottamaan pois niin..
        =))=) mutta eihän siinä mitään kun napalävistystä ottamaan !


      • hghdfhg
        nnjjooo kirjoitti:

        Itse olen 13 vuotias ja kävin n. 3kk sitten ottamassa napalävistyksen, ja itseäni se koski aika lailla :-) mutta, kaikillahan ne omat kipukynnyksensä ovat. Vaikka tämä on ollut minulla sen 3kuukautta niin on vieläkin ihan hiton arka, pelkäsin tulehdusta ja kävin näyttämässä lävistäjälle, ja se sanoi että voi olla että minulla kasvaa tämä pian ulos, mutta ei se vielä niin pinnassa kai ollut että pois olisi pitänyt ottaa :) Ainahan siinä on uloskasvamis riski, ja itseänikin vähän pelottaa että joudun ottamaan tämän pois, koska viimeinkin sain tämän ja jos sen joutuu ottamaan pois niin..
        =))=) mutta eihän siinä mitään kun napalävistystä ottamaan !

        Itse olen menossa huomenna ottamaan napalävistyksen ja alkaa vähän paniikki nousemaan pintaan s:


    • haluaan

      mitä tarkoittaa että napalävistys kasvaa ulos ???? itte oon kohta 14 ja haluisin ottaa napakorun, mutta pelkään sitä kipuu ihan älyttömästi koska oon tosi herkkä kivulle ja jännitän kaikkea ihan hirveesti :D mulla ei oo siihen vanhempien lupaa, mut mun kaveri otti itäkeskuksessa ja sano et ne lävistäjät usko sitä 16 vuotiaaks vaikka oikee ikä on 13 ja kaveri on tosi lyhyt... eli ei taida paljoo lävistäjät välttää :DD kannattaako ottaa ?? ;)

    • äippä79

      Mä otin itse n reilu kuukausi sitten. Itselle lävistys tehtiin syvemmälle koska harrastan niin paljon ettei heti kasva ulos. Lävistäminen ei sattunut hirveesti paitsi kun se tuli navan yläosasta niin silloin sattui iahn prkl....
      illalla vatsa oli kipeä etten voinut nukkua kyljelleen ja nouseminen oli aina tuskaa tuolilta/sohvalta.
      Ihmettelin kipua ja tuskaa aina vaan sattui liikkuminen.Menin lekuriin kipujen takia ja kerroin että ongelmat alkoi korun ottamisen jälkeen. Pitkään tutkittua lääkäri epäili että on lävistänyt vatsalihasta=) voiko tällanen olla mahd??
      Tuossa se vielä roikkuu tykkään siitä eikä ole muuta "ongelmaa"!

    • lävistys friiikkki

      moi mä oon 11v ja mul on napakorun ja mä saisin vihdoin vaihtaa sen mut mulla on semmonen ongelma et mä en saa sitä tappii auki vaikka kuinka koitan vetään hanskat kadessä sitä irti :( nii et jos olis jotain hyvii ideoita nii kertokaa ihmees :D

    • Tipitiitty

      Oon 15 ja ajattelin hankkia napakorun tässä kuussa. Kannattaako se jos on kuitenkin jo heti melkein ens kuun alussa menossa _järveen_ uimaan ja ehkä myöhemmin kesällä uimahalliin. Kertokaa näitä uimiskokemuksia että koska saa mennä uimaan ja näin eteenpäin. :) kiitos

    • lävistys friiikkkiii

      ei silloin kannata jos oot heti menos uimaa ku napakoru voi tulehtuu , pitää oottaa 3-4 kuukautta ennen kun pääset uimaa

    • eikandee

      joo ei tosiaa kannata ottaa napakoruu kesäl

      nimimerkillä kokemusta on

    • Tipitiitty

      okei kiitoksia vastauksista, otan sitten vasta syksyllä :)

    • jeudhh

      Mä otin napalävistyksen 13-vuotiaana. Mua se ei sattunut ei sitten yhtään! Tottakai se riippuu ihmisen kipukynnyksestä, mulla on mun mielestä sellanen normaali :) Paraneminen kesti kyllä vuoden ja olihan e vähän kipeä jälkeenpäin, mut kun parani niin oli ihan kiva. Onhan se ihan kiva killutin tossa navassa, vaikka varmasti näyttäisi paremmalta jos ois litteämpi vatsa, nyt ku on vähä päässy pötsiä :D

    • HELP!

      Moi. Oon ite 13 ja oisin ottamassa napakorua tossa ennen koulunalkua. Mulla ois pikku ongelma: Harrastan cheerleadingia ja kisat ois lokakuussa ja kisoissaa ei saa olla mitään lävistyksiä,joten joutuisin ottamaan sen pois n. 10 min. Onko tämä turvallista??? Ja toinen,että haittaako se, että kasvan varmaan vielä aika paljon n. 10-20 cm??

      VASTATKAA PLIISS!!!

    • Noob3ro

      Ota se läväri vasta kisojen jälkeen.

    • bellybutton

      otin tänää napalävärin ja olin iha kauhust kankee enne sitä mut iha turhaa ! :) se ei sattunu yhtää, pikkase vaa nipisti ei muuta. se on tosi kaunis ja oon iha hiton ylpee sen takii on tultu pikkase reenattuu ;) mutsiis oonite 16 v suosittelen todella. ei kannata yhtää pelätä :)

    • Napaläväri <33

      Moi :) Mä haluisin napa lävärin . Sattuuko se kuinka paljon ja kun oon viel vasta 12 v ( 2kk sitte täyttäny) niin onko ongelmaa jos kasvan vielä pituutta sellaset 20 ( jopa) 30 cm ? Kertokaa kokemuksia :)

    • Se on mahtavaa!!

      Mäki pisin ottamassa just 12 vuotis lahjaks. Milla on ollu aikasemminki mut se umpeutu. Se tuli mulle 10v lahjaks yllätyksenä äidiltä. Mut se oli nii ihana eikä ees sattunut vaikka kuinka pelkäsin!!

    • Yayii

      Mä otin täss viikko sitte torstaina napalävistyksen. Ei sattunut vaikka oonki ottunu lävistysten ottoon. Normielämä sujuu tuntuu vaa ensin vähä oudolt ja parina ekana päivänä en tehny melkee mitää keskivartalol. Jos piti nostaa jotain lattialta kyykistyin selkä suorana x) Ja kannattais antaa napalävistyksen parantuu koko ne 6 kk. Ja olen tyytyväinen napalävistykseeni.

    • xxxxx-96

      Haluisin tosi paljon napalävistystä, mutta mietin vaan että mahtaako onnistua kun olen kova urheilemaan. Mulla on melkeen joka päivä treenit ja kisoja yhtä mittaan. Lomaa voisin ottaa max noin 2-3 viikkoa. Onnistuiskohan? Ja sitten jos tuntuu että tulehtuu tai ei onnistu niin voiko vaan ottaa korun pois ja kaikki on taas ok?

    • napakoru97

      Nii tosiaa voiko harrastaa telinevoimistelua tuoreen napakorun kanssa ? Siinä kuitenkin pitää tehdä aika paljon esim selän taivutuksia ym.. Ja oon ite vasta 14 ja mulla on aika matala kipukynnys nii luulen et sattus aika paljo...:/

    • ..

      Moi! Haluaisin sen napakorun, oon kylläkin 12 täytin tässä pari kolme päivää sitten. Nii haittaako se vielä jos kasvan about 10 senttiä tai enemmän? Ja voisko joku kertoo siitä hoidosta yms.? KIITOS JO ETUKÄTEEN! ;)

      • ..

        PS. harrastan tanssia(balettia,jazzia ja streettiä) yhteensä tunteja on 4 kertaaa viikossa. haittaako?


    • rider98

      harrastan ratsastusta, haittaako se napakorun paranemisessa?
      oon ny 13 ja saisin sen lävistyksen 14vuotis synttärilahjaks, mut mun synttärit on kesäkuus eli just mätäkuun aikaa.. kasvan viel n.170cm pitkäks tai yliki ja oon ny 164cm pitkä.. eli otanko n.vuoden päästä sen napiksen vai kesällä?

    • napakoru 1

      tein ittelleni ite napakoru ja ei sattunu si yhtää: DD eka mul oli siin korvis sit ostin siihe jonku 1,2mm lävistyskorun ja sitten sain mun kaverilta ihan aidon napakorun ja meni siihe hyvi. En oo hoitanu tätä yhtää ja menin heti uimaa ja tällee ja nooo kyllä tää vähä on tulehtunu mut ei oo paljoo: DD mutsikaa ei tiiä si mittää tästä no kerron si joskus. Ja oon todella tyytyväinen että tein tän (:

    • minski_

      Itse otin reilu kuukausi sitten napakorun. Ei sattunut mitenkään paljoa, puristi vain pari sekunttia.

      Hyvin on myös toipunut, vaikka ensin säikähdin muiden huonojen kokemusten perusteella, että siinä menis kauankin aikaa. Huuhtelin sitä vedellä lähinnä kerran kaks päivässä ja välil puhdistin sen lävistyksille tarkoitetulla puhdistusaineella. Tätä tosin jaksoin tehdä maksimissaan puolitoista viikkoa.

      Ensimmäisen viikon ajoittain punotti ja kyykistyessä tuntui aika ikävältä, mutta muuten ei häirinnyt tekemisiäni. Tosin joudun kyykistelemään työssäni sen verran paljon että siellä se lähinnä vain tuntuikin, ei kotioloissa.

      Saunsassa kävin melko pian lävistyksen oton jälkeen, eikä aiheuttanut ongelmia. Kloorivedessä kävin ekan kerran vasta kuukauden päästä. Hyvin ja nopeasti on toipunut ja kivalta näyttää :)

    • mikä kyseessä ?

      otin napakorun n kk. sitten, pihdit ei sattunu mut sit ku se työns sen neulan nii se sattu ehkä enite. ja kyll se korun pujotus sattu aika paljo. mut sen jälkee se oli pari tuntia kipee, eka ja toka yönä en voinu nukkua mahallee ja oli vähä arka. mut siitä ees päi se on ollu hyväs kunnossa, ei tulehuksia eikä mitään.
      nyt pari päivää sitte kummiski on tullu kudosnestettä ja kerra iha vähä verta ! mikä kyseessä ? tulehus ? välillä punottaa, mut punotus lähtee heti kun huuhtelen vedellä tai jtn. ei oo kipee.

    • uloskasvu

      otin toissapäivänä napakorun. ei sattunu hirveesti :) pihdit ei ite asias ollenkaan mut neula sit enemmän.. se oli vähän niinkuin tosi kova nipistys :) pelottaa vaan että kasvaa ulos, kun se on kai niin yleistä? :o kuinka nopeesti yleensä kasvaa jos on kasvaakseen?

    • uloskasvu

      oisko kotkassa tai haminassa mitään paikkaa, hygieenista ja edullista jossa vois vanhempien luvalla ottaa napalävärin? olen halunnu jo pari vuotta mut ei oo porukat suostunu, ja vihdoinki parin viikon päästä joululahjaksi saisin, jos kivun kestäisin. ei ite lävärin otto pelota, enemmänkin uloskasvamisen riski. miten uloskasvu tapahtuu ?

    • nnojoo

      Oon nyt 13 vuotta, ja oon aatellu ottaa napakorun tässä lähiaikoina. Mutta haluisin tietää, kasvaako koru nopeesti ulos kun oon vasta tän ikänen ? :)

    • morsooo

      Mullakin sama kysymys että kasvaako koru nopeasti ulos, oon 14? Ja että haittaako laihtuminen/lihoaminen ? Ite oon tosi tyytyväinen ollu eikä oo sattunu tai haitannu yhtään. Alussa oli vähän punoitusta muttei muuta. Älkää ihmeessä ottako mätäkuun aikana vaa oottakaa ihan suosiolla.

      • joanna-k

        Se uloskasvu on niitä asioita, jotka on yksilöllisiä jokaisella. Ja oon nähny tapauksen, jossa yks kaveri laitto painavan roikkyvan korun kk lävistyksen jälkee ja nyt se odottelee sit että vanha ulos kasvanu lävistys umpeutuis ja pääsis ottaa uuden... En tiiä vaikuttaako koru siihen uloskasvuun oikeesti, mut kannattaa miettiä, että onko ne painavat helyt oikeesti tarpeellisia.


    • joanna-k

      Neulan läpi laitto tuntu samalta ku rokotus eli ei missään, mut kanyylin pois otto oliki sit vähä pahempi.. Viel ku kaveri oli vieressä kusettamassa just ennen sitä että nyt ois pahin ohi :DD Kerkesin jo huokasta helpotuksesta mut sit tulikii se ylläri..
      Mut joo nyt jo puol vuotta onnellista yhteiseloo takana ja toivottavast vielä monta vuotta edessä, sen verran omalta se jo tuntuu :)
      Kannattaa ottaa syksyllä ku uimakelit on jo vähentyny, ni ei tuu niin suurta kiusausta lähteä heti uimaan :)
      Ja ne hoito-ohjeet vaihtelee tosi paljon eri lävistäjillä, joten korvat höröllään sitte kun menette ottamaan niitä lävistyksiä ! Ei ne huvikseen siellä lörpöttele pesuista ja putsauksista...

    • Napalävärin haluava

      Saako täältä Äänekoskelta mistään napalävistystä ? Oon kan ite haaveillu pitkään napalävistyksestä ja aattelin että oiskohan jollain tietoa saako sitä täältä ? Ooon 14v.

    • anskuliinos

      Oon miettiny josko ottaisin napa korun. pelottaa ihan hirveesti että tulehtuu tai kasvaa ulos, oon lukenu nimittäin kaikkia kauhutarinoita netistä vaikka ehkä ei kannattais kun kaikki kuitenkin on yksilöitä..voisko joku selittää vähän paremmin että mitä se ulos kasvaminen oikein meinaa?

    • dvesaf

      ite oon menos tunnin pääst ottaa korua ja jännittää ihan mukavasti, siskollani on napakoru ja on parantunu ihan kivasti eikä sattunut lainkaan!!

    • E

      Kävin tänään ottamassa napakorun pitkän harkinnan jälkeen. Luin foorumeilta kaikkia kauhutarinoita ja kuinka se laitto sattuu niin paljon, että taju meinaa lähteä.. Itse hain apteekista puuduttavaa Emla voidetta (n. 13e) jonka laitoin 1,5h aikaisemmin navan kohdalle. Menin lävistämöön aivan spagettina ja äiti joutui pitää mua pystyssä ku huippas niin paljon. Voin sanoo, että ei sattunu YHTÄÄN ja mulla on herkkä kipukynnys! Pihtejä en edes tuntenu, neulan tunsin ihan vähän ja korun laitto tuntu eniten mut sekin sellanen ku kynnellä painais vähän kovempaa. Olin varautunu tosi kovaan kipuun.. nyt oon tosi onnellinen eikä oo sattunu jälkeenpäinkään ainakaan vielä. Hyvin oon pystyny kumartamaan ja nukkumaan mahallanikin pystyisin, mut en vielä viitti! Mut kannattaa oikeesti ottaa napakoru jos vähääkään miettii, on sen arvosta! :)

    • Lurski

      Ite kävin ottamassa viime perjantaina jo tokaa kertaa napalävistyksen, edellinen kasvo alle vuodessa ulos enkä ollut saanut lävistäjältä oikeen minkäännäkösiä hoito-ohjeita. Tuolla uudessa paikassa sain tosi hyvät hoito-ohjeet ja kehotti mua ehdottomasti ostamaan bioplast tapin heti kun tää on parantunut, kun sillon se ei kasva niin nopeesti ulos :) Mun mielestä, mitänyt tätä keskustelua oon lukeut niin alle 16 vuotiaiden ei edes pitäis saada ottaa lävistystä (ilman vanhempien suostumusta) Liian nuoria vielä tollaseen. Ite otin ensimmäisen lävistyksen (kulmaan) kun olin täyttänyt jo 16. sen jälkeen napaan ja nyt taas uudestaan napaan ja ikää on kertynyt vasta 17 :D

    • Tyytyväinen

      Kävin itsekkin ottamassa napalävistyksen noin 2kk sitten ja se on parantunut todella hyvin! Sen otto ei sattunut ollenkaan ja olen todella tyytyväinen. Sitä täytyy tietty muistaa puhdistaa mutta suosittelen ehdotomasti kaikille jotka sitä haluaa!!

    • Okei, mulla on ongelma. Tosi moni tännekki on kirjottanu että napalävistys ei satu tai sattuu tosi paljo. Tiedän, se on yksilöllistä. Mutta, mulla on ihan JÄRJETÖN piikki/neulakammo, pelkään rokotuksia ja verikokeita todella paljon. Haluun tosi paljon napakorun, ja oon halunnu sitä pitkään. Kaikki sanoo "jos haluut sen oikeesti, kestät kivun". Ongelma on, että pelkään pyörtyväni (olen pyörtynyt verikokeissa ja rokotuksissa). Onko puudutusvoiteista mitään apua? Vai auttaako vaa ihoon. Eikä lävistämiseen?

    • Okei, mulla on ongelma. Tosi moni tännekki on kirjottanu että napalävistys ei satu tai sattuu tosi paljo. Tiedän, se on yksilöllistä. Mutta, mulla on ihan JÄRJETÖN piikki/neulakammo, pelkään rokotuksia ja verikokeita todella paljon. Haluun tosi paljon napakorun, ja oon halunnu sitä pitkään. Kaikki sanoo "jos haluut sen oikeesti, kestät kivun". Ongelma on, että pelkään pyörtyväni (olen pyörtynyt verikokeissa ja rokotuksissa). Onko puudutusvoiteista mitään apua? Vai auttaako vaa ihoon. Eikä lävistämiseen?

      • napsun omistaja ♥

        : D Monia pyörryttää lävistyksen jälkeen ja pyörtyminen ei ole harvinaista. Kannattaa vain sanoa jos pyörryttää, niin sinulle tuodaan lasi vettä. (: Lävistäjä pitää jatkuvasti huolen ja muistuttaa, että pitää hengittää syvään kokoajan ja muista, että sinun on pidettävä silmiäsi auki jatkuvasti :)

        Puudutusvoiteesta ei ole apua kuin henkisesti, mutta oikeasti napakorun tekeminen ei satu. (Itselläni ainakaan..) Jos ostat voiteen, sinulla menee vain rahaa hukkaan ! (:


    • aattelin nyt kysyy joltai kenel on napakoru ku ite oon jo halunnu pitkään semmost mut en oo viel vaa uskaltanu ottaa ku oon lukenu täält kaikkee et sattuuu iha himo paljo ja ei satu ollenkaa ni voisko joku tän asian kokenu kertoo et sattuko vai eikö sattunu? (:

    • WEYUIKBFDTGUJK

      Mä kävin tänää ottamassa napakorun!! Oon tosi tyytyväine. Mulla kyl sattu jonku verra tai siis se nipisti tosi kovaa mut ei se kipu kestäny ku jonku 5 sekuntii ku se on kuitenki tosi nopee operaatio ja vertaki tuli reippaasti sen jälkee mut se tyrehty nopeesti! Mul makso vaan 21euroo ja koru tuli mukana :)

    • Sha333

      Missä semmone paikka hesas ois, mis sais otettuu halval napalävistyksen?

    • Sha333

      Oisko itikses tai keskustassa?

    • Napakoruasiaa

      Itselläni ollut napakoru kohta vuoden. En ole katunut että otin sen. Tekeminen ei sattunut, mutta kun neulaa työnnettiin nahan läpi, navassa tuntui painetta. (Herkillä kipua, itselläni ei) Pitää vaan muistaa hengittää ja olla silmät auki, muuten saattaa pyörtyä.

      Aluksi en voinut nukkua vatsallani, tai pitää tiukkoja vaatteita. En voinut uida (onneksi, oli koulu-uintejen aika) Nykyään napakorusta ei ole haittaa normaalissa elämässä, mutta joskus se saataa jäädä kiinni vaatteisiin ja silloin hieman nipistää. Olen siis 15 vuotias, _normaali_painoinen tyttö. En todellakaan ole langanlaiha, mutta napakoru sopii vatsaani siitä huolimatta.

      Kun menee ottamaan napalävistystä kannattaa muistaa että ottaa lävistyksen vain _itsensä_ takia. Ei siksi että naapurin Liisallakin on sellainen ja se on ihan sairaan ihQ... (:

    • Napakoru

      Ite otin napakorun 2 viikkoo sitten ja hyvin on parantunut. Lävistyksen laitto ei sattunut mun mielestä yhtään ja se oli tosi nopee juttu. Oon miettinyt, että millon sais napakorun jälkeen mennä uimaan järveen ja saunomaan, oisko kellään tietoo tästä asiasta? :)

    • lissu000

      Mä otin napakorun kevääl ja tein suolaliuosta tasan kuukauden ajan. Sit ku oli se kuukaus menny nii menin uimaa iha klooriveteenki eikä tullu mitää. Suolavettä ois pitäny keittää uimise jälkee ainaki aluks mut mä oon aika laiska enkä jaksanu eikä siihe siltikää tullu mitää. Mut saunas mä kävin kyl iha melki heti sen ottamise jälkee eikä tullu mitää et ainaki saunas voi mun mielest käydä heti ku on ottanu napakorun. :)

    • Napakoru

      Okeii kitti paljon!!(:

    • lävistäjä

      Jotkut haluavat puuduttaa lävistettävän alueen emlalla,mielestäni toimenpide on hyödytön(?)Ehkä oiva psyykkinen apu,mutta emlan käyttö lisää vuotoa hiukan.Lävistys on nopea toimenpide ja jälkihoito jää aina asiakkaalle.Mitä tunnollisemmin noudattaa lävistäjän ohjeita lävistys paranee nopeasti.Hoitona on suolaliuos,jota voi tehdä itse tai ostaa valmiina apteekista.Saunoa voi normaalisti,ja harrastaa liikuntaa.navan voi liikunnan ajaksi peittää hengittävällä talouspaperi tai sideharsotaitoksella.Puhdistus kannattaa suorittaa em.mainittujen jälkeen.Tärkeintä on hygienia,puhtaat lakanat,paita...ja huom.jos lemmikkieläimiä oleilee sängyssä,käytä jotain paitaa suojana.Koskaan ei saa nyplätä ja kosketella tuoretta läväriä.Ja toi kloorivesi,ehdoton kielto niin kauan kun mahd.Suolaliuos on myös hyvä ensiapu myöhemminkin jos lävistys jostain syystä ärtyy.Ja huom.suolaliuos on aina ehdottomasti huuhdeltava iholta.Napa on helppo puhdistaa,kun käännät mukin vatsaa vasten ,niin että napasi ui siinä.Paranee niin että n. 2 viikossa pitäisi olla hyvän näköinen.kokonaisuudessaan menee noin puoli vuotta,ja sen jälkeen reikä ei mene niinsanotusti yhdessä yössä umpeen.Uloskasvaminen on yksilöllistä,toisella joku koru toimii jollakin ei.Lävistyksen voi myös tehdä uudestaan vaikka vanha kasvaisi ulos.Eli mitä kauemmin lävistys sinulla on ollut,voit joskus olla ilman korua pidempiäkin aikoja.Roikkuvat korut saattavat edesauttaa ns.uloskasvamisessa,joten sellaisia tulisi käyttää vain lyhyitä aikoja.

    • Jonneyy:D

      Motro!!!!!! Oon 00 jonne turuuust!!! Tulin raiskaamaa 1 viesttiin! Omajeeeeee:D ihan vitun hauskaa saatannaa! päriCxx ? (----:

      • s11s d44 o: !

        Lol painu sääki himaas kasvamaa toi on ihan


      • s11s d44 o: !
        s11s d44 o: ! kirjoitti:

        Lol painu sääki himaas kasvamaa toi on ihan


      • jjjjjeeeemoi
        s11s d44 o: ! kirjoitti:

        Mutta mitä jos teet esim. selkälihaksia (mennään mahalleen maahan ja noustaan ylemmäs selän avulla jos tajuutte) haittaako napaläväri selkälihasten treenaamista.


      • ooooooonaa
        jjjjjeeeemoi kirjoitti:

        Mutta mitä jos teet esim. selkälihaksia (mennään mahalleen maahan ja noustaan ylemmäs selän avulla jos tajuutte) haittaako napaläväri selkälihasten treenaamista.

        No mahallaan makaaminen ei todellakaan ole hyväksi jos oot ottanu vasta napakorun.. Kyllä sitä senkin jälkeen kerkee!


    • 14.v

      Tiätääks kukaa et onks Kotkas napalävistäjää joka lävistää ilman et huoltaja on mukana? Täytän jouluna vast 14

      • essiiiiiii

        Suurimmassa osassa lävistysliikkeitä ei suostuta tekemään esim. napalävistyksiä ilman huoltajan suostumusta :)


    • napakorusta

      Itse oon 14-vuotias ja mulla on ollu 2 kk napakoru :) Mietin tosi kauan sen ottamista, enkä oo tähän mennessä katunut sen ottoa hetkeekään! Itellä lävistäminen sattui aika paljon, mutta onneks se oli aika nopeesti ohi. Ainut harmi on se että parantuminen vie aika paljon aikaa. Itselläni pari ensimmäistä viikkoa napakoru näytti tosi hyvältä ja terveeltä, mut sen jälkeen kai tulehtu. Sitten hoidin sitä jonkun aikaa huuhtelemalla suolaliuoksella, ja se autto. Sen jälkeen ei oo tainnu tulla mitään sen isompia ongelmia, kun vaan välillä vähän arka ja punanen. Ite jo alusta asti liikuin ja tein esim. vatsalihaksia paljon, mutta eipä napakoru siitä paljoo näyttäny kärsivän. Joten liikkuminen onnistuu aika lailla napakorun kanssa, kuin ilman. Nyt sitten ihan pari päivää sitten vaihdoin alotuskorun uuteen koruun, ja se oli tosi helppoa eikä napakoru reagoinut siihen mitenkään. Vaihdossa vaan hankalaa oli saada koru sujahtamaan rei'ästä läpi, mutta kun napakorun varteen laitto vähän vaseliinia niin se autto :)

      Jos oikeesti haluatte ottaa napakorun, niin suosittelen ehdottomasti!

    • Mutsi81

      Itelläni on ollu napalävistys nyt 14vuotta ja 2 kertaa olen ollut raskaanakin. (olen 32v) Itse tein silloin lävistyksen otettuani sen virheen, että putsasin sitä desinfiointiaineella, mikä kuivatti ihoa ja parantuminen kesti kuukausia!
      Muutenkin kehottaisin huomioimaan, että jos harrastaa esim. ratsastusta, housujen vyötärö ei saa painaa/hangata tuoretta lävistystä, samoin salilla täytyy valita liikkeet joissa ei olla päinmakuulla (vatsallaan).
      Ei varmaan ole kauhean viisasta ottaa napalävistystä kasvuiässä, aikakaan tyyliin 12v, ehkä se kasvaa helpommin ulos?

    • jhfsdfsd

      Voi hankkia pintapuudutuksen jos haluaa.

    • anonyymi9

      Mä oon myös pitkään jo haavelillut napakorun ottamista! Mutta kun olen alaikäinen en saa sitä ilman äidin suostumusta... :( Eikä äiti suostu siihen,että mä ottaisin napakorun... Mutta kyllä mä sen vielä otan! ;) Sattuuko se napakorun ottaminen?

    • Karitzu

      Heissan napakorujen ystävät

    • Vastaus: karitzu

      Siis koru ja lävistys maksaa about 40-70 e Riippuu aik paljo paikasta. Porissa ja ikaalisessa pitäis olla jtn. liikkeit:) Sen ottaminen ei satu paljookaa. Pihdeillä puuduttaminen nipistää vähän, mut itse neulan laittaminen läpi ei tunnu melkee yhtää:) Usko pois!:) Ja kyllä 12 w ikäsenä saa jos on vanhempi mukana:)

      • Vastaus: karitzu

        Siis jos menee ihan oikeelle lävistäjälle nii maksaa 40-70e mut jos menee jonnekki tyylii korvis liikkeelle nii voi saada 20-30e


    • Sarassss

      Hei olen noin kuukauden päästä 13ja oon koht vuoden halunnu napa tai huulilävistyksen... Mutta äiti ja isä eivät anna ja eivät kerro syytä mutta meinaan pyytää synttärit lahjaksi sitä napakorua. Äiti ja isä sanoi että pitää antaa kunnon syy sille.mutta minulla se on se että olen halunnut sitä jo pitkään ja että haluan sen koska se on kaunis. Mutta mitä teistä on napakorun kipu asteikolla 1-10 entä tongue web tai huulilävistys 1-10 jos vertaa esim hammaslääkärin puudutukseen. Sattuuko teitä hammaslääkärin puudutusta?olen todella kiitollinen jos. Vastaisitte kiitos jo etu käteen!!!!:):):)

    • Douppaan liikaa :o

      Selvennän vähän! Elikkä siis napakorun (ja muiden lävistyksien) ikärajat ovat 16v mutta vanhemman luvalla myös alle 16v. Yleensä lupalappu ei riitä vaan vaaditaan vanhempien läsnäoloa. Minun mielestäni napalävistys ei sattunut mutta se riippuu kipukynnyksestä ja muutenkin navasta, kuten jos on venyvä iho navan alueella niin napakoru sattuu enemmän kuin ei venyvä iho. Ja tottakai jos on paksu iho se sattuu enemmän kuin ohut iho. Napalävistyksen hinta ammattimaisella lävistäjällä on 30-70e luokkaa. Minun mielestä napalävistystä ei kannata ottaa alle 16-18v sillä jos ottaa esimerkiksi 12vuotiaana napakorun ja kasvaa vielä paljon niin se suurentaa napakorun uloskasvun riskiä. Itse olen käynyt lävistyskoulutuksen ja teen lävistyksiä mutta en omista lävistys/tatuointi liikettä enkä tee lävistyksiä työkseni vaan vapaa-ajalla koska olen niistä erittäin kiinnostunut.

    • lävistyshullllu

      Kävin täänään itse ottamassa napakorun ja sattu ihan sikana! :-D mutta, toivon että on sen arvoinen :)

      • Onko turvalllista?

        Hei, haluisin tietää että onko turvallista ottaa napakorua kesä-heinäkuussa. Olen halunnut napakorua monta vuotta ja nyt olen aivan varma että uskaltaisin ottaa sen. Mua ei haittaa se kipu koska lopputulos on sitte ihana, mutta kyllä se kipu tietysti pikkasen pelottaa, mutta eniten pelottaa tulehtuminen ja uloskasvaminen. Onko sillä väliä jos vielä vaikka pari senttiä lisää pituutta tulisi? Kiitos paljon jos vastaatte!:) ja mieluiten haluaisin vastauksia niiltä jotka parhaiten tietäisi ja niiltä kenellä on kokemusta.:) toivon että joku vastaisi:)


      • Uskallanko?

        Olen halunnut napakorua monta vuotta ja nyt olisin valmis sen ottamaan, mutta kannattaako sitä ottaa kesä-heinäkuussa? Onko se turvallista? Onko myöskää turvallista ottaa elokuussa? Kiitos jos vastaatte:) ja haluaisin kuulla teijän omia kokemuksia:)!


    • tunnusvaajjaa

      Voinko ottaa napalävärin lohjan tattoo nationissa oon 14v Jan mulla on industrial ja jos sanon että on lupa kun äiti ei ehdi paikallee laittaako lävistäjä??!!?? Vastatkaa pliis!!!

    • Anonyymi

      Pystyykö laihat ihmiset ottaa napakorun vai onko siinä jokin riski kuulin vähän että se voisi kasvaa sisältä päin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      95
      1836
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1208
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      62
      1098
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      71
      947
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe