Miksi kuuntelet rappia/hiphoppia?

Memyselfandi

Kellä artistilla tai millä bändillä oli sellainen vaikutus, että aloit kuuntelemaan rappia tai hiphoppia? Teen tässä vaan pientä gallupia. Itse innostuin rapista 80-luvun alkupuolella kuultuani Run DMC:tä. Vähän myöhemmin kolahtivat De La Soul ja Public Enemy. Näistä uusista ei kyllä valitettavasti kolise mikään.

16

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Thug Angel

      90 -luvun alussa kun kuulin ensimmäisen kerran NWA:ta ja sitäkautta tutustuin Dr Dre:hen, Ice Cubeen ja Tupaciin. Sen jälkeen kaikki discobiisit sunmuut tuntuivat pelkältä kuivalta jumputukselta ja entinen hevin diggaaja unohti senkin rapin tullessa tilalle.

      Rap iski tajuntaan samantien sekä sanoituksillaan että melodioillaan, tuntui heti että tässä se nyt on! En voinut aluksi uskoa että sellaista musiikkiakin on ja miten en ollut kuullut sitä aikaisemmin (kiitos siitä kuuluu varmaan Suomen radioasemille). Enivei, siitä se sitten lähti :)

      • Anonyymi

        Savon Saku teki vaikutuksen. Kannattaa kuunella. Tärähti heti.


    • pannulappu.

      itse ihastuin rappiin kun olin niin paljon elämään kyllästynyt kuin vaan voi olla.. kuitenkin selasin isoveljeni levyjä ja joskus olin kuulluut herrasta nimeltä 2pac.. löysin kyseisen henkilön pari biisiä ja sitten menetin sydämeni.. olin aivan myyty.. sitä kautta etsin netistä musiikkia kävin hip hoppia käsittelevillä sivuilla.. seuraavaksi levykauppaan ostamaan tiettyjä levyjä.. jne.. tämä tapahtu tässä joskus kun olin 6:lla luokalla.. hmm.. nyt olen lukion ekalla.. elikkäs.. n. 4-3 vuotta sitten..

      • DJ H

        ..sit aloit ite vääntää riimii ja sit petit toisten luottamukset koska oot ilkee..


      • pannulappu.
        DJ H kirjoitti:

        ..sit aloit ite vääntää riimii ja sit petit toisten luottamukset koska oot ilkee..

        olenko jättänyt jotain tekemättä..?
        tietenkin.. mailaan.. sulle..

        anteeksi.. olen laiska paska..


    • Chompper

      ...tapahtu tuossa parisen vuotta sitten. Sitä ennen ei ollut pahemmin aika riittänyt perehtymään musiikkiin tarpeeksi. Yks kerta mökillä ollessani kävin kaupassa ja nappasin Eminemin levyn mukaan, kaveri oli kehunu sitä. Siitä se alko, ei loppua vaan näy.

    • wiggette

      joo tota mä kuulin ton tlc:n waterfallsin tai itse asiassa näin sen mielettömän videon, ainakin se oli mieletön vuoden -95 mittakaavassa..siitä sit lähti sekä rapin et r 'n b:n kuuntelu. Kiitos TLC & R.I.P Left Eye!!!

    • ¤Thug Girl¤

      noh itseasias se alko vähä yli vuos sitte ku kuulin 2pac-untill the end of time. aattelin et onpas hyvä biisi. siihen se sit jäi kuuntelin vähä vähemmmän musaa kaikkee paskaa mitä radiosta tuli. sit näin save the last dance. juoksin heti ostaa soundtrackin ja kuuntelin sitä sitte. hankin myöhemmin winmx:n ja latasin rap musaa ja vähä r`n`b:tä sit innostuin ja nyt en muuta kuuntelekkaan :) ja miks kuuntelen koska tykkään siit musast helvetisti!!!!!!! kuulostaa typerältä mut haluun oikeesti näyttää muille et kuuntelen sitä tai yritän tosissani nyt kaikki kysyy tiänkö sitä ja tätä artistii et en kuuntele tosissani jos en tiiä mut oon vast alotellu kuuntelee!!!!!no ni en enää itekkää ymmärrä mitä kirjotan joten lopetan :)

      • LA

        mitä tarkotat, ainakin luulen niin. onhan olemassa termi "I paid my dues" ja sen voi mun mielestä käsittää just niin et täytyy ottaa hip hop asioista ja historiasta selvää ja kun saavuttaa sen tietynlaisen tyylitajun ja tietoisuuden voi ymmärtää koko asian paremmin ja "oikeammin". eikä siinä oo mitään pahaa jos ei tiedä jotain ug-artistia kun joku kysyy. mutta ei saa olla laiska ja tyytyä niihin anttilan levyhyllyllä oleviin levyihin, vaan pitää (mun mielestä) kuunnella kaikenlaista ja lukee kaikenlaista ja kattoo kaikenlaista et voi kokonaisvaltaisesti ymmärtää hoppia (siinä määrin kun suomessa voi)...et silleen.


    • nosebleed

      Miksi kuuntelen räppiä?
      -Se kuulostaa hyvältä, aight...

      Mistä kaikki lähti?
      -Lyhyt vastaus: Jurassic 5

    • Tray

      Lyhyesti nosebleedin esimerkkiä seuraten..back in 96
      Ladies and Gents let me introduce:
      OUTKAST...

    • Tiehaara

      1990, kaveri soitti muistaakseni LONS:ää joka putosi. fu-schnickens, black moon, boss, 3rd bass ym. kaikki on vinyylillä.
      Totta, hyvin huonosti kolisee nämä uudet (thug-bitch-studio) "tuotteet".

    • Public Enemy

      Aika kovaa settiä ja toinen oli Ice Cuben Amerikkka's most wanted ja tietenkin Ice-T:n Original Gangster..

    • HOPPARi-88

      No mä aloin kuuntelee Eminemii tossa toissa viikol ja se kolahti tosi nopeest! Iskä osti mulle hopparikuteet ja nyt mä oon tosikova homeboy! Mä räppään kans ite ja mun kaveri tekee musat mulle koneella. Mun biisit käsittelee lähinnä poliisien tappamista ja pilven polttoa. Mun pitäs varmaan tehä biisi siitä Myyrmannin pommittajasta, joku dispect-biisi. Pistän osotteen tänne sitte mistä sen saa...

    • Anonyymi

      innostuin rapista/hip-hopista Megan Thee Stallionin musiikista

    • Anonyymi

      Ei kukaan järkevä kuuntele rapmukamusaa, kun se on niin kuvottavaa skeidaa. 🤢💩

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2166
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1719
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      146
      1642
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe