Mulla on jonkin verran finnejä ja haluisin päästä niistä eroon. Kasvovettä saatan joskus käyttää, mutta harvoin kuitenkin eli en hoida kunnolla. Ongelma-alueina on otsa, nenä, suunympärys ja niska.
Mietin sitä että kun laittaa jotain kosteus voidetta niin eikö se vain tuki enemmän ihohuokosia? Olisiko helpompi vaan käydä lääkärissä ja jos ne osais antaa jotain lääkettä vai kotikonstein homma hoitoon? siis neuvoja, omia kokemuksia etenkin eri tuotteista ym kaikkea mikä liittyy kasvojen hoitoon. Kiitän neuvoistanne!
Finnien hoito
39
31850
Vastaukset
- toimii
saa apteekista ja tehoaam ja apteekissa myös muita toimivia tuotteita
- avuntarpeessa
Joo taidan käydä tota Brevoxyliä hakemassa, mutta mietin vaan sitä että mulla ei ihan hirveesti finnejä ole niin voiko toi mitenkään pahentaa asiaa?
- Eihän näistä pääse millään ...
Tuota...Luin netistä juttua tästä kyseisestä tuotteesta ja ajattelin että käynpä hakemassa, mutta ajattelin nyt eka kysästä kuitenkin että mikäs tän hinta sitten tulee olemaan?
Ei sillä että sillä hinnalla nyt niin hirveesti olis väliä,kunhan nyt pääsis eroon tästä vuosia jatkuneesta aknesta. Kalliita lääkkeitäkin on tullu popsittua ja auttohan ne hetkeksi :/ Jos tällä voiteella nyt olis pitempi kesto :) - Hyvä homma
Eihän näistä pääse millään ... kirjoitti:
Tuota...Luin netistä juttua tästä kyseisestä tuotteesta ja ajattelin että käynpä hakemassa, mutta ajattelin nyt eka kysästä kuitenkin että mikäs tän hinta sitten tulee olemaan?
Ei sillä että sillä hinnalla nyt niin hirveesti olis väliä,kunhan nyt pääsis eroon tästä vuosia jatkuneesta aknesta. Kalliita lääkkeitäkin on tullu popsittua ja auttohan ne hetkeksi :/ Jos tällä voiteella nyt olis pitempi kesto :)Niin että kävimpä hakemassa....näyttäis toimivan....Suosittelen todellakin kaikille :)
Toivottavasti tää kestää tällä kertaa - miteintätuokio
Hyvä homma kirjoitti:
Niin että kävimpä hakemassa....näyttäis toimivan....Suosittelen todellakin kaikille :)
Toivottavasti tää kestää tällä kertaapaljonko sillä onkaan hintaa? saako ilman reseptiä?
- aknea mutta
avuntarpeessa kirjoitti:
Joo taidan käydä tota Brevoxyliä hakemassa, mutta mietin vaan sitä että mulla ei ihan hirveesti finnejä ole niin voiko toi mitenkään pahentaa asiaa?
aiheuttaa punoitusta ainakin aluksi, se on itseasiassa edellytyskin sille, että aine tehoaa. Brevoxyl sisältää bentsoyliperoksidia ja oli aiemmin reseptilääke.
Kannattaa kokeilla ja jatkaa hoitoa määrätietoisesti.
Ellei auta, niin sitten mars lääkäriin ennen kuin pahempaa tuhoa on iholle aiheutunut. - BREVOXYL voide
miteintätuokio kirjoitti:
paljonko sillä onkaan hintaa? saako ilman reseptiä?
Kuten ylempänä sanottiin, oli ennen reseptilääke - tarkoittaa, että saa ilman reseptiä.
Hinta lienee vähän alle 10 euroa tuubi.
Voidetta pitää käyttää koko finniselle alueelle eikä finnien päälle. Se tappaa bakteerit, jotka aiheuttavat aknea. Voidemainen (Brevoxyl) menee syvemmälle ihoon kuin geeli (en tiedä, onko geelimäistä enää myynnissä) ja on muutenkin miellyttävämpää käyttää.
- Kaarin9
Miehilläkin ihonhoidon pitäis olla säännollistä. Voin laittaa sinulle miesten ihonhoito-ohjeet liitteenä s-postiisi, jos ilmoitat sen .
- apua saanut
Joo farmaseutti sanoi, että ei saa käyttää muita aineita Brevoxylin paitsi kosteusvoidetta joten katsotaan onko tästä apua. Kiitos vielä kerran!
- matti
apua saanut kirjoitti:
Joo farmaseutti sanoi, että ei saa käyttää muita aineita Brevoxylin paitsi kosteusvoidetta joten katsotaan onko tästä apua. Kiitos vielä kerran!
Olen hankkinut akneen Widmer -nimistä sarjaa, mutta apua siitä ei kuitenkaan ole ollut. Olen käyttänyt sitä kohta puoli vuotta.
Joku sanoi että voisi lähettää ihonhoito ohjeita s-postiin.. :] Kaikki apu ja etenkin kokemukset aknen hoitoon olisivat isoksi avuksi.
Lääkäri ei vielä suostu myöntämään antibiotteja, mutta minulla on silti keski-vaikea akne. Kosmetologilla en ole käynyt, mutta ajattelin mennä.
M17 - girl =)
matti kirjoitti:
Olen hankkinut akneen Widmer -nimistä sarjaa, mutta apua siitä ei kuitenkaan ole ollut. Olen käyttänyt sitä kohta puoli vuotta.
Joku sanoi että voisi lähettää ihonhoito ohjeita s-postiin.. :] Kaikki apu ja etenkin kokemukset aknen hoitoon olisivat isoksi avuksi.
Lääkäri ei vielä suostu myöntämään antibiotteja, mutta minulla on silti keski-vaikea akne. Kosmetologilla en ole käynyt, mutta ajattelin mennä.
M17niin siis onko tästä oikeesti apua ja paljon se maksaa??
- sephi
apua saanut kirjoitti:
no minulla on pahemman luokan aknee joka on levinnyt jo selkään. pesen aamuin ja illoin kasvot ja jos jotain erikoista käy niin senkin jälkeen kasvot. käyn suihkussa päivittäin mutta finnit vain pahenevat. olen keskustelut asiasta opettajien, perheen jäsenten kanssa ja terveys työntekijän kanssa. Veljelläni oli myös finnien kanssa ongelmaa ikäisenäni eli noin 15 vuotiaana ja olen kuullut että tässä iässä hormoonit aiheuttavat pahemman aknen ja että se menee ajan kanssa pois. Kysyn nytten että onko enää mitään järkeä käyttää kaikkia aineita kun ei millään suostu auttaamaan ja vain odottaa kunnes menee ohi.
- daikwan
sephi kirjoitti:
no minulla on pahemman luokan aknee joka on levinnyt jo selkään. pesen aamuin ja illoin kasvot ja jos jotain erikoista käy niin senkin jälkeen kasvot. käyn suihkussa päivittäin mutta finnit vain pahenevat. olen keskustelut asiasta opettajien, perheen jäsenten kanssa ja terveys työntekijän kanssa. Veljelläni oli myös finnien kanssa ongelmaa ikäisenäni eli noin 15 vuotiaana ja olen kuullut että tässä iässä hormoonit aiheuttavat pahemman aknen ja että se menee ajan kanssa pois. Kysyn nytten että onko enää mitään järkeä käyttää kaikkia aineita kun ei millään suostu auttaamaan ja vain odottaa kunnes menee ohi.
Tiesittekö, että jos ihminen käy liian usein suihkussa iho rasittuu myös siitä ja hiukset voivat rasvoittua ja pilaantua ! FAKTA ! Riittää kun käy 1x päiväss suihkussa ettei useampaan kertaa, muuten voi olla haitaksi !
- FAKTAA MYÖS:
daikwan kirjoitti:
Tiesittekö, että jos ihminen käy liian usein suihkussa iho rasittuu myös siitä ja hiukset voivat rasvoittua ja pilaantua ! FAKTA ! Riittää kun käy 1x päiväss suihkussa ettei useampaan kertaa, muuten voi olla haitaksi !
Tuo vähän riippuu, koska rasvoittuva, varsinkin havaittavasti talivuotoinen ("öljyinen") miehen iho tarvitsee pesun useammin kuin kerran päivässä tai uhkaa seborrooinen ihottuma, jonka aiheuttavat iholla luonnostaan olevat hiivat, jotka villiintyvät rasvasta. Myös rasvoittuva päänahka on pestävä päivittäin.
Seborroea aiheuttaa (pään alueella yleensä) hilseilyä ja punoitusta, pahimmillaan kutinaa, poltetta ja ihon hilseilyä isoina lastuina. Sitä ei saa rasvata, vaan pestä hiivojen kasvualusta eli rasva säännöllisesti pois. Niin se paranee pikku hiljaa. - Monilla tehoaa hyvin
apua saanut kirjoitti:
Oikein sanoi farmaseutti. Tosin jos haluat yksittäistä finniä peittää jollain puikolla, siitä ei liene haittaa hoidolle.
- Henriikka^
hei! minun finnit lähtevät siten, että pesen joka aamu ja ilta kasvot puhdistusemulsiolla ja sitten puhdistuksen jälkeen raikastan kasvoni kasvovedellä (Nivea Young, raikastava kasvovesi) ja lopuksi laitan kasvoille hellävaraista kosteusvoidetta (Nivea Young, mattapintainen & kosteuttava geelivoide). Jos minulla on yksittäisiä finnejä laitan niiden päälle Garnier-tehohoitavaa finnikynää.
- mutta akne
ei johdu puutteellisesta hygieniasta.
- Outi xD
Joo,mul on sama ongelma!!mää kyl käytän sillontällön kasvovettä,mut yleensä unohan...
mut oon alkanut aina kun tuun kolusta,kylästä,ulkoo,tai mistä vaan,niin pesen kasvot...se oikeeesti auttaa!! ja sitten kun meen ulos niin laitan hiukuset niin että mun finnit oikeen kukostaa kaikelle kansalle ja annan niiden saada raitista ilmaa...tän terapian jälkeen mul ei oo juuri ollut finnejä...siis ihan uskomatonta1!!kokeilkaa ihmiset hyvät!!- sallamoi
joo rupeen kokeilemaan.Luulen kyllä,että se auttaa.
-Kiitos- - zitssuckBIGtime
ihan mahdollista, auringonvalo kuivattaa finnejä ja naama rasvoittuu päivän myötä pakostikkin vaikka käyttäisi mitä kasvovesiä, taidan kokeilla tuota sinun juttuasi :)
- mabam
Tehoaa kaikille ihotyypeille finnien hoitoon, Tsekatkaa sivu:
http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/574 - mullholand
kannattaa kokeilla saunomista ja höyrysaunaa ja käydä just noissa lähi uimahalleissa auttaa hieman ite oon kokeillu
- aiheuttaa aknen
mullholand kirjoitti:
kannattaa kokeilla saunomista ja höyrysaunaa ja käydä just noissa lähi uimahalleissa auttaa hieman ite oon kokeillu
saattaa päinvastoin tykätä lämpimästä ja innostua lisääntymään entistä pahemmin. Jotkut ovat kokeneen aknensa pahentuneen saunottaessa ja ruusufinniin (eri tauti) saunalla on selvästi pahentava vaikutus.
Uskokaa jo, että kyse on bakteeritaudista!
- 40 g
Niin että siinä se hinta kun sitä on tässä ketjussa kyselty.
Aine aukaisee tukkeutuneita huokosia ja vaikuttava bentsoyliperoksidi tappaa aknea aiheuttavan bakteerin.- hmhm
Ei kasvoja saa pestä kuutta kertaa päivässä! Liika peseminen aiheuttaa sen, että iho alkaa tuottaa entistä enemmän talia, eli tulee finnejä ja mustapäitä. Pesu aamuin illoin on hyvä. Ja kosteusvoide on tärkeä, ettei iho yritä kosteuttaa itseään rasvoittumalla.
- juu.....
hmhm kirjoitti:
Ei kasvoja saa pestä kuutta kertaa päivässä! Liika peseminen aiheuttaa sen, että iho alkaa tuottaa entistä enemmän talia, eli tulee finnejä ja mustapäitä. Pesu aamuin illoin on hyvä. Ja kosteusvoide on tärkeä, ettei iho yritä kosteuttaa itseään rasvoittumalla.
Kosteusvoiteen pitää olla hyvin kevyt, vetinen, Humektan tai vastaava.
Ja mikään kasvovesi ei akneongelmaa paranna. Jotkut asetyylisalisyyliä sisältävät akneihon puhdistusliuokset (apteekista voi kysyä) voivat auttaa pitämään huokoset puhtaina.
- muu tuhlausta
Kevyt kosteusvoide, esim. Humektan, ei tuki huokosia.
Jos todellakin on näppyläinen akne, siihen tepsii vain lääkärin hoidot.
Tietysti voit yrittää hoitaa ihoasi esim. apteekista saatavilla aknelääkkeillä (Brevoxyl voide ym.), jotka aikaisemmin olivat reseptilääkkeitä.
Itse tuhlasin aikaa, rahaa ja hermoja kaiken maailman kokeiluihin, milloin mihinkin, mitä joku mainosti tai suositteli ilman tulosta. Vasta lääkärin määräämät lääkkeet paransivat akneni, eivätkä nekään lopullisesti ennen kuin söin kaksi Roaccutan kuuria.- Ohut meikki
Tähän sen verran, että vastoin yleistä luuloa meikki ei aiheuta eikä pahenna aknea. Luulo perustuu siihen, että meikissä olevien väripigmenttien arvellaan tukkivan huokosia pahemmin kuin muut, värittömät rasvat ja aiheuttavan aknea, mikä ei pidä paikkaansa.
Mineraalimeikit, joita tarvitaan äärimmäisen ohut kerros, saattavat jopa lisätä ihon pintakosteutta tietysti niissä on myös se peittävä, kosmeettinen vaikutus finneihin.
- alexanderzx
http://www.huuto.net/kohteet/phytomer-homme-ihonhoitasarja-miehille-arvo-280/173571711 Tossa on todella laadukas ja tehokas ihonhoitosarja joka varmasti toimii!
- Taikatemppuja
Itse sain ihoni paremmaksi, kun lopetin vehnää ja sokeria sisältävien tuotteiden ahmimisen. Samoin pois peruna ja suklaat, ja kaikki missä nopeita on hiilihydraatteja. Lisäsin maitotuotteita, kasviksia, hedelmiä ja lihaa ja vettä.
Lopetin myös vedellä lotraamisen kasvoissa ja ostin apteekista ACOn puhdistusemulsion (sininen puteli). On hajustamaton ja mieto. Puhtaalla pumpulilla vetelen kasvot parikin kertaa päivän aikana ja aina ennen nukkumaan menoa. Hiukset pois yön ajaksi kasvoilta ja puhdas tyynyliina poskien alle!
Jos menen saunaan tai suihkuun, puhdistan kasvoni em. ACOlla ja laitan ihan tavallista kosteusvoidetta, enka pese vedellä kasvojani. Ihoni on rauhoittunut paljon jo muutaman viikon aikana. - jomppeli12
Yksittäisiä finnejä ja mustapäitä saa pois kosmetologien käyttämillä ihomatoraudoilla. Tosin käyttö vaatii jonkinverran harjoitusta ja pitää muistaa desifiointi. Kun oppii käytön, työkalu on todella tehokas. Tosin akneen ei ihomatorauta auta.(eikä sitä saa siihen käyttääkkään)
Niitä saa mm. www.ihotuote.com tai bodyshopin nettikaupasta. - Vaivasta nuorena kär
- dadadagag
Brevoxyl on jotain 7-10€ apteekissa. Saat ilman reseptiä, kaikissa apteekeissa ei ole HUOM.
- NEUVO:
Nykyään voi olla uudempiakin vastaavia, kannattaa kysyä apteekista. Nimi lapulle, jos ei vanhusten mielessä pysy ;-)
Yleensäkin ihmiset voisivat mennä apteekkiin (tai LÄÄKÄRIIN) ja kysellä siellä faktaa eikä netissä, jossa lässytetään kaikenlaista roskaakin.
- daggd
Brevoxyl kylläkin pilaa vain kasvot. Juu totta, poistaa ihan hyvin finnit, mutta jättää rumat arvet! Aiheuttaa järkyttävää punoitusta ja hilseilyä. Suosittelen Louis Widmer, Eucerin, La Roche-Posay tuotemerkkejä...
- Niinkö?
Brevoxyl ei aiheuta mitään arpia. Jos niitä tulee. ne ovat aknen aiheuttamia.
Punoitus on totta varsinkin hoidon alussa, mutta luultavasti aknesta kärsivälle pieni kiusa.
Satunnaisia epäpuhtauksia vastaan voit käydä mainitsemillasi puhdistus- ja kosmetiikkatuotteilla. Brevoxyl on lääke.
- jattasdiary
Akne-ihon paras hoito on merisuola, joka desifioi sekä puhdistaa. Malttia aloitukseen, sillä kirvelee vimmatusti ennenkuin paranee. Tiedän kokemuksesta :) http://jattasdiary.blogspot.fi/2014/01/valkoista-kultaa.html
- kannattaakokeilla
Itsellä ei tule enään finnejä kun oon alkanut käyttämään apteekista saatavaa "ACO spotless blemish treating" nimistä kasvovettä, aamuin ja illoin.
Tässä kuva:
https://www.google.fi/search?q=aco spotless&rlz=1C2SAVK_enFI526FI526&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=vfzWtITxTs-gdM:;https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTRukRqCs577jJbxYDr7on7d4KXuoerx5HzjQP8S0rOfnq1R01F;215;340;Z4kBXJHvfc2L9M;http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ACO-SPOTLESS-DAILY-PURIFYING-TONER-200-ML&source=iu&usg=__Xg4Z7U7lcrRre_DBcGGpreFubwY=&sa=X&ei=8pExU9HmOIzs4wTplYCYAw&ved=0CDYQ9QEwAg#facrc=_&imgdii=_&imgrc=vfzWtITxTs-gdM:;Z4kBXJHvfc2L9M;http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/WebRoot/KYA/Shops/KYA/4A9A/2DE4/63BE/7A1E/3624/59FA/3D38/C637/ACO-Spotless-Daily-Purifying-Toner-stor.gif;http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/ACO-SPOTLESS-DAILY-PURIFYING-TONER-200-ML;215;340
Suosittelen todellakin testaamaan tuota, ihan oikeasti itselleni ei ole tullut finnejä kun aloin käyttämään (pari viikkoa meni itsellä että näkyi selviä tuloksia), paitsi muutaman kerran kun ei ole jaksanut laittaa tuota. :D Ja jos iho tuntuu kuivalta kasvoveden jälkeen niin kannattaa laittaa jotain kosteusvoidetta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3633782Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091403- 941257
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko651044Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass13861Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔58857- 38850
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään60839Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise11827- 65821