Työttömyystoimisto

Mitä v * * * *a??

Johan oli käynti tänään työvoimatoimistossa! Minulle luvattiin työpaikka jos hankin hygieniapassin itse. Siis työvoiatoimistoon, sieltähän sitä apua saa. Pettymys oli suuri kun virkailija ei kuunnellut sekunttiakaan tarpeitani. Jauhoi vain että minun pitää mennä työelämävalmennukseen. Hygieniapassi (työvoimakoulutuksena) testi on vasta ensi kuun lopussa. Ja jos menen työelämävalmennukseen (koska työpaikka menee muutamassa viikossa jollekin toiselle) en voi mennä koulutukseen, koska valmenusta ei voi keskeyttää. Siis mitä?

Luulisi että työvoimatoimistossa oltaisiin hyvillään jos saisi jonkun työllistettyä, mutta ei. Varmaan toivovat että jäisin holhottavaksi sinne loppuelämäkseni. Ei olisi paljon virkailijan työaikaa mennyt jos olisi soittanut alueen oppilaitoksiin ja sieltä olisi selvinnyt että hygieniaosaamistestjä järjestetään aina kun tarve vaatii. Tämän sain sitten itse ottetua selville.

8

1552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on sitä todellisuutta useimmiten..Eihän tuo työkkäri ole kuin kirjaamo joko 1kk, 3kk tai max.6 kk välein jossa pitää ilmoittautua kuten ehdonalaisvalvojalle.Ilmeisesti työtön onkin sama virkamiehille/naisille kuin ei mitään.Onhan tuolla tietysti työllistävä vaikutus heille ja kun ei tee mitään asioita eikä päätöksiä niin ei voi tapahtua mitään mikä vaarantaa viranhaltijan asemaa.Kuten tekee politiikassa samalla periaatteella Keskusta ja Sos.dem.
      No, et ole ainoa kuka kokenut tuon.Kysymys kuuluukin enemmän, että montako prosenttia hakijoista on oikeasti työllistynyt työkkärin kautta?Siis ei suhteilla.

• llllllllllllp

Työttömyysura alkoi ensimmäisen kerran vuonna 1990, ja siitä lähtien tasaisesti joko töissä, opiskelemassa tai työttömänä. Yhden kerran tänä aikana olen saanut töitä työvoimatoimiston kautta, vuonna 2000.

• alk.per...

Tämän mahdollisen työpaikan hankin itse. En edes näin noviisiina kuvitellut että työvoimavoima toimiston avulla työllistyisin. Mutta enpä ajatellut että tuollainen tunnin testin järjestäminen on liikaa.. Ovat kovasti olleet tunkemassa minua toinen toistaan turhemmille kursseille. Paljon kiinnostaa "koulutus" josta ei ole hyötyä kuin koulutuksen järjestäjälle. No, kasvattava kokemus tämäkin. En ole koskaan aiemmin elämässäni ollut työttömänä ja aina vähän ihmetellyt työttömien valituksia jos jonkinmoisista asioista. Enpä ihmettele enää, täysin totta ovat nuo tarinat olleet.

• Työttömyystoimist
        alk.per... kirjoitti:

Tämän mahdollisen työpaikan hankin itse. En edes näin noviisiina kuvitellut että työvoimavoima toimiston avulla työllistyisin. Mutta enpä ajatellut että tuollainen tunnin testin järjestäminen on liikaa.. Ovat kovasti olleet tunkemassa minua toinen toistaan turhemmille kursseille. Paljon kiinnostaa "koulutus" josta ei ole hyötyä kuin koulutuksen järjestäjälle. No, kasvattava kokemus tämäkin. En ole koskaan aiemmin elämässäni ollut työttömänä ja aina vähän ihmetellyt työttömien valituksia jos jonkinmoisista asioista. Enpä ihmettele enää, täysin totta ovat nuo tarinat olleet.

Työkkari on ollut pihalla jo 10 vuotta ei se niiden siellä istuvien tanttojen vika ole, vaan meidän aivottomien politikoiden jotka laativat pykälät ja jos niitä niitä tulkitaan kirjaimellisesti niin kukaan ei työllisty toimiston kautta.

• työllistymiskokemus

Minä olen saanut tukityöpaikan työvoimatoimistosta - työvoimatoimistoon. Se oli henkisesti raskasta, vaikka loppujen lopuksi se väki oli ihan siedettävää. Itse olin toimistossa, mutta myös työvoimaneuvojia oli tuella töissä. Usein onkin niin, että nimenomaan näitä tukityöllistettyjä kehutaan, porukkahan ei tiedä kuka on työllistetty ja kuka virassa. Kun työllistetyillä itsellään on nuo käytännön asiat hanskassa, ei aina.

Henkisesti raskaaksi sen teki se, että ei oikein voinut mennä mihinkään työttömille tukityöllistetyille tarkoitettuun juttuun, kun naama tunnistettiin vain työkkärin virkalijana. Aika pölkkypäänä tutuksi tullut porukka katsoi, kun työsuhteen jälkeen olin muiden hakijoiden jonossa.

Muutama vuosi sen jälkeen sain toisenkin tukityöpaikan myös työvoimatoimiston kautta ja minulle tuli noita osoituksia helpommin. Myönnän suoraan, että minut tiedettiin siellä "hyväksi tyypiksi" ja aktiiviseksi työnhakijaksi. Osa tukityöllisteyistä tiedän päässeen myös työkkäriin vakinaiseksi tai muuten pitemmäksi aikaa. Itsestäni ei herkkänä ihmisenä neuvojaksi ole ja toimistossa ei vakipaikkoja tarjolla ole, joten minua ei sellainen tuuri kohdannut.

Mutta loppukommentti: Ei työkkärin virkalijoista läheskään kaikki ole "turvallisessa virassa", vaan määräaikaisia ja tukilaisia on siis ihan samoin kuin muissakin valtion virastoissa.

• epäilys

nykyiseen ns. orjatyölakiin on syylliset työkkäreiden virkailijat ja esimiehet. Nehän voi valehdella poliitikoille mitä tahansa kun paskaa jauhetaan työttömillekin. Ainakin pakottamalla työttömät hyödyttömille kursseille eikä ole tarkoituskaan saada palkkatyötä niin näin virkailijat pääsee helpommalla.

• lisäilen

Olen tuo työkkäriin aikoinaan työllistetty. Työkkärin virkailijat saavat muuten valitettavasti senkin paskan niskaansa, mikä kuuluu oikeasti TE-keskuksen työvoimaosastoille ja työministeriölle. Itsekin sain, tukityöllistettynä, haukut siitä, että tein niinkuin ylempää käskettiin. Älkää siis unohtako niitä. Se on melkoinen byrokratiapyramidi, jonka tienaa työttömillä.

• Työskennelleenä
        lisäilen kirjoitti:

Olen tuo työkkäriin aikoinaan työllistetty. Työkkärin virkailijat saavat muuten valitettavasti senkin paskan niskaansa, mikä kuuluu oikeasti TE-keskuksen työvoimaosastoille ja työministeriölle. Itsekin sain, tukityöllistettynä, haukut siitä, että tein niinkuin ylempää käskettiin. Älkää siis unohtako niitä. Se on melkoinen byrokratiapyramidi, jonka tienaa työttömillä.

Sen kokemuksen varassa, jonka olen saanut alan työskentelystä (en tosin työkkärissä), täytyy sanoa, että työkkärin virkailijoita on tosi moneen junaan. Jotkut saavat paskan niskaansa ihan aiheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      108
      5766
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3773
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3265
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      2647
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1690
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1353
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1230
    Aihe