Siskosta tuli paras ystäväni

nuorempi sisko

Minulla on isoveli ja isosisko. Isoveljen kanssa olen tullut toimeen lapsesta saakka ja olimme teini-iässä lähes paita ja peppu. Meitä luultiin useinkin pariksi, naureskellen suhtauduimme asiaan. Isoveljeni erinäiset ongelmat ovat ajaneet meitä nyt hieman erilleen omalla tavallaan, kummiskin silti olemme hyvissä väleissä.

Isosiskoni on minua 5 vuotta vanhempi. Olimme lapsena hyvin erilaisia ja eriluonteisia. Siinä missä minä olin itsepäinen, avoin, puhelias ja räväkkä, oli siskoni hiljainen ja hieman sulkeutunut lapsi. Olimme kaikessa erilaisia. Esim. jos suutuimme jollekin, minä räiskyin ja huusin, kun taas siskoni lähti tilanteesta pois ja piti mykkäkoulua.

Ikäerokin omalla tavallaan kai aiheutti sen, että jossain välissä emme edes puhuneet toisillemme vuosiin. Huonoimmat välit meillä oli, kun siskoni oli teini-iässä ja minä siinä kymmenen ikävuoden tienoilla. Minä ajattelin omassa päässäni, että siskoni on omituinen ja ärsyttävä ja siskoni ajatteli varmaan samoin.

Surin usein sitä, ettei minulla "ollut siskoa". Kaipasin kummiskin hyviä välejä koko ajan. Olin varma ettei niitä tulisi. Elämä tuntui väkisinkin vievän muutoinkin meitä eri teille. Lopulta ihme kummiskin tapahtui. Vaikea selittää miten, mutta löysimme toisemme noin suunnilleen kun minä lähenin täysi-ikäisyyttä. Välit ovat parantuneet vuosi vuodelta.

Siskoni ymmärtää minua aina. Itseasiassa olemme nykyään hyvin samanlaisia. Pidämme samoista asioista ja huumorimme natsaa hyvin yhteen. Keksimme päättömiä juttuja, joita en voisi kuvitellakkaan tekeväni muiden kanssa;luulisivat vielä hulluksi. Siskolle pystyy kertomaan kaiken. Luotan häneen täysin. Hän on varmasti yksi luotettavimmista ihmisistä maailmassa, hän ei juoruile minullekkaan toisten asioita koskaan. Kun vietämme iltaa yhdessä, se ei koskaan mene pieleen.. Yhdellä sanalla, siskoni on mahtava.

5

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tillukas

      Omani on myös minulle paras ystäväni. Olen se vanhempi osapuoli. Oikeastaan siskon alettua odottaa ja saatua lapsen olemme lähentyneet uudestaan kunnolla. Vaikka itselläni ei olekaan lapsia, olemme nyt enemmän samanikäisiä kuin koskaan, vaikka ikäeroa onkin vain kolme vuotta.

      Pikkusisko on se, joka tietää kaikki asiani ja minä hänen. Hän on kuitenkin ainut ihminen maailmassa, joka on ollut samassa lapsuudessa, samassa perheessä lapsena. Ehkä siksi voimme ymmärtää toisiamme niin hyvin. Ei meillä tapana ole bilettämässä käydä yhdessä, kun kumpikaan ei sitä oikein harrasta, mutta kun haluan lähteä kauppoja kiertämään, siskoni on paras seuralainen sinne, samoin, minä olen siskolle mieluisin makutuomari niin vaatteissa kuin kodinsisustuksessa.

      Meillä on harvinainen tilaisuus ollut saada sisarrusparveemme aikuisena isosisko. Serkkumme on ainut lapsi ja me joskus lapsena päätimme saunassa, että me toimimme kuin hän olisi siskomme. Kun sitten aikuisina kerroimme hänelle tästä ja että edelleen haluaisimme hänet joukkomme jatkoksi, saimme isosiskon. Serkkumme on ollut onnellinen, että hänelläkin on siskoja, joiden kanssa voi puhua tyttöjen juttuja omista sukulaisista ja joihin voi tukea koska tahansa. Myös hän tietää kaikki asiani ja minä hänen, sekä sisko vielä kolmantena porukassa. Ainakin minulle on ollut valtava ilo saada isosisko, jota lapsena niin kovasti kaipasin.

      • Allu

        Kiva lukea, että teillä on noin hyvät välit. Kaikki eivät pidä siskoistaan, jota ihmettelen kummasti. Luulisi, että on hyvä kun on joku johon turvautua ja joku joka tukee aina. Olisipa minullakin sellainen sisko.


      • rajat laittanu
        Allu kirjoitti:

        Kiva lukea, että teillä on noin hyvät välit. Kaikki eivät pidä siskoistaan, jota ihmettelen kummasti. Luulisi, että on hyvä kun on joku johon turvautua ja joku joka tukee aina. Olisipa minullakin sellainen sisko.

        siskoja jotka haukkuu pikkusiskoja että muka joutuvat holhoamaan vaikka kukaan ei sitä ole halunnu.Kuvittelevat että heillä on oikeus neuvoa vielä aikuisena pikkusiskoa.


    • blondi-72hki

      Myös minulla on hyvät välit siskoihini ja he ovat ystäväiäni. Välillä on ollut riitaakin mutta kaikesta selviämme puhumalla.Olen onnellinen;O)

      • vatvoja

        puhua siskojenne kanssa mistä vaan.Itse puhun siskon kanssa jopa parisuhteni seksiasioista ja joskun tulee olo että onkohan tämä liin intiimi aihe siskojen kesken sillä eihän se pitäs muille kuulua,mutta.Siskoni kertoo myös miehestään kaikki joten mikä on hienoa käytöstä se onkin eri juttu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe