AVIOEROPAPRUISTA

kyselisin...

Laitoimme mieheni kanssa yhteisen avioerohakemuksen viime viikolla käräjäoikeuteen. Kuinka kauan menee ennenkuin sieltä tulee papruja? Minkälainen paperi yleensäkään tulee? Lasku tulee vissiin mukana. Muistaako kukaan?

8

1736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosiksesta tulee vahvistus jossa kerrotaan että teillä alkaa avioeron harkinta-aika, siinä kerrotaan myös milloin voitte hakea lopullista eroa ja se maksaa ainakin täällä vantaalla muistaakseni 57 euroo,Kitoos.. meillä vahvistuksen tulo kesti kuukauden verran..

• Koska olette erohakemuksen ensimmäisen vaiheen täyttäneet yhdessä, niin varmaan tulevalla viikolla saatte ilmoituksen harkinta-ajan alkamisesta. Siinä lukee milloin lopullista avioeroa voi aikaisintaan hakea (nyt plus 6kk, noin), ja mihin mennessä (nyt plus 12kk, noin) tai eroasianne raukeaa.

Lasku tulee sen nimellä, kenen tiedot yhteisessä erohakeuksessa kirjattu ylimmäiseksi. Voinette sopia maksun puoliksi...

Jos lopullista eroa haette, menettely sama ... mutta postista saatte silloin ilmoituksen "teidät on tuomittu avioeroon alkean pp.kk.vvvv"

• tullut ylimmäksi merkitylle

Meillä ainakin lasku tuli miehen kuoressa, vaikka vaimon nimi oli ylinnä. Eli luulen, että lasku tulee aina miehelle, jos hakemus on lähetetty molempien nimissä.

• tullut ylimmäksi merkitylle kirjoitti:

Meillä ainakin lasku tuli miehen kuoressa, vaikka vaimon nimi oli ylinnä. Eli luulen, että lasku tulee aina miehelle, jos hakemus on lähetetty molempien nimissä.

... en käy väittämään...

ja jos niin, vosi perustellusti kysyä missä tasa-arvoisuus :-)

Kiitos tarkennuksestasi.

• ...
        tullut ylimmäksi merkitylle kirjoitti:

Meillä taas lasku tuli minulle, vaikka yhdessä oli paperit allekirjoitettu. Eli siis liiton naispuoliselle jäsenelle =)

• lähtenyt
        ... kirjoitti:

Meillä taas lasku tuli minulle, vaikka yhdessä oli paperit allekirjoitettu. Eli siis liiton naispuoliselle jäsenelle =)

Lasku tulee sille, joka eroa on HAKENUT. Hakemuksen takana lukee, että hakija maksaa 72 euroa, mutta asia voidaan myös sopia niin, että molemmat maksaa puoliksi tai vain toinen, ei välttämättä hakija. Ellei erikseen sovita, niin se on hakija, joka maksaa. Sama juttu kakkosvaiheessa.

• lähtenyt kirjoitti:

Lasku tulee sille, joka eroa on HAKENUT. Hakemuksen takana lukee, että hakija maksaa 72 euroa, mutta asia voidaan myös sopia niin, että molemmat maksaa puoliksi tai vain toinen, ei välttämättä hakija. Ellei erikseen sovita, niin se on hakija, joka maksaa. Sama juttu kakkosvaiheessa.

Tosiaan moisen valinnan luulisi löytyvän erohakemuksesta ... en osaa sanoa, kun en koskaan ole hakeut eroa :-)

• paperit

ja kun minun nimeni sattui olemaan ekana, niin lasku tuli mulle. Mies kyllä lupasi maksaa - hän kun oli se joka lähtikin. Ei kyllä vois uskoo mihin sitä joutuu! 11 vuotta yhdessä, pieni tyttö ja tähän on tultu. Pitää yrittää vain ajatella että aurinko paistaa vaikkei sitä näy..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe