Kun nyt on tullut viralliseksi tiedoksi, että L'oreal meikkifirma ostaa The Body Shopin, niin olisi kiva kuulle kommentteja teiltä, jotka olette olleet Body Shopin asiakkaita nimenomaan eläinkokeettomuuden takia, että mitä aiotte jatkossa tehdä? Aiotteko ostaa edelleen Body Shopin tuotteita, vaikka rahat menevätkin virallisesti L'orealin pussiin? Vai lopetatteko Body Shopin tuotteiden käytön?
Itselleni tilanne on todella kurja, koska olen tykästynyt kovasti moniin Body Shopin tuotteisiin, mutta en kuitenkaan halua tukea jatkuvia eläinkokeita rahoittamalla L'orealia omilla ostospäätäksilläni. Mutta valitettavasti muut vaihtoehdot ovat harvassa; LumiRuusu, Joe Blasco, Dr. Hauscka, jne..Pesutuotteiden, shampoiden ym. kanssa on hieman enemmän valinnanvaraa, mutta nimenomaan meikkien kohdalla tilanne on hankalampi. Olen jopa harkinnut meikkien tilaamista ulkomailta, koska Suomessa eläinystävälliset tuotteet ovat niin harvassa.
Toivoisin kovasti että Lumene ja Anytime edes liittyisivät Animalian listalle, sillä ainakin Lumenen edustajan mukaan se on ollut harkinnassa nyt kun tuota eläinkokeettoman kosmetiikan listaa valvotaan puolueettomasti.
Body Shop / L'oreal
13
1978
Vastaukset
- lorealista
Loreal ei käytä eläinkokeita meikkien testauksiin enää (Lancôme, Redken, Garnier, Ralph Lauren, Biotherm, Kérastase, and Vichy sekä L'Oréal)
- kuka uskoo kuka ei
Kaikki meikkifirmat hokee tuota. Mikseivät he sitten liity eläinkokeettoman kosmetiikan standardiin jos kerran tuotteita eikä raaka-aineita ei testata eläimillä?
L'oreal on kyllä keksinyt tavat ilmaista asia kauniisti, esim. että "valmiita tuotteita ei testata eläimillä" (Lue= raaka-aineet testataan eläimillä) tai että "me emme käytä eläinkokeita" (Lue= me teetämme eläinkokeet ulkopuolisella yhtiöllä, joka testaa puolestamme).
Jos katsoo minkä tahansa eläinkokeettoman kosmetiikan listaa, meillä, euroopassa tai usassa, niin L'orealin nimeä et niistä listoista löydä. Koska L'orealia ei kiinnosta eettisyys. - kamu
kuka uskoo kuka ei kirjoitti:
Kaikki meikkifirmat hokee tuota. Mikseivät he sitten liity eläinkokeettoman kosmetiikan standardiin jos kerran tuotteita eikä raaka-aineita ei testata eläimillä?
L'oreal on kyllä keksinyt tavat ilmaista asia kauniisti, esim. että "valmiita tuotteita ei testata eläimillä" (Lue= raaka-aineet testataan eläimillä) tai että "me emme käytä eläinkokeita" (Lue= me teetämme eläinkokeet ulkopuolisella yhtiöllä, joka testaa puolestamme).
Jos katsoo minkä tahansa eläinkokeettoman kosmetiikan listaa, meillä, euroopassa tai usassa, niin L'orealin nimeä et niistä listoista löydä. Koska L'orealia ei kiinnosta eettisyys.mulle on meikkaaja sanonut että loreal testaa kliinisesti koska eläimillä testattu tuote ei myy. ja eettisyys on nyt myyntivaltti niin eiköhan se ala pikkuhiljaa oleen arkipäivää ei kukaan eläimillä testattua halua
- Irise
kuka uskoo kuka ei kirjoitti:
Jos katsoo minkä tahansa eläinkokeettoman kosmetiikan listaa, meillä, euroopassa tai usassa, niin L'orealin nimeä et niistä listoista löydä. Koska L'orealia ei kiinnosta eettisyys.Mua kyllä ottaa niin pattiin tuo Lorealin toiminta, enkä halusi niille rahojani antaa. Ulkomaisia listoja tutkin osoitteesta www.allforanimals.com ja pohdiskelin, onko siis totta että Clinique ja Clarins ovat täysin puhtoisia eläinkokeiden suhteen, että niitä voisi käyttää??? Nehän ei animalian sivujen listalla ole...eli mitä nämä listat nyt sitten oikeen on.
Kovasti ootan minäkin suomalaisten firmojen, erityisesti Lumenen ja Anytimen sekä Herbinan liittymistä ja sitoutumista standardeihin, ja haluaisin nähdä pikasesti näitä firmoja animalian listalla, koska haluaisin rahani antaa kotimaan kosmetiikkateollisuudelle. - BUAV
Irise kirjoitti:
Mua kyllä ottaa niin pattiin tuo Lorealin toiminta, enkä halusi niille rahojani antaa. Ulkomaisia listoja tutkin osoitteesta www.allforanimals.com ja pohdiskelin, onko siis totta että Clinique ja Clarins ovat täysin puhtoisia eläinkokeiden suhteen, että niitä voisi käyttää??? Nehän ei animalian sivujen listalla ole...eli mitä nämä listat nyt sitten oikeen on.
Kovasti ootan minäkin suomalaisten firmojen, erityisesti Lumenen ja Anytimen sekä Herbinan liittymistä ja sitoutumista standardeihin, ja haluaisin nähdä pikasesti näitä firmoja animalian listalla, koska haluaisin rahani antaa kotimaan kosmetiikkateollisuudelle.Listoista sen verran; on olemassa vain yksi ainoa oikea ja jokseenkin luotettava lista ja se on BUAVin ylläpitämä kansainvälinen lista, jolle liittyneet firmat ovat sitoutuneet eläinkokeettoman kosmetiikan standardiin. Listasta lisää täällä:
http://www.buav.org/gocrueltyfree/index.html
Tähän standardiin sitoutuneet kosmetiikkayritykset eivät testaa tuotteita eivätkä raaka-aineita eläimillä, eivätkä teetä testeta ulkopuolisilla tutkimusorganisaatioilla. Totuushan on että eläintestit on halvimpia ja siksi niin yleisiä.
Miljoonia eläimiä on tälläkin hetkellä kärsimässä kosmetiikan eläinkokeissa, joten kuluttajan järkeen kuulostaa oudolta se, että niin monet kosmetiikkafirmat vannovat etteivät testaa eläimillä. Ja kuitenkin viralliset tilastot kertovat että eläimiä käytetään niin ja niin suuria määriä. Kuka niitä sitten käyttää jos ei juuri nämä yhtiöt, suoraan tai välillisesti?
BUAV:n listaan perustuu siis myös ANIMALIAn lista.
Muita hieman epävirallisempia listoja ylläpitävät eri tahot. - eettisyys on mainoslause
kamu kirjoitti:
mulle on meikkaaja sanonut että loreal testaa kliinisesti koska eläimillä testattu tuote ei myy. ja eettisyys on nyt myyntivaltti niin eiköhan se ala pikkuhiljaa oleen arkipäivää ei kukaan eläimillä testattua halua
Eettisyys on ehkä muotilause tällä hetkellä, mutta totuus mainoslauseiden takana on erilainen. Mainostaahan Qhiquitakin hienolla eettisellä suhtautumisellaan sademetsiin, mutta vaikenee siitä tosiasiasta että riistää törkeästi banaaninviljelijöitä.
Yritykset voivat sanoa ihan mitä vaan, mitä kuluttaja haluaa kuulla. Luuletteko oikeasti että kenenkään ripset voi todellisuudessa pidentyä 150%??? EI! Mutta silti mainoksissa niin väitetään! Kyse on bisneksestä ja valehtelusta. - meikkejä
Irise kirjoitti:
Mua kyllä ottaa niin pattiin tuo Lorealin toiminta, enkä halusi niille rahojani antaa. Ulkomaisia listoja tutkin osoitteesta www.allforanimals.com ja pohdiskelin, onko siis totta että Clinique ja Clarins ovat täysin puhtoisia eläinkokeiden suhteen, että niitä voisi käyttää??? Nehän ei animalian sivujen listalla ole...eli mitä nämä listat nyt sitten oikeen on.
Kovasti ootan minäkin suomalaisten firmojen, erityisesti Lumenen ja Anytimen sekä Herbinan liittymistä ja sitoutumista standardeihin, ja haluaisin nähdä pikasesti näitä firmoja animalian listalla, koska haluaisin rahani antaa kotimaan kosmetiikkateollisuudelle.Saksalaiset Dr. Baumann tuotteet eivät myöskään ole eläimillä testattuja, meikkivalikoima on melko suppea, mutta riittävä tällaiselle "arki"meikkaajalle....käy tutustumassa sarjan kansainvälisillä sivuilla.
- kuten muutkin
Tässäpä vähän faktatietoa L'orealista, kaikki ihan yleistä julkista tietoa joka - jos olisi valetta- olisi jo L'orealin toimesta poistettu internetistä:
http://www.naturewatch.org/shoppingguide/loreal_facts.asp
Eli testaavat eläimillä ja paljon! - sullivan
kuten muutkin kirjoitti:
Tässäpä vähän faktatietoa L'orealista, kaikki ihan yleistä julkista tietoa joka - jos olisi valetta- olisi jo L'orealin toimesta poistettu internetistä:
http://www.naturewatch.org/shoppingguide/loreal_facts.asp
Eli testaavat eläimillä ja paljon!itse laitoin viestiä lorealille johon vastasivat etteivät käytä eläinkokeita missään joka tietenkin on täyttä paskaa eli loreal boikottiin.
- Zemfira
Minäkin jouduin ikäväkseni toteamaan, ettei Body shopin tuotteita voi enää eettisin perustein ostaa. Täällä käytyyn keskusteluun L'orealin tekemistä/teettämistä eläinkokeista haluaisin tuoda vielä toisen seikan, joka valitettavasti mustaa kysein yhtiön mainetta. Samassa jutussa, jossa Body shopin myynnistä kerrottiin, mainittiin myös, että Néstle omistaa osan L'orealista. Toisin sanoen, ostamalla Body shopin tuotteita, kannattaa samalla myös äidinmaidon korvikkeiden myyntiä kehitysmaissa...
- leviää kuin rutto
Niinhän se on, Nestle leviää joka alalle kuin rutto!
Body Shop myi etiikkansa, ei tosin halvalla. Raha ratkaisee ja eläimet kärsii. Ainakin niin kauan kuin suurin osa ihmisistä ei välitä. Kuluttajina MEILLÄ on mahdollisuus vaikuttaa. Mutta onhan ne kimaltavat huulikiillot paljon tärkeämpiä kuin miljoonat kärsivät eläimet... - Zemfira
leviää kuin rutto kirjoitti:
Niinhän se on, Nestle leviää joka alalle kuin rutto!
Body Shop myi etiikkansa, ei tosin halvalla. Raha ratkaisee ja eläimet kärsii. Ainakin niin kauan kuin suurin osa ihmisistä ei välitä. Kuluttajina MEILLÄ on mahdollisuus vaikuttaa. Mutta onhan ne kimaltavat huulikiillot paljon tärkeämpiä kuin miljoonat kärsivät eläimet......siltä, että ihmiset eivät todellakaan välitä. Vain materialla itsessään tai sen hinnalla, on väliä. Toisaalta tällainen ajattelelutapa kyllä kostautuu jossain vaiheessa. Onhan jo nyt nähtävillä suomalais- muiden länsimaisten yritysten muutto ulkomaille halpatyömaihin. Eettisillä perusteilla ei siis todellakaan näytä olevan väliä suurimmalle osalle kuluttajista eikä tuottajista osakkeenomistajista puhumattakaan.
- marja
Siis toi kauppahan on The Body Shopille ihan vaan hyvä juttu, ku se on nimenomaan myyty sillä ehdolla että edelleenkään ei testata eläimillä! Mikään ei käytännössä tule muuttumaan, vaan loreal haluu oppia bodyshopilta. Niillä on jo tosi pitkään ollu käytössä oma Reilun Kaupan systeemi (Community Trade) joka ostaa pieniltä yhteisöltä vaikkapa kaakaovoidetta ja oliiveja yms. ja loreal alkais nyt käyttää sitä samaa systeemiä. Sama juttu koskee eläinkokeita, loreal ottaa esimerkkiä bodyshopista niissäkin ja tarkotus ois et kohta kaikki lorealinkin tuotteet ois eläimillä testaamattomia! Huippujuttu sanon minä enkä todellakaan aio vaihtaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191732
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991558Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy441066Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29919Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38881Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56768Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37750