8 x 600mg burana

Onni

Tulin aamulla töihin, ja työkaverit heti kyselemään, että mikä mua vaivaa. Olin torstaina hoidossa, jonka jälkeen määrättiin syötäväksi 8 x 600mg buranaa päivässä. Millasethan vaikutukset noin suurella määrällä on?? Autolla ajaminen kiellettiin viikonlopulta, mutta nyt käsityksen mukaan saan ajaa.
Kun kaverit huomasivat "omituisuuteni" tarkkailin itsekin itseäni, ja huomasin, että en kyllä täysillä ruumiin voimilla käy.
Kokemuksia?

12

12554

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,että

pääsit avohoitoon. Kai itse parhaiten tiedät, mitkä vaikutukset 8*600mg buranalla on, jos kerran olet nappailllut niitä. Eikä toi vielä edes mikään suuri määrä ole.

• Onni

Avohoitoon hammaslääkäristä, kyllä.. :)

Tiedänhän minä miltä itsestä tuntuu, mutta aloin ajatella sitä, että onko suositeltavaa esim. kuljettajaa ajoneuvoa tai tehdä muita tarkkuutta vaativia tehtäviä. Noin suuresta vuorokausi määrästä kun ei ennen ole kokemusta, mutta jos läheiset huomaa oudon käyttäytymisen, voiko olla laillista sitten ajella autollakaan.

• Ajatus77

Määrä on kyllä suurehko, jopa suuri.

• farmasisti
        Onni kirjoitti:

Avohoitoon hammaslääkäristä, kyllä.. :)

Tiedänhän minä miltä itsestä tuntuu, mutta aloin ajatella sitä, että onko suositeltavaa esim. kuljettajaa ajoneuvoa tai tehdä muita tarkkuutta vaativia tehtäviä. Noin suuresta vuorokausi määrästä kun ei ennen ole kokemusta, mutta jos läheiset huomaa oudon käyttäytymisen, voiko olla laillista sitten ajella autollakaan.

Onkohan annos todella 8 x 600, ettei olisi 3 x 600 mg? Ei hammaslääkärit yleensä tuollaisia määriä määräile. Sitä paitsi reseptissä pitäisi olla merkintä SIC! jos maksimiannos ylitetään ja tuossahan se ylittyy roimasti. Eikö apteekissa kiinnitetty asiaan huomiota?

• Onni
        farmasisti kirjoitti:

Onkohan annos todella 8 x 600, ettei olisi 3 x 600 mg? Ei hammaslääkärit yleensä tuollaisia määriä määräile. Sitä paitsi reseptissä pitäisi olla merkintä SIC! jos maksimiannos ylitetään ja tuossahan se ylittyy roimasti. Eikö apteekissa kiinnitetty asiaan huomiota?

Oikeammin tuo annostus on 4 x päivässä, 2 kerrallaan, eli siis yhteensä tuo 8x.
        Resepti ei ole tässä, joten en pysty tarkistamaan onko siinä ko. maininta.

Hammashoito tehtiin vahvassa anestesiassa, en ihmettele sinänsä suurta annostusta, sillä hammashoitolassa ennen kotiutusta sain opiaatteja.

Tosin se mitä hammaslääkärissä anestesialääkäri sanoi, oli, että täysi annostus on otettava vain tarvittaessa, muuten riittää 4 x päivässä, 1 kerrallaan, jolloin annostus olisi 2400mg / vrk, mutta jos kivut ovat sietämättömät, niin sitten 2 kerrallaan. Olen sitten ottanut sitä kahta kerrallaan, koska kivut todella ovat sietämättömät. Ehkä yritän päästä siihen 2400mg / vrk annostukseen, jos tuo kaksinkertanen todella on liian voimakas.

• lo_siento
        Onni kirjoitti:

Oikeammin tuo annostus on 4 x päivässä, 2 kerrallaan, eli siis yhteensä tuo 8x.
        Resepti ei ole tässä, joten en pysty tarkistamaan onko siinä ko. maininta.

Hammashoito tehtiin vahvassa anestesiassa, en ihmettele sinänsä suurta annostusta, sillä hammashoitolassa ennen kotiutusta sain opiaatteja.

Tosin se mitä hammaslääkärissä anestesialääkäri sanoi, oli, että täysi annostus on otettava vain tarvittaessa, muuten riittää 4 x päivässä, 1 kerrallaan, jolloin annostus olisi 2400mg / vrk, mutta jos kivut ovat sietämättömät, niin sitten 2 kerrallaan. Olen sitten ottanut sitä kahta kerrallaan, koska kivut todella ovat sietämättömät. Ehkä yritän päästä siihen 2400mg / vrk annostukseen, jos tuo kaksinkertanen todella on liian voimakas.

että "narkkari" suosittelee (vanhaa) tulehduskipulääkettä yliannoksina, vaikka voisi määrätä esim. Panacodia rinnalle otettavaksi. Toisaalta olisi voinut määrätä Buranan sijasta jotakin mahaystävällisempää koksibilääkettä.

• Onni
        lo_siento kirjoitti:

että "narkkari" suosittelee (vanhaa) tulehduskipulääkettä yliannoksina, vaikka voisi määrätä esim. Panacodia rinnalle otettavaksi. Toisaalta olisi voinut määrätä Buranan sijasta jotakin mahaystävällisempää koksibilääkettä.

No Panadol rinnalle määrättiin, mutta siitä ei ole mitään apua. Enkä viitsi vuorotella niiden välillä, olen siis ottanut pelkkää buranaa. Mutta nyt kun vaikuttaa siltä, että se annosmäärä on todella liian iso, niin otinkin tuossa puolilta päivin vain yhden buranan, ja koetan selvitä sillä 4 x 1kpl / vrk annostuksella.

• lo_siento
        Onni kirjoitti:

No Panadol rinnalle määrättiin, mutta siitä ei ole mitään apua. Enkä viitsi vuorotella niiden välillä, olen siis ottanut pelkkää buranaa. Mutta nyt kun vaikuttaa siltä, että se annosmäärä on todella liian iso, niin otinkin tuossa puolilta päivin vain yhden buranan, ja koetan selvitä sillä 4 x 1kpl / vrk annostuksella.

Mielestäni tuo anestesialääkäri ("kivun erikoislääkäri") on suhtaunut postoperatiiviseen kivunhoitoon hieman yliolkaisesti, kun on tehokkaita resptilääkkeitä, mistä valita.

Toivottavasti kuitenkin pärjäät noilla rohdoilla!

• lo_siento

suositeltu maksimiannos vuorokaudessa on 3200 mg.

Ibuprofeenin ei suositusannoksilla pitäisi haitata autolla ajoa. Tosin jos on kipeä, niin autolla ajaminenhan on jopa laissa kiellettyä.

Luulisi tuosta määrästä jo mahan kärsivän!

• Onni

.. se maha ehkä vähän kärsii, syöminenkin kun on heikkoa, eli ei saisi syödä kuin haaleita, soseutettuja tai liemi-ruokia.. Eli tyhjään mahaan, käytännössä.

• Katle

Minulle tehtiin juuri leukakeikkaus ja minulle määrättiin 4x600 buranaa ja jos ei riitä niin panadolia vai oliko se panacodia lisäksi. Apteekissakin sanottiin ettei enempää buranaa vuorokaudessa. Myös liemiruualla ollaan ja tiedän ettei vatsa kestäisi noin suuria määriä.

• juha

on myös aikoinaan määrätty kipuun vastaavaa määrää buranaa ja ei minulle tullut muita sivuvaikutuksia kuin vatsa ei tykännyt hyvää tollaisesta määrästä.Et minusta olis suositeltavaa antaa vatsan suojaksi jotain somac tai vastaavaa koska luulen että jos tollaista määrää joutuu pitkään syömään edessä voi olla vatsavaivat eli haava ym. oireita vatsassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe