Demon äänitys

Caroline

Hei! Voisiko joku ystävällinen kertoa miten saan demon tehtyä? Olen siis naisvokalisti, ja haluaisin tehdä demon. Kiitos jo valmiiksi vastanneille!

3

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elko Aulamaa

      Vähän olisit voinut kertoo tarkemmin itestä ja tilanteestas, mutta räpelletään nyt jotain vinkkiä: 1. Hommaat biisit, 2. hommaat bändin, 3. sovitat/sovitatte/sovittaja sovittaa biisit sulle sopiviksi, 4. treenaatte ne biisit tosi hyvin, studiossa ei kantsi paljo sit enää nenää kaivella, 5. Vedätte biisit narulle, miksaatte ne, masteroitte ja kopsaatte. Kas siinä sinulla demo. Niihin voit hommata stylet kannet sun muut, jos kukkaro kestää.

      Ja jos rahaa on liikaa ja biisit omia, suosittelen myös ulkopuolisen tuottajan palkkaamista (siis jos oot tosissas musahommas kans), omin nokkineen tulee useimmiten vaan tusinapaskaa.

      Voihan demoja toki tehdä tietsikalla ja kaikenmaailman pimputtimilla & matolaatikoilla omassa olohuoneessakin, vaan aika kuraa niillä tuppaa tuleen, tommosta Janne Tulkkia ja Teuvo Lomania yms. paskaa (tiedän, poikkeus vahvistaa säännön, esim. Poet of Fall tms.). Suosittelen kuitenkin oikeaa bändiä, etenkin sovitusvaiheessa. Vaan jokainenhan tekee niinkuin tykkää.

      Rahasta en tarkemmin puhu mitään, sitä menee paljon tai vähän, riippuu siitä, paljonko osaat ite soittaa, tunnetko muusikkoja, studiotyyppejä, äänitättekö yöllä yms. Jos jotain hinta-arvioo heittäsin, niin parilla tonnilla saat parin, kolmen biisin demon tuttujen jäbien soittamana (pistät niille kossut). Laatu tosin ei vältsisti oo mitään Max Martinia, mutta kuitenki. Ja tää oli vaan tosi karkee arvio

      Jos lisää kysyttävää, paiskaa meiliä: [email protected]

    • Studiohemmo

      tyyppistä musaa? Onko biisit omasta takaa? Osaatko itse soittaa? Vai onko kyse enemmänkin laulunäytteestä? Jäi vähän epäselväksi mitä haet.
      Itse olen äänittänyt bändien demoja, sekä yksittäisten vokalistien taidonnäytteitä, ja yleensä nämä pelkkien laulajien äänitykset on vedetty suoraan karaokepohjille, koska kyse on ollut lähinnä laulunäytteistä. Siinä tapauksessa homma on nopeata ja helppoa, ja saa ammattijäljen pienillä kustannuksilla.
      Nämä karaokevedot olen itse tehnyt ilmaiseksi talkoohengessä ja hauskanpitona. On nimittäin monta hyvää vokalistia bongattu ihan taviksista. Huonoja laulajia en kyllä ihan äkkiä lähde äänittämään, koska se on yhtä kärsimystä.

      Ihan mielenkiinnosta voisit kyllä valaista asiaa hieman enemmän!

    • amamies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe