Demon äänitys

Caroline

Hei! Voisiko joku ystävällinen kertoa miten saan demon tehtyä? Olen siis naisvokalisti, ja haluaisin tehdä demon. Kiitos jo valmiiksi vastanneille!

3

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elko Aulamaa

Vähän olisit voinut kertoo tarkemmin itestä ja tilanteestas, mutta räpelletään nyt jotain vinkkiä: 1. Hommaat biisit, 2. hommaat bändin, 3. sovitat/sovitatte/sovittaja sovittaa biisit sulle sopiviksi, 4. treenaatte ne biisit tosi hyvin, studiossa ei kantsi paljo sit enää nenää kaivella, 5. Vedätte biisit narulle, miksaatte ne, masteroitte ja kopsaatte. Kas siinä sinulla demo. Niihin voit hommata stylet kannet sun muut, jos kukkaro kestää.

Ja jos rahaa on liikaa ja biisit omia, suosittelen myös ulkopuolisen tuottajan palkkaamista (siis jos oot tosissas musahommas kans), omin nokkineen tulee useimmiten vaan tusinapaskaa.

Voihan demoja toki tehdä tietsikalla ja kaikenmaailman pimputtimilla & matolaatikoilla omassa olohuoneessakin, vaan aika kuraa niillä tuppaa tuleen, tommosta Janne Tulkkia ja Teuvo Lomania yms. paskaa (tiedän, poikkeus vahvistaa säännön, esim. Poet of Fall tms.). Suosittelen kuitenkin oikeaa bändiä, etenkin sovitusvaiheessa. Vaan jokainenhan tekee niinkuin tykkää.

Rahasta en tarkemmin puhu mitään, sitä menee paljon tai vähän, riippuu siitä, paljonko osaat ite soittaa, tunnetko muusikkoja, studiotyyppejä, äänitättekö yöllä yms. Jos jotain hinta-arvioo heittäsin, niin parilla tonnilla saat parin, kolmen biisin demon tuttujen jäbien soittamana (pistät niille kossut). Laatu tosin ei vältsisti oo mitään Max Martinia, mutta kuitenki. Ja tää oli vaan tosi karkee arvio

Jos lisää kysyttävää, paiskaa meiliä: [email protected]

• Studiohemmo

tyyppistä musaa? Onko biisit omasta takaa? Osaatko itse soittaa? Vai onko kyse enemmänkin laulunäytteestä? Jäi vähän epäselväksi mitä haet.
      Itse olen äänittänyt bändien demoja, sekä yksittäisten vokalistien taidonnäytteitä, ja yleensä nämä pelkkien laulajien äänitykset on vedetty suoraan karaokepohjille, koska kyse on ollut lähinnä laulunäytteistä. Siinä tapauksessa homma on nopeata ja helppoa, ja saa ammattijäljen pienillä kustannuksilla.
      Nämä karaokevedot olen itse tehnyt ilmaiseksi talkoohengessä ja hauskanpitona. On nimittäin monta hyvää vokalistia bongattu ihan taviksista. Huonoja laulajia en kyllä ihan äkkiä lähde äänittämään, koska se on yhtä kärsimystä.

Ihan mielenkiinnosta voisit kyllä valaista asiaa hieman enemmän!

• amamies

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      271
      4646
    2. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      92
      3483
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      25
      2706
    4. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      58
      2315
    5. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      98
      2202
    6. TUNNISTELAATIKKO

Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain
      Ikävä
      92
      1499
    7. Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?

Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään
      Tv-sarjat
      28
      1319
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      41
      1306
    9. Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?

Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli
      Ähtäri
      74
      1266
    10. Kohdataankohan me

Enää koskaan?
      Ikävä
      62
      883
    Aihe