Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Renttu

Luopio

Naisille(yleistys) sana-renttu herättää näköjään positiivisia mielikuvia. Pitkähiuksinen oman tiensä kulkija, joka on sängyssä peto. Naisen tähtäimenä olisi tälläinen saalis, jonka voisi sitten muuttaa omaksi pieneksi renttuliiniksi. Itselleni renttu-sanasta ei tule mieleen mitään positiivista. Miten on arvon naiset minkälaisia mielikuvia sana herättää?

33

8671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nane

      epäsiisti, epäluotettava, naisia kaatava, ei niinkään peto sängyssä. Ehkä joskus nuorena ollut hyvännäköinen. Luulee olevansa jumalan lahja naisille. Sellainen on renttu.

      Eli ei mitään positiivista tule mieleen :)

    • ......

      Minulle renttu ei varsinaisesti ole pitkähiuksinen. Sellainen joka käyttää naisia hyväkseen, ei osaa sitoutua, on jokin taivaanrannanmaalari ja suuruudenhullu, laskut jääneet maksamatta, samoin elatusmaksut. Mammalta käydään pummaamassa rahaa ja pesuainetta.
      Ei ole henkisesti mukana perheensä menossa, ei huolehdi lapsistaan eikä auta vaimoaan.

    • rentun tyydyttämään

      seikkailu-/kesyttämishalujaan (lyhytaikaista) ja "kunnollisen" sitten kun on aika asettua aloilleen. Rentut & "kunnolliset" miehet taasen haluaa helppoa siivua. :)

    • Gisele20

      Mulla tulee ensimmäisenä renttu sanasta mieleen näyttelijä Juha Veijonen. Yleensä jokainen hänen roolinsa on renttu. Miksiköhän saa aina rentun roolit?:D

      Renttu on laiska mies joka yrittää päästä mahdollisimman helpolla elämässä, käyttämällä hyväkseen äitiä, naisystäviä...Yleensä persaukinen ja aika alkoholisoitunut. Ei kyllä mielestäni millään tavalla positiivinen!

    • GOODMAN!!

      irwin GOODMAN !

      • good man

        Olin juuri kirjoittamassa samaa tänne :)


    • Negatiivista

      "Renttu" on ajoittain hanttihommia tekevä ja säännöllisesti potkut saava suurisuinen huuliveikko (siis suurisuinen, ei hauska tai fiksuja puhuva), joka käyttää kivipestyä denimiä yllä ja alla ja rupeaa automaattisesti virnuilemaan nähdessään naisen.

    • trust me

      ei tule mulle mieleen juuri mitään positiivista, ei ole tullut kuin joskus ehkä 16-vuotiaana.
      Jos nyt välttämättä tahdot tietää niin:
      Huono ryhti, ajamaton parransänki, bad in bed,narsisti, mammanpoika, halpa, tekohauska, pikkupoika, työtön,köyhä,pummi,ajelehtija, luuseri,maskotti, apina, haisunäätä, heikko, elarien pakoilija,vinokyrpä,pujoparta,kirppukasa,paskaletti,paskaperse,sittisontiainen,keuhkotautinen,teennäinen, kaikkien kaveri muttei kenenkään ystävä, säälittävä pelle.

      • mies olen

        16-vuotiaan näkemät hyvät puolet noiden päälle?


      • me truste
        mies olen kirjoitti:

        16-vuotiaan näkemät hyvät puolet noiden päälle?

        voi muistaa kaikkea, varmaan
        -saavuttamaton
        .idoli, ikoni, ihanne
        -salaperäinen
        -rotsin tuoksu, ah!
        -viileä, elokuvamainen olemus
        -elämänpakoilu, vapaus

        Sitten kun renttuihin tutustuu paremmin, huomaa ettei niiden sisällä ole mitään, siks ne on tommosia =)


      • Anonyymi
        me truste kirjoitti:

        voi muistaa kaikkea, varmaan
        -saavuttamaton
        .idoli, ikoni, ihanne
        -salaperäinen
        -rotsin tuoksu, ah!
        -viileä, elokuvamainen olemus
        -elämänpakoilu, vapaus

        Sitten kun renttuihin tutustuu paremmin, huomaa ettei niiden sisällä ole mitään, siks ne on tommosia =)

        Siis jos niillä on miljoonia, niin vouhan ne paeta elämää, no problem


    • GOTCHA!

      päätellen on taas joukko peräkammarinpoikia ollut asialla ja tekeytyneet naisvastaajiksi. ;D
      I

      • Yksi nainen.

        Sellainen pikkurötöksiä tekevä teinimeininkiä harrastava elähtänyt sitoutumiskyvytön tyyppi, jolle prätkät, kaverit ja kalja ovat elämän suola. Sitoutumiskyvyttömällä tarkoitan miestä, jolla ei ole 40-vuotiaana perhettä (mahdollisesti muutama lapsi muutaman naisen kanssa), kunnon työpaikkaa, koulutusta tai mitään muutakaan.
        Sellainen reppana, jonka joku hoivaviettinen nainen aina ottaa luokseen hyysättäväksi. Yäk, mitä tyyppejä. Eli minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tuollaisesta. Varmaan kaveriporukassa pidetty ja hauska tyyppi mutta näin naisen kannalta toivoton tapaus. Mulla kun ei ole hoivaviettiä niin ei kiinnosta.


      • FF
        Yksi nainen. kirjoitti:

        Sellainen pikkurötöksiä tekevä teinimeininkiä harrastava elähtänyt sitoutumiskyvytön tyyppi, jolle prätkät, kaverit ja kalja ovat elämän suola. Sitoutumiskyvyttömällä tarkoitan miestä, jolla ei ole 40-vuotiaana perhettä (mahdollisesti muutama lapsi muutaman naisen kanssa), kunnon työpaikkaa, koulutusta tai mitään muutakaan.
        Sellainen reppana, jonka joku hoivaviettinen nainen aina ottaa luokseen hyysättäväksi. Yäk, mitä tyyppejä. Eli minulla ei ole mitään hyvää sanottavaa tuollaisesta. Varmaan kaveriporukassa pidetty ja hauska tyyppi mutta näin naisen kannalta toivoton tapaus. Mulla kun ei ole hoivaviettiä niin ei kiinnosta.

        Tulee mieleen epäluotettava, viinaanmenevä tyyppi joka käyttää hyväkseen toisia ihmisiä. Eipähän ole koskaan rentut vedonneet.


    • Santorini..

      Ei renttu ole pitkähiuksinen oman tiensä kulkija ja vielä peto sängyssä. Renttu on yleensä itseään täynnä oleva, huono sangyssä, naisia ylenkatsova ja vastuuntunnoton mies, joka ei todellakaan saa naisia, niin kuin naisten romaaneissa väitetään (vai väitetäänkö enää sielläkään). Ei oikeat ja aidot naiset rakasta renttuja vaan lähinnä säälivät tai halveksivat sen sortin "miehiä".

      • hemmetin rentut

        "Ei oikeat ja aidot naiset rakasta renttuja". Ei niin, mutta tyhmät naiset kylläkin. Oma tätini lähtee aina näiden juoppojen ja renttujen matkaan ja selittää "kun ovat niin ihania". Ja aina sitten saa niiltä turpiinsa ja muistona pysyvät ruumiinvammat.


    • 1+5

      on kiva pyörittää joskus, kun elämässä on tilanne ettei mikään vakavampi kiinnosta. Rentun saa helposti ja se antaa mitä haluun ja sit sen voi surutta heittää sivuun ilman omantunnontuskia. En ole ikinä suunnitellut rentun muuttamista. Miks vitussa semmosta kukaan yrittäis? Helppo nakki vain ja sitten elämä jatkuu toisaalla.

    • RenttuPerkele

      Renttu henkeen ja vereen mulla on pitkä tukka ja tykkäänn kavereista ja kaljasta. Antakaa pillua saatana

    • turn OFF

      Huono sängyssä, luulee itsestä liikoja, likainen, haiseva, juoppo, sitoutumiskyvytön, tosikko, pelle yms. En tykkää. Etsiköön jonkun epätoivosen naisen itselleen jolla on hoivavietti. Mä halun kunnollisen, miehekkään miehen. Ja tiedoksi vain, olen ihan nainen, enkä epätoivoinen peräkammarin poika :D Jos teistä rentuista on niin vaikea kuvitella, että jotkut naiset ei halua teitä! Se on niin kivaa mennä baariin, kun näkee miten jotkut rentut selvästikin luulee tekevänsä vaikutuksen ja kuvittelee voivansa käsitellä mua. Hah, mulla ei pelaa kukaan!

      • 38

        Mä luultavasti pystyisin pelaamaan sulla. Sä et edes tietäis että se tapahtuu.


    • Ubermenschen

      Mulla tulee sanasta 'renttu' mieleen joku vähän kapinen, takkuturkkinen katukoira.
      En tiedä miksi(?).

      • Tool,!

        Öö.. koska semmosia rentut on? =D


    • mafia3

      TAHDON RENTUKSI! IRWIN ON JUMALA! KALJA ON HYVÄÄ! HAISTAKAA KAIKKI VITTU

      • A28

        Rentulla ei tarvi olla pitkät hiukset. Voi kaljukin olla ja kalja kelpaa. Mulla on kaksi lasta ja heidän isässä on renttumaisia piirteitä ja itse olen renttu nainen, jolla hoivavietti?


    • -nainen

      Kun mä olin pieni, rentuksi kutsuttiin kylän laidalla vanhassa hylätyssä talossa asuvaa alkoholistia. Ei jäänyt kovin positiivisia mielikuvia, vaikka vaaratonhan tuo rantojen mies ilmeisesti oli.

    • Lissu H:ki

      Nykypäivän pahimmat rentut ovat useimmiten suht. siistin näköisiä ulospäin mutta sisältä sontaa. Työttömiä, osaavat netissä keskustelemalla lumota muka tietämyksellään naisen ja päästyään kontaktiin tai jopa asumaan tämän luokse aloittavat hienotunteisen loisimisen. Ovat huomaavaisia, halivat, tuovat kukkia ja hääräilevät keittiössä ja etsivät muka kuumeisesti ''koulutusta vastaavaa'' työtä, jota ei vain tahdo millään löytyä. Aikaa kuluu ja taitaa jo alkaa vatsassakin potkia, ja se on sitteen siinä. Tällainen on nykyajan renttu. Omakohtainen kokemus, enkä ole ainoa.

      • kondomix

        Renttu on viihdettä. Jos olet semmoisen ottanut omaksesi ja tullut jopa raskaaksi sille, niin sit vaan kannat seuraukset. Olisit ehkäissyt edes....


    • juuh

      Sitoutumiskammoiset "lonelyridersit" jotka haluavat saada mutta eivät mitään antaa ovat renttuja ulkoisesta olemuksesta ja tittelistä huolimatta.

    • juup1

      Joka paikassa muualla paitsi helsingin ydinkeskustan pintapaikoissa renttumies on edelleenkin kovaa valuuttaa. Humalassa suurin osa naisista suorastaan änkeää näiden seuraan ja mikäs siinä, runsaaseen alkoholinkäyttöön tottunut renttumies kyllä hallitsee nämä tilanteet ja hoitaa homman vaikka vähän kovemmassakin tuiskeessa ellei ehdi sammua sitä ennen.

    • iguighhiohohh

      rentusta tulee mieleen vanhojen käytettyjen autojen jobbari joka hommailee lain ja laittomuuksien rajamailla, ei varmasti vastaa yhtään mistään, pettää niin autokaupoissa kuin naisiakin satavarmasti paskapuheista huolimatta, on enemmän tai vähemmän epäsiisti, hampaitakin saattaa puuttua kun joku petetty on huitaissut turpaan tai muuten saanut turpaansa juopporemmissä rötvästellessään, hänellä saattaa olla rikosrekisterikin ainakin veropetoksesta, ei juuri yhtään rahaa, velkoja kenties alamaailmaankin, naisten kannattaa huomata että rentuilla voi olla useita tauteja eikä heitä kiinnosta niiden leviämisen ehkäisy, eliniän odote on rentuilla alhainen, lienee heidän paras puolensa.

    • renttu 24/7 365

      Hahahaha. Hyvää settii! ite oon 20v renttu, ei tulevaisuut, alkoholi maistuu sillonku sitä ottaa ja chilli fiilis aina pääl! Huomen edes bileet jos 11 muijaa ja meitsi. no eihän se mun "tyhjää elämää" täytä, mut ainaki mul odottaa muo himas täydellinen viisas, kiva ja kaiken lisäks kaunis blondi. Et taitaa tää renttujen vihaus vaa johtuu siit et meijän life rulaa

    • Joku varmaan korjaa sitten tämänkin 30-v ikisinkun talteen. Mystistä kyllä ni oon ymmärtääxeni izeä nuoremman näköinen. Mutta jos kerta naiset haluu saada miehiä kuntoon, ni sittenhän myös ikisinkkumiesten muuttaminen suhdekelpoisix luulis olevan näille renttujen ihannoijille ihanteelinen juzka. Tai sitten mulle on annettu väärä kuva renttujen merkityxestä.
      siinä kyllä poikkaern rentusta että osaan pitää itestä huolen ja jopa käytellä hajuvettä, mutta jos tämän ikäinen on ikisinkku, ni eixekin mee tietyntyyppisestä rentusta.
      Oon tosiaan asustanut Helsingissä 7,5 v itexeen ja nautiskellut omasta rauhasta. Mutta tuon renttu-kaavan mukaan mut tultais pelastaa siin vaihees jos alan vaikuttaa luuserilta. Tai sitten vaan osaan peittää sen luuseriuden olemal suhkoht positiivinen. Tai sitten pelkkää ikisinkkuuta ei lasketa renttuudex :D

    • Mä kyllä näkisin myös tekokaljut jnkn-asteisix rentuix kunneivät osaa pitää huolta hiuxistaan. Tästä asiasta ei vaan uskalleta puhua, vaikka sellaisii renttuja onkin vähäsen liikaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2174
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2003
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1337
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1314
    8. 50
      1205
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe