Hennatatuoinnit?!

silja

olisin kysyny noista hennatatuoinneista..
kun olen siis harkitsemassa tatuoinnin ottoa, mutta en halua tehdä mitään mitä kadun jälkeenpäin...
niin kaverini ehdotti että kokeile ensin hennaa..
tämä mun kaveri on tosi taiteellinen ja hyvä piirtää ja voisi tehdä mulle hennan...
mutta mitä henna "tahnaan" tulee ja mistä niitä voi ostaa?

kiitos jo etukäteen :)

14

8786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimismies

      Tuohan on sama kuin piirtäisit ihoosi jotakin. Hennaa nyt ei mitenkään voi verrata tatuointiin. Danone-purkeista saadut Pikku-Kananen -kuvat ovat samaa luokkaa.

      Kun harkitset OIKEAA tatuointia, mieti miksi haluat sen, mihin jne. Sen täytyy kertoa jotakin itsestäsi. Unohda siis keijukaiset sun muut härpäkkeet, en usko että ne merkitsevät mitään kenellekään. Mietit siis oikeanlaista, itsestäsi kertovaa kuvaa pitkään. Sitten kun tiedät mitä haluat, unohdat koko kuvan joksikin aikaa ja mietit uudestaan. Vasta kun olet satavarma niin sitten juttelemaan tatuoijalle (tässä tapauksessa luulen, että ensin vanhemmille, sillä et mitenkään voi olla edes lähellä täysikäisyyttä)

    • "Hennattu"

      Itse teen Henna tatuointeja ja tuon aineeni suoraan Intiasta. Mutta Helsingissä steissillä, Europe Housea vastapäätä on sellanen pikku putiikki missä myydään Hennaa, en ole katsonut vailkoimaan mutta toivottavasti sieltä löytyy oranssia, mutta ÄLÄ VAIN osta mustaa. Se on vaarallista. Oranssi se täytyy olla mutta se haalenee viikossa. Musta kyllä kestää kauemmin (kolmisen viikkoa) mutta tulos voi olla tämä http://www.hennapage.com/henna/ppd/index.html
      Henna on kiva hetkellinen koriste mutta ei se niin kauan kestä että voisit verrata oikeeseen tatskaan (kyllästymisen kannalta jne). Jos kaverisi ei ole ennen tehnyt henna tatuointeja, en suosittele että hän tekee suurta ja näkyvään paikkaan, siitä voi tulla aika ruma ensimmäisellä kerralla vaikka olisi kuinka taiteellinen.

      • akion

        Hei! Mailaa mulle, haluaisin hennan


      • mirahhhhhh
        akion kirjoitti:

        Hei! Mailaa mulle, haluaisin hennan

        moi! mäki haluaisin hennan..eihän se oo vaarallinen..ym?
        asun varkaudessa..enkä itte haluis sellasta tehä..mis on lähin liike. mitkä tekee hennoi??


      • sunny
        mirahhhhhh kirjoitti:

        moi! mäki haluaisin hennan..eihän se oo vaarallinen..ym?
        asun varkaudessa..enkä itte haluis sellasta tehä..mis on lähin liike. mitkä tekee hennoi??

        moi!asun joroisissa ja kun löysin ton viestin niin aattelin että samalla asialla ollaan.oletko saanut jotain tietoja?


      • -
        sunny kirjoitti:

        moi!asun joroisissa ja kun löysin ton viestin niin aattelin että samalla asialla ollaan.oletko saanut jotain tietoja?

        Eli minäkin olisin hommaamassa idolini tähtitatuoinnin jäljitelmää pitkäkestoisena henna versiona,mutta ainut paikka jonka olen löytänyt on turussa.
        Olisiko missään lähempänä jotain paikkaa,esim. vaikka helsingissä?


      • Brunete

      • selleri-siili

      • Jonttu06
        selleri-siili kirjoitti:

        Voiko atoopikko käyttää hennatatuointia?Voiko siitä tulla reaktioita?

        Minulla on atooppinen iho ja olen käyttänyt hennaa kymmenen vuoden ajan säännöllisesti enkä ole ikinä saanut mitään reaktioita. Sama juttu on 7- vuotiaalla tyttärellämme.


    • Hennaaja

      Atoopikon ei kannata käyttää hennaa. Kaverillani on atooppinen iho ja hän herkistyi hennalle...

    • ayshwarya

      Aitoa 100 % hennaa (lawsonia inermis) ja aitoa 100 % indigojauhetta ( indigo tinctofera) voi huoleti käyttää tatskojen tekoon.
      Lawsone-nimikkeellä myytävät mönjät ei oo aitoa hennaa, vaan jotain synteettistä.

      Hyvin harva saa puhtaasta luonnonhennasta johon ei ole lisätty mitään, allergiaoireita, sama indigon suhteen.

      Noihin jauheisiin saatetaan joissain missä niit myydään lisätä ihan mitä vaan joten lukekaan pakkauksen päältä INCI eli ainesosaluettelo. Jos sellaste EI ole pakkauksen päällä, se ei ole luotettava.

      Luonnossa ei kasva mustaa hennaa, ainoastaan sellasta mikä värjää joko oranssin tai ruskehtavan punaseks.
      Myös luonnossa kasvava indigo on turvallinen, joskin hiukan alkaalinen mikä saattaa aiheuttaa pientä kutinaa mut mitään dramaattisia oireita ei oo luvassa.
      Indigo, joka siis värjää sillä maalatun/piirretyn ihon tatuointimusteen väriseksi on pakkauksessa kylmähköä herneen väristä jauhetta; mikäli pakkauksessa on ruskeaa tai mustaa jauhetta, siihen on lisätty jotain, ihan mitä vaan.
      Kun indigojauheeseen sekottaa vettä, sen ei tule muuttua ruskeeksi tai mustaksi, vaan tummanvihreäksi ja siihen muodostuu jonkun ajan kuluttua pintaan sinertävä kerros.

      Luotettavia ostopaikkoja netistä:

      pienituoksukauppa.net
      hennaboy.uk

    • Mieti tarkkaan

      Varoituksen sana! Otin kerran ulkomaan matkalla hennatatuoinnin olkapäähän ja siitä tuli aivan kauhea allerginen reaktio. Värjätty alue meni heti ruvelle ja alkoi mätimään niin, että sitä valui ruven alta. Suomeen päästyäni ( onneksi otin edeltävänä päivänä ) menin heti lääkäriin ja he olivat ihan kauhuissaan. Sain rokotuksen ja kolme erillaista lääkekuuria syötäväksi. No kyllähän se parani, mutta muistona minulla on nyt arpitatuointi, koska arpihan siitä tuli!

    • Rahatta satuttaa

      Ne eivät ole mitään. Niiden tarkoitus on kai pohjimmiltaan naisen sukupuolen halventaminen, jopa hänen oman kehonsa osoittamisella, sillä tavalla ylikorostuneesti. Mutta kuka sellaisesta uskonnollisesta kiihkomielteisyydestä, pakkomielteestä sitten jaksaa välittää.
      Jumala sanoi meille: "Pyhitä lepopäiväsi." Se oli tarkoitettu omaksi yksityis-elämäksi, ei loukattavaksi terveydellä ja sitä julkeasti seuraamalla. Siihen ei kuulunut olemuksen ylikorostaminen, kehona, vain syrjintänä tai sitä aiheuttamalla, jopa väkivaltaa oikeuttaen, väärää maailmankuvaa "palvoen". * Siihen kuului hyvinvoiminen.
      Muodolla viisto, joka siitä tulee mieleen, puisena piikkinä ja sillä piirtämällä henna-tatuointejaan, on hirvittävän tärkeä seksuaalinen merkitys vauvalle.
      Uskon että hyvinvoinnista voi olla monelle apua, myös näin.
      - En tosin ole koskaan kokenut tätä esim. läheisyytenä ja ymmärrän, että monet voivat vierastaa sellaista. Siitä vain olisi apua terveydelle.
      - Tarkoitus ei ole syrjimällä elää häpäisten, voimakkaasti hektisyytenä.
      Ilmeisesti ihmisille psyykkisen kivun tuottamisen oikeuttaminen, ja kärsimysongelma ei ole ratkaisumallina tulevaisuuteemme, edes lapselle, tai lapsena eläen, vain egoismin osalta itselleen, rakentaen ostaen, ja näin halventaen kohdellen muita ihmisen lapsia, inhimillisyydestä, Maapallolla.
      Tukahduttaminen omaan ympäristöön, perhe-elämän keskelle, vain auttamaan vaatien, ja epäonnistumistaan vaalien, oli vallan kauheaa.
      Se oli niin vanhanaikaista, että poikkesi kulttuuristakin.
      Persoonallisuus ei tosiaankaan saanut rakentua niin, vain itseä varten.
      Tämä menossa....

      Huom. katso se ensin: "Oletko osallistunut?"

    • BarbigirlXOXO

      Minkä ikäinen voi ottaa Hennan tatuointi liikkeessä ja jos ottaa tatuointiliikkeessä onko se turvallista että siinä on vain luonnon omaa hennaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      91
      5895
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      43
      2270
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1587
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      58
      1289
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1223
    6. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      113
      1019
    7. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1010
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      930
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      827
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      798
    Aihe