alkoholi

ja laihdutus

Hei! Syön todella terveellisesti ( aamupala: 2 ruisleipää kevyt päällinen, lounas: keitto, päivällinen:salaatti, iltapala:hedelmä ym.). En liiku kovinkaan paljon eli silloin tällöin. Paheeni on punaviini,jotan juon kyllä suoraansanoen paljon. En juo olutta ym. ollenkaan. Kuinka "vaarallista" tämä punaviinin litkiminen on laihdutuksen kannalta. Paino ei tunnu tosiaankaan tippuvan ollenkaan. Pitääkö vain lopettaa tämä "nautinto" kokonaan, että paino alkaisi edes jotenkin tippumaan??

45

47378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on että

yksi annos alkoholia päivittäin tai kaksi kertaa päivässä parantaa sydän sairauksia yms. lääkärit eivät voi kuitenkaan sitä suositella sen takia että alkoholiin jää riippuvaiseksi. ehdotan että otat korkeintaan yhden annoksen jokatoinen päivä jos on pakko ottaa ja toi sun ruokavalio näyttää olevan tosi hyvä mut se mikä merkkaa ei oo mitä sä syöt vaan se kuin paljon sä syöt ja esim. karkin sijaan voi ottaa jonkun hedelmän ja sipsin ja rasvasten ruokien sijaan ota vaiks vähän suolaa esim. kanamunan päälle ja nauti. kun ihmiset ostaa light tuotteita kannattaa kuitenkin aina kattoo kalori määrä sillä vaiks ois rasvaa vähemmän siin tuottees voi olla muuta enemmän esim. sokerii tai vastaavaa eli kato kalorimäärä ja vertaile! sanoit ettet liiku hirveesti ni sä voit ottaa tavakseks käydä pieni kävelylenkki tai jos ei haluisit lemmikin osta koira ja käy sen kans aina lenkil tai ystävies kans lenkil esim. jokatoinen päivä ni kyl rupee pano laskee...

• 2 kuukaudessa

join sunnuntaina vastoin tapojani 5-6 lasia viiniä. Söin kevyesti. Paino nousi 2 kg ja laski vasta eilen. Viini siis sitoo nestettä.

• viinin juonnista

tulee kaloreita. Syöt aterioiden muodossa liian vähän (mm. iltapäivän välipala puuttuu) ja vaikuttaa siltä, että kompensoit viinillä energian tarvettasi.

Viinilasillisissa on yllättävän paljon energiaa. Jos juot viinilasillisia päivittäin, ei ole mikään ihme, ettet laihdu, muista haittavaikutuksista nyt puhumattakaan. Kokeilepa sitä viinin lipittämisen jättämistä vain viikonloppuun (ja silloinkin yhteen päivään). Jos aikoo tosissaan laihduttaa, alkoholin käyttö on jätettävä aika minimiin. Itse pidän myös viinistä, mutta käytän sitä enintään kerran kuukaudessa, suuremman nautinnon saan kuitenkin kaventuneesta vyötäröstä.

• nautiskelija

-pidät punaviinistä niin paljon että nautit sitä
        jopa kerran kuukaudessa

-saman logiikan mukaan edellyttäen että olet hetero
        nautit naisesta kerran vuodessa

• vin rouge.
        nautiskelija kirjoitti:

-pidät punaviinistä niin paljon että nautit sitä
        jopa kerran kuukaudessa

-saman logiikan mukaan edellyttäen että olet hetero
        nautit naisesta kerran vuodessa

samaa mieltä. sitä paitsi, mielummin juon lasin punaviiniä päivässä, kuin kokonaisen pullon kuukauden viimeisenä perjantaina.. makkispekkiksien kera. hihih..

• mies.....

Olen itse pitänyt neljännesvuoden dieettiä jonka aikana painoni on pudonnut 10% lähtöpainostani. Olutta en juo ollenkaan, mutta muuten viikonloppuisin menee aika paljon väkeviä sekä viikolla joskus viiniä useitakin lasillisia.

Olen seurannut painoani päivittäin joka aamuisella mittauksella ja huomannut että aina alkoholia yli 2 lasia nautittuani on painoni seuraavana aamuna ollut nousussa. Joskus kostean illan jälkeen toista kiloa enemmän kuin edellisenä aamuna vaikken syö alkoholia nautittuani yhtään enempää kuin muutenkaan eli tiukka ruokadieetti.

Alkoholi sitoo vettä kehoon ja tuo kovasti energiaa. Pari päivää kestää ennenkuin alkoholin aiheuttama painonnousu putoaa ja jos juo usein, ei paino tahdo laskea ollenkaan. Liikun aika paljon, joten kulutustakin on ja muuten varmaan painoni olisi jo ihannepainossa, vielä on viitisen prosenttia matkaa.

Lisäksi viina tuntuu turvottavan vatsaa - heti alkaa pömpöttämään enemmän kun juo jotain. Mittaan vatsanympäryksen myös päivittän.

Kokeilin kerran tässä välillä pari viikkoa täysin tipattomana ja heti putosi paino ihan sukkana. Ruoka/liikuntapuoli on siis kunnossa.
      Verikokeet näyttivät hyvää kun kävin testeissä äsken joten terveyskin on kai OK.

• päinvastoin

Alkoholi ei todellakaan "sido vettä kehoon" vaan juuri päinvastoin eli poistaa nestettä. Muun muassa tämän takia krapulassa janottaa kovin.

Minulla ainakin täysin päinvastaiset kokemukset lyhyen tähtäimen vaikutuksesta painoon. Kostean illan jälkeen kun astuu vaa'alle, niin paino näyttää poikkeuksetta 1-1,5kg todellista tilannetta vähemmän. Päivän mittaan se paino sitten palailee normaaliin lukemaan.

Alkoholin turvottavasta vaikutuksesta olen täysin samaa mieltä.

• mene...
        päinvastoin kirjoitti:

Alkoholi ei todellakaan "sido vettä kehoon" vaan juuri päinvastoin eli poistaa nestettä. Muun muassa tämän takia krapulassa janottaa kovin.

Minulla ainakin täysin päinvastaiset kokemukset lyhyen tähtäimen vaikutuksesta painoon. Kostean illan jälkeen kun astuu vaa'alle, niin paino näyttää poikkeuksetta 1-1,5kg todellista tilannetta vähemmän. Päivän mittaan se paino sitten palailee normaaliin lukemaan.

Alkoholi siirtää nesteen solunsisäisestä tilasta solunulkoiseen tilaan, jonka vuoksi keho luulee olevansa kuivunut ja janottaa. Oletko koskaan miettinyt miksi krapulassa silmät on turvoksissa ja sormukset kiristää?! Nestettä on siis kehossa liikaa, mutta väärässä paikassa.

• siksi kevyempi
        päinvastoin kirjoitti:

Muuten kyllä paino nousee kun juo.
        En tiedä naisista kun juoksevat vessassa vähän väliä. Miehillä neste ei taida kiertää niin nopeasti. Kun 9 tuoppia juo, niin vasta seuraavana päivänä kusettaa paljon. Aamulla vaa janottaa vielä lisää. Jossain sitä nestettä siis kehossa on.

• akoh
        mene... kirjoitti:

Alkoholi siirtää nesteen solunsisäisestä tilasta solunulkoiseen tilaan, jonka vuoksi keho luulee olevansa kuivunut ja janottaa. Oletko koskaan miettinyt miksi krapulassa silmät on turvoksissa ja sormukset kiristää?! Nestettä on siis kehossa liikaa, mutta väärässä paikassa.

Oletko nähnyt lihavaa puliukkoa,pullo kossua aamuisin ja toinen taas herätessä niin kilot karisee kuin poliitikon järki.

• Homma toimii

Voit ottaa punaviiniä lasi/päivä kun et syö paljon hiilihydraateja. Kevytlevitteet pois. Ei olutta. Kalan, lihan ym. kanssa salaattia.
      Aamulla ruisleipä ok. Peruna ja pasta täyskieltoon! Paino putoaa optimaaliseksi varmasti.

• täyskielto

Miksi peruna täyskieltoon. Juuri viime viikolla asiantuntija sanoi että perunoita pitää syödä 50 kpl joka päivä ennenkuin niillä on lihottava vaikutus. Tämä siis nimenomaan keitettyjä perunoita. Eri asia on sitten mitä niiden perunoiden kanssa syö...

• aatu

vinkki.Olin 126 kg ja 184 cm mutta rasvaprosenttini pyöri 15 luokassa johtuen voimannnostotaustastani.Olen tiputtanut painon 105 kg marraskuun alusta tähän päivään.Syön pastaa ,perunaa,ruisleipää,riisiä,hedelmiä,välipalapatukoitita,
        paussikeksejä,,vihanneksia jne...MUTTA EN RASVAA!Aamupalalla puuroa,kahvia ja rasvatonta jogurttia,klo 9 kahvi ja paketillinen paussikeksejä,11-12 lounas vihanneksia,kalaa tai kanaa,rasvatonta jauhelihaa,riisillä tai perunalla tai pastalla mutta EI KASTIKKEITA.14-15 Kahvi ja myslipatukka 17-18 kanaa tai kalaa vihanneksilla,EI KASTIKETTA,20-22 täysjyväleipää 2 ja kalkkunaleike 5% juusto.Tiputtelen 100 kg asti.Nyt kehoni rasvat 12,8 joten ei hassumpaa:)Toimii siis!

• 10kg/3kk
        täyskielto kirjoitti:

Miksi peruna täyskieltoon. Juuri viime viikolla asiantuntija sanoi että perunoita pitää syödä 50 kpl joka päivä ennenkuin niillä on lihottava vaikutus. Tämä siis nimenomaan keitettyjä perunoita. Eri asia on sitten mitä niiden perunoiden kanssa syö...

Kokeilin tuossa vuosi sitten jättää kaiken sokerin ja tärkkelyksen eli perunat, ylikeitetyn pastan, keitetyt porkkanat ym. pois.
        Kulinaristina jätin kuitenkin ruokavaliooni parilasillista kuivaa viiniä päivässä ja hyvälaatuisia eli kalliita ja rasvaisia juustoja aika-ajoin.
        Paino putosi 3 kuukaudessa noin 10kg. Voi olla, että olisi pudonnut enemmänkin ilman viiniä, mutta jotain heikkouksiakin pitää jättää, jotta hommaan ei kyllästyisi.
        Itse ainakin vakuutuin, että runsas sokeri ja tärkkelys ovat kuitenkin ne lihoittavimmat tekijät. Paino ei ole myöskään noussut takaisin, kuten aiemmin vähäkalorisissa ym. dieteissä ja terveellisestä ruokavaliosta punkun sekä kohtuullisesti nautittujen hyvien rasvojen kanssa on ollut helppo pitää kiinni.

• kaapo
        aatu kirjoitti:

vinkki.Olin 126 kg ja 184 cm mutta rasvaprosenttini pyöri 15 luokassa johtuen voimannnostotaustastani.Olen tiputtanut painon 105 kg marraskuun alusta tähän päivään.Syön pastaa ,perunaa,ruisleipää,riisiä,hedelmiä,välipalapatukoitita,
        paussikeksejä,,vihanneksia jne...MUTTA EN RASVAA!Aamupalalla puuroa,kahvia ja rasvatonta jogurttia,klo 9 kahvi ja paketillinen paussikeksejä,11-12 lounas vihanneksia,kalaa tai kanaa,rasvatonta jauhelihaa,riisillä tai perunalla tai pastalla mutta EI KASTIKKEITA.14-15 Kahvi ja myslipatukka 17-18 kanaa tai kalaa vihanneksilla,EI KASTIKETTA,20-22 täysjyväleipää 2 ja kalkkunaleike 5% juusto.Tiputtelen 100 kg asti.Nyt kehoni rasvat 12,8 joten ei hassumpaa:)Toimii siis!

systeemillä olen pudottanut 102-88 kg:n TAPANINPÄIVÄSTÄ.

• peruna on pyöreä (lihottava...
        täyskielto kirjoitti:

miksi pitäisi syödä perunaa? Siinä ei varsinkaan näin kevättalvella ole mitään ravintoaineita. Linkistä http://www.fineli.fi/´joka on kansanterveyslaitoksen sivusto, voi jokainen itse käydä hakemassa perunan ravintoarvot, varsinkin keitettynä ja kevättalvella.

• anu
        täyskielto kirjoitti:

nii..mut mites se laihuttava vaikutus?
        Ehkä peruna ei pienissä määrin lihota, Mutta tässä puhuttiin laihduttamisesta. Perunassa on paljon hiilihydraatteja. Eli kannattaa osin siirtyä perunasta esim. riisiin. Vaihtoehto. Tai aterian yhteydessä max 2 pientä perunaa..pari krt viikossa.

• Markit
        10kg/3kk kirjoitti:

Kokeilin tuossa vuosi sitten jättää kaiken sokerin ja tärkkelyksen eli perunat, ylikeitetyn pastan, keitetyt porkkanat ym. pois.
        Kulinaristina jätin kuitenkin ruokavaliooni parilasillista kuivaa viiniä päivässä ja hyvälaatuisia eli kalliita ja rasvaisia juustoja aika-ajoin.
        Paino putosi 3 kuukaudessa noin 10kg. Voi olla, että olisi pudonnut enemmänkin ilman viiniä, mutta jotain heikkouksiakin pitää jättää, jotta hommaan ei kyllästyisi.
        Itse ainakin vakuutuin, että runsas sokeri ja tärkkelys ovat kuitenkin ne lihoittavimmat tekijät. Paino ei ole myöskään noussut takaisin, kuten aiemmin vähäkalorisissa ym. dieteissä ja terveellisestä ruokavaliosta punkun sekä kohtuullisesti nautittujen hyvien rasvojen kanssa on ollut helppo pitää kiinni.

Viime vuoden puolella oli vähän masennusta ja mikään ruoka ei oikein maistunut kuukauteen... melkein ainoana punkku (puolisen pulloa/pvä), rasvaiset juustot (½ - 1 köntsä/pvä) ja viinirypäleet. Paino putos kuukaudessa 5 kg.
        Minunkaan ruokavaliooni ei juurikaan kuulu sokeri, pasta, peruna tai leipä - vain yhtenä tai kahtena päivänä viikossa.
        Kilot eivät ole tulleet takaisin.

• Palaute1
        täyskielto kirjoitti:

Vai että 50 perunaa päivässä lihomatta? Ehkä, jos on joku sadan kilon keijukainen tai sika! Mutta normipainoisena saatikka hoikkana naisena en tosiaan muuta kuin lihoisi viidelläkymmenellä perunalla päivässä!

2 PIENTÄ peruna = n. 100 gr. = 78 kaloria.
        Eli 50 perunaa = 25 x 78 = 1950 kaloria!
        Tällaisena viisikymmentäkiloisena normaalipainoisena naisena minun pitäisi päivittäin liikkua kolme neljä tuntia reipasta liikuntaa, jotta kuluttaisin tuon kaiken!

Hanki tietoa, ennen kuin tulet pätemään tollaisella p*skalla.

• Pöllö

Kevytlevitteitä pitäisi käyttää leivän päällä! Elimistö kaipaa hyviä rasvoja... kannattaa kiinnittää huomiota rasvaprosenttiin, esim. Keiju kevyt on ok.

• Todella
        Palaute1 kirjoitti:

Vai että 50 perunaa päivässä lihomatta? Ehkä, jos on joku sadan kilon keijukainen tai sika! Mutta normipainoisena saatikka hoikkana naisena en tosiaan muuta kuin lihoisi viidelläkymmenellä perunalla päivässä!

2 PIENTÄ peruna = n. 100 gr. = 78 kaloria.
        Eli 50 perunaa = 25 x 78 = 1950 kaloria!
        Tällaisena viisikymmentäkiloisena normaalipainoisena naisena minun pitäisi päivittäin liikkua kolme neljä tuntia reipasta liikuntaa, jotta kuluttaisin tuon kaiken!

Hanki tietoa, ennen kuin tulet pätemään tollaisella p*skalla.

1950 kaloria päivässä ei lihota edes toimistotyötä tekevää naista! Saattaa jopa laihduttaa.
        Oletko niin tyhmä, että luulet ettei kaloreita kulu muulloin kuin harrastaessa liikuntaa.

Nyt osui pilkka omaan nilkkaan ja näytit kaikelle kansalle tyhmyytesi!

• on kyllä

tärkeä osa laihdutusta, muuta uskoisin liikunnan olevanse avaintekijä tässä tilanteessa. Lisää liikuntaa, vaikka juuri kävelyä tai lenkkeilyä niin varmasti paino lähtee laskuun. Pelkällä ruokavalion muutoksella laihduttaminen on muutenkin melko epäterveellistä ja menetetyt kilot tulevat herkästi dietin loputtua takaisin. Punaviinissä on kyllä ihan kivasti energiaa, eli ei sitä laihduttamistapauksessa kannata pullotolkulla juoda, mutta ei tarvitse kokonaan luopuakaan.

• paikkaansa

Liikunta ei todellakaan kaikilla pudota painoa. Itse lihoin kolmisen kiloa kun aloin liikkumaan ja ne kilot ovat näemmä tulleet jäädäkseen koska en ole laihtunut vaikken enää liiku ja syön armottoman vähän. Kun liikkuu niin lihakset kasvaa, paino nousee, vanhat vaatteet ei mahdu päälle. Eli liikunta on kyllä suoraan sanottuna ihan p**seestä laihduttajalle.

• päin

Liikunta on terveellistä koko kropalle ja hyvä laihdutuksen lisä, mutta ruokavalio on laihdutuksen avaintekijä.
        Ihminen pystyy laihtumaan oikeaa ruokavaliota noudattaen vaíkkei liikkuisi ollenkaan, mutta jos ruokavalio on pielessä, niin liikkumalla ei laihdu aikuinen ihminen.

• Bullo

Minulla on täysin sama ongelma. Paitsi että juon valkoviiniäkin. Syön mielestäni aika vähän, mutta paino se ei putoa...

• ei putoa , niin

Eipä putoa paino, VAIKKA syön tervelllisesti 5 krt/pvä ja vähän kerrallaan, kuten terveysoppineet suosittelevat, MUTTA, MUTTA, ne viikonlopun juomat; saunakaljat pe-la, viinaa vischyä pe ja la. Punkkuakin ruualla joskus. Viikolla ei mitään viinaksia, töissä täytyy nääs käydä. Ei putoa paino ei. Samassa lukemassa on ollut. Painoa on kertynyt juomien myötä v. 1998 tähän päivään yli 10 kg lisää. Ennen en ottanut alkoa noin paljoa ja kävin kuntosalilla. Nyt sauvakävelen 1 h 20 min/pvä työmatkat, ei salilla käyntiä (laiskuus, muutin; ei kavereita, miesheni ei ole kiinnostunut). MOTIIVI on kuitenkin se tärkein asia. Ensin kimmoke, kun katsoo alasti itseään kokovartalopeilistä ja sitten motiivi ja palkinto itselle (esim. uudet housut). Entinen tuumakokoni oli 32 ja nyt se on 34. Kyllä suututtaa - olen siis luuseri !! Pitäs rajoitaa alkon tuotteita - tiedän. Kuinka ottaa "sopivasti ja oikein" ??

• sjhkjcld-do

Eikös se oo niin että silloin kun kroppa polttaa alkoholia, niin silloin ei polteta rasvaa, eli just siksihän se ne pienetkin alkoholimäärät vaikuttaa... se on joko tai :)

• kalorit

-tutustu kaloreihin
      -kuluta enemmän kuin syöt
      -voit nauttia punaviiniä

"ravintoterapeutit" kehoittavat syömään niin ja niin
      monta ateriaa päivässä ? sehän opettaa vatsan vaa-
      timaan ruokaa säännöllisesti

itse syön kun on nälkä 178/64

• onkelmia

on opittu refleksi. Jos syö viisi kertaa päivässä, on veren sokeri koko ajan järkevissä pujitteissa: ei ole sokeri- tai paremminkin hiilihydrattihumalaa,mutta ei ole päänsärkyja sokeripuuttestakaan. Elimistö oppii oikean rytmin mukaiset näläntunteet ja sen, ettäaterian jälkeen ei ole nälkä, mikä tapahtuu satunnaisella suursyöntirytmillä.

Tuohon alkuperäisen kysyjän ongelmaan:painosi ei nyt siis putoa. JOtakin kaloripitoista sieltä olisi saatava pois, jos et ala tehdä puolen tunnin tai tunnin lenkkiä päivittäin. Se voisi olla ruyoasta, mutta helpointa se olisi viinistä. Kn ei ole vähäkalorista viiniä, se olisi otettava määrästä.
        Käytännön neuvo: jos varasi ovat rajalliset, siirry kalliimpaan viiniin. Nautit paremmin mutta vähemmin.
        Jos raha ei ole ongelma, ala käydä ravintolassa, joka on kaukana. Saat sen liikunnan.
        Yleisin tapa: osta vähemmän. Teet hankintapäätöksen alkossa ja selvin päin (toivon). Osta silloin vähemmän tai muuta kulkureittiäsi niin, ettet tule alkoon vanhalla rutiinilla esim päivittäin.
        jos saisit viinistä puolet pois, asia olisi ok.

• avainsana

on, että kuluttaa enemmän kuin syö niin paino putoaa ! ite tiputin 23 kg. sillä että rupesin liikkumaan . kolme kertaa viikossa uimaan ja kävellen töihin, juon viinaa ja syön kuten ennekin ... eli töppöstä toisen eteen, tavalla tai toisella niin kilot karisee ...

• jussi :)

Vinkki laihduttamiseen !

Käykää ostamassa R-kioskilta tai Tiimarista keskikokoinen ilmapallo, ja kumiliikkeestä n.0.5m pituinen ohut(3mm)silikoniletku. Kiinnittäkää letku ilmapallon suuaukkoon teipillä tms. mahdollisimman tiiviiksi. Pitäkää letkun vapaa pää sormien välissä, ja nielaiskaa letkuun kiinnitetty pallo. Ottakaa pyöräkellarista haettu polkupyörän pumppu ja kiinnittäkää letkun vapaa pää pumppuun. Pumpatkaa kunnes tulee kylläinen olo. Nielaiskaa loppu letku.
        No hei älkää kokeilko tätä kotona... Itse olen pudottanut painoa alkuvuodesta 5kg tekemättä oikeastaan mitään. Iltamässyt pois, ainoastaan mehuja ja hedelmiä. Ei pizzaa, ei makkaraa, ei lihaa. Ruoaksi salaatteja (oma mielikuvitus) ja broileria, pastaa ym. kevyttä. Joskus sorrun makeaan, mutta siihenkin nälkään kelpaa hyvin kuivatut hedelmäsekoitukset ym. patukat. Kun pikitiet kuivuvat ja saan rullaluistimet jalkaan niin sitten alkaa todellinen laihdutus. 188cm 96kg.

• paino tipu
        jussi :) kirjoitti:

Vinkki laihduttamiseen !

Käykää ostamassa R-kioskilta tai Tiimarista keskikokoinen ilmapallo, ja kumiliikkeestä n.0.5m pituinen ohut(3mm)silikoniletku. Kiinnittäkää letku ilmapallon suuaukkoon teipillä tms. mahdollisimman tiiviiksi. Pitäkää letkun vapaa pää sormien välissä, ja nielaiskaa letkuun kiinnitetty pallo. Ottakaa pyöräkellarista haettu polkupyörän pumppu ja kiinnittäkää letkun vapaa pää pumppuun. Pumpatkaa kunnes tulee kylläinen olo. Nielaiskaa loppu letku.
        No hei älkää kokeilko tätä kotona... Itse olen pudottanut painoa alkuvuodesta 5kg tekemättä oikeastaan mitään. Iltamässyt pois, ainoastaan mehuja ja hedelmiä. Ei pizzaa, ei makkaraa, ei lihaa. Ruoaksi salaatteja (oma mielikuvitus) ja broileria, pastaa ym. kevyttä. Joskus sorrun makeaan, mutta siihenkin nälkään kelpaa hyvin kuivatut hedelmäsekoitukset ym. patukat. Kun pikitiet kuivuvat ja saan rullaluistimet jalkaan niin sitten alkaa todellinen laihdutus. 188cm 96kg.

niin että eihän se paino tipu jos ei liiku ollenkaan... daa. se, että syöt kevyesti vaikuttaa vaan siihen, ettei tuu hirveästi lihottua. jepjep.

• käsi
        jussi :) kirjoitti:

Vinkki laihduttamiseen !

kun leijailit vastaan eilen. Kuinka korkeella pallollas kävit?

• mastesa

Itte pidän myös punkusta ja myös oluesta mutta sallin sen vain ku oon urheillu ,olen aktiivi kuntoilija ja nautin ruokajuomat lähes päivittäin.

• tietoa ja tuskaa

Oluessa on 40 kcal/ 100g
      Punaviinissä 70 kcal/100g
      Viina (kirkas) 220 kcal

ELI:
      Pitkä olut (0,5l)=200 kaloria
      Pullo Punaviiniä (0,75 l)= 525 kcal
      pullo kossua (0,5 l)= 1100 kcal

Tiedot: fineli.fi

• rtsbsetb

Vertailu on ehkä totuudenmukaisempi, jos suhteutetaan eri alkoholilaadut toisiinsa järkevästi ja puhutaan ravintola-annoksista, jotka ovat vertailukelpoisia keskenään:

Olut (0,33 l) = 132 kcal
        Punaviini (0,12 l) = 84 kcal
        Kossu (0,04 l) = 88 kcal

Kossupaukku juodaan yleensä jonkin lantringin kanssa ja senkin kalorit pitää tietysti huomioida. Mutta esim. Vissyssä ei taida olla kauheasti kaloreita?

• Pöllö

Hei!
      Syöthän tarpeeksi? Itse kuvittelin syömällä tosi vähän, mutta koska söin vain kerran/pari kertaa päivässä (vaikkakin salaattia/keittoa ja sit pari ruisleipäpalaa) niin ruoka-annokset taisivat olla melko suuria ja toisaalta elimistö taisi käydä enemmänkin säästöliekillä. Kannattaa syödä paljon hedelmiä välipaloina. Ruoan pitäisi myös olla terveellistä, lautasmalli auttaa siinä. Liikunta on hyvä tuki! Alkoholi on laihduttajalle paha kaveri...

• Karppaaja

Olen laihtunut 10 kuukaudessa yli 20 kiloa, ja koko ajan olen juonut punaviiniä säännöllisesti. Ruuan kanssa lasin varmaan lähes joka päivä. Ja joinain päivinä useampia laseja.

En väitä että tämä on terveellistä, mutta laihtunut olen ja tunnen itseni terveeksi ja hyvinvoivaksi.

Dieettini on ollut hiilihydraattitietoinen, eli olen vähentänyt rajusti tärkkelyksiä, sokeria ja jättänyt jauhot lähes kokonaan pois.

Ja juonut sitä punkkua. Ja laihtunut.

Että käy se näinkin.

• Hoikkis

Minä painiskelin saman ongelman kanssa pitkään.N. 9 kiloa ylimääräistä joka ei tippunut runsaasta liikkumisesta ja kevyestä ruokavaliosta huolimatta. En ole riskimittareiden mukaan runsaasti juova, mutta hyvä punaviini ja saunan jälkeiset joka iltaiset 1-2 lightsiideriä otin. Lopulta ajattelin että nyt kokeilen viimeisen keinon ja vietin tipattoman tammikuun ja oikeastaan sen jälkeenkin punaviini ja siideri jäi todella vähille. Ja ihanaa, kolmen kuukauden jälkeen olen hoikistunut reilustí, turvotus poissa ja olen kohta ihannemitoissani!Vaikeaa oli tammikuu, mutta mietin jatkuvasti miksi piti ottaa alkolia ja niin sille ei löytynyt useimmiten järkevää syytä. Tuskin palaan entiseen lipittelyyn, nautin liian paljon hoikkana olemisesta ja keinot rentoutua, iloita olen löytänyt muusta kuin alkoholista.Kokeile!!!

• taikatalvi-03

Aina kuulee tällasia väittelyitä hiilihydraatit vastaan rasva. Toiset laihtuu vähentämällä rasvaa, toiset vähentämällä hiilihydraatteja. Eli jos fakta on se, että molemmilla laihtuu niin turha kai siitä on tapella että kumpi on parempi tapa. Ehkä onkin niin ettei kaikille sovi sama tapa, kaikkien kropat toimii kuitenkin himpun verran erilailla. Pitää vaan kokeilla kunnes löytää itselle parhaimman tavan! Muutenkin on vähän turhaa noudattaa tarkkoja suosituksia ja kattoa jostain kirjasta että kuinka paljon ja mitä voi syödä. Jos pysähtyy kuuntelemaan kroppaansa niin kyllä sitä ihminen tietää milloin syö liikaa.

Ja voisko olla niin että ne jotka lihovat hiilihydraattipitoisesta ruuasta, lihovat myös alkoholista? Kun itse en huomaa alkoholin lihottavaa vaikutusta, enkä muutenkaan liho vaikka kuinka vetäisin leipää, pastaa ja sokeria JOS en samanaikaisesti syö rasvaa. Eli minulla ainakin se lihottava "juttu" näyttää olevan se kun yhdistää hiilihydraatteihin rasvan.. Rasvaisesta ruuasta ja lihasta mulle tulee "tukkoinen" ja väsynyt olo ja kun oon yrittäny jättää hiilihydraatit pois; päätä särkee, huimaa, ajatus ei kulje, oksettaa ja muutenkin suoraansanottuna aivan hirveä olo..

• Hoikkis
        taikatalvi-03 kirjoitti:

Aina kuulee tällasia väittelyitä hiilihydraatit vastaan rasva. Toiset laihtuu vähentämällä rasvaa, toiset vähentämällä hiilihydraatteja. Eli jos fakta on se, että molemmilla laihtuu niin turha kai siitä on tapella että kumpi on parempi tapa. Ehkä onkin niin ettei kaikille sovi sama tapa, kaikkien kropat toimii kuitenkin himpun verran erilailla. Pitää vaan kokeilla kunnes löytää itselle parhaimman tavan! Muutenkin on vähän turhaa noudattaa tarkkoja suosituksia ja kattoa jostain kirjasta että kuinka paljon ja mitä voi syödä. Jos pysähtyy kuuntelemaan kroppaansa niin kyllä sitä ihminen tietää milloin syö liikaa.

Ja voisko olla niin että ne jotka lihovat hiilihydraattipitoisesta ruuasta, lihovat myös alkoholista? Kun itse en huomaa alkoholin lihottavaa vaikutusta, enkä muutenkaan liho vaikka kuinka vetäisin leipää, pastaa ja sokeria JOS en samanaikaisesti syö rasvaa. Eli minulla ainakin se lihottava "juttu" näyttää olevan se kun yhdistää hiilihydraatteihin rasvan.. Rasvaisesta ruuasta ja lihasta mulle tulee "tukkoinen" ja väsynyt olo ja kun oon yrittäny jättää hiilihydraatit pois; päätä särkee, huimaa, ajatus ei kulje, oksettaa ja muutenkin suoraansanottuna aivan hirveä olo..

Niin, jäipä kertomatta että allekirjoittaneella on todettu aikoja sitten latentti diabetes eli edeltävä viestittäjä on oikeassa että joku lihoo hiilareista,joku rasvasta helpommin. Allekirjoittaneen kohdalla se pommi on hiilarit, koska insuliini ei pelaa niinkuin pitää.

• Neea

Missä proteiini? Missä hyvät rasvat? Eihän tuolla menolla tietenkään laihdu.

• viikossa

En nyt jaksa lukea muita viestejä, ehkä joku muukin on jo vastannut saman, mutta viimeisimmässä Kunto plus lehdessä oli juttu, että 3 lasia viikossa on eduksi painonhallinnalle ja 4 lasia viikossa on liikaa.

• Kokemusta on...

No eipä oo mikään ihme!! Jos litkit punaviiniä PALJON, etkä liiku juuri ollenkaan..ei oo ihme ettei paino putoa!!!

• tttthhhh

itse yritän laihduttaa liikunnalla ja terveellisemmällä ruokavaliolla mutta ei ikinä oikein onnistu. ja aina kun olen juhlimassa niin aina seuraavana päivänä kiloja karissu..kokeilin kesällä olla vähän niinkuin kalja paastolla ja se onnistui,kiloja hkg neljässä päivässä!ei se alkoholi lihota vaaan se syöminen..olkaa parin päivän viinipaastolla silleen et syötte pari juusto palaa vain sen aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2273
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      304
      1234
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      949
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      915
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      716
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      673
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe