Olen menossa poistattamaan yhden hampaan joka on tulla alhaalla toisiksi viimeinen(se on pilalla särkee vaan)nyt kysyisin onko teiltä keltään otettu hammasta pois ja sattuuko se ja entä sen poiston jälkeen, sinnehän jää monttu, kivaa kun 30 kymppisenä ei ole hampaita suussa.
onko keltään
16
5295
Vastaukset
- viedään
Juurihoidettiin ja särkee, särkee vaan. Tilalle tulee implanttihammas. En usko että olet ainoa maailmassa. Jos hampaan puuttuminen häiritsee pahasti, hanki tilalle tekari...
- kysynpä
Milloin sun implanttihammas istutetaan?
Kustannukset? Laitetaanko alulle samalla kertaa poiston kanssa, vai saatko jonkin väliaikaisen ratkaisun siksi aikaa ja jos saat, niin millaisen? - ...
kysynpä kirjoitti:
Milloin sun implanttihammas istutetaan?
Kustannukset? Laitetaanko alulle samalla kertaa poiston kanssa, vai saatko jonkin väliaikaisen ratkaisun siksi aikaa ja jos saat, niin millaisen?poistetaan toukokuun alussa, ellen saa aikaisemmin peruutusaikaa. Ensin valetaan hampaasta muotti, sitten hammaslääkäri tekee väliaikaisen sillan, jonka saa nopsaan suuhun poiston jälkeen. Puolisen vuotta odotellaan implanttia. Kustannukset n. 1000 eukkaa, yksityisellä n.2000 eukkaa...
- kysynpä
... kirjoitti:
poistetaan toukokuun alussa, ellen saa aikaisemmin peruutusaikaa. Ensin valetaan hampaasta muotti, sitten hammaslääkäri tekee väliaikaisen sillan, jonka saa nopsaan suuhun poiston jälkeen. Puolisen vuotta odotellaan implanttia. Kustannukset n. 1000 eukkaa, yksityisellä n.2000 eukkaa...
Joutuuko väliaikasen sillan vuoksi hiomaan vierushampaita, jotta silta saadaan kiinni. Ei siis paljon, mutta lovet kenties? Oliko mitään puhetta siitä?
- ...
kysynpä kirjoitti:
Joutuuko väliaikasen sillan vuoksi hiomaan vierushampaita, jotta silta saadaan kiinni. Ei siis paljon, mutta lovet kenties? Oliko mitään puhetta siitä?
Siis ei kai pidä hioa, ainaskaan paljoa koska on todella "kevyt" ratkaisu, helposti irrotettava, jne. Sulla huomattavasti pareempi tilanne, koska mun hammas toinen yläetuhammas, sulla takana lähes näkymättömissä. Edessä "loistava" sinkkukesä...Mut ei maailma siihen kaadu! Tsemppiä!
- ...
... kirjoitti:
Siis ei kai pidä hioa, ainaskaan paljoa koska on todella "kevyt" ratkaisu, helposti irrotettava, jne. Sulla huomattavasti pareempi tilanne, koska mun hammas toinen yläetuhammas, sulla takana lähes näkymättömissä. Edessä "loistava" sinkkukesä...Mut ei maailma siihen kaadu! Tsemppiä!
Ja oon 25-vuotias nainen!Ja kaikki muut hampaat täysin terveitä, kaksi 6-vuotiaana paikattua takahammasta. Joskus vaan käy kakka mäihä hampaitten kanssa...
- miksi...
... kirjoitti:
Ja oon 25-vuotias nainen!Ja kaikki muut hampaat täysin terveitä, kaksi 6-vuotiaana paikattua takahammasta. Joskus vaan käy kakka mäihä hampaitten kanssa...
Tuliko siihen joku tapaturma vai miksi noin paha tilanne, ettei juurihoitokaan auta?
- poistettu on
Jos puudutetaan kunnolla, niin ei satu, muuten kyllä sattuu. Poiston jälkeen ota särkylääkettä, niin ei tule kipua ollenkaan.
- Yksi..
Hammas poistetaan,ni ihan hyvin ilman sitäkin pärjää..onhan sitä suussa silti(jos yksi puuttuu) 31(jos viisurit) tai 27 (ilman viisureita)hammasta.Ja vielä noin takaa..kukaan ei huomaa,että se puuttuu.Aluksi tietenkin hankalaa syödessä, ennen kuin siihen tottuu.
Ei hampaan poisto satu,kun puudutetaan eli jos tuntuu jotakin kannattaa mainita lääkärille..pudutetta saa aina lisättyä. - hammaskeiju
Minulta vietiin seitsemän hammasta ennen elinsiirtoleikkausta, infektioriskin vuoksi. Vuosiin en kaivannut mitään tilalle. Nyt on alaproteesi ja ylhäällä neljän hampaan posliinikruunut. Pärjäät varmaan hyvin ilman tuota hammastakin. Ikäväähän se hampaanpoisto aina on ja hetken siinä on kolo, kunnes ikenet vetäytyvät. Onneksi suussa olevat haavat paranevat nopeasti. Pääset ainakin tuosta hammassärystä eroon, ei sekään mukavaa ole. Tsemppiä hampaan poistoon.
- ...
Minulta on poistettu 4 tervettä hammasta helmikuussa oikomisen aloittamisen vuoksi. Kyseessä oli 4. hampaat. Kerrallaan vietiin kaksi hammasta samalta puolelta.
Poistaminen ei satu varsinaisesti, mutta tuntuu ilkeältä kun hammasta väännetään eri suuntiin ja suun pitää olla auki kauan.
Poistoa ennen otin hammaslääkärissä kipulääkkeen, koska ensimmäisellä kerralla puudutus poistui sen verran nopsaan, että ehti särkeä ennenkuin otettu tabletti vaikutti kipuun.
Poiston jälkeen kaksi tuntia syömättä ja juomatta. Lisäksi 15 minuutin välein vaihdettiin suussa painesidettä (= steriili sideharsomytty, jota purtiin tiukasti tulleeseen kuoppaan).
Pari päivää liikunta ja saunakielto.
Reijät ikenissä ovat parantuneet hyvin. niihin kertyy kyllä ruokaa ja töhnää, jotka pitää poistaa varovasti.
Hammaslääkäri pystyy kyllä arvioimaan, kannattaako sinun hankkia tekohammas tilalle. On mahdollista että poistettu hammas vaikuttaa purentaan ja jäljellä olevat hampaat kärsivät tilanteesta ja siirtyvät/löystyvät. - rzf
Vuosien varrella on 14 hammasta lähtenyt. Parhaimmillaan otettiin kolme kerralla.
Harmittaa eniten, että poistetut hampaat on kaikki olleet takahampaita. Nyt joutuu syömään kuin pupujussi etuhampailla eikä se ole kovin helppoa. Vieläkin menee syömiseen aikaa ja kaiken huipuksi tulee tulee nivelet kipeiksi. - tilalle mitään
rzf kirjoitti:
Vuosien varrella on 14 hammasta lähtenyt. Parhaimmillaan otettiin kolme kerralla.
Harmittaa eniten, että poistetut hampaat on kaikki olleet takahampaita. Nyt joutuu syömään kuin pupujussi etuhampailla eikä se ole kovin helppoa. Vieläkin menee syömiseen aikaa ja kaiken huipuksi tulee tulee nivelet kipeiksi.Minulta vietiin äskettäin alaleuan 5 6 aikaisemmin olin menettänyt 7 eli siellä on vähän tyhjää nyt, ennen poistoa olin päättänyt että täytyy saada tilalle imlantit, mutta nyt kun olen tottunut en ole enää niin varma. Toisella puolella on täysi varustu että pystyy pureskelemaan. On varotettu että purenta menee sekaisin jos ei tilalle tule mitään, mutta tarviikohan todella olla symmetrisesti hammasvarustettu?
- rzf
tilalle mitään kirjoitti:
Minulta vietiin äskettäin alaleuan 5 6 aikaisemmin olin menettänyt 7 eli siellä on vähän tyhjää nyt, ennen poistoa olin päättänyt että täytyy saada tilalle imlantit, mutta nyt kun olen tottunut en ole enää niin varma. Toisella puolella on täysi varustu että pystyy pureskelemaan. On varotettu että purenta menee sekaisin jos ei tilalle tule mitään, mutta tarviikohan todella olla symmetrisesti hammasvarustettu?
Kyllähän sitä tottuu vähän kaikkeen. Onhan paljon ihmisiä, joilla ei ole yhtään hammasta eikä proteeseja! Ei nekään tiettävästi nälkään kuole.
Itseäni kiusaa lähinnä tuo syömisen vaikeus ja siihen liittyvät nivel ja lihaskivut. Etuhampaat on aikalailla kuluneet, koska ovat nyt kovasti liiaksi mukana syömisessä. Se oliskin ollut parempi, että edestä olisi lähtenyt ja ihmettelenkin vähän niitä jotka surevat menetettyjä etuhampaita. Tai jos ajattelee hampaita jonain koruina, jotka luoja on antanut niin sitten voi surra, mutta omasta mielestäni hampaat on tarkoitettu syömiseen ja pelkillä etuhampailla se on tosi vaikeaa!
Kiusa on itsellä vielä sen verran pieni, että mihinkään kalliisiin remontteihin en ole suunnitellut ryhtyväni. Tilannekin on nyt täysin symmetrinen eli ylhäältä puuttuu molemmilta puolilta 6,7 ja 8 ja alhaalta 5,6,7 ja 8. Oikean alanelosen juuri on viime tarkastuksessa todettu aika huonoksi, mutta vielä en antanut poistaa sitä. Hammaslääkäri sanoi, että ei se enää montaa vuotta kestä.
- hammaspeikko paholainen
Multa poistettiin pari vuotta sitten alhaalta myös hammas taitaa olla samasta kohtaa kuin sinunkin. Ihan hyvin olen pärjännyt eikä se monttu ole siellä paljon hiastanut. Juurihoitoakin tietysti kannattaa kysyä, mutta yksityisellä aika kallista. Mulle tehdään 2 hampaaseen juurihoito, toinen on jo aloitettu niin kustannusarvio oli n. 400 euroa ja hampaan poisto n. 65-70 euroa yksityisellä.
Minulta ei saatu revittyä sitä hammasta vaan se piti porata pois, mutta hyvät särkylääkkeet sain ja niillä selvisin ihan hyvin. Nyt on sitten koko purukalusto remontissa, 2 juurihoitoa, yks takahammas poistetaan ja sitten muutamat paikkaukset. No sittenpähän on purukalusto taas kunnossa! - Ylhäältä kaikki pois
Ei se tunnu missään. Rohkeasti vaan lääkäriin. Minulta poistettiin ylhäältä samalla kertaa 12 risaa hammasta enkä tiennyt mitään. Nyt on tilalla proteesi. Yhden poisto on pikku juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358