Turvonneet, kipeät kaularauhaset jne.

Nainen36

Mahtaisiko joku samanlaisista oireista kärsivä jo tietää diagnoosin, on aika turhauttavaa kun kolmen lääkärin jälkeenkään en ole saanut diagnoosia! Saisi edes uusia näkökulmia, vaikka jokaisen diagnoosi on tietenkin henkilökohtainen.

Eli kaulassa ylhäällä on rauhaset todella kipeät ja turvonneet. Ensin oikea puoli, nyt vasen. Turvotusta, kuumotusta, valtavan kipeä kaula, jatkuvia rytmihäiriöitä, kuumetta ei juurikaan. Antibioottikuuri vei tulehduksen ja kuumotuksen, mutta jätti möykyn tunteen kurkkuun, jokin painaa henkitorvea, "kuristava" tunne. Erittäin sitkeää limaa on myös koko ajan.

Alempana kaulassa myös nuljuaa imusolmuke.

Rankkaa väsymystä on myös, vapinaa ja yleistä heikkouden tunnetta. Vatsakipujakin jonkin verran.

Nyt otettiin kilpirauhaskokeet kun oireita siihen suuntaan on ollut voimakkaina jo vuosia.

Mutta tämä kipu on ylempänä kaulassa kuin kilpirauhaset.

Onko kellään tietoa mitä ihmettä tämä voisi olla?

Homekin on käynyt mielessä, kun asun tosi vanhassa talossa. Mutta homeen hajua ei ole.

Alkaa turhauttaa kun lääkärit eivät tunnu tietävän mikä mua vaivaa... ja olo on paska.

13

30155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markku.S

Kolme lääkäriä asialla eikä tietoa ymmärrystä kaiken koulutuksenkaan jälkeen,ja joku vielä puolustaa näitä arvon lääkäreita.Vaan asiaan,kyseessä vanha krooninen ns.angiinavaiva,jossa imusolmukkeet turpoaa(tulehdus päällä)aiheuttaen mm.sydänmuljahtelut aivojen verenkierron häiriöt sekä kurkun tukot.Kansankielellä vaiva tunnetaan ns.pesäketautina joka ulottaa etävaikutuksia heikoille elinaluelle.Mulkosan kuuri nyt ainaskin paikallaan.

• Heh heh.

Takuuvarmasti nuo oireet heti yhdistetään mahdolliseen tulehdustilaan, joten hänellä se on tarkastettu. Kysyjä korjatkoon, jos olen väärässä.
        Pesäketauti? Hmmm...

• alldays

kyl se on syöpä!heti lekurille

• Kalle.

Tutulla tuolloin n. 50-vee naisella oli diagnosoitu kilpirauhasen yliaktiivisuus. Hänellä oli sydämen rytmivaivoja, käsittääkseni kohonnut pulssi, ja hermotkin tosi kireällä.
      Kunnossa on ainakin tältä osin. Täytynee Sinun vaan odotella kilpirauhasen tuloksia.

• Julma-Iita

Heippa!

Mulla on aivan samat oireet kun sulla mut lisäksi joka iltaista palelua ja pientä lämpöä 37,5 astetta,nytkin kaula tuntuu paksulta ja kuristavalta ja imusolmukkeet muljahtelee ja on suurentuneet...mä juoksen myös lekurista toiseen,tuloksetta! Mulla kyllä diagnosoitiin kilpirauhaskyhmy eli vanhan kansan mukaan myrkkystruuma ja sitä nyt tarkkaillaan,mutta tää tunne on kamala kun tuntuu et joku kuristais kurkusta koko ajan ja rauhaset niin kipiät ettei pää taivu! Ens kuun lopulla mulla on taas ultra ääni kaulasta ja pyydän samalla ohutneula näytteiden ottoa vaikka pelkäänkin mikä tulos sieltä vois tulla! Et ole todellakaan yksin! Voimia sulle ja juokse vaan niissä lääkäreissä ehkä sieltä joskus joku tietää jotain ja tekee asialle jotain! Tsemppiä ja aurinkoista kevättä sulle ja muille samoista oireista kärsiville!

• pippurisi

Todennäköisimmältä tuntuisi struuma, joka tuntuu kaulalla turvotuksen tunteena ja aiheuttaa myös paineen tunnetta siellä. Kannattaa näyte otattaa. Mukavaa se ei ole, mutta vastauksia kysymyksiin ainakin saa. Sydämen tykytykset ja muut aiemmin kerrotut oireet viittaa kyllä suuresti kilpirauhasongelmiin..

• rapu36

saitko selville, mikä vaivaa? Tuntuu tutulta nuo oireet

• Samasta kärsivä

Kärsin samanlaisesta oireesta. Joko selvisi?

• mauzz

samat oireet mullakin, heräsin aamulla niin toinen puoli kaulasta ihan kipeä ja varsinkin se muljahteleva kohta.
        Kirjoitit ekassa viestissäsi home-epäilyistäsi, ja mulla on tällä hetkellä sama tilanne ;
        lapsella toistuvia hengitystieinfektioita ja yskä kohta 3kk (ollaan asuttu 6kk tässä talossa,ennen kaikki ihan terveitä...) , mulla vaivaa korvat, lisäksi mulla ja miehellä krooninen nuha jo monta kk, sekä selvittämätön ihottuma kädessä..
        lasta käynyt näyttämässä jo 4 kertaa lääkärille, viimeisin kerta TAYSsissa, sieltä sanottiin että kannattaa home-asia ehdottomasti tutkia eli voi hyvinkin aiheuttaa nämä ongelmat.
        soitin vuokranantajalle joka suostui tekemään ainoastaan kosteusmittaukset jotka olivat kunnossa.
        maanantaina siis lapsen epikriisin kanssa soittamaan kaupungin terv.viranom. , jotka ovat nyt jo velvollisia käsittääkseni mittaamaan homearvot...
        että silleen täälläpäin...

• tarkkana ny!

saanen muistuttaa, että homeen ei tarvi haista ollakseen todellista. koiran nenällä ehkä pystyt ihmisnenään hajuttomat homeet haistamaan. ei muuta kun talo testiin!

• Kylmät kädet

" Alkaa turhauttaa kun lääkärit eivät tunnu tietävän mikä mua vaivaa... "

Juuri tuon takia itse en mene lääkäriin vasta kun sitten, kun en enää sinne omin avuin pääsekään. Eli en missään tapauksissa.

Syödessä valtavasti paisuva patti kaulalla
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10737556

• Kamala vaiva

Minä olen kärsinyt nyt 2 viikkoa,illalla nukkumaan mennessä ei ollut mitään ja aamulla kaula oli punainen kilpirauhasen kohdasta,luulin ensin ,että jokin elukka on purru (hämähäkki kun muuta en löytänyt.)Kortisoonii olen syönyt 2 viikoa ,ei auta ja lopetan sen . Ainoa mitä keksittiin lääkärin kanssa on sieni allergia.En ole koskaan sienistä kipeäksi tullut mutta nyt kokeilin D vitamiinia joka on valmistettu
      Tyrnistä ja osterivinokkaasta.Eli jompi kumpi tai kummatkin.Kokoajan on sellainen olo kun kuristettaisiin.Nyt kokeilen ruokavaliolla,eli mustikka,vadelmakeittoa ja kaikkea kevyttä,että saan elimistön puhtaaksi kaikesta.Jos Sinulla on jotain tälläistä ,kokeiles sinäkin .Tosin aika rankkaa,mut jos auttaisi.

• sydän

Pusutauti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe