Miehen pituus?

*ZIP*

Vaikuttaako miehen pituus teidän suhteeseenne mieheen? Esim. jos olette itse 170 cm ja mies 171 tai vaikka 167?

Miten paljon yleensä ulkonäkö merkitsee miehessä treffeillä?

143

21711

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen1966

      Musta on ainakin ihan kauheata, jos mies on naista pienempi! Itse olen niin lyhyt (158 cm), että jos minua pienempiä miehiä on niin huh.

      Kyllä miehen tulee olla naista pidempi tai edes saman pituinen, mutta nämä asiat on makuasioita. Toista pituus ei haittaa, minua se kyllä haittaisi jos näin olisi. Minä olenkin aina pitänyt pitkistä miehistä :) mutta kaikki miehet onneksi ovatkin minua pidempiä eikä se suuri pituuserokaan ole ollut ongelma :)

      • koettu_asia

        Kuinka vaan muuten! Mutta tanssikaveri mieluummin jokseenkin saman kokoinen.
        Ei se nyt ihan sentistä kahdesta ole kiinni,mutta samaa kokoluokkaa pitää olla.
        Saman kokoisen kanssa on ylivoimaisesti paras tanssia.


    • ei haittaa

      mä olen lähes 180 cm, ja mulla on ollut kaiken pituisia poikaystäviä. Pituudella ei ole mitään väliä. Hauskoja ja tylsiä on ollut kummissakin sorteissa. Kerrottakoon että ehdottomasti suurimunaisin näistä kaikista oli minua 3 senttiä lyhyempi kundi joka oli muutenkin tosi nami. Kaikki riippuu sun omasta asenteesta, muilla ei pitäis olla asiaan mitään sanomista.

    • bilehile

      oon itse 168 pitkä ja yksi miehen kriteeri mulle on että on vähintään 178cm pitkä.

      • Mona

        Mä en kyllä voisi itse olla samanpituisen tai ainakaan lyhyemmän miehen kanssa. Olen itse 162 ja mieheni melkeen 190, että se on hyvä ero. mies näyttää mieheltä vielä silloinkin kun itselläni on korkkarit jalassa... makukysymys!


      • tiina
        Mona kirjoitti:

        Mä en kyllä voisi itse olla samanpituisen tai ainakaan lyhyemmän miehen kanssa. Olen itse 162 ja mieheni melkeen 190, että se on hyvä ero. mies näyttää mieheltä vielä silloinkin kun itselläni on korkkarit jalassa... makukysymys!

        Mä olin ennen sitä mieltä, että koska olen itse lyhyt (160 cm), niin miehen pituus ei ole ollut ratkaisevaa koska tosiaan melkein kaikki nyt mua pidempiä ovat. Noh, joskus seurustelin alle 170 cm pituisen miehen kanssa ja täytyy jälkeenpäin sanoa, että ei se oikein miehen mittainen ollut (missään mielessä). Tosin suhde ei tuohon pituuteen kaatunut. Mutta jatkossa toivon kyllä löytäväni miehen kokoisen miehen. Nähtäväksi jää, löytyykö ja minkä mittainen :)


      • Olen itsekin maalta
        tiina kirjoitti:

        Mä olin ennen sitä mieltä, että koska olen itse lyhyt (160 cm), niin miehen pituus ei ole ollut ratkaisevaa koska tosiaan melkein kaikki nyt mua pidempiä ovat. Noh, joskus seurustelin alle 170 cm pituisen miehen kanssa ja täytyy jälkeenpäin sanoa, että ei se oikein miehen mittainen ollut (missään mielessä). Tosin suhde ei tuohon pituuteen kaatunut. Mutta jatkossa toivon kyllä löytäväni miehen kokoisen miehen. Nähtäväksi jää, löytyykö ja minkä mittainen :)

        Tuo fraasi "miehen tulee olla miehenmittainen" tuntuu toistuvan usein tällä palstalla naisten puolelta. Kun nyt itsekin sanoit että olet naiseksi lyhyt, niin voitko kertoa mikä on "naisenmittainen" entä miellätkö itsesi sellaiseksi? Ymmärtääkseni miesten keski pituus on noin 177cm ja naistenyleisesti ilmoitytama "miehenmitta" on alkaen 180cm. Saman logiikan mukaan "naisenmittaisen" kuuluisi olla vähintään 171cm eli tuo naisten keskipituus (168cm?) 3cm.


    • sikke

      Pituus on melko tärkeä kriteeri treffeillä lähdettäessä. En mielelläni lähde treffeille miehen kanssa, joka on alle 180cm pitkä. Olen itse pitkä ja haluan käyttää toisinaan korkokenkiä ja lähden treffeille miesten kanssa, joista olen oikeasti kiinnostunut. En lähtisi lyhyiden miesten kanssa ulos, muuta kuin kaveripohjalta.
      Ulkonäkö vaikuttaa päätöksiin muutenkin paljon. Myönnän sen, sillä kyllähän sitä ihmisen ulkokuoreen kiinnittää huomionsa ensimmäisenä, kuinka sitä voisi kenenkään sisintä heti alkuun tunteakaan.

    • Veeruska

      ...sille, joka minun miehekseni pyrkii on 175 cm ;)

      Olen itse 180 cm. Ainoastaan tanssiessa tuntuu hassulta, kun mies on lyhyempi. Mutta onneksi en harrasta paritansseja :). Vaakatasossa se ei haitta lainkaan ;).

      Miehen ulkonäölle en pysty luettelemaan mitään kriteerejä, minulle kelpaa yhtä hyvin tumma kuin vaaleakin ja kaikki siltä väliltä. Sillä silmällä toki katselen, että miellyttääkö toisen ulkonäkö sen verran, että on joskus valmis päästämään miehen käsivarren mittaa lähemmäs ;).

    • Nainen20

      ...180-185cm ainakin mulle. =) Itse olen 165cm. Yhtään alle ton ei ole ollut treffikaverina.

    • juice

      ...eivät täällä olleet kommentit ole kovin mientä ylentäviä. Näyttääkin siltä, että arvailuni naisten "miehen mitasta" ovat osuneet kohdalleen, ja minun onkin ollut vaikea tämän vuoksi edetä naissuhteissani..sinänsä ikävää, että kun et ole pituudella ja kunnon miehekkyydellä siunattu, et kiinnosta. Onhan niitäkin tietysti, joille se ei niin merkitse, mutta lukumääräisesti aina vaan vähemmän. tai jotain?..en sinänsä kärsi asiasta enää, mutta ei ole ihme, jos monelta "miehen irvikuvalta" puuttuu sitä itseluottamusta. Täälläkin ovat kommentit valitettavasti olleet tähän mennessä varsin murskaavia...

      • HANSU

        Pituudella ei mielestäni ole merkitystä. Olen naimisissa 167cm miehen kanssa,eikä muussakaan ole valittamista. Itse olen 165cm, hoikka ja kohtalaisen kaunis. Tsemppiä sulle.


      • Jape

        vaivu epätoivoon. Nämä virtuaaliyhteisöt ovat aina tietyllä tavalla sairaita tietyissä asioissa, koska täällä ei tosielämä kohtaa. kaikilla on vain odotusarvoja unelmamiehestä ja kriteerit alkavat mitoista. Mä olen 174 cm "pitkä" 27-v kundi ja mulla ei ole ikinä ollut ongelmaa naisten suhteen. Olen aina ollut suositumpi kuin ns. "pitkät" kaverini ja pisimmän seurusteluni oli 2,5 vuotta 177 cm pitkän kauniin neitosen kanssa. Kyllä se niin on, että muut asiat ratkaisee, eikä pelkästään pituus. Se on fakta. Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia seuran saannissa ja flaksi käy ihan riittävästi.

        Jätä tollaset kommentit omaan arvoosi, se on kuitenkin tosielämä mikä ratkaisee, eikä mikään virtuaaliyhteisö. Tsemppiä sulle!!!! Terveisin Jape


      • juice
        Jape kirjoitti:

        vaivu epätoivoon. Nämä virtuaaliyhteisöt ovat aina tietyllä tavalla sairaita tietyissä asioissa, koska täällä ei tosielämä kohtaa. kaikilla on vain odotusarvoja unelmamiehestä ja kriteerit alkavat mitoista. Mä olen 174 cm "pitkä" 27-v kundi ja mulla ei ole ikinä ollut ongelmaa naisten suhteen. Olen aina ollut suositumpi kuin ns. "pitkät" kaverini ja pisimmän seurusteluni oli 2,5 vuotta 177 cm pitkän kauniin neitosen kanssa. Kyllä se niin on, että muut asiat ratkaisee, eikä pelkästään pituus. Se on fakta. Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia seuran saannissa ja flaksi käy ihan riittävästi.

        Jätä tollaset kommentit omaan arvoosi, se on kuitenkin tosielämä mikä ratkaisee, eikä mikään virtuaaliyhteisö. Tsemppiä sulle!!!! Terveisin Jape

        on huomata, että löytyy positiivisia kokemuksia myös "pitkiltä" miehiltä. Itselle kyllä on tosin naiset sanoneet monesti, että pitkä miehen olla pitää, ja ettei alle 180 senttinen riitä..mutta on myös niin, että useasti minua pidemmät naiset ovat olleet kiinnostuneita, mikä on mielenkiintoista, ehkä pitkille naisille on pituudella erilainen merkitys, kuin lyhyemmillä? en tiedä, kun mies olen ;)


      • waltsuk
        juice kirjoitti:

        on huomata, että löytyy positiivisia kokemuksia myös "pitkiltä" miehiltä. Itselle kyllä on tosin naiset sanoneet monesti, että pitkä miehen olla pitää, ja ettei alle 180 senttinen riitä..mutta on myös niin, että useasti minua pidemmät naiset ovat olleet kiinnostuneita, mikä on mielenkiintoista, ehkä pitkille naisille on pituudella erilainen merkitys, kuin lyhyemmillä? en tiedä, kun mies olen ;)

        Pituushan on makuasia ja jokainen tehköön kuten itse haluaa. Mutta ei sillä käytännössä ole merkitystä, jos nyt muutamasta sentistä puhutaan.

        Loogisesti ajateltuna, jos nainen ei voi olla miestä pitempi, niin ei nainen myöskään voi olla miestä painavampi :) Joten repikää siittä kaikki pinnalliset.........


      • mut ei laiha
        juice kirjoitti:

        on huomata, että löytyy positiivisia kokemuksia myös "pitkiltä" miehiltä. Itselle kyllä on tosin naiset sanoneet monesti, että pitkä miehen olla pitää, ja ettei alle 180 senttinen riitä..mutta on myös niin, että useasti minua pidemmät naiset ovat olleet kiinnostuneita, mikä on mielenkiintoista, ehkä pitkille naisille on pituudella erilainen merkitys, kuin lyhyemmillä? en tiedä, kun mies olen ;)

        Itse olen 160 cm, ja pidän kyllä enemmän pitkistä miehistä... mutta vain jos heillä on massaa muutenkin... Lyhyt tai pitkä, niin laihat eivätkä oikein hoikatkaan ole mun makuun. Itse olen normaalipainoinen. Mutta noi on siis ulkonäköjuttuja joihin tietysti ekaksi huomio kiinnittyy.
        Mutta, ehdottomasti tärkeämpää on se kuinka sinut on oman mittansa kanssa. Tuttavapiirissä parikin miestä joita ei ole pituudella pilattu mutta ovat varsin charmantteja herroja, naisia käsitykseni mukaan kiehtoo yleensäkin miehen itsevarmuus.. ja sitä kun on niin ei pituudellakaan ole niin väliä. Itsevarmuus on tietysti taas käsite jonka voi ajatella negatiivikseksikin. Ehkä sitten enemmänkin "sinut itsensä kanssa".


      • 176, neiti.
        Jape kirjoitti:

        vaivu epätoivoon. Nämä virtuaaliyhteisöt ovat aina tietyllä tavalla sairaita tietyissä asioissa, koska täällä ei tosielämä kohtaa. kaikilla on vain odotusarvoja unelmamiehestä ja kriteerit alkavat mitoista. Mä olen 174 cm "pitkä" 27-v kundi ja mulla ei ole ikinä ollut ongelmaa naisten suhteen. Olen aina ollut suositumpi kuin ns. "pitkät" kaverini ja pisimmän seurusteluni oli 2,5 vuotta 177 cm pitkän kauniin neitosen kanssa. Kyllä se niin on, että muut asiat ratkaisee, eikä pelkästään pituus. Se on fakta. Mulla ei ikinä ole ollut ongelmia seuran saannissa ja flaksi käy ihan riittävästi.

        Jätä tollaset kommentit omaan arvoosi, se on kuitenkin tosielämä mikä ratkaisee, eikä mikään virtuaaliyhteisö. Tsemppiä sulle!!!! Terveisin Jape

        Olisikohan naisen itsetunnolla ja nimäkuvalla jotain tekemistä asian kanssa. Kun miehellä on isosti myönteistä asennetta ja minäkuva kunnossa, kuten Sinulla tuntuu olevan, ei pituudella ole väliä. Mielestäni myös älykkyydellä on tekemistä asian kanssa. Älykäs mies on aina riittävän pitkä, mutta kaikki eivät näymä perusta älyn päälle...


    • Sinisilmä

      Eihän sillä ole väliä.
      Joskus vielä ajatteli, että miehen pitää ainakin mua (162) pitempi olla, mutta loppujen lopuks ei toikaan ole ratkaiseva kriteeri...
      Pääasia että mies on sinut oman pituuteensa kanssa, on se sitten 160 tai 190 :)
      Iloista syksyä kaikille tasapuolisesti!

    • 'mis*

      merkityksiä, ainoa on jos se miestä itseään haittaa. Itse olen 173 ja joskus nuorempana styylasin jonkun itseäni lyhemmän kaa. Eipä siinä mitään ongelmia ollut. Rakkaushan tärkeintä on....

    • Mona the little vampire

      Itse 20v ja 150cm "pikkutyttönä" tykkään jos mies on noin 180-185cm pari vuotta vanhempi kans ;) on niin suojeltu olo kun sellainen
      "henkivartija" on käsipuolessa.

      • ubgverty

        Sun pitää Mona vältellä sellaisia kujia, missä tarvitset miehestä henkivartijaa...

        Kovin on keskiaikaista ajattelua, kai sitä eletään aika sivistyneessä yhteiskunnassa?!


    • Henkilökohtaisesti pitkänä naisena olen aina seurustellut itseäni pidempien kanssa.

      Kerran ravintolassa menin tanssimaan miehen kanssa, jonka pää oli rintojeni korkeudella. Hän ei ollut moksiskaan, mutta minusta oli tosi noloa.

    • Meillä oli työllistettynä kerran nainen, joka oli 195 cm (piti vielä korkokenkiä!) ja aviomies oli 165 cm. Ei pitänyt mitenkään omituisena. Kaikki kyseisen perheen lapset olivat 195-210 cm.

    • ollut

      järestään jokainen eksäni ollut minua lyhyempi....
      itse olen 172 pitkä nuori naikkonen ja viimeisin eksäni oli 168 pitkä ja muutkin olleet mua sen jokusen sentin lyhyempiä...
      nyt tuntuukin hassun ihanalta ku nykyinen kultani on mua melkee 20 senttii pitempi... :D siinä on varsinainen nallekarhu mulle löytyny... ja en kyllä pois vaihda ikinä... ainaa toivottavasti tarvi ikinä luopua.. :)
      ja ja.. pakko sanoo et jos viä joskus joudun uutta miestä ettimää ni tasan on mua pitempi... ahistaa olla itteesä lyhyempien kanssa ku ei voi käyttää korkea pohjaisia kenkiä saati mitään muutakaan mitkä tuo pituutta lisää..

      • 5+6

        sieltähän syy löyty miksi ovat exiä nää lyhyemmät. Vitun naiset, miten voi pituus olla niin tärkeä tekijä.

        T: katkeroitunut 169 cm mies


    • Vain 173cm

      Sen verran treffipalstoja on tullut selattua, että on olen huomannut olevani liian lyhyt parisuhteeseen ja jään siis ikuiseksi sinkuksi. Pituuden arvostus on siis aivan tolkutonta. Juuri tuli sellainen tutkimuskin, jossa todettiin miesten palkan olevan suorassa riippuvuussuhteessa heidän pituuteensa enkä tulosta ihmettele luettuani satojen naisten vaatimuksia.

      Kertokaa nyt sitten mulle, mikä tää juttu on? Miksi mulle sopiva nainen 165 cm haluaa 185 miehen? Onks tää joku seksiasentokysymys, sosiaalinen arvostuskysymys vai ajattelemattomuutta? Esim. mulle kirjoitti mun vaatimuksia 15-vuotta vanhempi nainen, jolle asia oli ihan OK, koska hänkin oli valmis antamaan periksi pituusvaatimuksistaan. On senteillä arvoa. Ei silti, että mä nyt niin kauheasti naista enää hakisinkaan. Aika hupaisia monet kokemukset ovat olleet, mitä olen lukenut ja vapaa-aika on ihanaa! Naisen kanssa olen aina ollut ikään kuin töissä. Ei ole saanut sanoa, mitä tuntee ja on pitänyt vaan taipua ymmärtämään sitä naisen fanaattisuutta milloin minkäkin asian kanssa. Joten en ole täysin pahoillani siitä, ettei pituuteni riitä vakavaan molempia puolia kunnioittavaan parisuhteeseen, koska tuollaista parisuhdetta ei näytä voivan saavuttaa ja niin seksin puuttees en ole, ett mitään säälipillua alkaisin tässä metsästämään. Se olisi todella alentavaa. Tiedän kyllä monien miesten alentuvan. Se on heidän tappionsa.

      • 174cm

        Nykyään ajatellaan että mitä pidempi mies niin miehekkäämpi se on. Naisetolettavat pitkien miesten olevan "sotureita" jotka puolustavat naistansa missä tilanteessa tahansa.

        Hollywoodissa pienet miehet esitetään yleensä pelkureina ja nörtteinä sekä vastaavina selkäänpuukottajina. Sankarit taas ovat pitkiä ja luhaksikkaita yms...

        Hollywoodin vaikutus näkyy täällä meilläkin.


      • 534q5grddf

        No itseasiassa 69 toimii reilusti paremmin, jos nainen on sellaiset 20 senttiä lyhyempi, jolloin...


    • pitkä :D

      no mä ainakin oon melki 180 ja on se must aika ilkeetä jos haluis sellasia 10-15cm korkoja käyttää, etenki jos mies on jo muutenki 5cm lyhempi :D

      • 17+7

        Laittakaapa miehen kanssa yhdessä vaikka 20 cm korot molempien jalkaan niin ei tarvi huolehtia tostakaan ongelmasta.


    • Long Tall Sally

      En kaipaa kirppua seuraani enkä tarvii kainalokeppiä!

    • gsffhjugd

      Minusta olisi kiva, jo mies on minua pidempi. Olen 165 cm. Ehkä 175-180 olisi mulle kohdallaan, ylettäisi sillain sopivasti pussailemaan ilman, että mies saa selkävaivoja :)

      Mutta olen ollut todella ihastunut mieheen, joka oli vain vähän pidempi kuin minä. Siinä oli sitten ne muut tekijät kohdallaan, jotka sai sydämen sykkimään.

      Kyllä valitettavasti ulkonäkö on mulle tärkeä ja kemia. Jos ulkonäkö on vääränlainen, kemia puuttuu.

    • Mr Groove

      Itse olen 175 senttinen mies ja en ole huomannut pituuden olevan ongema kuin joissakin harvoissa tapauksissa. Eräs entinen tyttöystävä (178 cm) sanoikin, että, "en koskaan aikaisemmin edes ajatellut, ettö olet noin lyhyt, mutta haittaako sinua jos käytän korkkareita?" Jos mies on lyhyt ja häpeää sitä, niin sitten voi olla vaikeuksia. Omasta mielestäni suunnilleen samanpituinen nainen on ihanne. Treffipalstojen naiset hakevat 10-20 cm itseään pidempää miestä, mutta onneksi baareissa naiset kiinnittävät muuhunkin huomiota kuin vain numeroihin.

      • baukura

        Itse olen vajaa 160 cm, ja minä en tykkäisi jos mieheni olisi reilusti minua pidempi, esim. yli 180cm, sillä sitten tunnen itseni lyhyeksi ja joutuisi aina kuvissa varvistelemaan. Mutta tykkään kuitenkin että hän on minua pidempi, sillä muuten joutuisin itsekin menemään enemmän kasaan, jos mies olisi lyhyempi tai samanpituinen.


      • Mr Groove
        baukura kirjoitti:

        Itse olen vajaa 160 cm, ja minä en tykkäisi jos mieheni olisi reilusti minua pidempi, esim. yli 180cm, sillä sitten tunnen itseni lyhyeksi ja joutuisi aina kuvissa varvistelemaan. Mutta tykkään kuitenkin että hän on minua pidempi, sillä muuten joutuisin itsekin menemään enemmän kasaan, jos mies olisi lyhyempi tai samanpituinen.

        Miksi sinun pitää mennä kasaan, jos mies on lyhyempi tai samanpituinen? Etkö voi olla vain oma itsesi ja ylpeä joka sentistäsi?


      • - m31

        Itse olen 176 cm mies. Itsekin olen pitänyt omana ihanteena lähelle saman pituista naista. Pituuden mukaan en kuitenkaan naisia ala valita. Kyllä muut asiat ratkaisevat kuin joku pituus ja samaa toivon toiseltakin osapuolelta. Joka tapauksessa jos kumppanin kokoa voisi toivoa, niin hän voisi olla jokseenkin saman kokoinen.


    • ja ei

      Tykkään itseäni n. 10-14 senttiä pitemmistä miehistä, olen 164 cm. 180 cm ja sen yli ovat ihan liian pitkiä minun makuuni.

      Enemmän kuin se tarkka pituus vaikuttaa se koko olemus. Siis miten paino-kilot ovat jakaantuneet jne. Kukkakeppimäinen olemus tai tanakka-pönäkkä olemus eivät viehätä yhtään.

      Olemuksesta muuten pistän merkille:
      - hiukset, niitä pitää olla päässä (kalju, pälvikalju, pakeneva hiusraja eivät säväytä yhtään)
      - hampaat (ne pitää olla hoidetut ja hyvässä kunnossa; oma, valkoinen suora hammasrivistö ihanne :))
      - kasvojen iho, ei pahemmin isoja ryppyjä-uurteita

      Mitä olen katsellut ympärilleni niin tuttavapiirissäni varsin monella upealla naisella on vähän lyhyempi ja varsin upea mies! Eli kokonaisuus ratkaisee.

      • pien ihiminen

        Kun pituutta on itsellä 163cm niin aika harva mies on minua lyhyempi. Pienehköt miehet on just passeleita.


    • Kirppuli`

      Juuh..minä olen tolkuttoman ihastunut mieheen, joka on lyhyt ja hinteläkin (arvioisin n170 cm; kysynyt en ole). On ainakin minun silmissäni todella ihana...kiikkiin jos saan, irti en päästä ;D. Oma pituus 164 cm!

    • pitkänhuiskea

      Pituus ei vaikuta oikeastaan mitenkään. Oikeastaan on mukavaa, että mies on vaikka suunnilleen samanmitainen kuin itse olen, ei tarvitse katsella ylöspäin jutellessa. Ja jotenkin pienempien miesten vartalot ovat sopusuhtaisempia kuin pitkien.

    • LadyLovelyCold

      Olen itse 158cm ja tahtoisin miehen joka olis ihan pikkusen mua pitempi, exäni oli 162 ja hän oli mun mielestä just sopiva. Tosin olis se saanut olla siitäkin vielä muutaman sentin pitempi muttei kuitenkaan yli 170cm. Pitkät on jotenkin pelottavia :D Mut eihän tosirakkaus katso pituutta sen enempää kun ikääkään. En sit ehkä oo ettimässäkään mitään truuloveja kun tykkäisin ettei olis mies kovin vanhakaan:DD

      • 175 cm

        ... 2 cm minua lyhyempi ja se on aivan mahtavaa. Ei tarvitse kumartua suutelemaan, silmät ovat omieni korkeudella ja kaikki muukin. Esimerkiksi seksi seisaaltaan onnistuu ihan rennosti molemmin päin. Tulee pakostakin sellainen olo, että vartalomme ovat luodut toisillemme.


    • Lyhyt

      Itse olen 152cm pitkä nainen ja minulle miehen pituudella ei ole mitään väliä. Ehkä se osittain johtuu siitä, että olen niin lyhyt.. Mutta en yleensäkään ole pinnallinen ihminen, joten en usko että pituudella olisi minulle väliä vaikka olisin 30cm pidempi. Tosin on kyllä tullut huomattua, että monille naisille pituus on tärkeä. Usein olen kuullut itseäni pidempien ystävien suusta: "Sun on helppo löytää mies ku kaikki on sua pidempiä". Niinpä niin..

      • 2+9

        Että mun "kohderyhmän" (lyhyet naiset) ihmisistä edes jotkut kelpuuttaisivat lyhyen miehen. Kaipa evoluutio on siinä mielessä tehnyt tehtävänsä, koska minä ainakin sytyn todella lyhyistä naisista paljon enemmän kuin pitkistä. Naisen pituudella ei ole kuitenkaan mulle mitään merkitystä, mutta ainakin toistaiseksi kaikki ihastukseni ovat olleet km. 155 pitkiä.


    • Fariinisokeri

      Nohuhhuh, mitä jengiä! Ei todellakaan ole pituudella mitään oikeaa merkitystä! Itse olen 174cm pitkä nätti tyttö ja aina välillä kiinnostun itseäni lyhyemmistä pojista; pituudella oli väliä viimeksi joskus yläasteaikoina, kun kieltäydyin tanssimasta hitaita itseäni lyhyemmän pojan kanssa. Silloinkin siinä oli muuta mukana; poika oli lisäksi vähän pullukka ja tosi epäsuosittu, joten en vain kehdannut tanssia hänen kanssaan kaikkien nähden.

      Lähden ihan mielelläni treffeille sellaistenkin miesten kanssa, joiden ulkonäkö ei heti nappaa. Toki sillä on jotain merkitystä kiinnostuksen heräämisessä, mutta mitään standardeja on hyvin vaikea asettaa; olen itse ainakin välillä pitänyt mm. ylipainoista tai lyhyttä miestä oikein viehättävänä. Kokonaisuus on tärkein :)

    • pitkä ja pätkä

      Olen 170 ja miesystäväni on ehkä pari senttiä mua lyhyempi. Ei haittaa ollenkaan, vartalomme sopivat täydellisesti yhteen. Olen seurustellut myös pitkän (198 cm) miehen kanssa, ei ollut kivaa kun joutui aina olemaan niska kenossa. Tärkeintä kuitenkin on luonne ja seksikkyys, pituudella ei ole loppupeleissä mitään merkitystä!

    • miehen karisma)

      Olen mies 55v 173, 80kg, nainen on 170 -60 45v ja aina naiseni ovat olleet 170 tai siin ja siin,, Tykkään nuoremmista naisista ja pitkistä (vrt oma pituus), korkokengät voi olla 7cm, muttei 10-12cm, Muuten henkiset ominaisuudet tekee suhteesta maukkaan ja se..))

    • boobeer

      Empä oo löytäny naista vielä joka ois pitempi.


      T. Yli 2m pitkä "mies" ;D

    • skitofuck

      Mä olen kerran seurustellut itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Olen itse 175 ja mies oli alle 170. Tanssiessa tuntui vähän hölmöltä varsinkin jos mulla oli korkokengät jalassa. Olen kuitenkin aina tykännyt itseäni pidemmistä miehistä, mieluiten vähintään sen 5cm pidempi että voi edes matalia korkoja käyttää. Yli 2metrinen olisi ihan unelma

    • Vittu että on pinnallista porukkaa!!! Ei voi muuta sanoa. "Itse olen 168, miehen oltava vähintään 177, ei vittu ootteko te suominaiset oikeesti noin pinnallista porukkaa?? Ite oon just 170cm ja olen kärsinyt koko elämäni lyhyydestäni, eikä nuo kommentit ole mieltä ylentäviä. Onneks nuo ulkomaalaiset, esim venäläiset naiset eivät ole pinnallisia ja katso miehen pituutta. Tiedän vaan muutaman tutun jolla on sellainen kaunotar ja mies ei niin pitkäkään ja rakkaus kukoistaa.

    • 180cm ilman korkoja

      Minäkin pitkä nainen 180 cm. Syy miksi olen "ajautunut" hakemaan pidempiä miehiä on se, että olen kertakaikkisen kyllästynyt lyhyempien miesten kommentteihin pituudestani "ohhoh, oletpas sä pitkä nainen, kuinkas pitkä sä oikeen oletkaan". Voi vittu, pitääkö niiden lyhyiden miesten sitten kommentoida sitä asiaa jonka he omilla silmillään näkevät. Tämän takia mua ei kiinnosta tavata lyhyitä miehiä, koska treffien ensimmäinen puoli tuntia käytetään mun pituuden päivittelyyn.
      Jos mies on samanpituinen kuin mä tai pidempi, tällaista turhanpäiväistä keskustelua ei tarvitse käydä.

      Sen lisäksi että olen pitkä nainen, olen myös muuten muodokas ja isoluinen, joten suoraan sanottuna kokemuksesta voin kertoa että todella harvassa ovat ne pienemmät miehet joiden itsetunto sen kestää. Valitettavasti se on niin että kyllä ne lyhyemmätkin miehet etsivät lyhyempiä naisia, joten ei pelkästään naisia voi syyttää tietyn mittaisen miehen etsinnästä.

      • 178cm plus korko

        Lainaus: "Syy miksi olen "ajautunut" hakemaan pidempiä miehiä on se, että olen kertakaikkisen kyllästynyt lyhyempien miesten kommentteihin pituudestani "ohhoh, oletpas sä pitkä nainen, kuinkas pitkä sä oikeen oletkaan". Voi *****, pitääkö niiden lyhyiden miesten sitten kommentoida sitä asiaa jonka he omilla silmillään näkevät. Tämän takia mua ei kiinnosta tavata lyhyitä miehiä, koska treffien ensimmäinen puoli tuntia käytetään mun pituuden päivittelyyn."

        Juuri näin. Itse olen 178cm pitkä nainen ja allekirjoitan jokaisen sanasi, nimimerkki "180cm ilman korkoja"!

        Baareissa pituus on onneksi kohtuullisen helppo tsekata (siis tasolla että onko se riittävä vai ei), mutta nettitreffeissä mennään valitettavasti epävarmuuspohjalla tapaamiseen asti... Itse olen vuosien aikana havainnut, että miehet pääsääntöisesti liioittelevat pituuttaan ylöspäin enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmeessä. Jos mies on todellisuudessa 178cm ja tietää lähtevänsä treffeille juuri tuon pituisen naisen kanssa, niin miksi valehdella olevansa 188cm pitkä, kun siitä jää heti tapaamishetkellä kiinni? Itse tunnen itseni ko. tilanteissa itseni pahasti huijatuksi, eikä ennuste treffien onnistumiselle ole kovin hyvä - ei sen pituuden vuoksi vaan sen, että mies on valehdellut asian eikä selvästikään ole sinut itsensä eikä pituutensa kanssa. Ei se lukion tai armeijan mittanauha ole varmastikaan aikoinaan kymmentä senttiä venynyt ollut. Sen sijaan, kun joskus kohdalle osuu oikeasti sen pituinen mies mikä on sanonutkin olevansa, on se suorastaan iloinen yllätys. Niin harvinaista se on.

        Ai niin, ja en kiitos tarvitse saarnoja "oletpa sä pinnallinen kun miehen pituus on sulle noin tärkeää". Jokaisella meillä on omat ulkonäköpreferenssimme, tiedostimme me niitä tai emme, ja jos tuo toiveeni tekee minusta pinnallisen, niin sitten se olkoon niin. Kehottaisin kuitenkin lukemaan miltä tahansa deittisivustolta miesten toiveita nuorista, näteistä ja hoikista naisista. Hehän eivät toki ole pinnallisia - eiväthän? Minusta näiden lyhyiden miesten, jotka täällä marmattavat naisten pinnallisuudesta, kirjoitukset kertovat enemmän siitä, miten kipeä asia pituus heille on, kuin naisten pinnallisuudesta.


      • Nainen177cm

        Niin se valitettavan usein menee, että miehen itsetunto ei kestä sitä, että nainen on pidempi. Alussa ei pituus kuulemma haittaa, mutta sitten jossain vaiheessa se alkaa näemmä haitata.. (Ja kyllä, olen kuullut nykyisen ex-poikakaverini (n. 173cm pitkä) suusta, että mun pituus haittaa häntä sittenkin) Ja just tän miesten itsetunto-ongelman takii minä en etes kattele lyhyenpiä miehiä. Todella ärsyttävää, koska ei kukaan mahda pituudelleen mitään.


    • --lyhyt mies---

      Ei ole mitään väliä vaikka nainen olisi pitempi. Olen seurustellut minua lyhyempien, samankokoisten ja minua pitempien naisten kanssa, kaikki käy:)

      Kyllä ne ovat muut seikat mitkä ratkaisee kuin se että kulkee mittanauhan kanssa etsimässä sitä "oikeaa".

    • short but happy

      Itse olen vain 159 cm pitkä nainen ja minulle miehen pituus ei ole ollut ongelma. Pisimmässä parisuhteessani mies oli minua n. 10 cm pidempi. Itse asiassa yhteensopivuusongelmia voisi olla minun kohdallani, jos mies olisi esim. yli 185 cm pitkä!!!

      Itse olen vähän pullukka, joten ehkä olelllisempaa olisi se, että mies olisi minua painavampi. Kovin hoikka mies ei ainakaan ihan heti sytytä pituudesta riippumatta, mutta olen kyllä hoikankin miehen kanssa seurustellut. Tärkeintä on kuitenkin se, miten tulee juttuun ja miten asiat lähtevät kehittymään ensitapaamisen jälkeen. Viimeisin miessuhde oli sellainen, jossa mies oli yli 180 cm ja painoakin oli reippaasti yli 100 kg.

    • vfunvjfnvhfnv

      Selkeä hyppäys tuntuu olevan kun verrataan 175 cm ja 180 cm miehiä. 175 cm miehet ovat monille naisille liian lyhyitä, sen sijaan 180 cm tai vähän päälle on jo monelle keskimittaiselle naiselle jo potentiaallinen mies.

    • .......

      Itse olen 169 cm, enkä haluaisi itselleni liian pitkää miestä. Esim. 190-senttinen mies olisi jo liian pitkä, pitää kuitenkin ylettyä :-)

      Lyhyempi mies ei haittaisi, joskis se on aika epätodennäköistä, että itseäni lyhyempi tulisi vastaan.

    • yksin kotona

      Mä olen 166 cm mies enkä ikinä päse treffeille. Olen katsellut suomi 24 treffi palstan naisten ilmoituksia ja melkein kaikissa on vaatimus et miehen on oltava 170 cm vähintään. Onko se ihme kun yli kolmeen vuoteen en ole saanut yhtään vastausta takasin

    • rgjiosj

      me yli 180cm miehet emme katsele yli 64 kg painavia naisia, joku raja pitää olla.

    • Terkkuja

      Olin kerran ihastunut 161-senttiseen mieheen, mutta se seukkasi jonkun pätkän kanssa. =(

      Monet miehet täällä suomi24-treffeillä laittaa hakukriteeriksi, että naisen pitää olla niitä lyhyempi.

      • fingers crossed

        Ite oon 167cm ja mun puolesta nainen voi olla vähän pitempi (hakuukriteereissä oli 175cm max.), mutta jos tapaan naisen joka "takes my breath away", niin sitten se on aivan sama miten pitkä se nainen on :) Nyt tapasin netissä sellaisen naisen, mutten vielä tiedä hänen pituuttaan, joten jännityksellä odotan, että minkä pituinen hän on ja miten hän suhtautuu minun pituuteen...

        Toivottavasti kaikki päättyisi hyvin.


    • terve älli

      moni hollywood mies näytteliä on ton pituinen ja lyhyempiäkin. noi pitaliitäjä naiset jotka kuolaavat pitkien miesten perään möisivät äitinsäkkin niiden seuran takia ei haittaisi niiden pituus.ällöttää tommonen ku se pituus olisi kaiken alku ja juuri. luonne on kaikista tärkein asia.

    • 160 cm

      Mies :´(

    • d**

      Pituudella ei juurikaan ole merkitystä. Olen itse 157 cm. Pisin seurustelukumppanini on ollut suunnilleen 195 cm ja lyhin jotakuinkin itseni mittainen. Joskus oli vähän sutinaa sellaisen 205:n kanssa ja kaikenlainen kanssakäyminen tuntui silloin jo vähän liian hankalalta, mutta ei sekään juttu pituuseroon kaatunut.

      Ulkonäkö kyllä vaikuttaa. Ei tarvitse olla mikään adonis, mutta täytyy näyttää siltä, että arvostaa itseään ja pitää itsestään huolta. Ja jos ei ole luonnostaan mikään komistus, niin näkee sen verran vaivaa, että opettelee korostamaan parhaita puoliaan.

    • itse ainakin 174 pitkänä naisena katson ekana treffi kumppanin pituuden... haluan katsoa miestä ylöspäin.

    • 222

      Olen 178 cm pitkä nainen ja olen ollut suhteessa itseäni lyhyempien ja pitempien miesten kanssa. Ideaali olisi itseäni pitempi mies, koska olen koko elämäni tuntenut itseni jättimäiseksi. Olin koko ala-asteen luokan pisin aina ja olin kateellinen siroista tytöistä. Pohjimmiltaan kyse on siitä miten pitkäksi mies itsensä tuntee, jos hänellä ei ole ongelmaa pitkästä naisesta niin nainenkaan ei tunne itseään jättiläiseksi. Toisaalta on tullut vastaan perverssejä pikkumiehiä joille se pituus on juuri se juttu....etovaa.

      • sinkku80hki

        Suurin osa miehistä mm. minä, haluaa että oma nainen mahtuu kainaloon, ja tunne on yleensä molemminpuolinen kuten sullakin:) Miesten keskipituus taitaa olla n. 175cm, joten heille kaikki 165 pidemmät naiset ovat jo liian pitkiä. Vastaavasti esim. 180 pitkä nainen tarvitsee 190 pitkän miehen, ja kuinkahan suuri osa suomalaisista miehistä on tuota pidempiä, veikkaan että ei kovin moni.

        Tuolla pituudella voisit jo ostaa ruoskan ja alkaa Dominaksi. Suosiota riittäisi ja korkkareitakin voisit pitää :D


      • Sama täällä.

        Oho, kohtalotoveri! =) Itse olen myös 178cm pitkä nainen ja minulla on aivan samat kokemukset kuin nimimerkillä "222". Haluan mieluusti itseäni pidemmän miehen. En nyt voi vannoa, ettenkö voisi alkaa seurustelemaan ihan jonkun sentin itseäni lyhyemmän miehen kanssa jos muuten synkkaisi loistavasti, mutta jos itse saisin valita niin mielellään n. 10cm itseäni pidempi mies, kiitos. =)


      • Olipa lapsellista.
        sinkku80hki kirjoitti:

        Suurin osa miehistä mm. minä, haluaa että oma nainen mahtuu kainaloon, ja tunne on yleensä molemminpuolinen kuten sullakin:) Miesten keskipituus taitaa olla n. 175cm, joten heille kaikki 165 pidemmät naiset ovat jo liian pitkiä. Vastaavasti esim. 180 pitkä nainen tarvitsee 190 pitkän miehen, ja kuinkahan suuri osa suomalaisista miehistä on tuota pidempiä, veikkaan että ei kovin moni.

        Tuolla pituudella voisit jo ostaa ruoskan ja alkaa Dominaksi. Suosiota riittäisi ja korkkareitakin voisit pitää :D

        "Tuolla pituudella voisit jo ostaa ruoskan ja alkaa Dominaksi."

        Hohhoijaa. Ja tuoko ratkaisee elämänkumppaninhaun ongelman, vai?


    • aavikkoketunpoika

      Jännää, miten täällä katsotaan tuota senttilukua kuin kuuta nousevaa. Hyväryhtinen ja sopivasti harteikas 175cm näyttää paljon paremmalta (melkeinpä yhtä pitkältä vielä) kuin röhnöttävä 187cm. Mielenkiintoista myös, moniko nainen ilmoittaa joskus seurustelleensa 190cm miehen kanssa, kun tuon mittaisia miehiä on suurinpiirtein vain 2-4% koko miesväestöstä..

      Vahvasti epäilen, että nämä jotka ilmoittavat 190cm miehen liian pitkäksi, eivät koskaan ole nähneet sopivan lihaksikasta, HYVÄRYHTISTÄ ja klassisen tyylikästä 189-192 miestä, on meinaan aika pysäyttävä näky, jopa näin heteromiehen näkökulmasta.

      • tyytyäinen

        Minullakin oli ennen pituuskriteerit, miehen piti olla reilusti pitempi minua. Kas kummaa kohdalle tuli vain 3 cm pitempi minua ja niin mahtava luonne. Siinä piti laittaa arvomaailma kohdalleen. Kyllä se on luonne ja kemia kaikista tärkein mikä vaikuttaa. Perhana meille sopii saman kokoiset vaatteetkin :), kattelin miehen farkkuja ja ne oli hyvännäköisiä ja kokeilin niitä. Alussa tunsin olevani isokokoinen miehen rinnalla, mutta jos kelpaa hänelle tälläsena niin so what! Menimme tässä vasta kihloihin ja olemme hyvin onnellisia, kenenkään muun miehen kanssa ei ole koskaan natsannut näin hyvin jutut! Laittakaa siskot asiat tärkeys järjestykseen, otatteko sellasen miehen joka on pitkä ja on luonnevikainen, kuin sellainen joka on vähän lyhyempi vaatimuksessanne, mutta kohtelee teitä hyvin!


      • 17/5
        tyytyäinen kirjoitti:

        Minullakin oli ennen pituuskriteerit, miehen piti olla reilusti pitempi minua. Kas kummaa kohdalle tuli vain 3 cm pitempi minua ja niin mahtava luonne. Siinä piti laittaa arvomaailma kohdalleen. Kyllä se on luonne ja kemia kaikista tärkein mikä vaikuttaa. Perhana meille sopii saman kokoiset vaatteetkin :), kattelin miehen farkkuja ja ne oli hyvännäköisiä ja kokeilin niitä. Alussa tunsin olevani isokokoinen miehen rinnalla, mutta jos kelpaa hänelle tälläsena niin so what! Menimme tässä vasta kihloihin ja olemme hyvin onnellisia, kenenkään muun miehen kanssa ei ole koskaan natsannut näin hyvin jutut! Laittakaa siskot asiat tärkeys järjestykseen, otatteko sellasen miehen joka on pitkä ja on luonnevikainen, kuin sellainen joka on vähän lyhyempi vaatimuksessanne, mutta kohtelee teitä hyvin!

        Pienemmällä miehellä on suuret vehkeet, ja päinvastoin . Nainen voi sitten valita mitä hän miehessä arvostaa.


      • Ei korrelaatiota.
        17/5 kirjoitti:

        Pienemmällä miehellä on suuret vehkeet, ja päinvastoin . Nainen voi sitten valita mitä hän miehessä arvostaa.

        Ei ole noin. :) Miehen pituus ei kerro vehkeen koosta mitään. On isovehkeisiä lyhyitä miehiä ja pikkuveitikan omaavia pitkiä miehiä, ja kaikkea siltä väliltä. Vehkeen kokoa ei tiedä muuten kuin sen tarkastamalla.


      • Tunneäly
        tyytyäinen kirjoitti:

        Minullakin oli ennen pituuskriteerit, miehen piti olla reilusti pitempi minua. Kas kummaa kohdalle tuli vain 3 cm pitempi minua ja niin mahtava luonne. Siinä piti laittaa arvomaailma kohdalleen. Kyllä se on luonne ja kemia kaikista tärkein mikä vaikuttaa. Perhana meille sopii saman kokoiset vaatteetkin :), kattelin miehen farkkuja ja ne oli hyvännäköisiä ja kokeilin niitä. Alussa tunsin olevani isokokoinen miehen rinnalla, mutta jos kelpaa hänelle tälläsena niin so what! Menimme tässä vasta kihloihin ja olemme hyvin onnellisia, kenenkään muun miehen kanssa ei ole koskaan natsannut näin hyvin jutut! Laittakaa siskot asiat tärkeys järjestykseen, otatteko sellasen miehen joka on pitkä ja on luonnevikainen, kuin sellainen joka on vähän lyhyempi vaatimuksessanne, mutta kohtelee teitä hyvin!

        Oletko varma ettei pituuskriteerisi liity maskuliinisyyden pelkoon:) pientä miestä on nimittäin helpompi hallita: TV 188cm ja housuissa ei kovin iso mut naiset eivät ole valittaneet;)


    • ghjfkdykd

      Niin kyllähä se yleensä menee sillai päin että kaikista lyhimmillä miehillä niitä, yleensä lyhyydestä johtuvia, egoilun tuomia luonnehäiriöitä vasta onkin.
      hitler, sarkozy, napoleon, mauri pekkarinen, silvio berlusconi.... Keksikää ite lisää omista tuttavistanne...
      Pakko se pituus on jotenkin kompensoida.

      • 84rh4uf36yn

        "Niin kyllähä se yleensä menee sillai päin että kaikista lyhimmillä miehillä niitä, yleensä lyhyydestä johtuvia, egoilun tuomia luonnehäiriöitä vasta onkin"

        Ai niinkö?

        "hitler, sarkozy, napoleon, mauri pekkarinen, silvio berlusconi"

        Hm hitlerin ja silvio berlusconin hyväksyn mutta noiden muiden "luonnehäiriöitä" en aivan allekirjoita.

        "Pakko se pituus on jotenkin kompensoida."

        Entäs esim. Norjan joukkomurhaaja Anders Behring Breivik tai Columbinen lukion ampujat Eric Harris ja Dylan Klebold. Kaikki normipituisia, mitäs he sitten kompensoivat? Varmaan heitä sitten vitutti olla normipituisia niin se piti kompensoida ammuskelemalla ihmisiä.


    • Ota asioista selvää?

      Hitler ja Napoleon olivat ainakin oman aikansa keskimittaisia miehiä. Heidän oletettu lyhyytensä on vain jäännettä vihollisen propagandasta.

    • gjkmjnhbgfd

      Niin mielelläni kuin sanoisinkin että åituus ei vaikuta...muta kyllä se vaikuttaa, miehen pitää olla minua pitempi, ja mielellään niin että kun olen korkkareissa hän on silloinkin pidempi

    • 175cm/18cm ;)

      En voisi seurustella läskin ämmän kanssa. Persettä toki pitää olla muttei mikään moottoritien levyinen niin ja rinnat pitää olla upeat ja terhakat! Kasvot kauniit, rumat heitetään koirille kaluttavaksi. Pitää olla myös täydellinen kokki ja kodinhoitaja. Sitten myös on oltava hyvä oraaliseksissa ja nieltävä kaikki.

    • rakkaat geenit

      Laihtua voi, plastiikkakirurgillakin voi käydä, hemmotteluhoidoissa ja kampaamoissa, stylistillä ja ties missä rusketuksissa.. Jos vaan olisin saanut valita pituuteni ennen syntymääni.

      Terveisin mies alle 170cm.

    • tärkeysjärjestys

      Olen 171 cm nainen ja huomannut miesten profiileista, että moni rajaa itse naisen pituuden siten, ettei nainen saa olla pidempi. Mulle kelpaa ja on kelvannutkin samanmittainen tai lyhyempi, enkä ole silti siirtynyt pelkästään mataliin kenkiin. Eikä ole kyllä pyydettykään siirtymään. Kuitenkin se miehen pään sisältö ja luonne on huomattavasti tärkeämpiä kuin sentit.

    • rjuhani67

      Väkisinkin tulee mieleen, että ihmiset häpeävät kumppanin "epäsopivaa" pituutta. Sitä verrataan ehkä tuttavapiiriin tai johonkin muuhun. Asioitahan voi perustella varsinkin kirjoittamalla ihan miten haluaa. Mikä on totta, onkin jo toinen asia. Minä olen ollut suhteessa tasan itseni mittaisen, vähän lyhemmän ja paljon lyhyemmän naisen kanssa. Kenenkään kanssa ei pituus ole ollut ongelma. Loppuun voisi heittää kysymyksen, että mistä näitä ongelmia oikein tulee?

    • ninane

      Eihän se pituus vaan se kokonaisuus miehen tekee.

    • ihanne

      Olen 160cm nainen ja ihannepituus miehelle olisi noin 15cm pidempi kuin minä, mutta se onkin vain ihanne ja varmasti lyhyempi tai pidempikin sopisi :) Sen verran olen "pinnallinen" että haluan miehen olevan pidempi vaikka sitten vain sen parikin senttiä, mutta saahan sitä jotain vaatia kun ei kaikki vaan sytytä :)

    • 174 cm pitkä

      lyhyt miehekäs mies on mun unelma :)

    • pätkä naiseksi

      Pidän pitkistä miehistä, ideaali mies olisi minun mielestäni 180-190cm pitkä, mutta olen kyllä deittaillut vähän lyhyempiäkin. Varmaan vetäisin rajan johonkin 172 paikkeille, jos kyseessä on joku "random" mies joka tulee baarissa iskemään. Itse olen (onneksi) vain 161cm pitkä, joten suurin osa miehistä on pidempiä. En usko, että voisin seurustella itseäni lyhyemmän miehen kanssa (ellen olisi jotenkin ihan super rakastunut). Tykkään käyttää korkkareita ja tykkään siitä, että mies on minua pidempi, joten siksi mainitsin ideaaliksi huomattavasti itseäni pidemmän.

      On aina ihan eri asia, jos tuntee jonkun entuudestaan. Silloinhan ulkoiset seikat menettää aika suuren osan merkityksestään...

      Ja muuten, se miten pitkältä näyttää liittyy paljon myös ruumiinrakenteeseen. Esim. itse näytän pidemmältä kuin olen ja yleensä ihmiset hämmästyvät, kun kerron miten lyhyt olen. Sitten vasta ihan lähellä seistessä ja huomiota kiinnittäessä tajuavat. Sama pätee miehiinkin, tämän olen huomannut miespuolisissa kavereissa, joista osa on yllättänyt sillä miten pitkä on ja osa taas sillä, miten pätkä. En tietenkään kysy ennen treffeille lähtemistä, miten pitkä joku on, vaan arvoin silmämääräisesti... Ja pukeutumisellakin voi tähän silmämääräiseen pituuteen vaikuttaa. :)

    • käääpiö

      Itseäni naurattaa, sillä olen 163cm pitkä nuori nainen ja mies jota tapailen on 188cm pitkä. Tunnen oloni aivan kääpiöksi ilman korkokenkiä! Lyhyempikin voisi olla paikallaan, mutta en valita. Onneksi rakastan kävellä niillä >14cm koroilla. ;)

    • moi1234

      Olen 173cm nainen enkä ole ikinä seurustellut yli 180cm miehen kanssa. Lyhyin oli 168cm eikä yhtään haitannut. Ei se pituus miestä tee vaan ihan muut asiat.

    • Totuustorvi

      Miehen mitalla ei ole mitään väliä kunhan on iso muna ja paksu lompakko.

    • Riippuu miltä tuntuu

      Ei sillä pituudella sinänsä väliä ole jos kunnolla kolahtaa. Sen jälkeen moni muukin "vaatimus" kummasti silottuu :)

    • anome

      Minulle on tärkeää, että mies on minua pidempi. Joskus yritin tapailla miestä, joka oli hieman minua lyhyempi (olen 167 cm), mutta pituusero vaikutti seksuaaliseen vetovoimaan; tunsin itseni kaikkea muuta kuin naiselliseksi minua pienemmän miehen rinnalla, enkä kokenut häntä "mieheksi." Ei miehen tarvitse olla paljoa minua pidempi, esim. 175 cm on ihan ok, mutta miehen on oltava minua "isompi" eli pidempi ja harteikkaampi.

    • Tynkä mies

      En jaksanut lukea loppuun asti, joten en tiedä onko tämä puoli tuotu jo julki,
      mutta: Itse aniakin huomasin ryhtini painuvan kasaan ollessani parisuhteessa 164cm naisen kanssa ja itsehän olen 187cm lyhyt :) oli ex:llä sitten korkokengät tai ei niin aina sai kumarrella. ja lyhyillä naisilla(160-169) tuntuu olevan jonkinlaisia komplekseja omasta mitastaan. Ja ei se pituus niinkään tärkeä ole kumppanissa vaan uskollisuus ja hyvä itsetunto, sellaisia kun on vaan niin harvassa :(

    • gaselli86

      En myöskään jaksanut kaikkia viestejä lukea, mutta perin kummallisena pidän alussa viestitelleen 158 senttisen naisen kommenttia, että hänestä on ihan kauheaa jos mies on pienempi....

      182 senttisenä naisena ehkä ajattelen asiaa vähän toisesta näkökulmasta, toki toivon että mies olisi minua pidempi, mutta eivät ne sentit miestä tee, vaan teot ja koko yleinen olemus.

      On ollut lyhyempiä ja pidempiä, mutta yhtäkään en ole jättänyt/hylännyt pituuden vuoksi. Tämän mittaisena, jos alkaa pelkkää pituutta pitää kriteerinä niin aika heikoilla vesillä ollaan.

      • Lentira

        Ymmärrän kyllä 158-senttistä. :) Esimerkki: jos sinä valitset 10 senttiä lyhyemmän miehen, mies on normaalipituinen. Jos minä 160-senttisenä valitsen 10 senttiä lyhyemmän miehen, niin normaaliuden rajoissa hän voisi olla mahdollisesti kreikkalainen kylävanhus tai afrikkalaista keräilijä-metsästäjärotua.


    • Alkumies.

      Itse olen 305 pitkä ja painan 210 kiloa. Olen sitä mieltä että miehessä pitää olla kokoa. Ja miehisyydellä pitää olla kokoa myös. Sitä minulla on 35cm.

    • Mutant

      ของฉัน ఎత్తు был бы பற்றி 486сантыметр અને ತೂಕ 或多或少 638公斤 એલ્બી

    • merkitsee kaikkea

      Alimittaiset pitäisi kastroida.

    • Hujoppi1234

      Oon 176 - senttinen neitonen, ja kerran olin kiihkeästi ihastunut mieheen joka oli mua noin 15 senttiä lyhyempi... Ei ihminen voi päättää keneen ihastuu, ei se oo pituudesta tai kiloista kiinni vaan karismasta.
      Mä voisin helposti kuvitella seurustelevansa lyhyemmän kanssa, jos sitä miestä ei pituusero haittaisi,ja hän olisi itsevarma,
      mut ei kauheen moni mies tykkää kun nainen on pidempi ;) näin yleisesti ottaen

    • TiinuliPerhonen

      Olen 160cm pitkä nainen ja painan 95kg. Kyllä miehen pitää olla iso noin 190-195 ja 100- 120 kg pelkkää lihasta.

    • kyllä se

      Vaikuttaa se, 150 cm pitkä eukko haluaa miehen joka on 180 cm
      Ja sen takii oon forever alone =D

    • Lentira

      "Suhteellisuusteoria todistaa, että epävarma nainen on taipuvainen ottamaan pitkän miehen ja epävarma mies ison ja vihaisen koiran. Itsevarma nainen voi ottaa lyhyenkin miehen ja itsevarma mies puudelin." -Einstein (*ei lähdettä)

    • ertertert

      Itse olen 191cm mies enkä voisi seurustella minua pidemmän naisen kanssa.

    • Iso ongelmako?

      Itse olen 171,5 cm pitkä nainen ja käytän aika maltillisia korkokenkiä (n. 3-5cm). Miehen toivoisin olevan 174cm:stä ylöspäin, mut ehdottomasti vähintään saman pituinen kuin minä. Mieluisin pituus olis about 180cm, mutta koska niin moni muu asia on tärkeämpiä kriteerejä (luonne, huumorintaju, itsevarmuus, terveet elämäntavat, arvot jne.), niin se ei ole mikään dealbreaker jos ei ihan sinne yllä.

      En ymmärrä miksi miehille on niin iso ongelma se että naiset haluaa itseään pidemmän seurustelukumppanin, koska tuolla kaduilla tallaa massoittain lyhyitä naisia. Kyllähän minäkin missaan joitain hyviä tyyppejä, koska en viehäty itseäni lyhyemmistä miehistä.

    • iimeli

      Itselleni on merkityksellinen asia. Olen 176cm pitkä nainen ja lyhyemmän miehen kanssa tunnen itseni sotanorsuksi vaikka olen normaalipainoinen jne. Entinen aviomies oli 178cm , yksi elämäni rakkauksista saman pituinen kuin minä. Mutta kyllä oloni tunnen eniten kotoisaksi 180cm ja siitä pidempien kanssa.

      Huomattavaa on, että jos kuitenkin se oikea sattuisi tulemaan vastaan tuota lyhyempänä, ei sillä siinä vaiheessa olisi yhtikäs mitään merkitystä :)

    • Saraah

      Oon 170 cm nainen ja mulle kelpais hyvin saman pitunen mies :) Täl hetkel oon vähän kiinnostunu yhest miehest joka on pari senttii lyhyempi. Ehkä ihanne olis just sellanen vähäsen pidempi mies eli noin 180 cm. Enemmän vois häiritä jos mies olis paljon pidempi, mutta ei se pituus oo kovin tärkeää, mut esim. alle 160 cm mies vois tuntuu vähän oudolle ja toisaalta kaksmetrinenki..

    • huuuiiiiiop

      Ystävättärelläni on tervein suhde jonka minä tiedän, eikä lähes hullu pituusero haittaa. Ystäväni on noin 185cm pitkä, kun taas mies on aivan hyttynen, varmaan joku 165cm jos sitäkään!

    • Petraaa

      Ei voi muuta sanoa kun että surettaa lukea tätä keskustelua.
      Tietenkin riippuu siitä millaista suhdetta haetaan, mutta jos nainen etsii kumppanis ns. tositarkoituksella, ei kandidaatteja pitäisi hylätä pituuden perusteella.
      Myönnettäköön, että ajattelin itse ennen samalla tavalla. Olen 184cm pitkä nainen ja asetin minimitaksi hurjat(?) 190cm. Sitten iskin silmäni baarissa komeaan 197 senttiseen mieheen ja sen suhteen päätyttyä tajusin kyllä lopullisesti, ettei pituus saa olla ongelma. Jos kyseessä on epävarma nainen, jonka täytyy saada tuntea itsensä pieneksi ja söpöksi, on se naisen ongelma. Olen tullut siihen tulokseen, että voisin ottaa vaikka 175senttisen miehen jos hänellä ei olisi ongelmaa minun korkokenkieni kanssa :)

    • Mittie1

      Täällä on monella eri mielipiteitä.. Kysynkin näin yleisesti kaikilta.. Onko se kamala ero, jos minä olen 178cm pitkä, ja mieheni 173cm? minua se ei niinkään haittaa, ei tarvitse mitenkään kumarrella tai muutakaan, mutta lähinnä nyt yleisesti vain.

    • Anonyymi

      Aika moni naisista mittaa miehen ennenkuin lähtee treffeille?

    • nirsokukkanen

      Kyllä vaikuttaa. En halua lyhyttä miestä.

      Olen itse 171cm enkä ottaisi itseni mittaista tai lyhyempää miestä. Pari senttiä ylimääräistä pituutta... en kyllä toisaalta edes "huomaa" lyhyitä miehiä; katse kiinnittyy itseäni päätä pidempiin.

    • niiih!

      pitkät miehet on hitaita ja köppäsiä venymyksiä... eli lyhyt (170cm ylle tai alle) mulle :)

    • tumblari

      Henkilökohtaiset preferenssit ovat aina - yllättäen - henkilökohtaisia.

      Itse tapasin pari kertaa n. 168 cm miehen, joka valehteli pituuteensa kymmenen senttiä lisää Treffit-palvelussa. Ei ollut kiva tuntea olonsa huijatuksi ja muutenkin tyyppi yritti liikaa. Ei todellakaan sytyttänyt herran ulkonäkö saati pään sisältö. Sitten tapasin muutaman kerran n. 185 senttiä pitkää herraa, joka oli valehdellut painonsa. Eli sanoi olevansa hyvässä kunnossa, mutta olikin reippaasti ylipainoinen. Ainahan sitä voi laihduttaa, mutta tämä ihminen oli jollain lailla pelottava. :o

      Oma pituuteni on 163 cm eli olen pikku tatti. Ainakin avomieheni mukaan. Hän on 183 cm pitkä ja täydellisen kokoinen minulle. En ole ikinä edes ihastunut keneenkään alle 180 cm pitkään eli ehkä se on sellainen sisään rakennettu juttu? Ei ne piiitkät 190 cm miehet myöskään kiinnosta. Silloin pussailusta etc. tulisi vaikeaa. :)

    • rakkaudella_mieheen

      Minulla oli joskus kanssa mieli että miehen pitää olla vähintään saman pituinen tai pidempi. Itse olen 180.
      Kunnes tapasin nykyisen mieheni joka on minua 5cm lyhyempi. Alussa kyselin kovasti eikö häntä häiritse pituus eromme. Mutta ei häntä häiritse ja minä voin käyttää korkoja allani.

      Jos mies on sinut itsensä kanssa ei pituus ero tee suhteeseen mitään rajotteita :)

      Meillä menee hienosti ja minä myönnän olleeni ennen ennakkoluuloinen tämä pituuden suhteen mutta en ole enää!

      Nyt melkein ärsyttää jos joku asiasta mainitsee!

    • k--

      Mulle ei ole kyllä mitään merkitystä jos mies olisi vaikka samanpituinen. Mun itsetunto kestää kyllä sen, oli mies sitten minkä pituinen tahansa,

    • Boy2k13

      Mun mielestä lyhyempi mies ja pitempi nainen on kaunis pari. Ite haluaisin et nainen ois pitempi kuin minä muta tä kestä ku oikea löytyy

    • Korstotyttö

      Tottakai miehen on oltava pidempi, muuten kiinnostus ei vaan herää. Suomessa on sitä paitsi joukottain lyhyenläntiä naisia lyhyenlännile miehille.

    • yksi neitonen

      Olen 164cm ja seurustelin viisi vuotta itseäni lyhyemmän miehen kanssa, eikä pituus ollut ikinä ongelma tai muutenkaan merkittävä tekijä. Minulla ei ole mittanauhaa mukana, kun etsin treffiseuraa. Kyllä muut asiat kiinnittävät enemmän huomioni kuin pelkkä pituus esimerkiksi katse, hymy ja persoonallisuus jos vain on päässyt jo tutustumaan.

    • vieras3

      Etä jos on 170 cm pitkä mut lihaksikas D: maistuisiko sitten.

    • Pinnallisia naisia

      Nyt käsi sydämellä, puhun rehellisesti...

      Mua ei haittaisi pätkän vertaa jos mies on pituiseni tai lyhyempikin (olen 170 cm)
      Kuulostaa kliseiseltä, mutta jos ihminen on luonteeltaan mukava, itsevarma ja hänen kanssa on mukava olla, niin pituus ei merkkaa mitään!

      kauhealta tuntuu että naiset jakelee jotain ihannepituuksia, että jos jää muutamaa senttiä liian lyhyeksi niin ei kelpaa. Julmaa. Jos naisia nolottaa olla lyhyemmän miehen kanssa kaupungilla niin se on heidän itsetunto-ongelmansa, kokevat varmaan itsensä epänaisellisemmaksi tai jotain. Ei se ole siitä kiinni!
      Älkää lannistuko, lyhyet miehet. Jos nainen katsoo pituuden esteeksi parisuhteelle niin sellaiseen ei kannata sekaantuakaan.

    • Että näin

      Mielenkiintoinen ketju. Olen itse 175cm pitkä nainen ja nykyinen miesystäväni on parisen senttiä pidempi. Hän on juuri sopivan pituinen: silmät ja suu samalla korkeudella kuin minulla, kun seisotaan. Kummankaan ei tarvitse varvistella tai satuttaa selkäänsä, kun pussaillaan ja tanssiessa toinen ei joudu tuijottamaan toisen napaa. Olen näitä "nainen 150cm ja mies 190 cm" -pareja ja aina mietin, miksi kukaan nainen haluaa pääasiassa tuijotella puolisonsa napaa. Eikö olisi ihana katsella kumppania silmiin ilman, että loukkaa selkäänsä tai joutuu olemaan parin metrin päässä kumppanista?

      No ihan miten kukakin haluaa. Itselle miehen maksimipituus on noin 185cm, jos menee sen yli, en enää näkisi toisen olan yli hitaita tanssittaessa (ja itse haluan todellakin tanssia hitaat hyvin lähekkäin ja nähdä toisen silmät ja ilmeet sekä kietoa kädet kumppanin kaulan ympäri). Ihanne on kuitenkin suunnilleen itseni pituinen mies. Hieman lyhyempi olisi myös ok, mutta monelle miehelle pitkä nainen on kauhistus.

    • kelly7

      Henkilökohtaisesti en ajattele että pituudella olisi niin kovinkaan suurta merkitystä. Ihmissuhteessa tai sen onnistumisessa ratkaisevat muut asiat. Mutta siinäkään asiassa ei ole yhtä ainoaa totuutta. Olen huomannut esim. että monilla ystävilläni jotka ovat n.170cm tai siitä hieman yli, on juuri samankokoinen mies, tai lyhyempi. (Ja tätäkään ei voi yleistää, koska variaatioita löytyy vaikka kuinka paljon). Taas itse olen yllämainitussa viestissä oleva lyhyt ja siro nainen, 153cm, ja jostakin syystä monet pitkät miehet (tätäkään en yleistäisi, varmasti myös monet pitkät miehet pitävät pitkistä naisista) ovat kiinnostuneita, vaikka sitä pituuseroa on. Tämäkin lähinnä nyt kommenttina nimimerkille "että näIn". Kukaanhan meistä ei syntymässään valitse pituuttaan, oli aika jolloin olin todella, joskus teininä, surullinen, että miksei minusta tullut sitä 170cm. Mutta ei tullut. Ja taas elämän myötä kannattaa kääntää asiat positiivisiksi niin hyvin kuin sen voi tehdä. Itse jossakin vaiheessa huomasin, että itse asiassa monet miehet pitävät lyhyistä ja siroista naisista, tietysti muullakin ulkonäöllisellä asialla on merkitystä (valitettavasti yhteiskunta on pinnallinen). Joten jos täyttää kriteerit että on pieni, siro, nätti, seksikäs, ei tule juurikaan mietittyä pituusasioita eikä siitä ole mitään haittaa, jopa välillä päinvastoin. Tämä myös lyhyille miehille...vaikka uskon, että lyhyenä miehenä on vaikeampaa kuin lyhyenä naisena, valitettavasti sekin on tässä yhteiskunnassa totta. Vaikka ehdottomasti sellaisesta ajattelusta toivoisin että pääsisi eroon, ja lyhyet miehet eivät miettisi lyhyyttään lainkaan, vaan että pituus on vain yksi ominaisuus ihmisessä. Mutta sitten jos tapahtuu ihastuminen/rakastuminen niin pituuden takiako se pitäisi eliminoida? Tämä taas lähinnä ylläolevalle kirjoittalle joka kritisoi näitä 150cm ja 190cm-pareja. Onhan siinä pituuseroa, mutta minkäpä teet jos ihmisestä pidät? Ihan ei napaa tarvitse tuijotella, mutta turha sitä kieltää on, ettei sitä eroa olisi. Mutta onko sen tarkoitus häiritä muita? Ei. Ja toivon tosiaan, kumpi sitten onkin pidempi, nainen miestä vai mies naista, ja kuinka paljon, että muut ihmiset eivät ainakaan näkisi kovin paljon vaivaa muiden ihmisten yhdessäolosta tai pituuserosta. Se nyt on niinkuin on, niinkuin moni muukin asia tässä elämässä. Joten, toivottavasti jokainen löytää omansa, hyväksyy itsensä ja jättää sitten niiden kommentit omaan arvoonsa, kenellä ei oikeastaan ole kuin oma suppea näkemyksensä asiasta.

    • AgnesHadoll
    • juhani9091

      itse ainakin olen 190,1 ja luulen et olen pieni mies viel. ite en osaa katsoo sit pituutta

    • kääpiöpoika

      Ite oon poika ja en oo ees 160 cm (oon seiskalla) ja mua ärsyttää kun oon näin lyhyt. Ja sitte tosi monet tytöt haluaa et poika on pidempi ku ite. Eipä oo paljoa mua lyhyempiä tyttöjä...

      • don.tWorry

        sinä kasvat siitä vielä pituutta.


    • Hobittinainen

      Oon 163cm pitkä nainen ja oon tullut siihen tulokseen, että suurista pituuseroista ei ole ainakaan mitään hyötyä. Onhan pitkä mies näyttävä, mutta esim. 190cm pitkät miehet ovat minulle jo tuskastuttavan pitkiä. Olo on kuin pitäisi banaanipuuhun kiivetä jos haluaa pusun muiskauttaa. :D Ihanteellinen miehen pituus MINULLE olisi n. 170-175cm. No, nämä ovat taas näitä numeroihin tuijotteluita.... tosirakkaus ei pituuteen katso, oli sitten kyseessä lyhyt tai pitkä ihminen. :)

    • kyllä

      164cm on pitkä.

    • JätkänPätkä

      Kyllä nuo naiset tuntuvat tykästyvän, jos mies on pitkä(vaikka ei olekaan se ainoa piirre miehessä, millä voi hurmata).
      Itse olen liki 190cm mies ja kyllähän tuo mun kokoni on se, mikä mun ulkonäössä tuntuu olevan se tärkein pointti silmien lisäksi naisille.
      Mut kai se on just sitä, et kun miehen "pitää olla vahva", niin pitkä mies näyttää ainakin siltä enemmän kuin lyhyt.
      Itse kyllä pidän kyllä, jos nainen on pitkä, on vain niin näyttävän näköinen.
      Ja sitten just, kun olen itsekin tällainen "paremmin kasvatettu", niin onhan se aika hassun näköistä olemista jonkun 150cm neitokaisen käsikynkässä.
      Mutta tosi asiassahan elämä ei kyllä ole niistä senteistä kiinni.
      Jos toisesta tosissaan tykkää, niin eihän sillä kait merkitystä ole, vaikka sitä pituuseroa olis 40cm jopa.

      • 164cm mies

        Valitettavasti elämä on juurikin senteistä kiinni tässä sairaassa maailmassa.


      • JätkänPätkä
        164cm mies kirjoitti:

        Valitettavasti elämä on juurikin senteistä kiinni tässä sairaassa maailmassa.

        Onhan se tietysti miehelle asetettu ne paineet noiden mittojen suhteen, vaikka tosiaan muut asiathan ne miehestä miehen tekee.
        Katos kun mulkku on mulkku kaksimetrisenäkin;)
        Pitkä & Pätkä, murheensa molemmilla.


    • Miesmatskua

      Itse yli 170-senttisenä naisena ihastun tämän tästä itseäni lyhyempiin/samanmittaisiin miehiin. Eipä se pituus mitään merkitse, asenne ratkaisee.

    • tyytyväinen

      Itse olen 184cm pitkä ja koen olevani pitkä, mutta en liian pitkä. En itse välitä minkä mittaisia muut ihmiset ovat. 174-175cm taitaa olla maailmanlaajuinen keskimitta nuorille miehille.

    • hobbitti85

      Sellanen joka häpee jonkun pituutta ulkonäköö olemusta vain sen takia mitä muut ajattelee voi painuu suoraan hirteen,tälläistä pikkusieluista väkeä.Itekki kämänen kääpiö likimain 167-168cm ,kyl niinku naisilta on halveksuntaa saanu osakseen ja kikatusta kihihihi ja noin ikään päähänki taputtelua.No oon vaan meinannu et omapahan on menetykses vaik en edes ollu iskemäskään,kavereita itellä on kyl paljon yli 190 senttisiä sällejä ei ne ikinä ole kyl mitään pituudesta meinannu tosin ne tietääki et ole aika äkkipikainen ja aika vahva jo luonnollisestikki ilman pahempia puntin nosteluita.Joskus rupes joku eekko styylaa ja luuli et ooks jotain 175cm sanoin en oon vaan 170cm noin pyöreesti no sehän läks menee.No eihän noit naisia hirveästi ole kyl ollu vaikka kyl tilaisuuksia olis riittäny ehkäpä elämäs,pituudesta huolimatta mut kyl se vaikuttaa arkiseen elämään et on lyhyen läntä.Vaan minkäs ihminen mahtaa minkä pituseksi tai näköseksi syntynee.Ite tietää mitä on et on kunnon jööti housuis voimaa osaa käyttäytyä hyvin ja huonosti jos tilanne sitä vaatii,että olis pitempikin flikka turvassa seurassani tai ainakin tietää että pistän hanttiin.Maasta se pienikin ponnistaa tisseihin kiinni jos onnistaa.Moni on saanut hyvän kasvatuksen mutta ei ole antanut nousta sen päähän asti näin ollen tarkoitan että on kasvanut vain pitkää vartta. :)

    • fewfae

      Itse olen 175 cm pitkä nainen, ihanne olisi tietysti se että mies olis 10 cm pidempi, vähintään saman mittainen tai muutaman sentin pidempi. Kiinnitän toki huomiota enemmän miehiin, jotka ovat minua reilusti pidempiä, koska keskivertonaistapidempänä ainakin täällä päin Suomea koen oloni välillä todella isoksi ja tuntuu mukavalta tuntea olonsa välillä vähän naisellisemmaksi (vaikka en nyt niin pitkä olekaan).

      Seurustelusuhteisiin loppujen lopuksi tuo miehen pituus ei ole vaikuttanut, tällä hetkellä tapailen miestä joka on lähes tulkoon yhtä pitkä, ehkä vähän lyhyempikin ( ei ole tullut kysyttyä). Persoona ja se kuinka sovitaan muuten yhteen ratkaisee!

    • eiväliäeeei

      jos ihastuntyn bussikuskinskikin niin mistä mä titien önks hän 152cm taivai 198cm?

    • 1.80 cm

    • Esaju

      Itse olen 195 cm sekä 99 kg, 55 v mies,ja pari päivää takaperin halunnut itse sinkuksi.Naiseni oli 174 cm,77 kg mun mielestä hyvä pituusero,mut sit muut asiat eivät.
      Pitää taas alkaa hakea naista itselle.

    • n.170cm

      Pituuskysymys on enemmänkin ihmisen itsetunnosta kiinni. Jos on sinut itsensä kanssa ja oikeasti kiinnostunut / rakastunut vastapuoleen niin ihan sama miten paljon/vähän pituuseroa on.
      Siinä vaiheessa, kun vielä tutustutaan niin pituuserolla saattaa olla vielä merkitystä. Liittyy opittuihin käyttäytymismalleihin ja myös siihen, että toinen osapuoli on vielä kypsymätön tai muuten vain vielä epävarma itsestään ja miettii enemmänkin sitä mitä toiset tästä suhteesta ajattelevat.
      Ei siis kannata murehtia. Jos pituuserolla on toiselle iso merkitys, niin todennäköisesti hän ei ansaitsisi sinua muutenkaan.

      terv. n 170 cm, jolla mies 170 cm

    • jakoaoli

      Itse olen 167cm mies.
      Aikoinaan kun baaritiskeillä sai poltettua niin monesti naiset tuli siihen viereen flirttailemaan ja kun huomasivat että olenkin ns. hyvätyyppi niin monta pidempi aikaistakin suhdetta sain näin mutta toisinaan kävi myös kun vessaan piti mennä tai tanssimaan pyysi niin päästä varpaisiin katsoi....

      Nykyään kun pitää mennä savustuskoppiin niin samoja chänssejä ei ole ja ikääkin on tullut....

    • PROFEETTA

      Olisko 188 senttisellä 68 vuotiaalla miehellä kysyntää,painoa on 104 kiloa ei tupakoi ei nautiskele olutta kolmepuoli desiä viskiä viikossa, harrastan kuorolaulua kirkkokuorossa, basso ja lyyrinen tenori ovat ääneni.en ole kalju oma tukka on.

    • No enpä vois edes kuvitella että tuomitsisin jonkun pelkän pituuden perusteella... huhhuh...

    • ne.kemiat.tärkeintä

      159 cm pituutta tällä naisella ja hyvän "tovin" jo elämääkin nähnyt; ei se pituus (eikä painokaan) varsinaisesti mutta jos mies on suht. harteikas niin sen kyllä huomaan, oli sit minkä pituinen tahansa ;)

    • Anonyymi

      Pituudella ei muuten väliä, kunhan on edes pari senttiä itseäni pidempi.
      Itse olen 168cm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe