Eli tietääkö joku mitä tapahtuu kun antibiotti kuurin aikana käyttää alkoholia?
Oon kuullu vaikka mitä asiasta.. Toinen sanoo että meni ihan sekasin yhdestä kaljasta ja toinen taas että ei vaikuta mihinkään ja kolmas että vaikutti ehkä ihan vähän. Miten mahtaa olla?
Onko mahdollista että se riippuu mikä antibiotti on kyseessä? Tai henkilön paino? vai mitä..
Toivon että joku osaa auttaa minua, sain viime maanantaina kuurin ja otan aamulla ja illalla tabletin.Kuurin pitäisi loppua ensi maanantaina.
Tämän lääkkeen nimi on AMORION 750mg.
Miten on, pitäisikö jättää ensi lauantain ilta annos väliin kun olen menossa juhlimaan illalla?
Mutta äiti on väittänyt että jos jättää yhden tabletin ottamatta niin koko kuuri on mennyt hukkaan?
Vai otanko tabletin ja juon vähemmän? Kuinka paljon kannattaisi juoda. Olen noin 50kg.
Toivottavasti joku osaa auttaa!! :)
Antibiotti ja Alkoholi?
18
23463
Vastaukset
- lo_siento
aika paljon jauhettu tällä palstalla, mutta ei kai kertaus pahasta ole.
Antibiooteilla on eroja alkoholin käytön suhteen. Metronidatsolin (Flagyl, Trikozol) kanssa alkoholin käyttökielto on olemassa antabusreaktiovaaran vuoksi, mutta esim. käyttämäsi amoksisilliinin (Amorion) kanssa ei pitäisi olla estettä.
Yleensä kun suositellaan antibioottikuurin kanssa alkoholista pidättäytymistä, tärkeimpiä syitä ovat:
1) Potilas unohtaa kännissä ottaa tabletin
2) Potilas oksentaa sen pois
Ota siis alkoholia kohtuudella, mutta älä jätä antibioottia ottamatta. Kuuri tulee syödä loppuun.
"...meni ihan sekaisin yhdestä kaljasta..." kuulostaa hieman kaupunkitarinalta. Mutta yksilöllisiä vaikutuksia ei voi aina tietää.- vilppu_89
Helpotti paljon oloa tämä tieto. :)
- 1 saunakalja ok?
Kellään kokemusta tälläsen antibiootin ja alkoholin yhteisvaikutuksista? Lääkepurkin kyljessä lukee Roxithromycin Sandoz 150mg, 15 tablettia.
- järki käteen
periaate on, että lääkekuurin aikana ei alkoholia käytetä. Eikä minkään lääkkeiden kanssa. Kyllä sinun pitäisi pärjätä ilman alkoa kuurin ajan. On totta, että jos on huono tuuri, maksa voi sanoa poks hyvin mitättömältä tuntuvasta asiasta.
- aikuinen
olet vielä 2 vuotta joten et ota ollenkaan pentu!
- vilppu_89
Oon nytten 17 ja ei se vuos siinä paljoa merkkaa. :]
- Tapani
vilppu_89 kirjoitti:
Oon nytten 17 ja ei se vuos siinä paljoa merkkaa. :]
Antibiootit tuhoavat vatsasta myös hyviä bakteereita, ja jos otat siihen päälle vielä limakalvoja ärsyttävää alkoholia, voit saada vatsasi kipeäksi ja hiivat leviämään.
- vilppu_89
Tapani kirjoitti:
Antibiootit tuhoavat vatsasta myös hyviä bakteereita, ja jos otat siihen päälle vielä limakalvoja ärsyttävää alkoholia, voit saada vatsasi kipeäksi ja hiivat leviämään.
Hiivat leviämään? Ja todellakin. Tuli maha aivan järkyttävän kipeäksi. En suosittele yhdistämään alkoholia ja antibiottia. :/
Ja lisäksi oksensin ja pelkään että siinä meni sitten samalla aamulla otettu lääke. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja lompakko. - Krandal
vilppu_89 kirjoitti:
Hiivat leviämään? Ja todellakin. Tuli maha aivan järkyttävän kipeäksi. En suosittele yhdistämään alkoholia ja antibiottia. :/
Ja lisäksi oksensin ja pelkään että siinä meni sitten samalla aamulla otettu lääke. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ja lompakko.Taisit ottaa opiksesi, vai?
Hyvä niin... Se että otat antibiootteja ja alkoholeja, niin voi myös vaurioittaa pahasti maksaa. Yhdellä maksallakin tulee toimee, mutta ei kauan samalla tahdilla kuten mun mutsi, joka vuosia yritti itsaria lääkkeillä ja alkoholilla.
Loppujen lopuksi hän kuoli itsekseen 18.5.2000 noin nelikymppisenä. - maksalla?
Krandal kirjoitti:
Taisit ottaa opiksesi, vai?
Hyvä niin... Se että otat antibiootteja ja alkoholeja, niin voi myös vaurioittaa pahasti maksaa. Yhdellä maksallakin tulee toimee, mutta ei kauan samalla tahdilla kuten mun mutsi, joka vuosia yritti itsaria lääkkeillä ja alkoholilla.
Loppujen lopuksi hän kuoli itsekseen 18.5.2000 noin nelikymppisenä.Siis eihän kellään ole useampaa.
- tony85
Krandal kirjoitti:
Taisit ottaa opiksesi, vai?
Loppujen lopuksi hän kuoli itsekseen 18.5.2000 noin nelikymppisenä.minäkin olen hieman sitä mieltä että normaalisti ihmisellä on syntyessään yksi maksa eikä sen enempää... :D
- 1 saunakalja ok?
tony85 kirjoitti:
minäkin olen hieman sitä mieltä että normaalisti ihmisellä on syntyessään yksi maksa eikä sen enempää... :D
Kellään kokemusta tälläsen antibiootin ja alkoholin yhteisvaikutuksista? Lääkepurkin kyljessä lukee Roxithromycin Sandoz 150mg, 15 tablettia.
- .
1 saunakalja ok? kirjoitti:
se pakkausohje.
- asdfffaafasdfadsf
. kirjoitti:
se pakkausohje.
No kun siellä ei ole mainintaa alkoholin käytöstä. Osaan kyllä ottaa asioista itsekin selvää kuten esimerkikisi lukemalla pakkausselosteen. Jossain apteekissa ei varmasti tiedetä alkoholin ja roksitromysiinin yhteisvaikutuksista yhtään sen enempää kuin mitä siellä koneella lukee kun syöttää nuo kaks lääkeainetta ja klikkaa yhteisvaikutukset-kohdasta "hae"-nappia. Siksi kysyin täältä, että jos jollain olisi kokemuksia.
- asdfasdfasdffaffadsf
asdfffaafasdfadsf kirjoitti:
No kun siellä ei ole mainintaa alkoholin käytöstä. Osaan kyllä ottaa asioista itsekin selvää kuten esimerkikisi lukemalla pakkausselosteen. Jossain apteekissa ei varmasti tiedetä alkoholin ja roksitromysiinin yhteisvaikutuksista yhtään sen enempää kuin mitä siellä koneella lukee kun syöttää nuo kaks lääkeainetta ja klikkaa yhteisvaikutukset-kohdasta "hae"-nappia. Siksi kysyin täältä, että jos jollain olisi kokemuksia.
Paitsi että alkoholi ei taida apteekin järjestelmissä olla yhteisvaikutusten selvittävässä ohjelmassa alkoholi lääkeaineena :D
Eli eivät osaa kertoa yhtään enempää kuin minäkään mitä tuolla pakkausselosteessa lukee. Voishan tuonne silti ihan piruuttaan soittaa. - tiiiiiiiiiu
asdfasdfasdffaffadsf kirjoitti:
Paitsi että alkoholi ei taida apteekin järjestelmissä olla yhteisvaikutusten selvittävässä ohjelmassa alkoholi lääkeaineena :D
Eli eivät osaa kertoa yhtään enempää kuin minäkään mitä tuolla pakkausselosteessa lukee. Voishan tuonne silti ihan piruuttaan soittaa.Jos siellä pakkausselosteessa ei lue mitään alkoholista, pätee tuon tokan viestin vastaus.
- kki2
Amoxil (kutsutaan myös Amoxcillin) on toiminut hyvin minulle. Olen ostanut sen tästä sivustosta ilman reseptiä http://genericmedstonorth.com/?wm=10034&tr=8027
- tyon
Linkki ei toimi amoxil. Tämä on, jos saan sen http://fi.reliablemedicationrx.com/product/amoxil.html?wm=10034&tr=8027
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855