Tyttöystäväni on yleistyhmä!

vanha viisas

Olen mies, jolla on yleistyhmä tyttöystävä. Tyhmyys ilmenee esim. näin:

- Hän saattaa etsiä valokatkaisijaa oven saranapuolelta.
- Ei osaa avata säilyketölkkejä.
- Ei tajua, että uuni sammutetaan kiertämällä vastapäivään.
- Ei osaa yhtään korttipeliä, ei edes niin yksinkertaista peliä kuin ristiseiska.
- Ei osaa myöskään pelejä, shakki, tammi, mylly, jne..
- Ei ymmärrä vihjauksia pukeutua seksikkäästi, eikä osaa kehotuksista huolimatta pukeutua seksikkäästi.
- Ei osaa keskustella ihmisten kanssa.

En jaksaisi rueta opettamaan tyttöystävälleni, elämän perusasioita, jotka opin itse jo 18-ikävuoteen mennessä. Kuintenkin hänellä on maisterin paperit. Eli hän opiskellut enemmän kuin minä, mutta tuntuu että älykkyys ei ole edes puolia siitä mitä itselläni.

Mitä minun pitäisi tehdä, en jaksaisi neuvoa kaikkein yksinkertaisimmissakin asioissa?

65

6601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Katoppa peiliin. Siellä se on, joka valintansa teki. Eikö vaan? =)

    • asdasda

      Oletkos itse katsonut peiliin? Tyttösi voi toki olla tyhmä mutta kuinka olet itse niin tyhmä kun olet kerran noin tyhmän naisen valinnut? Ehkä naisellasi on muita avuja, jotka kompensoivat nuo miinukset?

      • vanha viisas

        Olen yrittänyt miettiä mitä hyviä puolia hänessä on. Ainoa mitä tuli mieleen on, että hänellä on hyvät tissit.


      • jo tilanteen
        vanha viisas kirjoitti:

        Olen yrittänyt miettiä mitä hyviä puolia hänessä on. Ainoa mitä tuli mieleen on, että hänellä on hyvät tissit.

        Maisterin paperit on kuitenkin aika paha. Toivottavasti saa edes hyvää palkkaa.


      • vanha viisas
        jo tilanteen kirjoitti:

        Maisterin paperit on kuitenkin aika paha. Toivottavasti saa edes hyvää palkkaa.

        Maisterin parerit ei tarkoita sitä, että olisi töissä, vaikka pareissa olisi älliä useampikin.


      • pjpkpk
        vanha viisas kirjoitti:

        Maisterin parerit ei tarkoita sitä, että olisi töissä, vaikka pareissa olisi älliä useampikin.

        ëi tarvitse kuin hyvä muisti.Sehän ei ole sama asia kuin arkipäivän älykkyys.


    • miehet

      pitävät naisista jotka ovat hieman "simppeleitä." Oletko varma ettei tämä vaan ole naisesi tapa hakea huomiota sinulta?
      Ja ehkä hänen elämänsä on painottunut toisenlaisiin asioihin kun esim peleihin. Ehkä voitte yhdessä opettaa toisillenne uusia asioita..

    • mark my words

      Niin siis tyhmähän ei ole se joka ei osaa/tiedä vaan se joka ei edes yritä auttaa toisen puutteiden korjaamisessa jos sellaisia huomaa vaan asettaa itsensä näin toisen yläpuolelle/paremmaksi.

      • vanha viisas

        vaan siitä kun se on aina niin päin, että minä opetan. Joskus olen kysynyt häneltä, että kerro tai opeta mulle jotain semmoista mitä en tiedä. No ainoa asia, jossa hän voisi minua neuvoa on joko kotimanen kielioppi tai sitten vieraat kielet. Eipä paljon lohduta.


      • Mies.
        vanha viisas kirjoitti:

        vaan siitä kun se on aina niin päin, että minä opetan. Joskus olen kysynyt häneltä, että kerro tai opeta mulle jotain semmoista mitä en tiedä. No ainoa asia, jossa hän voisi minua neuvoa on joko kotimanen kielioppi tai sitten vieraat kielet. Eipä paljon lohduta.

        enemmän siitä, että sinun tapasi tehdä asioita on se oikea ja hänen olisi opittava tekemään ne niin kuin sinä tekisit?

        Kysyppä itseltäsi, mitkä asiat teillä on jäänyt tekemättä sen takia, että hän on toiminut omalla tavallaan?


    • Tyhmä ku saapas

      On sullaki paha ongelma.. Mun tyttöystävä on tyhmä... Jos tyttöystäväs "tyhmyys" vaivaa niin kauhian paljon, herää kysymys onko sopiva henkilö tyttöystäväksi juuri sinulle. Kun itse vaikutat äärettömän viisaalta. Toisaalta onhan uunin sammuttaminen todella haastava tehtävä, mutta jos se sinua hirveästi vaivaa, kannattaisiko tehdä jotain. Jos henkilö kerran on tyttöystäväsi, on hänessä jotain hyvääkin(tissit vissiinki). Keskity hyviin asioihin ja lopeta narina tyhmyydestä...

    • holtermann

      " Hän saattaa etsiä valokatkaisijaa oven saranapuolelta."

      kyllä niitä katkaisijoita on myös saranapuolella,ainaskin minä ole niitä nähnyt

      esimerkiksi vaatehuoneessani on niin, ovi avautuu kyllä makuuhuoneeseeni päin, et ei jää oven taakse piiloon.
      taidat silti olla provokaattori

    • on olemassa

      sekä teoreettisesti että käytännöllisesti lahjakkaita. Tyttöystäväsi kuuluu, kertomuksesi perusteella, niihin teoreettisesti lahjakkaisiin.

    • boredone

      - Hän saattaa etsiä valokatkaisijaa oven saranapuolelta.

      Onhan niitä silläkin puolella, varmaan kokemus on opettanut eli jossakin missä asunut on katkaisija ollut sillä puolella?

      - Ei osaa avata säilyketölkkejä.

      Ei ole varmaankaan tarvinnut avata? Kaikki ei syö säilykeruokia.

      - Ei tajua, että uuni sammutetaan kiertämällä vastapäivään.

      Ei ole varmaan tarvinnut käyttää uuniakaan tai on hajamielinen tm.?

      - Ei osaa yhtään korttipeliä, ei edes niin yksinkertaista peliä kuin ristiseiska.

      Mikset voisi opettaa, ei kaikki osaa pelejä jos ei niitä ole kotona tai kavereiden kanssa pelattu?

      - Ei osaa myöskään pelejä, shakki, tammi, mylly, jne..

      Samaa sanoisin kuin edelliseen.

      - Ei ymmärrä vihjauksia pukeutua seksikkäästi, eikä osaa kehotuksista huolimatta pukeutua seksikkäästi.

      Mikset sano suoraan, kuka nyt vihjailuja aina ymmärtää, jos haluat että viesti menee perille niin sano suoraan!? Ehdota? Tai mieti haluatko oikeasti vai olisiko tärkeämpi se ihminen eikä tapa miten pukeutuu?

      - Ei osaa keskustella ihmisten kanssa.

      Keskustelet varmaan itse tyttöystäväsi kanssa? Saa harjoitusta ja rohkaise myös, seurassa esim voit kysyä jotain ja vetää hänet mukaan keskusteluun.
      Kaikki ei välitä keskustella hirveästi, tiedäthän meitä on niin erilaisia ja eri tavalla käyttäytyviä täällä.

      Vähän positiivisuutta peliin!

    • Mies.

      hyväksyttävä se tosiasia, että olet se valioyksilö, joita on vain yski tässä maailmassa, joten ei liene vertaistasi löydettävissä tai rakennettavissa.

      Kummallisilla asioilla mittaat älykkyyttä, joten sekin kertoo jotain meille palstalaisille.

      • vanha viisas

        ...kuvittele, että olisin itse mitenkään erikoisen älykäs. Ennemminki olen pitänyt itseäni keskitasoisena. Myös käytännön älyssä olen enintään keskitasoa, mistä kertoo esim. se, että pääsin vasta toisella yrittämällä läpi inssi-ajosta. Mutta tyttöystävääni verrattuna olen huippuälykäs.

        Eipä tyttölläni tunneälykään ole kovin hyvällä mallilla. Olin kuvitellut, että naisilla tunneäly olisi yleensä korkeammalla kuin miehillä ja että voisin oppia mahdolliselta tyttöystävältäni paljonkin siitä, mutta tässä arveluni meni vikaan pahemman kerran. Luulen että tytölläni on tunnepuoli tyhjää täynnä, koska mitään rakkauden tunnustuksia en ole vielä kuullut, enkä mitään edes sinnepäin.


      • Mies.
        vanha viisas kirjoitti:

        ...kuvittele, että olisin itse mitenkään erikoisen älykäs. Ennemminki olen pitänyt itseäni keskitasoisena. Myös käytännön älyssä olen enintään keskitasoa, mistä kertoo esim. se, että pääsin vasta toisella yrittämällä läpi inssi-ajosta. Mutta tyttöystävääni verrattuna olen huippuälykäs.

        Eipä tyttölläni tunneälykään ole kovin hyvällä mallilla. Olin kuvitellut, että naisilla tunneäly olisi yleensä korkeammalla kuin miehillä ja että voisin oppia mahdolliselta tyttöystävältäni paljonkin siitä, mutta tässä arveluni meni vikaan pahemman kerran. Luulen että tytölläni on tunnepuoli tyhjää täynnä, koska mitään rakkauden tunnustuksia en ole vielä kuullut, enkä mitään edes sinnepäin.

        ihmettelekään, ettet ole kuullut rakkauden tunnustuksia, eihän tyttöystäväsi taida tuntea itseään mitenkään hyväksytyksi tai rakstetuksi, niin miten hän voisi avata arinta sisimpäänsä siinä pyörremyrskyssä, liekö siellä kovinkaan paljon edes tunnustettavaa.

        En epäile älykkyyttäsi, mutta itse tarkastelen kyllä asioita täysin toiselta näkökannalta kuin sinä.


    • ......

      Ei naisesi voi olla täysi lahopää jos on maisteri. Hänellä on ehkä enemmän teoreettista älykkyyttä kuin käytännöllistä. En minäkää osaa mitään korttipelejä, ei ne kiinnostakaan, liekö siksi en jaksa vaivautua opettelemaan.

      • vanha viisas

        Ilmeisesti maisterin paperit irtoavat melko helpolla, kun ollut useamman vuoden kirjoilla yliopistossa. Luennoillahan ei ole pakko käydä, riittää että osallistuu tentteihin ja ne ovat varmaan aika helpot.

        Jokainenhan on lapsena pelannut korttia ja muita pelejä. Tuntuu oudolta, että voi olla semmoisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan törmänneet peleihin.


      • .....
        vanha viisas kirjoitti:

        Ilmeisesti maisterin paperit irtoavat melko helpolla, kun ollut useamman vuoden kirjoilla yliopistossa. Luennoillahan ei ole pakko käydä, riittää että osallistuu tentteihin ja ne ovat varmaan aika helpot.

        Jokainenhan on lapsena pelannut korttia ja muita pelejä. Tuntuu oudolta, että voi olla semmoisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan törmänneet peleihin.

        No onhan tuo kyllä totta. Mutta ehkä tyttös ajatukset vie sen koulu ja työasiat niin että ei jaksa ajatella muuta. Ei mulla monesti riitä ajatusvoimaa muuhun kuin käsillä oleviin kouluajatuksiin. Ei siinä tilanteessa jaksa alkaa opettelemaan mitään turhanpäiväisiä juttuja kuiten rubikin kuution ratkaisemista :))


      • akateeminen nuori mies
        vanha viisas kirjoitti:

        Ilmeisesti maisterin paperit irtoavat melko helpolla, kun ollut useamman vuoden kirjoilla yliopistossa. Luennoillahan ei ole pakko käydä, riittää että osallistuu tentteihin ja ne ovat varmaan aika helpot.

        Jokainenhan on lapsena pelannut korttia ja muita pelejä. Tuntuu oudolta, että voi olla semmoisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan törmänneet peleihin.

        Yliopistossa ei tarvitse olla mikään neropatti. Siellä pärjää parhaiten kun vaan toistaa mitä luennoitsija sanoo tai mitä tenttikirjoissa lukee eli yliopisto ei ole tosiaan mikään viisasten koulu. Siellä ei opi elämästä juuri mitään eikä siellä kannusteta ajattelemaan kriittisesti vaikka puheissa niin väitetäänkin. Lue tai kuuntela ja toista kuin "puhuva" papukaija niin tentit menevät hyvin läpi. Samalla lailla gradut tehdään. Olen lukenut todella ala-arvoisia graduja, joista on annettu keskinkertaisia arvosanoja. Parhaat arvosanat menevät joskus sellaisille joilla on vain hyvä muisti, mutta pään sisällä ei ole juuri mitään. Säälin sellaista sillä he eivät osaa toimia todellisessa elämässä ja sitten siitä saattaa tulla mielenterveysongelmia kun he tuntevat itsensä korkeasti koulutettuina avuttomiksi ja yksinkertaiseksi. Minä en niinkään syyttäisi tällaisia vaan vika on enemmänkin koulutusjärjestelmässä, joka suosii "papukaijataktiikkaa". Huom! tämä koskee erityisesti naisia, se ei ole niinkään miesten ongelma.


      • sanoa
        akateeminen nuori mies kirjoitti:

        Yliopistossa ei tarvitse olla mikään neropatti. Siellä pärjää parhaiten kun vaan toistaa mitä luennoitsija sanoo tai mitä tenttikirjoissa lukee eli yliopisto ei ole tosiaan mikään viisasten koulu. Siellä ei opi elämästä juuri mitään eikä siellä kannusteta ajattelemaan kriittisesti vaikka puheissa niin väitetäänkin. Lue tai kuuntela ja toista kuin "puhuva" papukaija niin tentit menevät hyvin läpi. Samalla lailla gradut tehdään. Olen lukenut todella ala-arvoisia graduja, joista on annettu keskinkertaisia arvosanoja. Parhaat arvosanat menevät joskus sellaisille joilla on vain hyvä muisti, mutta pään sisällä ei ole juuri mitään. Säälin sellaista sillä he eivät osaa toimia todellisessa elämässä ja sitten siitä saattaa tulla mielenterveysongelmia kun he tuntevat itsensä korkeasti koulutettuina avuttomiksi ja yksinkertaiseksi. Minä en niinkään syyttäisi tällaisia vaan vika on enemmänkin koulutusjärjestelmässä, joka suosii "papukaijataktiikkaa". Huom! tämä koskee erityisesti naisia, se ei ole niinkään miesten ongelma.

        että aikas moisen yleistyksen olet kokemustesi perusteella tehnyt, kun väität että kyseessä on enemmän naisten kuin miesten ongelma. Jos kerran olet akateemisesti koulutettu, niin voisi luulla, että sen verran olisi matkanvarrelta tarttunut mukaan, että tietäisit, ettei omien kokemusten perusteella voi tehdä järkeviä yleistyksiä.


      • akateeminen nuori mies
        sanoa kirjoitti:

        että aikas moisen yleistyksen olet kokemustesi perusteella tehnyt, kun väität että kyseessä on enemmän naisten kuin miesten ongelma. Jos kerran olet akateemisesti koulutettu, niin voisi luulla, että sen verran olisi matkanvarrelta tarttunut mukaan, että tietäisit, ettei omien kokemusten perusteella voi tehdä järkeviä yleistyksiä.

        Kyseessä enemmänkin tarkoittaa, että yli 50% tapauksista on naisia, tässä tapauksessa on kyse jo selvästä enemmistöstä eikä tilastopoikkeamasta. Voit hakea tiedemaailmasta tutkimusdataa, jonka mukaan väittämäni on paikkansa pitävä ja tutkimustulokset tukevat omia kokemuksiani. Kyseessä on samantapainen ilmiö kuin kiltin tytön syndroomassa ja osa tapauksista on sellaisia, jotka hakevat aina hyviä arvosanoja opinnoistaan ja paneutuvat kovaan luku-urakkaan, mutta ajattelu jää toissijaiseksi tai olemattomiin. Minä en ole syyttelemässä ketään enkä pidä ketään ala-arvoisempana sen vuoksi, että hän olisi "yleistyhmä". Näen kuitenkin oikeudekseni sanoa asiat niin kuin tutkimusdata miltei poikkeuksetta osoittaa. Kyseessä voi olla hyvinkin myös vakavampia mielenterveydellisiä ongelmia, vaikka hikipingot yleisavuttomat silloin tällöin kärsivätkin erilaisista psyykkisistä vaivoista.

        Yksinkertaisuus taas ei ole edes yleistetysti sukupuolikysymys enkä näe yksinkertaisuutta millään mittarilla pahana enkä halveksuttavana jos sen haluat kuulla.


      • akat...
        akateeminen nuori mies kirjoitti:

        Kyseessä enemmänkin tarkoittaa, että yli 50% tapauksista on naisia, tässä tapauksessa on kyse jo selvästä enemmistöstä eikä tilastopoikkeamasta. Voit hakea tiedemaailmasta tutkimusdataa, jonka mukaan väittämäni on paikkansa pitävä ja tutkimustulokset tukevat omia kokemuksiani. Kyseessä on samantapainen ilmiö kuin kiltin tytön syndroomassa ja osa tapauksista on sellaisia, jotka hakevat aina hyviä arvosanoja opinnoistaan ja paneutuvat kovaan luku-urakkaan, mutta ajattelu jää toissijaiseksi tai olemattomiin. Minä en ole syyttelemässä ketään enkä pidä ketään ala-arvoisempana sen vuoksi, että hän olisi "yleistyhmä". Näen kuitenkin oikeudekseni sanoa asiat niin kuin tutkimusdata miltei poikkeuksetta osoittaa. Kyseessä voi olla hyvinkin myös vakavampia mielenterveydellisiä ongelmia, vaikka hikipingot yleisavuttomat silloin tällöin kärsivätkin erilaisista psyykkisistä vaivoista.

        Yksinkertaisuus taas ei ole edes yleistetysti sukupuolikysymys enkä näe yksinkertaisuutta millään mittarilla pahana enkä halveksuttavana jos sen haluat kuulla.

        Siis kyseessä erityisesti tarkoittaa selvää enemmistöä eli reilusti yli 50%:a, esim 60-40-jakauma on jo erityisen merkittävä.


      • SaNainen
        akateeminen nuori mies kirjoitti:

        Kyseessä enemmänkin tarkoittaa, että yli 50% tapauksista on naisia, tässä tapauksessa on kyse jo selvästä enemmistöstä eikä tilastopoikkeamasta. Voit hakea tiedemaailmasta tutkimusdataa, jonka mukaan väittämäni on paikkansa pitävä ja tutkimustulokset tukevat omia kokemuksiani. Kyseessä on samantapainen ilmiö kuin kiltin tytön syndroomassa ja osa tapauksista on sellaisia, jotka hakevat aina hyviä arvosanoja opinnoistaan ja paneutuvat kovaan luku-urakkaan, mutta ajattelu jää toissijaiseksi tai olemattomiin. Minä en ole syyttelemässä ketään enkä pidä ketään ala-arvoisempana sen vuoksi, että hän olisi "yleistyhmä". Näen kuitenkin oikeudekseni sanoa asiat niin kuin tutkimusdata miltei poikkeuksetta osoittaa. Kyseessä voi olla hyvinkin myös vakavampia mielenterveydellisiä ongelmia, vaikka hikipingot yleisavuttomat silloin tällöin kärsivätkin erilaisista psyykkisistä vaivoista.

        Yksinkertaisuus taas ei ole edes yleistetysti sukupuolikysymys enkä näe yksinkertaisuutta millään mittarilla pahana enkä halveksuttavana jos sen haluat kuulla.

        olet akateemisissa opinnoissasi saanut noin laajan näkökulman asioihin...
        Mistähän sinä ikinä löydätkään tasoisesi naisen, jolle voisit julkituoda syvälliset pohdintasi?
        Onnea vaan etsintään, tarvitset sitä paljon! Mutta ehkä jollain naisella huumori riittää sinunkin kanssasi! :D


      • akat... jne...
        SaNainen kirjoitti:

        olet akateemisissa opinnoissasi saanut noin laajan näkökulman asioihin...
        Mistähän sinä ikinä löydätkään tasoisesi naisen, jolle voisit julkituoda syvälliset pohdintasi?
        Onnea vaan etsintään, tarvitset sitä paljon! Mutta ehkä jollain naisella huumori riittää sinunkin kanssasi! :D

        Parisuhde ei älyttömiä tieteellisiä tai puolitieteellisiä pohdintoja kaipaa. Tiedemaailma ja yhteiskunnalliset mielipiteet eivät oikein ole hyviä keskustelun aiheita ellei tunne jotain, jonka kanssa pohtii turhuuksia.

        Itseriittoiselle ihmiselle on muuten ominaista juuri sellainen käytös kuin SaNaiselle. Ehkä jonkun huumorintaju riittää siihen, että kumppani esittää henkilökohtaista ivaa tuntematonta henkilöä kohtaan.


      • SaNainen
        akat... jne... kirjoitti:

        Parisuhde ei älyttömiä tieteellisiä tai puolitieteellisiä pohdintoja kaipaa. Tiedemaailma ja yhteiskunnalliset mielipiteet eivät oikein ole hyviä keskustelun aiheita ellei tunne jotain, jonka kanssa pohtii turhuuksia.

        Itseriittoiselle ihmiselle on muuten ominaista juuri sellainen käytös kuin SaNaiselle. Ehkä jonkun huumorintaju riittää siihen, että kumppani esittää henkilökohtaista ivaa tuntematonta henkilöä kohtaan.

        HENKILÖKOHTAISTA ivaa TUNTEMATTOMALLE ihmiselle? Olen varmaan taitavampi kuin tiesinkään...


      • akateeminen ja muuta turhaa
        SaNainen kirjoitti:

        HENKILÖKOHTAISTA ivaa TUNTEMATTOMALLE ihmiselle? Olen varmaan taitavampi kuin tiesinkään...

        "   Onneksi sinä
        Kirjoittanut: SaNainen 24.3.2006 klo 22.47

           olet akateemisissa opinnoissasi saanut noin laajan näkökulman asioihin...
        Mistähän sinä ikinä löydätkään tasoisesi naisen, jolle voisit julkituoda syvälliset pohdintasi?
        Onnea vaan etsintään, tarvitset sitä paljon! Mutta ehkä jollain naisella huumori riittää sinunkin kanssasi! :D"

        Tämä on lainattu kirjoituksestani. Sinä sanaa käytetään henkilökohtaisesti osoitettaessa tarkoittamaan jotakuta. Sinä sanan eri muodot toistuvat kirjoituksessasi eli se on selvästi tarkoitettu minulle. Kirjoituksellasi sinä osoitat sen henkilölle jota sinä et tunne eli minulle, henkilökohtaisesti, vaikka sen pystyy lukemaan vaikka kuka.


      • SaNainen
        akateeminen ja muuta turhaa kirjoitti:

        "   Onneksi sinä
        Kirjoittanut: SaNainen 24.3.2006 klo 22.47

           olet akateemisissa opinnoissasi saanut noin laajan näkökulman asioihin...
        Mistähän sinä ikinä löydätkään tasoisesi naisen, jolle voisit julkituoda syvälliset pohdintasi?
        Onnea vaan etsintään, tarvitset sitä paljon! Mutta ehkä jollain naisella huumori riittää sinunkin kanssasi! :D"

        Tämä on lainattu kirjoituksestani. Sinä sanaa käytetään henkilökohtaisesti osoitettaessa tarkoittamaan jotakuta. Sinä sanan eri muodot toistuvat kirjoituksessasi eli se on selvästi tarkoitettu minulle. Kirjoituksellasi sinä osoitat sen henkilölle jota sinä et tunne eli minulle, henkilökohtaisesti, vaikka sen pystyy lukemaan vaikka kuka.

        kuitenkin, että akateemisena ihmisenä ymmärrät, etten voi tietää ja tuntea sinua ihmisenä tämän palstan kautta. Kaikki keskustelut ja kommentit kirpoavat vain siitä mielikuvasta, jonka itse tahdot kirjoituksillasi antaa itsestäsi. Eli ei syytä loukkaantua. Ei, edes vaikka kalikka kalahtaisikin, enhän minä sitä voi tietää!


      • akateeminen....
        SaNainen kirjoitti:

        kuitenkin, että akateemisena ihmisenä ymmärrät, etten voi tietää ja tuntea sinua ihmisenä tämän palstan kautta. Kaikki keskustelut ja kommentit kirpoavat vain siitä mielikuvasta, jonka itse tahdot kirjoituksillasi antaa itsestäsi. Eli ei syytä loukkaantua. Ei, edes vaikka kalikka kalahtaisikin, enhän minä sitä voi tietää!

        Minä olen loukkaantunut ainoastaan siitä, että asetut paremman ihmisen asemaan enkä minä ole loukkaantunut siitä, että sinä olisit kohdistanut minuun jotain henkilökohtaista (et todennäköisesti tunne minua, mutta senhän olen tehnyt harvinaisen selväksi) vaan siitä, että tölväiset ihmisiä, jotka saattavat olla tosissaan ongelmiensa kanssa. Ketjun aloittajan ei tarvitse olla millään lailla paha ihminen vaan hän voi olla aivan tosissaan ja erittäin arvokas ihminen, jokainen on, toisten arvokkuus voi vain olla sitä, että he kuuluvat vankilaan. Suurin piirtein lakien mukaan toimivat ihmiset ovat kaikki arvokkaita.

        Sinä kirjoittelet palstoille enemmän kuin varmaankin moni muu kirjoittelija ja kun luen kirjoituksiasi silloin kun sille päälle satun niin niistä syntyy päässäni mielikuva, että onpa tuossa itsekäs ja ilkeä ihminen jolla tuntuu olevan tarvetta piikitellä ja tehdä hyvin hätäisiä johtopäätöksiä. Ilkeytenä näen mm. sen, että nostat itsesi muiden yläpuolelle. Sellaisen mielikuvan minä olen saanut jos mielikuvista aletaan puhua. Sinä muuten tarkoittaa yleisessä kielenkäytössä sinä eli tämä on osoitettu erityisesti sinulle, vaikka edelleenkin tämä on avoimessa muodossa ja tämän voi lukea aikas moni muukin.


      • SaNainen
        akateeminen.... kirjoitti:

        Minä olen loukkaantunut ainoastaan siitä, että asetut paremman ihmisen asemaan enkä minä ole loukkaantunut siitä, että sinä olisit kohdistanut minuun jotain henkilökohtaista (et todennäköisesti tunne minua, mutta senhän olen tehnyt harvinaisen selväksi) vaan siitä, että tölväiset ihmisiä, jotka saattavat olla tosissaan ongelmiensa kanssa. Ketjun aloittajan ei tarvitse olla millään lailla paha ihminen vaan hän voi olla aivan tosissaan ja erittäin arvokas ihminen, jokainen on, toisten arvokkuus voi vain olla sitä, että he kuuluvat vankilaan. Suurin piirtein lakien mukaan toimivat ihmiset ovat kaikki arvokkaita.

        Sinä kirjoittelet palstoille enemmän kuin varmaankin moni muu kirjoittelija ja kun luen kirjoituksiasi silloin kun sille päälle satun niin niistä syntyy päässäni mielikuva, että onpa tuossa itsekäs ja ilkeä ihminen jolla tuntuu olevan tarvetta piikitellä ja tehdä hyvin hätäisiä johtopäätöksiä. Ilkeytenä näen mm. sen, että nostat itsesi muiden yläpuolelle. Sellaisen mielikuvan minä olen saanut jos mielikuvista aletaan puhua. Sinä muuten tarkoittaa yleisessä kielenkäytössä sinä eli tämä on osoitettu erityisesti sinulle, vaikka edelleenkin tämä on avoimessa muodossa ja tämän voi lukea aikas moni muukin.

        oma kirjoituksesi eroaa siitä mihin minä syyllistyn;)


      • akat...
        SaNainen kirjoitti:

        oma kirjoituksesi eroaa siitä mihin minä syyllistyn;)

        Eroaa selvästi jo ulkoasultaan ja sanamuodoltaan. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle.


      • SaNainen
        akat... kirjoitti:

        Eroaa selvästi jo ulkoasultaan ja sanamuodoltaan. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle.

        mitä päättelet kirjoitustemme eroista! Erittäin mielenkiintoista.
        Akateemisena ihmisenä ymmärrät, että mielipiteensä pitää perustella, että niillä olisi mitään merkitystä.


    • Antti Aropupu

      Ja nyt sen tauti on jo tarttunu suhunkin! : O

      • SaNainen

        hauskin kommentti!!! Hyvä Antti:D


      • asfhafhadfhafsfsghdfh
        SaNainen kirjoitti:

        hauskin kommentti!!! Hyvä Antti:D

        Ei ollut hauska eikä edes tarpeellinen. Mistä te saattekin moisiä älynväläyksiä vakavista aiheista puhuttaessa?


      • SaNainen
        asfhafhadfhafsfsghdfh kirjoitti:

        Ei ollut hauska eikä edes tarpeellinen. Mistä te saattekin moisiä älynväläyksiä vakavista aiheista puhuttaessa?

        että tämä viesti oli jonkun sydänverellä kirjoittama "totuus" elämästään?
        Jos tosiaan niin on, niin toivotan aloittajalle ja hänen tyttöystävälleen onnea elämässään -he todella ansaitsevat toisensa!


      • akateeminen nuori mies
        SaNainen kirjoitti:

        että tämä viesti oli jonkun sydänverellä kirjoittama "totuus" elämästään?
        Jos tosiaan niin on, niin toivotan aloittajalle ja hänen tyttöystävälleen onnea elämässään -he todella ansaitsevat toisensa!

        Uskokoon ken uskoo ja mitä uskoo. Sinä, minä eikä edellisen viestin nimihirviö tiedä asian todellista laitaa, joten kirjoittaja voi olla aivan hyvin tosissaan. Millä lailla he todella ansaitsevat toisensa? Hyvähän se olisi jos he olisivat onnellinen pari, mutta mitä juuri sinä tarkoitit ansaitsemisella?


      • SaNainen
        akateeminen nuori mies kirjoitti:

        Uskokoon ken uskoo ja mitä uskoo. Sinä, minä eikä edellisen viestin nimihirviö tiedä asian todellista laitaa, joten kirjoittaja voi olla aivan hyvin tosissaan. Millä lailla he todella ansaitsevat toisensa? Hyvähän se olisi jos he olisivat onnellinen pari, mutta mitä juuri sinä tarkoitit ansaitsemisella?

        Tarkoitan sitä, että jos mies todella ajattelee noin rumasti henkilöstä, jonka pitäisi olla hänelle rakas, niin naisen onni olisi olla siinä tapauksessa niin tyhmä, ettei huomaa sitä!
        Mikäli nainen, jolla on elämässään selvästi mahdollisuuksia valita toisin, haluaa kuitenkin noin totaalisesti alistua miehen halveksimaksi, niin hän on valinnut juuri oikean miehen. Se on oikeastaan jopa epäitsekästä -ainakin se mies on sitten pois muita naisia kiusaamasta :D
        Toki ensimmäinen ajatus kirjoituksesta oli, että se kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin hänen tyttöystävästään!


      • akat...
        SaNainen kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että jos mies todella ajattelee noin rumasti henkilöstä, jonka pitäisi olla hänelle rakas, niin naisen onni olisi olla siinä tapauksessa niin tyhmä, ettei huomaa sitä!
        Mikäli nainen, jolla on elämässään selvästi mahdollisuuksia valita toisin, haluaa kuitenkin noin totaalisesti alistua miehen halveksimaksi, niin hän on valinnut juuri oikean miehen. Se on oikeastaan jopa epäitsekästä -ainakin se mies on sitten pois muita naisia kiusaamasta :D
        Toki ensimmäinen ajatus kirjoituksesta oli, että se kertoo enemmän kirjoittajastaan kuin hänen tyttöystävästään!

        Kun ei tunne tapausta niin ei tunne. Halveksiiko mies vai muodostatko sellaisen mielikuvan kiukuspäissäsi? Mahdolliset mielenterveysongelmat kummalla tahansa tai molemmilla?

        Syyttelet ihmisiä mielikuviesi perusteella sellaisista piirteistä joita saatat itse omata.


      • SaNainen
        akat... kirjoitti:

        Kun ei tunne tapausta niin ei tunne. Halveksiiko mies vai muodostatko sellaisen mielikuvan kiukuspäissäsi? Mahdolliset mielenterveysongelmat kummalla tahansa tai molemmilla?

        Syyttelet ihmisiä mielikuviesi perusteella sellaisista piirteistä joita saatat itse omata.

        sinun mielestäsi kirjoittanut tyttöystävästään halveksivasti?


      • akat...
        SaNainen kirjoitti:

        sinun mielestäsi kirjoittanut tyttöystävästään halveksivasti?

        Myös viestityn vastaanottaja saattaa omassa mielessään luoda ja usein luokin mielikuvan, joka ei välttämättä ole yhtäpitävä viestittäjän oman näkemyksen kanssa. En suoralta kädeltä sanoisi kirjoitusta halveksivaksi. Se miten kirjoittaja näkee oman tyttöystävänsä riippuu kirjoittajan omasta suhtautumisestaan häneen ja se taas on eri asia kuin itse kirjoitus. En välttämättä sanoisi sitäkään, että kirjoittaja halveksisi tyttöystäväänsä. Mistä tiedät, ettei hän ole väsynyt siihen, että joutuu vahtaamaan ja opettamaan häntä kaiken aikaa? Mistä sinä tiedät suhteen laadun tai yrittääkö mies tehdä suhteen eteen mitä ja kuinka paljon? Entä onko koko kirjoitus vain keksittyä ajanviihdettä?


    • Minä vaan..

      siis jos tyhmyys mitataan tuolla tavalla..minäkin taidan olla typerä! en osaa/halua oppia korttipelejä..mielestäni siinä ei ole mitän fiksua..ehkä teille miehille..ja jos nainen viihtyy vaatteissa mitä haluaa pukea päälle..mitä sanomista siinä on.et sinä niitten vaatteitten kanssa seurustele...?!! ei sinullakan ole todellakaan mitään kirkasta järjenjuoksua!!!! taidat olla aika pinnallinen paska jätkä! yleistyhmä!

    • bkbk

      Tuota kastia noissa naisenpuolissa riittää. Jonkinmoinen kyky opetella asioita ulkoa (=maisteri) muttei mitään omaa järkeä päässä, kaikki pitäisi tuoda eteen. Osaako se tehdä ruokaa? Onko hiljainen? Onko sitä hyvä panna? Jos ne asiat on kunnossa niin ehkä sen kanssa voi elää. Voit nussia sitä suuhun niin ainakin sen päässä silloin jotain liikkuu.

    • juttu...

      ...vaimo ylpeä koulutuksestaan inssiksi muta ei ukkonsa kanssa juttele mistään todella tärkeästä (tunteet, toiveet, tulevaisuus jne.), ei helli ei pussaa tai hali...äijätyökavereiden kanssa kai saa päivisin jutella asiansa puhki kun ei minulle kotiin asti riitä...kiroilee kuin mies, juo viinaa äijätyökavereiden kanssa kuin mies, nauraa miesten härskeyksille kuin mies...mitä jääkään minulle...vitutus...

    • justiinsa

      "- Ei ymmärrä vihjauksia pukeutua seksikkäästi, eikä osaa kehotuksista huolimatta pukeutua seksikkäästi. "

      Eikö mieleesi ole tullut, ettei hän ehkä halua pukeutua 'seksikkäästi' vaan haluaa olla oma itsensä, myös pukeutumisasioissa? En ole koskaan mielestäni pukeutunut seksikkäästi, enkä ole halunnutkaan. Minulla on oma tyylini, ja ajatus siitä, että mieheni komentaisi minua laittaamaan päälle vaikka pikkuisen vartalonmyötäisen mekon tai paidan, josta vaikkapa rintsikat näkyisivät läpi, ei kyllä *yhtään* huokkuttele. Niin kauan kuin puolison vaatteet ovat ovesta ulos mentäessä puhtaat ja ehjät, ei siihen toisella pitäisi olla valittamista.

      Vai oletko niitä miehiä, joille naisesi ei koskaan kelvannut sellaisena kuin on, vaan olet päättänyt 'parannella' häntä?

    • tavis?

      No yleensä se menee niin,et noi ns.viisaat jotka omaa maisterinpaperit ei ymmärrä käytännön perusasioita.Eli omista kiinnostuksen kohteista ja omasta työstään he tietävät kaiken,mutta autas armia jos ne joutuu perunoita keittämään,kukkapenkkiä kitkemään,auton renkaita vaihtamaan tai palanutta lamppua vaihtamaan...täysiä torveloita,uus avuttomia!
      pari omaa tuollaista lukenutta tuttavaa ovat sosiaalisesti taidottomia eli eivät osaa keskustella tai luoda suhteita vastakkaiseen sukupuoleen ja ulkonäkökin on sellainen ettei se juuri kerro siitä suuresta viisaudesta...Eli taidot eivät mene tasan,se on joko tai,käytäntö tai teoria jonka he hallitsevat.

      • Naimaton kai

        Nörteistä en tiedä, mutta.....
        Olen superhyperkoulutettu eikä minussa ole mitään vikaa (omasta mielestä;)) ja osaan tehdä kaikkea (paitsi vihaan siivota, kukapa tykkäis ja jopa renkaat vaihtuu)
        Että siis ookkonäitevähätyhymä, provoatko, haluat löytää täältä itselles akateemisen muijan (voin kertoo, et onnistu jos et vaihda tyyliä) ???????????????


      • Akateeminen nainen80

        Jeps jeps.

        itse olen viittä vaille valmis maisteri ja kyllä suurin osa tuntemistani kateemisista nuorista on älykkäitä ja ajattelevia ihmisiä. Ja kyllä se arkipäivän käytäntökin sujuu. Toki olen tavannut todella tyhmiä yliopisto-opiskelijoita ja viisaita duunareita, mutta Lähinnä Amiksessa olen ne elämää tyhmemmät ihmiset tavannut...


    • 19wee

      ei oo kotona opetettu noihin juttuihin ja kaikki naisetkaan ei hallitse tunteitaan jos ei itse pääse niidenkaa kosketuksiin ja arvostelu ei auta ainakaa vaa rohkaisu...jos rakastat häntä nii noi pikku pikku jutu selviää ja silloinhan itsekkin haluat varmaa kyllä auttaa jos naisesi on se naisesi...

      Kommunikointia kunnolla ja auttamista ym...te opitte toisiltanne vielä paljon ku nytki ootte jo oppinu tai mahdollisuus siihen on annettu mut jokainen ite päättää ottaako opikseen esim. rakastettuaan ei puutteista huolimatta pistetä halvalla...se satuttaa juuri sitä tunneälyä ja se estyy entisestään jos kohtelu on tuommoista..kelaa nyt ite!!ei pahalla vaa halusin antaa diplomaattisen vastauksen.

      • Blondiiii

        jos on niin sun kantsii ruveta basistiksi bändii, jo rupee ymmärrys pelaa yhteen.


    • tytsykkäs

      sitoo ite kengännauhat vai onx sil tarralenkkarit?

    • miks sie

      täällä ruinaat, opeta naistasi

      • sisäinen blondi

        miksi te rupesitte seurustelemaan? mutta ette vissiin kauan ole yksissä olleet?


      • olla Jaska
        sisäinen blondi kirjoitti:

        miksi te rupesitte seurustelemaan? mutta ette vissiin kauan ole yksissä olleet?

        Ihan exältä kuulostaa. Aina kaikki naiset tyhmiä, olisi tehnyt mitä vaan.


    • onhan paukku

      Kai sentään sänkypuuhat sujuvat?
      Hän voi olla lievästi mielisairas, esim. masentunut ja tarvitsee ehkä käyntiä kallonkutistajalla.
      Masennus on sellainen mielisairas joka voi tehdä todellisesta älyköstäkin yleistyhmän ja potilas voi unohdella kaikenlaista ja olla huolimaton ja välinpitämätön.
      Masennus on todellinen sairaus ja siitä kyllä miltei kaikki paranevat, moni nopeastikin kun vaan saa apua eli jos näyttää huolestuttavalta niin taluta kallonkutistajalle.

    • tutulta

      Liika lukeminen (koulukirjojen) tosiaan vähentää omaa ajattelua. Sitä ei monesti huomaakaan, ettei ole omilla avoilla pohtinut asiaa ollenkaan, vaan asian on saanu valmiiksi ajateltuna kirjasta lukemalla.

      Olen aina ollut sitä mieltä, että on lukeneita ihmisiä ja sitten niitä joilla on maalaisjärkeä.
      Esim. Sain aina koulussa huonoja numeroita, kun en jaksanut lukea eikä kiinostanut. Silti järki leikkaa hyvin tilanteessa kuin tilanteessa.

      Muistan, että paras ystäväni koulussa sai hyviä numeroita. Hänellä taas puuttui se maalaisjärki.Esim.hän kerran kertoi minulle näin: " Kun luin isäni kanssa lehdestä, että Tapani kanssa sai taas ylinopeussakot, minulla leikkasi heti ja sanoin, että ajais sitten taksilla"! Hän oli todella innoissaan kun osasi näin "osuvasti" sanoa, ja kertoi siitä minulle koulussa seuraavana päivänä.

      Parasta olisi kun ihmisellä olisi molempia, lukeneisuutta, sekä maalaisjärkeä jolla pohtia oppimaansa.

      Tyttöystäväsi ei varmasti ole sinulle sopiva, koska nuo asiat mitkä sinua hänessä häiritsevät, tulevat häiritsemään aina. Olette erilaisia.
      Toisaalta, voittehan lyödä viisaat päänne yhteen. Ole sinä maalaisjärki, ja hän hyvä oppija.

    • ja perusasioista

      pelien pelaaminen on sulle sama kuin viisas ihminen? Eikö ennemmin oo niin, että intressit on erilaiset? Ja tosiaan, voisit itse hyvänä ja ihanana miesystävänä innostaa ja opettaa toista pelaamaan, mikäli ne on sulle tärkeitä juttuja. Ja jos vihjaat toiselle pukeutumisesta, mistä tämä voi tietää, mikä susta on seksikästä? Menkää ennemmin yhdessä alusvaateostoksille tai vaateostoksille kannustavassa hengessä. Miksei säilyketölkin avaamistakin voi opettaa suloisesti,söpösti ja rakastavasti, kuin esileikkinä?

      Ei ketään huvita opetella pelejä, jos jo valmiiksi pidetään tyhmänä ja haukutaan. Ehkä tyttöystäväsi vaistoaa asenteesi ja häntä pelottaa pelata kanssasi tai edes ehdottaa moista?

      Oliskohan tässä nyt pohjimmiltaan kyse siitä, että et rakasta häntä? Keskustelutaidon opettaminen on toki hankalaa, mutta kehotan teitä keskustelemaan taustalla vaivaavista asioista.

    • kärttyinen opiskelija

      mun valokatkaisin ainakin on oven saranapuolella...

    • ...

      ja voihan olla että tyttösi on niin ujo, että hänen on vaikea keskustella vieraiden ihmisten kanssa... :) Tosin aika mahdoton sanoa kun ei tunne naista...

    • vitsi??!!

      koko juttu...? toki tiedän muutaman vähemmän välkyn ihmisen itsekkin.. mutta mutta.. tuommoinen menee jo yli hilseen. miksi edes sitten olet kyseisen ihmisen kanssa?? tissien takia vai? tosi hyvä syy olla ihmisen kanssa.

    • Anonyymi

      Useimmat muijat vaan on keskiverto tomppeleita. Keskiverto ei kovin kummoisiin älyllisiin suorituksiin taivu. Lisäksi usein tulee melkeinpä suurimmaksi ongelmaksi se että typeryyden mukana tulee haluttomuus muuttua tai opetella uutta. Suututaan ja lyödään hanskat tiskiin. Itsellä yli vuosikymmenen kokemus fiksusta naisesta eikä samanlaista meinaa löytyä tilalle.
      Se on kyllä oma vika, pitäis vaan tutustua lukumäärällisesti suurempaan joukkoon niin lopulta tärppäisi.

    • Anonyymi

      Eikö maisterin opinnot taida kuitenkin olla opettanut ihan jotain muuta kuin valokatkasijan sijainnin tai muut ”yleistiedot”? Hänellä varmasti on kyseiseltä alalta paremmat tiedot kuin sinulla. Jokatapauksessa, se että toinen tietää jotain mitä toinen ei, ei tarkoita että on automaattisesti tyhmä. Molemmilla on vain erilaiset tiedot ja taidot. Eikä tuo kuulostaa minusta niinkään tyhmältä, enemmänkin vain harmittomalta hölmöilyltä. Ja jos asia vaivaa sinua, kerro ja opeta asioita hänelle rakentavasti.

    • Anonyymi

      Mun mies ei osaa lajitella jätteitä. Ei vaikka kirjoittaisi astiaan isolle, onko se seka, bio tai muovi. Aina kun silmä vähän välttää, niin kaikki on mennyt sekajätteeseen!!

      Jos hän ei löydä heti vaikkapa teippiä, hän menee kauppaan ja ostaa uuden teippirullan, vaikka jos olisi avannut askartelukaapin oven, olisi löytänyt teippirullia täynnä olevan purkin, jossa kissan kokoisilla kirjaimilla kirjoitetuna ”Teippiä”..

      En minä silti häntä tyhmänä pidä, suloisena kylläkin. Eikä hän ole edes maisteri!

    • Anonyymi

      Ap:n kaltaisen luuserin on tyydyttävä siihen naiseen jonka sattuu saamaan. Säälistä varmaan nykyinenkin tyttis on hänen kanssaan.

      Älä nyt kuitenkaan luovu tuosta helmestä, uuden saanti voi olla sinulle mahdottomuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe