Koskeeko Raamattu lainkaan lapsia

AlpoAhola

Olen päässyt siihen käsitykseen näitä palstoja vähän lukeneena, ettei Raamatun sana koske lainkaan lapsia. Miten on, että koskeeko vai ei ja mitkä kohdat Raamatussa ovat lapsia koskevat ja mitkä kuuluvat vaan aikuisille?

124

3154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidat olla pelkkä

riidanhaastaja.Mihinkähän tuonlaista kysymystä
      tarvitaan? Aivovoimistelua varten varmaan, kysy itseltäsi rakennanko minä kristuksen ruumista vai hajoitan.

• AlpoAhola

Typerä on tyhmä, yksinkertainen, houkka, hölmö, tyhmyri ja tylsimys. Kuinka sellainen kysymyksen tekijä, joksi siis kysymyksen määrittelet, voi itse sitä kysymystä pystyy järkevästi analysoimaan.
        Miten viestini voi käsittää riidan haastamiseksi ja miksi saan ohjeen käyttää järjen päättelyä uskon asioissa? Raamattu kieltää järjen käytön uskon kysymyksissä sanoilla: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5. Eikö siis Sanan todistus yksin ratkaisekaan sitä mikä on totuus?

• on just sitä järjenpäättelyä,
        AlpoAhola kirjoitti:

Typerä on tyhmä, yksinkertainen, houkka, hölmö, tyhmyri ja tylsimys. Kuinka sellainen kysymyksen tekijä, joksi siis kysymyksen määrittelet, voi itse sitä kysymystä pystyy järkevästi analysoimaan.
        Miten viestini voi käsittää riidan haastamiseksi ja miksi saan ohjeen käyttää järjen päättelyä uskon asioissa? Raamattu kieltää järjen käytön uskon kysymyksissä sanoilla: Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle 2.Kor.10:5. Eikö siis Sanan todistus yksin ratkaisekaan sitä mikä on totuus?

joka on turhaa.

• AlpoAhola
        on just sitä järjenpäättelyä, kirjoitti:

joka on turhaa.

Toistan vaan sitä linjaa, jota edellinen viesti aloitti. Siis minun ”Tuo järkeileminen on just sitä järjenpäättelyä, joka on turhaa.”, mutta se edellinen viesti siis ei ollut sitä turjaa järjen päättelyä.

Et siis ole lihasta siinnyt ja syntynyt, mutta minä olen Raamatun mukaan. Sanot siis, ettei lapset usko, mutta Jeesuspa todisti, että uskovat ja pelastuvat uskon kautta, sillä ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.

• minä uskon
        AlpoAhola kirjoitti:

Toistan vaan sitä linjaa, jota edellinen viesti aloitti. Siis minun ”Tuo järkeileminen on just sitä järjenpäättelyä, joka on turhaa.”, mutta se edellinen viesti siis ei ollut sitä turjaa järjen päättelyä.

Et siis ole lihasta siinnyt ja syntynyt, mutta minä olen Raamatun mukaan. Sanot siis, ettei lapset usko, mutta Jeesuspa todisti, että uskovat ja pelastuvat uskon kautta, sillä ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.

Jumalan sanaan, ja uskon että Jeesuksen veri on täydellinen uhri minun ja kaikkien edestä, se riitää
        ei tarvitse uhrata enää muuta.
        Turha kinata mielipiteistä, uskosta se hihulikin pelastuu Sen löydön teki Lutherkin yksin uskosta yksin armosta.
        Ei teoista.

• minä uskon kirjoitti:

Jumalan sanaan, ja uskon että Jeesuksen veri on täydellinen uhri minun ja kaikkien edestä, se riitää
        ei tarvitse uhrata enää muuta.
        Turha kinata mielipiteistä, uskosta se hihulikin pelastuu Sen löydön teki Lutherkin yksin uskosta yksin armosta.
        Ei teoista.

Laestadiuskin saarnasi: oikea ympäri leikkaus on sydämmen ympärileikkaus ei lihan ympärileikkaus.
        Siis sydämmen ympärileikkaus eli usko ja sen merkiksi otetaan tietysti kaste.
        Ihan niinkuin vanhassa testamentissä liiton merkiksi
        otetiin ympärileikkaus.
        Lapset ovat suurimpia Jumalan valtakunnassa ja kuuluu heidät ottaa kasteessa Jumalan nimelle.
        Hihhuli/uudestikastajat puhuvat armosta, mutta tarkoittavat tekoja. Tätä on synergismi (Lutheria lainatakseni, vapaasti)

• käydä siellä
        weha kirjoitti:

Laestadiuskin saarnasi: oikea ympäri leikkaus on sydämmen ympärileikkaus ei lihan ympärileikkaus.
        Siis sydämmen ympärileikkaus eli usko ja sen merkiksi otetaan tietysti kaste.
        Ihan niinkuin vanhassa testamentissä liiton merkiksi
        otetiin ympärileikkaus.
        Lapset ovat suurimpia Jumalan valtakunnassa ja kuuluu heidät ottaa kasteessa Jumalan nimelle.
        Hihhuli/uudestikastajat puhuvat armosta, mutta tarkoittavat tekoja. Tätä on synergismi (Lutheria lainatakseni, vapaasti)

hihulien kokouksessa niin et tulis sanoneeks väärää todistusta. armosta ja uskosta se hihulikin pelastuu.

• käydä siellä kirjoitti:

hihulien kokouksessa niin et tulis sanoneeks väärää todistusta. armosta ja uskosta se hihulikin pelastuu.

seuraamasta muita kuin omia paimenia: "menkää sinne minkä oote minkä on luotettavilta miehiltä kuulleet". Etsikkoaikana kävin noissa karismaattisissa tilaisuuksissa, mutta ne eivät kantaneet. Löysin viimmein Jumalan valtakunnan ja halusin tehdä parannuksen nimeltä, vääristä hengellisyyksistä.

• ei seurakuntia
        weha kirjoitti:

seuraamasta muita kuin omia paimenia: "menkää sinne minkä oote minkä on luotettavilta miehiltä kuulleet". Etsikkoaikana kävin noissa karismaattisissa tilaisuuksissa, mutta ne eivät kantaneet. Löysin viimmein Jumalan valtakunnan ja halusin tehdä parannuksen nimeltä, vääristä hengellisyyksistä.

eikä kirkkoja ne eivät pelasta, Jeesus pelastaa.

• Pieni lapsihan on uskon esikuva. Miksei Raamattu silloin koske lapsia...Jumalanlapsethan ovat kaikki lapsia.

• AlpoAhola

Kun olen sanonut, että lapsissakin on perisynti, niin se on kielletty.
        Kun olen sanonut, että lapsetkin pelastuvat uskon kautta, niin se on kielletty.
        Kun olen sanonut, että lapset uskovat, niin se on kielletty.
        Kun olen sanonut, että lapset kuulevat ja ymmärtävät Jumalan sanan, niin se on kielletty.
        Kun olen sanonut, että lapsilla uskon hedelmiä, niin se on kielletty.
        Listaa voisi jatkaa vielä ainakin viidellä lapsiin kohdistuvilla kielloilla, mutta pääasia on ollut se, ettei ole tahdottu hyväksyä mitään lasta koskevaksi täällä luterilaisuudenkaan palstalla. Kaiketi toisuskoiset ovat täällä vierailleet ja lusteen kylvöä harjoittaneet. Se on kyllä helposti järkeen menevää, mutta Raamatun mukaista se opetus ei ole ollut. Lapset on kuulemma ymmärtämättömiä ja sellaisia, etteivät he kykene tekemään ratkaisua ja valintaa.

• AlpoAhola kirjoitti:

Kun olen sanonut, että lapset kuulevat ja ymmärtävät Jumalan sanan, niin se on kielletty.
        Listaa voisi jatkaa vielä ainakin viidellä lapsiin kohdistuvilla kielloilla, mutta pääasia on ollut se, ettei ole tahdottu hyväksyä mitään lasta koskevaksi täällä luterilaisuudenkaan palstalla. Kaiketi toisuskoiset ovat täällä vierailleet ja lusteen kylvöä harjoittaneet. Se on kyllä helposti järkeen menevää, mutta Raamatun mukaista se opetus ei ole ollut. Lapset on kuulemma ymmärtämättömiä ja sellaisia, etteivät he kykene tekemään ratkaisua ja valintaa.

en ole opettanut, vaan nuo asiat hyväksyn mitä listasit.

Raamatussa sanotaan, että 12:18. "Jos mahdollinen on, niin paljo kuin teissä on, niin pitäkäät rauha kaikkein ihmisten kanssa."

Siis haluan teidän antaa uskoa tavallanne. Toivon teidänkin antavan uskoa minun eritavalla?. Mitäs noista enempi väittelee. Onhan meillä uskonnonvapauskin ja sen perusteella toisen käsityksiä tulisi kunnioittaa.

Kaikkea hyvää teille kaikille.

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että 12:18. "Jos mahdollinen on, niin paljo kuin teissä on, niin pitäkäät rauha kaikkein ihmisten kanssa."

Siis haluan teidän antaa uskoa tavallanne. Toivon teidänkin antavan uskoa minun eritavalla?. Mitäs noista enempi väittelee. Onhan meillä uskonnonvapauskin ja sen perusteella toisen käsityksiä tulisi kunnioittaa.

Nyt sanon kiireesti, että en nyt yhtään noista mitä sanoin, niin kohdistanut sinuun, vaan sanoin sanomiseni ikäänkuin yhteenvetona siitä mitä täällä on kielletty. Ajattelin niin yksinkertaisesti, että vastaat korkeintaa viesyiini niin, että samat kiellot olen saanut kuulla. Toivon nyt, että rauha on maassa ja kuura puussa. Olen viestejäsi lukenut ja tiedän, ettei meillä juuri näissä asioissa ole toisistamme viilattavaa.

• AlpoAhola kirjoitti:

Nyt sanon kiireesti, että en nyt yhtään noista mitä sanoin, niin kohdistanut sinuun, vaan sanoin sanomiseni ikäänkuin yhteenvetona siitä mitä täällä on kielletty. Ajattelin niin yksinkertaisesti, että vastaat korkeintaa viesyiini niin, että samat kiellot olen saanut kuulla. Toivon nyt, että rauha on maassa ja kuura puussa. Olen viestejäsi lukenut ja tiedän, ettei meillä juuri näissä asioissa ole toisistamme viilattavaa.

en sitä epäillytkään...ongelma on välillämme ehkä "Pyhän Hengen virka" "kaste".

• typerä kysymys
        weha kirjoitti:

Kun itse kyselee ja itse vastaa niin saa aina
        haluamansa lopputuloksen.
        Eiköhän Alpolla ollut tarkoituksena nostaa omaa
        profiiliaan vähän ärsyttämällä ja sitten iskemäl-
        lä oikein olan takaa jos joku rohkenee olla eri
        mieltä. Tämä kai on sitä lapsellisuutta josta
        oli kyse.

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

Minulla on nuo Erkki Reinkaisen kirjat: Näin on kirjoitettu; Näin on uskottu; Niin kuin kuvastimesta ja tietysti SRK:n rukoushuoneilla olen käynyt, sekä Suvijuhlilla muutamia kertoja. SRK ei minulle nyt aivan vieras asia ole. Osut varmaan aivan oikeaan kohtaan, jossa meillä on eroja. Kyllä siihen voi lisätä muutaman kohdan vielä lisää. Tietysti olen tehnyt joitain opillisia huomioita, mutta en ryhdy niistä kanssasi keskustelemaan näillä avoimilla foodumeilla, jossa asiat joutuvat häiriöäänien tulvaan.

• AlpoAhola kirjoitti:

Minulla on nuo Erkki Reinkaisen kirjat: Näin on kirjoitettu; Näin on uskottu; Niin kuin kuvastimesta ja tietysti SRK:n rukoushuoneilla olen käynyt, sekä Suvijuhlilla muutamia kertoja. SRK ei minulle nyt aivan vieras asia ole. Osut varmaan aivan oikeaan kohtaan, jossa meillä on eroja. Kyllä siihen voi lisätä muutaman kohdan vielä lisää. Tietysti olen tehnyt joitain opillisia huomioita, mutta en ryhdy niistä kanssasi keskustelemaan näillä avoimilla foodumeilla, jossa asiat joutuvat häiriöäänien tulvaan.

voisi varmaan liittää esim. srk.opin ja lapsen tilan syntyessään, mutta oikeastaan nuo kaksi asiaa jotka mainitsin liittyvät näihinkin.

• AlpoAhola
        typerä kysymys kirjoitti:

oli kyse.

Noin kirjoittaa nimimerkki: typerä kysymys, otsikolla: Erittäin.

"Tämä kai on sitä lapsellisuutta josta
        oli kyse." koska määrittelet julkisesti minut lapselliseksi, niin pyydän, että julkisesti kerrot nimesi, sillä epämääräisen nimimerkin takaa herjaat nimeltä tunnettua henkilöä.

• sinussa kuollut
        AlpoAhola kirjoitti:

Noin kirjoittaa nimimerkki: typerä kysymys, otsikolla: Erittäin.

"Tämä kai on sitä lapsellisuutta josta
        oli kyse." koska määrittelet julkisesti minut lapselliseksi, niin pyydän, että julkisesti kerrot nimesi, sillä epämääräisen nimimerkin takaa herjaat nimeltä tunnettua henkilöä.

Ei tuo sinun lihasi ainakaan ole kovin kuollut,
        kun se noin kovasti vaatii hyvitystä.Mikä lihasta on syntynyt on lihaa, olet itse usein toistanut, ja nyt se näkyy sinussa nostavan päätään. Jos sinulla
        olisi sitä Hengen hedelmää nimeltä pitkämielisyys,
        niin et riehuisi noin kovasti.

• AlpoAhola
        typerä kysymys kirjoitti:

oli kyse.

• AlpoAhola
        sinussa kuollut kirjoitti:

Ei tuo sinun lihasi ainakaan ole kovin kuollut,
        kun se noin kovasti vaatii hyvitystä.Mikä lihasta on syntynyt on lihaa, olet itse usein toistanut, ja nyt se näkyy sinussa nostavan päätään. Jos sinulla
        olisi sitä Hengen hedelmää nimeltä pitkämielisyys,
        niin et riehuisi noin kovasti.

Herkistän aiheella luterilaisuuden omiatuntoja ja itse olen luterilainen. Samalla ikään kuin varoitan, ettei luterilaiset sortuisi omahyväisyyteen ja kätensä suuteluun. Näyttää siltä, että on yhdentekevää, kun vaan ei Sanasta pidetä kiinni, vaan lipsutaan. Kun on ohjeena Jumalan Sana (Raamattu) ja Jumala on ilmoittanut, että Hän pitää siitä loppuun asti kiinni, niin ei luulisi lipsumiseen olevan varaa ja vapauksia. Ei Sanaan sitoutuminen ole lihan vapautta tai antinomismia. Sitä vastoin sitä on nykyinen kaiken jumalattomuuden hyväksyminen pala palalta. Väärät opit tulevat sulautumaan yhdeksi suureksi Baabeliksi ja silloin tiedetään, että jokapäiväinen uhri on poistettu ja hävityksen kauhistus on istutettu pyhään paikkaan. Lopuksi tilanne ajautuu siihen, että raamattu-uskollisia ryhdytään vainoamaan. Liha on perisynti ja se poistuu vasta kuolemassa ja se on kaikissa ihmisissä ja se tekee oikean vääräksi ja väärä oikeaksi. Sen hallinnan alaisuudessa tulee myös tapahtumaan Jumalan ja Pyhän Hengen pilkatkin.

• Miina
        weha kirjoitti:

eli olet tullut tänne väittelemään.

• AlpoAhola
        Miina kirjoitti:

Näillä palstoilla olemme paljon saaneet kuulla kuinka luterilaiset työntävät pienet lapset kadotukseen. Tuon syytöksen ovat esittäneet sellaiset henkilöt, jotka ensinnäkin kieltävät perisynnin, kieltävät lasten uskon (Matt.18:6,10) ja sanovat, ettei lapsi voi uskoa, sillä eihän ymmärtämättömässä iässä oleva lapsi voi tehdä parannusta ja antaa itseään Jeesukselle. Samat mielipiteen edustajat pitäytyvät sisällöllisesti Johanneksen parannuksen kasteeseen, tunnustustoimen ensiaskeleena (Luuk.3:7) ja siten kieltävät Pyhän Hengen työn kasteessa. Sitten kyllä todistetaan, että pieni lapsi ei ole tehnyt vielä syntiä, joten hän on viaton, jonka luterilaiset jo järjen valossaankin käsittävät, sillä onhan henkilökohtainen viattomuus eri asia kuin turmeluksessa sikiäminen ja syntyminen (Joh.3:7). Ilmeisesti pyhityskristillisille on paha paikka selittää lapsen kuolema, kun turmeltumattoman Raamatun mukaan ei pitäisi kuolla ja kuitenkin toisaalta sanotaan, että kuolema on synnin palkka (Hes.18:4, Room.6:23).

Se missä on luterilaisilla ongelma, niin se on siinä, että on tavattoman paljon sellaista, että lapsi oikein kastetaan Kolmiyhteisen Jumalan nimeen (2.Moos.20:24) ja tehdään vala (vanhemmat ja kummit), että lapselle opetetaan mitä Jeesus on kastetun lapsen puolesta tehnyt ja mitä lahjoja lapsi on saanut omakseen, mutta sitten asia jääkin siihen, eikä lapsen omat vanhemmat juurrutakaan kastettuja lapsiaan Jumalan Sanan omistukseen. Kaste ei missään tapauksessa saa jäädä, ulkonaiseksi tavaksi, pelkäksi perhejuhlaksi tai nimenantotilaisuudeksi tai ulkonaiseksi seurakunnan jäsenyydeksi. Kaste merkitsee aivan muuta (Matt.28:19). Se on osallisuutta Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta (Room.6:3-4 ) ja siinä olemme puetetut Kristuksen vanhurskaudella (Gal.3:27 ). Kasteessa on uudestisynnytty vedestä ja Hengestä (Joh.3:5, Tit.3:5). Varsinkin vanhemmat katekismukset ovat hyvä opetusväline Raamatun ohella siihen, mitä uskovat on hyvä tietää, uskoa ja ymmärtää mm. kasteen sisällöstä ja merkityksestä.

• Amen.
        AlpoAhola kirjoitti:

Näillä palstoilla olemme paljon saaneet kuulla kuinka luterilaiset työntävät pienet lapset kadotukseen. Tuon syytöksen ovat esittäneet sellaiset henkilöt, jotka ensinnäkin kieltävät perisynnin, kieltävät lasten uskon (Matt.18:6,10) ja sanovat, ettei lapsi voi uskoa, sillä eihän ymmärtämättömässä iässä oleva lapsi voi tehdä parannusta ja antaa itseään Jeesukselle. Samat mielipiteen edustajat pitäytyvät sisällöllisesti Johanneksen parannuksen kasteeseen, tunnustustoimen ensiaskeleena (Luuk.3:7) ja siten kieltävät Pyhän Hengen työn kasteessa. Sitten kyllä todistetaan, että pieni lapsi ei ole tehnyt vielä syntiä, joten hän on viaton, jonka luterilaiset jo järjen valossaankin käsittävät, sillä onhan henkilökohtainen viattomuus eri asia kuin turmeluksessa sikiäminen ja syntyminen (Joh.3:7). Ilmeisesti pyhityskristillisille on paha paikka selittää lapsen kuolema, kun turmeltumattoman Raamatun mukaan ei pitäisi kuolla ja kuitenkin toisaalta sanotaan, että kuolema on synnin palkka (Hes.18:4, Room.6:23).

Se missä on luterilaisilla ongelma, niin se on siinä, että on tavattoman paljon sellaista, että lapsi oikein kastetaan Kolmiyhteisen Jumalan nimeen (2.Moos.20:24) ja tehdään vala (vanhemmat ja kummit), että lapselle opetetaan mitä Jeesus on kastetun lapsen puolesta tehnyt ja mitä lahjoja lapsi on saanut omakseen, mutta sitten asia jääkin siihen, eikä lapsen omat vanhemmat juurrutakaan kastettuja lapsiaan Jumalan Sanan omistukseen. Kaste ei missään tapauksessa saa jäädä, ulkonaiseksi tavaksi, pelkäksi perhejuhlaksi tai nimenantotilaisuudeksi tai ulkonaiseksi seurakunnan jäsenyydeksi. Kaste merkitsee aivan muuta (Matt.28:19). Se on osallisuutta Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta (Room.6:3-4 ) ja siinä olemme puetetut Kristuksen vanhurskaudella (Gal.3:27 ). Kasteessa on uudestisynnytty vedestä ja Hengestä (Joh.3:5, Tit.3:5). Varsinkin vanhemmat katekismukset ovat hyvä opetusväline Raamatun ohella siihen, mitä uskovat on hyvä tietää, uskoa ja ymmärtää mm. kasteen sisällöstä ja merkityksestä.

Kaste on todellakin valtava Pyhän Hengen lahja ja taivaan aarteisto lapselle. Ikäänkuin ennakkoperintöä tulevasta iankaikkisuudesta.
        -syntien anteeksisaamine
        -vedestä ja Hengestä syntyminen
        -Kristuspuku
        -Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus
        -Kristuksen ruumiiseen liittämine
        -Seurakuntaan liittäminen
        -Jumalan lupaukset ja siunaukset Jeesuksessa Kristuksessa (Aabrahamille, Iisakille, Jaakobille)
        -kaikki se, mitä Raamattu sanoo kasteen olevan

• Miina kirjoitti:

luterilainen, ja kuulun luterilaiseen kirkkoon.

• Miina kirjoitti:

ole sitä varten, että täällä saa käsityksensä sanoa. Minä maksan veroa luterilaiselle.kirkolle ja kuulun siihen. VL-pappejakin siellä taitaa olla aika monta, maallikoista puhumattakaan.

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

luterilainen, ja kuulun luterilaiseen kirkkoon.

Kyllä minä Sinut tunnen. Olet meiltä vähän vajaan 150 km:n päässä klo 10 viisarin suuntaan.

• AlpoAhola
        Amen. kirjoitti:

Kaste on todellakin valtava Pyhän Hengen lahja ja taivaan aarteisto lapselle. Ikäänkuin ennakkoperintöä tulevasta iankaikkisuudesta.
        -syntien anteeksisaamine
        -vedestä ja Hengestä syntyminen
        -Kristuspuku
        -Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus
        -Kristuksen ruumiiseen liittämine
        -Seurakuntaan liittäminen
        -Jumalan lupaukset ja siunaukset Jeesuksessa Kristuksessa (Aabrahamille, Iisakille, Jaakobille)
        -kaikki se, mitä Raamattu sanoo kasteen olevan

Uskolla vain voidaan ymmärtää se, mitä olemme kasteessa saaneet, kuinka meidät onkin puettu kasteessa Kristuksen vanhurskaudella. Niin kauan kuin minulle oli kaste epäselvä, niin kaunan minä haikailin jollain tavalla itse ansaitun vanhurskauden perään ja yritin sitä tarjota hyvityksenä tahroistani. Pelastusvarmuutta en saanut ansioideni pohjalta, sillä koskaan en päässyt selvyyteen, että joko riittää - no ei riittänyt, sillä täydellisiin tekoihin en kyennyt. Oli siis jäätävä yksin Kristuksen tekoon. Kun kasteen sisältö minulle valkeni, niin olen todennut, että se on sitä evankeliumia parhaimmillaan. Kasteessa olenkin saanut Kristuksen vanhurskauden omakseni.

• AlpoAhola kirjoitti:

Kyllä minä Sinut tunnen. Olet meiltä vähän vajaan 150 km:n päässä klo 10 viisarin suuntaan.

On hyvä kuulua kirkkoon. Olin mm.viimmesunnuntaina ehtoollisella, vaikka olikin pikarit;)

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

On hyvä kuulua kirkkoon. Olin mm.viimmesunnuntaina ehtoollisella, vaikka olikin pikarit;)

Tarkoitatko sitä keskustelua, jossa keskusteltiin yhteismaljasta. En muista kumpaa mieltä olit, mutta minä edustin sitä mieltä, että yhteismalja on alkuperäinen. Mielestäni en varsinaisesti muussa mielessä ottanut kantaa asiaan, mutta kyllä huomasin, että kaikki luulivat, etten pikareita hyväksy. En muuten ole vielä kertaakaan jakanut viiniä yhteismaljasta.

• AlpoAhola kirjoitti:

Tarkoitatko sitä keskustelua, jossa keskusteltiin yhteismaljasta. En muista kumpaa mieltä olit, mutta minä edustin sitä mieltä, että yhteismalja on alkuperäinen. Mielestäni en varsinaisesti muussa mielessä ottanut kantaa asiaan, mutta kyllä huomasin, että kaikki luulivat, etten pikareita hyväksy. En muuten ole vielä kertaakaan jakanut viiniä yhteismaljasta.

oli asian laita:)
        Kun kaataa maljasta pikareihin, niin eikö se ole varmuudella alkuperäistä;)

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

oli asian laita:)
        Kun kaataa maljasta pikareihin, niin eikö se ole varmuudella alkuperäistä;)

En nyt ymmärrä tuota nyanssia.

Alkuperäinen on se, mikä oli Jeesuksen osoittama "TÄMÄ MALJA", ei siis ollut pikkupikareita käytössä. Ilmeisesti pikkupikarit ylietyivät vasta 1900 luvun puolivälin jälkeen.

Eihän tämä vaikuta sitten siihen, ettei pikareista saatu olisikaan Kristuksen veri. TÄMÄ ON, se sana sana on konsekraatiossa lausuttu ja se pätee.

Nyt siirrytään aiheeseen, että kuuluuko lapsille?
        Kasteesta ei ole rajoittavia ohjeita, mutta ehtoollisesta on sanat "itsensä koettelu" ja "erottaminen muusta syömisestä ja juomisesta". Tässä on mielestäni kyse ymmärtävästä iästä ja tietoisuudesta.

• AlpoAhola kirjoitti:

En nyt ymmärrä tuota nyanssia.

Alkuperäinen on se, mikä oli Jeesuksen osoittama "TÄMÄ MALJA", ei siis ollut pikkupikareita käytössä. Ilmeisesti pikkupikarit ylietyivät vasta 1900 luvun puolivälin jälkeen.

Eihän tämä vaikuta sitten siihen, ettei pikareista saatu olisikaan Kristuksen veri. TÄMÄ ON, se sana sana on konsekraatiossa lausuttu ja se pätee.

Nyt siirrytään aiheeseen, että kuuluuko lapsille?
        Kasteesta ei ole rajoittavia ohjeita, mutta ehtoollisesta on sanat "itsensä koettelu" ja "erottaminen muusta syömisestä ja juomisesta". Tässä on mielestäni kyse ymmärtävästä iästä ja tietoisuudesta.

Aivan näin.

... mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua(2.Moos.20:24).

Jeesus sanoi aikanaan: Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
        Maanpäällä on yksi ainoa teko, joka oikeasti vaikuttaa pelastukseen: Jeesuksen Kristuksen teko!

Siitä teosta me saamme vakuuttaa toisiamme sanalla, kiitosvirsillä ja sakramenteilla ja kaikin tavoin mitä ikinä me osaamme. On se teko niin kallis, että kannattaa siitä todistaa sekä sanoin, että teoin.

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

Aivan näin.

... mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua(2.Moos.20:24).

Jeesus sanoi aikanaan: Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
        Maanpäällä on yksi ainoa teko, joka oikeasti vaikuttaa pelastukseen: Jeesuksen Kristuksen teko!

Siitä teosta me saamme vakuuttaa toisiamme sanalla, kiitosvirsillä ja sakramenteilla ja kaikin tavoin mitä ikinä me osaamme. On se teko niin kallis, että kannattaa siitä todistaa sekä sanoin, että teoin.

Jeesus sääti kasteeseen koko Kolmiyhteisen Jumalan nimen ja täten Jeesus siunaa meitä kasteessa ja (sisällöllisesti samaa merkiten) ehtoollisessa Jeesus leivässä ja viinissä tarjoaa ruumiinsa ja verensä. Sinun edestäsi annettu ja vuodatettu.

• AlpoAhola kirjoitti:

Jeesus sääti kasteeseen koko Kolmiyhteisen Jumalan nimen ja täten Jeesus siunaa meitä kasteessa ja (sisällöllisesti samaa merkiten) ehtoollisessa Jeesus leivässä ja viinissä tarjoaa ruumiinsa ja verensä. Sinun edestäsi annettu ja vuodatettu.

näin on on vl-seuroissa opetettu.

Kyllähän se on niin Raamatun mukaan, että lapset uskoo. Siksi heille kuuluu pelastuksen sinettinä kaste.

Toista on aikuisen - nähtävästi epäuskoon joutuneen ja sitten parannuksen tehneen - sydämen tila, kyllä siihen mahtuu enemmän vilppiä ja vääryyttä, kuin vastasyntyneen lapsen, joka ei epäile vaan uskoo lapsenuskolla. Jeesus siunasi lapsia koska he ovat autuaita lapsenuskossa. Ei kasteen puute, vaan sen halvekseminen kadottaa

Mietikääpä mitä tarkoittaa kun puhutaan, että lapsi on otollinen Jumalalle. Mitä se pitää sisällään ja milloin tällainen otollisuus sitten loppuu?

• yönmatkamies
        AlpoAhola kirjoitti:

apostolit kastoivat Jeesuksen kristuksen nimeen tai Herran Jeesuksen nimessä. Miksi he unohtivat 10 päivässä tuon kolminaisuus kaavan?

• AlpoAhola
        yönmatkamies kirjoitti:

apostolit kastoivat Jeesuksen kristuksen nimeen tai Herran Jeesuksen nimessä. Miksi he unohtivat 10 päivässä tuon kolminaisuus kaavan?

Jeesuksen nimissä ne Jeesuksen asettamat ja valitsemat apostolit toimivat. Taas on sitten se fundamentalismi sellainen kysymys, että haetaan kirjaimellista muotoa siitäkin, jossa sitä ei ole edes ajateltu tarpeelliseksi sanoa. En nyt väitä mitään, mutta Jeesuksen nimeen kastaminen suoritettiin sanamuodolla Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt.28:19).

Mielestäni on aika uhkarohkea väitös, ettei apostolit kastaneetkaan siinä muodossa, josta käsky oli annettu. On myös hyvä muistaa, että Matteuksen evankeliumi (vanhin evankeliumi) on kirjoitettu todennäköisesti vuosien 60 ja 65 välillä.

En ymmärrä oikein väitöstäsi, enkä tiedä mihin tietoihin perustat viestisi: "Silti apostolit kastoivat Jeesuksen Kristuksen nimeen tai Herran Jeesuksen nimessä. Miksi he unohtivat 10 päivässä tuon kolminaisuus kaavan?"

• lapsesi

Jeesuksen nimessä! Voit itse jos olet uskossa Jeesukseen Kristukseen siunata lapsesi, yleisen pappeuden perusteella.Ei siihen virka-, leipä pappia tarvita.

• AlpoAhola

Montako kertaa olen siunannut? En ole lukua pitänyt. Onko jotenkin tullut sellainen käsitys, etten olisi uskossa ja opettanut jälkikasvuani, lapsiani ja lastenlapsiani. Itse vastaan, että tuon olen pitänyt oman tuntoni kysymyksenä: Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea Sananl.22:6. Näen tämän sellaisena kysymyksenä laajemmin ottaen, että vanhemmat ovat välinpitämättömiä lastensa hengellisestä kasvatuksesta. Ei opeteta lasta tuntemaan Vapahtajaansa. Suru.

• 1992 KÄÄNNÖS

toteaa kastetta käsittelevässä kohdassa sivulla 15 seuraavaa:Mutta sylilasten kastamista ei mainita.
      Raamattu on v.1992 käännös ja alkulehdellä lukee seuraavaa.:Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos.

• AlpoAhola

Miksi sitten kasatetaan alle 30 vuotiaita. Jos puhutaan Johanneksen parannuksen kasteesta, niin Jeesuksen esimerkin mukaan kasteelle voi mennä vain 30 vuotta täytänyt ja sen jälkeen tulee täyttää erehtymättä Jumalan laki, joka on hengellinen siitä huolimatta, että ihminen on lihallinen ja myyty synnin alaisuuteen.

Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen Room.7:14.

Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti 1.Kor.2:14.

• käännös ei varmuudella sano mitään tollaista. Onkohan se joku lisäsys?

• ajatuksenjuoksu
        AlpoAhola kirjoitti:

Miksi sitten kasatetaan alle 30 vuotiaita. Jos puhutaan Johanneksen parannuksen kasteesta, niin Jeesuksen esimerkin mukaan kasteelle voi mennä vain 30 vuotta täytänyt ja sen jälkeen tulee täyttää erehtymättä Jumalan laki, joka on hengellinen siitä huolimatta, että ihminen on lihallinen ja myyty synnin alaisuuteen.

Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen Room.7:14.

Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti 1.Kor.2:14.

Kyllä sinulla sitten tuo mielikuvitus lentää. It-
        se keksit noita ikärajoituksia, ja sitten arvos-
        telet niitä, jotka eivät niitä noudata.
        Mistä sinä tiedät opetuslasten iät? Heidät kastet
        tiin Kristukseen myös ennen ristinkuolemaa ja
        he kastoivat uusia opetuslapsia Joh 4:1.
        Sinut todella on myyty synnin alaisuuteen ja olet
        myös pysynyt siellä, kun noin pyrit johdatelemaan
        harhaan.
        Eikö sinulle vielä ole selvinnyt, että ehtoolli-
        selle ja kasteelle menolle AINOA IKÄRAJA on se,
        että ihminen pystyy tutkimaan ja tuomitsemaan it-
        sensä, ja uskomaan Jeesukseen. Ei tämän asian kanssa tarvitse SAIVARRELLA.
        Miksi sinä teet näin selvästä asiasta monimutkai-
        sen?

• AlpoAhola
        ajatuksenjuoksu kirjoitti:

Kyllä sinulla sitten tuo mielikuvitus lentää. It-
        se keksit noita ikärajoituksia, ja sitten arvos-
        telet niitä, jotka eivät niitä noudata.
        Mistä sinä tiedät opetuslasten iät? Heidät kastet
        tiin Kristukseen myös ennen ristinkuolemaa ja
        he kastoivat uusia opetuslapsia Joh 4:1.
        Sinut todella on myyty synnin alaisuuteen ja olet
        myös pysynyt siellä, kun noin pyrit johdatelemaan
        harhaan.
        Eikö sinulle vielä ole selvinnyt, että ehtoolli-
        selle ja kasteelle menolle AINOA IKÄRAJA on se,
        että ihminen pystyy tutkimaan ja tuomitsemaan it-
        sensä, ja uskomaan Jeesukseen. Ei tämän asian kanssa tarvitse SAIVARRELLA.
        Miksi sinä teet näin selvästä asiasta monimutkai-
        sen?

Enpä keksi itse, sillä minä vain sanon suoraan sen minkä pyhityskristityt ovat minun korvaani kuskanneet. Minulle näet tuo ( Jeesuksen antama esimerkki 30 vuotta) on sanottu helluntailaisten toimesta. Tuon esimerkin kuulin pari vuotta sitten kun puolustin sitä, että Jeesus ottaa kasteessa lapset nimiinsä. Ystäväni torjui lapsikasteen ja sanoi, että ”Jeesushan kastettiin 30 -vuotiaana ja siinä on esimerkki”. Etten ole keksinyt noin hienoa oivallusta itse. Enhän siihen kykene, kun minut on täällä määritetty ymmärtämättömäksi, joka tarvitsee psyykkistä hoitoa.

• sitä kertois KAIKKI
        AlpoAhola kirjoitti:

Enpä keksi itse, sillä minä vain sanon suoraan sen minkä pyhityskristityt ovat minun korvaani kuskanneet. Minulle näet tuo ( Jeesuksen antama esimerkki 30 vuotta) on sanottu helluntailaisten toimesta. Tuon esimerkin kuulin pari vuotta sitten kun puolustin sitä, että Jeesus ottaa kasteessa lapset nimiinsä. Ystäväni torjui lapsikasteen ja sanoi, että ”Jeesushan kastettiin 30 -vuotiaana ja siinä on esimerkki”. Etten ole keksinyt noin hienoa oivallusta itse. Enhän siihen kykene, kun minut on täällä määritetty ymmärtämättömäksi, joka tarvitsee psyykkistä hoitoa.

mitä on kuullut luterilaisten kertoneen, niin ei mahtuisi koko "maailmaan" ne kirjat.Minäkin tunnen kymmeniä, jopa satoja ev. lut kirkkoon kuuluvia, jotka sanovat, ja sitä kirkon ovea en tule avaamaan.Toinen sanoo, en minä mihinkään Jeesukseen usko.Kolmas kieltää Jumalan olemassa olon ja tokaisee, se on siinä, mihin ihminen kaatuu siihen se maatuu, tarkoittaen ettei kuoleman jälkeen ole mitään.Neljäs äs...olkoon näitähän löytyis vaikka kymmeniä tuhansia samanlaisia ja ovat luterilaisia.Mutta, eihän sitä nyt niin lapsellisia olla että tullaan tänne kertomaan.....niinkuin sinä yksi helluntailainen sanoi sitä ja tätä.....

• Raamattu
        weha kirjoitti:

käännös ei varmuudella sano mitään tollaista. Onkohan se joku lisäsys?

Sisä sivulla kun aukaisee lukee Pyhä Raamattu.
        Vanha testamentti
        Uusi tstamentti
        Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos

Sanan viljaaa
        Suomen Pipliaseura

Tämmöinen pehmeäkantinen Raamattu
        Taka osassa hakemisto.
        kastetta käsittelevässä osassa maininta:mutta sylilasten kastamista ei mainita.

• Raamattu kirjoitti:

Sisä sivulla kun aukaisee lukee Pyhä Raamattu.
        Vanha testamentti
        Uusi tstamentti
        Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos

Sanan viljaaa
        Suomen Pipliaseura

Tämmöinen pehmeäkantinen Raamattu
        Taka osassa hakemisto.
        kastetta käsittelevässä osassa maininta:mutta sylilasten kastamista ei mainita.

Mutta toisaalta Raamtussa mainitaan kokonaisten perhekuntien kastaminen. En jättäisi sylilapsiakaan kasteelta pois. Näin on seurakunnassani opetettu...Oon Vanhoillislestadiolainen. Uudestikastetta Raamattu ei muutenkaan tunne.

• sitä kertois KAIKKI kirjoitti:

mitä on kuullut luterilaisten kertoneen, niin ei mahtuisi koko "maailmaan" ne kirjat.Minäkin tunnen kymmeniä, jopa satoja ev. lut kirkkoon kuuluvia, jotka sanovat, ja sitä kirkon ovea en tule avaamaan.Toinen sanoo, en minä mihinkään Jeesukseen usko.Kolmas kieltää Jumalan olemassa olon ja tokaisee, se on siinä, mihin ihminen kaatuu siihen se maatuu, tarkoittaen ettei kuoleman jälkeen ole mitään.Neljäs äs...olkoon näitähän löytyis vaikka kymmeniä tuhansia samanlaisia ja ovat luterilaisia.Mutta, eihän sitä nyt niin lapsellisia olla että tullaan tänne kertomaan.....niinkuin sinä yksi helluntailainen sanoi sitä ja tätä.....

yksityistapaus. Voin todistaa samanlaisia tapauksia useitakin, mitä Alpo kertoi...mutta mutta, "luterilainen" kansankirkko taitaa pitää sisällään monenlaista.

Helluntaioppikin on hyvinkin kirjavaa, monein opettajienkin taholta. Kiitos ei!

• TaistoRa.
        weha kirjoitti:

Mutta toisaalta Raamtussa mainitaan kokonaisten perhekuntien kastaminen. En jättäisi sylilapsiakaan kasteelta pois. Näin on seurakunnassani opetettu...Oon Vanhoillislestadiolainen. Uudestikastetta Raamattu ei muutenkaan tunne.

>>Kirjoitat-
        >>Uudestikastetta Raamattu ei muutenkaan tunne.
        >>Apt. 18:8
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat"!, ja - heidät kastettiin!>Kirjoitat-
        >>En jättäisi sylilapsiakaan kasteelta pois. Näin on seurakunnassani opetettu...Oon Vanhoillislestadiolainen.>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

• AlpoAhola
        sitä kertois KAIKKI kirjoitti:

Enhän minä voinut varastaa toisen hyvää ja älykästä ohjetta omakseni.

En pitänyt ollenkaan lapsellisena sitä helluntailaista, sillä sehän oli järkeenkäypä ja fundamentalistinen ilmaisu.

• kristitty.
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitat-
        "Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat"!, ja - heidät kastettiin!>Kirjoitat-
        >>En jättäisi sylilapsiakaan kasteelta pois. Näin on seurakunnassani opetettu...Oon Vanhoillislestadiolainen.>Apt. 8:12
        "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"

Pahasti näyttää uudestikastettuja kahden kasteen loukku hiertävän kaulasta, kun ei jätä heitä hetkeksikään rauhaan. Mutta eivätpä pääse eroon siitä ajatuksesta, että ensimmäisen ja oikean lapsikasteen ovat menneet heikkona hetkenään häpäisemään ja sitä oikeaa Pyhää Henkeä pilkkaamaan, jonka jo kummien sylissä ollessaan ovat aikanaan kristillisessä kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen ovat saanut, ja sitten eksytettynä ovat menneet uudestikastattamaan itseään vieraan hengen alle, joka ei ole ollenkaan Jumalasta,vaan ainoastaan muistuttaa sitä.

• kristitty. kirjoitti:

Pahasti näyttää uudestikastettuja kahden kasteen loukku hiertävän kaulasta, kun ei jätä heitä hetkeksikään rauhaan. Mutta eivätpä pääse eroon siitä ajatuksesta, että ensimmäisen ja oikean lapsikasteen ovat menneet heikkona hetkenään häpäisemään ja sitä oikeaa Pyhää Henkeä pilkkaamaan, jonka jo kummien sylissä ollessaan ovat aikanaan kristillisessä kasteessa kolmiyhteisen Jumalan nimeen ovat saanut, ja sitten eksytettynä ovat menneet uudestikastattamaan itseään vieraan hengen alle, joka ei ole ollenkaan Jumalasta,vaan ainoastaan muistuttaa sitä.

siitä, ettei uudestikastetut esim juuri helluntailaiset hyväksy edes "luterilaista" aikuisena toimitettua kastettu, vaan kastavat uudelleen nekin.

Mutta..mutta tiedämpä eräitä perinteisiä pabtisteja maassamme, jotka kastavat helluntailaisetkin uudestaan. Syyksi he sanovat, että kun on tullut kunnolla uskoon, niin pitää kastaa uudestaan. Eli silloin voi olla kolmekkin kastetta.

• TaistoRa. kirjoitti:

>>Kirjoitat-

teki tuo "krokotiilin" siunaus perässäsi.

Raamatun mukaan, lapset uskovat ja heille kuuluu kastekkin.

Ei ole muuta pelastutietä kuin uskon kautta.

Mainitsempas simullekkin erään asian. Paikkakunallani on helluntaiseurakunta, joka on kastanut uudestaan helluntailaisiakin. Siellä oli opetusta, että kun on nyt kunnolla antautunut Jumalalle, täytyy ottaa kaste. Niinpä esim vapaaseurakunnan puhuja ja hänen vaimonsa menivät kasteelle. Tämä on varmasti totta, kun helluntailainen kaverini kertoi.

• AlpoAhola kirjoitti:

Enhän minä voinut varastaa toisen hyvää ja älykästä ohjetta omakseni.

En pitänyt ollenkaan lapsellisena sitä helluntailaista, sillä sehän oli järkeenkäypä ja fundamentalistinen ilmaisu.

"Tämä on varmasti totta". Jopa heidän kastekirjoistaan löytyy mainintoja tästä.

• yhdistys
        weha kirjoitti:

siitä, ettei uudestikastetut esim juuri helluntailaiset hyväksy edes "luterilaista" aikuisena toimitettua kastettu, vaan kastavat uudelleen nekin.

Mutta..mutta tiedämpä eräitä perinteisiä pabtisteja maassamme, jotka kastavat helluntailaisetkin uudestaan. Syyksi he sanovat, että kun on tullut kunnolla uskoon, niin pitää kastaa uudestaan. Eli silloin voi olla kolmekkin kastetta.

nimikin voisi olla: "Kolmesti Kastettujen Kerubien Kerho r.y"

10%bruttotuloista jäsenmaksuna
        lahjoitukset, testamentit, osakkeet, mummonmökit
        "vapaaehtoiset" uhrilahjat kerätään kolme kertaa kokousta kohden
        voi käydä niinkin, että perilliset jäävät nuolemaan näppejään, kun "oikein kastettu" jättää tämän maan

• TaistoRa.
        weha kirjoitti:

teki tuo "krokotiilin" siunaus perässäsi.

Raamatun mukaan, lapset uskovat ja heille kuuluu kastekkin.

Ei ole muuta pelastutietä kuin uskon kautta.

Mainitsempas simullekkin erään asian. Paikkakunallani on helluntaiseurakunta, joka on kastanut uudestaan helluntailaisiakin. Siellä oli opetusta, että kun on nyt kunnolla antautunut Jumalalle, täytyy ottaa kaste. Niinpä esim vapaaseurakunnan puhuja ja hänen vaimonsa menivät kasteelle. Tämä on varmasti totta, kun helluntailainen kaverini kertoi.

Kiitän vastauksestasi! ;)

Jos nämä kertomasi kastetut ovat jo aiemmin helluntaiseurakunnassa kastetut uskonsa perusteella, niin en voi muuta kuin ihmetellä moista toimintaa! Huh! Totisesti huh! En haluaisi olla sellaisessa seurakunnassa jossa kastellaan aina vain yhä uudestaan ja uudestaan!

Tuollainen toimintatapa ei missäännimessä ole helluntaiseurakunnan vakio toimintalinja!

MUTTA! Jos nuo vapaaseurakunnan uskovat joista mainitsit olivat niitä jotka olivat vauvoina kastettuja, eivätkä vielä olleet kastetut uskoontultuaan uskovien kasteella, niin silloin ymmärrän kasteen toimituksen näille ihmisille!

Nimittäin vapaakirkoissa on vielä näitä vauvoinakastettuja jotka eivät ole uskoontultuaan käyneet uskovien kasteella, sillä heillä oli aiemmin lapsikastetoimitus käytössään, mutta nykyisin on jo heilläkin uskovienkaste otettu selvästi seurakunnan toimintaan uskoontulleille ihmisille.

Kun kaste suoritetaan uskovalle uskoontultaessa Raamatullisesti veteen upottaen, niin tuota kastetta ei tarvitse enään koskaan uusia vaikka tämä kastettu uskova lankeaisikin joskus pois synnin teille ja menisi maailmaan, mutta sitten uudelleen uudistuu myöhemmin ja palaa seurakuntayhteyteen takaisin! Tuota kastetta ei tarvitse silloinkaan uusia, vaan tuo kaste jonka on jo saanut, on voimassa hänen kuolemaansa asti!

Minun seurakunnassani on lapsena kastettuja uskovia ihmisiä! Eräs oli 8 vuotias ja nykyinen pastorimme oli ollut 10 vuotias kun hänet kastettiin! Mutta he tuolloin olivat tulleet uskoon ja uskonsa perusteella heidät kastettiin!

Tämä Pastorimme on nyt tänäpäivänä 60 vuotias! Toinen josta kerroin on nyt 50 vuotias ja edelleenkin uskossa! Nämä nyt vain pari esimerkkinä mainitakseni! Lapset siis voivat tulla uskoon, mutta ei vauvat!!!

Koska kasteessa itsessään ei ole minkäänlaista pelastavaa vaikutusta syntien sovittajana ja taivasturvana, niin kaste sellaiseen tarkoitukseen on tyystin turha toimitus, ja jos kasteessa olisi pelastava vaikutus, niin Jeesuksen ristin sovitustyö olisi silloin täysin turha uhritoimitus meidän puolestamme ja Jeesusta ei siihen olisi silloin tarvittu tuoda lainkaan!

Ystävä hyvä! Sinä kyllä tiedät oikean vastauksen, uskon ainakin niin! Jos kaste olisi synnit puhdistava ja sovittava toimitus, niin se jos mikä on suoranaista Jumalan pilkkaa jossa Kristuksen ristin työ tehdään tyhjäksi ja mitättömäksi!

Toimitaan niinkuin sana opettaa, ei niinkuin joku muu meille kertoo!

Siunausta!

• TaistoRa.
        weha kirjoitti:

...kasteita kerrakseen! Huh!

>>Mutta Kirjoitat-
        >>Niin ja muistutampas

• anabaptismi
        TaistoRa. kirjoitti:

>>Mutta Kirjoitat-
        >>Niin ja muistutampas

anabaptisninen uudestikaste tuo vieraan hengen ihmiseen, joka kerran vie tuon onnettoman ensimmäistä kastettaan ja Pyhää Henkeä siinä pilkanneen taivaan porttien ulkopuolelle laittomuuden tekijöiden joukkoon ihmeineen ja tunnustekoineen. Herra meitä varjele lahkojen demonisista uudestikateista, taivaan portilla he selittelevät ja kyselevät vain yksikö kaste sinulla olikin, mutta he saavat kuulla Jeesuksen sanat:
        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

• TaistoRa.
        kristitty. kirjoitti:

Kiitos kommentistasi, mutta olet ikävä kyllä täysin väärässä!

Sinä kun olet perehtynyt tuohon kasteasiaan, niin näytäpäs sinä minulle nyt edes yksikin jae joka puhuu lapsikasteen puolesta!

Sitten voisit lisäksi vielä näyttää minulle jakeen Raamatusta jossa sylikummit toimittavat tuon lapsikaste toimituksensa kummeina!

Kyllä uskovat kastetaan Jeesukseen Kristukseen, nimessä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen! Ei heitä kasteta mihinkään vieraaseen nimeen eikä henkeen!
        Tämä siis sinulle tiedoksi!

Rauhoitu, hakkaat vain reikiä ilmaan moisella mesoamisella! Ota Raamattu käteen ja ala lukemaan ihan nyt ensimmäiseksi apostolien tekoja! Kun olet ne lukenut, niin tule sitten uudelleen keskustelemaan, niin silloin pystymme puhumaan siitä mitä tiedämme, eikä siitä mitä oletamme tietävämme!

Siunausta!

• AlpoAhola
        TaistoRa. kirjoitti:

Sinä kun olet perehtynyt tuohon kasteasiaan, niin näytäpäs sinä minulle nyt edes yksikin jae joka puhuu lapsikasteen puolesta!

Sitten voisit lisäksi vielä näyttää minulle jakeen Raamatusta jossa sylikummit toimittavat tuon lapsikaste toimituksensa kummeina!

Kyllä uskovat kastetaan Jeesukseen Kristukseen, nimessä, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen! Ei heitä kasteta mihinkään vieraaseen nimeen eikä henkeen!

Rauhoitu, hakkaat vain reikiä ilmaan moisella mesoamisella! Ota Raamattu käteen ja ala lukemaan ihan nyt ensimmäiseksi apostolien tekoja! Kun olet ne lukenut, niin tule sitten uudelleen keskustelemaan, niin silloin pystymme puhumaan siitä mitä tiedämme, eikä siitä mitä oletamme tietävämme!

Siunausta!

Voisitko ihan kertauksen vuoksi sanoa, että miten ymmärtämättömiksi ja sellaisiksi, jotka eivät voi uskoa, määritetyt lapset saavat Kristuksen omakseen ja ovatko he siitä vakuuttuneita. Mikä on sitten se peruste, että mikä kieltää ettei lapsia saa kastaa.

Jos ei ole tiedossa esimerkiksi helluntalaisten perusteet näihin kysymyksiin, niin olisiko joku kirja missä näihin kysymykssiin joku teidän arvostama henkilö olisi antanyt totuudenmukaisen vastaauksen.

• TaistoRa. kirjoitti:

Kiitän vastauksestasi! ;)

Jos nämä kertomasi kastetut ovat jo aiemmin helluntaiseurakunnassa kastetut uskonsa perusteella, niin en voi muuta kuin ihmetellä moista toimintaa! Huh! Totisesti huh! En haluaisi olla sellaisessa seurakunnassa jossa kastellaan aina vain yhä uudestaan ja uudestaan!

Tuollainen toimintatapa ei missäännimessä ole helluntaiseurakunnan vakio toimintalinja!

MUTTA! Jos nuo vapaaseurakunnan uskovat joista mainitsit olivat niitä jotka olivat vauvoina kastettuja, eivätkä vielä olleet kastetut uskoontultuaan uskovien kasteella, niin silloin ymmärrän kasteen toimituksen näille ihmisille!

Nimittäin vapaakirkoissa on vielä näitä vauvoinakastettuja jotka eivät ole uskoontultuaan käyneet uskovien kasteella, sillä heillä oli aiemmin lapsikastetoimitus käytössään, mutta nykyisin on jo heilläkin uskovienkaste otettu selvästi seurakunnan toimintaan uskoontulleille ihmisille.

Kun kaste suoritetaan uskovalle uskoontultaessa Raamatullisesti veteen upottaen, niin tuota kastetta ei tarvitse enään koskaan uusia vaikka tämä kastettu uskova lankeaisikin joskus pois synnin teille ja menisi maailmaan, mutta sitten uudelleen uudistuu myöhemmin ja palaa seurakuntayhteyteen takaisin! Tuota kastetta ei tarvitse silloinkaan uusia, vaan tuo kaste jonka on jo saanut, on voimassa hänen kuolemaansa asti!

Minun seurakunnassani on lapsena kastettuja uskovia ihmisiä! Eräs oli 8 vuotias ja nykyinen pastorimme oli ollut 10 vuotias kun hänet kastettiin! Mutta he tuolloin olivat tulleet uskoon ja uskonsa perusteella heidät kastettiin!

Tämä Pastorimme on nyt tänäpäivänä 60 vuotias! Toinen josta kerroin on nyt 50 vuotias ja edelleenkin uskossa! Nämä nyt vain pari esimerkkinä mainitakseni! Lapset siis voivat tulla uskoon, mutta ei vauvat!!!

Koska kasteessa itsessään ei ole minkäänlaista pelastavaa vaikutusta syntien sovittajana ja taivasturvana, niin kaste sellaiseen tarkoitukseen on tyystin turha toimitus, ja jos kasteessa olisi pelastava vaikutus, niin Jeesuksen ristin sovitustyö olisi silloin täysin turha uhritoimitus meidän puolestamme ja Jeesusta ei siihen olisi silloin tarvittu tuoda lainkaan!

Ystävä hyvä! Sinä kyllä tiedät oikean vastauksen, uskon ainakin niin! Jos kaste olisi synnit puhdistava ja sovittava toimitus, niin se jos mikä on suoranaista Jumalan pilkkaa jossa Kristuksen ristin työ tehdään tyhjäksi ja mitättömäksi!

Toimitaan niinkuin sana opettaa, ei niinkuin joku muu meille kertoo!

Siunausta!

paikkakunnallani kyse on Ruotsinkielisestä helluntaiseurakunnasta, jossa tosin tulkataan suomeksikkin. Kuten sanoin vapaaseurakunnan puhuja ja hänen vaimonsa ynnä muitakin jäseniä meni uudelleenkasteelle. Tämän siis kaverini kertoi.

Mutta ei, kuten oon sanonut kasteessa pieni lapsi siunataan kulmiyhteisen Jumalan nimeen:

"Mihin minä säädän nimeni muiston, siinä minä olen ja siunaan sinua". Eikös kasteessa ole Jeesuksen nimen muisto jos missä?

• TaistoRa. kirjoitti:

Siunausta!

"...sillä "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla" (2.kor.13:1).

Kaste on eittämättä tälläinen asia. Siis todistaja= kummi.

apt.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin kohta.

apt.2:38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.

Matt.28:19... ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

• TaistoRa. kirjoitti:

>>Mutta Kirjoitat-
        >>Niin ja muistutampas

en ole löytänyt ainoatakaan kohtaa, jossa ihminen olisi upotettu varmuudella veteen.

haluan mainita, ettei Raamatussa (uudessaliitossa) missään lue, että olisi ketään upottamalla kastettu. Ainoatakaan paikkaa siis ei Raamatusta löydy, että koko torso olisi upotettu: tämä on merkittävä ja ratkaiseva näkökohta noin laki henkisille vaatimuksille. Uudelleen kastajat ovat tehneet upotuskasteesta opin, vaikka pyhä Raamattu ei sitä kerro, eikä ole siitä oppia tehnyt. Kun vaatiditaan yksinomaan upotuskastetta, oikeana kasteena silloin ei saisi kastaa ketään, sillä näin merkillistä väitettä ei Raamatusta löydy. Olettaa tietysti voidaan, kun on ennalta päähänpinttymät ja kuvitelmat. Ei esim. ehtoollisellakaan ole merkitystä sillä, oli viiniä vähän tai enemmän. Nimittäin ”missä on Herran Henki, siellä on vapaus” (2.Kor.3:17). Kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen asetti kristillisen kasteen, hän ei puhunut veden määrästä mitään. Hän yksinkertaisesti vain sanoi, että pelastukseen kuuluu usko ja kaste.

Voisi ensiksi ottaa esimerkiksi apostoli Paavalin kasteen. Paavali (Saul) oli huoneessa, hän nousi ylös ja hänet kastettiin(Apt.9:17-18). Huomionarvoista on, että ennen ateriaa kastettiin, vaikka oli ollut syömättä ja juomatta kolme päivää (jae.9). Asianyhteyden mukaan Paavalia ei siis upotettu veteen, vaan pikemminkin valettiin vedellä. (Tarkista Raamatusta: tämä on Jumalan sanaa).

Kun Jerusalemissa kastettiin ensimmäisenä helluntaina 3000 ihmistä, upottaminen olisi vaatinut suuria järjestelyjä. Seutu ja vuodenaika oli varsin kuiva. Pienissä altaissa ei olisi voitu kastaa kovin monta, koska veden tuli olla puhdasta (Hebr.10:22; Hes.36:25). Samoin olisi ollut suuri operaatio 3000 ihmisen upottaminen Betesdan lammikolla. On siis vankemmat perusteet 3000 hengen vihmomiskasteelle, kuten Aatolainen Immo kirjassaan ”ovatko uudelleenkastajat oikeassa”s.59. Kun Filipin vanginvartijan oloissa, keskellä yönhetkeä kastettiin hänet ja kaikki omaiset kohta. Jos upottaminen olisi ainoa oikea kastetapa, tottahan Pyhä Henki olisi ilmoittanut, miten niin vaikeissa oloissa saatiin riittävästä vettä. Mahdollista on, että vanginvarttia ja kaikki omaiset kastettiin samalla kaivosta nostetulla vedellä, millä pestiin Paavalin ja Silaan haavat. Kuitenkin Raamattu sivuuttaa kastetavan kuvaamisen vaieten.

Raamatussa ei siis ole mitään säädöstä kasteen muodosta, emme hyväksy sitä, että Jumalan nimissä vaaditaan mukautumaan yhteen kastetapaan ja hylkäämään valeleminen ja vihmominen, joihin niihinkin sisältyy kaunis vertauskuva. Valeleminen sopi hyvin kuvaamaan puhdistusta synneistä ja elävän veden virtoja. Käytettiin mitä kastemuotoa tahansa, kastettava sai aina saman armon. Tuomitustapaan liittyvä kuva on vain erilainen.

Raamattu kertoo ainoastaan, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt.28:19). Kasteveden tuli olla myös puhdasta (Hebr.10.22; Hes.36:25). (Apt.9:38-39): kastaja ja kastettava menivät veteen, kuitenkaan upottamisesta ei puhuta eikä mainita mitään. Valelu kaste oli tässäkin tapauksessa mahdollinen. Miksi Johannes kastoi Jordanissa missä oli paljon vettä? Paljon on suhteellinen käsite. Meidän on kysyttävä mihin verrattuna on jotakin paljon. Kasteveden tuli olla puhdasta. Ihmisten jaloista seonnut vesi ei voinut kuvata kasteen puhdistavaa vaikutusta, vaan se olisi häväissyt kasteen pyhyyttä ja arvokkuutta. Ei voida näyttää toteen, että Johannes olisi tarvinnut paljon vettä upottamista varten, sillä sellaista Raamattu ei kerro.

Raamattu käyttää kastamisesta kreikan kielistä sanaa Babtidzein. Sana Babtidzein merkitsee kaikenlaista vedellä koskettamista Raamatussa.(Mark.7:4; Joh.13:10; Luuk.11:38; Hebr.9:10; Luuk.11:39; 1.Kor.10:1,2; 2.Moos.30:17-21 jne.). ”Meren syvyyteen upottamisesta” (Matt.18:6) ja veteen vajoamisesta (Matt.14:30) Raamattu ei käytä baptidzein sanaa, vaan aivan toista kantamuodossaan olevaa verbiä ”Katapontidzein”. Upotuskasteen kannattajat ovat suurissa vaikeuksissa ja mahdottomuuden edessä yrittäessään osoittaa upotuskastetta ainoaksi oikeaksi kastetavaksi. Mainittakoon ettei Luterilainen kirkko ole tehnyt kasteen muodosta lakia, vaan pitää sitä ehdonvallan asiana.

Usein ns. vapaat suunnat vetoavat Lutheriin, vaikka hän myöskin säilytti tässä kysymyksessä kristillisen vapauden. Vaikka Luther katsoi upotuskasteen parhaiten symbolisoivan kasteen merkitystä. Luther mm. itse suoritti valelukasteita. Kirjassaan Kirkon Baabelin vankeudessa, hän iloitsi siitä, ettei kiusaaja ollut voinut hävittää lapsilta kasteen merkitystä, ja kasteen muodosta hän kirjoitti: ”Kastaja valelee kastettavan…” . Lutherin sanonta edellyttää valelukasteen olevan yleisen. Myöskin vastoin kasteen muodon kiihkoilijoitten oppia, kasteen merkitys oli Lutherille hallitseva pääasia. Lähteenä käytetty : (Markku Särelä, ”Lapsikaste on Raamatullinen”).

• TaistoRa.
        weha kirjoitti:

"...sillä "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla" (2.kor.13:1).

Kaste on eittämättä tälläinen asia. Siis todistaja= kummi.

apt.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin kohta.

apt.2:38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.

Matt.28:19... ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
        20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
        P. Matteuksen Evankeliumin loppu.

Voi ystävä hyvä!

Tuo kaikki kummitodistelu on nyt sinun omaa mielikuvitustasi! Et kait nyt ihan tosissasi noin väitä!? Ethän? :(

Kirjoitit-
        >>>apt.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin kohta.>>apt.2:38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.>1 Kor 12:3 "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
        ..........
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

9 "toinen saa USKON samassa Hengessä"!, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä!

>>"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! Room 10:17

>>40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 (Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin)!, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua!

• AlpoAhola
        TaistoRa. kirjoitti:

Voi ystävä hyvä!

Tuo kaikki kummitodistelu on nyt sinun omaa mielikuvitustasi! Et kait nyt ihan tosissasi noin väitä!? Ethän? :(

Kirjoitit-
        >>>apt.16:33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja KAIKKI hänen omaisensa kastettiin kohta.>>apt.2:38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.>1 Kor 12:3 "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

..........
        8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;

9 "toinen saa USKON samassa Hengessä"!, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä!

>>"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"! Room 10:17

>>40 "Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".

41 (Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin)!, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua!

Kummit on yhdessä lapsen vanhempien kanssa tehneet valan, että opettavat lapsen tuntemaan Jeesus omana Vapahtajanaan. Kummius on siis tarkoitettu tässä tapauksessa hyvään, eikä vääryyteen. Hyvä halu ja sitoumus vahvistetaan valalla.

Tässä sitten sanon, ettei toimita tehdyn valan mukaisesti. Raamattu antaa kovat ukaasit valan rikkojille. Näillä palstoilla on ilkuttu kovin siitä kohdasta, jota olen nostanut esiin, jossa Jeesus puhuu myllynkivituomiosta, joka tulee niiden osaksi, jotka viettelevät lapset pois uskosta. Valitettavasti usein viettelijät ovat lapsen omat vanhemmat omilla elämänsä väärään suuntautumisillaan ja toisaalta sallimallaan lastensa ohjautua maailman henkeen. Vanhemmat usein jopa viettelevät ja ohjaavat lapsiansa pelkästään maailmallisuuteen. Tapauksia on siis monen lähtöön.

Tietysti ne vanhemmat ja kummit, jotka Jumalan edessä toimivat ja sitoutuvat siihen mitä ovat luvanneet ja mikä heidän velvollisuutensa on, niin mikä sen parempi. Eikös se olisi mukava ja oikein, jossa koti olisi Jeesukseen uskova, jossa Jumalan Sana kaikuisi ja kirkuisi kuin pääskysen pesässä lauluin ja soitoin ja tunnustuksin. Jossa myös kummit kokoontuisivat vanhempien ja perheinä lasten kanssa iloitsemaan autuudesta Jeesuksen lunastustyössä. Tälläistä elämäntyyliä minä ainakin odotan ja janoan että se saisi jatkua tulevissa sukupolvissakin, ettei luopumus ja uskossa haaksirikkoon joutuminen aijaisi meitä ja lapsia hengellisen kuoleman tilaan.

• kuvat,
        weha kirjoitti:

en ole löytänyt ainoatakaan kohtaa, jossa ihminen olisi upotettu varmuudella veteen.

haluan mainita, ettei Raamatussa (uudessaliitossa) missään lue, että olisi ketään upottamalla kastettu. Ainoatakaan paikkaa siis ei Raamatusta löydy, että koko torso olisi upotettu: tämä on merkittävä ja ratkaiseva näkökohta noin laki henkisille vaatimuksille. Uudelleen kastajat ovat tehneet upotuskasteesta opin, vaikka pyhä Raamattu ei sitä kerro, eikä ole siitä oppia tehnyt. Kun vaatiditaan yksinomaan upotuskastetta, oikeana kasteena silloin ei saisi kastaa ketään, sillä näin merkillistä väitettä ei Raamatusta löydy. Olettaa tietysti voidaan, kun on ennalta päähänpinttymät ja kuvitelmat. Ei esim. ehtoollisellakaan ole merkitystä sillä, oli viiniä vähän tai enemmän. Nimittäin ”missä on Herran Henki, siellä on vapaus” (2.Kor.3:17). Kun Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen asetti kristillisen kasteen, hän ei puhunut veden määrästä mitään. Hän yksinkertaisesti vain sanoi, että pelastukseen kuuluu usko ja kaste.

Voisi ensiksi ottaa esimerkiksi apostoli Paavalin kasteen. Paavali (Saul) oli huoneessa, hän nousi ylös ja hänet kastettiin(Apt.9:17-18). Huomionarvoista on, että ennen ateriaa kastettiin, vaikka oli ollut syömättä ja juomatta kolme päivää (jae.9). Asianyhteyden mukaan Paavalia ei siis upotettu veteen, vaan pikemminkin valettiin vedellä. (Tarkista Raamatusta: tämä on Jumalan sanaa).

Kun Jerusalemissa kastettiin ensimmäisenä helluntaina 3000 ihmistä, upottaminen olisi vaatinut suuria järjestelyjä. Seutu ja vuodenaika oli varsin kuiva. Pienissä altaissa ei olisi voitu kastaa kovin monta, koska veden tuli olla puhdasta (Hebr.10:22; Hes.36:25). Samoin olisi ollut suuri operaatio 3000 ihmisen upottaminen Betesdan lammikolla. On siis vankemmat perusteet 3000 hengen vihmomiskasteelle, kuten Aatolainen Immo kirjassaan ”ovatko uudelleenkastajat oikeassa”s.59. Kun Filipin vanginvartijan oloissa, keskellä yönhetkeä kastettiin hänet ja kaikki omaiset kohta. Jos upottaminen olisi ainoa oikea kastetapa, tottahan Pyhä Henki olisi ilmoittanut, miten niin vaikeissa oloissa saatiin riittävästä vettä. Mahdollista on, että vanginvarttia ja kaikki omaiset kastettiin samalla kaivosta nostetulla vedellä, millä pestiin Paavalin ja Silaan haavat. Kuitenkin Raamattu sivuuttaa kastetavan kuvaamisen vaieten.

Raamatussa ei siis ole mitään säädöstä kasteen muodosta, emme hyväksy sitä, että Jumalan nimissä vaaditaan mukautumaan yhteen kastetapaan ja hylkäämään valeleminen ja vihmominen, joihin niihinkin sisältyy kaunis vertauskuva. Valeleminen sopi hyvin kuvaamaan puhdistusta synneistä ja elävän veden virtoja. Käytettiin mitä kastemuotoa tahansa, kastettava sai aina saman armon. Tuomitustapaan liittyvä kuva on vain erilainen.

Raamattu kertoo ainoastaan, että kaste toimitetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen (Matt.28:19). Kasteveden tuli olla myös puhdasta (Hebr.10.22; Hes.36:25). (Apt.9:38-39): kastaja ja kastettava menivät veteen, kuitenkaan upottamisesta ei puhuta eikä mainita mitään. Valelu kaste oli tässäkin tapauksessa mahdollinen. Miksi Johannes kastoi Jordanissa missä oli paljon vettä? Paljon on suhteellinen käsite. Meidän on kysyttävä mihin verrattuna on jotakin paljon. Kasteveden tuli olla puhdasta. Ihmisten jaloista seonnut vesi ei voinut kuvata kasteen puhdistavaa vaikutusta, vaan se olisi häväissyt kasteen pyhyyttä ja arvokkuutta. Ei voida näyttää toteen, että Johannes olisi tarvinnut paljon vettä upottamista varten, sillä sellaista Raamattu ei kerro.

Raamattu käyttää kastamisesta kreikan kielistä sanaa Babtidzein. Sana Babtidzein merkitsee kaikenlaista vedellä koskettamista Raamatussa.(Mark.7:4; Joh.13:10; Luuk.11:38; Hebr.9:10; Luuk.11:39; 1.Kor.10:1,2; 2.Moos.30:17-21 jne.). ”Meren syvyyteen upottamisesta” (Matt.18:6) ja veteen vajoamisesta (Matt.14:30) Raamattu ei käytä baptidzein sanaa, vaan aivan toista kantamuodossaan olevaa verbiä ”Katapontidzein”. Upotuskasteen kannattajat ovat suurissa vaikeuksissa ja mahdottomuuden edessä yrittäessään osoittaa upotuskastetta ainoaksi oikeaksi kastetavaksi. Mainittakoon ettei Luterilainen kirkko ole tehnyt kasteen muodosta lakia, vaan pitää sitä ehdonvallan asiana.

Usein ns. vapaat suunnat vetoavat Lutheriin, vaikka hän myöskin säilytti tässä kysymyksessä kristillisen vapauden. Vaikka Luther katsoi upotuskasteen parhaiten symbolisoivan kasteen merkitystä. Luther mm. itse suoritti valelukasteita. Kirjassaan Kirkon Baabelin vankeudessa, hän iloitsi siitä, ettei kiusaaja ollut voinut hävittää lapsilta kasteen merkitystä, ja kasteen muodosta hän kirjoitti: ”Kastaja valelee kastettavan…” . Lutherin sanonta edellyttää valelukasteen olevan yleisen. Myöskin vastoin kasteen muodon kiihkoilijoitten oppia, kasteen merkitys oli Lutherille hallitseva pääasia. Lähteenä käytetty : (Markku Särelä, ”Lapsikaste on Raamatullinen”).

Vanhimmat Katakombeissa säilyneet ja Jeesuksen omaa kastetta Jordanilla kuvaavat dokumentit mosaiikkikuvat kuvaavat kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin kun vettä valellaan päälle.

Kasteen esikuva onkin peseminen. Peseminen tapahtuu yleensä siinä järjestyksessä. Ensin pestään pää.

Myös toimenpiteen suunta kuvaa sitä, että Pyhä Henki tulee ihmiseen ylhäältä taivaasta päin alas päin, eikä päinvastoin alakautta.

Kastehan onkin synneistä puhdistavalla vedellä vihmomista ja pesemistä. (Hesekiel).

• TaistoRa. kirjoitti:

Voi ystävä hyvä!

Kirjoitit-

..........

Kun siis jokainen asia on todistettava kahden tai kolmen sanalla, eikö pienten lasten kaste kuulukkaan jokaiseen? Tämä on aivan varmasti totta mitä kirjoitan Raamatusta. Kuinka voitkaan väittää muuta?

Kun kastetaan kokonainen perhekunta, en voi sulkea siitä pois, etenkään pieniä lapsia.

Aivan totta, Pietari sanoi, tehkää parannus, mutta ei siitä ansiota oteta, vaan mielenmuutos ja usko on alusta loppuun Pyhän Hengen teko. Muistat varmaan Raamatusta kohdan, ettei luonnollinen/hengellisesti kuollut ihminen ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, vaan se on hänelle hullutusta, koska hän ei voi sitä ymmärtää, kun ei hengellisiä ymmärrä (1.kor.2:14). Vaikuttaa sille, niinkuin ymmärrän, meillä on ero jo vanhurskauttamisopissa. Jos tässä on ero, olet aivan eri hengessä.
        Sensijaan lapset ovat otollisia Jumalan lapsen nimelle. Lapsiahan sanotaan suurimmaksi Jumalan valtakunnassa.

• AlpoAhola kirjoitti:

Kummit on yhdessä lapsen vanhempien kanssa tehneet valan, että opettavat lapsen tuntemaan Jeesus omana Vapahtajanaan. Kummius on siis tarkoitettu tässä tapauksessa hyvään, eikä vääryyteen. Hyvä halu ja sitoumus vahvistetaan valalla.

Tässä sitten sanon, ettei toimita tehdyn valan mukaisesti. Raamattu antaa kovat ukaasit valan rikkojille. Näillä palstoilla on ilkuttu kovin siitä kohdasta, jota olen nostanut esiin, jossa Jeesus puhuu myllynkivituomiosta, joka tulee niiden osaksi, jotka viettelevät lapset pois uskosta. Valitettavasti usein viettelijät ovat lapsen omat vanhemmat omilla elämänsä väärään suuntautumisillaan ja toisaalta sallimallaan lastensa ohjautua maailman henkeen. Vanhemmat usein jopa viettelevät ja ohjaavat lapsiansa pelkästään maailmallisuuteen. Tapauksia on siis monen lähtöön.

Tietysti ne vanhemmat ja kummit, jotka Jumalan edessä toimivat ja sitoutuvat siihen mitä ovat luvanneet ja mikä heidän velvollisuutensa on, niin mikä sen parempi. Eikös se olisi mukava ja oikein, jossa koti olisi Jeesukseen uskova, jossa Jumalan Sana kaikuisi ja kirkuisi kuin pääskysen pesässä lauluin ja soitoin ja tunnustuksin. Jossa myös kummit kokoontuisivat vanhempien ja perheinä lasten kanssa iloitsemaan autuudesta Jeesuksen lunastustyössä. Tälläistä elämäntyyliä minä ainakin odotan ja janoan että se saisi jatkua tulevissa sukupolvissakin, ettei luopumus ja uskossa haaksirikkoon joutuminen aijaisi meitä ja lapsia hengellisen kuoleman tilaan.

Tervehdys!

saisiko sähköpostisi, mailaisin vähän, kun olisi pieni asia?. En löydä sitä.

Hannu Wegelius

• AlpoAhola
        weha kirjoitti:

Tervehdys!

saisiko sähköpostisi, mailaisin vähän, kun olisi pieni asia?. En löydä sitä.

Hannu Wegelius

Mutta tässä se on:

[email protected]

• AlpoAhola kirjoitti:

Mutta tässä se on:

[email protected]

jälleen "tärkeätä" postia. Huomasitko?

• vaan uskovienkaste
        weha kirjoitti:

ja sillehän ihmiset menet tultuaaan uskoon .Kts. vaikka Ap.t. 16 luku.Siis eka kaste uskovana!

• vaan tultuaan
        kristitty. kirjoitti:

uskoon , kastattaneet itsensä.Toisin kuin vauvat jotka väkisin viedään.Vissi, ero!

• kirkossa kerätään
        yhdistys kirjoitti:

nimikin voisi olla: "Kolmesti Kastettujen Kerubien Kerho r.y"

10%bruttotuloista jäsenmaksuna
        lahjoitukset, testamentit, osakkeet, mummonmökit
        "vapaaehtoiset" uhrilahjat kerätään kolme kertaa kokousta kohden
        voi käydä niinkin, että perilliset jäävät nuolemaan näppejään, kun "oikein kastettu" jättää tämän maan

ensin kirkollisvero, sitten jumalan palveluksissa kolehti, kolmas "kolehti" on jos olet lähdössä srk retkelle, so. 20 eruoa tms.Voi, voi lypsämistä..............

• noissa
        anabaptismi kirjoitti:

anabaptisninen uudestikaste tuo vieraan hengen ihmiseen, joka kerran vie tuon onnettoman ensimmäistä kastettaan ja Pyhää Henkeä siinä pilkanneen taivaan porttien ulkopuolelle laittomuuden tekijöiden joukkoon ihmeineen ja tunnustekoineen. Herra meitä varjele lahkojen demonisista uudestikateista, taivaan portilla he selittelevät ja kyselevät vain yksikö kaste sinulla olikin, mutta he saavat kuulla Jeesuksen sanat:
        "Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."

Raamatun kohdissa puhuttu mitään?
        Uskovien ekakaste on se kun uskoon tultu niin mennään kasteelle.Ennen henk. koht. uskoa, toisten valitsemat kasteet ovat merkityksettömiä.

• ilmoittaaa, selvästi
        kuvat, kirjoitti:

Vanhimmat Katakombeissa säilyneet ja Jeesuksen omaa kastetta Jordanilla kuvaavat dokumentit mosaiikkikuvat kuvaavat kastettavan olleen kumartuneena eteenpäin kun vettä valellaan päälle.

Kasteen esikuva onkin peseminen. Peseminen tapahtuu yleensä siinä järjestyksessä. Ensin pestään pää.

Myös toimenpiteen suunta kuvaa sitä, että Pyhä Henki tulee ihmiseen ylhäältä taivaasta päin alas päin, eikä päinvastoin alakautta.

Kastehan onkin synneistä puhdistavalla vedellä vihmomista ja pesemistä. (Hesekiel).

että Jeesuksen kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.Efesolaiskirje 1:7 Kristuksen veressä meillä on lunastus, rikkomustemme anteeksianto.Hebrealaiskirje 9.14 kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri!Ikuisen hengensä voimalla hän on antanut itsensä virhettömänä uhrina Jumalalle,ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista,niin että voimme palvella elävää Jumalaa.

• helluntailaiset
        weha kirjoitti:

"Tämä on varmasti totta". Jopa heidän kastekirjoistaan löytyy mainintoja tästä.

Näyttävät ne helluntailaiset tuntevan hyvin Raamattunsa sillä Jeesus oli todella noin 30 vuo-
        tias, kun hänet kastettiin. Luuk 3:23
        Teidän mukaanne hänet kastettiin väärin, kun hän
        ei ollut sylivauva, vaan itse astui veteen, kuten
        kaikki muutkin Raamatussa mainitut uskovat.
        Teidän mukaanne Jeesus varmasti sanoi, että äl-
        kää tehkö niinkuin minä tein vaan noudattakaa
        kirkkonne käsikirjaa.

• Kristuksen
        noissa kirjoitti:

Raamatun kohdissa puhuttu mitään?
        Uskovien ekakaste on se kun uskoon tultu niin mennään kasteelle.Ennen henk. koht. uskoa, toisten valitsemat kasteet ovat merkityksettömiä.

Vain antikristuksen henki kieltää Kristuksen lihaksi tulon kasteessa.

6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.

• TaistoRa.
        weha kirjoitti:

Kun siis jokainen asia on todistettava kahden tai kolmen sanalla, eikö pienten lasten kaste kuulukkaan jokaiseen? Tämä on aivan varmasti totta mitä kirjoitan Raamatusta. Kuinka voitkaan väittää muuta?

Kun kastetaan kokonainen perhekunta, en voi sulkea siitä pois, etenkään pieniä lapsia.

Aivan totta, Pietari sanoi, tehkää parannus, mutta ei siitä ansiota oteta, vaan mielenmuutos ja usko on alusta loppuun Pyhän Hengen teko. Muistat varmaan Raamatusta kohdan, ettei luonnollinen/hengellisesti kuollut ihminen ota vastaan sitä mikä Jumalan Hengen on, vaan se on hänelle hullutusta, koska hän ei voi sitä ymmärtää, kun ei hengellisiä ymmärrä (1.kor.2:14). Vaikuttaa sille, niinkuin ymmärrän, meillä on ero jo vanhurskauttamisopissa. Jos tässä on ero, olet aivan eri hengessä.
        Sensijaan lapset ovat otollisia Jumalan lapsen nimelle. Lapsiahan sanotaan suurimmaksi Jumalan valtakunnassa.

>>Kirjoitat-
        >>Raamattu käyttää kastamisesta kreikan kielistä sanaa Babtidzein. Sana Babtidzein merkitsee kaikenlaista vedellä koskettamista Raamatussa.>Hoos. 14:5 (14:6) "Minä olen oleva Israelille kuin - "KASTE", se on kukoistava kuin lilja ja juurtuva syvälle kuin Libanon.

Kreikaksi ylinnä, ja keskellä suomeksi, ja alinna suomennos sanasta sanaan.
        >(λαβων) (υδωρ) (απενιψατο) (τας χειρας)...<
        >(laboon)(hudor)(apenipsato)(tas kheiras)...<
        >(otti) (vettä) (pesi/pesten) (kätensä)...jne...<

Kuten huomaat, niin vedellä tapahtuva käsienpesu ilmaistiin sanalla "apenipsato"! eli->

>>Laboon hudos (apenipsato) tas kheiras

>>και (καταποντισθη) εν τω πελαγει της θαλασσης>Kai (katapontisthei) en too pelagei hos thalasses>ja (upotettaisiin) syvään mereen

• TaistoRa..
        AlpoAhola kirjoitti:

Tiedoksi sinulle Alpo jos et vielä ole tätä tiennyt, niin nyt tiedät!

Kummioppia ei ole Raamatussa!!!

Vauvakasteoppia ei ole Raamatussa!!!

Ne ovat kumpikin Raamatun sanoman ulkopuolisia ihmisoppeja!!!
        Raamatun ilmoituksen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä!!!

Näin se menee! Nyt tiedät!

Mutta siunausta tämän tiedon löytymiseksi sinulle kuitenkin Jeesuksen nimessä! ;)

• helluntailaiset kirjoitti:

Näyttävät ne helluntailaiset tuntevan hyvin Raamattunsa sillä Jeesus oli todella noin 30 vuo-
        kirkkonne käsikirjaa.

meitä ei oo kastettu sillä kasteella minkä Jeesus sai Johannekselta, vaan uudenliiton kasteella, jonka Jeesus asetti (Matt.2819-20), ja teki perustuksen sille kuolemallaan (Room.6:3).

Sekä lapsia, että aikuisia voidaan kastaa. Mitään ikärajoja ei ole, vaan koko perhekunta.

• AlpoAhola
        helluntailaiset kirjoitti:

kirkkonne käsikirjaa.

Matt. 13:13
        Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. - ETTÄ JOHANNEKSEN KASTE ON ERI KASTE KUIN JEESUKSEN ASETTAMA KASTE.

- ETTÄ: Hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla Jes.28:12. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet Matt.23:37. Sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi Fil.2:13. Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut" Joh.1:48. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta Joh.3:27. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos Joh.6:37.

• AlpoAhola
        TaistoRa.. kirjoitti:

Tiedoksi sinulle Alpo jos et vielä ole tätä tiennyt, niin nyt tiedät!

Kummioppia ei ole Raamatussa!!!

Vauvakasteoppia ei ole Raamatussa!!!

Ne ovat kumpikin Raamatun sanoman ulkopuolisia ihmisoppeja!!!
        Raamatun ilmoituksen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä!!!

Näin se menee! Nyt tiedät!

Mutta siunausta tämän tiedon löytymiseksi sinulle kuitenkin Jeesuksen nimessä! ;)

Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä Mark.10:13-16.

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen Matt.18:6 (Mark.9:42, Luuk.17:2).

VÄÄRÄN OPPISI TUNNEN, JOKA KIELTÄÄ LAPSEN USKON. OLEN HELLUNTAILAISTEN KANSSA KESKUSTELLUT YLI KOLMEN VUOSIKYMMENEN.

• kaste
        AlpoAhola kirjoitti:

Matt. 13:13
        Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. - ETTÄ JOHANNEKSEN KASTE ON ERI KASTE KUIN JEESUKSEN ASETTAMA KASTE.

- ETTÄ: Hän, joka on sanonut heille: "Tässä on lepo; antakaa väsyneen levätä, tässä on levähdyspaikka". Mutta he eivät ole tahtoneet kuulla Jes.28:12. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet Matt.23:37. Sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi Fil.2:13. Natanael sanoi hänelle: "Mistä minut tunnet?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Ennenkuin Filippus sinua kutsui, kun olit viikunapuun alla, näin minä sinut" Joh.1:48. Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta Joh.3:27. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos Joh.6:37.

Noinhan te aina väitätte, koska muutoin lapsikas-
        te osoittautuisi epäraamatulliseksi.Olisi aika erikoista, jos Jeesus olisi asettanut erilai-
        sen kasteen, kun millä hänet itsensä kastettiin.
        Kun läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki, niin
        mitä vielä puuttui kristillisestä kasteesta? Kum-
        mit ja kummikyntilät, vai mikä?
        Asettihan Jeesus ehtoollisenkin ennen ristinkuole-
        maansa. Miksi te hyväksytte sen, mutta ette kas-
        tetta?
        Opetuslapsetkin kastettiin tällä kasteella, eikä
        heitä kastettu uudelleen, mutta kun se ei sovi
        kirkon oppiin, niin se ei sovi teille.
        JEESUKSEN KASTE OLI ENSIMMÄINEN KRISTILLINEN KASTE.
        Meniköhän sinulta keskustelun aihe hukkaan, kun
        siteeraat Raamatunpaikkoja, jotka eivät mitenkään
        liity aiheeseen Ovela väistöliike., niin sinun tapaistasi.

• AlpoAhola
        sitä kertois KAIKKI kirjoitti:

Tee tyhjäksi Raamatun todistuksella ja helvetin pelotuksella tuollaiset suun pieksijät ja valheen puhujat. Kerran tuli lankee taivaasta ja kuluttaa heidät. Eivät epäuskoiset kestä vanhurskaiden seurassa.

Psalmit1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
        2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

• AlpoAhola
        kaste kirjoitti:

Noinhan te aina väitätte, koska muutoin lapsikas-
        te osoittautuisi epäraamatulliseksi.Olisi aika erikoista, jos Jeesus olisi asettanut erilai-
        sen kasteen, kun millä hänet itsensä kastettiin.
        Kun läsnä olivat Isä, Poika ja Pyhä-Henki, niin
        mitä vielä puuttui kristillisestä kasteesta? Kum-
        mit ja kummikyntilät, vai mikä?
        Asettihan Jeesus ehtoollisenkin ennen ristinkuole-
        maansa. Miksi te hyväksytte sen, mutta ette kas-
        tetta?
        Opetuslapsetkin kastettiin tällä kasteella, eikä
        heitä kastettu uudelleen, mutta kun se ei sovi
        kirkon oppiin, niin se ei sovi teille.
        JEESUKSEN KASTE OLI ENSIMMÄINEN KRISTILLINEN KASTE.
        Meniköhän sinulta keskustelun aihe hukkaan, kun
        siteeraat Raamatunpaikkoja, jotka eivät mitenkään
        liity aiheeseen Ovela väistöliike., niin sinun tapaistasi.

Et tunne lähetyskäskyä, kun puhut niin kuin puhut. Kristillinen kaste on kastetta Kristukseen. Johanneksen kaste oli kastetta syntien tunnustamiseen, siis lakiin. Lain kautta tulee synnin tunto ja kukaan ei Kristuksen lisäksi ole lakia täyttänyt. Johannes todistikin: Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk.3:7. TULIKO SYNNINTUNTO JA KUOLEMA JUMALAN EDESSÄ TIETOISEKSI?

Senkun vaan kiellät nämä, mitkä Johannes todisti: Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä Joh.3:30. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella Matt.3:11. Sitten kiellät seuraavankin: Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen Ap.t.19:3-5.

• sokea
        AlpoAhola kirjoitti:

Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä Mark.10:13-16.

Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen Matt.18:6 (Mark.9:42, Luuk.17:2).

VÄÄRÄN OPPISI TUNNEN, JOKA KIELTÄÄ LAPSEN USKON. OLEN HELLUNTAILAISTEN KANSSA KESKUSTELLUT YLI KOLMEN VUOSIKYMMENEN.

ITSEHÄN SINÄ KIELLÄT LAPSILTA SIUNAUKSEN, kun
        vaadit heitä kastettavaksi, ennenkuin ovat Juma-
        lalle otollisia.
        Etkö sinä ajattele ollenkaan, mitä kirjoitat?
        Nuo lainaamasi Raamatunkohdat osoittavat, että
        lapset ovat SELLAISENAAN taivaskelpoisia ilman
        , että päätä on vähän kateltu.
        Sinun Raamatussasi lukee varmaan: Kieltäkää
        lapsilta taivasten valtakunta, ellei heitä ole
        kastettu.Ja Jeesus otti sylinsä lapset ja kastoi
        heidät.
        Tunnet todella hyvin tuon väärän opin ja yrität
        vielä levittää sitä.

• AlpoAhola
        sokea kirjoitti:

ITSEHÄN SINÄ KIELLÄT LAPSILTA SIUNAUKSEN, kun
        lalle otollisia.
        Etkö sinä ajattele ollenkaan, mitä kirjoitat?
        Nuo lainaamasi Raamatunkohdat osoittavat, että
        lapset ovat SELLAISENAAN taivaskelpoisia ilman
        , että päätä on vähän kateltu.
        Sinun Raamatussasi lukee varmaan: Kieltäkää
        lapsilta taivasten valtakunta, ellei heitä ole
        kastettu.Ja Jeesus otti sylinsä lapset ja kastoi
        heidät.
        Tunnet todella hyvin tuon väärän opin ja yrität
        vielä levittää sitä.

>ITSEHÄN SINÄ KIELLÄT LAPSILTA SIUNAUKSEN, kun
        lalle otollisia.

Ajatteles nyt ja lue tekstisi vaikka viiteen kertaan, sillä itse tässäkin todistat, ettei lapset ole Jumalalle otollisia. On tuo hurja oppi tuo oppisi.

• selvitä
        AlpoAhola kirjoitti:

Et tunne lähetyskäskyä, kun puhut niin kuin puhut. Kristillinen kaste on kastetta Kristukseen. Johanneksen kaste oli kastetta syntien tunnustamiseen, siis lakiin. Lain kautta tulee synnin tunto ja kukaan ei Kristuksen lisäksi ole lakia täyttänyt. Johannes todistikin: Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? Luuk.3:7. TULIKO SYNNINTUNTO JA KUOLEMA JUMALAN EDESSÄ TIETOISEKSI?

Senkun vaan kiellät nämä, mitkä Johannes todisti: Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä Joh.3:30. Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella Matt.3:11. Sitten kiellät seuraavankin: Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen Ap.t.19:3-5.

Sinullekin alkaa selvitä Raamatullinen kaste, kun
        kirjoitat: " Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen Ap.t.19:3-5. "
        Tämä on juuri oikea kaste, kun ihminen kuulee, uskoo ja ottaa kasteen. Huomaatko, ettei tässä-
        kään tuotu ketään väkisin kastettavaksi vaan he
        vapaaehtoisesti ottivat kasteen. Sinullakin ym-
        märrys lisäntyy.
        Sinun oppisi mukaan lähetyskäsky pitää kirjoittaa
        uudelleen. Näin: Menkää kaikkeen maailmaan , älkä-
        kä saarnatko evankeljumia, vaan kastakaa kaikki
        sylivauvat. Parannuksen teko on ihmisen omaa yrit-
        tämistä, lain tekoja ja se johtaa kadotukseen.
        Tehkää kaikki kansat väkipakolla minun opetuslap-
        sikseni. Tuntuuko tutulta?

• raakaa
        AlpoAhola kirjoitti:

>ITSEHÄN SINÄ KIELLÄT LAPSILTA SIUNAUKSEN, kun
        lalle otollisia.

Ajatteles nyt ja lue tekstisi vaikka viiteen kertaan, sillä itse tässäkin todistat, ettei lapset ole Jumalalle otollisia. On tuo hurja oppi tuo oppisi.

Todella julmaa tuo sinun oppisi, jossa käytetään
        väkivaltaa pieniä, viattomia lapsia kohtaan.
        Itsehän sinä panet esteitä lapsen taivastielle,
        vaatimalla näille rituaalisia tekoja, joista Raa-
        mattu ei mainitse mitään.

• AlpoAhola
        vaan uskovienkaste kirjoitti:

ja sillehän ihmiset menet tultuaaan uskoon .Kts. vaikka Ap.t. 16 luku.Siis eka kaste uskovana!

HYVÄ ON, kun kiellät avoimesti ettei lapsille kuulu Kristuksen vanhurskaus, Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus, jotka kastettava kasteessa Kristukseen saa. Voisit kuitenkin varoa sanomaasi.

Lapset eivät siis usko, vaikka Jeesus todistaa, että lapset uskovat

• AlpoAhola
        raakaa kirjoitti:

Todella julmaa tuo sinun oppisi, jossa käytetään
        väkivaltaa pieniä, viattomia lapsia kohtaan.
        Itsehän sinä panet esteitä lapsen taivastielle,
        vaatimalla näille rituaalisia tekoja, joista Raa-
        mattu ei mainitse mitään.

Jeesus siiskö ei antanutkaan lähetyskäskyä?
        Kaikkille.
        Luoduille.
        Kansoille.
        Teille ja teidän lapsillenne.
        Perhekunnille (5).

Perhekunnissa eikö siis ole lapsia lainkaan. On aikoihin eletty, vaikka alkuperäinen käsky jo Aadamille ja Eevalle oli: Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet" 1.Moos.1:28.

Raamatussa viaton on eri kuin turmeltunut. No teidän kuuluukin oppinne mukaan kieltää lihasta sikiäminen ja syntyminen, jonka tähden olemme turmeltuneet luonnostaan.

• AlpoAhola
        selvitä kirjoitti:

Sinullekin alkaa selvitä Raamatullinen kaste, kun
        kirjoitat: " Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen Ap.t.19:3-5. "
        Tämä on juuri oikea kaste, kun ihminen kuulee, uskoo ja ottaa kasteen. Huomaatko, ettei tässä-
        kään tuotu ketään väkisin kastettavaksi vaan he
        vapaaehtoisesti ottivat kasteen. Sinullakin ym-
        märrys lisäntyy.
        Sinun oppisi mukaan lähetyskäsky pitää kirjoittaa
        uudelleen. Näin: Menkää kaikkeen maailmaan , älkä-
        kä saarnatko evankeljumia, vaan kastakaa kaikki
        sylivauvat. Parannuksen teko on ihmisen omaa yrit-
        tämistä, lain tekoja ja se johtaa kadotukseen.
        Tehkää kaikki kansat väkipakolla minun opetuslap-
        sikseni. Tuntuuko tutulta?

Kiellä vaan lapsilta se siunaus, jonka Jeesus asetti ja antoi siitä kaikkia koskevan jälkisäädöksen. Vastaa itse asiasi puolesta. Minä vastaan siitä, minkä Sanan todistuksen pohjalta olen saanut. Saat väännellä sanani vaikka solmuun, niin kuin teetkin, itsesi siinä solmitset ja asetut seisomaan Raamatun todistusta vastaan.

• kaaliin
        AlpoAhola kirjoitti:

Kiellä vaan lapsilta se siunaus, jonka Jeesus asetti ja antoi siitä kaikkia koskevan jälkisäädöksen. Vastaa itse asiasi puolesta. Minä vastaan siitä, minkä Sanan todistuksen pohjalta olen saanut. Saat väännellä sanani vaikka solmuun, niin kuin teetkin, itsesi siinä solmitset ja asetut seisomaan Raamatun todistusta vastaan.

ITSE SINÄ KIELLÄT LASTEN TAIVASKELPOISUUDEN.
        Jeesus ei kastanut lapsia,vaan siunasi heitä
        TÄMÄ RIITTÄÄ LAPSELLE. Miksi lisäät kasteen-
        vaatimuksen tähän?????????

• lentää taas
        AlpoAhola kirjoitti:

HYVÄ ON, kun kiellät avoimesti ettei lapsille kuulu Kristuksen vanhurskaus, Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuus, jotka kastettava kasteessa Kristukseen saa. Voisit kuitenkin varoa sanomaasi.

Lapset eivät siis usko, vaikka Jeesus todistaa, että lapset uskovat

Missähän kohtaa Raamatussa sanotaan, että sylivau-
        vat uskovat? Varmaan taas siinä luulojen kirjassa
        jota siteeraat ahkerasti.
        Lapsillehan NIMENOMAA KUULUU KRISTUKSEN VANHURS-
        KAUS ilman, että heitä tarvitsee kastaa.
        Sinäkö riistät kastamattomilta lapsilta nämä siu-
        naukset?
        Et varmaan vielä tuossa vimmassasi ole huomannut,
        että lapsia on eri ikäisiä. Vasta sitten kun he
        pystyvät itse tutkimaan itseään ja tuomitsemaan itsensä he ovat kelvollisisia kasteelle ja ehtool-
        liselle. Siihen asti he kuuluvat Kristuksen
        vanhurskauden piiriin Room 3:24 Saavat lahjaksi
        vanhurskauden hänen armostaan....

• AlpoAhola
        kaaliin kirjoitti:

ITSE SINÄ KIELLÄT LASTEN TAIVASKELPOISUUDEN.
        Jeesus ei kastanut lapsia,vaan siunasi heitä
        TÄMÄ RIITTÄÄ LAPSELLE. Miksi lisäät kasteen-
        vaatimuksen tähän?????????

Uskon asiat eivät ole olleet ennenkään järjen asioita, vaan Pyhä Henki vain voi Sanasta avata uskon ymmärryksen. Lapset uskovat. Se on Jeesuksen oma todistus. Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen. Tarvitset varmaan tämän todistuksen ja sen toistan ilman sanomatta.

• AlpoAhola
        lentää taas kirjoitti:

naukset?
        pystyvät itse tutkimaan itseään ja tuomitsemaan itsensä he ovat kelvollisisia kasteelle ja ehtool-

Lasten tuojat toivat lapsia Jeesuksen luo, että hän koskisi heihin Matt.19:13. Opetuslapset estelivät tuojia. Jeesus otti lapsia syliinsä. Jeesus siunasi lapsia ja todisti, että lapset uskovat ja ovat siksi otollisia Matt.18:6, Mark.9:36, Mark.10:16.

Jeesus sanoo: Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut Matt.18:5. Kasteessa lapsi otetaan Jeesuksen nimeen. Siitä on Jeesuksen antama lähetyskäsky. Kieltää sen voi epäuskolla ja niin monet lavean tien kulkijat ja harhaoppiset tekevät.

Annat ymmärtää, että lapset pelastuvat ilman Kristuksen vanhurskautta, joka omistetaan uskolla. Johan on langettu kauas kristillisen kirkon opetuksesta. Jeesukselle lapsi siis kelpaa uskon esikuvaksi. Tuo siis aikuiselle opetuslapsille sanottu.

Tämän sanomani nyt toistan sanomatta viestisi jälkeen.

• Luteerusfani.
        lentää taas kirjoitti:

naukset?

Kristus käskee kastaa
        Eikä kiellä kastamasta lapsia.

Joka väheksyy kastetta, väheksyy Jumala sanaa.

• väärentämistä
        AlpoAhola kirjoitti:

Lasten tuojat toivat lapsia Jeesuksen luo, että hän koskisi heihin Matt.19:13. Opetuslapset estelivät tuojia. Jeesus otti lapsia syliinsä. Jeesus siunasi lapsia ja todisti, että lapset uskovat ja ovat siksi otollisia Matt.18:6, Mark.9:36, Mark.10:16.

Jeesus sanoo: Ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut Matt.18:5. Kasteessa lapsi otetaan Jeesuksen nimeen. Siitä on Jeesuksen antama lähetyskäsky. Kieltää sen voi epäuskolla ja niin monet lavean tien kulkijat ja harhaoppiset tekevät.

Annat ymmärtää, että lapset pelastuvat ilman Kristuksen vanhurskautta, joka omistetaan uskolla. Johan on langettu kauas kristillisen kirkon opetuksesta. Jeesukselle lapsi siis kelpaa uskon esikuvaksi. Tuo siis aikuiselle opetuslapsille sanottu.

Tämän sanomani nyt toistan sanomatta viestisi jälkeen.

Ihan tahallasiko sinä väärennät Jumalan sanaa,kun
        sanot, että kasteessa lapsi otetaan Jeesuksen nimeen. EI JEESUS NÄIN SANONUT. ÄLÄ YRITÄ VALEH-
        DELLA. Et sinä nyt voi niin tyhmä olla, ettet
        ymmärrä mitä Jeesus sanoi. Ei siinä kasteesta
        puhuta mitään. Onko sinulla omaatuntoa ollenkaan.
        Jeesus sanoi, että" joka ottaa tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni se ottaa tykönsä minut." Mi-
        ten ihmeessä sinä saat tähän sopimaan kasteen?
        Ei voi kun sääliä sinua, jos sinun päättelykykysi
        on tuolla tasolla.
        Itse sanoit, että Jeesus SIUNASI LAPSIA. Miksi
        tämä ei riitä sinulle, kun se riittää Jeesukselle.
        Jeesukselle lapsi (ei sylivauva) kelpaa uskon esikuvaksi, mutta sinulle ei, koska vaadit, että se pieni pitää väkisin kastaa, ennenkuin se kel-
        paa Jumalalle.
        Etköhän jo lopeta tuo sanan väärentäminen, kun et
        haluakaan ottaa totuudesta vaarin vaan itsepäi-
        seti taot päätäsi lapsikasteeseen.

• väheksyy
        Luteerusfani. kirjoitti:

Kristus käskee kastaa
        Eikä kiellä kastamasta lapsia.

Joka väheksyy kastetta, väheksyy Jumala sanaa.

Kukahan sitä sanaa oikein väheksyy kun Raamatun
        ilmoittama kastemalli ei kelpaa, vaan katolisen kirkon kehittämä kastelumagia pannaan raamatulli-
        sen kasteen tilalle.
        Kukaan ei ole vielä pystynyt osoittamaan yhtään
        selvää kohtaa Raamatusta, jossa olisi kastettu
        sylivauvoja. Jos kirkon perinne on tärkeämpi kuin
        Raamatun antama esimerkki, niin olisi syytä kat-
        soa peiliin, ennenkuin avaa suunsa.
        Sanot: Ei kiellä kastamasta lapsia.
        Ei Raamattu kiellä kastamasta uskoviakaan, vaan
        KEHOITTAA näin tekemään. Lapsikasteesta ei ole
        mitään havaintoa.

• AlpoAhola
        väärentämistä kirjoitti:

Ihan tahallasiko sinä väärennät Jumalan sanaa,kun
        sanot, että kasteessa lapsi otetaan Jeesuksen nimeen. EI JEESUS NÄIN SANONUT. ÄLÄ YRITÄ VALEH-
        DELLA. Et sinä nyt voi niin tyhmä olla, ettet
        ymmärrä mitä Jeesus sanoi. Ei siinä kasteesta
        puhuta mitään. Onko sinulla omaatuntoa ollenkaan.
        Jeesus sanoi, että" joka ottaa tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni se ottaa tykönsä minut." Mi-
        ten ihmeessä sinä saat tähän sopimaan kasteen?
        Ei voi kun sääliä sinua, jos sinun päättelykykysi
        on tuolla tasolla.
        Itse sanoit, että Jeesus SIUNASI LAPSIA. Miksi
        tämä ei riitä sinulle, kun se riittää Jeesukselle.
        Jeesukselle lapsi (ei sylivauva) kelpaa uskon esikuvaksi, mutta sinulle ei, koska vaadit, että se pieni pitää väkisin kastaa, ennenkuin se kel-
        paa Jumalalle.
        Etköhän jo lopeta tuo sanan väärentäminen, kun et
        haluakaan ottaa totuudesta vaarin vaan itsepäi-
        seti taot päätäsi lapsikasteeseen.

Et siis ymmärrä, että Jeesus on säätänyt kasteeseen koko kolmyhteisen Jumalan nimen muiston. Siis kasteeseen on Jeesus säätänyt ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEN. No sekin on täällä kyllä kielletty helluntailaisten toimesta.

2. Moos. 20:24
        Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.

Mutta jos ei ole Jumalan sanan ymmärrystä, niin mitäpä minä sellaiselle voin. Ainoastaan rukoilen, että Pyhä Henki saisi avata ottamaan Sana vastaan

• TaistoRa.
        AlpoAhola kirjoitti:

Lue uudestaan tuo kirjoitukseni ja lopeta tyhjien haastaminen!

En todellakaan kiellä lapsilta Herran siunausta!
        Onhan kaikki minunkin lapseni aikanaan siunattu seurakunnan edessä vain muutaman viikon ikäisenä!

Laittamasi jae-> "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen Matt.18:6>Kirjoitat-
        >>VÄÄRÄN OPPISI TUNNEN, JOKA KIELTÄÄ LAPSEN USKON.>>Lapset voivat uskoa ja tulla uskoon

• AlpoAhola
        TaistoRa. kirjoitti:

Lue uudestaan tuo kirjoitukseni ja lopeta tyhjien haastaminen!

En todellakaan kiellä lapsilta Herran siunausta!
        Onhan kaikki minunkin lapseni aikanaan siunattu seurakunnan edessä vain muutaman viikon ikäisenä!

Laittamasi jae-> "Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen Matt.18:6>Kirjoitat-
        >>VÄÄRÄN OPPISI TUNNEN, JOKA KIELTÄÄ LAPSEN USKON.>>Lapset voivat uskoa ja tulla uskoon

Täällä tullen mennen kielletään lapsen usko ja kasteeseen liittyvä siunaus (HUOM. ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN), jonka Jeesus on säätänyt kaikille. SIIS KASTEESSA PÄÄSEMME (MYÖS LAPSI) OSALLISEKSI JEESUKSEN VANHURSKAUDESTA, KUOLEMASTA JA YLÖSNOUSEMUKSESTA. Kun olen yllä olevista todistanut, niin arvoisa nimimerkki TaistoRa.:kin on yhtynyt torjujien kuoroon. Älä nyt vaan taas tätä sittenkin kiellä, sillä sen tekeminen helluntailaisen pitää tehdä säilyttääksesi helluntailaisen profiilin. Jos et tosiaan torju todistuksiani, niin miksi sitten olet opponoinut viestejäni. Onpa hyvä kun nyt tunnustat nämä Raamatun totuudet. Jos nyt todistat olevan kanssani samaa mieltä, että lapset uskovat ja että lapset saavat kasteessa Jeesuksen siunauksen, niin Hallelujaa, olemme saavuttaneet hengellisen yhteyden.

• TaistoRa.
        AlpoAhola kirjoitti:

Täällä tullen mennen kielletään lapsen usko ja kasteeseen liittyvä siunaus (HUOM. ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN), jonka Jeesus on säätänyt kaikille. SIIS KASTEESSA PÄÄSEMME (MYÖS LAPSI) OSALLISEKSI JEESUKSEN VANHURSKAUDESTA, KUOLEMASTA JA YLÖSNOUSEMUKSESTA. Kun olen yllä olevista todistanut, niin arvoisa nimimerkki TaistoRa.:kin on yhtynyt torjujien kuoroon. Älä nyt vaan taas tätä sittenkin kiellä, sillä sen tekeminen helluntailaisen pitää tehdä säilyttääksesi helluntailaisen profiilin. Jos et tosiaan torju todistuksiani, niin miksi sitten olet opponoinut viestejäni. Onpa hyvä kun nyt tunnustat nämä Raamatun totuudet. Jos nyt todistat olevan kanssani samaa mieltä, että lapset uskovat ja että lapset saavat kasteessa Jeesuksen siunauksen, niin Hallelujaa, olemme saavuttaneet hengellisen yhteyden.

Kun sinä puhut kasteasioiden yhteydessä lapsesta, niin tosiasiassa sinä tarkoitat sillä "sylivauvoja"!

Kun minä puhun samasta aiheesta, niin minun tarkoittamani lapsi on sellainen joka osaa jo esim, leikkiä ja kontrolloida ympäristöään jo reippaasti!

Sylivauvat eivät pysty ottamaan evankeliumin sanomaa Jeesuksesta vastaan, se on täysin mahdoton asia se! Käytä järkeäsi!

Kun minä jos puhun sylivauvasta, niin minä myös tarkoitan sillä sylivauvaa, sellaista joka on juuri syntynyt ja ei osaa muuta kuin jokeltaa!

Sellaisella ei ole vielä kykyä niin abstraktiin kysymykseen kuin parannuksen teko ja kääntyminen Kristuksen puoleen syntien anteeksisaamiseksi!

>>Kirjoitat-
        SIIS KASTEESSA PÄÄSEMME (MYÖS LAPSI) OSALLISEKSI JEESUKSEN VANHURSKAUDESTA, KUOLEMASTA JA YLÖSNOUSEMUKSESTA.
        "Vanhurskas on elävä uskosta"! Ei kasteesta!

Eli vanhurskaus tulee uskon kautta uskomalla Kristukseen Jeesukseen ja tämä usko tulee evankeliumin sanan kuulemisen kautta!->

>>Room 10:6 "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,

7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

8 Mutta mitä se sanoo?
        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme!

9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10 sillä "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"!.

11 Sanoohan Raamattu:
        "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on:
        "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!Kirjoitat-
        >>Kun olen yllä olevista todistanut, niin arvoisa nimimerkki TaistoRa.:kin on yhtynyt torjujien kuoroon. Älä nyt vaan taas tätä sittenkin kiellä, sillä sen tekeminen helluntailaisen pitää tehdä säilyttääksesi helluntailaisen profiilin.>Kirjoitat-
        >>Onpa hyvä kun nyt tunnustat nämä Raamatun totuudet. Jos nyt todistat olevan kanssani samaa mieltä, että lapset uskovat ja että lapset saavat kasteessa Jeesuksen siunauksen! niin Hallelujaa, olemme saavuttaneet hengellisen yhteyden.

//Vastaus-
        Älä vääristä sanomisiani!!!
        En ole Mitään tuollatavalla kirjoittanut!
        Lueppa kirjoitukseni uudelleen, niin näet asian selvemmin!

Kirjoitin että kyllä lapsi voi uskoa, mutta hänen on oltava sen ikäinen, että hän sellaiseen kykenee ja että pystyy parannuksen tekemiseen ja kääntymiseen Jumalan puoleen ja vastaanottamaan syntien anteeksiantamuksen uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa! Sylivauvat eivät siihen kykene! Se on mahdottomuus!

Kasteessa ei ole mitään lapsen siunausta, vaan Jumalan sanan välityksellä olevassa siunauksessa on siunaus itsessään! Kastevesi ei ole mikään siunaus toimi, vaan Jumalan evankeliumin sana Kristuksen nimessä!

En siis sano tähän kohtaan hallelujaa sinun ja kirkollisen oppisi kanssa!

Hengellinen yhteys uskoviin syntyy Jumalan Hengen vaikuttamasta yhteydestä, ei epäraamatullisesta kasteen välittämästä yhteydestä!

Kalinikhta. = Hyvää yötä!

• AlpoAhola
        TaistoRa. kirjoitti:

Kun sinä puhut kasteasioiden yhteydessä lapsesta, niin tosiasiassa sinä tarkoitat sillä "sylivauvoja"!

Kun minä puhun samasta aiheesta, niin minun tarkoittamani lapsi on sellainen joka osaa jo esim, leikkiä ja kontrolloida ympäristöään jo reippaasti!

Sylivauvat eivät pysty ottamaan evankeliumin sanomaa Jeesuksesta vastaan, se on täysin mahdoton asia se! Käytä järkeäsi!

Kun minä jos puhun sylivauvasta, niin minä myös tarkoitan sillä sylivauvaa, sellaista joka on juuri syntynyt ja ei osaa muuta kuin jokeltaa!

Sellaisella ei ole vielä kykyä niin abstraktiin kysymykseen kuin parannuksen teko ja kääntyminen Kristuksen puoleen syntien anteeksisaamiseksi!

>>Kirjoitat-
        SIIS KASTEESSA PÄÄSEMME (MYÖS LAPSI) OSALLISEKSI JEESUKSEN VANHURSKAUDESTA, KUOLEMASTA JA YLÖSNOUSEMUKSESTA.
        "Vanhurskas on elävä uskosta"! Ei kasteesta!

Eli vanhurskaus tulee uskon kautta uskomalla Kristukseen Jeesukseen ja tämä usko tulee evankeliumin sanan kuulemisen kautta!->

>>Room 10:6 "Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,

7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.

8 Mutta mitä se sanoo?
        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme!

9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

10 sillä "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"!.

11 Sanoohan Raamattu:
        "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?

15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on:
        "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta"!Kirjoitat-
        >>Kun olen yllä olevista todistanut, niin arvoisa nimimerkki TaistoRa.:kin on yhtynyt torjujien kuoroon. Älä nyt vaan taas tätä sittenkin kiellä, sillä sen tekeminen helluntailaisen pitää tehdä säilyttääksesi helluntailaisen profiilin.>Kirjoitat-
        >>Onpa hyvä kun nyt tunnustat nämä Raamatun totuudet. Jos nyt todistat olevan kanssani samaa mieltä, että lapset uskovat ja että lapset saavat kasteessa Jeesuksen siunauksen! niin Hallelujaa, olemme saavuttaneet hengellisen yhteyden.

//Vastaus-
        Älä vääristä sanomisiani!!!
        En ole Mitään tuollatavalla kirjoittanut!
        Lueppa kirjoitukseni uudelleen, niin näet asian selvemmin!

Kirjoitin että kyllä lapsi voi uskoa, mutta hänen on oltava sen ikäinen, että hän sellaiseen kykenee ja että pystyy parannuksen tekemiseen ja kääntymiseen Jumalan puoleen ja vastaanottamaan syntien anteeksiantamuksen uskon kautta Jeesuksessa Kristuksessa! Sylivauvat eivät siihen kykene! Se on mahdottomuus!

Kasteessa ei ole mitään lapsen siunausta, vaan Jumalan sanan välityksellä olevassa siunauksessa on siunaus itsessään! Kastevesi ei ole mikään siunaus toimi, vaan Jumalan evankeliumin sana Kristuksen nimessä!

En siis sano tähän kohtaan hallelujaa sinun ja kirkollisen oppisi kanssa!

Hengellinen yhteys uskoviin syntyy Jumalan Hengen vaikuttamasta yhteydestä, ei epäraamatullisesta kasteen välittämästä yhteydestä!

Kalinikhta. = Hyvää yötä!

Ei siis ollutkaan totta seuraava: "Jos et tosiaan torju todistuksiani, niin miksi sitten olet opponoinut viestejäni. Onpa hyvä kun nyt tunnustat nämä Raamatun totuudet. Jos nyt todistat olevan kanssani samaa mieltä, että lapset uskovat ja että lapset saavat kasteessa Jeesuksen siunauksen, niin Hallelujaa, olemme saavuttaneet hengellisen yhteyden."

Joten jos Sinä lähdet oikealle, niin minä lähden vasemmalle ja jos sinä lähdet vasemmalle, niin minä lähden oikealle. Tuli viestistäsi tälläinen selvyys.

• alkeesi
        AlpoAhola kirjoitti:

Et siis ymmärrä, että Jeesus on säätänyt kasteeseen koko kolmyhteisen Jumalan nimen muiston. Siis kasteeseen on Jeesus säätänyt ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEN. No sekin on täällä kyllä kielletty helluntailaisten toimesta.

Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.

Mutta jos ei ole Jumalan sanan ymmärrystä, niin mitäpä minä sellaiselle voin. Ainoastaan rukoilen, että Pyhä Henki saisi avata ottamaan Sana vastaan

Sinun alkeesi kun ovat täysin Raamatun ulkopuolelta.
        Miksi sinä et sitten uhraa noita lampaita ja raavaita, jos se kuuluu esimerkkiin lapsikas-
        teesta.
        Sinä TAAS heität jonkun Raamatunpaikan, jolla ei
        ole MITÄÄN TEKEMISTÄ kasteen kanssa.
        Taas syyllistyt valheseen , kun sanot, että me
        kiellämme kasteen kolmiyhteisen Jumalan nimeen.
        Minkälainen omatunto sinulla on, kun saat päästää
        valheita toisista uskovista jatkuvasti. Onko se
        lapsikasteharha noin sekoittanut pääsi.
        Kyllä sinulla sitä anteeksipyydettävää riittää.

• AlpoAhola
        alkeesi kirjoitti:

Miksi sinä et sitten uhraa noita lampaita ja raavaita, jos se kuuluu esimerkkiin lapsikas-
        teesta.

Jeesukseen loppui uhripalvelus, sillä hän kävi oman verensä kautta kaikkein pyhimpään. Jeesus on se todellinen uhrikaritsa, jonka vuotanut veri Golgatalla oli koko maailman sovitus. Toista uhria ei siis tarvita. Ei siis ole enää lampaita, oinaita, härkiä, metsäkyyhkysiä ym. uhrattava, sillä yhdellä Kristuksen omalla ruuniinsa uhrilla meillä on pääsy kaikkein pyhimpään, se on taivaaseen. Siis Vanhan Liiton esikuvat ovat täyttyneet Kristuksessa. Eivät esikuvat ole menneet pois voimasta, vaikka ne ovat täyttyneet, vaan esikuvat vieläkin vahvistavat, sitä mikä on täyttynyt.

Jeesus on kasteeseen säätänyt koko kolmiyhteisen Jumalan nimen muiston, niin kuin Vanha Testamentti sanoi, että johon Minä säädän nimeni muiston, niin siinä tulen tykösi ja siunaan sinua. Uhri on suoritettu ja kasteessa tulemme osalliseksi uhrialttarista, Kristuksen vanhurskaudesta, kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Kasteeseen Jeesus Sääti koko kolmiyhteisen Jumalan nimen. Kasteessa tulemme siis KOKO KOLMIYHTEISELTÄ JUMALALTA SIUNATUKSI.

Olette kieltäneet kasteen myös lapsia koskevana. Mutta jos tunnustat, että kasteen siunaus koskee myös lapsiakin, niin mikäs sen parempi. Silloinhan käsitämme asiat samalla tavalla.

Nyt täällä on mennen tullen torjuttu lasten usko. Se on sanottu, että vaan kastetaan, eikä uskota. Minä jos kuka on täällä hyökännyt antinomismia vastaan ja olen tuonut kymmeniä kertoja esiin Jeesuksen myllynkivituomion viettelijöistä, mutta sekin täällä on sitten torjuttu. En nyt muista tässä ulkomuistista, että kuka on mitäkin torjunut, että tähän saattaa tulla esiin tietynlainen yhteenveto, mutta jos Sinä et ole kaikkia näitä torjunut, niin olkoon omatuntosi puhdas siltä osin.

• Luteerusfani
        AlpoAhola kirjoitti:

On ilo seurata, kuinka AA opettaa Jumalan sanaa
        hurmahenkisille.
        Kasteessa on läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki todistamassa armoa ja sovintoa.
        Se ei näille järkeisuskoisille kuitenkaa kelpaa.
        Toivotonto taistelua vuodesta toiseen.

Jumala on hylännyt heidät heidän omaan viisauteensa taistelemaan Jumalan sanaa vastaan.

• Luteerusfani
        väheksyy kirjoitti:

Kukahan sitä sanaa oikein väheksyy kun Raamatun
        ilmoittama kastemalli ei kelpaa, vaan katolisen kirkon kehittämä kastelumagia pannaan raamatulli-
        sen kasteen tilalle.
        Kukaan ei ole vielä pystynyt osoittamaan yhtään
        selvää kohtaa Raamatusta, jossa olisi kastettu
        sylivauvoja. Jos kirkon perinne on tärkeämpi kuin
        Raamatun antama esimerkki, niin olisi syytä kat-
        soa peiliin, ennenkuin avaa suunsa.
        Sanot: Ei kiellä kastamasta lapsia.
        Ei Raamattu kiellä kastamasta uskoviakaan, vaan
        KEHOITTAA näin tekemään. Lapsikasteesta ei ole
        mitään havaintoa.

Sinä ja sinun kastemallisi.

Jumalan sana se on, mikä kaiken tekee.!
        Kun et sitä ymmärrä, olet aina hakoteillä.

• AlpoAhola
        alkeesi kirjoitti:

teesta.

Näillä palstoilla täällä on nimimerkkien sekamelska ja ne jotka käyttävät vakioimaansa nimeä tai nimimerkkiä eivät voi päästä käsitykseen kenen kanssa keskustelevat. Ei voi tietää jatkuuko viestit saman henkilön, vai toisen henkilön kanssa. Sitten monet kirjoittajat laittavat kohtaan NIMIMERKKI osan tekstiä, joten kun viesti avataan, niin kohtaan KIRJOITTANUT: on sitten laitettu ties mitä. Kovin on käytäntö sivistymätöntä.

SINÄ OLET SIIS KIRJOITTAJA ALKEESI. No siinäpähän sitten olet alkeesi, kun kerran sanot ja kirjoitat olevasi alkeesi ainakin tällä kertaa. HIKÄHÄN OLET SEURAAVALLA KERRALLA? Olisiko sylkeesi?

• AlpoAhola
        Luteerusfani kirjoitti:

On ilo seurata, kuinka AA opettaa Jumalan sanaa
        hurmahenkisille.
        Kasteessa on läsnä Isä, Poika ja Pyhä Henki todistamassa armoa ja sovintoa.
        Se ei näille järkeisuskoisille kuitenkaa kelpaa.
        Toivotonto taistelua vuodesta toiseen.

Jumala on hylännyt heidät heidän omaan viisauteensa taistelemaan Jumalan sanaa vastaan.

Olen niin ymmärtänyt, että vääräoppiset toimivat minulle hyvänä opponenttina, että saan viestejä niille Jeesuksen vähäisille karitsoille, jotka ovat Jumalasta syntyneet ja joita Jeesus käski erityisesti Pietarin siellä järven rannalla kaita. Jos täällä on lampaita lukemassa, niin luotan että heillä on henkien erottamisen lahja ja lampaan korva, joka osaa siis erotella vieraan paimenen ja oikean Paimenen äänen – seuraavat oikeaa.

• lampaat
        AlpoAhola kirjoitti:

Olen niin ymmärtänyt, että vääräoppiset toimivat minulle hyvänä opponenttina, että saan viestejä niille Jeesuksen vähäisille karitsoille, jotka ovat Jumalasta syntyneet ja joita Jeesus käski erityisesti Pietarin siellä järven rannalla kaita. Jos täällä on lampaita lukemassa, niin luotan että heillä on henkien erottamisen lahja ja lampaan korva, joka osaa siis erotella vieraan paimenen ja oikean Paimenen äänen – seuraavat oikeaa.

Oikeat lampaat tuntevat Hyvän Paimenen äänen, mut-
        ta tuollaisen pedon , joka syöksee pienet lapset
        helvettiin ilman kastetta, sitä ne eivät onneksi
        tunne.
        Miksi sinä riistät kastamattomilta lapsilta taivas
        osuuden? Sinä väärennät Jeesuksen sanoja. Miksi
        sinulle ei riitä lasten siunaaminen?

• AlpoAhola
        lampaat kirjoitti:

Oikeat lampaat tuntevat Hyvän Paimenen äänen, mut-
        ta tuollaisen pedon , joka syöksee pienet lapset
        helvettiin ilman kastetta, sitä ne eivät onneksi
        tunne.
        Miksi sinä riistät kastamattomilta lapsilta taivas
        osuuden? Sinä väärennät Jeesuksen sanoja. Miksi
        sinulle ei riitä lasten siunaaminen?

Lapset saavat KASTEESSA ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGE NIMEEN Jumalan siunauksen. Tulevat siis Jumalan nimeen otetuksi, joten heillä on siten Jumala Isänä, Jeesus lunastajana ja Pyhä Henki pyhittajana.

Saavat Kristuksen vanhurskauden. Tulevat osallisiksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

Niin Jeesus, Hyvä Paimen hoitaa pieniä imeväisiä karitsoita, joita tulee nostaa, kantaa ja viedä perille. Sallikaa siis opetuslapset, että Jeesuksen syliin saa viedä näitä pieniä Herran taimia, saamaan kasteessa Kolmiyhteisen Jumalan siunauksen, sillä siihen Jeesus sääti lähetyskäskyssään kaikille Kolmiyhteisen Jumalan nimen muiston ja siunauksen, uudestisyntymisen peson.

Voi että osa ihmisistä tahtoo noin estää lapsia tulemasta Jeesuksen omaksi ja noin estää kantajia tuomasta Jeesuksen armosyliin. On tosi tylyä ja sydämetöntä ja armon rajausta pois lapsilta.

• sydämetöntä
        AlpoAhola kirjoitti:

Lapset saavat KASTEESSA ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGE NIMEEN Jumalan siunauksen. Tulevat siis Jumalan nimeen otetuksi, joten heillä on siten Jumala Isänä, Jeesus lunastajana ja Pyhä Henki pyhittajana.

Saavat Kristuksen vanhurskauden. Tulevat osallisiksi Kristuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta.

Niin Jeesus, Hyvä Paimen hoitaa pieniä imeväisiä karitsoita, joita tulee nostaa, kantaa ja viedä perille. Sallikaa siis opetuslapset, että Jeesuksen syliin saa viedä näitä pieniä Herran taimia, saamaan kasteessa Kolmiyhteisen Jumalan siunauksen, sillä siihen Jeesus sääti lähetyskäskyssään kaikille Kolmiyhteisen Jumalan nimen muiston ja siunauksen, uudestisyntymisen peson.

Voi että osa ihmisistä tahtoo noin estää lapsia tulemasta Jeesuksen omaksi ja noin estää kantajia tuomasta Jeesuksen armosyliin. On tosi tylyä ja sydämetöntä ja armon rajausta pois lapsilta.

Totta:
        Voi että osa ihmisistä tahtoo noin estää lapsia tulemasta Jeesuksen omaksi ja noin estää kantajia tuomasta Jeesuksen armosyliin. On tosi tylyä ja sydämetöntä ja armon rajausta pois lapsilta."

Ne ovat yhtä julmia, kuin opetuslapset jotka estelivät äitejä tuomasta lapsiaan Jeesuksen siunattavaksi. Ne vaativat, että lapsi pitää kastaa ennenkuin hän kelpaa taivaaseen, mutta
        Jeesus nuhteli tuojia ja sanoi, että sen-
        kaltaisten on taivasten valtakunta. Nämä kasteen
        vaatijat keksivät Raamatusta jos minkälaisia tekosyitä että saisivat tehdä väkivaltaa tälle
        pienelle vauvalle.
        Hätäkaste on viimeinen pakkokeino jos muu ei auta.
        Heille ei kelpaa pelkkä siunaaminen vaan väkisin
        pitäää poiketa Jeesuksen esimerkistä ja vaatia
        kastetta, ennenkuin tämä pienokainen heidänmukaan
        sa olisi taivaskelpoinen.
        Todella sydämetöntä.

• AlpoAhola
        sydämetöntä kirjoitti:

Totta:
        Voi että osa ihmisistä tahtoo noin estää lapsia tulemasta Jeesuksen omaksi ja noin estää kantajia tuomasta Jeesuksen armosyliin. On tosi tylyä ja sydämetöntä ja armon rajausta pois lapsilta."

Ne ovat yhtä julmia, kuin opetuslapset jotka estelivät äitejä tuomasta lapsiaan Jeesuksen siunattavaksi. Ne vaativat, että lapsi pitää kastaa ennenkuin hän kelpaa taivaaseen, mutta
        Jeesus nuhteli tuojia ja sanoi, että sen-
        kaltaisten on taivasten valtakunta. Nämä kasteen
        vaatijat keksivät Raamatusta jos minkälaisia tekosyitä että saisivat tehdä väkivaltaa tälle
        pienelle vauvalle.
        Hätäkaste on viimeinen pakkokeino jos muu ei auta.
        Heille ei kelpaa pelkkä siunaaminen vaan väkisin
        pitäää poiketa Jeesuksen esimerkistä ja vaatia
        kastetta, ennenkuin tämä pienokainen heidänmukaan
        sa olisi taivaskelpoinen.
        Todella sydämetöntä.

Otsikkosi on: Tosi ja sen on Kirjoittanut: sydämetöntä

Siis olet kirjoittanut totena aivan sydämetöntä. No sanotkin nimeksesi: sydämetöntä. Uskon sinua siinä totuudessasi, että olet sydämetön.

• eepu*
        AlpoAhola kirjoitti:

Tuo on paavin/roomalaiskatolisen kirkon oppia, he ovat muuttaneet kasteopin;

Sillä; Totuuden raamatullisen kasteen MUUTTAMISESTA on eräs Paavi Johannes itsekin sanonut seuraavasti: --"Ne, jotka kastetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuuluvat katoliseen kirkkoon, tiesivätpä he siitä tai eivät".
        Eräässä vanhassa brasilialaisessa Raamatussa on selitys: "Kirjoitusten mukaan alkuseurakunnassa kastettiin vain --Vapahtajan (JAH SHUAN MESSIAAN) Nimeen,
        mutta me, roomalaiskatolinen kirkko, muutimme tämän Nikean kirkolliskokouksessa v. 325. Siitä päivästä alkaen olemme käyttäneet kastekaavaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ".

Eli he muuttivat tämän uskonmukaisen upotuskasteen Vapahtajan Nimestä:
        .. ja asettivat epäraamatullisen vauvavalelun sen tilalle -- ja lisäksi; he valelevat vauvoja kolmeen arvoasemaan, Vapahtajan Nimen sijasta????!!!
        Samoin he tekivät Sapatille ja alkoivat pyhittämään sunnuntaita viikon ensimmäistä päivää sen tilalla?! ..jne...    

Näin he ovat lisäilleet ja kyhäilleet omissa ajatussfääreissä omia rakennelmia ja jopa (Alpo ja kumppanit) tehneet tuosta valelusta ehdottoman kasteen, mutta kun tulee JUMALAN TUULI se pyyhkäisee tuollaiset rakennelmat sinne mihin ne kuuluukin!
        --- Mutta sinulle/teille kasteveden KUTSU kuuluu!
        …. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pyhityksen ja siten pelastuksen menettämiseen!!
        Niinpä pyhitykseen kuuluu nyt myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä tottelet?

Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

Niinpä ketään ei voi eikä tule kastaa hänen sitä tahtomatta, -- joka ei siis ymmärrä,
        Etkö jo (Alpo ja kumppanit) siis ymmärrä, että vasta silloin kun hän ITSE antaa itsensä kastaa voidaan kastaa, kun hän ymmärtää EVANKELIUMIN SANOMAN, vasta silloin voidaan USKOVA KASTAA!!!

Te/sinä olet myös kysynyt milloin lapsia olisi siunattu, ja vastaan teille, että pienet vauva/lapset tuodaan/tuotiin ( puhdistuspäivien mentyä) Herran huoneeseen SIUNATTAVIKSI!
        ..Vapahtajakaan ei heitä kastanut/kastattanut;

Sillä Uskovien lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
        -- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
        ”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]

Mutta;
        --- JOS VAUVOJA OLISI KASTETTU olisi Paavali TÄSSÄ KOHDIN SEN ASIAN MAININNUT tai KÄSKENYT heidät KASTAA pyhittävänä elementtinä!!! --- … mutta sitä hän ei kehottanut tai käskenyt!!!!!
        EIKÄ MISSÄÄN Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
        *
        Tee siis ystäväiseni rohkea USKONRATKAISU JUMALAN KUTSUUN; Sillä tämä On se Ainut ja Oikea Tie PELASTUKSEEN ja JUMALAN tahdonmukaiseen VANHURSKAUTEEN: *Joh.3:16; Apt.2:38; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa!

Sillä tämä on varmaa Vapahtajan SANAA:
        "Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA kaikille luoduille. Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15, 16)
        Eli; SAARNATKAA EVANKELIUMIA ja Joka USKOO ja KASTETAAN, se pelastuu!!
        *
        Ja sitten Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36,37,38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16; Jaak.1:5) ... Ylhäältä JUMALALTA ja Hän johdattaa teidät kaikkeen Totuuteen! :)

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        Jk.:
        ”Siis, jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” (2.Kor.5:17). Joko sinä omistat ”uudenluomuksen”?
        *
        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000021257890
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• swindon

henkilöstä joka on vajoamassa uskonsuohon. Olen valitettavsti joutunut entisessä työssäni (lastensuojeluviranomaisena) huomaamaan miten kiihkouskovaiset vanhemmat laiminlyövät lastensa hyvinvoinni mm siten että vanhemmat hurahtavat uskoon ja siitä alkaa sitten mielenterveyden ja teologisen välinen helvetti jossa lapset joudutaan huostaanotamaan. Jouduin kerran johtavana virkamiehenä tekenään huostaanottopäätöksen juuri tästä syystä. Lapsia terrorisoitiin henkisesti (kiellettiin kaikenlainen osallistuminen esim hiihtokilpailut, jalkapalloturnaukset ym) Vanhemmat vannoivat taivaalliseen lakiin ja siihen että maalliset lait (laki lastensuojelusta) eivät koske heitä!!!!

Olkaa varuillanne, suohon voi upota kun sokeasti tulkitsee raamatun sanaa.

• AlpoAhola

Epämääräinen nimimerkki, swindon, tuot minusta nimeltä tunnetusta henkilöstä sellaisia epäilyjä ja vihjailuja esille, jotka eivät pidä paikkaansa ja täyttävät herjaamisen tunnusmerkit. Voisit itse antaa lausuntosi viranomaisten tutkittavaksi, etten tulisi sitä lähipäivinä tekemään.

• swindon
        AlpoAhola kirjoitti:

Epämääräinen nimimerkki, swindon, tuot minusta nimeltä tunnetusta henkilöstä sellaisia epäilyjä ja vihjailuja esille, jotka eivät pidä paikkaansa ja täyttävät herjaamisen tunnusmerkit. Voisit itse antaa lausuntosi viranomaisten tutkittavaksi, etten tulisi sitä lähipäivinä tekemään.

olin hieman kärkäs mielipiteessäni. Anteeksi!

• AlpoAhola
        swindon kirjoitti:

olin hieman kärkäs mielipiteessäni. Anteeksi!

Tervehdin Sinua veljenä ja Kristuksen nimessä anteeksi.
        Ajan alas aikomukseni, joita olen valmistellut.

• swindon
        AlpoAhola kirjoitti:

Tervehdin Sinua veljenä ja Kristuksen nimessä anteeksi.
        Ajan alas aikomukseni, joita olen valmistellut.

En halua tuomita ketään. En puutu enää keskusteluun täällä netissä. Iloista kevättä kaikille! Myös sinulle Alpo!

• Kovasti tätä

nimimerkki swindon
        Ei kukaan vastuullisessa työssä (lastensuojeluviranomaisena,
        johtavana virkamiehenä)
        ollut kirjoita niin vastuuttomasti yleisellä palstalla kuin sinä nyt teet.

---
        Nimimerkki AlpoAhola.
        Outoa kiivautta
        Missä ovat hengen hedelmät, jos heti uhataan vetää vainooja raastupaan?
        Mielestäni Jeesus ei neuvo sellaista, se on paremminkin Mekan veljien alaa

• AlpoAhola
        Kovasti tätä kirjoitti:

nimimerkki swindon
        Ei kukaan vastuullisessa työssä (lastensuojeluviranomaisena,
        johtavana virkamiehenä)
        ollut kirjoita niin vastuuttomasti yleisellä palstalla kuin sinä nyt teet.

---
        Nimimerkki AlpoAhola.
        Outoa kiivautta
        Missä ovat hengen hedelmät, jos heti uhataan vetää vainooja raastupaan?
        Mielestäni Jeesus ei neuvo sellaista, se on paremminkin Mekan veljien alaa

TYÖJÄRJESTYSPUHEENVUORO. Voisiko olla niin, ettei sivusta tulla sellaiseen asiaan, jonka asianosaiset ovat jo keskenään sopineet.

• Sebulon

Olivatko oikein luterilaisia vanhempia, kun tänne tuon varoituksen kirjoitit?
        Taitaa olla kuitenkin suhteellisesti pienempi prosentti uskovaisten lapsia, jotka täytyy huostaanottaa?
        Kai sitä muuten uppoaa vaikka salkkareihin, kun sokeasti tulkitsee?

• kovasti tätä
        AlpoAhola kirjoitti:

TYÖJÄRJESTYSPUHEENVUORO. Voisiko olla niin, ettei sivusta tulla sellaiseen asiaan, jonka asianosaiset ovat jo keskenään sopineet.

Eihän sinua AlpoAhola ole missään sovitussa asiassa nuhdeltu!!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1031
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      57
      989
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      798
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      571
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      90
      567
    8. Lämmöllä muistelen niitä hetkiä...

Silloin vuosia sitten! H.
      Rakkaus ja rakastaminen
      78
      541
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      537
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      518
    Aihe