Kolariauton kalmanhaju

ostaja5

Olen joskus vieraillut vakuutusyhtiön vaurio autojen myyntivarastolla seuraamassa miten kolaroituja autoja myydään jobbareille.Monessa autossa sisällä löyhkä on kuvottava kun uhrin eritteet tulleet autoon..
Ihmettelenkin millä autoja kunnostavat pimeät jopparit saavat nämä hajut peitettyä?

40

12401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä lähtee kaikki hajut, kyseisiä laitteita
      on yleensä yrityksillä jotka tekevät esim.
      palosaneerauksia. Toimen pide on todella yk-
      sinkertainen kone vain auton siaälle ja käyntiin.

    • joo

      Olet sitten oikein käyny niitä haistelemassa?Ja kyllä niitä myydään ihan kaikille,paitsi purkuun tuomitut.Etkö ihmettele ennemmin sitä,millä niistä kolaroiduista saadaan ihan ok peliä ajoon.

      • heikkat

        Näistä väsäillystä kolariautoista ei heru verottajalle penniäkään vaan bisness on täysin pimeää,osa vaiettua Suomiautojen pimeää historiaa.Ei lainkaan raflaavaa niin ei kiinnosta tiedotusvälineitä eikä muitakaan...


      • v,,,ua?
        heikkat kirjoitti:

        Näistä väsäillystä kolariautoista ei heru verottajalle penniäkään vaan bisness on täysin pimeää,osa vaiettua Suomiautojen pimeää historiaa.Ei lainkaan raflaavaa niin ei kiinnosta tiedotusvälineitä eikä muitakaan...

        NO MITÄHÄN NIISTÄ PITÄISI VEROTTAJALLE HERUA???


      • mutta
        v,,,ua? kirjoitti:

        NO MITÄHÄN NIISTÄ PITÄISI VEROTTAJALLE HERUA???

        justiin niin! eikö se vero joka tästä helmestä on jo maksettu riitä? kyllä näitä kyrpiä tässä maassa riittää!!! hoh hoijaa?


      • kansalaine
        mutta kirjoitti:

        justiin niin! eikö se vero joka tästä helmestä on jo maksettu riitä? kyllä näitä kyrpiä tässä maassa riittää!!! hoh hoijaa?

        tietysti autoon suoritetusta työstä ja myyntivoitosta pitää maksaa ALV verot. halvalla ostat ja kalliimmalla myyt,väliin jäävästä osuudesta tietysi kuuluu verottaa. jokaisen joka ostaa semmoisen kuuluu pyytää kuitti. jälkeen päin voi sitten kysyä verotarkastusta ja esittää omaa kuittia onko viety kirjanpitoon,helppo konsti varmistaa että joppari ei tee pimeästi hommiaan,ainakaan pitkään :)


      • totta!
        kansalaine kirjoitti:

        tietysti autoon suoritetusta työstä ja myyntivoitosta pitää maksaa ALV verot. halvalla ostat ja kalliimmalla myyt,väliin jäävästä osuudesta tietysi kuuluu verottaa. jokaisen joka ostaa semmoisen kuuluu pyytää kuitti. jälkeen päin voi sitten kysyä verotarkastusta ja esittää omaa kuittia onko viety kirjanpitoon,helppo konsti varmistaa että joppari ei tee pimeästi hommiaan,ainakaan pitkään :)

        Olen itse senverta tumpelo, etten voi korjata kolaroitua autoa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, se vaatii paremmat välineet kun lekan ja ruuvarin. Ja luullakseni niitä ei ole joka pojalla. Jos vahinkokeskuksesta hakee raadon ja korjaa sen, ja myy eteenpäin, niin tottakai yritys myös kirjaa sen kirjanpitoon. Jos taas yksityinen korjaa itselleen auton ei siitä tarvitse maksaa alveja eikä veroja. Ei edes sitten kun sen myy pois. Se kuinka monta tälläistä omaa autoa saa tehdä esim. vuodessa ilman että se on liiketoimintaa, onkin sitten verottajan harkittavissa. Jos joku harrastaa tälläistä toimintaa liiketoimenaan ilman todellista kirjanpitoa, on se tietysti rangaistavaa, kuten kaikki harmaa talous. Mutta mikä hiertää niin paljon, että olet päättänyt aloittaa oman kampanjan kyseisenlaisia korjaajia kohtaan? Käy nyt kuitenkin polliisin juttusilla ja anna seuraavia ehdotuksia.
        Kaikki autovahinkokeskuksesta ostetut autot ratsataan, niiden korjauspaikka ja työn jälki tarkastetaan. Kuitittomat takavarikoidaan kunnes kaikki verot ja maksut on suoritettu. Huonosti korjatut autot takavarikoidaan, kunnes omistaja on tehnyt kirjallisen selvityksen, miten puutteet tullaan korjaamaan. Nämä kirjataan, ja esitetään katsastusviranomaisille autoa leimattaessa(auto saatu takavarikosta, kun maksut ja korjaussuunnitelma on hyväksytty).
        Ja kun kerran tälle linjalle lähdetään, niin paljon paremmin purisi se, että kaikki omakotitalon rakentajat joutuisivat rekisteröimään talon rakentajat. Joka työ täytyisi eritellä, ja sille nimetä tekijä, jotka sitten kirjattaisiin verottajan rekisteriin. Jos rakentaja tekee töitä itse, tulee näistä saada todistus kahdelta rakennusmestarilta. Ja heidän on käytävä paikanpäällä toteamassa, että kyseinen rakentaja myös kyseisiin töihin pystyy. Ja verottaja voisi vaatia työnäytteen epäilyttävissä tapauksissa. Ja jos jää kiinni harmaasta työvoimasta, talo valtiolle, kunnes maksut kunnossa!


      • heh
        totta! kirjoitti:

        Olen itse senverta tumpelo, etten voi korjata kolaroitua autoa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, se vaatii paremmat välineet kun lekan ja ruuvarin. Ja luullakseni niitä ei ole joka pojalla. Jos vahinkokeskuksesta hakee raadon ja korjaa sen, ja myy eteenpäin, niin tottakai yritys myös kirjaa sen kirjanpitoon. Jos taas yksityinen korjaa itselleen auton ei siitä tarvitse maksaa alveja eikä veroja. Ei edes sitten kun sen myy pois. Se kuinka monta tälläistä omaa autoa saa tehdä esim. vuodessa ilman että se on liiketoimintaa, onkin sitten verottajan harkittavissa. Jos joku harrastaa tälläistä toimintaa liiketoimenaan ilman todellista kirjanpitoa, on se tietysti rangaistavaa, kuten kaikki harmaa talous. Mutta mikä hiertää niin paljon, että olet päättänyt aloittaa oman kampanjan kyseisenlaisia korjaajia kohtaan? Käy nyt kuitenkin polliisin juttusilla ja anna seuraavia ehdotuksia.
        Kaikki autovahinkokeskuksesta ostetut autot ratsataan, niiden korjauspaikka ja työn jälki tarkastetaan. Kuitittomat takavarikoidaan kunnes kaikki verot ja maksut on suoritettu. Huonosti korjatut autot takavarikoidaan, kunnes omistaja on tehnyt kirjallisen selvityksen, miten puutteet tullaan korjaamaan. Nämä kirjataan, ja esitetään katsastusviranomaisille autoa leimattaessa(auto saatu takavarikosta, kun maksut ja korjaussuunnitelma on hyväksytty).
        Ja kun kerran tälle linjalle lähdetään, niin paljon paremmin purisi se, että kaikki omakotitalon rakentajat joutuisivat rekisteröimään talon rakentajat. Joka työ täytyisi eritellä, ja sille nimetä tekijä, jotka sitten kirjattaisiin verottajan rekisteriin. Jos rakentaja tekee töitä itse, tulee näistä saada todistus kahdelta rakennusmestarilta. Ja heidän on käytävä paikanpäällä toteamassa, että kyseinen rakentaja myös kyseisiin töihin pystyy. Ja verottaja voisi vaatia työnäytteen epäilyttävissä tapauksissa. Ja jos jää kiinni harmaasta työvoimasta, talo valtiolle, kunnes maksut kunnossa!

        kiitos!tämä oli loistavaa tekstiä!


      • tietäjä6
        totta! kirjoitti:

        Olen itse senverta tumpelo, etten voi korjata kolaroitua autoa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, se vaatii paremmat välineet kun lekan ja ruuvarin. Ja luullakseni niitä ei ole joka pojalla. Jos vahinkokeskuksesta hakee raadon ja korjaa sen, ja myy eteenpäin, niin tottakai yritys myös kirjaa sen kirjanpitoon. Jos taas yksityinen korjaa itselleen auton ei siitä tarvitse maksaa alveja eikä veroja. Ei edes sitten kun sen myy pois. Se kuinka monta tälläistä omaa autoa saa tehdä esim. vuodessa ilman että se on liiketoimintaa, onkin sitten verottajan harkittavissa. Jos joku harrastaa tälläistä toimintaa liiketoimenaan ilman todellista kirjanpitoa, on se tietysti rangaistavaa, kuten kaikki harmaa talous. Mutta mikä hiertää niin paljon, että olet päättänyt aloittaa oman kampanjan kyseisenlaisia korjaajia kohtaan? Käy nyt kuitenkin polliisin juttusilla ja anna seuraavia ehdotuksia.
        Kaikki autovahinkokeskuksesta ostetut autot ratsataan, niiden korjauspaikka ja työn jälki tarkastetaan. Kuitittomat takavarikoidaan kunnes kaikki verot ja maksut on suoritettu. Huonosti korjatut autot takavarikoidaan, kunnes omistaja on tehnyt kirjallisen selvityksen, miten puutteet tullaan korjaamaan. Nämä kirjataan, ja esitetään katsastusviranomaisille autoa leimattaessa(auto saatu takavarikosta, kun maksut ja korjaussuunnitelma on hyväksytty).
        Ja kun kerran tälle linjalle lähdetään, niin paljon paremmin purisi se, että kaikki omakotitalon rakentajat joutuisivat rekisteröimään talon rakentajat. Joka työ täytyisi eritellä, ja sille nimetä tekijä, jotka sitten kirjattaisiin verottajan rekisteriin. Jos rakentaja tekee töitä itse, tulee näistä saada todistus kahdelta rakennusmestarilta. Ja heidän on käytävä paikanpäällä toteamassa, että kyseinen rakentaja myös kyseisiin töihin pystyy. Ja verottaja voisi vaatia työnäytteen epäilyttävissä tapauksissa. Ja jos jää kiinni harmaasta työvoimasta, talo valtiolle, kunnes maksut kunnossa!

        Jos rakentelet pihallasi usein näitä autoja ja myyt eteenpäin,,oot voitostasi tilivelvollinen kuten muutkin tässä maassa.
        Voitosta ALV ja tulovero päälle...Ja jos itse et ilmoita naapurit tekevät sen...


      • ASIASTA POLIISILLE
        kansalaine kirjoitti:

        tietysti autoon suoritetusta työstä ja myyntivoitosta pitää maksaa ALV verot. halvalla ostat ja kalliimmalla myyt,väliin jäävästä osuudesta tietysi kuuluu verottaa. jokaisen joka ostaa semmoisen kuuluu pyytää kuitti. jälkeen päin voi sitten kysyä verotarkastusta ja esittää omaa kuittia onko viety kirjanpitoon,helppo konsti varmistaa että joppari ei tee pimeästi hommiaan,ainakaan pitkään :)

        JA HANNU KARPOLLE, NYT ON TOSI KYSYMYKSESSÄ, JOS JOPPARI PIMEÄSTI ON TÖITÄ TEHNYT. MENE HETI SOITTAMAAN.


      • tietäjä6
        ASIASTA POLIISILLE kirjoitti:

        JA HANNU KARPOLLE, NYT ON TOSI KYSYMYKSESSÄ, JOS JOPPARI PIMEÄSTI ON TÖITÄ TEHNYT. MENE HETI SOITTAMAAN.

        Kalikka osui ja koira älähti.....


        JA HANNU KARPOLLE, NYT ON TOSI KYSYMYKSESSÄ, JOS JOPPARI PIMEÄSTI ON TÖITÄ TEHNYT. MENE HETI SOITTAMAAN.


      • TietäjäM
        totta! kirjoitti:

        Olen itse senverta tumpelo, etten voi korjata kolaroitua autoa, mutta jos olen oikein ymmärtänyt, se vaatii paremmat välineet kun lekan ja ruuvarin. Ja luullakseni niitä ei ole joka pojalla. Jos vahinkokeskuksesta hakee raadon ja korjaa sen, ja myy eteenpäin, niin tottakai yritys myös kirjaa sen kirjanpitoon. Jos taas yksityinen korjaa itselleen auton ei siitä tarvitse maksaa alveja eikä veroja. Ei edes sitten kun sen myy pois. Se kuinka monta tälläistä omaa autoa saa tehdä esim. vuodessa ilman että se on liiketoimintaa, onkin sitten verottajan harkittavissa. Jos joku harrastaa tälläistä toimintaa liiketoimenaan ilman todellista kirjanpitoa, on se tietysti rangaistavaa, kuten kaikki harmaa talous. Mutta mikä hiertää niin paljon, että olet päättänyt aloittaa oman kampanjan kyseisenlaisia korjaajia kohtaan? Käy nyt kuitenkin polliisin juttusilla ja anna seuraavia ehdotuksia.
        Kaikki autovahinkokeskuksesta ostetut autot ratsataan, niiden korjauspaikka ja työn jälki tarkastetaan. Kuitittomat takavarikoidaan kunnes kaikki verot ja maksut on suoritettu. Huonosti korjatut autot takavarikoidaan, kunnes omistaja on tehnyt kirjallisen selvityksen, miten puutteet tullaan korjaamaan. Nämä kirjataan, ja esitetään katsastusviranomaisille autoa leimattaessa(auto saatu takavarikosta, kun maksut ja korjaussuunnitelma on hyväksytty).
        Ja kun kerran tälle linjalle lähdetään, niin paljon paremmin purisi se, että kaikki omakotitalon rakentajat joutuisivat rekisteröimään talon rakentajat. Joka työ täytyisi eritellä, ja sille nimetä tekijä, jotka sitten kirjattaisiin verottajan rekisteriin. Jos rakentaja tekee töitä itse, tulee näistä saada todistus kahdelta rakennusmestarilta. Ja heidän on käytävä paikanpäällä toteamassa, että kyseinen rakentaja myös kyseisiin töihin pystyy. Ja verottaja voisi vaatia työnäytteen epäilyttävissä tapauksissa. Ja jos jää kiinni harmaasta työvoimasta, talo valtiolle, kunnes maksut kunnossa!

        "Kaikki autovahinkokeskuksesta ostetut autot ratsataan, niiden korjauspaikka ja työn jälki tarkastetaan. Kuitittomat takavarikoidaan kunnes kaikki verot ja maksut on suoritettu.
        Huonosti korjatut autot takavarikoidaan, kunnes omistaja on tehnyt kirjallisen selvityksen, miten puutteet tullaan korjaamaan. Nämä kirjataan, ja esitetään katsastusviranomaisille autoa leimattaessa(auto saatu takavarikosta, kun maksut ja korjaussuunnitelma on hyväksytty").

        Kaikkia autoaja ei todellakaan tarkasteta sen kummemin. Katsastus on ainoa toimepiden, joka joutuu tekemään sellaiseen autoon, joka ei merkitty Autovahinkokeskusessa ns. valvottuihin korjauksiin. Katsastuksessa menee läpi huonokin työjälki, sillä harvoin siellä on tapeeksi hyvää ammattilaista, totemaan piilossa ollevi hitsaus- ym saumoja.

        TM:n artikkeli paljasti aikoinaan, että kolarikorjaukset tehdään miltei poikkeuksetta huonosti. Yksikään tarkastettu kolariauto ei saanut kiitettävää arvosanaa korjaustyöstä.

        Autoja ei myöskään takavarikoida, eli puhut aivan mottipäisiä. Takavarikko vaatii oikeuden päätöksen, eikä kukaan siihen rulianssiin jonkun kolaroidun auton takia lähde.

        Yhteisvaraston ostajavempuloita on kärynnyt veropetoksista useita. Verottaja ei varoittele, vaan tulee yhdessä poliisin ja ulosottoviraston virkailijan kanssa ja takavaroi "yrittäjän" hallussa olevat autot, panee tilit jumiin ja tekee vielä kotietsinnän kaupanpäälle.


      • Autoalan yrittäjä!
        heikkat kirjoitti:

        Näistä väsäillystä kolariautoista ei heru verottajalle penniäkään vaan bisness on täysin pimeää,osa vaiettua Suomiautojen pimeää historiaa.Ei lainkaan raflaavaa niin ei kiinnosta tiedotusvälineitä eikä muitakaan...

        Suurin osa näistä vakuutusyhtiöiden lunastamista ajoneuvoista päätyy kunnostettavaksi veroja maksaville yrittäjille. Joukossa on tietysti niitäkin jotka eivät maksa verottajalle latiakaan, mutta niitä on kuitenkin aika vähän siellä joukossa. Suuri osa menee purkamoille ja heidän toimintansa on niin valvottua, ettei homma toimi muuten, kuin rehellisin periaattein.


    • on mitään erikosempaa "kalmanhajua", mutta hieman tohon ylempään keskusteluun viitaten, sieltä ku ostaa auton, korjaa sen ns."B-luokan osilla" (käytetyistä varaosista) niin kustannukset, korjattavan auton osto, kuljetus kotiin/pajalle yms. paikkaan, varaosat, maalaus, mahdolliset erikoistyöt (airbagin uusiminen teetettävä maahantuojalla/merkkikorjaamossa) rungon oikaisu robotissa, jos kolari on ollut niin kova etä runko vääntynyt, yms. laskettuna hintaan, saadaan hinnaksi suurin piirtein ehjän vastaavan hinta. Tästä jos muutetaan B-osat A-luokan osiksi hinta kasvaa kalliimpien tasolle (hintaan jonka vaan hullu maksaa kerran kolaroidusta), ja sitten kun lisätään työtunnit ni useimmiten menee pitkälti yli kolaroimattoman vastaavan arvon. poikkeuksia toki löytyy, mutta ovat aika harvinaisia. sitten kun vielä tarttee laskee rekisteröintikatsastus, mahdollinen hylkäys,(esim:jarrulevyt kuluneet yms. pientä) ja siitä aiheutuvat lisätyöt, auton pystyy myymään yleensä omakustannushintaan, tai sitten tekemään suhteellisen hyvän käyttöauton itselleen.
      Mistäkö tämän tiedän?
      No "Amiksessa" opettajani osti "harjoitustöitä" autovahinkokeskukselta, ja myi eteempäin omakustannushintaan.

      • taloutta

        Siis taivaan tosi asia on että noita autoja ei pysty korjaan taloudellisesti kannattavasti. Muutenhan vak. yhtiö olisi sen jo tehnyt. Eli aina tingitään jostain...Ja vaikka auto olisi robotilla oikaistu, se ei tarkoita että auto olisi mitoissaan vielä vuoden pästä, se vetäytyy. Helveltiilisellä määrällä pakkelia noita on paheimmillaan korjattu, mitä vanhempi sen pahempi.


      • .....
        taloutta kirjoitti:

        Siis taivaan tosi asia on että noita autoja ei pysty korjaan taloudellisesti kannattavasti. Muutenhan vak. yhtiö olisi sen jo tehnyt. Eli aina tingitään jostain...Ja vaikka auto olisi robotilla oikaistu, se ei tarkoita että auto olisi mitoissaan vielä vuoden pästä, se vetäytyy. Helveltiilisellä määrällä pakkelia noita on paheimmillaan korjattu, mitä vanhempi sen pahempi.

        Autoja ei todellakaan pysty kannattavasti korjaamaan. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta niitä tavoittelevat muutkin kuin minä. Kelkkoja kyllä pystyy. :) Kovin montaa en vuodessa tosin tee.


      • TietäjäM
        ..... kirjoitti:

        Autoja ei todellakaan pysty kannattavasti korjaamaan. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, mutta niitä tavoittelevat muutkin kuin minä. Kelkkoja kyllä pystyy. :) Kovin montaa en vuodessa tosin tee.

        Parhaat ja taitavimmat ostajat tienaavat YHDELLÄ autolla jopa yli 10 000 euroa. 5000 eroa on kallimissa hintaluokan autossa hyvin tavallinen kate, ennen veroja. Alle 2000 euron "näkymän" nämä tyypit eivät vaivaudu autoa edes ostamaan.

        Iso kate vaatii jo sitä, että saa kalliin auton arvalla, taikka muutoin. Auto on hinnoitelu väärin. On oma paja ja hyvät välineet. On varastoon ostettuja osia, taikka tiedossa paikkoja, joista osia saa edullisesti.

        On tapauksia, jossa pelkästään voittamalla arvonnan, joka tapahtuu sen jälkeen kun auto on ollut 20- minuuttia hallissa myytävänä, tarjotaan paikalla tuhat pari euroa pimeää voittoa. Yhteisvarastolla pesii muutama tyyppi, joka ei muuta teekkään, kun päivystää autojen arvontoja, taikka on jonkun jobbarin bulvaani.


      • ehkä enemmänkin..
        TietäjäM kirjoitti:

        Parhaat ja taitavimmat ostajat tienaavat YHDELLÄ autolla jopa yli 10 000 euroa. 5000 eroa on kallimissa hintaluokan autossa hyvin tavallinen kate, ennen veroja. Alle 2000 euron "näkymän" nämä tyypit eivät vaivaudu autoa edes ostamaan.

        Iso kate vaatii jo sitä, että saa kalliin auton arvalla, taikka muutoin. Auto on hinnoitelu väärin. On oma paja ja hyvät välineet. On varastoon ostettuja osia, taikka tiedossa paikkoja, joista osia saa edullisesti.

        On tapauksia, jossa pelkästään voittamalla arvonnan, joka tapahtuu sen jälkeen kun auto on ollut 20- minuuttia hallissa myytävänä, tarjotaan paikalla tuhat pari euroa pimeää voittoa. Yhteisvarastolla pesii muutama tyyppi, joka ei muuta teekkään, kun päivystää autojen arvontoja, taikka on jonkun jobbarin bulvaani.

        Voi voi.. nykyään toi on ihan myyntitaidottomien hommaa ansaita pelieuroja..

        vielä 20-30 vuotta sitten, kun autoja meni kaupaksi ihan erilailla oli meininkin kuvailemaas. On nähty sekin aika kun toi arvonta systeemi otettiin käyttöön. Trukkki toi auton halliin niin porukka juoksi repimään hintalappua irti ja sitten kassalle niinkun jenkkifutiksessa ikään. Tasotuksen vuoks oli sit pakko järjestää noi 20 minuutin arpajaaset.

        Nykyään 2000 euron tili noilla raadoilla onnistuu vaan jos varastat osat jostain. Ja toi menee kyllä noissa hommissa jo ihan työpalkkana, on yhestäkin lämästä niin paljon vaivaa.


    • £££

      Vaadi korvauksia!

    • jaa jaa

      Kun nyt kadehtitte avk:sta joidenkin ostamia romuja,niin käykää katsomassa monestako myynnis olevasta kolariautosta esim.pirkkalan toimipistees on jätetty tarjous.(tarjottava vähintään puolet pyyntihinnasta)

      • korppolax

        Totta joo,näyttäs pirkkalas tänään olevan 132kpl myynnis(auto,mopo,skootteri,kelkka,kuorma-auto)joista 28kpl jätetty tarjous.Eipä noita käsistä viedä.


      • että pääsevät eroon
        korppolax kirjoitti:

        Totta joo,näyttäs pirkkalas tänään olevan 132kpl myynnis(auto,mopo,skootteri,kelkka,kuorma-auto)joista 28kpl jätetty tarjous.Eipä noita käsistä viedä.

        paskoistaan. Romujen myynti kunnostukseen ei kuulu tällä vuosituhannella länsimaiseen tyyliin. Myynti perustuu vain vakuutusyhtiöiden loputtomaan ahneuteen ja suomalaiseen autoveroon, ilman niitä romut olisivat lähinnä ongelmajätettä. Nyt näistäkin taotaan kulkupelejä, on tosiaan lottovoitto syntyä Suomeen.


      • jhjh
        että pääsevät eroon kirjoitti:

        paskoistaan. Romujen myynti kunnostukseen ei kuulu tällä vuosituhannella länsimaiseen tyyliin. Myynti perustuu vain vakuutusyhtiöiden loputtomaan ahneuteen ja suomalaiseen autoveroon, ilman niitä romut olisivat lähinnä ongelmajätettä. Nyt näistäkin taotaan kulkupelejä, on tosiaan lottovoitto syntyä Suomeen.

        Kateuden ja katkeruuden siemenhän sieltä pilkistää. Etkö saanutkaan upeaa tiliä sillä vanhalla tuontipenarilla jonka ostit avk.lta. Älä välitä, ei saanut naapurisikaan joka teki vakuutuspetoksen samalla autolla kun jäi osamaksut maksamatta.


      • kuosti
        jhjh kirjoitti:

        Kateuden ja katkeruuden siemenhän sieltä pilkistää. Etkö saanutkaan upeaa tiliä sillä vanhalla tuontipenarilla jonka ostit avk.lta. Älä välitä, ei saanut naapurisikaan joka teki vakuutuspetoksen samalla autolla kun jäi osamaksut maksamatta.

        Kannattaa viedä liikkeeseen vaihtoon kolarikorjatut, ne myy ne sieltä pimeästi eteenpäin, eikä tarvi liikkeen maksaa alv: ymym


      • merkkihuolto
        kuosti kirjoitti:

        Kannattaa viedä liikkeeseen vaihtoon kolarikorjatut, ne myy ne sieltä pimeästi eteenpäin, eikä tarvi liikkeen maksaa alv: ymym

        Kolme neljästä autosta on jostain korjattu ja maalattu jossain vaiheessa sen elinkaarta. oli se sitten lunastusauto tai ei, saat lasipalatsista korjatun auton erittäin todennäköisesti. Kaikkia ei vain tarvitse ostajalle kertoa.


      • pikku kolhu
        merkkihuolto kirjoitti:

        Kolme neljästä autosta on jostain korjattu ja maalattu jossain vaiheessa sen elinkaarta. oli se sitten lunastusauto tai ei, saat lasipalatsista korjatun auton erittäin todennäköisesti. Kaikkia ei vain tarvitse ostajalle kertoa.

        Hyvä ettei mene yö unet näiltä tupauunoilta ja kyttäreiltä-


      • pikku pusujen
        pikku kolhu kirjoitti:

        Hyvä ettei mene yö unet näiltä tupauunoilta ja kyttäreiltä-

        korjaus onkin eri juttu. Lunastettujen ajoneuvojen autotallikojaukset eivät johda hyvään lopputulokseen. Tästä on olemassa VTT:n tutkimustietoa ja autolehtien testejä.


      • jhjh
        pikku pusujen kirjoitti:

        korjaus onkin eri juttu. Lunastettujen ajoneuvojen autotallikojaukset eivät johda hyvään lopputulokseen. Tästä on olemassa VTT:n tutkimustietoa ja autolehtien testejä.

        Olet oikeassa, ei autotehtaitten ja autolehtien etu olekkaan vanhojen autojen korjaus ja ylläpito. Vanhat paaliin ja uutta tilalle, euroopan autotehtaat kiittää...


      • Autoliitto
        jhjh kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei autotehtaitten ja autolehtien etu olekkaan vanhojen autojen korjaus ja ylläpito. Vanhat paaliin ja uutta tilalle, euroopan autotehtaat kiittää...

        AL:n Turvapalvelut yksikön pomo sanoo, ettei ostaisi minkäänlaista kolariautoa. Niissä riittää ongelmia, suurlujuusteräkset ja alumiinirakenteet. Korjaaminen asiallisesti ei helposti onnistu. Maalaustyöt kuin hometalon korjausta, vauriot vain maalataan piiloon (IL)


      • Ruuvari-Reiska
        Autoliitto kirjoitti:

        AL:n Turvapalvelut yksikön pomo sanoo, ettei ostaisi minkäänlaista kolariautoa. Niissä riittää ongelmia, suurlujuusteräkset ja alumiinirakenteet. Korjaaminen asiallisesti ei helposti onnistu. Maalaustyöt kuin hometalon korjausta, vauriot vain maalataan piiloon (IL)

        joillakin ruttutukusta. Sieltähän on oiva mahdollisuus ostaa pikku pusun saanut kulkine omaankäyttöön tai myydä se hetken päästä fiksattuna. Aina on autotallissa möyriminen kannattanut.


      • jopa turvavyötkin
        Ruuvari-Reiska kirjoitti:

        joillakin ruttutukusta. Sieltähän on oiva mahdollisuus ostaa pikku pusun saanut kulkine omaankäyttöön tai myydä se hetken päästä fiksattuna. Aina on autotallissa möyriminen kannattanut.

        voivat olla uusimatta kolarikorjatussa kulkineessa. Kolarissa periksi antavat ym. passiiviset turvarakenteet, jotka ovat näkymättömissä, korjattu epämääräisesti tai ollenkaan näissä pommeissa. Jotka laitetaan uudelleen liikenteeseen ahneen vakuutusyhtiön myhäillessä taustalla. Kolarikorjatut eivät edistä liikenneturvallisuutta, eikä näin yleensä toimita länsimaissa.


      • jhjh
        jopa turvavyötkin kirjoitti:

        voivat olla uusimatta kolarikorjatussa kulkineessa. Kolarissa periksi antavat ym. passiiviset turvarakenteet, jotka ovat näkymättömissä, korjattu epämääräisesti tai ollenkaan näissä pommeissa. Jotka laitetaan uudelleen liikenteeseen ahneen vakuutusyhtiön myhäillessä taustalla. Kolarikorjatut eivät edistä liikenneturvallisuutta, eikä näin yleensä toimita länsimaissa.

        Juuri näin toimitaan länsimaissa. Kumma kun kaikki rataautot ja ralliautot on korjattu moneen kertaan, ja niillä ajetaan tosi kovaa. Sitten se työmatka auto, jolla keskinopeus on noin 40 kmh. on muka joku riski liikenteessä. Pientä rajaa tuossa omaan pussiin pelaamisessa. Autokauppiashan sinä olet, etkö myy korjattuja autoja?


      • kertoo IL:ssä
        jhjh kirjoitti:

        Juuri näin toimitaan länsimaissa. Kumma kun kaikki rataautot ja ralliautot on korjattu moneen kertaan, ja niillä ajetaan tosi kovaa. Sitten se työmatka auto, jolla keskinopeus on noin 40 kmh. on muka joku riski liikenteessä. Pientä rajaa tuossa omaan pussiin pelaamisessa. Autokauppiashan sinä olet, etkö myy korjattuja autoja?

        "Turvatekniikka on erittäin haavoittuvaa. Lauenneen turvatyynyn tilalla voi olla pelkkä vastus, joka saa merkkivalon ilmoittamaan valheellisesti että turvatyyny toimii.
        Turvatyynyn toimimattomuutta ostaja ei millään pysty varmistamaan, se selviää vain auton purkamisella."
        "Historiahan näkyy myös hinnassa", hän muistuttaa.
        Suurlujuusteräksisten korirakenteiden korjaus alkuperäistä vastaavaksi on täysin epärealistista, ellei koko koria uusita.


      • kylänseppä
        kertoo IL:ssä kirjoitti:

        "Turvatekniikka on erittäin haavoittuvaa. Lauenneen turvatyynyn tilalla voi olla pelkkä vastus, joka saa merkkivalon ilmoittamaan valheellisesti että turvatyyny toimii.
        Turvatyynyn toimimattomuutta ostaja ei millään pysty varmistamaan, se selviää vain auton purkamisella."
        "Historiahan näkyy myös hinnassa", hän muistuttaa.
        Suurlujuusteräksisten korirakenteiden korjaus alkuperäistä vastaavaksi on täysin epärealistista, ellei koko koria uusita.

        vanhemmat kolarilintat, mutta uudemmista tosiaan kannattaa pysyä erossa, ihanan kallista...
        Vanhempien autojen perustekniikka on järkevästi korjattavissa ja käytettyjä osiakin löytyy. Niistä käyttöauton voi itselleen rakentaa.


      • korjauksiin
        kylänseppä kirjoitti:

        vanhemmat kolarilintat, mutta uudemmista tosiaan kannattaa pysyä erossa, ihanan kallista...
        Vanhempien autojen perustekniikka on järkevästi korjattavissa ja käytettyjä osiakin löytyy. Niistä käyttöauton voi itselleen rakentaa.

        tulossa uusia määräyksiä pian? Tutkimuksissa (esim. Riikonen) on Suomessa todettu puutteellisuuksia ja erilaisia ongelmia kolariautojen turvalaitteiden korjauksissa. Kannattaa olla entistä tarkempi AVK:n romua tai jo uudelleen rekisteröityä kolariautoa hommatessa. Nykyinen ajoneuvon omistaja on vastuussa ajokistaan ja onnettomuuden sattuessa vakuutusyhtiöt tuppaavat olemaan uteliaita tutkimuksissaan etsiessään syitä.


      • ongelmia
        korjauksiin kirjoitti:

        tulossa uusia määräyksiä pian? Tutkimuksissa (esim. Riikonen) on Suomessa todettu puutteellisuuksia ja erilaisia ongelmia kolariautojen turvalaitteiden korjauksissa. Kannattaa olla entistä tarkempi AVK:n romua tai jo uudelleen rekisteröityä kolariautoa hommatessa. Nykyinen ajoneuvon omistaja on vastuussa ajokistaan ja onnettomuuden sattuessa vakuutusyhtiöt tuppaavat olemaan uteliaita tutkimuksissaan etsiessään syitä.

        jo nytkin. Katsastuksissa on vaadittu enemmän mittaustodistuksia kuin korjausehdoissa on kerrottu vaadittavan. Ei ihme että 30% romuauton ostajista on tyytymätön AVK:n antamiin tietoihin romuista.


      • Romu-Roope
        ongelmia kirjoitti:

        jo nytkin. Katsastuksissa on vaadittu enemmän mittaustodistuksia kuin korjausehdoissa on kerrottu vaadittavan. Ei ihme että 30% romuauton ostajista on tyytymätön AVK:n antamiin tietoihin romuista.

        on melko hankalaa tehdä kunnolla. A ja B-pilarien oikaisut tehdään helposti niin, että rakenne heikkenee. Muutkin rakenteet korjattuina eivät enää toimi tehtaan tarkoittamalla tavalla.
        Alla ote Pauli Riikosen kolarikorjausten tutkintaraportista 2004:
        "On todennäköistä, että myös osia, jotka tulisi liikenneturvalisuuden
        takaamiseksi korjauksessa vaihtaa, pyritään korjaamaan
        esimerkiksi käyttämällä rakenteelle kiellettyjä oikaisumenetelmiä auton
        osien vaihtoprosenttien säästämiseksi. Autoverosäännösten tarkistaminen
        olisi näiltä osin järkevää."
        Riikosen loppuraportin luettuaan ei voi olla muuta mieltä kuin, että kolarikorjaukset eivät ainakaan lisää liikenneturvallisuutta. Kummallista että vakuutusyhtiöt ovat mukana tällaisessa.


      • Basaaritouhua
        Romu-Roope kirjoitti:

        on melko hankalaa tehdä kunnolla. A ja B-pilarien oikaisut tehdään helposti niin, että rakenne heikkenee. Muutkin rakenteet korjattuina eivät enää toimi tehtaan tarkoittamalla tavalla.
        Alla ote Pauli Riikosen kolarikorjausten tutkintaraportista 2004:
        "On todennäköistä, että myös osia, jotka tulisi liikenneturvalisuuden
        takaamiseksi korjauksessa vaihtaa, pyritään korjaamaan
        esimerkiksi käyttämällä rakenteelle kiellettyjä oikaisumenetelmiä auton
        osien vaihtoprosenttien säästämiseksi. Autoverosäännösten tarkistaminen
        olisi näiltä osin järkevää."
        Riikosen loppuraportin luettuaan ei voi olla muuta mieltä kuin, että kolarikorjaukset eivät ainakaan lisää liikenneturvallisuutta. Kummallista että vakuutusyhtiöt ovat mukana tällaisessa.

        Elekee näihi linttapaskoihin sekaantuko, korjattujen kanssa riittää harrastamista ja rahanmenoa. Ei muuallakaan länsimaissa romuja sepitetä takaisin tieliikenteeseen. Toivottavasti touhu loppuu täälläkin. Ainakin korjausehdot tiukkenevat tulevaisuudessa...


      • tuhoon tuomittua
        Basaaritouhua kirjoitti:

        Elekee näihi linttapaskoihin sekaantuko, korjattujen kanssa riittää harrastamista ja rahanmenoa. Ei muuallakaan länsimaissa romuja sepitetä takaisin tieliikenteeseen. Toivottavasti touhu loppuu täälläkin. Ainakin korjausehdot tiukkenevat tulevaisuudessa...

        tulevaisuudessa, toivottavasti pian. Nykyautoissa voi olla kolmea eritavalla joustavaa vyöhykettä korissa kolariturvallisuutta parantamassa. Vaikea sepittää niitä järkevin kustannuksin alkuperäiseen kuntoon, mikäli ei vaihda koko koria. Kolariturvallisuuden takia ne täytyy olla kunnossa ja tähän asiaan toivoisi rekisteröintikatsastuksessa kiinnitettävän huomiota.
        Lisäksi laitteistoihin kolarissa tulleet päälle näkymättömät viat ovat Autovahinkokeskukselta ostetun lintan mahdollinen kaupan päällinen.


    • äölkjhgåpoiuyt,

      Jobbari tuntee hajun kotoiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe