bändivinkkejä saisko

alokas

Aloin vähän aikaa sitten kuuntelemaan heviä ja ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä siitä, mitä kuunnella, kun en vielä kovin montaa bändiä tunne.

Tähän mennessä olen kuunnellut Metallicaa, Iron Maidenia, AC/DC:ta, Children of Bodomia, Sepulturaa ja Dimmu Borgiria. Noista kolme ensiksi mainittua eivät oikein napanneet. Iron Maidenilla on kyllä jokunen mukaansatempaava biisi, mutta kaiken kaikkiaan nuo bändit tuntuvat hieman vaisuilta. Meinaan, että kuuntelen mieluiten joko jotain paljon raskaampaa, tai sitten vaihtoehtoisesti jotain kauniimpaa kuten vaikka Nightwish :). Välimaastoon jäävät bändit eivät oikein kiinnosta. Children on Bodom on semmonen "ihan jees". Tykkään biiseistä "Hate me", "Bodom beach terror" ja "In your face", mutta sanat ovat mielestäni käsittämätöntä möngerrystä. Ja ehkä sitä "fak juuta" ja "matörfaköria" sais olla vähän vähemmän. Sepulturalta olen kuunnellut yhden albumin, sen missä on se "Roots, bloody roots". Sekin oli "ihan jees", mutta ei mikään järisyttävä kokemus. Dimmu Borgirista tykkään todella paljon. Jos tulee mieleen joku saman tyylinen (ja kenties parempi) bändi, niin kuulisin mielelläni. Ja jos Dimmu on huono, niinkuin olen kuullut/lukenut monen sanovan, niin silloinhan on olemassa muita TODELLA hyviä bändejä. Eli kertokaa ihmeessä mitä! :)

19

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaivaudu edes kertomaan mitään bändejä jos luetelluistasi bändeistä valitset huonoimmat vaihtoehdot. Maiden, AD/DC ja jopa Metallica lyö jotkut Bodomit mennen tullen.

      • alokas

        Meillä vain on erilainen musiikkimaku, ja siitähän ei pidä kiistellä. Eräs kaverini pitää Nightwishia liian raskaana, ja kunnioitan hänen näkemystään. Meitä on monenlaista hörhöä, joista minä en varmasti ole vähiten outo.


    • Vasenjalkainen

      Trendikkään melobläkin suunnassa on Dimmun lisäksi tietysti Cradle of filth ja Ancient.

      Vähemmän melodiselta suunnalta voisin suositella esimerkiksi Ulverin Bergtattia tai Samaelin Ceremony of oppositesia. Mayhemin grand declaration of war tai Arcturuksen Sham mirrors ovat hyviä esimerkkejä hiukan koneellisemmasta black metal soundista.

      Death metalin puolella ruotsista löytyy kaikki tarvittava, Hypocrisylta kannattaa kuunnella Hypocrisy tai jos haluaa raaempaa soundia niin Penetralia.

      • alokas

        Haluisitko vielä mainita niiltä Cradle of filht'iltä ja Ancient'ilta jokusen levyn, joita itse pidät parhaina? Nimenomaan semmonen melodisuus on plussaa.


      • Täystuho

        Vaikka Ruotsista löytyykin paljon hyvää deathia, niin ei sieltä sentään ihan kaikkea tarvittavaa löydy. Sieltä puuttuvat esim. Death, Obituary ja Deicide, jotka ainakin minun korvaani ovat olleet sieltä olennaisimmasta päästä tuolla rintamalla.


      • Vasenjalkainen
        Täystuho kirjoitti:

        Vaikka Ruotsista löytyykin paljon hyvää deathia, niin ei sieltä sentään ihan kaikkea tarvittavaa löydy. Sieltä puuttuvat esim. Death, Obituary ja Deicide, jotka ainakin minun korvaani ovat olleet sieltä olennaisimmasta päästä tuolla rintamalla.

        Nojoo, vähän tuli kärjistettyä tuossa kun mietin lähinnä aloittajan kannalta näitä. Deathihan on yksi genrensä kulmakiviä kuitenkin.

        Ylläolevaan kysymykseen: Cradlelta ainakin Dusk and her embrace ja Ancientin Mad grandiose bloodfiends ovat toimineet. Kummankaan yhtyeen uudempaan tuotantoon en ole hirveän tarkasti tutustunut, mutta noiden bändien linjassa ei kovin suuria muutoksia ole ollut.


      • hatrjenupp
        Vasenjalkainen kirjoitti:

        Nojoo, vähän tuli kärjistettyä tuossa kun mietin lähinnä aloittajan kannalta näitä. Deathihan on yksi genrensä kulmakiviä kuitenkin.

        Ylläolevaan kysymykseen: Cradlelta ainakin Dusk and her embrace ja Ancientin Mad grandiose bloodfiends ovat toimineet. Kummankaan yhtyeen uudempaan tuotantoon en ole hirveän tarkasti tutustunut, mutta noiden bändien linjassa ei kovin suuria muutoksia ole ollut.

        scar symmetry, hypocrisy, in flames, trivium, hatebreed


      • hatrjenupp kirjoitti:

        scar symmetry, hypocrisy, in flames, trivium, hatebreed

        Vaikea suositella hyviä metallibändejä toisille, kun ei tiedä minkä tyylinen metallimusa on toisen mieleen. Mutta tässä nyt jotain hyviä bändejä.

        Tässä melodisemman metallin bändejä.

        In Flames, Scar Symmetry, Dark Tranquillity, Trivium, Soilwork, Lake Of Tears

        Tässä vielä muita hyviä bändejä.

        Motörhead, Kreator, Rhapsody, Hammerfall, Rammstein, Manowar, Saxon, Black Sabbath

        Lisäksi vielä jotain hyviä kotimaisia metallibändejä.

        Sentenced, Wintersun, Norther, To/Die/For, Swallow The Sun, Entwine


      • alokas
        Vasenjalkainen kirjoitti:

        Nojoo, vähän tuli kärjistettyä tuossa kun mietin lähinnä aloittajan kannalta näitä. Deathihan on yksi genrensä kulmakiviä kuitenkin.

        Ylläolevaan kysymykseen: Cradlelta ainakin Dusk and her embrace ja Ancientin Mad grandiose bloodfiends ovat toimineet. Kummankaan yhtyeen uudempaan tuotantoon en ole hirveän tarkasti tutustunut, mutta noiden bändien linjassa ei kovin suuria muutoksia ole ollut.

        Oli muuten just mun makuun Cradle of filth'in albumi Damnation and a day, jota vähän testailin. Dusk and her embrace oli kohtuullinen, mutta huomattavasti enemmän tykkäsin ensiksi mainitusta.


    • dumbgod

      bullet for my valentine!!

      • 67868

        no haeppas nyt vaikka dark thronen ja emperorin levyjä kaupasta


      • lol-manni
        67868 kirjoitti:

        no haeppas nyt vaikka dark thronen ja emperorin levyjä kaupasta

        huonoi


    • Thrash_Nightmare

      Vähän melodisempaa:

      Wintersun, Norther, Amon Amarth, Omnium Gatherum
      Ensiferum..ei jaksa luetella kaikkia

      Ei niin melodista:

      Slayer, Kreator, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Sodom, Destruction, Vader, Bolth Thrower
      ei jaksa luetella kaikkia

    • Rausku

      No niin, kerrankin asiallinen ja tarkempi nuoren metallinkuuntelijan aloitus kuin sellainen "tykkään niinku rankasta hevistä, mitä suosittelette??? kertokaa!!!"

      Eli yksi loistava levy on AT THE GATES: Slaughter of the soul. Eräs parhaita melodisia deathmetal-levyjä mielestäni. Ja toinen ruotsalainen, edesmennyt THE CROWN. Kokeile levyjä Deathrace King, Hell is Here ja Possessed 13. Laulajalla on muuten nykyisin uusin bändi, ONE MAN ARMY AND THE UNDEAD QUARTET. Hyvää death-thrässäystä sekin. THE HAUNTED on myös katsastamisen arvoinen, hieman modernimpaa thrashia. (ruottalainen sekin)

      Ja MORBID ANGEL. Edottomasti. Vaikkapa levyt Blessed are the Sick ja Domination.

      • Rausku

        Ja Sepulturan Arise on ihan ehdoton klassikko.

        Ja mahtava tunnelmametallilevy: TIAMAT: Wildhoney. (ruotsalainen taas...)


    • Spemet

      The Machete on ei-niin-tunnettu-yhtye, jossa kuitenkin soittaa, uskoisin aika monelle, tuttuja henkilöitä. Lähinnä laulaja, kitaristi ja basisti.
      http://www.the-machete.com/music.htm Ladatkaapa tuolta kyseisen bändin live taltiointi (Lost for words) ja ottakaa itse selvää minkä bändin jäsenistä onkaan kyse :)
      Sanotaan nyt vielä jokunen muukin suomalainen humppayhtye: Mokoma *wink wink edelliseen*, Stam1na, Diablo, Amorphis...Onhan noita

      • Spemet

        Anteeksi tietämättömyyteni, mutta basisti, joka näkyy kyseisellä videolla ei vakituisesti The Machetissa soita...Kenties ollut tuuraamassa oikeaa basistia Antti Vajantoa. Kiitos ja anteeksi.


    • hege81

      jos et ole kuullut moisesta yhtyeestä ni käy ihmeessä imuttamassa piisejä bändi on saksalainen kunnon raskaan metallin aatelistoa.. moni puolista mättöä kyseisellä pändillä anakin 10 levyä ettei ihan uusi pändi ja on muuten nais urkuristi.

    • setkam

      Demon burger tyylinen, mutta tuntemattomampi bändi on tuo saksalainen Agathodaimon, vaikkei minulle upoakkaan. Omia suosikkeja melodisemmasta bläckistä:

      Bethlehem - S.U.I.Z.I.D ja Dictius te necare
      Gorgoroth - Under the sign of hell (Helvetin raa`at soundit, mutta samalla todella melodinen levy.)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe