Kuinkas paljon enemmän maksaa hampaan paikkaus yksityisellä kun julkisella puolella kumpi ois kannattavampaa , mielipiteitä???
yksityiset hammaslääkärit
23
46833
Vastaukset
- palvelu pelaa
eihän siinä hinnassa korvausten jälkeen monen 10e eroja ole ja hoitoon pääsee myös jonotamatta, kuin kunnalliselle puolelle ei pääse monessa paikassa ollenkaan.jkl aikanaan sanottiin et ei ole aikoja antaa tkn puolella, en ole kaipaillu sen koommin sinne.
- alan ammattilainen
Jaa-a, taidat olla itse ammatinharjoittaja yksityisellä, jonka potilaat ovat livistäneet julkiselle puolelle, kun siihen oli mahdollisuus.
Yksityisbisnes vaatii ammatinharjoittajalta muutakin kuin ikihymyn.............. - tietoa ilmaiseksi
STT teki kyselyn ykstyisistä hammaslääkärien palkkioista. Esim. viisaudenhampaan poistoleikkauksen hinta vaihteli 130 eurosta 500 euroon. Hammaslääkärit saavat itse määritellä taksansa.
Kuluttajaviraston mukaan vertailu hammaslääkärien kesken on kannattavaa ennen hoitopaikan valitsemista. Kustannusten välillä oli suuria eroja myös aiemmissa vertailuissa.
- hinnoissa
Tässä kunnallisen halpoja hintoja:
Puudutus 5 €
Yhdelle tai kahdelle hammaspinnalle ulottuva
tai yhden pinnan paikka 11 €
Kahden tai kolmen pinnan paikka 22 €
Laajempi paikkaustyö hampaalta 32 €
Juurenhoito 5-32 € käyntikerralta
Yksityisen hinnat samasta toimenpiteestä:
Puudutus 16-20 euroa
Yhdelle tai kahdelle hammaspinnalle ulottuva
tai yhden pinnan paikka 48-75 euroa
Kahden tai kolmen pinnan paikka 75-106 euroa
Laajempi paikkaustyö hampaalta alkaen 110 euroa
Kelakorvaus esim.puudutus paikkaus on alle 30 %, sillä röntgenkuvista pienet kuvat ja puudutus saa takaisin vain alle 5 euroa.
Eli kyllä kunnallinen on paikkaustapauksissa huomattavasti halvempi vaihtoehto.- palvelu pelaa
mistä kittilän kunnasta olet tuollaisia hintoja saanut,jokainen kaupunki määrittää perittävät kulunsa, samoin yksityispuolellakaan ei ole kuin ohjeelliset hinnat.
- koko maassa
palvelu pelaa kirjoitti:
mistä kittilän kunnasta olet tuollaisia hintoja saanut,jokainen kaupunki määrittää perittävät kulunsa, samoin yksityispuolellakaan ei ole kuin ohjeelliset hinnat.
Kyllä kunnallisen hinnat on koko Suomessa samat, valitettavasti. Ja yksityisellä pelaa monopoli hinnoittelussa, valitettavasti.
- Jack58
koko maassa kirjoitti:
Kyllä kunnallisen hinnat on koko Suomessa samat, valitettavasti. Ja yksityisellä pelaa monopoli hinnoittelussa, valitettavasti.
Kilpailulainsäädäntö on kieltänyt hintamonopolin jo 2000-luvun alussa. Mitään suositushintoja ei ole edes olemassa, ei edes Hammaslääkäriliitossa, koska sellaisia ei saa olla olemassa. Eri asia on sitten se, että hinnoittelussa sattuu ylilyöntejä, mutta nekin ovat tilastokeskuksen hintaseurannan mukaan aika harvinaisia. Monopoliajatus on tullut ehkä mieleesi siksi, että yksityisten hinnat ovat korkeammat kuin kunnalliset hinnat. Yksityisten hinnat vastaavat sitä kustannustasoa, millä hammashoitopalveluja tuotetaan. Kunnallinen kuluttajahinta taas määräytyy asetuksella, ja veronmaksajat hoitavat loput kustannukset. Monilla tällaisilla palveluilla on aika samat tuottamiskustannukset, mutta hammashoidossa lainsäädäntö ohjaa kuluttajahinnan erilaiseksi.
- inariin susia naimaa
palvelu pelaa kirjoitti:
Eihän kittilässä edes ole hammashoitolaa!!
- juuri ollut hoidossa
Kävin ihan vasta lekurilla, maksulappu kädessä. Minulla oli suunperustutkimus 48 euroa, josta kelakorvausta vaivaiset 15,75 euroa eli maksettavaa jäi reilusti, heh heh.
Aika hurjia hintoja esim. hampaanvärinen täyte, kolmella pintaa 97 euroa, ja menin heti kun pikkasen vihloi, että kallista, kallista on. Seuraavan kerran kolkuttelen julkisen puolen hammashoitoloita.- mepu
Kävin just hampaitten tarkastuksessa julkisessa hoitolassa. Tuli lasku ja se oli 55,05 euroa! Ei ollu muuta kuin hampaitten tarkastus ja kahdesta hampaasta puhdistettiin plakkia! Aika törkeätä!
- kyllä vain
Käyn yksityisellä pääasiassa hyvän työn laadun ja potilasystävällisyyden vuoksi. Tietysti jonojen lyhyys on myös etu yksityisellä. Ei tarvitse jonottaa puolta vuotta.
Hinta tulee vasta kolmennella tilalla. Ja olen erittäin iloine, että hoidosta saa pienen sairausvakuutuskorvauksen. Aikaisemmin minun ikäluokkani ihmiset eivät saaneet mitään korvauksia.
Jos siis neuvoa kysyt, niin yksityishammaslääkäri. Hyvä sellainen.- sen...
Mistäs sitten löytää hyvän sellaisen? Itse olen käynyt myös yksityisellä, mutta oma hammaslääkärini yli viisi vuotta olen käynyt, ei ole hyvä sellainen. Potilasystävillisyys, puhumattakaan hoidot ovat tosi kaukana hyvästä hoidosta! Siis mistä löytää HYVÄ? Älä sano, että kysy tutuilta tai työkavereilta ym. Se ei tepsi!
- yksityisellä
STT teki kyselyn ykstyisistä hammaslääkärien palkkioista. Esim. viisaudenhampaan poistoleikkauksen hinta vaihteli 130 eurosta 500 euroon. Hammaslääkärit saavat itse määritellä taksansa.
Kuluttajaviraston mukaan vertailu hammaslääkärien kesken on kannattavaa ennen hoitopaikan valitsemista. Kustannusten välillä oli suuria eroja myös aiemmissa vertailuissa. - ...
yksityisellä kirjoitti:
Kuluttajaviraston mukaan vertailu hammaslääkärien kesken on kannattavaa ennen hoitopaikan valitsemista. Kustannusten välillä oli suuria eroja myös aiemmissa vertailuissa.Suomessa on kilpailuviranomaisia ja hintaviranomaisia.
Toiset pelkäävät, että lääkärit tai juristit tai autokorjaamot tai... voisivat ohjepalkkiosuosituksillaan muodostaa monopolin. Siksi tällaiset kaikille samat ohjepalkkiot on kielletty.
Tästä seuraa, että on halvempia ja kalliimpia lääkäreitä ja juristeja ja arkkitehteja ja kodinkonekorjaamoja. Hintahaitarista ovat sitten taas toiset viranomaiset huolestuneita. - tiedän hyvän
sen... kirjoitti:
Mistäs sitten löytää hyvän sellaisen? Itse olen käynyt myös yksityisellä, mutta oma hammaslääkärini yli viisi vuotta olen käynyt, ei ole hyvä sellainen. Potilasystävillisyys, puhumattakaan hoidot ovat tosi kaukana hyvästä hoidosta! Siis mistä löytää HYVÄ? Älä sano, että kysy tutuilta tai työkavereilta ym. Se ei tepsi!
kertoisit nyt mihin asti olet "missä asut" valmis menemään hyvään hammaslääkäriin turusta tiedän sellaisen, voin neuvoa hänelle jos tarvit hyvää hammaslääkäriä.
- pieni etelän kaupunki
täällä saa yksityiseltä kolmen pinnan yhdistelmämuovitäytteen kelakorvauksen jälkeen vajaaseen 65euroon, vaativan hampaanpoiston 55euroa jne..
eli tarvitse olla mitään satoja euroja, mutta pääkapunkiseudulla varmaan onkin kallista!- hintatiedoton
erityisesti kiinnostaisi tietää pk-seudun hintoja
- ryssä mun leipää syö
hintatiedoton kirjoitti:
erityisesti kiinnostaisi tietää pk-seudun hintoja
mee tallinnaan korjaamaan hampaas!!!siellä on halvempaa ja laivalla voi ottaa jo puudutuksen!!!
- mamaasa
just kävin yksityisellä ensin tarkastuksessa ja 2 hampaan paikkauksessa.
Koko hoito maksoi kela-korvausten jälkeen 400 euroa. Huhhuh, en kyllä enää ikinä mene yksityiselle.
Hoito oli kyllä huomattavasti parempaa, paikat tehtiin tarkemmin kuin julkisella puolella, mutta miten hinta voi olla noin korkea. Itselläni on vielä 2 reikää paikkamatta, mutta joudun tehdä ensin 6 kk duunia jos haluan 2 hammasta paikatuksi.- missä kävit???
Aika kalliin paikan olet löytänyt!
Tässä yksityishammaslääkäriasemamme omasvastuuhinnat:
- tarkastus 43 euroa
- suurin mahdollinen kruunupaikka 135 euroa
Tarkastus ja kaksi paikkaa maksaa siis maksimissaan noin 300 euroa. Miten ihmeessä sinä höpiset 400 eurosta? Missä ihmeen mestassa olet käynyt?
Katso vaikka itse: Tämä ei ole meidän hammaslääkäriasemamme, mutta satunnainen netistä löytämäni asema:
http://www.puijonhammas.fi/content/fi/1/9/Hinnasto.html
perustutkimus 38e
muovikruunu 117e
Tuolla tarkastus ja kaksi muovikruunua olisi alle 280 euroa. - Pahasti epäilevä
missä kävit??? kirjoitti:
Aika kalliin paikan olet löytänyt!
Tässä yksityishammaslääkäriasemamme omasvastuuhinnat:
- tarkastus 43 euroa
- suurin mahdollinen kruunupaikka 135 euroa
Tarkastus ja kaksi paikkaa maksaa siis maksimissaan noin 300 euroa. Miten ihmeessä sinä höpiset 400 eurosta? Missä ihmeen mestassa olet käynyt?
Katso vaikka itse: Tämä ei ole meidän hammaslääkäriasemamme, mutta satunnainen netistä löytämäni asema:
http://www.puijonhammas.fi/content/fi/1/9/Hinnasto.html
perustutkimus 38e
muovikruunu 117e
Tuolla tarkastus ja kaksi muovikruunua olisi alle 280 euroa.Hieman epäilyttää nuo "mainoshinnat". Jouduin korjauttamaan proteesiani ja erehdyin menemään paikkaan joka mainosti näkyvästi edullista työtä. Pieni korjaus maksoi noin puolet kokonaan uuden proteesin hinnasta. Halvoista hinnoista ei enää puhuttu kun oltiin kassalla.
- missä kävit???
Pahasti epäilevä kirjoitti:
Hieman epäilyttää nuo "mainoshinnat". Jouduin korjauttamaan proteesiani ja erehdyin menemään paikkaan joka mainosti näkyvästi edullista työtä. Pieni korjaus maksoi noin puolet kokonaan uuden proteesin hinnasta. Halvoista hinnoista ei enää puhuttu kun oltiin kassalla.
Proteesin korjaus on proteettista hoitoa, eikä KELA korvaa siitä mitään. Lisäksi proteesin korjaukseen liittyy aina laboratorio eli hammasteknikko omine kustannuksineen.
Ei siis viitsi sotkea perustason paikkaushoitoon proteettisen hammashoidon kustannuksia, koska kyse on tietyssä mielessä "ihan eri asiasta".
Ketjun edellisen kommentin pointti oli vain, että 400 euroa on ihan naurettava väite parin paikan hinnaksi!
- HLL Porista
Yksityinen on parempi, mutta vältä isoja ketjuja. Sieltä ei saa hyvää hammashoitoa, tai ainakin hinta-/laatusuhde jää usein ala-arvoiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi103459Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463138Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462931Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo552779100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522549Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322126Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522099Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581870- 451809
- 481612