miesten säärikarvojen 'vähentäminen'

juppe

Niin. olen 17-vuotias poika ja itsellä on aika runsaanlainen karvoitus säärissä ja reisissä. Mieleeni poksahti ajatus, että olisiko jotain järkeä siinä, että saksilla lyhentäisi karvoja? Ei ainakaan tarttis millään "Veet -jutskilla" ym. poistaa. (En kehtaa poikana käydä ostamassa kaupasta Veet:iä). Kasvaako ne lyhennetyt karvat takaisin entistä tuuheampana ja tummempana?
Vai suositteletteko jotain muuta keinoa. Olisiko kannattavaa mennä kosmetologille, vaiko onko se hieman 'naurettavaa', että nuoripoika käy kosmetologilla? Tässäkin hieman taka-ajatuksena ,että en kehtaa käydä siellä.

Mutta suositteletteko tuota lyhentämistä, vaiko jotain muita ehdotuksia.
Vai kenties otanko itseäni niskasta kiinni ja tilaan ajan kosmetologille karvojen poistoon?

Tack

21

14524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikkaa

saksilla. Jos haluat lyhyemmät karvat, hommaa trimmeri, jossa voit valita karvan pituuden. Neuvoisin kumminkin sinne kosmetologille - he ainakin tietävät, mikä sinulle sopii parhaiten. Kysyin muuten omaltani kerran, onko hänellä miehiä asiakkaanaan. Vastaus: on. Tulevat ihan omasta halustaan puhdistuksiin, kasvo- ja jalkahoitoihin ja virkistyskäsittelyihin. Suosittelen!

• juppe

No kiva kuulla, että miehiäkin käy. Pitää varmaan sitten tilata aika sääri- ja reisikarvojen poistoon.
        Minkäs hintaisia nuo oikein ovat. Vai vaihtelevatko eri paikoissa? Karvojen määristä...?

Tack

• leikata

saksilla tai ajaa partakoneella karvat pois. Se on urbaanilegenda elää, karvojen ajelu vaikuttaa siihen, että miten pitkänä ihon päällinen (kuollut) osa karvaa on, ja karvojen ajaminen vaikuttaa tämän osan kasvuun. Karva kun ei kuitenkaan kasva latvastaan, vaan juuresta, ja ihon alle sillä ihon päällä tapahtuvalla ajamisella ei ole mitään helkutin vaikutusta.
      Vertaa vaikka kynnen leikkaamiseen. Jos pidät kynttä leikkaamatta ja hoitamatta, niin se kuitenkin päästään pyöristyy ja tasoittuu. Jos taas leikkaat, niin siitä tulee kova ja terävä. Sama juttu hiuksissa ja karvoissa.

• karvakaisa

Itse olen nainen (melko karvainen sellainen), ja minua suoraan sanottuna ärsyttää karvattomat miehet, koska itse olen heitä paljon karvaisempi.

Katsoin kerran erään ohjelman, jossa naiset olivat suorastaan hysteerisiä omien karvojensa kanssa, koska tuntevat itsensä epänaisellisiksi. Siinä ohjelmassa haastatellut miehetkin olivat sitä mieltä että naisella ei saa olla karvoja. Sitten vielä ihmetellään näitä naisten pakkomielteitä oman ulkonäkönsä suhteen. Koko ajan pitää olla muokkaamassa itseään jotta kelpaisi jollekin pikkusieluiselle äijän kuvatukselle. Ahdistavaa.

En oikein ymmärrä miksi kukaan mies haluaisi ajella karvojaan, koska omasta mielestäni miehellä pitää olla karvoja, ja mielellään enemmän kuin minulla, eli siis tosi paljon ;).

• ainakin minua

Älä vedä hernettä nenään, mutta idea karvaisesta naisesta on kyllä aika inhottava.
        Itse olen erittäin karvainen mies (huomattavasti karvaisempi kuin tavalliset miehet), ja karvaa löytyy joka puolelta ylä- ja alakehosta. Pitkiä ja tummia.
        Heti kun saan rahat kasaan, niin menen lääkäriin, vähän laseria ja annan karvojen häipyä lopullisesti.

Varmaan sinä löydät mukavia poikia, jotka pitää sinusta sellaisena kuin olet. Mutta toivottavasti näet myös sen, että mies joka inhoaa omia karvojaan (kuten minä) ei oikein syty ajatukselle että olisi kimpassa karvaisen naisen kanssa.

Ehkä olen pikkusieluinen, mutta silti olisin erittäin iloinen jos saisin piakkoin kasaan sen muutaman tuhat euroa, jolla saisin oman kropan loppuiäksi tämän ongelman suhteen kuntoon.

• karvakaisa
        ainakin minua kirjoitti:

Älä vedä hernettä nenään, mutta idea karvaisesta naisesta on kyllä aika inhottava.
        Itse olen erittäin karvainen mies (huomattavasti karvaisempi kuin tavalliset miehet), ja karvaa löytyy joka puolelta ylä- ja alakehosta. Pitkiä ja tummia.
        Heti kun saan rahat kasaan, niin menen lääkäriin, vähän laseria ja annan karvojen häipyä lopullisesti.

Varmaan sinä löydät mukavia poikia, jotka pitää sinusta sellaisena kuin olet. Mutta toivottavasti näet myös sen, että mies joka inhoaa omia karvojaan (kuten minä) ei oikein syty ajatukselle että olisi kimpassa karvaisen naisen kanssa.

Ehkä olen pikkusieluinen, mutta silti olisin erittäin iloinen jos saisin piakkoin kasaan sen muutaman tuhat euroa, jolla saisin oman kropan loppuiäksi tämän ongelman suhteen kuntoon.

sirkuksen karvainen nainen, mutta joudun ajelemaan säärikarvojani säännöllisesti.

Ajatus Veetiä käyttävästä miehestä ei kyllä sytytä meikäläistä. No makunsa kullakin...

• Morge

Sinun mielestäsi miehellä pitää olla paljon karvoja mutta oletko miettinyt miksi? Olen ajellut ihokarvani jo toistakymmentä vuotta ja sanoisin, että näin on paljon mukavampaa. Harrastan paljon liikuntaa ja karvapehkon kanssa on ikävämpi hikoilla kuin sileänä. Hygienian hoito on myös helpompaa.
        Pari vuotta sitten annoin karvojen kasvaa takaisin mutta ne pikaisesti ne lähtivät taas kokonaan; sen verran vastenmieliseltä se tuntui. Itse en ainakaan koe tarvitsevani naisilta lupaa karvojeni ajeluun.

• risto_so
        Morge kirjoitti:

Sinun mielestäsi miehellä pitää olla paljon karvoja mutta oletko miettinyt miksi? Olen ajellut ihokarvani jo toistakymmentä vuotta ja sanoisin, että näin on paljon mukavampaa. Harrastan paljon liikuntaa ja karvapehkon kanssa on ikävämpi hikoilla kuin sileänä. Hygienian hoito on myös helpompaa.
        Pari vuotta sitten annoin karvojen kasvaa takaisin mutta ne pikaisesti ne lähtivät taas kokonaan; sen verran vastenmieliseltä se tuntui. Itse en ainakaan koe tarvitsevani naisilta lupaa karvojeni ajeluun.

On paljon miehiä jotka ajaa ihokarvansa, mukavuuden, hygienian ym takia.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000000437694#22000000000437694
        Urheilijat on juuri yksi sellainen ryhmä, harvoin näkee huippu urheilijan jolla on esim. kainalokarvat.

"miehellä pitää olla paljon karvoja mutta oletko miettinyt miksi?"
        Olen joskus ajatellut samaa asiaa, mielestäni ei ole muuta kun kulttuuriperimä mikä määrittelee, mies on karvainen ja nainen on karvaton ja jos naisella on paljon karvoja se on miesmäinen.
        Tässä on myös yksi vanha viesti.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000009998584

http://naturisti.org/pksn_Mai15.jpg

• karvakaisa
        risto_so kirjoitti:

On paljon miehiä jotka ajaa ihokarvansa, mukavuuden, hygienian ym takia.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000000437694#22000000000437694
        Urheilijat on juuri yksi sellainen ryhmä, harvoin näkee huippu urheilijan jolla on esim. kainalokarvat.

"miehellä pitää olla paljon karvoja mutta oletko miettinyt miksi?"
        Olen joskus ajatellut samaa asiaa, mielestäni ei ole muuta kun kulttuuriperimä mikä määrittelee, mies on karvainen ja nainen on karvaton ja jos naisella on paljon karvoja se on miesmäinen.
        Tässä on myös yksi vanha viesti.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=119&conference=1000000000000005&posting=22000000009998584

http://naturisti.org/pksn_Mai15.jpg

huippu-urheilijat ja kehonrakentajat ajelevat karvansa ja ruskettavat itseään. Minua ei nämä narsistiset pullistelijat kiinnosta, vaan arvostan miehessä enemmän älyä eli että on korvien välissä muitakin (syvällisempiä)ajatuksia kuin alituinen vartalon muokkaaminen ja proteiineista vouhottaminen.

En osaa kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka ajelee säärikarvansa. Vertailisimmeko keskenään kylppärissä parasta karvanpoisto tekniikkaa, käyttäisimmekö samoja voiteita ja lainaisinko hänelle vielä meikkejänikin, entäs käsilaukkua???

• Nimetön
        karvakaisa kirjoitti:

huippu-urheilijat ja kehonrakentajat ajelevat karvansa ja ruskettavat itseään. Minua ei nämä narsistiset pullistelijat kiinnosta, vaan arvostan miehessä enemmän älyä eli että on korvien välissä muitakin (syvällisempiä)ajatuksia kuin alituinen vartalon muokkaaminen ja proteiineista vouhottaminen.

En osaa kuvitella seurustelevani miehen kanssa, joka ajelee säärikarvansa. Vertailisimmeko keskenään kylppärissä parasta karvanpoisto tekniikkaa, käyttäisimmekö samoja voiteita ja lainaisinko hänelle vielä meikkejänikin, entäs käsilaukkua???

No tuskin tulemme seurustelemaan, koska näkemykset karvoista on niin erilaisia, mutta jos tiedät jonkun hyvän silmänympärysvoiteen tai kosteuttavan kasvovoiteen, niin itse ainakin olisin kiinnostunut tietämään.

Yst. Terv.
        Mies joka ajelee karvojaan.

PS: opiskelen korkeakoulussa ja aikanaan lukiossa sain keskiarvon 9.3 ja yo-arvosanan laudatur.
        Onko tarpeeksi älyllistä sinulle?

• ihanteita
        karvakaisa kirjoitti:

ja heteromainen jos haluaa olla niin on hoidettava karvat.

• m28
        karvakaisa kirjoitti:

> arvostan miehessä enemmän älyä eli että on korvien
        > välissä muitakin (syvällisempiä)ajatuksia kuin
        > alituinen vartalon muokkaaminen ja proteiineista
        > vouhottaminen.

Miten karvojen ajeleminen, hiustyyli, kynsien leikkuu tai vaatevalinnat tms liittyisivät mitenkään syvälliseen ajatteluun? Epäilen, että tuskin viihtyisit sellaisen miehen kanssa, joka ei laisinkaan kiinnittäisi näihin huomiota.

> En osaa kuvitella seurustelevani miehen kanssa,
        > joka ajelee säärikarvansa. Vertailisimmeko
        > keskenään kylppärissä parasta karvanpoisto
        > tekniikkaa, käyttäisimmekö samoja voiteita ja
        > lainaisinko hänelle vielä meikkejänikin, entäs
        > käsilaukkua???

Eikai maailma näin mustavalkoinen ole? Suhtaudu positiivisesti ja ennakkoluulottomasti toisiin ihmisiin, niin näet maailman ihan erilaisena. :)

Eikai esim. karvojen poistaminen tai poistamatta jättäminen nyt maailmaa kaada kummallakaan sukupuolella? Tai jos joku haluaa käyttää käsilaukkua, niin mitä sit?

nimim. Avoimin mielin

• mamma11
        m28 kirjoitti:

> arvostan miehessä enemmän älyä eli että on korvien
        > välissä muitakin (syvällisempiä)ajatuksia kuin
        > alituinen vartalon muokkaaminen ja proteiineista
        > vouhottaminen.

Miten karvojen ajeleminen, hiustyyli, kynsien leikkuu tai vaatevalinnat tms liittyisivät mitenkään syvälliseen ajatteluun? Epäilen, että tuskin viihtyisit sellaisen miehen kanssa, joka ei laisinkaan kiinnittäisi näihin huomiota.

> En osaa kuvitella seurustelevani miehen kanssa,
        > joka ajelee säärikarvansa. Vertailisimmeko
        > keskenään kylppärissä parasta karvanpoisto
        > tekniikkaa, käyttäisimmekö samoja voiteita ja
        > lainaisinko hänelle vielä meikkejänikin, entäs
        > käsilaukkua???

Eikai maailma näin mustavalkoinen ole? Suhtaudu positiivisesti ja ennakkoluulottomasti toisiin ihmisiin, niin näet maailman ihan erilaisena. :)

Eikai esim. karvojen poistaminen tai poistamatta jättäminen nyt maailmaa kaada kummallakaan sukupuolella? Tai jos joku haluaa käyttää käsilaukkua, niin mitä sit?

nimim. Avoimin mielin

Eihän lukion keskiarvo kerro muusta kun puutumattomista persauksista!
        17-vuotias on vielä niin riippuvainen kavereidensa mielipiteestä, että jos hän on se kaikkein karvaisin, ymmärrän hänen halunsa sheivaamiseen. Mutta, jos aikuiset (tarkoitan ihan oikeat aikuiset eikä 1. vuotta korkeakoulussa lusmuilevat pojut) miehet ajelee säärikarvojaan niin ihan turha tulla mulle itseään heterona esittelemään. Jos miehellä on järkyttävä karvapeite hartioissa ja/tai koko selässä, ymmärrän kyllä miksi hän haluaa päästä "liioista" karvoistaan eroon.

• freakin' brainiacs
        mamma11 kirjoitti:

Eihän lukion keskiarvo kerro muusta kun puutumattomista persauksista!
        17-vuotias on vielä niin riippuvainen kavereidensa mielipiteestä, että jos hän on se kaikkein karvaisin, ymmärrän hänen halunsa sheivaamiseen. Mutta, jos aikuiset (tarkoitan ihan oikeat aikuiset eikä 1. vuotta korkeakoulussa lusmuilevat pojut) miehet ajelee säärikarvojaan niin ihan turha tulla mulle itseään heterona esittelemään. Jos miehellä on järkyttävä karvapeite hartioissa ja/tai koko selässä, ymmärrän kyllä miksi hän haluaa päästä "liioista" karvoistaan eroon.

Muutamat teistä eivät ilmeisestikään käytä aivojaan; jos teidän ihanteenne sattuu olemaan mies (tai nainen, aivan sama), joka on karvainen, niin sen julkituominen ei ole ihmiselle, joka kokee ongelmia itsetunnossaan karvoituksensa vuoksi, kovinkaan merkittävää. Pikemminkin ärsyttävää.
        Ja te, jotka yhdistätte halun olla karvaton seksuaaliseen suuntautumiseen, voitte muuttaa Pohjoisnavalle, sillä käsityskykynne on keskiajan tasoa. Voitte varmaan kommunikoida mieluisasti pingviinien kanssa.

• freakin' brainiacs
        freakin' brainiacs kirjoitti:

Muutamat teistä eivät ilmeisestikään käytä aivojaan; jos teidän ihanteenne sattuu olemaan mies (tai nainen, aivan sama), joka on karvainen, niin sen julkituominen ei ole ihmiselle, joka kokee ongelmia itsetunnossaan karvoituksensa vuoksi, kovinkaan merkittävää. Pikemminkin ärsyttävää.
        Ja te, jotka yhdistätte halun olla karvaton seksuaaliseen suuntautumiseen, voitte muuttaa Pohjoisnavalle, sillä käsityskykynne on keskiajan tasoa. Voitte varmaan kommunikoida mieluisasti pingviinien kanssa.

Myöskin mielipide siitä, että karvaisuus olisi homoseksuaalien ihanne, on naurettava.
        Mutta minkäs sille voi jos ihminen luulee, että mies kokee vetoa toiseen mieheen vain siksi, että naiset eivät ole tarpeeksi karvaisia :(

• toinen yliopisto-opiskelija

Myöskin mielipide siitä, että karvaisuus olisi homoseksuaalien ihanne, on naurettava.
        Mutta minkäs sille voi jos ihminen luulee, että mies kokee vetoa toiseen mieheen vain siksi, että naiset eivät ole tarpeeksi karvaisia :(

Itse olen mies ja tahtoisin eroon karvoistani. En lämpene karvoille naisilla enkä miehillä, enkä itselläni siis tietenkään. Karvattomana on puhdas ja hyvä olo. Niinkuin sanoit, ei se tee minusta homoa jos en pidä karvoista. Ne naiset jotka ajattelee kuten muutamat edellä puhuneista, voivat tosiaan mennä vaikka apinoita iskemään viidakkoon. Mahtaa älykkyys ja karvataso olla oikeesssa suhteessa sieltä löytyvillä kädellisillä serkuillamme.

• Kosmetologi kaisat
        ainakin minua kirjoitti:

Voi, sitä mekin toivomme!
        Kassakoneemme odottaa sinua.

• Neropatti

Pingviinejä ei elä pohjoisella pallonpuoliskolla(luonnossa).

• Haa-haa!

Pingviinejä ei elä pohjoisella pallonpuoliskolla luonnossa.

• poika 15v.

Kysyttiinkö tässä jotain v***n mielipiteitä karvaisista miehistä ja naisista, tai siitä ovatko karvaiset miehet homoja, EI!!!
      Ettekö te ihmiset tajua että hän hakee ongelmaansa poistoa ei hyväksymistä?!?!?!

PS. älä leikkaa saksilla... ei siksi että ne kasvaisivat nopeammin takaisin (en tiedä onko nopeammin takaisin kasvu totta) vaan minä tein tämän virheen ja se ikään kuin pisteli kainaloitani.

• tyttö 15v

Joo ihan samaa mieltä ton ''poika 15v'' kanssa oikeesti te tulette ihmiset arvostelemaan toistenne KARVOITUSTA?! siis mitä helvettiä? kuinka vanhoja te oikein olette? äläkää nyt herran isä alentuko noin saatanan alas oikeasti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      223
      2955
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      10
      1665
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      5
      1347
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      103
      1216
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      125
      1177
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1117
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1032
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1025
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      937
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      922
    Aihe