Algerian berberit

kaksi vuotta

Olen ollut naimisissa reilun vuoden algerian berberin kanssa. Onko teillä kokemuksia heistä?
Minusta on alkanut tuntua, että minua käytetään taloudellisesti hyväksi. Suhteemme alkuaikoina hän tuli omillaan toimeen huonopalkkaisesta työstään huolimatta, mutta palattuaan vuoden karanteenista Algeriasta kaikki on muuttunut.
Kaiken lisäksi tappelemme usein. Hän raivostuu mitä pienimmistä asioista esimerkiksi tänään siitä, kun en ollut huomannut laittaa hänen paitaansa silityslaudan päältä kodinhoitohuoneesta pyykin pesukoneeseen, vaikka yleensä likaiset vaatteet laitetaan pyykkikoriin pesuhuoneessa.
Tulimme eilen lomamatkalta, jossa toimin täysin maksumiehenä. Joskus raivokohtausten jälkeen kieltäysyin maksamasta hänen osuuttaan, mikä aiheutti lisää raivoa tyyliin "en ikinä enää lähde kanssasi lomalle".
Toivoisin teiltä kokemuksia, että olenko nainut kelvottoman yksilön vai sinisilmäisesti kelvottoman rodun jäsenen. Kyseinen henkilö vihaa arabeja, joten olettaisin, että algerian arabit ovat erilaisia.
Ja vielä selvenyksenä, että hän on kyllä henkilö kodissamme, joka hoitaa siivouksen ja ruuan teko hoidetaan tasapuolisesti, joten sillä tavalla alistamisesta ei ole kyse, mutta ne raivokohtaukset ja jonkinlainen tunne rahallisesta hyväksikäytöstä...

32

6564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iteltään..

      kysyt suoraan että mikä mättää - ja jos ei meininki muutu niin saa lähteä lätkimään.

    • Liisa

      Lomamatkat voivat olla tuskallisia suomalaisenkin miehen kanssa, jolla on komplekseja kielitaidottomuudestaan, kun minä taas puhun montaa kieltä. Siitä minulla on monen vuosikymmenen kokemus.

      Usein kun ollaan lähestytty kotia, niin silloin ulkomailla tuppisuuna ollut miehenikin alkaa kuulua ja näkyä.

      • hmmmhh

        tämä liittyy monikulttuurisiin suhteisiin?


      • asiasta
        hmmmhh kirjoitti:

        tämä liittyy monikulttuurisiin suhteisiin?

        Minusta on mielenkiintoista kuulla kyllä näistä suomalaisten suhteista myös, onhan nekin tavallaan monikultuurisia. Jos toinen on toisesta puusta veistetty, niin kyllähän sen huomaa.
        Mutta alkuperäiselle sanosin että knnattaa ottaa asia puheeksi reilusti vaan. sano että et tiedä kaunako jaksat tällasta jos asiaan ei tule muutosta. Minä sanoin minun miehelle alussa jo että en ala sitten elättään häntä jne. Se asia on ymmäretty hyvin, eikä tuota ongelmaa ole ollut. Nyt hän tienaakin paremmin kuin minä ja menot menee puoliksi.


      • olet sitten

        heittänyt muslimimiehen vekeen ja ottanut suomalaisen :)


    • ja villahousut alla

      "Olen ollut naimisissa reilun vuoden algerian berberin kanssa. Onko teillä kokemuksia heistä?"

      -Oiskohan tätä kannattanut kysellä ennen naimisiinmenoa?


      "Minusta on alkanut tuntua, että minua käytetään taloudellisesti hyväksi."

      -Sepä hauska kuulla. Et varmasti ole ainoa.


      "Kaiken lisäksi tappelemme usein. Hän raivostuu mitä pienimmistä asioista"

      -Eiköhän enemmän huomionarvoista olisi se, jos hän ei hermostuisi.


      "Tulimme eilen lomamatkalta, jossa toimin täysin maksumiehenä."

      -Hehe.

    • läskipaska

      kamelia isäsi sai vaihtokaupassa sinusta?

    • mariouma

      Itsekin olen naimisissa algerialaisen berberin kanssa, syksyllä tulee 2 vuotta täyteen. Meillä ei ole ollut lainkaan kuvaamiasi ongelmia, mitä nyt pikku kinaa silloin tällöin, mutta se kuuluu parisuhteeseen.

      Ihmisiä ei voi yleistää kansalaisuuden perusteella, sillä kaikki ovat yksilöitä. Sinun tapauksessasi on vain osunut kohdalle ns. "mätä omena", joten hänen taustansa tuskin vaikuttaa hänen luonteensa huonouteen.

      Todella ikävää, että jouduit avioliittoon väärän ihmisen kanssa. Kuulostaa siltä, että miehesi ei todellakaan ansaitse sinua. Kannattaa miettiä onko sinulla syytä jatkaa suhdettanne. Voimia sinulle ja kaikkea hyvää elämällesi :-)

      sydämellä Mari

      • ()()()

        "Ihmisiä ei voi yleistää kansalaisuuden perusteella"

        sanoo berberin puoliso :)


      • minäkään sano
        ()()() kirjoitti:

        "Ihmisiä ei voi yleistää kansalaisuuden perusteella"

        sanoo berberin puoliso :)

        että kaikki suomalaiset ovat moukkia vaikka sinä olet.


      • ()()()
        minäkään sano kirjoitti:

        että kaikki suomalaiset ovat moukkia vaikka sinä olet.

        Sehän on vaan sun ongelmasi.


      • alat avautumaan täällä
        ()()() kirjoitti:

        Sehän on vaan sun ongelmasi.

        ()()()()()()()"Oikein fiksuja kommentteja sulla"


      • ()()()
        alat avautumaan täällä kirjoitti:

        ()()()()()()()"Oikein fiksuja kommentteja sulla"

        Se kirjoitetaan "alat avautua", ei "alat avautumaan", Einstein.


      • alat
        ()()() kirjoitti:

        Se kirjoitetaan "alat avautua", ei "alat avautumaan", Einstein.

        avautumaan kunnolla.Jes. Jatka samaa rataaaaaaaa


      • ()()()
        alat kirjoitti:

        avautumaan kunnolla.Jes. Jatka samaa rataaaaaaaa

        Laita nyt jo se päivittäinen huora-viestisi tänne. Me todellakin odotamme sitä.


      • Jaaha...

        Eikös se ollutkaan joku kabyyli? Vai onko se sama asia? P.S. Onkos aavikkorotta vielä töitä löytänyt? ;)


      • mariouma
        Jaaha... kirjoitti:

        Eikös se ollutkaan joku kabyyli? Vai onko se sama asia? P.S. Onkos aavikkorotta vielä töitä löytänyt? ;)

        Juu, berberi ja kabyyli ovat periaatteessa sama asia, kun alkuperäiskansaa molemmilla tarkoitetaan. Eipä ole gerbiiliä, joten vaikea vastata kysymykseesi ;)))


      • gerpsu
        mariouma kirjoitti:

        Juu, berberi ja kabyyli ovat periaatteessa sama asia, kun alkuperäiskansaa molemmilla tarkoitetaan. Eipä ole gerbiiliä, joten vaikea vastata kysymykseesi ;)))

        mutta eikös ne samalta aavikolta kuitenkin ole? moikkaavat nähdessään toisensa?


      • No tuota
        mariouma kirjoitti:

        Juu, berberi ja kabyyli ovat periaatteessa sama asia, kun alkuperäiskansaa molemmilla tarkoitetaan. Eipä ole gerbiiliä, joten vaikea vastata kysymykseesi ;)))

        No onkos se arvon herra kabyyli jo iloisesti työllistynyt vai sossun luukkuko tuttuun tapaan kolisee? ;)


      • samoin
        gerpsu kirjoitti:

        mutta eikös ne samalta aavikolta kuitenkin ole? moikkaavat nähdessään toisensa?

        kuin suomalaiset puun oksilla :D.


      • arabityttö
        mariouma kirjoitti:

        Juu, berberi ja kabyyli ovat periaatteessa sama asia, kun alkuperäiskansaa molemmilla tarkoitetaan. Eipä ole gerbiiliä, joten vaikea vastata kysymykseesi ;)))

        Ei millään pahalla mutta ei kantsis täällä mainostaa arabeja vihaavaa aavikkokabulia oikeen kuvan kanssa... me emme edes kuulleet aiemmin mistään kabuleista ja nyt he tulevat aavikolta tänne arabeja vihaamaan...mitämitämitä? eN YMMÄRRÄ MISTÄ TE NÄITÄ MAUHTAVIA TYYPPEJÄ LÖYDÄTTE :)


      • bidrali
        arabityttö kirjoitti:

        Ei millään pahalla mutta ei kantsis täällä mainostaa arabeja vihaavaa aavikkokabulia oikeen kuvan kanssa... me emme edes kuulleet aiemmin mistään kabuleista ja nyt he tulevat aavikolta tänne arabeja vihaamaan...mitämitämitä? eN YMMÄRRÄ MISTÄ TE NÄITÄ MAUHTAVIA TYYPPEJÄ LÖYDÄTTE :)

        Tuota... mistä tunnet että tämä kyseinen kabuli vihaa arabeja... monet suomalaiset vihaavat somaleja... minä en vihaa. Minun "kuuluisi" vihata mutta en vihaa kun ei kukaan somali ole vielä tullut puukottamaan (somali on nykyajan mustalainen monessakin asiassa=D) tai raiskaamaan.

        Miksi ei saisi laittaa kuvaa? ok yleensä kuvan laitto julkisuuteen on vähän arveluttava asia. (itsekin laitoin omani nähdäkseni josko siitä harmia koituisi, kun nyt ei ole mitään ikävää sattunut pitää alkaa etsimään vaikeuksia.)
        tulee tässä mieleen toinen kin seikka...
        Mieheni julkaisi runokirjansa omassa maassaan noin vuosi sitten kuvansa kera. Kuulin vain eräältä muslimi tutulta että kuvan laittaminen oli virhe... eli onko siis muslimi kulttuureissa tapana etsiä kirjoista uskontoa tai muhammedia koskevia kohtia ja jos nämä eivät miellytä niin eikun vaan henkilön kuvan perusteella käydään nirhaamassa?

        (itse en oikein ole perillä kabylien ja arabien välisistä kahnauksista mutta tikulla silmään vanhojen muistelijoita)

        Islamissa muutenkin on joku kielto kuvista vaan eipä moni tunnu sitä noudattavan=D Mieheni on esim. innokas kuvaaja kukkia ja sen sellaista maisema kuvausta lähinnä harrastelee...

        Jos pystyt niin selitä nyt omin sanoin miksi ei voi mainostaa kuvan kanssa ja kuka siitä suuttuu?


      • 4 vuoden jälkeen

        ...minä voin jo vaikka arvata ristiriitoja alkaa pikkuhiljaa ilmetä että kaveri saa hyvän syyn pysyvän luvan jälkeen lähteä.. :)


      • arabityttö
        bidrali kirjoitti:

        Tuota... mistä tunnet että tämä kyseinen kabuli vihaa arabeja... monet suomalaiset vihaavat somaleja... minä en vihaa. Minun "kuuluisi" vihata mutta en vihaa kun ei kukaan somali ole vielä tullut puukottamaan (somali on nykyajan mustalainen monessakin asiassa=D) tai raiskaamaan.

        Miksi ei saisi laittaa kuvaa? ok yleensä kuvan laitto julkisuuteen on vähän arveluttava asia. (itsekin laitoin omani nähdäkseni josko siitä harmia koituisi, kun nyt ei ole mitään ikävää sattunut pitää alkaa etsimään vaikeuksia.)
        tulee tässä mieleen toinen kin seikka...
        Mieheni julkaisi runokirjansa omassa maassaan noin vuosi sitten kuvansa kera. Kuulin vain eräältä muslimi tutulta että kuvan laittaminen oli virhe... eli onko siis muslimi kulttuureissa tapana etsiä kirjoista uskontoa tai muhammedia koskevia kohtia ja jos nämä eivät miellytä niin eikun vaan henkilön kuvan perusteella käydään nirhaamassa?

        (itse en oikein ole perillä kabylien ja arabien välisistä kahnauksista mutta tikulla silmään vanhojen muistelijoita)

        Islamissa muutenkin on joku kielto kuvista vaan eipä moni tunnu sitä noudattavan=D Mieheni on esim. innokas kuvaaja kukkia ja sen sellaista maisema kuvausta lähinnä harrastelee...

        Jos pystyt niin selitä nyt omin sanoin miksi ei voi mainostaa kuvan kanssa ja kuka siitä suuttuu?

        että hänen mies vihaa arabeja ja siksi sanoin että oikeen kuavn kanssa. Ei siinä sen enempää anylsointia tarvita. Minua ei hetkauta kuka vihaa ja ketä, mutta ehkei kaikki tykkää...


      • bidrali
        arabityttö kirjoitti:

        että hänen mies vihaa arabeja ja siksi sanoin että oikeen kuavn kanssa. Ei siinä sen enempää anylsointia tarvita. Minua ei hetkauta kuka vihaa ja ketä, mutta ehkei kaikki tykkää...

        Ok. kiitos. eipä mitään sit... luulin, että on yleinenkin käytäntö vihata arabeja berbeerien keskuudessa... no Mariuma saa tämän nyt selitellä sitten, jos kokee tarpeelliseksi=D


      • arabityttö
        bidrali kirjoitti:

        Ok. kiitos. eipä mitään sit... luulin, että on yleinenkin käytäntö vihata arabeja berbeerien keskuudessa... no Mariuma saa tämän nyt selitellä sitten, jos kokee tarpeelliseksi=D

        Niinpä, mistään vihaamisista en mäkään tiennyt aiemmin kun en edes mistään kabyleista ole kuullut aiemmin. Sinänsä, mua ei hetkauta, kuten sanottu toisten vihat,mutta älytöntähän sellanen on,joskin yleitä,sillä esim,kurdit ei yleensä pidä arabeista ja toisinpäin. Mulla ei kyl ole ketään mitään vastaan jos on ok ihminen


    • arabityttö

      Luin alkuperäisen viestin 2 ekaa lausetta ja se riitti. Itse asiassa otsikko jo riitti!

      Algerian Berberi! Mistä vitusta te näitä miehiä oikeen löydätte hehehehehe!

      "minusta on alkanut tuntua että minua käytetään talopudellisesti hyväksi" No, ehkäpä.
      Ainoa hyvä asia on että olet itse sen huomannut! Mutta onko oikea reaktio siitä täällä ilmoittaa.
      Voi että kun on hauskaa teidän kustannuksella.

      Ja lopuksi nimmaristani, joo olen puoliksi arabi, mutta arabi, en mikään aavikkoberberi ym ym ja ei en käytä sossua tms,on oma työ.

      Kiitti moi!

      • arabityttö

        kuolen nauruun!!!!!!! Jatkoin viestin lukemista. 3. lausekin riitti kun tikahdun jo nauruun. "Kunnes hän pääsi vuoden karanteenista Algertiasta" mitä Hittoa! Karanteenista! Onko ne jotain taudeista tarkistettavia eläimiä vaim mitä!
        Mieheni oli karanteenissa....

        hihihihihi


    • teija

      Tosi inhottavaa, että sulla kävi noin huono tuuri miehen kanssa. Kannattaa jättää se, kun ei se muuksi muutu. Parempaa onnea ensi kerralla.

    • asdsada

      aika berberistä( =perseestä) tosiaan se äijä.:D

    • pupuli

      Niin olin minäkin yhden pojan kans, ihan kaunis poika oikeen malli-ainesta. Olin "sinisilmäinen" enkä nähnyt totuutta. Puoli vuotta olin hänen kanssaan ja huumattuna en onnesta vaan ihan jostain muusta aineesta. Silloin olin työelämässä ja pyysin päästä huumetesteihin, mutta vaan naurettiin, hehehe sä kuvittelet.No tää on vielä alkua ja voisin kirjoittaa vaikka mitä kauhua...

    • Algerialainen

      Olen itse Algerian berberi ja mua oikeesti naurattaa että jotkut ajattelee Algerialaisita noin ne on tosi kilttejä ja kivoja ihmisiä itse asun Suomessa ja näen heitä tosi harvoin mitä tarkoitat että pääsit pois karanteenista😮Itse pidän algerialaisia ihanina ja kivointa ihmisinä kaikilla saa olla oma mielipide mutta itse olen sitä mieltä ❤️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe