Kirjotelkaahan kokemuksia volkkarin pumppusuutin dieseleistä onkos luotettavaa ja toimintavarmaa tekniikkaa tehoja tuntuu löytyvän kyllä mutta kestääkö tekniikka.Onko kestävyydellä eroa koneiden välillä 74kv vai tehokkaampi 100kv riesel kumpaa kannattaa harkita.Vai unohanko koko jutun ja ajelen opelilla.
WV-Rieselit
12
11368
Vastaukset
- Tumppi-82
Itselläni on volkkari tuolla 74kw dieselillä. Hyvin on toiminut jo 150tkm. Ei syö öljyä eikä kolise. Tosin pumppusuutinkoneen käyntiääni on aina vähän raaempi kuin yhteispaineen. Ja 74kw on kuulemma hiljaisin pumppari kone. Kovilla pakkasilla moottorin lämpeneminen on todella hidasta. Mutta käyntiin lähtee 25asteen pakkasessa tarvittaessa jopa ilman lämppäriä. Tehoa ei niin hirveästi ole, varsinkaan kun ex-autoni oli 190hummanen sporttinen Opel.
Mutta kyllä tolla volkilla ohi pääsee ja jaksaa se vetää rattaitakin. Ja tehoa saa lastulla ~150hummaa.
Ja polttoaineen lämpöanturia huijaamalla saa ~15hv ja ~40Nm lisää voimaa koneeseen. Tämän tuntee jo selvästi ja kyseinen viritys maksaa 10senttiä.
Kulutus on maantiellä ~5l/100, vähän allekkin..- metodi
Sanoit Tumppi et polttoaineen lämpöanturia huijaamalla sais x x tehoja lisää, viitsitkö hiukan kertoa lisää tuosta, alkoi nimittäin kiinnostamaan miten tuo suoritetaan ja onnistuuko kaikissa volkarin koneissa esim. caravellen 2.4 koneessa?
Lisääkö muuten kulutusta kuinka paljon prosentuaalisesti? - Tumppi-82
metodi kirjoitti:
Sanoit Tumppi et polttoaineen lämpöanturia huijaamalla sais x x tehoja lisää, viitsitkö hiukan kertoa lisää tuosta, alkoi nimittäin kiinnostamaan miten tuo suoritetaan ja onnistuuko kaikissa volkarin koneissa esim. caravellen 2.4 koneessa?
Lisääkö muuten kulutusta kuinka paljon prosentuaalisesti?Kyseessä on ns. evry-modi. Pumppusuutin koneessa polttoaineen lämpöanturin paikallle laitetaan 150ohm vastus. Tällöin ECU-luulee että polttoaine on 130asteista, ja 130asteinen polttoaine on harvempaa kuin kylmä. Eli jotta saadaan sama energiamäärä niin kuumaa polttoainetta pitää ruiskuttaa enemmän.
Eli ECU-lisää syöttöä koko kierrosalueella. Tehon nousun tuntee selvästi. Savutuksen lisäyksen juuri huomaa. Kulutuksen noususta en osaa tarkkaan sanoa, mutta mikään kovin merkittävä se ei ole.
Myös jakajapumpulliseen koneeseen on oma evry-modinsa ja siitä löytyy tietoa FFP:n foorumilta hakusanalla evry:
http://ffp-motorsport.com/bb/search.php?mode=results - Anonyymi
Tumppi-82 kirjoitti:
Kyseessä on ns. evry-modi. Pumppusuutin koneessa polttoaineen lämpöanturin paikallle laitetaan 150ohm vastus. Tällöin ECU-luulee että polttoaine on 130asteista, ja 130asteinen polttoaine on harvempaa kuin kylmä. Eli jotta saadaan sama energiamäärä niin kuumaa polttoainetta pitää ruiskuttaa enemmän.
Eli ECU-lisää syöttöä koko kierrosalueella. Tehon nousun tuntee selvästi. Savutuksen lisäyksen juuri huomaa. Kulutuksen noususta en osaa tarkkaan sanoa, mutta mikään kovin merkittävä se ei ole.
Myös jakajapumpulliseen koneeseen on oma evry-modinsa ja siitä löytyy tietoa FFP:n foorumilta hakusanalla evry:
http://ffp-motorsport.com/bb/search.php?mode=resultsMillanen evry sulla on pumppusuutin koneessa?
- mersusta ohi
eli perinteinen taksi -diesel jäi sinne 70-luvulle ... mersu ei juuri ole kehittynyt siitä
vw-dieselit uudenaikaisia, tehokkaita, taloudellisia ja kestäviä- Jamppa1
joo. Mersuhan on perinteisesti ajastaan jäljessä?
Kyllä ne mesen koneet on vähintään yhtä hyviä kuin volkkarilla ja CDI-sukupolven koneet on todella tehokkaita ja taloudellisia. VW:llä on erikoisuutena tuo pumppusuutintekniikka joka nyt vaan on erilainen tapa toteuttaa homma, ei sen kummempaa. Apulaitteet on pitkälti samoilta toimittajilta.
Mese ja VW on ne legendaarisimmat kuitenkin henkilöautodieseleissä. Vaikea sanoa kumpi on loppupeleissä parempi.
- .....
Niin, eipä noiden kahden moottorin välillä suurenpia eroja ole kestävyyden kannalta. Molemmissa on muistettava pitää jakoremmi tiukalla ja vesipumppu ehjänä. Tosin pumppusuutin tekniikka on jäämässä pois yhteispaine ruiskutuksen teiltä päästöjen vuoksi.
- mersu
eipä tartte mersuissa jakohihnoja vaihdella!
- Heikki
Liittyy pumppusuutin tekniikka huonompiin päästöihin. Minä en tiedä, perustele sinä. VW:dieselit täyttävät euro 4 päästövaatimukset ilman hiukkassuodatinta. Täyttääkö muut.
- heil h
Heikki kirjoitti:
Liittyy pumppusuutin tekniikka huonompiin päästöihin. Minä en tiedä, perustele sinä. VW:dieselit täyttävät euro 4 päästövaatimukset ilman hiukkassuodatinta. Täyttääkö muut.
Se on hitlerin kosto jälkipolville. Jos et mersua saa irti osta jaapanin ihme. Mikä helkutin auto se on jonka moottori pitää säännöllisesti avata vaikka mitään vikaa ei ole, opettelisivat tekemään ensi jakoketjun ennenkuin noita hitlerin kostoja mailmalle lykkäävät.
- mersumies-86
heil h kirjoitti:
Se on hitlerin kosto jälkipolville. Jos et mersua saa irti osta jaapanin ihme. Mikä helkutin auto se on jonka moottori pitää säännöllisesti avata vaikka mitään vikaa ei ole, opettelisivat tekemään ensi jakoketjun ennenkuin noita hitlerin kostoja mailmalle lykkäävät.
mersu osaa tehdä paljon nätimpi äänisemmän dieselmoottorin luukunottamatta uusimpia neljäsylinterisiä dieseleitä itselläni on vuosimallin 2000 E270cdi ja käy todella hienosti ja tehoakin tuntuu aivan riittävästi olevan
- Japanistako hmm.. ?
mersumies-86 kirjoitti:
mersu osaa tehdä paljon nätimpi äänisemmän dieselmoottorin luukunottamatta uusimpia neljäsylinterisiä dieseleitä itselläni on vuosimallin 2000 E270cdi ja käy todella hienosti ja tehoakin tuntuu aivan riittävästi olevan
No japsien koneista ei liioin pahaa sanottavaa ole, mutta niiden autojen alustat ja ajettavuus ylipäänsä on todella kaukana jäljessä sakuista, ja jollette usko niin käykääpä kokeilemassa... itseäni alkoi epäilyttää ovatko koeajon autot ehjiä ylipäätään.. (1.8 Civic,1.6 Auris, 1.6 Corolla verso... eikä nissanin Cashqai:kaan juuri vakuuttanut...) Mersujen hinnat alkaen mallit ei juuri kiinnosta, ja vanhoilla en halua ajaa, joten Volkkari konsernin menopelit ovat ehdottomasti osuvin ryhmä joista valita. Itse olen rullaillut Espanjan brandillä 85tkm ilman murheita, alusta on jämäkkä ja kone kohdallaan... Yllätyin jopa iloisesti ajettuani Fiatin ahdetun 1.4 t-jet bravan, kaikki vaikutti olevan kunnossa... Ranskattaret jätän edelleen suosiolla niille jotka niissä jotain näkee, ei pahalla mutta ei mulle... ja juu olen kyllä käynyt testaamassa niitäkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700