Hammas poistettiin viime viikolla. Poistokuoppa on kerännyt ruhtinaallisesti ruokaa. Olen yrittänyt purskutella sitä pois. Parina päivänä olen varovasti yrittänyt ottaa isompia ruuanpalasia sieltä pois. Nyt se taisi hieman tästä ärtyä ja kipeytyi.
Pahaa hajua ei ole, mutta kipeäksi se vaan tuli. Otin jo särkylääkettä ja se auttoi. Tiedän, että näin ei olisi saanut tehdä...mutta tehty mikä tehty. Aina kun juon, niin montun pohjalla kirveltää ja montun reunalle on ilmestynyt pari kipeää aftaa, kun en ole voinut oikein pestä siitä kohdin. Aftojen kohdalla on ien hieman turvoksissa.
Miten pitäisi hoitaa, kun kirveltää ja syöminen ei onnistu sillä puolen ? En usko, että olisi päässyt tulehdusta tulemaan. Enää en uskalla tehdä sille mitään.
Poistokuoppa
4
9624
Vastaukset
- *nellie*
Mulla oli kans tosi iso kuoppa, kun viisaudenhammas poistettiin. Ruokaa kertyi sinne, ja oli arka. Koitin sellasella pienellä hammasharjalla kaivella ruokaa sieltä kuopasta pois.. Mut ajan kuluttua se kuitenkin kasvoi umpeen.
- sissi
Mulla poistettiin hammas viikko sitten,kun juuri-
hoito ei enää tehonnut. Nyt on antipioottikuuri ja särkylääkettä. Kuoppa haisee ja maku on suussa välillä tosi kuvottava. särkylääkettä saan ottaa useasti päivässä ja välillä on pakko puhdistaa kuoppaa topsilla ja vesi suihkulla. Onkohan kaikki ok,vai pitäiskö mennä tarkastamaan ettei sinne ole jäänyt mitään?
Kauanko tää paraneminen kestää? - Mullakin
sissi kirjoitti:
Mulla poistettiin hammas viikko sitten,kun juuri-
hoito ei enää tehonnut. Nyt on antipioottikuuri ja särkylääkettä. Kuoppa haisee ja maku on suussa välillä tosi kuvottava. särkylääkettä saan ottaa useasti päivässä ja välillä on pakko puhdistaa kuoppaa topsilla ja vesi suihkulla. Onkohan kaikki ok,vai pitäiskö mennä tarkastamaan ettei sinne ole jäänyt mitään?
Kauanko tää paraneminen kestää?Mulla on yli viikko poistosta. Maku ja haju suussa on välillä paha. Lääkäri käski vain purskuttamaan varovasti vedellä. Moskat tulevat kuulemma itsekseen sieltä pois sitä mukaa, kuin se kuoppa umpeutuu eli niitä ei tarvi kaivella sieltä pois ja ei saisikaan kaivella. Kuukaudessa pitäisi mennä umpeen riippuen siitä, mikä hammas oli kyseessä. Kipeä on ollut mullakin ja särkylääkettä olen ottanut päivittäin. Tänään jo hieman parempi, joten eiköhän se siitä lähde paranemaan.
- Jenxi
Olisi syytä tarpeen tullen huuhtoa vedellä tai miedolla suolaliuoksella jos se kerää ruoantähteitä eikä ne lähde purskuttelemalla pois. Suuhun voi tulla todella tympeä maku.
Itse sain tähän tarkoitukseen hammaslääkäristä injektioruiskun josta taitettiin päätä hieman. Sen avulla oli ihan kätevä huuhdella :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849