Insinöörien palkat

Insinööri

Olen vuonna 2004 valmistunut insinööri ja palkka 2060€/kk. Paljonko muilla insinööreillä on palkka?

Oletteko kuinka nopeasti uuteen työpaikkaan tultua hakeneet palkankorotusta? Ensimmäinen palkankorotus toiveeni 400€ lisää. Onko kuinka realistinen pyyntö?

66

96909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuonna valmistunut

      Eli olen myös vuonna 2004 valmistunut inssi ja tällä hetkellä palkka 2700e/kk. Alkupalkka oli 2200 ja yhden korotuksen olen saanut. Toisen aion pyytää kolmen kuukauden päästä ja aion pyytää juuri tuon 400e lisää. Tämän tulen todennäköisesti saamaan, koska viime korotuksen yhteydessä neuvoteltiin jo tästä seuraavastakin korotuksesta.
      Eli vastaus kysymykseesi on se, että ei se ole hullu joka pyytää... :) Ei vain, kyllä kuulostaa ihan ok korotukselta, olettaen että olet ollut vähintään vuoden talossa.

      • päivätyöläinen

        Peruskoulu käyty ja 2v. ammatillinen koulu.Kemian tehtaassa töissä 4v. Palkka 2740e/kk. Ei kouluja kannata tänäpäivänä palkan takia käydä, Täytyy olla erittäin hyvä tuuri tai sitten Pitkällä aika metodilla että pääsee koville palkoille.

        Ps: nuorena sitä rahaa tarvitsee...


    • inssi valtion hommissa

      Palkkasi ei ole kovin kummoinen mutta riippuu toki työpaikasta, tehtävistä, missä päin Suomea ollaan ja valitettavasti usein myös sukupuolesta. 20 % palkankorotus on aika kova. Itse olen saanut yleiskorotusten lisäksi kolme palkankorotusta, jokainen suuruudeltaan 5 %.

      • Insinööri

        No tällaista piirtetyä ja muuta tylsää dokumenttien päivittämistä tämä on.

        Jos ei ala tulemaan vaativampia töitä ja palkankorotusta, etsin vuoden päästä muita kunnon hommia.


      • zake
        Insinööri kirjoitti:

        No tällaista piirtetyä ja muuta tylsää dokumenttien päivittämistä tämä on.

        Jos ei ala tulemaan vaativampia töitä ja palkankorotusta, etsin vuoden päästä muita kunnon hommia.

        Meillä voisi vasuuta saada lisää, mutta palkkaa ei haluta nostaa, olisiko kannattanut suostua?
        Siis työntekijästä esimieheksi..


      • nimessä
        zake kirjoitti:

        Meillä voisi vasuuta saada lisää, mutta palkkaa ei haluta nostaa, olisiko kannattanut suostua?
        Siis työntekijästä esimieheksi..

        kannata ruveta esimieheksi, jos liksa ei nouse. Nimitäin v-käyrä tulee nousemaan nokkamiehellä aivan varmasti.


      • insinöörit...
        nimessä kirjoitti:

        kannata ruveta esimieheksi, jos liksa ei nouse. Nimitäin v-käyrä tulee nousemaan nokkamiehellä aivan varmasti.

        Hitsari, 40h/viikko = 2500e/kk. Repikää siitä toimistoROTAT! haahahahha


      • Female_ingenjör
        Insinööri kirjoitti:

        No tällaista piirtetyä ja muuta tylsää dokumenttien päivittämistä tämä on.

        Jos ei ala tulemaan vaativampia töitä ja palkankorotusta, etsin vuoden päästä muita kunnon hommia.

        Ootko saanut palkankorotuksen?
        Ite valmistuin 2007 inssiksi ja dokumentointi hommia sekä suunnittelua siitä lähtien. Alotuspalkka oli 2200e ja nyt 2480e. Oon saanut vaan normaalit liittokorotukset, ei töissä ole ikinä puhuttukaan palkankorotuksista.

        Ja olen nainen. Olen kuvitellut että saan huonoa palkaa mut en sitten ole kaikkein huonopalkkaisin inssin hommissa.


      • Kemian prosessimies
        insinöörit... kirjoitti:

        Hitsari, 40h/viikko = 2500e/kk. Repikää siitä toimistoROTAT! haahahahha

        Viikkotyöaika on keskimäärin 34.6 tuntia viikossa, ja palkka on reilut 2100 euroa kuukaudessa, nettona. Päälle mahdolliset ylityöt.


    • 7v kokemus

      Ihan kökkö palkka mullakin. Oon veltto ja kiltti. Rakennusala.

    • näissä palkka

      jutuissa ? jotenkin tuntu inssien palkat olevan pieniä kun itse teknikkona tienasin myyntihommissa yli 5000€ josta oli perus kk-palkkaa 4500 ja loput vuosibonusta yleensä yhden kuukauden bruttopalkka.
      millä planeetalla te eleätte ? haloo kuuleeko kuu....

      • pip²

        Pieniltähän nuo palkat tuntuvat, kun ajattelee, että itse saan ammattikoulupohjalta bruttona lähes 2.800e/kuussa, tosin vuorossa mutta kuitenkin. Alana kemian prosessiteollisuus.


      • taitaa olla
        pip² kirjoitti:

        Pieniltähän nuo palkat tuntuvat, kun ajattelee, että itse saan ammattikoulupohjalta bruttona lähes 2.800e/kuussa, tosin vuorossa mutta kuitenkin. Alana kemian prosessiteollisuus.

        Euroopan huonoimmat palkat insinööreillä...liian vasemmistolainen kansa valitettavasti on kyseessä...


      • kuitenkin...
        taitaa olla kirjoitti:

        Euroopan huonoimmat palkat insinööreillä...liian vasemmistolainen kansa valitettavasti on kyseessä...

        ...työttömät täällä huutelee 5-tonnin kk-palkkojaan..


      • joo
        taitaa olla kirjoitti:

        Euroopan huonoimmat palkat insinööreillä...liian vasemmistolainen kansa valitettavasti on kyseessä...

        Taitaa olla inssejä liikaa. Se kysynnän ja tarjonnan laki.


      • jii
        pip² kirjoitti:

        Pieniltähän nuo palkat tuntuvat, kun ajattelee, että itse saan ammattikoulupohjalta bruttona lähes 2.800e/kuussa, tosin vuorossa mutta kuitenkin. Alana kemian prosessiteollisuus.

        Sähkäri
        päivätyö
        perusbrutto n.4000


      • rtn
        jii kirjoitti:

        Sähkäri
        päivätyö
        perusbrutto n.4000

        taidat olla sähkäri työttömyyskortistosta.Nämä ilmoittamasi palkat utopiaa


    • Työttömyyseläkeläinen

      Itse kohensi palkkaani paikan vaihdon yhteydessä.

      Suoraan alkuneuvottelussa. Jos työnantaja katsoo saavansa tarpeitaan vastaavan henkilön niin ei se muutamasta satasesta ole kiinni. Kunhan mahtuu ko. firman palkkarakenteisiin!

      Toinen tapa, jolla onnistuin muutaman kerran kokemukseni kartuttua:
      Tein tarjouksen pienehköllä palkalla tulosta ja ehdon: Puolen vuoden kuluttua tarkistus periaatteella "tulos tai ulos".
      Jos työnantaja on tyytyväinen niin kunnon korotus. Etukäteen sovittu 20 -40% tai lopputili.
      Ei onnistunut aina. Tällä keinoin on syytä varautua ettei muutamaan vuoteen tule korotuksia vaan on syytä katsellä seuraavaa paikkaa.
      Ko. tehtävä täytyy myös HALLITA!

      Nyt joku hermostuu: Lopetin töissä käymisen hieman päälle 50:nä.
      Siitä huolimatta työttömyyseläkkeeni 26/42 vuosien suhteella on 2558E/kk. Loppupäässä menetin työttömyyskepluilun vuoksi ehkä 800E/kk.

      Tsemppiä pojat!!

    • hugs

      Eipä päätä huimaa nuo insinöörien palkat..Itse keikkahammaslääkärinä ja palkka noin 9000€/kk ja työaika 8.00-16.00

      • mutta verottaja on ystävä

        Mutta eipä niillä bruttoeuroilla kauheasti ole merkitystä, nettopalkka ainakin minulle tulee tilille. Itsellä se on 1850 €. Paljonko 9000 €urosta jää käteen? 3500€ ?


      • saat 9000 euroa

        kuussa, jos palkka ei sisällä ylityö yms. lisiä? Miksi hammaslääkärin palkka olisi parempi kuin esim. johtavan lääkärin palkka?


      • totuus työn
        saat 9000 euroa kirjoitti:

        kuussa, jos palkka ei sisällä ylityö yms. lisiä? Miksi hammaslääkärin palkka olisi parempi kuin esim. johtavan lääkärin palkka?

        Harvat pääsee 100 tonnin vuosiansioon. Edes huippulääkärit. Pomo on ison firman tj ja saa 150 - 180 tonnia.

        Itse akateeminen 5v kokemusta 55 t/v.

        Yleinen sääntö on, että pitää unohtaa taustakoulutus - eihän koulutuksesta makseta vaan tehtävästä.

        Myyntihommissa maksetaan aina hyvin - ainakin tuottavilla aloilla. parhaat automyyjät tienaavat helposti 5000 e/kk, ja taas asianajaja keskimäärin ehkä 4500 e/kk.

        Jokaisella on oikeus hakeutua parempaan paikkaan, mutta silloin ei saa jumiutua siihen onko raksamies, inssi, lääkäri vai juristi.

        Ammattikoulun osaaville jannuille pitääkin maksaa. Briteissä putkimies tienaa enemmän kuin meklari pörssissä ja siihen mennään täälläkin.

        Eikä palkka tuo onnea vaan palkitseva työ - kunhan ei koe itseään aliarvostetuksi.

        Tsemppiä kaikille palkasta ja työstä riippumatta!


      • jees

        Toivottavasti sinunlaisia on paljon, koska suuria veroja maksavia tarvitaan paljon.


      • paljonko meklari tienaa????
        totuus työn kirjoitti:

        Harvat pääsee 100 tonnin vuosiansioon. Edes huippulääkärit. Pomo on ison firman tj ja saa 150 - 180 tonnia.

        Itse akateeminen 5v kokemusta 55 t/v.

        Yleinen sääntö on, että pitää unohtaa taustakoulutus - eihän koulutuksesta makseta vaan tehtävästä.

        Myyntihommissa maksetaan aina hyvin - ainakin tuottavilla aloilla. parhaat automyyjät tienaavat helposti 5000 e/kk, ja taas asianajaja keskimäärin ehkä 4500 e/kk.

        Jokaisella on oikeus hakeutua parempaan paikkaan, mutta silloin ei saa jumiutua siihen onko raksamies, inssi, lääkäri vai juristi.

        Ammattikoulun osaaville jannuille pitääkin maksaa. Briteissä putkimies tienaa enemmän kuin meklari pörssissä ja siihen mennään täälläkin.

        Eikä palkka tuo onnea vaan palkitseva työ - kunhan ei koe itseään aliarvostetuksi.

        Tsemppiä kaikille palkasta ja työstä riippumatta!

        itse olen putkiyrittäjä (teknikko) ja tienaan n.8-9000€/kk.
        elikkäs paljonko ne meklarit tienaa????

        ihan vaan mielenkiinnosta kyselin.....


      • heittoja
        paljonko meklari tienaa???? kirjoitti:

        itse olen putkiyrittäjä (teknikko) ja tienaan n.8-9000€/kk.
        elikkäs paljonko ne meklarit tienaa????

        ihan vaan mielenkiinnosta kyselin.....

        käsittääkseni tuloksen mukaan tulee palkkaa..

        Huiput Suomessa 300-400 tonnia, mutta keskimäärin varmaankin jossain 70 tonnia. Huonona vuonna tulee aina monoa.


      • phhh.-.

        Itse olen harkinnut ryhtyä hammaslääkäriksi. Mietin vain, että kun lukion pitää käydä ja sitten ottaa ne pitkä matikka, fysikka ja kemia, onko vaikeaa kaikki nuo pitkät ???
        Onko sinulla oma yritys keikkahammaslääkärinä vai mitä, kun tavallisen hammaslääkärin palkka on n. 5000/kk


      • sgsg

        aina kun on tommonen iso niin kumma että se just tasan. vai onko pyörristys


      • wasp fani

        Mitenkä nuo isot palkat on aina tasan jotain summia, yleensähän ne on jotain senttejä päälle, ainakin itelläni. taitaa hujestajia olla aika paljon täällä.


    • vaikuttavat paljon palkkoihin

      Ala, yritys ja paikkakunta vaikuttavat erittäin paljon palkkoihin ja sen kehitykseen. Pohjois-Suomessa esimerkiksi 2100€ ja vastaavasta työstä pääkaupunkiseudulla noin 2800€.

    • 2000 EUR/kk

      Valmistun 7 vuotta opiskeltuani diplomi-insinööriksi. Nyt tienaan harjoittelijana 2050 EUR/kk ja toivon että nousee yli 2500 EUR:n.

      Olisiko kannattanut ryhtyä 16-vuotiaana putkimieheksi!??

      • Pakolainen

        Ei insinööreille tai DI:lle maksetta Suomessa kunnon palkkaa. Jos haluaa kunnon liksoille eli että käteenkin todella jää jotain, pitää muutta Suomesta pois. Itse kituutin 10 vuotta Suomessa isossa yrityksessä. Viime vuonna bruttopalkka nousi huimaan 2950€/kk. Mitta tuli täyteen ja päätin lähteä pois. Nyt minulla on uusi työpaikka keski-euroopassa, nettopalkka n.3800€/kk asunto ja auto. Ei ole ikävä Suomea. Ei asiat muutu paremmiksi täällä kitisemällä ja odottamalla että esim. ammattiliitto tekee asioille jotain, vittu ne ei oo tehneet mitään vuosikausiin. Pitää itse toimia ja ajatella omaa etua sillä niin ne johtajat ja poliitikotkin tekee.


      • Inssi
        Pakolainen kirjoitti:

        Ei insinööreille tai DI:lle maksetta Suomessa kunnon palkkaa. Jos haluaa kunnon liksoille eli että käteenkin todella jää jotain, pitää muutta Suomesta pois. Itse kituutin 10 vuotta Suomessa isossa yrityksessä. Viime vuonna bruttopalkka nousi huimaan 2950€/kk. Mitta tuli täyteen ja päätin lähteä pois. Nyt minulla on uusi työpaikka keski-euroopassa, nettopalkka n.3800€/kk asunto ja auto. Ei ole ikävä Suomea. Ei asiat muutu paremmiksi täällä kitisemällä ja odottamalla että esim. ammattiliitto tekee asioille jotain, vittu ne ei oo tehneet mitään vuosikausiin. Pitää itse toimia ja ajatella omaa etua sillä niin ne johtajat ja poliitikotkin tekee.

        Ei pahalla mutta siinä vaiheessa kun nuo vitut ilmestyvät tekstiin alkaa epäilyttää että kirjoittaja on jotain muuta kuin insinööri....
        Tai sitten uhoat siellä ulkomailla juuri ikävää takaisin Suomeen?


      • Asiaa...

        No sinun pitäisi helposti saada tuo haluamasi. Tosin se on vaan liian vähän. DI:n alkupalkka kun on tällä hetkellä tuo 3000€/kk. Juuri viimeviikolla palkattiin yksi vastavalmistunut ja lähtöpalkaksi sovittiin reilu 3000€/kk. Ja nopeasti tulee tonni lisää jolloin pääset tuohon 4000€/kk joka on tuollainen keskimääräinen ansiotaso DI:llä. Ja nuo taulukot löytyvät kyllä TEK:n kotisivuilta, niin ei tarvitse täältä lueskella osin asiattomia ja mistään mitään tietämättömiä viestejä.


      • Arska
        Asiaa... kirjoitti:

        No sinun pitäisi helposti saada tuo haluamasi. Tosin se on vaan liian vähän. DI:n alkupalkka kun on tällä hetkellä tuo 3000€/kk. Juuri viimeviikolla palkattiin yksi vastavalmistunut ja lähtöpalkaksi sovittiin reilu 3000€/kk. Ja nopeasti tulee tonni lisää jolloin pääset tuohon 4000€/kk joka on tuollainen keskimääräinen ansiotaso DI:llä. Ja nuo taulukot löytyvät kyllä TEK:n kotisivuilta, niin ei tarvitse täältä lueskella osin asiattomia ja mistään mitään tietämättömiä viestejä.

        " DI:n alkupalkka kun on tällä hetkellä tuo 3000€/kk."

        Tyytyväinen saa olla, jos alkupalkaksi tulee tuo 3000 €/kk...


      • hartsa85

        Kaveri meni kesken amiksen töihin nimeltä mainitsemattomalle puhelinoperaattorille myymään kännyköitä tiskille ja hänen pohjapalkkansa ilmän lisiä on 2200 e/kk tavallisella 7,5 h/pv, 5 pv/vk rutiinilla, ilman henkilökohtaista vastuuta.

        Itse olen menossa opiskelemaan insinöörksi ja hiukan pelottaa ajatus että tulen tienaamaan ehkä vain saman verran tai alle vaativammasta hommasta tulevaisuudessa.

        Sitä rupeaa jopa miettimään, että kuinkahan paljon rahaa tuolla liksalla olisi jo voinut tienata opiskelujen aikana, sen sijaan että otat opintolainaa tai elät niukin naukin tuilla ja pätkätöillä.

        Täytyy toivoa että panostus kannattaa.


      • 1930
        hartsa85 kirjoitti:

        Kaveri meni kesken amiksen töihin nimeltä mainitsemattomalle puhelinoperaattorille myymään kännyköitä tiskille ja hänen pohjapalkkansa ilmän lisiä on 2200 e/kk tavallisella 7,5 h/pv, 5 pv/vk rutiinilla, ilman henkilökohtaista vastuuta.

        Itse olen menossa opiskelemaan insinöörksi ja hiukan pelottaa ajatus että tulen tienaamaan ehkä vain saman verran tai alle vaativammasta hommasta tulevaisuudessa.

        Sitä rupeaa jopa miettimään, että kuinkahan paljon rahaa tuolla liksalla olisi jo voinut tienata opiskelujen aikana, sen sijaan että otat opintolainaa tai elät niukin naukin tuilla ja pätkätöillä.

        Täytyy toivoa että panostus kannattaa.

        ole tarkkana linjasta ja suuntauksesta,mihin ryhdyt.Tutki ala, että se on varmasti ala jonka hallitset.Sellainen opinto suunta kannattaa ottaa ,mikä myöhemmin mahdollistaa etu lyönti aseman työ ala ja yritys markkinoilla.itse olen tekniikan inssi ,mutta sairastuin vakavasti, olen myös vanha.ota neuvosta vaarin.


      • Aihio

        tässä on toisenasteinen rolli, huomatkaa turhautuneisuus ja kieliasu.


    • softaa

      Valmistuin amk insinööriksi -98. Suunnittelen Senior sw engineer- tittelillä sulautettuja himmeleitä insinööritoimistossa pk-seudulla. Palkka 3700 eur/kk päivärahat jos asiakkaalla.

      • MUORI

        ONPA TEILLÄ KAIKILLA HYVÄT PALAKAT.OON SIIVOOJANA JA TIENOON BRUTTONA N. 1500 EUROO KUUSSA IKÄLISINEEN. JA LISÄNÄ TULLOO SUNNUNTILISÄT. JOTEN OON USSEIN SUNNUNTAISIN TÖISSÄ.


      • apina
        MUORI kirjoitti:

        ONPA TEILLÄ KAIKILLA HYVÄT PALAKAT.OON SIIVOOJANA JA TIENOON BRUTTONA N. 1500 EUROO KUUSSA IKÄLISINEEN. JA LISÄNÄ TULLOO SUNNUNTILISÄT. JOTEN OON USSEIN SUNNUNTAISIN TÖISSÄ.

        Mikä on siivoojaan vastuu? Paljonko kouluja kävit? Painaako työhuolet iltaisin/viikonloppuisin/lomalla? Kelaa sitä.


      • Kirnupierun Ahvetti
        MUORI kirjoitti:

        ONPA TEILLÄ KAIKILLA HYVÄT PALAKAT.OON SIIVOOJANA JA TIENOON BRUTTONA N. 1500 EUROO KUUSSA IKÄLISINEEN. JA LISÄNÄ TULLOO SUNNUNTILISÄT. JOTEN OON USSEIN SUNNUNTAISIN TÖISSÄ.

        Nui, sitä pittee! Ku ei oo tuota vastuuta niin ei tarvihe maxoo, eikä tarvihe lukkee mittää, ei tarvihe oppia sivistystä, ei tarvihe ku valittoo. Lomalla ei tarvii vastata työpuheluihin, riittää että lipittää sitä halvinta kitkerää olutta... Men om man verkligen vill ha fyffe i plånboken, då är det bäst och komma från en siviliserad släkt och sitta på skolbänken 10 år. Min månadslön är 18 000 € optionerna. När jag börja var lönen ca 5000 €.

        Ingenjör


      • hyvä palkka!
        Kirnupierun Ahvetti kirjoitti:

        Nui, sitä pittee! Ku ei oo tuota vastuuta niin ei tarvihe maxoo, eikä tarvihe lukkee mittää, ei tarvihe oppia sivistystä, ei tarvihe ku valittoo. Lomalla ei tarvii vastata työpuheluihin, riittää että lipittää sitä halvinta kitkerää olutta... Men om man verkligen vill ha fyffe i plånboken, då är det bäst och komma från en siviliserad släkt och sitta på skolbänken 10 år. Min månadslön är 18 000 € optionerna. När jag börja var lönen ca 5000 €.

        Ingenjör

        Hän käynyt teknillisen korkeakoulun, ei edes diplomityötä suoritettu, ollut työelämässä 15 vuotta, palkka on 5000e/kk lisät, vuosiansiot 75000e. että ei kaikkien inssien palkat huonoja ole. se riippuu ihan siitä kuinka hyvä on työssään. työantajana nokia.


      • Kirnupierun Ahvetti
        hyvä palkka! kirjoitti:

        Hän käynyt teknillisen korkeakoulun, ei edes diplomityötä suoritettu, ollut työelämässä 15 vuotta, palkka on 5000e/kk lisät, vuosiansiot 75000e. että ei kaikkien inssien palkat huonoja ole. se riippuu ihan siitä kuinka hyvä on työssään. työantajana nokia.

        Savonrannasta

        No kirjoitan vielä kolmannen kerran omaan ketjuuni.
        "Vidi vici vinci"- leonardo dicapriolet


    • Pertti Perusinssi

      Valmistuin vuonna 2006 rakennuspuolen inssiksi. Keväällä 2007 maanrakennuspuolelle työnjohtajaksi lähtöpalkka 2300€/kk, neuvottelin puolen vuoden jälkeen 2590€/kk ja nyt olen vaihtamassa kesäksi firmaa, homma säilyy samana peruspalkka 3000€/kk. Et silleen, en valita... Ei se hullu joka pyytää...

      P.S. Kokemusta alalta yht. 4 vuotta.

      • blaablaat

        siis on DI ja sit AMK insinööri.... on hyvin oletettua, että DI:t tienaa enemmän. Eiköstä juu?


    • Pitäisi saada
    • laivan rakentaja

      Tervehdys foorumiin!

      Tällä alalla on selkeä kahtia jako palkallisesti suunnitelun ja tuotannon välillä. Suunnittelija joutuvat kitkuttelemaan pikku palkoilla = n.2500€ . Tuotannossa n. 4000€ tuotantopalkkioita budjetiin kytkettynä 5000-30000 € projektista.

      • .

        Kuulostaa hurjalta ammattikoulaisten palkat ja harvoi noita kyl näkee jos yksikään totta kun katsoo vuosittaisia kuntien verotuloja niin aina duunarit on listoissa alimpana ei näy kärkipäässä.


    • pölhökustaa1

      1100 euroa käteen kuussa, sähkösuunnitteluhommissa yksityisellä.. pitäis näköjään vaihtaa työpaikkaa

    • 6 vuotta kokemusta

      Työ ei stressaa vapaa-ajalla ja työaikakin on säännöllinen. Ylitöitä kerran kaksi vuodessa ja maksetaan niin kuin laki sanoo. Työt tehdään töissä ja kotityöt kotona.

      Eipä valittamista muussa kuin palkassa.

    • 2001 valmistunut inssi

      Palkka kehitykseni:
      2001 n. 2400€
      2003 n. 2900€
      2006 n. 3400€
      2009 n. 4300€

      Edellisiin matka-, päiväraha-, ylityökorvaukset yms eivät sisälly.

      Viimestä kiitos entiselle työnantajalle ja irtisanomisesta yt-neuvotteluiden jälkeen, kiitän ja kumarran :)

      Eikä uusi työ vaadi suurempaa sinkumista, ei matkustelua, ei suunnittelua, ei tulostavoitteita, ei kiireitä eikä tiukkoja aikatauluja.

      • Oman tiensä kulkija

        2005 opiskelija/kesämies valmistuin loppuvuodesta
        2006 asentaja teleuarkointifirmassa palkka n. 1600€/kk lisät
        2007 pienen tiimin esimies palkka n. 2200€/kk lisät bonukset
        2008 vastuu ja alaiset kasvoi 2700€/kk lisät bonukset
        2009 normi korotukset palkka 3000€/kk lisät bonukset
        2010 aluepäällikön paikkaa tarjottu(palkka n. 4000€/kk), kun organisaatio taas uudistuu mutta saattaa olla, että ala vaihtuu, kun tarjouksia on tullut muualtakin, kun on tulosnäyttöjä.

        Firma siis pysynyt koko ajan samana...

        Tällä haen sitä, että ei kannata liikaa tuijottaa TES:sejä yms. alkupalkkoja vaan pääasia, että pääsette tulevaisuuten tähtäävän firman leipiin vaikka siivoojaksi, koska jos on motivaatiota,ideoita yms. niin isoissa konsernessa on helppo edetä uralla, kun vaan tekee tulosta ja silloin bonukset yms. lisät seuraavat.

        Nuorilla voi näin taantuman aikana hankala saada työpaikkaa(ainakaan koulutusta vastaavaa), jotn kannattaa ottaa se "vähäpätöisempikin" työ vastaan. Ja itse kunnioitan ja palkkaa paljon enemmän ihmisiä maalaisjärjen käytön perusteella, kuin akateemisen "kitinän" taustojen vuoksi. Ja tulosta syntyy ja pääomasijoittajat pysyy tyytyväisinä.


      • palkka__

        2000 valmistunut AMK inssi:

        2000 n. 11 000 mk
        2001 n. 12 000 mk
        2002 n. 13 000 mk
        2003 n. 2 300 €
        2004 n. 2 500 €
        2005 n. 2 800 €
        2006 n. 3 000 €
        2007 n. 3 500 €
        2008 n. 3 800 €
        2009 n. 4 000 €


    • jmtd

      Teikäläisten palkat alenivat silloin,kun teknikkokoulutus lopetettiin.Ja teikäläisten opiskelijamäärä tuplaantui.Näin se markkinatalous toimii.

    • lomautettu

      2005 valmistunu ja palkka oli ennen lomautusta 2600€/kk mahdolliset lisät.
      37,5h viikot
      lisäksi puhelimenkäyttö työpaikan laskuun.
      korotukset tullu säännöllisesti.
      parisen vuotta ollu töissä.
      työ vaatii tietämystä asiasta mitä tekee, muuten helppo homma.

      • 2005 valmistunut

        brutto 2800e/kk, 37,5h, puhelin, bonarit, jos tulosta tulee. ei ylitöitä juurikaan, töissä n. 4v ollut.en valita, töitä on eikä lomautusta näkyvissä.


    • .................

      2007: valmistuminen

      2007: 2300 €/kk
      2008: 2700 €/kk
      2009: 2850 €/kk
      2010: toivottavasti 3000 €/kk, mutta lama tuli nyt pahaan aikaan.

    • palkka

      Toimin tehdaspäällikön tehtävissä uudellamaalla 3100 €/kk. Töissä 3 vuotta. valmistunut amk inssiksi 2007 tekniikan ala. Omistajat on etelä-pohjanmaalta ja heitä ei näy koskaan siellä. Kun menee huonosti niin soitetaan ja valitetaan että mikä on.

      Työtehtävät on: osto/hankinta, tuotekehitys,tuotannon ja varaston kehitys,esimiestehtävät,neuvottelut tavaran toimittajien kanssa. varastopäällikkö lähti kiitään ja sain kaikki hänen hommat mutta palkka ei tietenkään noussut. Lisä hommia tuli: autojen purku,reklamaatiot,yhteysmyyntiin,ulkoisten asioiden hoito(esinm.wc-paperin haku jne. jne.), varastossa kiireellisenä aikana keräys jne. jne. ja muuta vaikka kuinka paljon. Ylitöistä ei makseta vaan ne saa pitää vapaana(ja niitäkään ei koskaan ehdi pitää)

      Mitä kannattaisi tehdä? Palkkaa ei koroteta vaikka lisää hommia tuli. Tuumaisivat että eläkettä voisivat maksaa(olen alle 30 joten hetki menee ennen kuin pääsen sitä nauttimaan) kerran vuodessa pääsisin myyjien kisamatkalle. Myyjiä viedään ulkomaille ja kestitään jne. jne.

      Onko palkka muutenkin alakanttiin? Voisiko joku ystävällisesti auttaa ja kommentoida?

      • Inssi itsekin.

        Vaihda firmaa hyvä mies. Kerro sitten hakiessa nuo tehdas- ja varastopäällikön hommat, ei todellakaan kannata mainostaa vessapaperien hakua...

        Ei se sinun tehtaasi ole, jos et saa kunnon kompensaatiota niin turhaan sinä sillä itseäsi vaivaat. 3 vuotta on ihan ok työkokemus ensimmäisessä työpaikassa, joten ei voi syyttää työpaikkashoppailusta.


    • It's true

      Kannattaisko lahtee esim. Saksaan insinooriksi ? mies toissa siella 9000e/kk. Toki mieheni on saksalainen, mutta taalla on ainakin parempia palkkoja kuin teilla suomessa.

      • 535

        Saksassa ostovoima myös suurempi kuin Suomessa, autot halvempia jnejne.. kyllä sinne kannattaa sännätä jos on rahkeita eikä Suomessa pidättele mikään. Ja toki että osaa saksaa koska saksalaiset eivät kovin hyvin englantia taida.

        Mutta onhan se elämä muutakin kuin palkkaa. Ei ulkomaille noin vain lähdetä.


    • Kurdihiiri

      Itse olen huora alalla tienaan 10e päivässä ja euron juuston jos onnistaa että repikää siitä vitun nekerit

      • 20+5

        toivot vaan


    • hermanz

      2700e brutto, ei koulutusta. tosin yötyötä

      • swiddu

        2010 valmistunut AMK-inssi pk-seudulla ohjelmistokehittäjänä.

        2011 - 2600 € / kk
        2012 - 2662 € / kk (indeksikorotus)
        2013 - 2672 € / kk (indeksikorotus)
        2014 - 2672 € / kk

        Työhaku Saksaan käynnissä.


      • swiddu
        swiddu kirjoitti:

        2010 valmistunut AMK-inssi pk-seudulla ohjelmistokehittäjänä.

        2011 - 2600 € / kk
        2012 - 2662 € / kk (indeksikorotus)
        2013 - 2672 € / kk (indeksikorotus)
        2014 - 2672 € / kk

        Työhaku Saksaan käynnissä.

        2014 - 2692 € / kk siis, indeksikorotus sekin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe