Wehalle

Uusi kysymys

Koska et halunut vastata kysymykseeni, niin tois-
tan sen:
Oletko todella sitä mieltä, että vain lestadiolaiset pääsevät taivaaseen? Mitenkäs, kun
Raamattu sanoo, että taivaassa on pelastettuja KAI
KISTA kansoista ja kielistä, ja teitä lestadiolai-
sia on lähinnä vain Pohjoismaissa? Vetoat kuollei-
siin vauvoihin eri puolella maapalloa.

Minulle yksi vl:n saarnaaja sanoi, että
olen menossa kadotukseen, kun kukaan lestadiolai-
nen ei ole julistanut minulle synninpäästöä.
Ei tällaista uskoa ole kovin paljoa missään.
Ovatko nämä kuolleet vauvat sitten lestadiolaisia.Siksikö ette tee lähetystyötä juuri ollenkaan kun nämä vauvat riittävät teille.
Jeesushan sanoi, että tämä valtakunnan evankel-
jumi pitää saarnata todistukseksi kaikille kan-
soille ja sitten tulee loppu.
Ei näille kuolleille ole sarnattu evankeljumia.
Eihän lestadiolaisia ollut ennen Lestadiusta joten eikö 1800-vuoteen kukaan pelastunut?
Mitenkäs, kun helluntaislaisia on joka puolella
maapalloa, niin eikö taivas täyty lähinnä heistä.

102

2057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitto Ramu

vaikka ei multa kssytty niin räsä havaintoni.

Tapasin kerran LR:n tosilla naisen keräsylippaan kanssa- osoittautui lestadiolaiseksi.
      Kertoi, että kukaan muu kuin lestadiolainen ei voi pelastua.
      Uunotin vähän tuota vanhaa naista ja kysyin että miten sitten minä voin pelastua.

Hän vastasi, että soita Kouvolaan lestadiolaiseen järjestöön ja ilmoittaudu jäseneksi.

Kysyin, etä onko se mun pelastus sitten VARMASTI senjälkeen varma. Vastasi, että KYLLÄ ON.

Tuosta synninpäästöstä havainto:

Haapajärvelle helluntaisaarnaaja kertoi olleensa paiallisen lestadiolaistapin (ei lyöntivirhe) kanssa tekemisissä joka myöskin väitti, että vain heidän julistama synninpäästö on pätevä.

Hellari tivasi sitten synninpäästöä itselleen, mutta kiivaati lestadiolainen kieltäytyi sitä antamasta. Lopulta hellari sanoi, että jos nyt heti tuleekin maailmanloppu, niin sinä olet vastuussa siitä että joudun helvetiin kun et synninpäästöä minulle antanut- lopulta lestadiolainen tappi suostui sen hellarille antamaan.

Monet hengelliset kulkurit jatkavat kiertämistään lahkosta toiseen , lyövät aina vaöillä hanskat tiskiin ja siirtyvät toiseen- ja matka jatkuu. Sitä "oikeaa"ja täydellistä eivät tule kohtaamaan koskaan- säälittäviä tapauksia kaikkiaankin.
      Lopulta kai saattavat perustaa ihka oman yhdenmihen lahkon jossa ei erimielisyyksiä opista ole.

• minäkin oon monet eriseurat käynyt läpi ja rauhaa ne ei antanut. Olen saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten ja kolmansiin suviseuroihin on halu mennä. Kun on Jumalan valtakunnan löytänyt, enää ei tarvitse etsiä.
        Kävi nääs niin, että sain samanlaisen ymmärryksen, kun minulle saarnattiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja halusin silloin uskoa kaikki eriseurat anteeksi ja ne olen saanut anteeksi.

Mitä tulee tuohon tekstiisi, me emme keräile toreilla rahaa. Myöskään tekstisi ei ole oppiamme, eikä siten voi pitää paikkansa.
        Nimittäin, tottakai voimme julistaa Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi, jos joku haluaa tehdä parannuksen ja jakaa samanlaisen uskon.

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

minäkin oon monet eriseurat käynyt läpi ja rauhaa ne ei antanut. Olen saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten ja kolmansiin suviseuroihin on halu mennä. Kun on Jumalan valtakunnan löytänyt, enää ei tarvitse etsiä.
        Kävi nääs niin, että sain samanlaisen ymmärryksen, kun minulle saarnattiin synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja halusin silloin uskoa kaikki eriseurat anteeksi ja ne olen saanut anteeksi.

Mitä tulee tuohon tekstiisi, me emme keräile toreilla rahaa. Myöskään tekstisi ei ole oppiamme, eikä siten voi pitää paikkansa.
        Nimittäin, tottakai voimme julistaa Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi, jos joku haluaa tehdä parannuksen ja jakaa samanlaisen uskon.

se mitä lestadiolaissuuntaa mamma edusti ei käynyt selville- ihan virallinen lipas sillä oli mukana. Tapaus Haapajärveltä pitää myöskin täysin paikkansa.

• Voitto Ramu
        Voitto Ramu kirjoitti:

se mitä lestadiolaissuuntaa mamma edusti ei käynyt selville- ihan virallinen lipas sillä oli mukana. Tapaus Haapajärveltä pitää myöskin täysin paikkansa.

jokiasessa lahkossa vaan kiertolainen kiihkeästi julistaa että JUURI TÄMÄ on se oikea.
        Etpä ole kovin perustellisesti tainnut tutustua nykyisen suuntasi oppiin.
        Kun penkissä istuu rivissä lestadiolaisia niin paimen kättelee ja sanoo omiinsa kuuluville: "Jumalan terve, Jumalan terve, Jumalan terve", mutta kun seuraava onkin eri suuntaa kuulkuva tuttu uskova, niin hänelle sanotaan ."päivää,"

raja taivaan ja helvetin välillä on siinä kuin veitsellä leikaten.

• Voitto Ramu kirjoitti:

meistä erkaatunut eriseura, mutta ei meikäläisiä.

• Voitto Ramu kirjoitti:

jokiasessa lahkossa vaan kiertolainen kiihkeästi julistaa että JUURI TÄMÄ on se oikea.
        Kun penkissä istuu rivissä lestadiolaisia niin paimen kättelee ja sanoo omiinsa kuuluville: "Jumalan terve, Jumalan terve, Jumalan terve", mutta kun seuraava onkin eri suuntaa kuulkuva tuttu uskova, niin hänelle sanotaan ."päivää,"

Parannuksen armon kautta, siirrytään Jumalan valtakuntaan ja siellä Jumala hoitaa armolla ja totuudella.

Niin on ihan Raamatullista tervehtiä uskovaista, mutta ei eriseurasta:

10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
        11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.

• Voitto Ramu kirjoitti:

Kun olen saanut Jumalalta eriseurat anteeksi, niin mitä sinä niitä kaivelet?

Olen ollut paperilla kahden tunnustuksellisen luterilaisen seurakunnan jäsen. Niissä ei opinnollisia eroja juuri ollut.
        Tiedän henkilöitä, jotka kuuluvat useampaan herätysliikkeeseen kirkon sisällä. Kaksoisjäsenyys on yhdellä helluntailaisella tutullani.

• uskovainen sitä
        weha kirjoitti:

minäkin oon monet eriseurat käynyt läpi ja rauhaa ne ei antanut. Olen saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten ja kolmansiin suviseuroihin on halu mennä. Kun on Jumalan valtakunnan löytänyt, enää ei tarvitse etsiä.

minä arvelinkin kun luin juttujasi, kunhan vähän vanhenet pystyt ajattelemaan realistisemmin, ja saat
        vähän etäisyyttä lahkohenkisyyteen jos käyt muuallakin seuroissa, niin huomaat että ihan yhtähyviä Jumalanlapsia on muuallakin.
        Niin pystyt olemaan yhtä heidän kansaan ja rakentamaan maailmanlaajuista kristuksen seurakuntaa.

Itselleni kävi näin.

• uskovainen sitä kirjoitti:

minä arvelinkin kun luin juttujasi, kunhan vähän vanhenet pystyt ajattelemaan realistisemmin, ja saat
        vähän etäisyyttä lahkohenkisyyteen jos käyt muuallakin seuroissa, niin huomaat että ihan yhtähyviä Jumalanlapsia on muuallakin.
        Niin pystyt olemaan yhtä heidän kansaan ja rakentamaan maailmanlaajuista kristuksen seurakuntaa.

Itselleni kävi näin.

ikäni väärässä hengellisyydessä, mutta reilut kaksivuotta uskomassa. Raamattu kieltää käymästä seuroissa muualla tai mennä eriseurasten paimenten perässä. "Menkää sinne minkä olette luotettavilta miehiltä kuulleet".

Ei voi ajatella liberaalisesti, vaan on uskottava, ennemmin Raamattua, kuin ihmisiä.

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

Parannuksen armon kautta, siirrytään Jumalan valtakuntaan ja siellä Jumala hoitaa armolla ja totuudella.

Niin on ihan Raamatullista tervehtiä uskovaista, mutta ei eriseurasta:

10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
        11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.

muihin kuin teihin kuuluvat ovat siis eriseuraisia, eli vääräoppisia, vääräoppisia ovat siis tavalliset luterilaiseen seurakuntaan kuuluvat uskovat.

• Voitto Ramu kirjoitti:

muihin kuin teihin kuuluvat ovat siis eriseuraisia, eli vääräoppisia, vääräoppisia ovat siis tavalliset luterilaiseen seurakuntaan kuuluvat uskovat.

tervehtiä. Sehän kuuluu jo hyviin tapoihin.

Mutta tietysti täytyy myös Raamatullisesti toimia, kuten esitin.

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

meistä erkaatunut eriseura, mutta ei meikäläisiä.

raja taivaaseen menijöiden ja helvetiin menevien välillä oli siis siinä.

Mitenkä lut.kirkko voi pitää sisällään sellasta lahkoa joka ilmoittaa että vain lut kirkkoon kuluvat ovat palastumattomia sen vuosi kun eivät kuulu teidän lestadiolaiseen porukkaan.

Minä olisin ollut teidän mielestä taivasmatkalainen jos olisin soittanut Kouvolaan ja ilmoittatunut jäsenrekisteriin. Nyt kun en kuulu teidän jäsenreksteriin niin en mielestänne ole taivasmatkalla.

• uudestisyntyneet
        weha kirjoitti:

ikäni väärässä hengellisyydessä, mutta reilut kaksivuotta uskomassa. Raamattu kieltää käymästä seuroissa muualla tai mennä eriseurasten paimenten perässä. "Menkää sinne minkä olette luotettavilta miehiltä kuulleet".

Ei voi ajatella liberaalisesti, vaan on uskottava, ennemmin Raamattua, kuin ihmisiä.

Jumalan lapset ovat yhtä (melkein kaikki), seurakuntarajoista huolimatta paitsi vl:et.
        Ettekös te ole nimenomaan silloin eriseuraisia ja
        lahkohenkisiä.

• Voitto Ramu
        Voitto Ramu kirjoitti:

Mitenkä lut.kirkko voi pitää sisällään sellasta lahkoa joka ilmoittaa että vain lut kirkkoon kuluvat ovat palastumattomia sen vuosi kun eivät kuulu teidän lestadiolaiseen porukkaan.

Minä olisin ollut teidän mielestä taivasmatkalainen jos olisin soittanut Kouvolaan ja ilmoittatunut jäsenrekisteriin. Nyt kun en kuulu teidän jäsenreksteriin niin en mielestänne ole taivasmatkalla.

lausun arvailuni, että et Weha ole enää viiden vuoden kuluttua kyseisen lahkon jäsen. Löydät sieltä sellaista jota et voi hyväksyä.

• uudestisyntyneet kirjoitti:

Jumalan lapset ovat yhtä (melkein kaikki), seurakuntarajoista huolimatta paitsi vl:et.
        Ettekös te ole nimenomaan silloin eriseuraisia ja
        lahkohenkisiä.

sekahedelmäkeitto olla yhtä? Raamattu opettaa aivan toisin:
        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

Room.16:17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

• kristuksen omat
        weha kirjoitti:

sekahedelmäkeitto olla yhtä? Raamattu opettaa aivan toisin:
        1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.

Room.16:17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
        18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

ovat yhtä, ja niin ne totisesti ovat ei joka asiasta tarvitse olla samaa mieltä,kun on sama henki se yhdistää. Tämä on Paavalilaista avarakatseisuutta.

Ei ne teidänkää porukat ole kaikessa samaa mieltä jos ovat ihmisiä, kyllä sinä sen vielä opit.

• kristuksen omat kirjoitti:

ovat yhtä, ja niin ne totisesti ovat ei joka asiasta tarvitse olla samaa mieltä,kun on sama henki se yhdistää. Tämä on Paavalilaista avarakatseisuutta.

Ei ne teidänkää porukat ole kaikessa samaa mieltä jos ovat ihmisiä, kyllä sinä sen vielä opit.

että voidaan opettaa monella tavalla ja oll yhtä?
        Nimenomaan sanotaan:
        42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

Ei ollakkaan samaa mieltä kaikessa, mutta Raamatun oppi on sama: Opetus on myös yksimielistä. Kukaan ei opeta eritavalla.

• Voitto Ramu kirjoitti:

Ei jäsenkirja mitään takaa. Mutta mutta...

19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.

• että Jumala on
        weha kirjoitti:

että voidaan opettaa monella tavalla ja oll yhtä?
        Nimenomaan sanotaan:
        42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

Ei ollakkaan samaa mieltä kaikessa, mutta Raamatun oppi on sama: Opetus on myös yksimielistä. Kukaan ei opeta eritavalla.

Uudestisynnyttänyt ylhäältä myös luterilaisia ja vapaakikkolaisia, (kiitos Herralle). Heillä on aivan
        sama usko kuin minulla, kasteesta heillä saattaa olla eri näkemys,Herra on kuitenkin avannut heidän
        silmänsä siitä harhasta että kasteessa ihminen uudestisyntyy, he tietävät että ihmisen täytyy syntyä uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä.
        Tuo on se tärkeä pointti kun tajuaa että täytyy
        syntyä uudesti ylhäältä kaste ei ole mikään automaatti.

Paavali sanoo: Jos teillä on jossakin eri mieli
        niin kulkekaa kuitenkin samaa tietä joka on Jeesus
        ei mitkään oppirakennelmat.

• että Jumala on kirjoitti:

Uudestisynnyttänyt ylhäältä myös luterilaisia ja vapaakikkolaisia, (kiitos Herralle). Heillä on aivan
        sama usko kuin minulla, kasteesta heillä saattaa olla eri näkemys,Herra on kuitenkin avannut heidän
        silmänsä siitä harhasta että kasteessa ihminen uudestisyntyy, he tietävät että ihmisen täytyy syntyä uudesti ylhäältä Pyhästä Hengestä.

heitto. Anna Raamatun kohta, niin voi katsoa asianyhteyden, mistä on kyse.

Et sä vaan kulje samaa tietä. Miksi oot eripaikassa sitten?

• että Jumala on kirjoitti:

Teksti sanoi aivan muuta: Niin Jumala ilmoittaa kuinka asia on, että säilyisimme yksimielisinä.

Fil.3:15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Uusikäännös: 15. Näin meidän on siis ajateltava, jos kerran olemme täydellisiä. Jos jossakin kohden ehkä ajattelette toisin, Jumala on ilmoittava teille, kuinka asia on.

• mutta mikäs
        weha kirjoitti:

heitto. Anna Raamatun kohta, niin voi katsoa asianyhteyden, mistä on kyse.

Et sä vaan kulje samaa tietä. Miksi oot eripaikassa sitten?

oikeus sulla on sanoa että olen väärässä paikassa,
        meitä uudestisyntyneitä uskovia on paljon enemmän
        jotka olemme yhtä. Äläkä nyt eti jotain raamatun paikaa samallatavalla minäkin voisin käytää raamattua sua vastaan jos olisin lahkohenkinen.

• siis ei tarvitse
        weha kirjoitti:

Teksti sanoi aivan muuta: Niin Jumala ilmoittaa kuinka asia on, että säilyisimme yksimielisinä.

Fil.3:15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
        16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Uusikäännös: 15. Näin meidän on siis ajateltava, jos kerran olemme täydellisiä. Jos jossakin kohden ehkä ajattelette toisin, Jumala on ilmoittava teille, kuinka asia on.

ruveta eriseuroja kannattamaan jos on jossakin eri mieli, etsii vaan Jumalan viisautta.

• siis ei tarvitse kirjoitti:

ruveta eriseuroja kannattamaan jos on jossakin eri mieli, etsii vaan Jumalan viisautta.

suu suppuun.

• mutta mikäs kirjoitti:

jotka olemme yhtä. Äläkä nyt eti jotain raamatun paikaa samallatavalla minäkin voisin käytää raamattua sua vastaan jos olisin lahkohenkinen.

Koska me opetamme tässä Raamatullisesti. Ei te näin opeta kuin Raamattu ja me:

1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä, mutta joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

• TaistoRa.
        mutta mikäs kirjoitti:

... tätä seuraavaa jaetta kenties!?

>>Fil 3:1-16

• menevän maan

ääriin saarnaamaan ja äkkiä, tuo oppi vain ME on
      hengellistä ylpeyttä ja lahkolaisuutta.

• Uskomme mukaan, meillä ei ole mitään omaa ansiota taivas osuudemme kanssa.
        tämä on osoitettu erityisesti niille jotka pyytävät meitä luopumaan uskosta: "Emme itse voi päättää olemmeko uskomassa vai emmekö, Jumala valitsee lapsensa. Sen takia emme usein voikkaan kieltää uskoa mistään hinnasta, Jumala estää sen armossaan pyhän henkensä kautta." Lisäksi Jumala mm.herättää ihmisessä synnin tunnon, johdattaa oikeaan uskoon ja antaa ihmisen armosta kuulla evankeliumia eli syntien anteeksi antamusta.
        Jokainen meistä on kutsuttu karitsan häihin, mutta jokainen meistä on myös kieltäytynyt kutsusta. Silti Jumala on armossaan valinnut jotkut karitsan häihin, hän on antanut valituilleen voiman ottaa kutsun vastaan, he eivät siis pelastu omilla voimillaan. Tämä on järjelle vastaista, mutta silti totta ja raamatun mukaista.

• Raamatussa on vain yksi oikea usko ja oppi. Kaikki muut ovat vääriä. Ei tarvitse olla nimeltään vL:ä, vaan samaa uskoa eripuolilla maailmaa on vaikka nimi on joku muu. Sillä, että olet rekistöröityny SRK:n jäseneksi, ei ole mitään tekemistä henkilökohtaisen autuuden kanssa. Oleellista on se, että olet uskonut synnit anteeksi pyhän hengen kautta. Väärässä opissa ei voi vahingossakaan pelastua, eli ne jotka opettavat erilain kuin Jumala on meille pyhän hengen kautta kirkastanut, eivät voi pelastua siinä väärässä uskossa.

Kaikki kansat syntyvät Herralle Siionissa (Ps 87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden. lapset ja henkisesti vammaiset pelastuvat lapsen uskossa. Lapsen uskoon on myös raamatullinen perusta.

Lähetystyötä viedään senmukaan, kun Jumala ovia avaa. http://www.srk-oulu.net/index.php?p=seurat_ulkomailla

Lestadius oli vain yksi saarnaaja muiden joukossa, samoin kuin Luther. Lestadius sai parannuksen armon niin kutsutulta lapin Marjalta. Uskomme on jatkunut maan aikojen alusta nykypäivään asti. Uskovaisten joukko on ollut aina suhteellisen pieni täällä maan päällä.

• heikosti

Kovin heikosti teille on niitä ovia lähetystyöhön
        avautunut. Tehän ette tottele Jeesuksen lähetys-
        käskyä."Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa
        evankeljumia kaikille luoduille".
        Tekö sen määrittelette, mikä se ainoa, oikea oppi
        on?
        Olisiko Paavali sopinut teidän joukkoonne, koska
        hänet oli kastettu aikuisena uskoontulonsa jälkeen?

• heikosti kirjoitti:

Kovin heikosti teille on niitä ovia lähetystyöhön
        avautunut. Tehän ette tottele Jeesuksen lähetys-
        käskyä."Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa
        evankeljumia kaikille luoduille".
        Tekö sen määrittelette, mikä se ainoa, oikea oppi
        on?
        Olisiko Paavali sopinut teidän joukkoonne, koska
        hänet oli kastettu aikuisena uskoontulonsa jälkeen?

tehdään enempi srk, kuin muualla maassamme. Lapset säilyvät usein uskomassa ja ihan suvuttain usko usein säilyy.
        Kuten sanoin, lähetystyötä, ei viedä lihan käsivarrella, vaan niinkuin Ovet ovat auki. Näinhän toimi myös Paavali.

Raamattu tietysti määrittelee oikean opin ja "Jolla on korvat se kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo".

Paavalin aika oli lähetysaikaa, jolloin uuteenliittoon siirryttiin. Häntä ei voitu kastaa lapsena, koska kristillistä kastetta ei ollut olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20)

• lähetysaikaa
        weha kirjoitti:

tehdään enempi srk, kuin muualla maassamme. Lapset säilyvät usein uskomassa ja ihan suvuttain usko usein säilyy.
        Kuten sanoin, lähetystyötä, ei viedä lihan käsivarrella, vaan niinkuin Ovet ovat auki. Näinhän toimi myös Paavali.

Raamattu tietysti määrittelee oikean opin ja "Jolla on korvat se kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo".

Paavalin aika oli lähetysaikaa, jolloin uuteenliittoon siirryttiin. Häntä ei voitu kastaa lapsena, koska kristillistä kastetta ei ollut olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19-20)

Eihän se lähetysaika ole vieläkään loppunut vaan se jatkuu loppuun asti. Evankeljumia on saarnatta-
        va kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.
        Eihän Jeesus käskenyt opetuslapsia pysymään Jeru-
        salemissa omien lasten parissa vaan se oli käsky:
        Menkää kaikkeen maailmaan.
        Vai ei Paavalin aikanan ollut vielä olemasa kris-
        tillistä kastetta. Kas kun opetuslapset, alku-
        seurakunta ja muut uskovat oli jo kastettu kris-
        tillisellä kasteella. Eivät hekään varmasti olisi
        kelvanneet lestadiolaisten seurakuntaan.
        Onko se laiskuutta kun ei lähdetä viemään evan-
        keljumia kaikkeen maailmaan. Lihan käsivarsihan
        se juuri panee vastaan eikä viitsi nähdä vaivaa.

• lähetysaikaa kirjoitti:

Eihän se lähetysaika ole vieläkään loppunut vaan se jatkuu loppuun asti. Evankeljumia on saarnatta-
        va kaikille kansoille ja sitten tulee loppu.
        Eihän Jeesus käskenyt opetuslapsia pysymään Jeru-
        salemissa omien lasten parissa vaan se oli käsky:
        Menkää kaikkeen maailmaan.
        Vai ei Paavalin aikanan ollut vielä olemasa kris-
        tillistä kastetta. Kas kun opetuslapset, alku-
        seurakunta ja muut uskovat oli jo kastettu kris-
        tillisellä kasteella. Eivät hekään varmasti olisi
        kelvanneet lestadiolaisten seurakuntaan.
        Onko se laiskuutta kun ei lähdetä viemään evan-
        keljumia kaikkeen maailmaan. Lihan käsivarsihan
        se juuri panee vastaan eikä viitsi nähdä vaivaa.

luehan vähän Paavalin viemisestä evankeliumia. Hänellä oli Hengen antamat paikat mihin hän menee julistamaan.

Kun olin vielä väärässä hengellisyydessä ja menin Srk tilaisuuteen, ihmettelin sitä lasten ja nuorten määrää ja kuinka he säilyvät uskomassa. Olen nähnyt ulkopuolistenkin saavan parannuksen armon, joten ihme vikoilua harrastat.
        Mm. kaverini sai väärästä hengellisyydestä tullaelävään uskooon. Sitten eräs ateisti sai nähdä Jumalan valtakunnan. Että on näitä hedelmiä kyllä, ihan lähipiiristäkin. Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja bublikaaneja, siis epäuskoisia. Naispappeus on kaiken luopumuksen jatkoa. Niin mekin voimme toimia kirkossa ja viedä elävää sanaa.

• ne kuppikunnat

maailmalta joilla on se "oikee" usko niinkuin teillä.
        Täytyishän sun ne tietää.

• kirkon siipien
        weha kirjoitti:

luehan vähän Paavalin viemisestä evankeliumia. Hänellä oli Hengen antamat paikat mihin hän menee julistamaan.

Kun olin vielä väärässä hengellisyydessä ja menin Srk tilaisuuteen, ihmettelin sitä lasten ja nuorten määrää ja kuinka he säilyvät uskomassa. Olen nähnyt ulkopuolistenkin saavan parannuksen armon, joten ihme vikoilua harrastat.
        Mm. kaverini sai väärästä hengellisyydestä tullaelävään uskooon. Sitten eräs ateisti sai nähdä Jumalan valtakunnan. Että on näitä hedelmiä kyllä, ihan lähipiiristäkin. Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja bublikaaneja, siis epäuskoisia. Naispappeus on kaiken luopumuksen jatkoa. Niin mekin voimme toimia kirkossa ja viedä elävää sanaa.

alle kun teillä on ihan eri oppi.

• pystyy antamaan
        weha kirjoitti:

ohjeita nykyaikana, kun te ette usko että armolahjat
        toimii vielä tässä seurakunnan ajassa.

• ne kuppikunnat kirjoitti:

maailmalta joilla on se "oikee" usko niinkuin teillä.
        Täytyishän sun ne tietää.

Eihän minun tarvi nimetä. Riittää, että on osallinen Jumalan seurakunnasta. Asiat Raamatusta avautuvat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin. Tämä asia ratkaisee.

• -- niin

Miten sinä weha voit hyväksy tuon Lestan siunaamisen tuolta naiselta; "lapin Marjalta"?

• kirkon siipien kirjoitti:

alle kun teillä on ihan eri oppi.

luterilaisia ja mielestäni ihan kermaa. Piispat ovat meidät hyväksyneet ja sen että VL-oppi sopii tunnustuskirjojen sisälle.

Onhan kirkossamme mm.täyttä synergismiä opettavia liikeitä. Mikä on heidän laita?

• pystyy antamaan kirjoitti:

ohjeita nykyaikana, kun te ette usko että armolahjat
        toimii vielä tässä seurakunnan ajassa.

väärää todistusta lähimmäisestäsi. Armolahjat ovat moninaiset ja toimivat kyllä. Kristinoppia:

Apostolisena aikana Jumala vahvisti ihmeillä ja merkeillä sanansa.
        Mark.16:20: Mutta he (apostolit) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, Herra vaikutti heidän kanssansa ja VAHVISTI SANANSA SITÄ SEURAAVIEN MERKKIEN KAUTTA.
        2.Kor.12:12: Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä.

Kun Jumala on jo vahvistanut Sanansa, meidän ei tule vaatia uusia merkkejä voidaksemme uskoa, vaan meidän tulee uskoa ja pitäytyä apostoliseen Raamatun sanaan ja sen mukaiseen saarnaan Herrasta Kristuksesta. Erityiset merkit ja ihmeet, eivät siis ole oikean kirkon tuntomerkki, vaan oikean kirkon pettämättömät tuntomerkit ovat puhdas Jumalan sanan saarna ja oikein jaetut sakramentit.
        1Kor.1:21-23: Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.
        Luuk.16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: ”Heillä on Mooses ja Profeetat, kuulkoot niitä”. Niin hän (rikas mies sanoi: ”Ei isä Aabraham; Vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen”: Mutta Aabraham sanoi hänelle: ”Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös”.

Miten väärät ihmeet voi erottaa oikeista?
        Väärät ihmeet voivat olla niin taitavasti naamioituja ja ne saattavat tapahtua niin suuren hurskauden myötä, että niiden valheellisuuden havaitseminen voi olla ylivoimaisen vaikeata.
        Matt.24:4,24: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä…Sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Miten voimme välttyä eksytyksiltä?
        Meidän ei tule juosta ihmeiden perässä, vaan meidän tulee etsiä puhdasta Jumalan sanan oppia ja pysyä siinä. Samalla meidän tulee karttaa toisoppisia, vaikka heidän ihmeensä vaikuttaisivatkin aidoilta. 2,Tes.2:10: He (ne, jotka seuraavat Antikristuksen ihmeitä) joutuvat kadotukseen sen tähden, etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Katso esim. 5.Moos.13:1-4).

Voiko vielä yhä tapahtua ihmeitä?
        Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki, ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeenkin kautta. Sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: ”Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi” (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan, eikä voinut puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt.

Millaiset ihmeet ovat suurimpia? Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esim. epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opinnolliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä.

• -- niin kirjoitti:

Miten sinä weha voit hyväksy tuon Lestan siunaamisen tuolta naiselta; "lapin Marjalta"?

Kaikilla uskovaisillahan on Hengellinen pappeus, eli Pyhän Hengen virka. Heillä on oikeus Jeesusken käskystä ja asetuksesta, antaa syntejä anteeksi. Tämä tapahtuu Jeesuksen voimalla.

Seurakunnan kutsuma paimen on taas eriasia. Se ei kuulu naisile, eikä miehillekkään, ellei seurakunta ole kutsunut.

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

Kaikilla uskovaisillahan on Hengellinen pappeus, eli Pyhän Hengen virka. Heillä on oikeus Jeesusken käskystä ja asetuksesta, antaa syntejä anteeksi. Tämä tapahtuu Jeesuksen voimalla.

Seurakunnan kutsuma paimen on taas eriasia. Se ei kuulu naisile, eikä miehillekkään, ellei seurakunta ole kutsunut.

mites se kielilläpuhuminen onkaan nykyisen oppisi mukaan?
        Onko aitoa kielilläpuhumista nykyään?

• mitään selvää
        weha kirjoitti:

Eihän minun tarvi nimetä. Riittää, että on osallinen Jumalan seurakunnasta. Asiat Raamatusta avautuvat Jumalan valtakunnasta sisältäpäin. Tämä asia ratkaisee.

,,,

• hyväksyy kaiken
        weha kirjoitti:

luterilaisia ja mielestäni ihan kermaa. Piispat ovat meidät hyväksyneet ja sen että VL-oppi sopii tunnustuskirjojen sisälle.

Onhan kirkossamme mm.täyttä synergismiä opettavia liikeitä. Mikä on heidän laita?

kohta ihan varmasti vihitään homoja papeiks ja avioliitoonkin., eroatteko sitten ev.lut kirkosta.
        Olis varmaan syytä ettei tule heidän synneistä osalliseks.

• on annettu
        weha kirjoitti:

väärää todistusta lähimmäisestäsi. Armolahjat ovat moninaiset ja toimivat kyllä. Kristinoppia:

Apostolisena aikana Jumala vahvisti ihmeillä ja merkeillä sanansa.
        Mark.16:20: Mutta he (apostolit) lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, Herra vaikutti heidän kanssansa ja VAHVISTI SANANSA SITÄ SEURAAVIEN MERKKIEN KAUTTA.
        2.Kor.12:12: Onhan apostolin tunnusteot teidän keskuudessanne tehty kaikella kestävyydellä, tunnusmerkeillä ja ihmeillä.

Kun Jumala on jo vahvistanut Sanansa, meidän ei tule vaatia uusia merkkejä voidaksemme uskoa, vaan meidän tulee uskoa ja pitäytyä apostoliseen Raamatun sanaan ja sen mukaiseen saarnaan Herrasta Kristuksesta. Erityiset merkit ja ihmeet, eivät siis ole oikean kirkon tuntomerkki, vaan oikean kirkon pettämättömät tuntomerkit ovat puhdas Jumalan sanan saarna ja oikein jaetut sakramentit.
        1Kor.1:21-23: Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus.
        Luuk.16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: ”Heillä on Mooses ja Profeetat, kuulkoot niitä”. Niin hän (rikas mies sanoi: ”Ei isä Aabraham; Vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen”: Mutta Aabraham sanoi hänelle: ”Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös”.

Miten väärät ihmeet voi erottaa oikeista?
        Väärät ihmeet voivat olla niin taitavasti naamioituja ja ne saattavat tapahtua niin suuren hurskauden myötä, että niiden valheellisuuden havaitseminen voi olla ylivoimaisen vaikeata.
        Matt.24:4,24: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä…Sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        Miten voimme välttyä eksytyksiltä?
        Meidän ei tule juosta ihmeiden perässä, vaan meidän tulee etsiä puhdasta Jumalan sanan oppia ja pysyä siinä. Samalla meidän tulee karttaa toisoppisia, vaikka heidän ihmeensä vaikuttaisivatkin aidoilta. 2,Tes.2:10: He (ne, jotka seuraavat Antikristuksen ihmeitä) joutuvat kadotukseen sen tähden, etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Katso esim. 5.Moos.13:1-4).

Voiko vielä yhä tapahtua ihmeitä?
        Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki, ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeenkin kautta. Sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: ”Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi” (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan, eikä voinut puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt.

Millaiset ihmeet ovat suurimpia? Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esim. epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opinnolliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä.

seurakunnan rakennukseksi, paavalihan kehoitaa anomaan niitä runsaasti.
        Vastaukseksi ei kelpaa että lahkolaisilla on vääränhengen lahjat ja että armolahjoja ei muka enää
        esiinny ei niitä ole peruttu elämme edelleen seurakunnan ja P.H aikaa. Ei P.H ole otettu pois.

• kaikilla uskovilla
        weha kirjoitti:

on hengellinen pappeus muillakin kuin vl.llä.

• käytännössä
        weha kirjoitti:

Mitenkäs tuo on, kun Vl:n saarnaajat tupakoivat
        ja haisevat nikotiinille. Minä kun en voi sietää
        tupakansavua.
        Onko taivaspaikka mennyt sen tähden, vai pitääkö
        hakeutua muualle?

• Voitto Ramu
        käytännössä kirjoitti:

tupakansavua.
        hakeutua muualle?

olihan sillä Paavo Ruotsalaisellakin viinapullo.

• kuului
        weha kirjoitti:

Kun taivaassa on valkopukuisia kaikista kielistä
        ja kansanheimoista, niin lestadiolaisia taitaa
        olla siellä aika vähän, koska muualla maapalloa
        olevat uskovat eivät ole teikäläisiä.
        Olisiko enemmistönä siellä vaikka helluntailaiset kun niitä on joka puolella maapalloa?

• Voitto Ramu kirjoitti:

mites se kielilläpuhuminen onkaan nykyisen oppisi mukaan?
        Onko aitoa kielilläpuhumista nykyään?

kielilläpuhuminen oli erikielenlahja. Mitään muuta kieltä ei esiinny Raamatussa.
        Osaan toki sitä, mitä jotkut kutsuu kielilläpuhumiseksi...mutta, mutta pääasia on, että synnit on anteeksi ja nimi taivaan kirjassa. Näinhän Jeesus opettaa.

• käytännössä kirjoitti:

tupakansavua.
        hakeutua muualle?

vähemmistö seurakunnassa polttelee. Raamattu sanoo, ettei tule jättää omaa seurakunnan tilaisuutta. Väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.

V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

• Voitto Ramu kirjoitti:

olihan sillä Paavo Ruotsalaisellakin viinapullo.

vaan olla. Juomarihan ei peri Jumalan valtakuntaa.

• mitään selvää kirjoitti:

,,,

tiedä, voi nostaa hattua.

• kuului kirjoitti:

Kun taivaassa on valkopukuisia kaikista kielistä
        ja kansanheimoista, niin lestadiolaisia taitaa
        olla siellä aika vähän, koska muualla maapalloa
        olevat uskovat eivät ole teikäläisiä.
        Olisiko enemmistönä siellä vaikka helluntailaiset kun niitä on joka puolella maapalloa?

muualtakin. Lisäksi pienet kuolleet lapset kuuluvat Jumalan valtakuntaan.

• on annettu kirjoitti:

seurakunnan rakennukseksi, paavalihan kehoitaa anomaan niitä runsaasti.
        Vastaukseksi ei kelpaa että lahkolaisilla on vääränhengen lahjat ja että armolahjoja ei muka enää
        esiinny ei niitä ole peruttu elämme edelleen seurakunnan ja P.H aikaa. Ei P.H ole otettu pois.

sanonut, ettei armolahjoja olisi.

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

vähemmistö seurakunnassa polttelee. Raamattu sanoo, ettei tule jättää omaa seurakunnan tilaisuutta. Väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

JOh.10:1. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka ei ovesta mene sisälle lammashuoneesen, vaan astuu siihen muualta, se on varas ja ryöväri.
        2. Mutta joka oven kautta sisälle menee, se on lammasten paimen:
        3. Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
        4. Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
        5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.

V: Tämän mukaan hänen omansa ei kuule eriseurojen opetusta, koska eivät tunne sitä, vaan ihan pakenevat sitä. Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan.

"Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan. "

Missä tuo sanotaan Raamatussa?

Pelastuksen perusta ei ole OPPI vaan USKO Jeesukseen ja KASTE

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

kielilläpuhuminen oli erikielenlahja. Mitään muuta kieltä ei esiinny Raamatussa.
        Osaan toki sitä, mitä jotkut kutsuu kielilläpuhumiseksi...mutta, mutta pääasia on, että synnit on anteeksi ja nimi taivaan kirjassa. Näinhän Jeesus opettaa.

"Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."

- jaa että puhuu vaikka svasilin kieltä Jumalalle.

"14. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön."

"15. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni."

"28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle."

Jaa että noissa olis kyse jostakin kansallisesta kielestä!

Miksi pitäis seurakunnassa puhua jonkin vieraan maan kieltä ja joku tulkkaisi- miksi ei selvää Suomea jos kyse on kansallisesta kielestä?

Kenelle sitä vierasta kieltä puhutaan seurakunnasa jossa on paikalla vain Suomea taitavia?

Onkohan tuo esittämäsi kielikysymys lestadiolaisten virallinen oppi?

• Voitto Ramu
        weha kirjoitti:

muualtakin. Lisäksi pienet kuolleet lapset kuuluvat Jumalan valtakuntaan.

ihanko lihasta syntymisen perusteella?

Katoavaisesta siis kuitenkin syntyy katoamattomuutta ja lihasta syntynyt liha voi periä Jumalan valtakunnan.

Onko Jumala antanut asiasta myöhisempää ilmestystietoa joka kumoaa UT:n opin?

• Voitto Ramu kirjoitti:

ihanko lihasta syntymisen perusteella?

Katoavaisesta siis kuitenkin syntyy katoamattomuutta ja lihasta syntynyt liha voi periä Jumalan valtakunnan.

Onko Jumala antanut asiasta myöhisempää ilmestystietoa joka kumoaa UT:n opin?

kyllä se liha/synti pysyy uskovaisessakin tämän elämän ajan, mutta taivaaseen liha ja veri ei pääse.

• Voitto Ramu kirjoitti:

"Eli väärässä opissa ei voi pelastua vahingossakaan. "

Missä tuo sanotaan Raamatussa?

Pelastuksen perusta ei ole OPPI vaan USKO Jeesukseen ja KASTE

Joh.10:5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.

Edelleen: Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.

6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

• Voitto Ramu kirjoitti:

"Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."

- jaa että puhuu vaikka svasilin kieltä Jumalalle.

"14. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön."

"15. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni."

"28. mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle."

Jaa että noissa olis kyse jostakin kansallisesta kielestä!

Miksi pitäis seurakunnassa puhua jonkin vieraan maan kieltä ja joku tulkkaisi- miksi ei selvää Suomea jos kyse on kansallisesta kielestä?

Kenelle sitä vierasta kieltä puhutaan seurakunnasa jossa on paikalla vain Suomea taitavia?

Onkohan tuo esittämäsi kielikysymys lestadiolaisten virallinen oppi?

Tästä ovat monet helluntailaiset) todistuksensa antaneet : ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista.

Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Jumalanlapsina emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi: Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

• hyväksyy kaiken kirjoitti:

kohta ihan varmasti vihitään homoja papeiks ja avioliitoonkin., eroatteko sitten ev.lut kirkosta.
        Olis varmaan syytä ettei tule heidän synneistä osalliseks.

erota...Kansankirkossa voi silti saarnata.

• osalliseksi
        weha kirjoitti:

erota...Kansankirkossa voi silti saarnata.

heidän synneistään,raamattuhan käskee eroamaan epäpyhästä. Joh.ilm.18 luku muistaakseni.

• teillä esim.
        weha kirjoitti:

sanonut, ettei armolahjoja olisi.

Tiedon sanat, parantamisen, kielet,kielten selitykset, ja niin edespäin.
        Henkeä Älkää sammuttako!

• pohjan pois
        weha kirjoitti:

tiedä, voi nostaa hattua.

sinun jutuistasi kun sanot että samallatavalla uskovia on ollut kautta aikain.

• suohon ei
        weha kirjoitti:

Joh.10:5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.

Edelleen: Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.

- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.

6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

vain tietyn kuppikunnan porukka ole Jumalan seurakunta, vaan kaikki uudestisyntyneet Jumalanlapset joissa on Hengen sinetti ja Jeesuksen
        veren merkki, olkoonpa seurakunta mikä hyvänsä.
        Joka paikkakunnalla on Jumalan seurakunta
        uudestisyntyneet uskovat,raja kulkee sydämissä ei
        seurakuntarajoissa.
        Ei taivaanportilla kysytä mistä seurakunnasta tulet
        ja minkä kirkon jäsenkirja sulla on vaan oletko
        Karitsan verellä pesty.

• teillä esim. kirjoitti:

Tiedon sanat, parantamisen, kielet,kielten selitykset, ja niin edespäin.
        Henkeä Älkää sammuttako!

Parantamisen lahjaa ei ole esiintynyt. Kun apostolit paransivat ruumiin , aina parani. Kun lahkolaispastori yrittää matkia apostoleita: "Nouse ja kävele", niin siihen jää. Häpeisivät edes vähän. Minulla onkin tiedossa noita "ihmeitä". Eräskin tuttu helluntailainen hehkutteli monille, että Jumala oli parantanut hänet sokeritaudista ja kaikki olivat sen häelle vakuuttaneet. Mutta kului aikaa, ja hän meinasi kuolla kun jätti lääkkeet pois. Niiden vaikutus pysyi pitempään, kun oli saanut uusia lääkkeitä juuri.
        Tänne aikaan kuuluvat sairaudet, vastoinkäymisetkin, vanhuus ja myös kuolema. Tämä siksi, ettemme rakastuisi maailmaan. Mielemme ei tule olla maallisiin, vaan taivaallisiin.

Kielet kuuluvat vain jos on ulkomaalaisia paikalla ja siten tulkkaus.

Raamattu puhuu paljon armolahjoista, joita eivät itseasiassa nuo ulkonaiset asiat ole. Missään ei taideta Raamatussa sanoa noita ulkonaisia, luettelemiasi asioita armolahjoiksi.

Jokatapauksessa teillä on väärä oppi, joten ihmeet eivät voi olla Jumalasta, vaikka niitä esiintyisi.

• suohon ei kirjoitti:

vain tietyn kuppikunnan porukka ole Jumalan seurakunta, vaan kaikki uudestisyntyneet Jumalanlapset joissa on Hengen sinetti ja Jeesuksen
        seurakuntarajoissa.
        Karitsan verellä pesty.

selittele. Olen esittänyt Raamattua, en mutu juttuja!

• armolahjoja
        weha kirjoitti:

Tästä ovat monet helluntailaiset) todistuksensa antaneet : ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista.

Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Jumalanlapsina emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi: Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.

...

• osalliseksi kirjoitti:

heidän synneistään,raamattuhan käskee eroamaan epäpyhästä. Joh.ilm.18 luku muistaakseni.

Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat luvan. Näin me voimme toimia samaan tapaan kansankirkossa.

Karttaminen on ennenmuuta hengellistä, sillä asia on vain uskon asia.

• opin tuosta
        weha kirjoitti:

selittele. Olen esittänyt Raamattua, en mutu juttuja!

avaintenvallasta, joka eristää teidät muista Kristityistä eriseuraisuuteen,toivottavasti huomaat
        sen joskus.

• opin tuosta kirjoitti:

avaintenvallasta, joka eristää teidät muista Kristityistä eriseuraisuuteen,toivottavasti huomaat
        sen joskus.

käytä Raamattua?. Sekaoppi on syntiä.

• -- niin
        weha kirjoitti:

Naisia ei ole kutsuttu papintehtäviin eikä virkaan, kaikki apostolit olivat miehiä ja he siunasivat ja olivat jakamassa Jumalan Lahjaa. Paavali ei sallinut naisen opettaa jne.

• Voitto Ramu
        suohon ei kirjoitti:

seurakuntarajoissa.
        Karitsan verellä pesty.

on tainnut palstalle tulla uusi Teuvo Suni

• -- niin kirjoitti:

Naisia ei ole kutsuttu papintehtäviin eikä virkaan, kaikki apostolit olivat miehiä ja he siunasivat ja olivat jakamassa Jumalan Lahjaa. Paavali ei sallinut naisen opettaa jne.

ei seurakunnassa. Mutta kotona kyllä saivat naiset opettaa, hengellisen pappeuden perusteella:

apt.18:26. Tämä rupesi rohkiasti synagogassa opettamaan. Kuin Akvila ja Priskilla hänen kuulivat, ottivat he hänen tykönsä ja selittivät tarkemmasti hänelle Jumalan tien.

9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
        10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette.

• kysymykseni
        weha kirjoitti:

Alkuperäinen kysymykseni koski sitä ketkä pääse-
        vät taivaaseen?
        Raamatun mukaan taivaassa on ihmisiä kaikista kielistä ja kansanheimoista.
        Koska lestadiolaisia on lähinnä vain Pohjoismaissa
        niin tämä perusteella voidaan olla varmoja siitä,
        että lestadiolaiset eivät kansoita taivasta, kos-
        ka heitä ei ole kaikissa kansoissa.
        Weha koetti kiertää asiaa ja sanoi, että vauvana
        kuolleita olisi ns "lestadiolaisten edustajina"
        mutta eiväthän vauvat ole puhuneet vielä mitään
        kieltä. Lisäksi Ilmestyskirjassa sanotaan, että
        valtaistuimen edessä olevat olivat valkaisseet
        vaatteensa Karitsan veressä. Eiväthän vauvat ky-
        kene sellaiseen.
        Koska lestadiolaiset eivät tottele Jeesuksen lä-
        hetyskäskyä, niin tämän perusteella he kuuluvat
        niihin tottelemattomiin joiden osa on siinä jär-
        vessä joka palaa tulta ja tulikiveä.

• Voitto Ramu kirjoitti:

on tainnut palstalle tulla uusi Teuvo Suni

viitsi. Mahdotontahan on sotia tutkainta vastaan.

• oppi rakennelmat
        weha kirjoitti:

ei pelasta ketään, varsinkaan jos ne ovat lihallisuutta ja eriseuraisuutta.

• kysymykseni kirjoitti:

Alkuperäinen kysymykseni koski sitä ketkä pääse-
        vät taivaaseen?
        Raamatun mukaan taivaassa on ihmisiä kaikista kielistä ja kansanheimoista.
        Koska lestadiolaisia on lähinnä vain Pohjoismaissa
        niin tämä perusteella voidaan olla varmoja siitä,
        että lestadiolaiset eivät kansoita taivasta, kos-
        ka heitä ei ole kaikissa kansoissa.
        Weha koetti kiertää asiaa ja sanoi, että vauvana
        kuolleita olisi ns "lestadiolaisten edustajina"
        mutta eiväthän vauvat ole puhuneet vielä mitään
        kieltä. Lisäksi Ilmestyskirjassa sanotaan, että
        kene sellaiseen.

Lisäksi Ilmestyskirjassa sanotaan, että
        kene sellaiseen.

V: Oppisi nojaa synergismiin. Sanot: "vauvat eivät kykene sellaiseen"...mutta, mutta vanhurskauttaminen on yksin Kristuksen työ.

Luther sanookin: "Tietäkää vapaata tahtoa puoltaessanne olevanne Kristuksen kieltäjiä. Nimittäin jos omalla halajamisellani saavutan Kristuksen armon, siihen ei armoa tarvitsekkaan. Minulla on Kristuksen armo" (sidottu ratkaisuvalta).

Kyllä samaa uskoa on muuallakin maailmassa.

• erehtyväinen
        weha kirjoitti:

Lisäksi Ilmestyskirjassa sanotaan, että
        kene sellaiseen.

V: Oppisi nojaa synergismiin. Sanot: "vauvat eivät kykene sellaiseen"...mutta, mutta vanhurskauttaminen on yksin Kristuksen työ.

Luther sanookin: "Tietäkää vapaata tahtoa puoltaessanne olevanne Kristuksen kieltäjiä. Nimittäin jos omalla halajamisellani saavutan Kristuksen armon, siihen ei armoa tarvitsekkaan. Minulla on Kristuksen armo" (sidottu ratkaisuvalta).

Kyllä samaa uskoa on muuallakin maailmassa.

Ei M. Luther ole kirjoittnut Raamattua. Hän oli
        vain erehtyväinen ihminen jolle avautui Jumalan
        sana vasta osittain. Ei hänen lausumiinsa kannata
        rakentaa oppia.Hän erehtyi monessa muusakin
        asiassa.
        Mutta, mutta, Et vaan kyennyt vastaaman teidän
        laiminlyöntiinne lähetysasiassa, etkä kiistänyt
        väitettäni.
        Tarkoitatko tuolla samalla uskolla vain lestadio-
        laisia vai myös muita kristittyjä?

• kaikki 1Kor.12 luvussa
        weha kirjoitti:

Parantamisen lahjaa ei ole esiintynyt. Kun apostolit paransivat ruumiin , aina parani. Kun lahkolaispastori yrittää matkia apostoleita: "Nouse ja kävele", niin siihen jää. Häpeisivät edes vähän. Minulla onkin tiedossa noita "ihmeitä". Eräskin tuttu helluntailainen hehkutteli monille, että Jumala oli parantanut hänet sokeritaudista ja kaikki olivat sen häelle vakuuttaneet. Mutta kului aikaa, ja hän meinasi kuolla kun jätti lääkkeet pois. Niiden vaikutus pysyi pitempään, kun oli saanut uusia lääkkeitä juuri.
        Tänne aikaan kuuluvat sairaudet, vastoinkäymisetkin, vanhuus ja myös kuolema. Tämä siksi, ettemme rakastuisi maailmaan. Mielemme ei tule olla maallisiin, vaan taivaallisiin.

Kielet kuuluvat vain jos on ulkomaalaisia paikalla ja siten tulkkaus.

Raamattu puhuu paljon armolahjoista, joita eivät itseasiassa nuo ulkonaiset asiat ole. Missään ei taideta Raamatussa sanoa noita ulkonaisia, luettelemiasi asioita armolahjoiksi.

Jokatapauksessa teillä on väärä oppi, joten ihmeet eivät voi olla Jumalasta, vaikka niitä esiintyisi.

mainitut armolahjat joita Paavali kehoitti anomaan runsaasti, Eikös olisi aika heräillä jo.

• kaikki 1Kor.12 luvussa kirjoitti:

mainitut armolahjat joita Paavali kehoitti anomaan runsaasti, Eikös olisi aika heräillä jo.

hurmoksellisten suosikkikirjeet ovat apostolien teot ja 1kor.kirje, varsinkin sen 14-luku.

Oletko huomannut, että apt. ja kor. kirjeet ovat kirjoitettu lähekkäin. Muualla Raamatussa, sen kirjeissä, ei sitten tuollaisista näkyvistä ihmeistä puhuta. Sensijaan evankeliumeissa varotetaan usein ihmeistä.

Sanottakoon näin, etten ole ihme uskovainen, enkä niistä niin piittaa, vaan Jeesukseen oon uskomassa.

Mutta ei edes apostolisena aikana kaikki, jotka uskoivat, puhuneet kielillä jne. Lisäksi, jos Jeesus olisi luvannut erityisten armolahjojen toistuvan Kirkon jokaisena aikana, hän olisi lausunut täyttymättömän ennustuksen. Jae 20 ei sano, että Herra "tulee vahvistamaan" sanansa merkeillä, jotka seuraavat Kirkon kaikkina aikoina. Se lausuu Herran "vahvistaneen" sanan sitä seuraavien merkkien kautta. Hän vahvisti sen alkuajan ja jokaisen sitä seuraavan ajan hyödyksi.

• selittäisin jos
        weha kirjoitti:

hurmoksellisten suosikkikirjeet ovat apostolien teot ja 1kor.kirje, varsinkin sen 14-luku.

Oletko huomannut, että apt. ja kor. kirjeet ovat kirjoitettu lähekkäin. Muualla Raamatussa, sen kirjeissä, ei sitten tuollaisista näkyvistä ihmeistä puhuta. Sensijaan evankeliumeissa varotetaan usein ihmeistä.

Sanottakoon näin, etten ole ihme uskovainen, enkä niistä niin piittaa, vaan Jeesukseen oon uskomassa.

Mutta ei edes apostolisena aikana kaikki, jotka uskoivat, puhuneet kielillä jne. Lisäksi, jos Jeesus olisi luvannut erityisten armolahjojen toistuvan Kirkon jokaisena aikana, hän olisi lausunut täyttymättömän ennustuksen. Jae 20 ei sano, että Herra "tulee vahvistamaan" sanansa merkeillä, jotka seuraavat Kirkon kaikkina aikoina. Se lausuu Herran "vahvistaneen" sanan sitä seuraavien merkkien kautta. Hän vahvisti sen alkuajan ja jokaisen sitä seuraavan ajan hyödyksi.

en olis kokenu mitään Pyhän Hengen työtä, ja armolahjoja pakkohan se olis jotenkin vesitää.
        Voin sanoa että en ole kokenut mitään hurmosta
        enkä kokemuksia vaan ihan tervettä Jumalan hengen
        työtä, esimerkiksi profetoimisen kautta olen saanut paljon rohkaisua, lohdutusta,kehoitusta ei
        Pyhä Henki ole antanut milloinkaan mitään pahaa.
        Myös sisäisiä vammoja on Henki parantanut ja vapauttanut peloista ja masennuksesta.
        Jeesus on läsnä Henkensä kautta ja hoitaa jokaista jos tahtoo eikä pilkaa armonhenkeä.

Hurmahenkisyyden pelko on saatanan parhaita aseita se yrittää sitoa ihmisiä pelkoihin ja valitettavan hyvin onnistuu, pelko ei ole koskaan Jumalasta Jumala on rakkaus ja rakkaudessa ei pelkoa ole.

• selittäisin jos kirjoitti:

en olis kokenu mitään Pyhän Hengen työtä, ja armolahjoja pakkohan se olis jotenkin vesitää.
        Voin sanoa että en ole kokenut mitään hurmosta
        enkä kokemuksia vaan ihan tervettä Jumalan hengen
        työtä, esimerkiksi profetoimisen kautta olen saanut paljon rohkaisua, lohdutusta,kehoitusta ei
        Pyhä Henki ole antanut milloinkaan mitään pahaa.
        Myös sisäisiä vammoja on Henki parantanut ja vapauttanut peloista ja masennuksesta.
        Jeesus on läsnä Henkensä kautta ja hoitaa jokaista jos tahtoo eikä pilkaa armonhenkeä.

Hurmahenkisyyden pelko on saatanan parhaita aseita se yrittää sitoa ihmisiä pelkoihin ja valitettavan hyvin onnistuu, pelko ei ole koskaan Jumalasta Jumala on rakkaus ja rakkaudessa ei pelkoa ole.

olen mäkin ollut joskus etsivän paikalla. Olen ollut "suurten" profeettojesi luona. Väärin ovat profetoineet minulle, siis ne on vääriä profeettoja. Ei väärempiä voi olla. Turhia eksyttäjiä. Ovat niin pahoja, ettei niitten puolesta tule edes rukoilla, sanoo muistaakseni rakas apostolikin jossakin.

Muistan mm. kerran kun olin Nokialla, kuinka siellä kaadettiin ihmisiä. Eräs potki ja tuli vaahtoa suusta. Sitä kesti varmaan tunti. Sitten siellä kaikki sekaoppiset rukoilivat Vanhoilislestadiolaisten puolesta, että Jumalalla olisi paljon työtä heissä. Nyt olen vain saanut, kuinkas ollakkaan sitten parannuksen armon. Tässä jotain kokemaani.

• on vajavaista
        weha kirjoitti:

olen mäkin ollut joskus etsivän paikalla. Olen ollut "suurten" profeettojesi luona. Väärin ovat profetoineet minulle, siis ne on vääriä profeettoja. Ei väärempiä voi olla. Turhia eksyttäjiä. Ovat niin pahoja, ettei niitten puolesta tule edes rukoilla, sanoo muistaakseni rakas apostolikin jossakin.

Muistan mm. kerran kun olin Nokialla, kuinka siellä kaadettiin ihmisiä. Eräs potki ja tuli vaahtoa suusta. Sitä kesti varmaan tunti. Sitten siellä kaikki sekaoppiset rukoilivat Vanhoilislestadiolaisten puolesta, että Jumalalla olisi paljon työtä heissä. Nyt olen vain saanut, kuinkas ollakkaan sitten parannuksen armon. Tässä jotain kokemaani.

ne saa ja pitääkin arvostella, mutta ei pidä koko profetoimisen lahjaa heittää romukopaan se on se toinen ääripää profetoimista älkää halveksuko
        henkeä älkää sammuttako sanoo sana.

• ulos sieltä
        weha kirjoitti:

Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat luvan. Näin me voimme toimia samaan tapaan kansankirkossa.

Karttaminen on ennenmuuta hengellistä, sillä asia on vain uskon asia.

ettette tulisi heidän synneistä osalliseksi,
        löytyy se raamatun paikkakin jostain, sinä varmaan löydät nopeemmin.

• sana sanoo
        weha kirjoitti:

jos joku luulee jotain tietävänsä niin hän ei vielä tiedä niinkuin tietää tulisi.

• ulos sieltä kirjoitti:

ettette tulisi heidän synneistä osalliseksi,
        löytyy se raamatun paikkakin jostain, sinä varmaan löydät nopeemmin.

silloin on pakko lähteä, kun ei voi enään toimia. Lopulta apostolit sitten lähtikin synagogasta.
        Siis pakeneminen on hengellistä. Eriseurat eivät saa opettaa tilaisuudessa ts. ne, jotka muuta oppia opettaa.

• helluntailaiset
        weha kirjoitti:

silloin on pakko lähteä, kun ei voi enään toimia. Lopulta apostolit sitten lähtikin synagogasta.
        Siis pakeneminen on hengellistä. Eriseurat eivät saa opettaa tilaisuudessa ts. ne, jotka muuta oppia opettaa.

saa,ja vapaakirkkolaiset jos on uudestisyntynyt
        pappi niin se kutsuu monesti vapaitten suuntien
        saarnamiehiä puhumaan.

• niinku raamatussa
        weha kirjoitti:

se poika Luuk.9:39 --> ja katso hänen kimpuunsa käy henki ja hän parkaisee,ja kouristaa häntä, niin että vaahto lähtee ja vaivoin se hänestä poistuu runnellen häntä.

Sinähän olet saanut olla todistamassa oikein raamatullista kokousta,
        tuskin se henki häntä enää vaivaa kun ajoivat sen hänestä pois.

Silloin kannataa olla huolisaan jos ei tapahdu mitään koskaan, siellä missä on Jumalan Henki siellä ei riivaajat viihdy.

• niinku raamatussa kirjoitti:

se poika Luuk.9:39 --> ja katso hänen kimpuunsa käy henki ja hän parkaisee,ja kouristaa häntä, niin että vaahto lähtee ja vaivoin se hänestä poistuu runnellen häntä.

Silloin kannataa olla huolisaan jos ei tapahdu mitään koskaan, siellä missä on Jumalan Henki siellä ei riivaajat viihdy.

elämme uskossa, emmekä näkemisessä. Ihmeet eivät kanna, vaan päinvasoin, kun niitä haetaan, ne irroittaa elävästä Jumalasta.

• on vajavaista kirjoitti:

ne saa ja pitääkin arvostella, mutta ei pidä koko profetoimisen lahjaa heittää romukopaan se on se toinen ääripää profetoimista älkää halveksuko
        henkeä älkää sammuttako sanoo sana.

niin vajavaista, ettei vajavaisempaa voi olla. Se oli sielunvihollisesta.

• niinku raamatussa kirjoitti:

todistamassa Raamatun vastaista kokousta:

39. Paha henki käy vähän väliä häneen kiinni. Hän alkaa yhtäkkiä huutaa, ja henki kouristaa häntä niin että vaahto valuu suusta...

• helluntailaiset kirjoitti:

saa,ja vapaakirkkolaiset jos on uudestisyntynyt
        pappi niin se kutsuu monesti vapaitten suuntien
        saarnamiehiä puhumaan.

33. Sillä ei Jumala ole sekaseuraisuuden, vaan rauhan Jumala, niinkuin kaikissa pyhäin seurakunnissa.

• että ihmeet
        weha kirjoitti:

39. Paha henki käy vähän väliä häneen kiinni. Hän alkaa yhtäkkiä huutaa, ja henki kouristaa häntä niin että vaahto valuu suusta...

ja merkit seuraavat niitä jotka uskovat, siis ei niiden perässä tarvii juosta ne ihmeet ja merkit
        seuraavat uskovia, Jumala vahvistaa sanansa niiden kautta. Se on normaalia kristillisyyttä.

• weha kirjoitti:

Sitä ei tarvitse enään vahvistaa, sillä Raamattu on loppuun kirjoitettu ja sen sana merkein vahvistettu.

Mark.16:20. Mutta he menivät ja saarnasivat joka paikassa, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan seuraavaisten merkkien kautta.
        P. Markuksen Evankeliumin loppu.

Hebr,2:3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?

2.kor.12:12. Niin ovat tosin apostolin merkit teidän seassanne tapahtuneet kaikella kärsivällisyydellä, merkeillä, ihmeillä ja voimallisilla töillä.

• RitariOlevainen

jauhaa tyhjää myllyä,tuosta keskustelusta ei saa mitään irti,mmolemmat olette täysin eksyksissä näppäryyteenne,kaukana kaukana Raamatun evankeliumista,en turhauttavapaa keskustelua ole tällä platalla nähnyt,molemmat teistä olette samanasian kannattajia,silti löydäte olemattomia erimielisyyksiä toisianne vastaan,ja koko keskustelussanne ei ole ainuttakaan totuuden sanaa kasteesta,jota Raamattu opettaa,jauhatte emäkirkon oppeja raamatullisina,ja se siinä onkin niin älyttömän turhamaista !

• nyt jo tuo paasaaminen. Helluntailainen kasteoppi perustuu iljettävään synergismiin.
        Luulette, että hengellisesti kuollut aikuinen kykenee tekemään ratkaisun.

Jeesuksen opetus on, että lapsi on suurin Jumalan valtakunnassa.

Jos oppinne mukaan lapsi kelpaa taivaaseen, niin tottakai kasteellekkin. Taivas on tarkempi paikka.

• Sanompa vain, että "lukijalaiset" olivat ennen VL:iä samalla tavoin uskomassa. Niitä tiedetään olleen mm. lestadiuksen suvussa.

• luulotelaan

,,,

• luulotelaan kirjoitti:

,,,

on kaikin puolin järkeilevä...

• kun apostolit

saarnasivat tapahtui ihmeitä ja merkkejä jokapaikassa missä saarnasivat, ja tämä oli jo seurakunnan aikaa seurakuntia oli jo olemassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      63
      1237
    2. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      107
      1203
    3. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      146
      896
    4. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      64
      873
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      810
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      109
      702
    7. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      56
      676
    8. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      103
      672
    9. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      596
    10. 78
      591
    Aihe