Lääkäri määräsi melatoniinia univaikeuksiin. En ole vielä kokeillut, miten se vaikuttaa ja auttaakohan se?
Melatoniini, kokemuksia?
15
7960
Vastaukset
- ...
... odotan innolla vastauksianne ja kokemuksianne tuosta melatoniinista.
Olen itse aikonut pyytää lääkäriltä tuota melatoniinia nukahtamisvaikeuksiini. Ei oikein uskaltaisi noita nukahtamislääkkeitäkään käyttää kovin pitkiä aikoja.
Ajattelisin, että tuo melatoniini olisi luonnonmukaisempi vaihtoehto, jos siitä saa avun tähän nukkumis ongelmaan.
Entäpä sitten nuo antihistamiinit Esim. atarax, onko siitä kokemuksia, jos niin millaisia?
Odotan innolla mielipiteitänne kokemuksistanne.
Kiitos etukäteen :)- nimetön
Melatoniini turvallista mutta tehotonta uniongelmien hoidossa
Melatoniini eli ns. pimeähormoni ei auta unihäiriöisiä tai aikaeron aiheuttamista uniongelmista kärsiviä. Toisaalta melatoniinin nauttimisesta ei näyttäisi olevan haittaakaan.
Tiedot perustuvat kanadalaiseen meta-analyysitutkimukseen, jossa arvioitiin vuosina 1999-2003 tehtyjä melatoniinitutkimuksia. Tulokset julkaistiin arvostetussa British Medical Journalissa .
Melatoniinin on uskottu tepsivän uniongelmiin, koska se vaikuttaa vuorokausirytmin säätelyyn. Aivojen käpylisäke tuottaa melatoniinia lähinnä öisin.
Melatoniinivalmisteiden nauttiminen ei auttanut unettomuudesta kärsiviä nukahtamaan riippumatta siitä, johtuivatko ongelmat varsinaisesta unihäiriöstä vai aikaeron tai vuorotyön aiheuttamasta unirytmin häiriintymisestä.
Melatoniini saattaa silti pidentää yöunia henkilöillä, joiden unihäiriö johtuu lääketieteellisistä, neurologisista tai päihteiden käyttöön liittyvistä syistä, mutta havaitulla kymmenen minuutin lisäyksellä tuskin on kovin suurta käytännön merkitystä. - lo_siento
Itse käytän Ataraxia 25-75 mg tarv. unettomuuteen. Itselleni se toimii.
Sen sijaan en enää hyödy kovinkaan hyvin bentsoista tai niiden kaltaisista lääkkeistä unilääkekäytössä, koska käytän päivälääkkeenä jatkuvasti Rivatrilia.
- kyllä
Olen kärsinyt yli vuoden ns.pätkäunesta, 3 tabl. illalla auttaa nukkumaan yhtäjatkoisesti kello neljään aamuyöhön ja 5 tabl. niin nukun aamuun.
Uni tulee helposti. Olen tyytyväinen. - auttaa nukkumaan hyvin
Miehelläni oli uni vaikeuksia jotka vuorotyö ja epäsäännölinen nukkumisrytmi saivat aikaiseksi. Vaikka vuorotyö päättyi unirytmi ei vain tullut kohdalleen. Aluksi hän käytti nukahtamislääkkeitä, mutta oli päivällä todella väsynyt ja ärtynyt.
Sitten löysimme melatoniinin ja niillä hän sain oikean ja rauhallisen unen. Mies muuttui kuin kuin toiseksi ihmiseksi, rauhalliseksi ja hyväntuuliseksi. Nykyään hän nukkuu ilman melatoniiniakin oikein hyvin.
Silloin kun hän käytti nukahtamislääkkeitä hänen unensa oli tosi rauhatonta ja hän kuorsasi ja korisi, tuli pitkiä hengityskatkoja ym. Siinä ei toinen saanut nukutuksi tai ei uskaltanut nukkua kun sai kuunnella milloin hän tukehtuu.
Meillä on tosi hyvät kokemukset melatoniinista, suosittelen.- Melatoniini
Tuli otsikko väärin, pitää olla melatoniini.
- uatggs
Auttaa ja toimii hyvin. Ja on saatavissa ilman reseptiäkin:
http://www.ravinnetukku.fi/verkkokauppa/univalmius-ja-stressinhallinta/?num=150771&upotusURI=/verkkokauppa/univalmius-ja-stressinhallinta/&x121328=Select/Card - Emelia49
Hei. Olen kokeillut melatoniinia pariin otteeseen, pitkävaikutteista ja lyhytvaikutteita, isompaa ja pienempää annosta, mutta ei ole ollut minkäänlaista tehoa. Tutkimuksissa sen on todettu jonkin verran auttavan ikäihmisten unettomuudessa.
Itselleni auttavin yhdistelmä on: (kaikki iltaisin laitettuna/otettuna)
- Remeron 22,5 mg (tai 15 mg)
- Lyrica 100 mg
- Estogeeni geeli 30-40 mg (kun olen jo 49 ;))
- Magnesium-voide (Optimal Performancen Top Magical) 2 pumppausta
Lisänä rentoutus kehomediaation avulla. Plus liikunta, kuuma suihku. Plus makuuhuone vain minun käytössä, viileä, pimeä, korvatulpat myös. - HyväTuote
Moi,
itsellä Melatoniini täsmätuote.. olen luonnostaa heikko nukahtamaan ja odotan usein unta aamuyölle saakka. Melatoniini on ollut iso apu minulle ja ikää on 29 vuotta. Eli sopii myös nuoremmille - Uneton-76
Olen käyttänyt unilääkkeitä ja nukahtamislääkkeitä n. 10 vuotta. Sitten vaihdoin ne melatoniiniin. Meni muutama viikko, etten nukkunut juuri ollenkaan tai heräsin yöllä ja valvoin aamuun asti. Vähitellen lääke alkoi vaikuttamaan ja nyt nukun todella hyvin. Ja ei ole "lääkepöhnää" aamulla. Ihminen tuottaa sitä myös itse, joten se on turvallinen ja luonnonmukainen lääke. Olen tyytyväinen että pääsin muista unilääkkeistä eroon.
- kokeilin sitä...
Millaisia määriä melatoniinia pitää äyttää, että siitä olisi apua unettomuuteen? Kokeilin sitä puolisen vuotta sitten, ei apua. Nyt käytän stellaa yms.
- 100µg
1-6mg / ilta terveelle ihmiselle.
Unettomuutta voi hoitaa melatoniinilla, jolla ei ole sivuvaikutuksia eikä koukuta:
http://www.tietoaunettomuudesta.fi/melatoniini/
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011072214001810_tr.shtml
http://www.tiede.fi/keskustelut/post1275228.html#p1275228
D-vitamiinia tarvitsemme kaikki purkista ainakin talviaikaan syyskuusta toukokuun loppuun 50-125µg /vrk.
iHerb on edullinen ja luotettava verkkokauppa ei ei tule omahoito kalliiksi edes.
http://www.onnistuneetkaupat.fi/iherb-tilausohjeet/ Mä käytän melatoniinia,annos 6mg eikä mitään hyötyä.Oon syönyt jo pari vuotta ihan turhaan,lääkärin määräyksestä.
- miltzu
Olen käyttänyt unettomuuteen, joka seurasi lääkkeistä. Kyllähän tuo laittaa vähän väsyttämään, mutta ei pahaan unettomuuteen auta.. Toimii varmasti hyvin, jos haluaa saada unirytminsä kohdalleen etc.
- Anonyymi
Olen nyt jonkin aikaa ottanut melatoniinia, kyllä nukahdan suht hyvin mutta herään yhden aikaan ja sitten valvon, muistan että vuosia sitten sama juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872