Hampaan numerot??

enymmärrä

Kävin YTHS:llä hammastarkastuksessa. Alkavaa reikiintymistä on useammassa hampaassa (kahdeksassa!!); sain paperin jossa lukee alkavaa reikiintymistä seuraavissa hampaissa ja rivi numeroita kuten 16,26,45,47. Mistä tiedän mitkä numerot vastaavat mitäkin hammasta? Haluaisin itse tutkia turpaani.

Nämä tulokset sain siis pari vuotta sitten, ja silloin kehotettiin tulemaan uudestaan tarkastukseen kahden vuoden kuluttua. No, nyt menin, ja yhtäkkiä jouduinkin juurihoitoon "alkavien reikieni" kanssa. Pelkään, että juurihoitoja tulee ainakin kaksi jos ei neljä, kivakiva. Pitäisiköhän vaatia että paikkaavat muutkin alkavat? Nimittäin yhdestä hampaasta on ollut harmia jo kauan, se on vähän puruarka, ja sanoin siitä YTHS:llä silloin pari vuotta sitten. Sanoivat ettei siinä näy mitään röntgenissä eivätkä kommentoineet enempää. Nyt pelkään kuitenkin, että tuokin hammas joudutaan juurihoitamaan; hampaan pinnalla on iso ruskea pilkku, voiko se olla reikä? En tiedä miltä reiän tulisi näyttää. Kuitenkaan hammaslääkärini ei nytkään edes aio paikata sitä. En ymmärrä? Särkyä ei siis ole, mutta lievä puruarkuus (jos puren jotakin kovaa) ja leukaluussa tuntuu sen kohdalta "kummalliselta" silloin tällöin.

Neuvoja!!

3

885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tradux
      • enymmärrä

Suurkiitos vastauksestasi! Heti selkeni.... outoa kyllä, lappuni mukaan vasemmassa alaleuassa eli kolmosessa ei pitäisi olla ainuttakaan reikää/reiänalkua, ja siellä juuri on tämä puruarka hammas jossa on ruskea pilkku!!? Jos sitä ei silloin ollut ollenkaan, edes alkavana reikänä, niin onpa kumma että se on parissa-kolmessa vuodessa ehtinyt juurihoitoasteelle (olen aivan varma että täytyy juurihoitaa, sillä leuka sen alapuolella tuntuu samanlaiselta kuin oikealla puolella minne nyt aloitettiin juurihoito)...

Voi prkl tätä turpaa, kohta revitytän kaikki irti ja hankin tekarit, niin ei tarvitse jatkuvasti kärsiä..!!

• voi olla
        enymmärrä kirjoitti:

Suurkiitos vastauksestasi! Heti selkeni.... outoa kyllä, lappuni mukaan vasemmassa alaleuassa eli kolmosessa ei pitäisi olla ainuttakaan reikää/reiänalkua, ja siellä juuri on tämä puruarka hammas jossa on ruskea pilkku!!? Jos sitä ei silloin ollut ollenkaan, edes alkavana reikänä, niin onpa kumma että se on parissa-kolmessa vuodessa ehtinyt juurihoitoasteelle (olen aivan varma että täytyy juurihoitaa, sillä leuka sen alapuolella tuntuu samanlaiselta kuin oikealla puolella minne nyt aloitettiin juurihoito)...

Voi prkl tätä turpaa, kohta revitytän kaikki irti ja hankin tekarit, niin ei tarvitse jatkuvasti kärsiä..!!

puruarka silloin myös jos on ientulehdusta..mulla ei ollut hampaassa reikää,luulin tosin niin,kun hampaaseen sattui ja sitä jomotti ienrajasta.Kävi ilmi että siinä oli hammaskiveä..ei muuta kun suuhygienistille ja jomotus lähti.Mullakin on muutamassa hampaassa ollut ruskea pilkku iänkaiken mutta se ei tarkoita silti reikää,edes alkavaa sellaista.En tiedä mitä ne sitten on:(
        Koita kestää.Tekarit on mummoille:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      146
      2444
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      175
      1681
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      904
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      855
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      57
      802
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      735
    Aihe