Evoluutiobilsa auttaa syöpätaistelussa

Evoluutiobiologia voi pelastaa ihmishenkiä..

http://redstaterabble.blogspot.com/2006/03/report-of-evolutions-death-greatly.html

""Evolutionary Biology Research Techniques Predict Cancer," reports Science Daily. Apparently, these scientists are unaware that the Discovery Institute has declared evolution a spectacular failure and pronounced it dead... daily for the last ten years.

"Simply put, we took ecology measures of species diversity and translated them into measures of cell diversity within tumors," says Carlo Maley, Ph.D., a researcher at The Wistar Institute. The reserchers found a striking correlation between increased diversity of tumor cells and progression to cancer. For every additional cell variety detected in a tumor, the patient was twice as likely to progress to cancer."

10

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syöpä on evoluutioilmiö. Sitä pitää yrittää torjua.
      Sukupuuttokin on evoluutioilmiö.

      Varsinaisesti kummassakaan ei ole kyse perintöaineksen paranemisesta oikein millään mittarilla.

      • Ja sitä sairautta pitää torjua.


      • illuminatus kirjoitti:

        Ja sitä sairautta pitää torjua.

        Mun tietoon sitä ei esiinny apinoilla.


      • Jynskyti
        tuttumies kirjoitti:

        Mun tietoon sitä ei esiinny apinoilla.

        Tietysti abstraktiin ajatteluun ja uskonnon syntyyn vaaditaan jo jonkin verran aivokuorelta kokoa. Simpansseillakin on tavattu jonkinlaista uskonnollista käyttäytymistä; rituaalisia tansseja, jotka suoritetaan vesiputouksen vieressä. Mistä voimme tietää, mitä muiden apinoiden päässä liikkuu? Minusta on jopa luonnollista ja loogista, että ihmisen kaltainen älykäs eläin kehittää uskontoja lujittamaan yhteisöllisyyttä ja kenties helpottamaan suuresta älyllisestä kapasiteetista johtuvaa kuolemanpelkoa silloin, kun ei vielä ollut tiedettä. Sen sijaan nyky-yhteiskunnassa elävän uskoa samoihin yliluonnollisiin voimiin en pidä ymmärrettävänä. Tosin hiljattain lyödettiin ihmiseltä geeni, jota homotsygoottisena kantavat saavat uskonnollisia valaistuksen kokemuksia.


      • tuttumies kirjoitti:

        Mun tietoon sitä ei esiinny apinoilla.

        kyllä apinatkin sairastavat syöpää.


      • Syövässä on "perintöaineksen paranemistapahtuma" ainakin yhdellä mittarilla. Siihen kehittyy resistenssi aivan kuten bakteereille uutta ainetta vastaan.
        On aika vaikea väittää, että se olisi "jo valmiina perimässä", kuten kreationistit tykkää sanoa bakteereista.

        Eli mistä tulee se resistenssin äly bakteeriin tai syöpään? Tuleeko se itse "torjunta-aineesta", lääkäreiltä ? Vai yliluonnolliselta GID:ltä,BID:ltä ?


      • Phobos
        illuminatus kirjoitti:

        Ja sitä sairautta pitää torjua.

        Ihminen on periaatteessa maailman syöpä, mutta eipä meitäkään pahemmin torjuta...

        Koska syöpä leviää ja tuhoaa ympäriltään muut solut, vähän kuten ihminen levittäytyy ja tuhoaa ympäriltään muut eläimet...

        Ehkäpä uskonto on syöpä, mutta niin ovat muutkin ihmisen aikaansaannokset, kuten ateismi/poliittiset idealismit, jne... Ei sairaasta solusta hyviä soluja tule...


    • Banzai

      Kyseessä ei ole mikään sovellus makroevoluutioteorioista, vaan asia koskee täysin empiiristä biolääketiedettä.

    • Ana-mzk

      Evoluutio-termi. Mitä tekisimme sen kanssa? Viime aikoina olen huomannut että se liitetään monella tieteenalalla uusiin innovaatioihin ja tekniikoihin. Ja ihan oikeutetusti. Evolutiiviset mallit toimivat. Luonnonvalinta toimii. Mikrotasolla.
      Useimmat liittävät evoluutio-sanan ihmisen ja kaiken elävän alkuperään. Siinä merkityksessä, makroevolutiivisesti, ei evoluutio ole kuin hypoteesi. Hypoteesi joka ennustaa että pitkien ajanjaksojen kuluessa luonnonvalinta tuottaa (hyödyllistä) informaatioita (mutaatioiden kautta). Tälle hypoteesille ei ole empiiristä näyttöä.
      Kansalaisaktiivit ja tiedeyhteisön subjektivistit puhuvat usein ihmisen hyödyntämistä evolutiivisista prosesseista naturalismia propagoiden.

      Arvostelkaa siis kaikki.

      • Mr.K.A.T.

        Minä syön mansikkatikkujäätelöä ja annan lapselle ja paikalle tulee
        valiokreationisti ilkkumaan: Se EI ole supermakrosize tuplajäätelöä, hypoteettinen olio jota ei ole nähty , joten älä sä penska mene ton jäätelömullahi koukkuun ja luule, että jäätelöä on olemassa.
        Se on suuri termileikkisalaliitto


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      366
      7990
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2284
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1672
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1529
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      119
      1251
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      78
      1251
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      345
      1091
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      985
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      51
      958
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      106
      875
    Aihe