6.2d ja kylmäkäynnistys tänä aamuna...

peku

Käynnistyi pirun huonosti. Kävi kuin olisi pari pyttyä ollut pimeänä. PALJON valkoista höyryä. Vähitellen kun lämpeni, tasaantui normaaliksi.

Kysymys kuuluukin... Kun kerran pakkasta oli viikonlopun aikana kymmenen astetta, ja auto seisoi perjantai ilta - maanantai aamu, voisiko syy olla kesälaadun dieselissä?

Mikä on kesälaadun käyttöalue? (Täältäpäin ei ainakaan vielä ole saanut talvilaatua)

Nimim. "taidan kokeilla lisäaineita"

17

3365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      nythän on niin, että jäähdytin neste on silkkaa vettä ja se on jäätynyt ja halkaissut kannen ja kalliiksi tuli. heh.heh...

      • Brutales

        Jospa mittaisit hehkujen kunnon. Varmaan jokunen hehku pimeänä, ja siitä johtuu huono käynnistyvyys, epätasainen käyni ja se vaalea savutus, ei näet oikein pala ennenkuin kone vähän lämpeää. Tietty, voihan myös olla paikallaa huollattaa suihkut, tuo vaalea savutus voi aiheutua myös siitä että suihkut on karstaiset ja polttoaine ei tule sumuna, vaan pikemminkin pisaroituu, ja sen vuoksi ei syty kylmässä koneessa kunnolla. Mutta, mittaa nyt ekaksi ne hehkut, sen voit tehdä itsekin helposti. Todennäköisesti tuolta edelliseltä kirjoittajalta on itseltään jäätynyt kansi...


      • peku
        Brutales kirjoitti:

        Jospa mittaisit hehkujen kunnon. Varmaan jokunen hehku pimeänä, ja siitä johtuu huono käynnistyvyys, epätasainen käyni ja se vaalea savutus, ei näet oikein pala ennenkuin kone vähän lämpeää. Tietty, voihan myös olla paikallaa huollattaa suihkut, tuo vaalea savutus voi aiheutua myös siitä että suihkut on karstaiset ja polttoaine ei tule sumuna, vaan pikemminkin pisaroituu, ja sen vuoksi ei syty kylmässä koneessa kunnolla. Mutta, mittaa nyt ekaksi ne hehkut, sen voit tehdä itsekin helposti. Todennäköisesti tuolta edelliseltä kirjoittajalta on itseltään jäätynyt kansi...

        mitenkäs hehkut mitataan itse? Yleismittarilla?


      • Chevy 6.2 D
        peku kirjoitti:

        mitenkäs hehkut mitataan itse? Yleismittarilla?

        Älä käynnistä -10 C pakkasessa vanhaa 6.2 D:tä ilman lohkolämmitintä. Jos ei ole tolppapaikkaa, hanki polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Hehkuissa voi olla toki vikaa, vaikeat vaihtaa. Rasitat suotta konetta kylmäkäynnistyksillä, itselle tekee pakkasella jo pelkästään pahaa kuunnella kolisevaa konetta, jos ei ole lämmitetty etukäteen. Eli älä riko/rasita tyhmyyttäsi hyvää konetta.

        T: Vani


      • Stargraft-91
        Chevy 6.2 D kirjoitti:

        Älä käynnistä -10 C pakkasessa vanhaa 6.2 D:tä ilman lohkolämmitintä. Jos ei ole tolppapaikkaa, hanki polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Hehkuissa voi olla toki vikaa, vaikeat vaihtaa. Rasitat suotta konetta kylmäkäynnistyksillä, itselle tekee pakkasella jo pelkästään pahaa kuunnella kolisevaa konetta, jos ei ole lämmitetty etukäteen. Eli älä riko/rasita tyhmyyttäsi hyvää konetta.

        T: Vani

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, kannattaa laittaa aina lohkolämmitin päälle kylmillä ilmoilla. Itse käytän lämmitintä heti kun elohopea painuu nollille, sillä kylmäkäynnistys on ehkä niitä suurimpia rasitteita koneelle.
        Mutta kyllä hehkutkin kannattaa vaihtaa, sillä vaikka lohkolämmitin on päällä niin käynnistyksessä hehkut menee päälle. Huonot hehkut tekee myös koneelle hallaa. Ne on kyllä tosi vaikeet vaihtaa, mutta homma kannattaa kyllä. Siinä on vielä sellainen vaara, että jos hehkut pääsee liian vanhoiksi, ne voi palaa niin patille ettei ne lähde enää pois. Ja jos lähteekin, niin palaneet rojut saattaa pudota koneen sisään.


      • peku
        Stargraft-91 kirjoitti:

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, kannattaa laittaa aina lohkolämmitin päälle kylmillä ilmoilla. Itse käytän lämmitintä heti kun elohopea painuu nollille, sillä kylmäkäynnistys on ehkä niitä suurimpia rasitteita koneelle.
        Mutta kyllä hehkutkin kannattaa vaihtaa, sillä vaikka lohkolämmitin on päällä niin käynnistyksessä hehkut menee päälle. Huonot hehkut tekee myös koneelle hallaa. Ne on kyllä tosi vaikeet vaihtaa, mutta homma kannattaa kyllä. Siinä on vielä sellainen vaara, että jos hehkut pääsee liian vanhoiksi, ne voi palaa niin patille ettei ne lähde enää pois. Ja jos lähteekin, niin palaneet rojut saattaa pudota koneen sisään.

        Kyllä minä yleensä käytän lohkaria kun menee pakkaselle, mutta nyt se pääsi jotenkin unohtumaan... :)


      • zadi
        Stargraft-91 kirjoitti:

        Olen edellisen kanssa samaa mieltä, kannattaa laittaa aina lohkolämmitin päälle kylmillä ilmoilla. Itse käytän lämmitintä heti kun elohopea painuu nollille, sillä kylmäkäynnistys on ehkä niitä suurimpia rasitteita koneelle.
        Mutta kyllä hehkutkin kannattaa vaihtaa, sillä vaikka lohkolämmitin on päällä niin käynnistyksessä hehkut menee päälle. Huonot hehkut tekee myös koneelle hallaa. Ne on kyllä tosi vaikeet vaihtaa, mutta homma kannattaa kyllä. Siinä on vielä sellainen vaara, että jos hehkut pääsee liian vanhoiksi, ne voi palaa niin patille ettei ne lähde enää pois. Ja jos lähteekin, niin palaneet rojut saattaa pudota koneen sisään.

        >palaa niin patille

        siis mihin, miten


      • Stargraft-91
        zadi kirjoitti:

        >palaa niin patille

        siis mihin, miten

        Siis hehkutulpan kärkiosa joka kuumenee, turpoaa niin paksuksi ettei sovi enää tulemaan ulos.


      • mjo33400
        peku kirjoitti:

        mitenkäs hehkut mitataan itse? Yleismittarilla?

        Yleismittari ohmialueelle ja hehkun johto pois hehkusta.Mittarin toinen johto maihin ja toinen hehkun liittimelle,pitaisi näyttää ohmeja(noin 1,7 ohmia).Jos ei näytä mitään on hehku rikki.


      • Sami
        mjo33400 kirjoitti:

        Yleismittari ohmialueelle ja hehkun johto pois hehkusta.Mittarin toinen johto maihin ja toinen hehkun liittimelle,pitaisi näyttää ohmeja(noin 1,7 ohmia).Jos ei näytä mitään on hehku rikki.

        Johdot irti hehkuista virtakoetinmeisselin johto akun plusnapaan. Sen jälkeen kokeile meisselillä jokaisen tulpan liittimeen. Jos lamppu palaa, tulppa pelaa.


      • mjo33400
        Sami kirjoitti:

        Johdot irti hehkuista virtakoetinmeisselin johto akun plusnapaan. Sen jälkeen kokeile meisselillä jokaisen tulpan liittimeen. Jos lamppu palaa, tulppa pelaa.

        Erittäin hyvä huomautus.


      • Nou hätä...
        mjo33400 kirjoitti:

        Erittäin hyvä huomautus.

        Kyllä se 6.2d jo amerikan ohjeiden mukaan pitää kaasua painamalla laittaa käyntiin pakkasella. Eli ei ole mitää rikki vaikka ei suoraan tyhjäkäynnille lähdekkään.Talvilaatua nyt tankkiin kuitenkin Jos niitä hehkuja mittaa niin kannattaa esim apparin kannesta ottaa vika hehku irti, laittaa se rungostaan kiinni vaikka lukkopihdeillä esim moottorin nostokorvaan, johto kiinni ja hehkutat normaalisti. Tällöin näet mitä oikeasti tapahtuu. Hehkun kuuluu hehkua koko kärjen pituudelta ihan tuli punaisena. Jos vain juuresta tai kärjestä niin vanhoja ovat, toki auttaa ne jos jotenkin hehkuu. Tuossa moottorissa on kylmäkäyntiä avittamassa tyhjäkäynnin korotus solenoidi(vaikuttaa suoraan vivustoon, usein mykkä) ja ennakonsäädin(syöttöpumpun sisällä) tähän jälkimmäiseen tulee vihreä johto syöttöpumpun päälle ja kuluneessa syöttöpumpussa tekee kyllä häröä ennemmin kuin hyötyä käyntiin ollessaan päällä . Joten monesta tullu otettua tuo johto kylmästi irti.


      • dumbfuck
        Nou hätä... kirjoitti:

        Kyllä se 6.2d jo amerikan ohjeiden mukaan pitää kaasua painamalla laittaa käyntiin pakkasella. Eli ei ole mitää rikki vaikka ei suoraan tyhjäkäynnille lähdekkään.Talvilaatua nyt tankkiin kuitenkin Jos niitä hehkuja mittaa niin kannattaa esim apparin kannesta ottaa vika hehku irti, laittaa se rungostaan kiinni vaikka lukkopihdeillä esim moottorin nostokorvaan, johto kiinni ja hehkutat normaalisti. Tällöin näet mitä oikeasti tapahtuu. Hehkun kuuluu hehkua koko kärjen pituudelta ihan tuli punaisena. Jos vain juuresta tai kärjestä niin vanhoja ovat, toki auttaa ne jos jotenkin hehkuu. Tuossa moottorissa on kylmäkäyntiä avittamassa tyhjäkäynnin korotus solenoidi(vaikuttaa suoraan vivustoon, usein mykkä) ja ennakonsäädin(syöttöpumpun sisällä) tähän jälkimmäiseen tulee vihreä johto syöttöpumpun päälle ja kuluneessa syöttöpumpussa tekee kyllä häröä ennemmin kuin hyötyä käyntiin ollessaan päällä . Joten monesta tullu otettua tuo johto kylmästi irti.

        Hieno nosto hermanni.


      • Nou hätähätä
        dumbfuck kirjoitti:

        Hieno nosto hermanni.

        Näiden kanssa kamppailee moni tänäkin päivänä. Klovni!


      • Mitä vittua nyt taas
        Nou hätähätä kirjoitti:

        Näiden kanssa kamppailee moni tänäkin päivänä. Klovni!

        12 vuotta sitten tullut viimeinen vastaus ja nyt sinä sitten löysit sen ja vastasit siihen.


      • Jepjeppp
        Mitä vittua nyt taas kirjoitti:

        12 vuotta sitten tullut viimeinen vastaus ja nyt sinä sitten löysit sen ja vastasit siihen.

        Ja mitä se sinua haittaa?? Luuletko ettei näitten kuskit ole jotkut edelleen hukassa näiden kanssa. Täällä ei ole määritelty kuinka vanhoihin saa vastata.


      • Anonyymi
        dumbfuck kirjoitti:

        Hieno nosto hermanni.

        Minäkin etsin juuri tietoa, hyvä että vastaileevat. Hyödyllisiä tietoja muillekin, kuin pelkälle kysyjälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe