Miten laihduttaa 1kilon viikossa?

Tanttamus

Juu, eli kysyisin teiltä järkeviltä ihmisiltä, että miten saisin pudotettua 1kilon 1viikossa? Olen 15-vuotta, n.162cm pitkä ja painan n. 87kg
Tahtoisin näet olla max. 20 kiloa laihempi animecon 2006 -juttuun mennessäni. Ei olisi kiva mennä sinne hirveänä punkerona. :/

Ja oikeasti! Laittakaa viestiä vain, jos osaatte jotenkin auttaa! Ei mitään "Hiton läski punkero" -juttuja. Ne ei ole kivoja, ja sen kaikki tietää kun ajattelee omalle kohdalleen.

25

15408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesa34

      jätin makeita juomia pois ja karkkeja vaihdoin ne hedelmiin liikuntaa en lisänny yhtään se on auttanut

      • Tanttamus

        Hmmh.. Karkkia en mässää, sipsiä en mässää, limpparia en litki..mutta mehua juon. Pitää kuitenkin kokeilla tuota, että jättäisin mehunkin pois ja söisin hedelmiä ja lähtisin lenkille tuonne liukkaaseen, karuun ulkoilmaan. ^^'


      • riitä
        Tanttamus kirjoitti:

        Hmmh.. Karkkia en mässää, sipsiä en mässää, limpparia en litki..mutta mehua juon. Pitää kuitenkin kokeilla tuota, että jättäisin mehunkin pois ja söisin hedelmiä ja lähtisin lenkille tuonne liukkaaseen, karuun ulkoilmaan. ^^'

        siis jos haluat laihtua kilon viikossa, ei riitä että jätä mehun pois ja käyt silloin tällöin lenkillä.


    • onkelmia

      pysyvästi pois 20 kiloa? neuvon tosissani enkä vinoile tai sävellä.
      Tee näin
      Katso laskurilla osoitteessa www.kalorilaskuuri.fi paljonko nyt syöt kun olet tuon painoinen. Se on luokkaa 2000 Kcal päivässä.Sitten väännät 20 kiloa alas laskuria ja katsot paljonko kulutat kun olet 20 kiloa pienempi. Koska olet noin nuori, vähennä siitä kalorivähennystarpesta 20 - 30 pros, jotta saat "kasvamisenergiaa".
      Päädyt 300 - 400 Kcal:n luokkaan. Pitääkö paikkaansa?
      Tämä on se määrä joka sinun pitää vähentää normaalista ruokavaliosta, jotta laihdut haluamaasi painoon ja pysyt siinä sen jälkeen. (jos jälkenpäin havaitset ettei kulutus ja energiansaanti ole tasassa, joudut hienosäätämään tilannetta).
      Esim 400 Kcal päivässä =400x 7 viikossa = 2800 Kcal viikossa. Se on 0,3 kg viikossa ja 1,2 kiloa kuussa.
      Tätä voit nopeuttaa liikunnalla tai kovemmalla dieetillä. Kovissa dieeteissä vain on se vaara että joutuu ns jojo- tilanteesen, jossa paino nousee heti kuurin lopussa.
      Jäljelle jää siis liikunta.Sen vaikutuksen saat arvioitua sillä laskurilla laittamalla siihen likuntamäärän, joka on realistinen.

      Sitten pitäisi löytää tuo kalorimäärä. Pullat ja makeat välipalat, suklaapatukat ymolisi hyviä kohteita, jos niitä käytät.
      Seuraava on rasva. Ruoasta pois näkyvä rasva.
      Sitten annoskoko. Yksi peruna per ateria riittää, lihapullia 5 (kaupan tai omia isoja 3 ) riittää. Atrialla aina valtaosa vihanneksia, kylmiä tai kuumia. Itse syön pakastettuja vihannessuikaleita ja wokkivihanneksia yms. Niistäkin kannattaa katsoa kalorit, esim hernemaissipaprika ei mene mulla läpi.
      Ai nii, syö viisi atriaa päivässä. Vältä eineksiä paitsi kalapaistos (300 Kcal), pieni kanaviillokki tai kaalilatikko. Ne on sopivan mittaisia myös annoskoossa harjoituskapaleina.

      Jos et saa tolkkua kalori- ja ruokamääristä, pane parin päivän ajan ylös kaikki mitä syöt, määrät ja laadut. Hae niihin sitten kalorit taulukoista, mm netissä niitä on. Huomaat heti missä vika on ja mistä voi vähentää.
      Jo et onistu hommassa, ota yhteys ravintoterapeuttiin. Heitä on terveyskeskuksissa ja muuallakin. (He on nuoria naisia ja ymmärtää sun tilanteen ja innostuvat kun saavat aktiivisen asiakkaan (ovat ilmaisia tai halpoja) joka haluaa laihtua terveesti.)

      • Tanttamus

        Kiitos paljon neuvosta! Pitääkin heti kokeilla! Kiitos todella paljon avusta! Oikeasti!


      • Veera

        Tarkoitat varmaan (laillistettua) ravitsemusterapeuttia. Tuo ravintoterapeutti voi tarkoittaa ihan mitä tahansa ja sellaisia ei ole terveyskeskuksissa eikä muissakaan asiallisissa paikoissa.

        Kaikki ravitsemusterapeutit eivät myöskään ole nuoria. Tunnen itse eläkeikää lähestyviä ravitsemusterapeutteja, jotka ovat toimineet alalla 30-40 vuotta. Olettaisin joukossa olevan myös miehiä.

        Muuten kirjoituksesi oli asiallinen. Eiköhän noilla konsteilla pitäisi laihtua. Pitäisi vain osata suhtautua itseensä asiallisen järkevästi, ikäänkuin ulkopuolisen ystävän silmin. Suureksi osaksi kun painonhallinta on tunnepuolen juttu monillekin.


    • perus vinkkejä..

      Syö pieniä terveellisiä=kevyitä aterioita/välipaloja max. 4 tunnin välein, juo vettä puolet enemmän kun ennen, toisin sanoen, korvaa ne mehut vedellä, paitsi ehkä aamiaisella tuoremehua, mielellään tuore puristettua.
      Puuroa ja ruisleipää peliin! Makkarat, hamurilaiset yms, minimiin! Ja jos lankeat, niin älä lannistu ,vaan jatka kevennystä! Nauti suomalaisista tomaateista,porkkanoista jne..

      • onkelmia

        tosiaan vettä. Jätä se tuoremehu pois. Puoli lasia on sama kalorimäärä kuin hedelmässä itsessään, ja puoli lasia ei täytä yhtään edes hetkeksi. Syö mieluummin hedelmiä.
        SItten tietty rasvaton maito jne. Niitä kannattaa tutkia noita tuotteita pakkausmerkinnöistä. Jos aloitat tuolla edellä esittämälläni tasolla, voit skarpata siitä uusilla tuotteilla kun pääset kalorilaskennan kansa tutuksi.
        "hitaat"hiilihydraatit vien nälän pitemmäksi kuin "nopeat". Nopeita ovat sokeri ja tärkkelystä sisältävät aineet, kuten vehnä ja peruna, ja myös porkkana, punajuuri, herne, maissi. Nissä on usein hurjan vähän kaloreita, kuten porkkanassa,joten ei niitä niin kauheasti kannata "vihata". Perunan korvaaminen kasviksilla on hyvä juttu, jo maunkin kannalta (nyt perunanystävät ampuu mut; hyvä peruna on hyvää, mutta joskus saa kyllä aika kurjaa tavaraa kun ei itte kasvata)Muusi on sama kuin peruna, vähän enempi kaloreita, mutta yhtä ison "nokaren" saa ottaa aterialla kuin mitä yksi keskikokoinen peruna on. Vaalea leipä on usein se pahin, kun pitää patongista jne.
        Sellaiset leivät joissa on kuitua, ovat tietty parempia. Sellainen jossa lukee "runsaskuituinen" ovat ok. katso kuitenkin leibvässä se kuitupitoisuus pakkauksesta; kauppanimet on täyttä puijausta.
        Keksit on sellainen vältettävä ryhmä, valitettavasti. ne on kaloripommeja, yleensä.
        Lycka till!!


      • kaksonen
        onkelmia kirjoitti:

        tosiaan vettä. Jätä se tuoremehu pois. Puoli lasia on sama kalorimäärä kuin hedelmässä itsessään, ja puoli lasia ei täytä yhtään edes hetkeksi. Syö mieluummin hedelmiä.
        SItten tietty rasvaton maito jne. Niitä kannattaa tutkia noita tuotteita pakkausmerkinnöistä. Jos aloitat tuolla edellä esittämälläni tasolla, voit skarpata siitä uusilla tuotteilla kun pääset kalorilaskennan kansa tutuksi.
        "hitaat"hiilihydraatit vien nälän pitemmäksi kuin "nopeat". Nopeita ovat sokeri ja tärkkelystä sisältävät aineet, kuten vehnä ja peruna, ja myös porkkana, punajuuri, herne, maissi. Nissä on usein hurjan vähän kaloreita, kuten porkkanassa,joten ei niitä niin kauheasti kannata "vihata". Perunan korvaaminen kasviksilla on hyvä juttu, jo maunkin kannalta (nyt perunanystävät ampuu mut; hyvä peruna on hyvää, mutta joskus saa kyllä aika kurjaa tavaraa kun ei itte kasvata)Muusi on sama kuin peruna, vähän enempi kaloreita, mutta yhtä ison "nokaren" saa ottaa aterialla kuin mitä yksi keskikokoinen peruna on. Vaalea leipä on usein se pahin, kun pitää patongista jne.
        Sellaiset leivät joissa on kuitua, ovat tietty parempia. Sellainen jossa lukee "runsaskuituinen" ovat ok. katso kuitenkin leibvässä se kuitupitoisuus pakkauksesta; kauppanimet on täyttä puijausta.
        Keksit on sellainen vältettävä ryhmä, valitettavasti. ne on kaloripommeja, yleensä.
        Lycka till!!

        Yksin ei kannata painoa pudottaa koska silloin tulee kauheimmat kuvat itsestään. Tuntuu ettei mikään riitä koska paino ei putoa heti.. Kannattaa hankkia vaikka netti kaveri kenen kanssa pystyy puimaan ratkeamisia ja hyviä hetkiä. Kaksin on paremmin kuin yksin.=) Lenkkeily porukassa on mukavampaa ja pieni kilpailuvietti on aina tervettä. Hyviä jatkoja!


      • laalaahhh
        kaksonen kirjoitti:

        Yksin ei kannata painoa pudottaa koska silloin tulee kauheimmat kuvat itsestään. Tuntuu ettei mikään riitä koska paino ei putoa heti.. Kannattaa hankkia vaikka netti kaveri kenen kanssa pystyy puimaan ratkeamisia ja hyviä hetkiä. Kaksin on paremmin kuin yksin.=) Lenkkeily porukassa on mukavampaa ja pieni kilpailuvietti on aina tervettä. Hyviä jatkoja!

        Niin,olen itse nyt laihtunut kilon/per viikko syöden tällä tavalla. (esimerkki päivän ateriasta):

        aamulla:2 ruisleipää (juustolla,margariinillä,tomaatilla,kurkulla) ja vettä juomaksi.

        päiväruoka:joku ateria n.400-600 kcal

        iltaruoka:2 ruiskeipää (ja samat päälliset ku aamulla)

        ja sitten juon paljon vettä ja vissyä.Syön joskus myös hedelmiä ja jogurttia.

        Uin 3kertaa viikossa 2km


      • laalaaaaaaaaah
        laalaahhh kirjoitti:

        Niin,olen itse nyt laihtunut kilon/per viikko syöden tällä tavalla. (esimerkki päivän ateriasta):

        aamulla:2 ruisleipää (juustolla,margariinillä,tomaatilla,kurkulla) ja vettä juomaksi.

        päiväruoka:joku ateria n.400-600 kcal

        iltaruoka:2 ruiskeipää (ja samat päälliset ku aamulla)

        ja sitten juon paljon vettä ja vissyä.Syön joskus myös hedelmiä ja jogurttia.

        Uin 3kertaa viikossa 2km

        Ja syön tosiaan vähän. Enkä näin tiukkaa vedä aina. Esim.viikonloppusin syön enemmän.Ja joskus arkisinkin.
        Mutta en välttämättä kannata näin kovaa diettii,jos tuntuu ettei se sovi itelle,KOSKA hitaamminkin todella voi laihtua!


      • Liian vähän
        laalaahhh kirjoitti:

        Niin,olen itse nyt laihtunut kilon/per viikko syöden tällä tavalla. (esimerkki päivän ateriasta):

        aamulla:2 ruisleipää (juustolla,margariinillä,tomaatilla,kurkulla) ja vettä juomaksi.

        päiväruoka:joku ateria n.400-600 kcal

        iltaruoka:2 ruiskeipää (ja samat päälliset ku aamulla)

        ja sitten juon paljon vettä ja vissyä.Syön joskus myös hedelmiä ja jogurttia.

        Uin 3kertaa viikossa 2km

        Mun mielestä tolla ruokavaliolla syö liian vähän. Väliin pitää ehdottomasti laittaa välipaloja. Hedelmiä, vähäkalorisia energiapatukoita, viiliä yms.


    • minulta

      Kuluttamalla 7500 kaloria vähemmän viikossa mitä kulutat.

    • tuntematon

      moi sä voit laihtuu viikosa. Sun kannnattaa lenkkeilä tai olla ulkona tai uimahalleissa joka on pelkkä naisille se on lauantaisin kannattaa mennä.
      tai pyöräillä ulkona ja olla frendejä kanssa
      ole hyvä oli kiva neuvoa kaikkia

    • Niin....

      Käy,joka aamulla lenkillä 1km rittää ja sen jälkeen syö aamupalaa ei mitään rasvaa ja SYÖ 3 tunnein välein mutta vähintään 4tuntia. Sitten tee karkki lakko ja mutta voit syödä viikossa kerran vaan karkkeja mut ei paljo.Ja muuten,kun kello on 18-19 ÄLÄ SYÖ MITÄÄN!!!!!!!!!

    • Adakin haluaa olla laiha

      Hei, olen 11,71v. tyttö joka painaa yli 55 kiloa. kysyisin kun haluaisin ola hyvässä kunnossa kun koulu alkaa niin tiedättekö miten voin laihduttaa yli 10 kiloa?? kahdessa kuukaudessa olisi todella hyvä tietää miten pitää södä jos haluaa päästä tavoitteeseen

      • CeiCee

        Ei nyt millää pahalla, mutta joku 11- vuotias penska ei kuulu tälläsille sivustoille. Et edes kerro kuinka pitkä olt jo vaikka olet 120cm pitkä niin todellakin olet lihava, mutta entä jos olet vaikka 165cm pitkä niiin et todellakaan ole läski. Eikä lapsen ( noin nuoren varsinkaan ) kuulu laihduttaa. Itsekkin olin 7-12 vuotiaaksi aika paksuhko, mutta sitten tuli semmonen juttu ( en tiedä oletko kuullut) PITUUSKASVU!! Ja nyt kun olen 15-vuotias ja 154,3 pitkä ( tiedetään tooooosi lyhyt) ja painan 55kg niin en rakasta kroppaani, mutta se kelpaa!! Oletko 5:dennellä vai 6:dennella? Tai ei silla ole mitään väliä joten ole ystävällinen ja jätä nämä laihdutus jutut vanhemmille ja niille jotka OIKEASTI tarvitsevat apua ja neuvoja! Tässäkin sivustossa kysyttiin apua liika lihavuuteen eikä kysyjä ( Tanttamus ) varmaan halunnut tästä mitään pikkuaikuisten sääli sivua. Joten ei muuta kuin rakkaat terkut ja BYE BYE!


      • uuuuu
        CeiCee kirjoitti:

        Ei nyt millää pahalla, mutta joku 11- vuotias penska ei kuulu tälläsille sivustoille. Et edes kerro kuinka pitkä olt jo vaikka olet 120cm pitkä niin todellakin olet lihava, mutta entä jos olet vaikka 165cm pitkä niiin et todellakaan ole läski. Eikä lapsen ( noin nuoren varsinkaan ) kuulu laihduttaa. Itsekkin olin 7-12 vuotiaaksi aika paksuhko, mutta sitten tuli semmonen juttu ( en tiedä oletko kuullut) PITUUSKASVU!! Ja nyt kun olen 15-vuotias ja 154,3 pitkä ( tiedetään tooooosi lyhyt) ja painan 55kg niin en rakasta kroppaani, mutta se kelpaa!! Oletko 5:dennellä vai 6:dennella? Tai ei silla ole mitään väliä joten ole ystävällinen ja jätä nämä laihdutus jutut vanhemmille ja niille jotka OIKEASTI tarvitsevat apua ja neuvoja! Tässäkin sivustossa kysyttiin apua liika lihavuuteen eikä kysyjä ( Tanttamus ) varmaan halunnut tästä mitään pikkuaikuisten sääli sivua. Joten ei muuta kuin rakkaat terkut ja BYE BYE!

        ceicee, sä oot 15, etkö sä muka sit oo pikkuaikuinen??


    • kerronvaa

      On syödä 7000 kaloria vähemmän, mitä normaalisti. Pidä kirjaa kaikesta mitä syöt/juot, kalorien laskeminen vaatii hieman vaivallisuuttakin, mutta tuloksia tulee takuuvarmasti, kun pidät huolen että tuo vaje tulee. Se on laskennallisesti n. 1 kilo!

      Laihtumisen nopeus piilee siinä, kuinka nopeasti saat tuon vajeen täytetyksi. Onnistuu vajaalla viikollakin, mutta terveydellisistä syistä kannattaa pitää maltti mukana, ja laihduttaa vain 0,5kg/vko. Silloin rasvan maximaalinen kulutus on käytössä, tuolla 1kg/vko lähtee mukana myös muuta mukana.

    • Bakakkoii

      Ihan omalla kokemuksella voin sanoa, että paras tapa laihduttaa on sellainen, että pikku hiljaa vähentää tuota liiallisesten kalorien määrää. Itselleni kävi hiukan huonosti, kun olin viikon yksin kotona, ja lähti paino tippumaan kun en hirveästi syönyt, kun ei ollut kukaan tuputtamassa. Lähti n. 5kg yhden viikon aikana, ja ruokahalu sammalla. Oli todella vaikea palata normaali syömiseen ja vieläkin on vaikea syödä tarpeeksi, ettei näkisi nälkää. Mutta täytyy sanoa, ettei kyllä tee mieli karkkiakaan, niin kuin teki ennen. Vielä kun saisi 10kg pois, ni olisin omassa ihanne painossani, eli 65kg ja 175cm. Olen tällä hetkellä kuitenkin jo normaali paino luokituksessa, mutta en täysin tyytyväinen.

    • apua tarviiva

      moi
      oon 15 v tyttö ja oon pätkä eli 148,5cm ja painan 50-51 kg enkä syö melkee ollenkaa karkkii ja juo limuu!miten voin laihduttaa että se näkyis niinku ulkopuolt..kaikki sanoo et älä laihduta muttt ku haluun!!
      voisitteks auttaa jotenkin

      • Kunnon syömisillä

        Olet vielä kasvuiässä. Älä laihduta, sillä se haittaa kroppasi ja mielesi kehittymistä ja on vaarallista. Karkkeja, limuja, pitsoja ja hampurilaisia yms ei tietenkään sovi muutenkaan syödä.

        Aloita reipas liikunta ja syö kunnolla. Silloin kroppasi muokkaantuu kauniiksi. Kunnon ruuasta se saa rakennusaineet. Käy 5-6 päivänä viikossa vähintään tunnin lenkillä (7km kävelyä tai 10 km juoksua), vesijuoksemassa 1 tunti tai jumpalla 1- 1,5 tuntia. Vuorottele noita tai keksi muita tehokkaita aerobisia liikuntamuotoja. Pidä yksi lepopäivä viikossa.

        Laihtua voi pysyvästi vain tekemällä elämäntapamuutoksen, eli syömällä oikein ja liikkumalla. Syö ja liiku niin että voit ajatella toimivasi niin aina jatkossakin. Dieetit eivät toimi, ne vaan lopulta lihottavat ja saavat ihon venymään jojo-ilmiön vuoksi.

        Käy kysymässä koulun terkkarilta oikeat ohjeet syömiseesi ja liikkumisesi. Niillä on järki päässä ja tietävät mitä tekevät.


    • apua tarviiva

      kiitos tosta ohjeesta!:))

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe