käsikarvoista

vinkkejä jos sais...? :D

Eli olen pari kertaa poistanut käsivarsista karvat sillä Veet-voiteella. Se jota levitetään iholle, annetaan vaikuttaa 10min ja sit poistetaan sillä lastalla ja lopuksi huuhdellaan runsaalla vedellä. Nätisti on lähteny noi karvat ja pysyneetkin melko kauan pois, ainoa haittapuoli on se että iho ärsyyntyy siitä niin pahasti. Mulle tulee semmosta kutiavaa näppylää käsiin ja kestää jtn viikosta kahteen se ihottuma ja kutina.

Haluaisin taas päästä eroon noista karvoista kun kevät ja kesä ovat tulossa. Olisko kellään mitään muuta vastaavaa tuotetta ehdottaa joka ei niin ärsyttäisi ihoa? Tai jotain muita hyviä vinkkejä? Ehkä pitäisi kokeilla erilaisia tuotteita mut ei ihan randomillakaan viittis mennä kaupasta niitä ostamaan..

20

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistaa.

Miks hemmetissä niitä käsikarvoja pitää poistaa?
      Eihän ne edes näy! Ja tiän kyllä mistä puhun. Itelläni on todella tummat karvat jopa käsivarsissa, mutta koskaan en käsistä ajele tai poista niitä, sillä kasvavat vain entistä tummempina ja paksumpina takaisin.
      Kesällä vaalenevat kumminkin melkein huomaamattomiksi, kun iho ruskettuu.

• mistäs tiedät

Ethän sä nyt noin voi sanoa, kyllä ne vaan joillakin näkyyja vielä hyvin. Itselläni säärissä kasvaa ohut untuva, vaikka poistan sen höyläämällä. Käsissä on pienestä asti rehottanut tosi tumma ja PITKÄ karvoitus. Poistan karvat yleensä epilaattorilla niin pysyy kauemmin poissa. Tarkemman jäljen saa kuitenkin höylällä ja höyläänkin kädet esim. juhliin mennessä tms. Ihan samanlaisina kasvaa takaisin kuin ennenkin olivat vaikka olen tätä jo vuosia tehnyt.

• Nimetön

Käsikarvat voi näkyä tosi selvästi sopivassa valaistuksessa.

Lisäksi on monia tilanteita, missä ne oikein korostetusti tulevat esille.
        Jos vaikka työn/opiskelun puitteissa joutuu käyttämään piirtoheitintä, niin siinä karvat sitten heijastuu koko seinän kokoisina kaiken kansan nähtäväksi.

Se että kokeeko sen haittaavana asiana, on toinen juttu. Mutta on niistä ihan selvää haittaa. Lisäksi jos on vaikka keittiöalalla, niin karvat pitäisi poistaa jo ihan hygienisyyden takia.

• vaikuttaa siihen,

että miten pitkänä ihon päällinen (kuollut) osa karvaa on, ja karvojen ajaminen vaikuttaa tämän osan kasvuun. Karva ei kuitenkaan kasva latvastaan, vaan juuresta, ja ihon alle sillä ihon päällä tapahtuvalla ajamisella ei ole mitään helkutin vaikutusta. On se kumma miten sitkeässä tämäkin urbaanilegenda elää...
        Karva tietenkin NÄYTTÄÄ erilaiselta, koska se on keskeltä katkaistu. Normaali karvahan on latvastaan melko ohut ja vaalea. Kun sen katkaisee, niin uudeksi latvaksi tulee tietenkin se tummempi keskikohta ja leikkausrajakin on terävä eikä pyöreäpäinen kuten ajamattomassa karvassa.

Vertaa vaikka kynnen leikkaamiseen. Jos pidät kynttä leikkaamatta ja hoitamatta, niin se kuitenkin päästään pyöristyy ja tasoittuu. Jos taas leikkaat, niin siitä tulee kova ja terävä. Sama juttu hiuksissa ja karvoissa.

• lue tarkemmin
        mistäs tiedät kirjoitti:

Ethän sä nyt noin voi sanoa, kyllä ne vaan joillakin näkyyja vielä hyvin. Itselläni säärissä kasvaa ohut untuva, vaikka poistan sen höyläämällä. Käsissä on pienestä asti rehottanut tosi tumma ja PITKÄ karvoitus. Poistan karvat yleensä epilaattorilla niin pysyy kauemmin poissa. Tarkemman jäljen saa kuitenkin höylällä ja höyläänkin kädet esim. juhliin mennessä tms. Ihan samanlaisina kasvaa takaisin kuin ennenkin olivat vaikka olen tätä jo vuosia tehnyt.

Oisit lukenu tarkemmin ton mun kirjotuksen. Sanoinhan että itellä on todella mustaa karvaa käsissä, mutta ei ne silti näy niin että muut ne huomaisi.

• persus..
        Nimetön kirjoitti:

Käsikarvat voi näkyä tosi selvästi sopivassa valaistuksessa.

Lisäksi on monia tilanteita, missä ne oikein korostetusti tulevat esille.
        Jos vaikka työn/opiskelun puitteissa joutuu käyttämään piirtoheitintä, niin siinä karvat sitten heijastuu koko seinän kokoisina kaiken kansan nähtäväksi.

Se että kokeeko sen haittaavana asiana, on toinen juttu. Mutta on niistä ihan selvää haittaa. Lisäksi jos on vaikka keittiöalalla, niin karvat pitäisi poistaa jo ihan hygienisyyden takia.

Hahaha..

Voi p... sanon minä. Kukaan mun tuntema keittiötyöntekijä ei ajele karvojaan, se ei oo mikään vaatimus päästä kyseiselle alalle, itekkin sen alan koulutuksen omaavana voin sanoa, että tutustuppa paremmin niihin hygienia-sääntöihin! Ääliö.

• Nimetön
        persus.. kirjoitti:

Hahaha..

Voi p... sanon minä. Kukaan mun tuntema keittiötyöntekijä ei ajele karvojaan, se ei oo mikään vaatimus päästä kyseiselle alalle, itekkin sen alan koulutuksen omaavana voin sanoa, että tutustuppa paremmin niihin hygienia-sääntöihin! Ääliö.

Mutta siitäkin huolimatta kommentoin tuota mitä sanoit.

En väittänyt että se on missään säännöissä vaatimuksena, vaan sanoin että niin pitäisi periaatteessa tehdä.

Samaten kuin ruoka-aineita käsiteltäessä pitäisi riisua kello ja sormukset. Ei kukaan niin tee, mutta periaatteessa pitäisi.

Tiedän kyllä keittiöalan säännöt ja käytännöt, olin ennen sillä alalla töissä.
        Se että mitä kaikki alalla tekee käytännössä, ei tarkoita että se pitäisi hyväksyä.
        Eipä monetkaan muista noudattaa sitäkään, ettei hanaan saa koskea käsien pesun jälkeen (pitää sulkea paperilla).

• ne lähtee.

Mulla on käsissä tummat ja nopeasti kasvavat karvat ja musta ne on helpoin poistaa sheivaamalla. Käy tosi nopsaan, ajettava alue on kuitenkin suhteellisen pieni. Mun iho ei ärsyynny tosta, vaikka joka päivä ajaisinkin. Ja kait sitä ennemmin ajelee karvat vaikka joka päivä ja tuhraa siihen noin minuutin verran kuin kärvistelee ihottuman kanssa kaksi viikkoa.

• tietenkin...

Itse VAHAAN käsikarvat pois!
        (vaikka vaaleat onkin jne) kyllä tekee kädet kauniimman näköiseksi ja vahalla ne pysyy pois 2-3 vk eikä kasva terävänä sänkenä takas. Pikkaisen kirpaiseen mut on sen arvosta. kokeilkaan veetin kylmävahaliuskoja.
        itseasias tykkäisin vahata kaikki karvat mut en malta odottaa niiden kasvua tarpeeksi pitkiksi. Myös bikinirajat oon vahannu. joskus oon nyppiny pinseteillä mut vie niin perkuleen kauan.
        kesällä ehkä kosmetologille ja brassivahaus =)
        pieni kipu vaan karaisee =)

mut siis se että kannattaako käsikarvoja/mitä tahansa karvoja poistaa on ihan mielipidekysymys ja jokaisen oma asia =)

• on...

..pitkä käsikarvat. Väitän, että ne kasvoivat pitkiksi sen takia, kun lapsena erehdyin leikkaamaan. Minulla oli nuorempana huomaamattomat, lyhyet käsikarvat, kuten useimmilla ja kerran sitten sain päähäni leikata ne saksilla pois. Eipä mennyt kauan kun käsissä rehotti monta kertaa pidemmät karvat.

Nuorempana tämä häiritsi minua todella paljon, en kehdannut pitää mitään lyhythihaisia. Nykyisin en edes muista koko asiaa. Kun ne kasvaa kovin pitkäksi, ajelen laidy shaverilla pois. Sänkihän siitä jää, mutta ei ne minusta paksummaksi kasva kuitenkaan. Eikä tuollaiset vaaleat karvat niin rumat ole, jos nyt ei ihan älyttömän pitkät ole..
      Olen myös kokeillut noita veetin vaahtoja ja voiteita, hirveät näpyt nousi. Haluaisin myös tietää olisiko mitään hellempää ainetta..

• karvakas

Mulla on pitkät ja tummat ja tiheestikasvavat karvat. pienenä kun mua alettii pilkkaamaan niin leikkasin niitä saksilla pois. nyt olen sheivannut niitä.

• jepppisjjee

mäkin oon tässä muutaman vuoden ajan sheivannu käsivarret aina suihkussa, ei siihen mee kun pari minuuttia viikossa eikä ne siitä oikeesti kasva tummempina tai paksumpina takasin. vahaustakin oon miettinyt, mutta tarvis vaan sit antaa kasvaa eka tarpeeks pitkiksi niin en viittis ainakaan nyt kesällä... sillon joskus kauan sitten mietin, että kantsiiko alkaa sheivata, mutta mulla ainakin todellaki kannatti:)
      joku täällä aikasemmin sanoi ettei ne käsikarvat näy muille, mutta mä ainakin huomaan jos jollain on ihan mustat ja pitkät, niinkun mulla itellä oli aikasemmin. ihan sama mulle jos muut ei sheivaa mutta mä tykkään sileistä käsivarsista :))

• -.-

Kunnon EPILAATTORI käyttöön jos aikoo karvoja poistella..iha turhaa noitten voittten kaa luttaa ku saa kokoaja sitten luttailla, epilaattorilla saa pitkäksi aikaa pois karvat ja nipistelyynkin tottuu..on sen arvoista :)

• jeppisjeee

mikä epilaattori ois hyvä? tai että voitko suositella jotain tiettyä merkkiä:)

• Kovaa käyttöä

Minulla on ollut jo vuosia käytössä Braunin silképil ja on toiminut hyvin kovassakin käytössä. Tämä halvinkin malli riittää hyvin ellei kaipaa niitä hienouksia mitä on kalliimmissa malleissa.

• jeppisjeee

okei kiitos vinkistä:) vois kattella jos ton vaikka joskus hankkis..

• mamo

karvat on ihan tavallisia ja jos joku huomauttaa voit sanoo sil et nii on sullaki karvoi

• niinpäniin...

Aika vaikeaa sanoa jos toisella ei olekaan karvoja. Kaikilla ei kasva turkiksia omasta takaa.

• Onnistuisikohan...

Pystyykö sitruunalla vaalentaa käsikarvoja? Joskus olen nimittäin kuullut että jotkut on vaalentanu sitruunalla hiuksia...

• Jooooo

Sitruunalla pystyy tietääkseni vaalentaa käsikarvoja, ainakin siinä tapauksessa jos karvat eivät ole kovin tummia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      93
      1071
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      732
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      482
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe