välivuotoa pillereiden aikana

Aloitin tauon jälkeen syömään taas pillereitä ja ns. suttuvuoto ei ole loppunut ollenkaan kuukautisten jälkeen. Ajattelin kysyä vain teiltä kanssasisaret kokeumuksia, että onko kellään ollut samankaltaista tilannetta ja tilanne "normalisoitunut" seuraavassa kierrossa? Vai luotvutanko suosiolla saman tien. Aiemmin kyseisen kaltaista ongelmaa ei ole ollut.
4418
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Kun aloitin pillerit n. vuoden tauon jälkeen, tuli jatkuvasti välivuotoja ainakin kahden ensimmäisen liuskan aikana. Keholla menee aikaa tottua taas pillereihin tauon jälkeen, jossain on puhuttu, että kolmekin kuukautta. Eli sen jälkeen vasta kannattaa miettiä lopettamista tai merkin vaihtoa tai muuta.

Äänestä
  • Joo alotin kuukaus sitte mercilonit ja nyt kohta alotan femodenit ja on siis nyt yli kuukauden ollu "menkat". kyllä on sairaan ärsyttävää mutta luotan siihen että ne menee ohi aikanaan... koita jaksaa =)

    Äänestä

Kuule, itse lopetin pillerien syömisen juurikin tuosta syystä. Söin Trikvilar-nimisiä pillereiä useiden kuukausien ajan, mutta koska kuukautisten välissä vuoto ei loppunut niin lopetin pillerit ja kas, eipä tullut ylimääräistä vuotoa. Mutta testatakseni asian ja ollakseni varma, söin vielä yhden levyn tauon jälkeen ja taas ilmaantui vuotoa joten nyt en käytä pillereitä enkä kärsi muista kuin kuukautiskivuista (ei liity pillereihin).
Jaksamista, itselleni tämä ratkaisu oli paras, toivottavasti löydät itsellesi sopivan.. :)

Äänestä
  • Itselläni ollut samanlaisia ongelmia eli aluksi söin vuosia melianea, sitten vaihdettiin yasminiin, koska alkoi ilmaantua välivuotoa...sekään ei auttanut, joten lääkäri määräsi marvelonit. Nyt olen syönyt sitä kaksi liuskaa ja aina/edelleen viimeisen pilleriviikon alkaessa alkaa myös välivuoto. Soitin lääkärilleni ja tiedustelin mitä voin tehdä, hän sanoi olevansa tässä tilanteessa neuvoton ja kehotti syömään pillereitä vielä aluksi pari kuukautta ja katsomaan muuttuuko tilanne. Mitään tauteja ei ole ja papa-koekin ollut puhdas...kuulemma vaan johtuu kohdun limakalvoista. Tämä käy vähitellen ahdistamaan, kun välivuoto ei lopu...neuvoja kenelläkään?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kokemuksia? kirjoitti:

Aloitin tauon jälkeen syömään taas pillereitä ja ns. suttuvuoto ei ole loppunut ollenkaan kuukautisten jälkeen. Ajattelin kysyä vain teiltä kanssasisaret kokeumuksia, että onko kellään ollut samankaltaista tilannetta ja tilanne "normalisoitunut" seuraavassa kierrossa? Vai luotvutanko suosiolla saman tien. Aiemmin kyseisen kaltaista ongelmaa ei ole ollut.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu