miksi ei näy?

..........

olen pudottanut painoa n. 8 kiloa, mutta tuntuu etteti se näy missään vaikka luulisi tuollaisenkin pudotuksen jo jossain näkyvän. senttejä kyllä on lähtenyt joka puolelta, mutta ulkoisesti ei näy mitään. Ylipainoa minulla kyllä on n. 25 kiloa joten onko tuo 8 kg pudotus tuossa kokonaisuudessa vasta niin vähäistä ettei näy..? Tuntuu turhauttavalta.. olisi kiva nähdä tuloksia ja tietää ettei tämä ole turhaa..

13

3305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevätilo

      Muut saattaa kenties huomata laihtumisesi paremmin. Laihtumisen aikana sitä itse jotenkin sokeutuu katsomaan vain sitä ylimääräistä eikä huomio kiinnity ollenkaan positiivisiin asioihin kuten uuman pienenemiseen tai poskien kaventumiseen..Tsemppiä. Senttien katoaminen on yhtä juhlaa. Muistathan että lihasmassa on painavaa joten jos liikut ja laihdut, voi olla että painokin nousee hetkellisesti ennen lopullista alenemista. Iloitse 8 kg pudotuksesta, se on huippujuttu =)

      • ..........

        Kiitos kannustavasta viestistä! Tuntuu jo välillä turhalta tämä laihduttaminen ja mittailu kun tuntuu että tulokset ei peilistä kutenkaan näy. Liikun hyvin paljon joten luulen että kiinteytymistäkin tapahtuu.. Mutta toivottavasti jatkossa vieläkin enemmän ja myös näkyvästi :) välillä tuntuu, että mittanauhani varmaan valehtelee tai mittaan väärin kun senttejä on lähtenyt mutta olo ei tunnu "pienemmältä". Ei kai vaan pidä lannistua, suunta ilmeisesti on kuitenkin oikea.. Tsemppiä kaikille muillekin painonsa kanssa kamppaileville!! :D


    • Annika

      Moikka!

      Hyvä, että olet saanut jo 8 kiloa pois, se on aina eteenpäin! :)

      Kyllä ulkoisestikin varmaan jotain näkyy, mutta itse on kamalan vaikeaa nähdä vielä tuossa vaiheessa tuloksia! Kun koko ajan ja joka päivä on "itsensä kanssa", niin tulee tavallaan sokeaksi. Eihän lihomistakaan huomaa, jos on jo valmiiksi ylipainoa ja tulee vielä pari kiloa päälle. Sinne se liikapaino solahtaa muiden joukkoon! Liian helposti... ;)

      Alkuvuodesta aloitin painolla 117 kg ja nyt 106 kg mittarissa. Huomaan jo selvästi vaatteiden löystymisen ja tiettyjen kohtien kaventumisen. Jipii! Luulen, että kun sinäkin saat ekan kympin rikki, niin huomaat itsekin tuloksia.

      Parasta on kuitenkin laihduttaa riittävän hitaasti, jotta myös ne sisäiset vatsaontelon rasvat lähtevät liikkeelle ja niiden häipymistä seuraa parhaiten mittanauhalla!

      • teija

        moi!
        ois kiva vaihtaa kuulumisia sähköpostitse, sillä mäkin aloin laihduttaan 99kg lähtöpainolla ja nyt painan 97kg.jätin roskaruoat pois ja syön paljon hedelmiä ja vihanneksia ja yritän liikkua joka päivä, käyn esim.lenkillä tai teen suursiivouksen kotona.


    • Hope

      8 kiloa (92--->84) ja vasta lopussa aloin kuulla palautetta. Itsestä tuntui vaatteet isoilta ja liikkuminen kevyeltä jo paljon aiemmin. Tuntui että sellaiset jotka harvemmin näki, huomasivat helpommin painon putoamisen. Päivittäin tapaamani ihmiset varmaan tottuivat samantien kaventumiseeni. Nyt (seuraavan lapsen jälkeen) olen jälleen pudottanut tuon 8 kiloa, mutta kukaan ei ole huomannut (paitsi mies joka tietää urakkani). Yyh. Vaikka olen nyt kuntoillutkin niin että varmaan näkyy ulkomuodossa. Aion jatkaa toiset 8 kiloa enkä ikinä enää päästää itseäni yli 80-kiloiseksi.
      Tsemppiä!! Itse tiedät että nyt olet hoikempi ja parempikuntoinen, nauti siitä! Sittenhän se laihtumisen tuoma huomio ei aina ole ollenkaan positiivista (itse en ikävää kokenut, mutta kerrotaan että jotkut saattavat ikävän suoraan ilmaista kateutensa ja yrittää jopa vesittää ilon kohentuneesta olotilasta).

    • Nimetön

      Tuota samaa olen miettinyt.
      Nyt olen saanut 15 kiloa pois reilussa kolmessa kuukaudessa ja todellakin toivoisin että ihmiset sanoisivat että "oletkos laihtunut" mutta kun ei niin ei.
      Poikaystävä ja vanhemmat ovat sanoneet että olen laihtunut, mutta tulee sellainen tunne että sanovat sen vain siksi kun tietävät että yritän laihduttaa... Ja näin ollen vain haluaisivat piristää mieltäni, vaikka tuloksia eivät huomaisikaan.
      Kaverillenikin olen yrittänyt vihjailla että näkyykös mitään, mutta ilmeisesti ei näe. Työkaveritkaan eivät ilmeisesti ole huomanneet, yhden kanssa keskustelin yleisesti painon pudotuksesta, ja näin ollen mielestäni hän olisi voinut sanoa mikäli minussa jo jotain näkyisi, mutta kun ei!
      Itse olen huomaavinani muutoksia, varsinkin kasvoissa. Ja kyllä vatsakin on jonkin verran pienentynyt..
      Mutta eipä tässä muu auta kuin eteenpäin...
      Kerokaa hyvät ihmiset ystäville, työtovereille ja sukulaisille jos huomaatte heidän laihtuneen! Itse ainakin kaipaisin välillä palautetta, vaikka yksiomaan itseäni ja terveyttäni ajatellen painoa pudotankin.

      • Annika

        Joskus voi olla niin, että ollaan kateellisia toisen saavutukselle! Sillä kyllähän 15 kilon pudotus näkyy jo aika hyvin, ellei sitten ole ihan valtavan kokoinen...

        Eli luulen kyllä, että ihmiset ovat huomanneet, mutta eivät syystä tai toisesta halua sanoa mitään! Suurin syy on ehkä se, että lihominen ja laihtuminen ovat jokaisen henkilökohtaisia asioita, joista ei välttämättä edes kannata yrittää keskustella kaikkien kanssa.

        Itse tykkään pitää laihtumiseni omana asianani, ei se oikeastaan kenellekään kuulu. Oma mies tsemppaa ja vanhemmille olen sanonut pudottavani painoa, mutta muuten en halua asiasta paljon mitään puhua. En edes tiedä mitä pitäisi sanoa, jos joku vähän vieraampi kehuu...


      • eivät sano
        Annika kirjoitti:

        Joskus voi olla niin, että ollaan kateellisia toisen saavutukselle! Sillä kyllähän 15 kilon pudotus näkyy jo aika hyvin, ellei sitten ole ihan valtavan kokoinen...

        Eli luulen kyllä, että ihmiset ovat huomanneet, mutta eivät syystä tai toisesta halua sanoa mitään! Suurin syy on ehkä se, että lihominen ja laihtuminen ovat jokaisen henkilökohtaisia asioita, joista ei välttämättä edes kannata yrittää keskustella kaikkien kanssa.

        Itse tykkään pitää laihtumiseni omana asianani, ei se oikeastaan kenellekään kuulu. Oma mies tsemppaa ja vanhemmille olen sanonut pudottavani painoa, mutta muuten en halua asiasta paljon mitään puhua. En edes tiedä mitä pitäisi sanoa, jos joku vähän vieraampi kehuu...

        Tuttujen huomion puutteesta ei kannata lannistua. Itsekin huomaan monesti miettiväni mielessäni, miten hyvältä joku ihminen näyttää jonain päivänä, mutta kuitenkaan ei tule sanottua mitään ääneen. Se, että ihmiset eivät sano mitään, ei siis tarkoita, ettei mitään muutosta olisi tapahtunut.


    • Flikka

      Pysähdyin ajattelemaan kirjoitustasi. Aloin miettiä työkavereita. Kaikista sain muodostettua mielikuvan (tyyliin hoikka, laiha, normaalipainoinen,mutta lihksikas, hiukan pyöreä...), mutta kun aloin miettiä miten he ovat muuttuneet viimeisen vuoden aikana en kyllä eroa keksinyt vaikka varmaan muutosta on tapahtunut.

      Minä ainakin katson ensivaikutelman luonnin jälkeen todella harvoin ihmistä tuolta kantilta. Yleensä jutellessa tulee katsottu kasvoihin (silmiin) ja muuten toista vain vilkaisee. Lisäksi olen todella arka sanomaan vaikka muutos olisi mielestäni positiivinen. Tiedän, että miehille tälläisen muutoksen huomaaminen on vielä vaikeampaa ja ääneen sanominen lähes mahdotonta.

      Tsemppiä urakallesi. Tärkeintä on että itse huomaat muutoksen keventyneenä olona ja hyvänä fiiliksenä.

    • juttu. Odotin

      kysymyksiä tai myönteisiä kommentteja painon alentumisesta. Niitä en kuitenkaan pahemmin tullut, paitsi miehen sukulaisilta. Kai sitä haluaisi saada tavallaan tunnustusta hyvin menneestä urakasta.

      Mutta ei se mitään. Nyt kun olen normaalipainoinen, itsevarmuus on kasvanut ja tunnen oloni paljon aiempaa naisellisemmaksi. Kai tähän uuteen olemukseen pikku hiljaa tottuu. Nyt tämä uusi olemus kyllä vielä tuntuu kuin uudelta nuoruudelta.

    • tepa

      moi!
      toi sun painonpudotus on ihan huippujuttu.8kg on iso saavutus, iloitse siitä ja rohkaise nyt itsesi näin keväällä ja lenkkeile paljon.mäkin aloin kasvissyöjäksi ja jätin roskaruoat pois 2pv sitten ja nyt on jo lähteny 2kg.lähtöpainoni oli 99 ja nyt 97.aion laihduttaa 59 kg asti ja onnistun tiedän sen koska kyllästyin omiin läskeihin.tänään söin ruispalan päällä vain tomaattia ja kurkkua ja nyt on jotenkin kevyempi olo ku en syöny yhtään herkkuja.kirjoittele, rohkaistaan toisiamme ja kannustetaan niin onnistumme varmasti.

    • ..........

      Kiva huomata, että muutkin kamppailevat samanlaisten ajatusten parissa.. :) Itse en niinkään odota muiden huomaavan muutosta itsessäni, eli painon putoamista, vaan haluaisin peiliin katsoessani todeta laihtuneeni. Toki olisi mukavaa jos ystävät ja tuttavatkin huomaisivat jossain vaiheessa muutoksen, mutta nyt lähinnä murehdin sitä, että luulin että tuo kahdeksan kiloa (nyt jo melkein 9) olisi nähtävissä peiliin katsoessa. Mukava on toki myös vaa`assa ja mittanauhaas nähdä tulos, mutta vielä mukavampaa olisi nähdä tulos ulkonäössä. Mutta ehkä se jossain vaiheessa sitten alkaa näkyä.. :)

    • Mamikka51

      Mulla sama asia, ei näe 16kg tippunut! Eräs tuttu huomasi ainakin kasvoista! Olet edukseen! Kysyin mitä tarkoittaa? Kasvoista lähtenyt!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe